abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68984482
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 46

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:26 schreef Macka66 het volgende:
Inderdaad van harte, Tex

En ik ben ook heel blij met m'n linnen indio! Volgens mij zijn dochters en ik alledrie verliefd op Ficus

Met Zara Curry heb ik een wat mindere verstandhouding. Misschien komt het door de nieuwigheid, maar het lukt me niet om een knoop achter mijn rug echt strak aan te trekken. Daar heb ik Lief bij nodig. Met Zara Red heb ik dat probleem helemaal niet
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:34 schreef TearSong het volgende:
Wat een verschil dan tussen die 2. Dat herken ik overigens niet bij mijn zara forest...
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:08 schreef owlet het volgende:
Rosenholz is toch roodachtig (rozenhout/rosewood is roodachtig hout), niet roze?

[ afbeelding ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:28:07 #2
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68984969
zo hoppa mooi bovenaan in een nieuw topic
Ok ik ben er uit, ik ga voor mijn verjaardag een ssc vragen/ kopen van mijn verjaardagsgeld.
Nou heb ik bij een aardige dame deze blauwe bloemen Yamo geizen, of de rode strepen
Of een rode manduca

Wat is wijsheid en heeft er iemand nog meer ideeën?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 17:43:45 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68985512
is ook leuk

De grootste wijsheid is om te passen. Ik heb vier verschillende ssc's (Ergo, Yamo, Manduca en Medley Alpino) en ze zitten allemaal anders. Voor mij is de Yamo het fijnst, voor mijn lief de Ergo. De Manduca is weliswaar superverstelbaar, maar past mij alleen goed als ik de band op een plek heb waar ik 'm niet fijn vind zitten (te laag op m'n heupen).
Het beste idee is om iemand of iemanden te meeten waar je veel verschillende ssc's kunt passen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:04:51 #4
108648 cattie
lieve moeder
pi_68986213
Jelief, wat Macka zegt.

Macka, helaas zijn de indio purpur linnen ook bij Birdiesroom al uitverkocht. Geen Jim Jade voor mij trouwens, ik val niet zo op Jim.
pi_68986589
Ik heb gister Zara Natur binnen gekregen. Maar gister is mijn opa overleden, en nu is die doek voor mij verbonden met verdriet .
Stomme emoties.
pi_68986744
Ach Reinhilde toch

laat hem lekker een tijdje liggen. Misschien pak je hem over een poos weer en dan denk je aan je opa. Aan de mooie momenten, omdat het scherpste verdriet een beetje gezakt is.
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:48:09 #7
108648 cattie
lieve moeder
pi_68987481
Ooh Reinhilde, gecondoleerd! Wat naar allemaal. Ik sluit me aan bij Owlet.
pi_68987782
Ik ga het proberen. Maar toch, bluh.
pi_68987893
Reinhilde, gecondoleerd! Wat verdrietig maar wat Owlet zegt, misschien kan die doek je straks ook troost geven ipv verdriet...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68987923
Oh meis toch....
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:09:50 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68988244
Ach Reinhilde, gecondoleerd...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68988251
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Gelukkig goed ontvangen dus! En volgens mij ben je er nu al blij mee

Ik heb 'm gebruikt als ringsling door gewoon de doek door de ringen te halen en dubbel te vouwen. Werkte prima, alleen was het voor mij persoonlijk niet meer zo comfortabel met een 1jarige erin. Toen hij pas een paar maanden was zat hij héérlijk in de TicoSling

Persoonlijk zou ik de doek niet gaan inkorten! Wie weet wil je straks eens iets anders proberen te knopen en komt die lengte van pas. Je zou 'm wel een beetje vast kunnen stikken bij de ringen, zodat je dat later eventueel nog los kunt maken.
Heel blij!
Maar nu weet ik het niet meer, en ik ben al zo twijfelkonterig de laatste week. Stomme hormonen!
Ik had een heel project in mijn hoofd, namelijk doek inkorten tot ringsling en vastnaaien en dan de staart beschilderen met bloesemtakken (met textielverf).
Maar ergens voelt het ook als of dat niet hoort/kan of zo...
Lekker warrig dit verhaal en ik dus...
pi_68988415
Oja, dit wilde ik ook nog even zeggen:

Lewella, wat een lieve draagpapa, en wat is Amber een mooi meisje!

Texelonia, gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je jezelf al ergens op getrakteerd?

En Jelief, wat mooi betreft vind ik die met die blauwe bloemen echt superlief, maar of die lekker zit, echt geen idee, sorry!

En nu ga ik even verder dubben over mijn kleine ringsling ding....
pi_68988761
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef oeke het volgende:

[..]

Heel blij!
Maar nu weet ik het niet meer, en ik ben al zo twijfelkonterig de laatste week. Stomme hormonen!
Ik had een heel project in mijn hoofd, namelijk doek inkorten tot ringsling en vastnaaien en dan de staart beschilderen met bloesemtakken (met textielverf).
Maar ergens voelt het ook als of dat niet hoort/kan of zo...
Lekker warrig dit verhaal en ik dus...
Natuurlijk kan het wel, als je een verbouwde sling met meer plezier gebruikt dan een losse doek... waarom niet!

Overigens is de manier die Icicle beschrijft (doek dubbel door de ringen) best goed te doen, zeker bij een dunne doek zoals deze.

Je kan ook even niets doen, kijken wat je in de praktijk van het dragen vindt. Misschien ontdek je dat je helemaal geen ringsling wil of dat je prima uit de voeten kan met een no sew waarbij de doek dubbel door de ringen gaat.

Maar knutselen is altijd leuk en het is niet alsof het een moeilijk te vinden doek is. Je kan er weinig aan verpesten want een ringsling is altijd wel handig.

Over knutselen gesproken: er komt een silk indio deze kant op die met acid dye hopelijk binnenkort roze-wit gaat worden
pi_68989248
Dank, lieffies.

Waar ik trouwens helemaal verliefd op ben, is de hibiscus van Webkim.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:43:59 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68989518
Rein, wat een vervelende tijd voor je zo. Ik wens je alleen maar heel veel sterkte. "Komt wel goed schatje".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68989574
thanks tico
pi_68989833
Reinhilde

Wat doe je eigenlijk met een superdwarse baby die niet meer op de rug wil Kan ik rug dragen, werkt Koen van geen kant mee...
blijven oefenen?
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:52:59 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68989965
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:50 schreef LovelyLady het volgende:
Reinhilde

Wat doe je eigenlijk met een superdwarse baby die niet meer op de rug wil Kan ik rug dragen, werkt Koen van geen kant mee...
blijven oefenen?
Sneller knopen. En geef m iets wat hij graag wilt hebben om m even koest te houden, zodat jij je knoop goed hebt. Lekker vaak dragen maakt het ook dat hij eraan went.
pi_68990236
Reinhilde
Fake it till you make it...
pi_68990250
Idd, blijven oefenen. Ronja had ook van die fases dat ze niet meer wilde maar uiteindelijk was het altijd wel goed als ze er eenmaal in zat.

En nu wil ze nog steeds graag gedragen worden, het liefst met haar armen in de doek
pi_68990417
Lief dat ze nog steeds gedragen wilt worden.
Snel knopen kan ik (nog) niet. Misschien geef ik wel te snel op. Als hij niet wil ga ik em ook niet dwingen. Het is gewoon een frummel die absoluut niet stil wilt liggen/zitten
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:06:05 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68990491
gewoon lekker oefenen.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 20:09:42 #24
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68990634
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:18 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb gister Zara Natur binnen gekregen. Maar gister is mijn opa overleden, en nu is die doek voor mij verbonden met verdriet .
Stomme emoties.
Goede emoties, vol liefde. Maar niet makkelijk.
Ik hoop dat je binnenkort met veel liefde en genegenheid voor je opa en wie hij was z'n kleinzoon in de Zara kunt dragen. Zara Natur is soepel maar sterk, super ondersteunend voor Thomas en jou, heeft een heel subtiele en beschaafde uitstraling, en is verrassend zacht. Misschien is er wel een eigenschap bij die je aan je opa herinnert en kun je de doek in gedachten aan hem opdragen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68990741
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:06 schreef Ticootje het volgende:
gewoon lekker oefenen.
makkelijk praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')