abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:22:34 #26
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71610751
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:06 schreef Mirjam het volgende:
ik ben bijna klaar met deel 2 *nagelbijt*
echt zo balen dat je weet dat er na deel 3 gewoon niks meer is, nooit
Ja, dat is echt balen!

Wat ook balen was (voor mij) is dat deel 1 een duidelijk einde had, maar deel 2 gaat eigenlijk naadloos over in deel 3. En aangezien er bij mij een paar weekjes tussen die 2 delen zat (boek was steeds uitgeleend in de bieb ) was ik al wat details vergeten uit deel 2
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71642227
Heb begin van het jaar de boeken uitgelezen, toppertje is het. Deel 1 ging toch ook naadloos over in Deel 2?

Vond de hele introductie in deel1 wel vrij lang, maar als op het moment de vaart erin zit dan blijf je lezen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:09:46 #28
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_71642290
Ik durf geen artikels meer te lezen over de film, bang dat er verraden wordt wie de moordenaar van Harriët is
pi_71646628
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 @ 07:59 schreef staticdata het volgende:
Heb begin van het jaar de boeken uitgelezen, toppertje is het. Deel 1 ging toch ook naadloos over in Deel 2?

Vond de hele introductie in deel1 wel vrij lang, maar als op het moment de vaart erin zit dan blijf je lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71646641
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 @ 08:09 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik durf geen artikels meer te lezen over de film, bang dat er verraden wordt wie de moordenaar van Harriët is
Dat lijkt me stug, dat ze de ontknoping echt verraden
Ziggy played guitar
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 07:30:52 #31
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_71672275
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:27 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, dat ze de ontknoping echt verraden
naja, er werd ook al uitgebreid over het akkefietje met haar curator geproken... Gisteren de ontknoping gehad (denk ik, het zijn namelijk nog best veel bladzijden...) dus ik ben weer dat minder panisch ;-)
pi_71693895
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 07:30 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

naja, er werd ook al uitgebreid over het akkefietje met haar curator geproken... Gisteren de ontknoping gehad (denk ik, het zijn namelijk nog best veel bladzijden...) dus ik ben weer dat minder panisch ;-)
als je zoiets had van dan is dat de ontknoping ja
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:05:23 #33
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_71740912
Deel 1 uitgelezen, ik vond het een vermakelijk boek. Ik zat niet op het puntje van mijn stoel maar wilde toch graag weten hoe het verder ging.

Vandaag begonnen met deel 2
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:07:17 #34
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_71744644
Toen de eerste 2 boeken net verschenen in de winkel heb ik ze gekocht. In 1 ruk uitgelezen.
Daarna moest ik nog wel een paar maanden wachten tot deel 3. En daarna nog lang wachten tot dat de film uitkwam.

Vandaag naar de film geweest en vond het erg leuk. Ze hebben zich goed aan de verhaal lijnen gehouden maar zijn er helaas niet al te diep op in gegaan.

Zeker de moeite waard om de film te gaan kijken!!

Nu maar wachten op de dvd.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_71974424
Heb het tweede boek bijna uit en het derde boek ligt al klaar. Van de week de film ook gezien, maar die viel me toch een klein beetje tegen ondanks het zeker geen slechte film is. Met name de keuze om enkele rollen en relaties (nagenoeg) weg te laten. Verder wel mooi in beeld gebracht en prima acteerwerk.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:59:20 #36
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_71990734
*ook fan is!*
Nu bijna deel 2 uit, nog zo'n 60 blz dus dat haal ik wel vanavond

Ik heb de film nog niet gezien, maar wel de trailer. Ik vond alleen Lisbeth helemaal niet op haar lijken zoals ik me haar had voorgesteld... In de film toch wat groter, niet zo supermager en er iets ouder uitzien. Maar goed, ik snap dat het moeilijk is om een actrice te vinden die past in de beschrijving van Lisbeth door Stieg Larsson.
Waarschijnlijk ga ik 't weekend deel 3 halen, ik kan niet meer stoppen!!! Maar zoals hier al voorbij kwam, erg jammer te weten dat er daarna niks meer zal komen...
Geluk is een richting, geen punt
pi_71996721
Drie prachtige boeken, achter elkaar uitgelezen. Aangezien ik altijd voor het slapen gaan lees, en ik deze boeken niet kon weg leggen, heeft me het wel de nodige nachtrust gekost maar enfin.

Vandaag ook de film gezien. Ik vond het een erg realistische boekverfilming. Dat bijv. de relatie tussen Erika en Mikael achterwege wordt gelaten vind ik niet zo erg. Alle essentiele onderdelen uit het boek komen er verder in voor, en de film duurt al twee en een half uur, lang zat.
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:14:42 #38
202348 Susi
Temple of Love
pi_72280997
Deel twee bijna uit alweer, heerlijk nog steeds.

Er moet overigens nog een n in de TT er bij
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:32:03 #39
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_72281473
Deel 2 bijna uit, dan direct doorstomen naar deel 3
  donderdag 10 september 2009 @ 12:37:19 #40
159909 -Peach
Prunus persica
pi_72611036
Halverwege deel 2. Ik wil de film zien!!! maar het is iig vandaag uitverkocht
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_72611511
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:14 schreef Susi het volgende:
Deel twee bijna uit alweer, heerlijk nog steeds.

Er moet overigens nog een n in de TT er bij
Met wat vertraging nog even toegevoegd .
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:16:44 #42
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_72773755
Zo, boek één uitgelezen op vakantie. Heb vandaag 2 en 3 binnen gekregen. Ben benieuwd .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_72799209
woooohooooo er komt een extended version van de film op DVD! 180 minuten! nu nog even geduld tot november...
pi_72799340
Deel 1 bijna uit. Idd duurde het even voor je 'erin komt' maar als je er eenmaal in zit dan leest het vlot weg en is het een prima boke. ben benieuwd naar deel II en III.

De film, tsjah ik heb het nooit zo op verfilmingen eigenlijk. Je hebt al een hele film in je hoofd gehad door het lezen en dan ineens zie het zoals iemand anders het in zijn hoofd had... vaak valt dat tegen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72812156
mij viel de film enórm tegen inderdaad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 september 2009 @ 19:41:28 #46
159909 -Peach
Prunus persica
pi_72815537
Ik vond het meevallen. Lisbeth vond ik echt goed gecast, Blomkvist vond ik minder. Kreeg telkens het idee dat ik naar een of andere James Bond zat te kijken
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 23 september 2009 @ 14:54:47 #47
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73038645
Ik heb bijna deel 2 uit.

Ik vind beide edities heerlijk lezen! Ik zit me soms af te vragen wat nu het verschil is met Amerikaanse goede thrillers. Want dit verhaal is niet ingewikkelder, het plot niet beter, de misdaden niet perverser dan bijvoorbeeld Michael Conolly's boeken uit de Harry Bosch reeks.

Het verschil is denk ik dat in die boeken het type Mikael Blomkvist hét personage is in de serie. De held, (of anti-held) met minder mooie trekjes natuurlijk zodat je je in de hoofdpersoon kunt verplaatsen.

Hoe Stieg Larsson ooit op het idee is gekomen om Lisbeth Salander te verzinnen weet ik niet, maar het werkt briljant! De anti-heldin der anti-heldinnen en toch ook weer niet....
Een sociaal gehandicapte computerhackster die ook nog eens een potje kan vechten, en medogenloos wraak neemt op eenieder die niet aanstaat. Hoe kun je niet van zo'n karakter houden (L).

Ik kijk uit naar m'n laatste 40 pagina's en naar deel 3 natuurlijk.....
  woensdag 23 september 2009 @ 14:58:57 #48
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73038782
Over de film (aangezien dit dan ook een verkapt filmtopic is geworden)

De 1e film viel me ook ietwat tegen, hoewel Lisbeth precies zo was als ik me voorstelde. Inclusief kleine borstjes and een wraakzuchtige kick-ass blik.
Zoals altijd worden er consessies gedaan aan boeken, zeker als ze meer dan 500 pagina's zijn, om de filmduur binnen de perken te houden. Ik kan daar mee leven. Minder fraai vond ik dat in de 1e film al wordt verklapt wat 'Al het slechte' is dat gebeurde, dat waar het 2e boek zolang naartoe bouwt.
Zeker toen ik de aftiteling voorbij zag komen en er een naam op prijkte waar ik zo nieuwsgierig was wat precies zijn relatie tot Lisbeth was. Jammerdejammer

Wel vond ik dan weer dat de film wel het meest onwaarschijnlijke (dat het plot het plot is zoals in het boek omdat 1 schakel in de familie weet hoe het plot in elkaar steekt) eruit haalt, de stewardes is volgens mij dood, of heb ik dat dan verkeerd begrepen?!

Deel 2 schijnt nauwelijks het niveau van een TV-serie te onstijgen als ik IMDB mag geloven. Ik ga die natuurlijk als perverseling wel bekijken om de "artistieke interpretatie" van de relatie Lisbeth & Mimmi Wu te bekijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stpan op 23-09-2009 15:54:42 ]
pi_73186672
Wat leuk, een topic over deze boeken! Ben toe aan deel 3 en ben erg enthousiast over deze reeks. Wat is met name Lisbeth een goed omschreven karakter, in deel 1 zag ik haar voor me.

Kwam er halverwege deel 2 achter dat er 20 pagina's ontbraken in mijn boek. Nog niet eerder meegemaakt. Wel ontzettend balen, want ik zat middenin een heel spannend stuk..........
Is dat zo?
pi_74037870
Schopje*
Ik ben nu iets over de helft en ik vind het geweldig. De eerste 70 blz vond ik wat traag, waarschijnlijk omdat het de introductie was van de personages. Daarna komt het boek goed op gang en vind ik het elke keer jammer dat ik hem weg moet leggen.
Hierna ga ik zeker het vervolg lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')