abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69091337
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus je ontkent dat de mensen bij de Telegraaf weten dat sensatie verkoopt en dat ze daarom sensationele berichten plaatsen?
lul toch niet zo dom uit je nek zot.
pi_69091366
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

lul toch niet zo dom uit je nek zot.
Okey sorry.
pi_69091400
Wie zegt er nou "zot"?
pi_69091480
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:52 schreef Meh7 het volgende:
Wie zegt er nou "zot"?

Normaal woord toch?

Of het nou links of rechts is, aan beide zijden zitten er gekken die graag regicide willen plegen. Republikeinen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_69091516
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Normaal woord toch?

Heel normaal.
pi_69091706
Carnaval... sommigen zijn er helemaal verzot op.
pi_69091911
Zal wel aan mij liggen, komen jullie uit het zuiden van het land?
quote:
Ten slotte nog dit: zot zijn ze in Vlaanderen (zothuis, zotteklap, zottekensspel), gek in Nederland (gekkenhuis, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=G5R25U6RM
pi_69091959
Of ze zijn nakomelingen van Erasmus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lof_der_zotheid

Maar zoals Erasmus al zei.

Er is een wijze zotheid en een dwaze.
pi_69092020
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:16 schreef IHVK het volgende:
Of ze zijn nakomelingen van Erasmus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lof_der_zotheid

Maar zoals Erasmus al zei.

Er is een goede zotheid en dwaze.
Gaat mij niet zozeer om het woord zot, ik ben bekend met "te zot voor woorden", "ergens verzot op zijn", maar niet met zot in een zin als: "Doe even normaal, zot!".
pi_69092084
Wat een vreemde wending maakt dit topic ineens.
pi_69092123
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:22 schreef Neleos het volgende:
Wat een vreemde wending maakt dit topic ineens.
Tja we kunnen ook doorgaan met het uitschelden van elkander.
pi_69092148
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gaat mij niet zozeer om het woord zot, ik ben bekend met "te zot voor woorden", "ergens verzot op zijn", maar niet met zot in een zin als: "Doe even normaal, zot!".
Ja dat is vooral iets voor Vlamingen of zuiderlingen.
Ik hoor het hier ook niet.
pi_69092194
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tja we kunnen ook doorgaan met het uitschelden van elkander.
Nee, dat zou te zot zijn.
pi_69092201
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja, het woord "zot" zul je inderdaad niet zo vaak in de Randstedelijke gebieden en het noorden van het land horen. Ik gebruik het woord zelf ook niet maar ik er zijn nog genoeg mensen in Brabant en Vlaanderen die het wel gebruiken. In België hoor je het overigens wel vaker dan in NL.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:29:22 #235
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69092273
De nuance van tegenwoordig.

Kom je op voor dierenrechten, dan ben je extreem-links. Heb je wat runetekens en andere vage tatoeages, loop je in hoge zwarte schoenen met opgerolde broekspijpen en witte veters, scheer je je kop half kaal met een kuifje, nou, dan ben je nog niet per definitie extreem-rechts, want, bijvoorbeeld, Hitler was vast ook wel links.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69092409
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:29 schreef Bowlingbal het volgende:

Kom je op voor dierenrechten, dan ben je extreem-links. Heb je wat runetekens en andere vage tatoeages, loop je in hoge zwarte schoenen met opgerolde broekspijpen en witte veters, scheer je je kop half kaal met een kuifje, nou, dan ben je nog niet per definitie extreem-rechts, want, bijvoorbeeld, Hitler was vast ook wel links.
Klopt alles wat slecht is is links, alles wat goed is is rechts.

Huntelaar scoort veel voor Nederland en is dus rechts. Seedorf daarentegen mist iedere penalty en zal dus wel links zijn.

Het is de schuld van de PvdA

Draai dit om als je links bent en zet voor PvdA PVV neer
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:25:47 #237
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69093711
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:46 schreef Neleos het volgende:

[..]

Omdat er bij de Telegraaf mensen werken die weten dat sensatie verkoopt en ze willen graag veel kranten verkopen. Daarom.
Dat is onaanvaatbaar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:27:38 #238
52357 Lambiekje
pi_69093771
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:26 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Ja, het woord "zot" zul je inderdaad niet zo vaak in de Randstedelijke gebieden en het noorden van het land horen. Ik gebruik het woord zelf ook niet maar ik er zijn nog genoeg mensen in Brabant en Vlaanderen die het wel gebruiken. In België hoor je het overigens wel vaker dan in NL.

zot
kolderiek, kwasterig, lijp, maf, dol, dwaas, gek, krankzinnig, mal, onbegrijpelijk, ongerijmd, onzinnig, potsierlijk
dwaas, gek, halve gare, mafketel, kwibus, nar, gek, krankzinnige, zwakzinnige, geil, heet
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:28:44 #239
52357 Lambiekje
pi_69093796
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:29 schreef Bowlingbal het volgende:

Hitler was vegetarisch links.
pi_69094241
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hitler was vegetarisch links.
vegetarisch rechts ... maar vaak ook niet zo, las ik ergens...
Vegetarischheid is niet exclusief links, net zomin als autorijden exclusief rechts is...
Daarbij heb je bepaalde denkwijzes die verdwijnen en decennia jaren later populair worden in samenhang met andere denkwijzes . Van tijdperk tot tijdperk. van cultuur tot cultuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')