TS geeft zelf aan dat hij akkoord met het terug in ontvangst nemen in het geval dat er iets stuk is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Garantie tot de deur.
Helaas, pindakaas voor die vent.
Nja ik heb nou al gemaild dat hij het terug mag brengen, omdat ik het lullig vindt dat het zo snel stuk is gegaan (na 6 dagen). Maar ik vroeg het me gewoon af.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:35 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
TS geeft zelf aan dat hij akkoord met het terug in ontvangst nemen in het geval dat er iets stuk is.
e-mails gelden tegenwoordig ook al een schriftelijke overeenkomst. Maar wel netjes van je als je het terug neemt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nja ik heb nou al gemaild dat hij het terug mag brengen, omdat ik het lullig vindt dat het zo snel stuk is gegaan (na 6 dagen). Maar ik vroeg het me gewoon af.
Maargoed, dat zei ik ook maar in een mailtje, ik heb geen contract ondertekent dat als het stuk is, ik het terug neem ofzo.
Spelconsole.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:42 schreef ktnxbye het volgende:
Om wat voor product gaat het eigenlijk? Is het zo geheimzinnig dat je dat niet noemt? Vind het eigenlijk wel interessant om te weten.
Ik dacht dat het gewoon prima werkte, nooit geweten dat er wat mis mee was eerlijk gezegd. Zelf heb ik namelijk nooit problemen ermee gehad, als ik wist dat hij halfstuk was dan had ik dat er wel bij gezet (dan had ik hem zelfs nooit verkocht).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef Pool het volgende:
maar als TS bijvoorbeeld onjuiste mededelingen heeft gedaan over de kwaliteiten van de zaak, dat is het al andere koek.
Was niet nieuw, maar ikzelf had er nooit problemen mee eigenlijk. Maar als ik hem niet volledig vergoed, dan pikt hij dat niet lijkt mequote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef Innisdemon het volgende:
Hij mag het wel terug brengen, maar jij hoeft 'm niet volledig te vergoeden. WIe zegt dat hij het item niet vernield heeft? Was het een nieuw apparaat?
Xbox 360quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef beverton het volgende:
je hebt mij een kapotte Wii verkocht, maar wel aardig van je dat ik het terug mag brengen
Dat is het probleem nou ook, ik wist niet dat het om een Xbox 360 ging. Ik dacht dat het een een Wii zou zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:45 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Was niet nieuw, maar ikzelf had er nooit problemen mee eigenlijk. Maar als ik hem niet volledig vergoed, dan pikt hij dat niet lijkt me
[..]
Xbox 360
Uit de OP:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:48 schreef mrPanerai het volgende:
slaat natuurlijk nergens op dat ie pas na 6 dagen reageert....er is echt niemand die een spelconsole koopt en die dan een week laat staan...
Hieruit kan je wel concluderen dat de console na een aantal kapot is gegaan.quote:stuk is gegaan
Ik weet ook niet waarom hij het niet meteen mailde, hij zegt dat na 1-1,5 uur gamen het beeld vervormt en pas weer beter wordt als je hem laat afkoelen. Had zelf ook liever gehad dat hij eerder mailde aangezien ik nu even het geld moet regelenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:48 schreef mrPanerai het volgende:
slaat natuurlijk nergens op dat ie pas na 6 dagen reageert....er is echt niemand die een spelconsole koopt en die dan een week laat staan...
Heeft hij het ding opgehaald? Heeft hij hem werkend gezien? Want ik zou even uitkijken, want voor hetzelfde geld heeft die gast een defecte xbox staan, heeft hij die van jou gekocht, hij mailt nu dat 't ding kapot is en levert dalijk bij jou zijn eigen, defecte xbox in, en krijgt ook nog even het geld dat hij betaald heeft terug.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom hij het niet meteen mailde, hij zegt dat na 1-1,5 uur gamen het beeld vervormt en pas weer beter wordt als je hem laat afkoelen. Had zelf ook liever gehad dat hij eerder mailde aangezien ik nu even het geld moet regelen
Heeft het opgehaald, werkend gezien, heb er zelf een paar keer 3-3,5 uur op gagamed.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heeft hij het ding opgehaald? Heeft hij hem werkend gezien? Want ik zou even uitkijken, want voor hetzelfde geld heeft die gast een defecte xbox staan, heeft hij die van jou gekocht, hij mailt nu dat 't ding kapot is en levert dalijk bij jou zijn eigen, defecte xbox in, en krijgt ook nog even het geld dat hij betaald heeft terug.
Ik zeg niet dat 't zo is, maar 't zou wel kunnen. Jij hoeft helemaal niets terug te nemen. Hij koopt iets, meldt na 6 dagen dat 't ding niet goed werkt, en verwacht dan maar even dat jij het geld terug geeft. Heb jij zelf nooit langer dan 1,5 uur op dat ding gegamed? Jij hebt iig nooit iets gemerkt van dat 't kapot zou zijn.
Ik zou 't geld niet terug geven. Als ik iets zou verkopen dan zou 't werken op t 'moment van verkoop, anders had ik 't er bij vermeldt, en als je dan een week later kapot gaat, terwijl het ding al in bezit is van de nieuwe eigenaar, dikke pech voor hem.
Wat is dat voor gast? Iemand die in staat is je kop er af te trekken of wat? Bedoel, als 't zo'n heetgebakerd typje is zou ik inderdaad voorzichtig zijn, maar als 't een pussy is zou ik gewoon keihard zeggen 'jammer dan'. Sterker nog, dat zou ik nu ook doen. Hij heeft 'm toch werkend gezien? Het apparaat werkte, klaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Heeft het opgehaald, werkend gezien, heb er zelf een paar keer 3-3,5 uur op gagamed.
Ik ga voordat ik hem terugneem in ieder geval goed controleren of het wel mijne is, ik weet wel een paar manieren waarop ik dat kan controleren.
Begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik meteen gemaild heb dat hij hem terug mag brengenMaar daarentegen heeft hij mijn adres, en ik heb ook geen zin in gezeik dat hij boos langs komt etc.
Ik neem hem gewoon terug, laat hem maken door Microsoft, en verkoop hem dan wel weer aan iemand anders.
neequote:Op vrijdag 15 mei 2009 07:45 schreef rene90 het volgende:
Maar gaat het hier niet gewoon om een "niet deugdelijk product" dat Racer geleverd heeft? Ik las hier dat je een deugdelijk product moet krijgen. Maar gaat dit niet ook op voor 2e hands producten?
Wel. Je kan niet zomaar bewust een kapot tweedehandsartikel verkopen als zijnde 'in werkende en goede staat' en dan verwachten dan je ook nog in je recht staat...quote:nee
Waarom zou je hem niet terugnemen na 6 dagen? Zou ik zelf ook doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat is dat voor gast? Iemand die in staat is je kop er af te trekken of wat? Bedoel, als 't zo'n heetgebakerd typje is zou ik inderdaad voorzichtig zijn, maar als 't een pussy is zou ik gewoon keihard zeggen 'jammer dan'. Sterker nog, dat zou ik nu ook doen. Hij heeft 'm toch werkend gezien? Het apparaat werkte, klaar.
Je kunt alsnog zeggen dat je bij nader inzien het ding toch niet terug neemt, om reden x y en z. Jammer dan voor hem.
Daar gaat het toch niet om in dit topic?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:08 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Wel. Je kan niet zomaar bewust een kapot tweedehandsartikel verkopen als zijnde 'in werkende en goede staat' en dan verwachten dan je ook nog in je recht staat...
Als TS een dealer is van die producten (zijnde als beroep) dan moet hij kúnnen weten dat het product kapot is. Bij een auto is het hetzelfde. Als je een kapotte auto koopt bij een particulier heb je geen garantie, koop je bij een garage kan je aanspraak doen op een bepaald artikel, omdat de garageverkoper beter had moeten weten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 07:45 schreef rene90 het volgende:
Maar gaat het hier niet gewoon om een "niet deugdelijk product" dat Racer geleverd heeft? Ik las hier dat je een deugdelijk product moet krijgen. Maar gaat dit niet ook op voor 2e hands producten?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:08 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Wel. Je kan niet zomaar bewust een kapot tweedehandsartikel verkopen als zijnde 'in werkende en goede staat' en dan verwachten dan je ook nog in je recht staat...
Nee! Het artikel wás in werkende, goede staat, dat heeft de koper zelf gezien. Dat dat ding even later toch overlijdt staat daar los van, die dingen gebeuren. Jij hebt het over oplichting/misleiding, maar daar is hier (lijkt me) geen sprake van.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:08 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Lees even op welke vraag mijn antwoord betrekking had. TS had idd aan de koper een goedwerkend product moeten leveren. Dat heeft hij ook gedaan, dat trek ik ook niet in twijfel. Het ging mij erom dat je, ook bij de (ver)koop van tweedehands producten, ook nog bepaalde rechten/plichten hebt.quote:Daar gaat het toch niet om in dit topic?
Ach, een beetje vriendelijkheid voor de medemens kan toch geen kwaad? Verkoop je het na testen weer aan een ander.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef Sj0rs het volgende:
Ik zou niks terugnemen. Een koop is een koop. Hij heeft het werkend gezien. Dat het na een week stuk is gegaan is het risico van een 2e hands verkoop.
Het gaat niet over vriendelijkheid...dingen die goed werken gaan heus niet zomaar plots stuk na één week...dan is ie gevallen, of met gegooid of weet ik wat...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:06 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ach, een beetje vriendelijkheid voor de medemens kan toch geen kwaad?
Dan weet je wel dat er iets aan is, en dan is het wel misleiding als je zegt dat het goed werkt...of kost het je geld vanwege een lagere verkoopsprijs.quote:Verkoop je het na testen weer aan een ander.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:40 schreef Hukkie het volgende:
Ik zou die vent een pot koffie geven en hem 2 uur lang met die xbox op jouw tv laten gamen. Als het beeld idd vervormt dan neem je de xbox terug, zo niet dan niet.
Na eerst gecontroleerd te hebben of het wel jouw xbox is natuurlijk.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:32 schreef S1nn3rz het volgende:
verkopen op marktplaats en dan ook ook nog gepwnd worden door de eerste de beste koper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |