Er komen andere moslims naar Amerika dan naar Europa. De moslims met geld en (vaak) opleiding komen naar Amerika, en in Europa komen de moslims die weinig/geen geld hebben/hadden, of hun ouders/opa's kwamen hierheen als gastarbeider.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Slappy het volgende:
Naar aanleiding van zogenaamd als ik willekeurige nieuws item zie het probleem met Moslims in Europa.Maar hoe zit dat nou in Amerika want daar hoor je nooit wat van zeKomt omdat Moslims Amerika heel leuk vinden
![]()
Ja weet ikquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
edit: maar zoveel problemen met moslims hebben we niet in Europa. Onze problemen zijn meer met verveelde kut hangjongeren die zich misdragen/crimineel bezig zijn, en die niet/nauwelijks aangepakt worden.
Ach, er zijn natuurlijk een heleboel verschillen tussen Amerika en NL. In de USA zul je ook last hebben van criminele aso's die overlast veroorzaken, maar DAAR kun je er eigenlijk wel van op aan dat dat gedrag ook hard aangepakt wordt wanneer de politie ze te grazen neemt. In NL zie je toch nog net te vaak dat aso-gedrag redelijk getollereerd wordt, zowel door de maatschappij zelf alswel door justitie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:32 schreef Slappy het volgende:
Bedankt voor dit mooi stukje tekst.
Ja ik heb meer veel meer last van Antillianen.Wilders moet maar niet in Amerika gaan wonen ik dacht dat Amerika altijd zijn grote voorbeeld was
Ik heb ook altijd meer last van de autochtonen gehad, en ik woonde vrijwel mijn hele leven in een zeer multi-culti buurt. Degenen die overlast veroorzaakten waren echt voornamelijk de kazen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:15 schreef Slappy het volgende:
Nouja Wilders heeft het altijd over Marokkanen die lopen rellen maar je gaat mij niet vertellen dat die lui Moslims zijn.Ik ken Moslims die braaf altijd bidden enzovoort maar daar heb ik nooit last van.En waar ik woon heb meer last van autotochten.
Dat is zeker een grote factor. Amerika is veel meer gelovig dan Nederland. In Amerika is het 'normaal' om gelovig te zijn. In de VS doen mensen niet moeilijk als gelovigen hun geloof uiten. In Nederland is het 'normaal' om ongelovig te zijn en men heeft het liefst dat geloof in Nederland zoveel mogelijk ingeperkt blijft.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef NDAsilenced het volgende:
[quote]Als Amerikanen meer als 'geloofsbroeders' worden gezien dan Europeanen dan kan je daar meerdere gevolgen in zien, namelijk dat de Amerikaan eerder te vriend word gehouden omdat hij een potentieel bekeerling is dan de atheistische Europeaan. Als je youtube er op na zoekt met woorden als bijvoorbeeld "conversion islam" dan zul je misschien verbaast staan van de fanatieke houding, bijna euforie, bij alleen al het idee dat een blonde Amerikaanse een hoofddoek omdoet.
Klopt. Ben zelf ook een paar keer naar Amerika geweest en je ziet dan hoe ruim die mensen wonen. Maar voor Amerikanen is het normaal ruim te wonen. Als je dan terug naar Nederland gaat, besef je meteen hoe erg iedereen hier op een kluitje woont. Kleine huizen hier (vergeleken met het buitenland) voor een hoge prijs. Plus je buren vlak naast je, en als je in een flat woont ook boven en onder heb je buren. Als mensen dicht op elkaar wonen, dan gaan ze zich sneller aan elkaar irriteren.quote:Nederland beschikt over 33883 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 16428360 inwoners.
Amerika beschikt over 9417251 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 303824646 inwoners.
Een simpele rekensom geeft ons voor Nederland 485 inwoners per vierkante meter en Amerika 32 inwoners per vierkante meter.
Dat zijn dus heel wat vierkante meters meer ruimte 'om je ding te doen' zonder daarbij iemand te storen.
Ja, daar heb je zeker in punt in. Spaans is ook een belangrijke taal in Amerika en Spaans wordt ook geaccepeert in zekere mate door de blanke Amerikanen. Arabisch is geen belangrijke taal in Nederland (turks en Marokaans ook niet) en die talen zullen zeker niet geaccepteerd worden als 2e belangrijke taal.quote:Afgeven op Nederland waar Arabisch niet geacepteerd zou worden terwijl Spaans in Californie wel gewoon kan is natuurlijk ook best wel een beetje krom wanneer Amerika zelf het Engels niet als officiele taal heeft plus alle andere eerder genoemde argumenten
Precies. Waar Nederland in 1945 voor 99% uit blanke Hollanders bestond en 1% Indo's of iets in die trend, had de VS op dat moment al een lange periode aan immigranten achter de rug.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Verder is Amerika al eeuwen een immigratieland. Nederland is (massale) immigratie niet gewend. zijn Men laat immigranten in de VS gewoon hun levensstijl behouden zonder grote druk om te integreren, zoals in Nederland wel het geval is. Amerika is een stuk multicultureler dan Nederland (op een paar "Red-neck dorpen" na) en veel Amerikanen zijn de multiculturaliteit dan ook gewend.
Daarom geef ik in mijn voorbeelden ook JUIST aan hoe het er aan toegaat in druk bevolkte gebieden. De Greater Los Angeles area is kleiner dan Nederland, en heeft meer inwoners. Orange Country met haar 3 miljoen inwoners is iets kleiner dan Noord Brabant.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef NDAsilenced het volgende:
Nederland beschikt over 33883 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 16428360 inwoners.
Amerika beschikt over 9417251 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 303824646 inwoners.
Een simpele rekensom geeft ons voor Nederland 485 inwoners per vierkante meter en Amerika 32 inwoners per vierkante meter.
Dat zijn dus heel wat vierkante meters meer ruimte 'om je ding te doen' zonder daarbij iemand te storen.
De "problemen" die Wilders schetst bestaan wel in de VS, maar worden niet als problemen gezien, dat is het verschil.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:32 schreef Slappy het volgende:
Wilders moet maar niet in Amerika gaan wonen ik dacht dat Amerika altijd zijn grote voorbeeld was
Column waardig stuk. Mooi verwoord!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:18 schreef maartena het volgende:
Ik woon in Orange County, California...knip
Nog meer usa troep propagandaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:18 schreef maartena het volgende:
het vrij kunnen beoefenen van nagenoeg alle Godsdiensten is een vrijheid die door alle Amerikanen gekoesterd wordt.
Nee gaat goed daarquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Maartena heeft een aantal dingen heel mooi uiteengezet.
Zoals Yi-Long al zei, moslims in Amerika hebben een hoger inkomen etc. Moslims in de VS doen het qua "sociale status" beter dan Nederlandse moslims.
De moslims in Amerika komen uit 'echte' Midden-Oosten-landen. In Nederland is het voornamelijk Marokko en Turkije. Maar ik heb wel meer het idee dat voornamelijk meer conservatievere moslims naar Nederland zijn gekomen. En naar de VS meer de liberalere moslims. Kijk ook naar hun landen van herkomst: Jordanie en Syrie zijn (redelijk) moderne landen.
Misschien dat een conservatie moslim eerder naar Europa zal gaan dan naar de VS.
Verder is Amerika al eeuwen een immigratieland. Nederland is (massale) immigratie niet gewend. zijn Men laat immigranten in de VS gewoon hun levensstijl behouden zonder grote druk om te integreren, zoals in Nederland wel het geval is. Amerika is een stuk multicultureler dan Nederland (op een paar "Red-neck dorpen" na) en veel Amerikanen zijn de multiculturaliteit dan ook gewend.
Amerika heeft overigens wel een lager mosilmpercentage. Het percentage moslims is 1 a 2%. In Nederland is dit 6 a 7%
ha, kijk we hebben hier een racistische chinees.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd meer last van de autochtonen gehad, en ik woonde vrijwel mijn hele leven in een zeer multi-culti buurt. Degenen die overlast veroorzaakten waren echt voornamelijk de kazen.
Het heeft ook geen fuck met 'moslims' te maken. Als je in west-friesland gaat kijken dan heb je daar gewoon dagelijks last van etterige kutkazen die zich wekelijks misdragen. Maar goed, blijkbaar verkoopt dat geen kranten.
Natuurlijk is er in de randstad een probleem met de allochtone jeugd, net als er in iedere grote stad ter wereld problemen zijn met jeugd die zich niet kan gedragen. Het probleem in NL is dat men massaal doet alsof het aan de afkomst komt, of aan het geloof, terwijl het aan zaken als opvoeding, omgeving, acceptatie, etc etc ligt.
En onze overheid verzuimt gewoon in haar verantwoordelijkheid om TUIG aan te pakken.
Ik ben zelf gewoon kaas hoor...quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:36 schreef Tribalist het volgende:
[..]
ha, kijk we hebben hier een racistische chinees.
Vandaar dat de gevangenis 90% ''kaas'' is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben zelf gewoon kaas hoor...
Neemt niet weg dat de situatue exact zo was als ik hier schets.
En die statistieken onderbouwen mijn punt dubbel en dwars: Het is geen "moslim probleem", het is een "minderheidsprobleem".quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:33 schreef Tribalist het volgende:
Nee gaat goed daar
http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicide/race.htm
Ik ben het volledig met je eens dat er hier (en trouwens in Europa ook hoor) gestoorde mensen rondlopen met religieuze cults, etc.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:31 schreef Tribalist het volgende:
Ik raad je aan om jesus camp eens te kijken.
Christianity & Wicca in America
Violence, Discrimination, Hatred
http://atheism.about.com/(...)blfaq_viol_wicca.htm
Je hebt in Amerika meer last van haat-priesters, die in de naam van het Christendom willen dat bijv. alle homo's vermoord moeten worden en dat soort ongein.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:10 schreef Montov het volgende:
Overigens hoor ik nogal wat verhalen over haatimams in Amerika, echter domineren zij niet het politieke debat, voornamelijk omdat er imho redelijk veel extremistische meningen worden getolereerd door een heilig geloof in vrijheid van meningsuiting en het in Amerika andere minderheidsgroeperingen zijn die voor het gros van de overlast zorgen.
Wellicht is het ook eens goed als je zelf even de cijfers van het CBS er bij haalt, via statline.cbs.nl - en dan zul je zien dat het ongeveer 45% allochtoon, 55% autochtoon is in de Nederlandse gevangenissen. Ook zul je dan ontdekken dat op het totaal van +/- 13500 gevangenen in Nederland, er in 2008 zo'n 785 Marokkanen op de cel zitten, afnemend van 1040 in 2004.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:59 schreef Tribalist het volgende:
Vandaar dat de gevangenis 90% ''kaas'' is.
Ik heb het over MIJN ervaringen in MIJN multi-culti buurt. Wat begrijp je daar nou precies niet aan!?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:59 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Vandaar dat de gevangenis 90% ''kaas'' is.
Het gaat hier niet om het persoonlijke verhaal van een persoon maar om de vergelijking van statistieken en mogelijke oorzaken voor het gedrag van moslims in Amerika, niet de 'kazen' in jouw buurt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb het over MIJN ervaringen in MIJN multi-culti buurt. Wat begrijp je daar nou precies niet aan!?
Het is een rassenprobleemquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:46 schreef maartena het volgende:
[..]
En die statistieken onderbouwen mijn punt dubbel en dwars: Het is geen "moslim probleem", het is een "minderheidsprobleem".
Fout !quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht is het ook eens goed als je zelf even de cijfers van het CBS er bij haalt, via statline.cbs.nl - en dan zul je zien dat het ongeveer 45% allochtoon, 55% autochtoon is in de Nederlandse gevangenissen. Ook zul je dan ontdekken dat op het totaal van +/- 13500 gevangenen in Nederland, er in 2008 zo'n 785 Marokkanen op de cel zitten, afnemend van 1040 in 2004.
Uiteraard is het percentage van 45% veel hoger dan de 10% allochtonen die dit land rijk is, en het is dan ook juist om op te merken dat er meer allochtonen in de gevangenis zitten. Maar het is onjuist te stellen dat daardoor alle allochtonen crimineel zouden zijn. Even het getal van de Marokkanen erbij nemend en afzettend tegen het aantal Marokkanen in Nederland: ong. 0,2% zit dus in de gevangenis. Ja, bij autotochtonen is dat getal 0,01% of zoiets, maar het is onjuist te stellen dat "alle Marokkanen" crimineel zijn.
Overigens is het percentage Antilianen hoger. Maar ik laat je de rest zelf uitrekenen middels Statline, daar ben je slim genoeg voor neem ik aan.
Onderzoek en onderbouwing voor je wat gaat roepen wordt altijd gewaardeerd.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:22 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om het persoonlijke verhaal van een persoon maar om de vergelijking van statistieken en mogelijke oorzaken voor het gedrag van moslims in Amerika, niet de 'kazen' in jouw buurt.
Waarom zou je ze kazen noemen? probeer je een soort 'evenwicht' te creeeren omdat blanken in jouw ogen discrimineren, je doet het zelf ook, en je bent ook nog eens blank! Misschien ergens niet gek dat je je als Chinees voordoet. walg je van jezelf, je huidskleur?
Okay ik zei 45%, jouw bron zegt 55%. Hoe dan ook, in absolute aantallen blijft het percentage onder de half procent.quote:
En dit vind ik nou net een van de grootste fouten die de Nederlandse maatschappij heeft gemaakt. Wanneer precies wordt iemand met een andere huidskleur gezien als een Nederlander? 2e generatie al niet meer, want we hebben het al vol en breed over "2e generatie allochtonen".quote:Jouw bron telt allochtonen die hier wel geboren zijn als autochtonen.
Als Nederlander in het buitenland..... heb ik ook wel eens uitjes met Nederlanders onder elkaar. We praten dan gewoon Nederlands in de kroeg of restaurant (iets wat Marokkanen in Nederland blijkbaar niet mogen doen met Arabisch), en we noemen elkaar gewoon Kaaskoppen, Cloggies, of andere "scheld"woorden voor Nederlanders.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:25 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, wij zijn gewoon 'kazen'. Niets mis mee. Alsof dat een zware belediging is...(!)Ga ergens anders om huilen, jongen.
![]()
Waarom een rassenprobleem, kun je dat wat beter onderbouwen?quote:
Het komt op een forum niet heel sterk over als je het gaat hebben over kazen als je blanke Nederlanders bedoelt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Als Nederlander in het buitenland..... heb ik ook wel eens uitjes met Nederlanders onder elkaar. We praten dan gewoon Nederlands in de kroeg of restaurant (iets wat Marokkanen in Nederland blijkbaar niet mogen doen met Arabisch), en we noemen elkaar gewoon Kaaskoppen, Cloggies, of andere "scheld"woorden voor Nederlanders.
Tja tis wat overdreven natuurlijk....quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:15 schreef MrX1982 het volgende:
Het komt op een forum niet heel sterk over als je het gaat hebben over kazen als je blanke Nederlanders bedoelt.
Of moeten we in deze discussie het ook hebben over niggers en beaners.
Tuurlijk heeft Amerika ook mindere kanten, zoals bijv. de kanten die jij aangeeft. Echter vraag ik me af of jij wel eens in Amerika bent geweest. Als je niet in de ghetto's cq. grote steden woont in de VS merk je vrij weinig van de criminaliteit in de VS. Het is hetzelfde als Nederland: als je niet in de grote steden woont, merk je vrij weinig van de criminaliteit in Nederland. Onder "Afro-nederlanders" in Nederland heb je relatief gezien ook een hoog criminaliteitspercentage, vergeet dat niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:33 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Nee gaat goed daar
# Blacks murder more than 1,600 whites each year.
# Blacks murder whites at 18 times the rate whites murder blacks.
# Blacks murdered, raped, robbed, or assaulted about one million whites in 1992.
# In the last 30 years, blacks committed 170 million violent and non-violent crimes against whites.
# Blacks under 18 are more than 12 times more likely to be arrested for murder than whites under 18.
# About 90% of the victims of interracial crimes are white.
# Black neighborhoods are 35 times more violent than white neighborhoods.
# Of the 27 million nonviolent robberies in 1992, 31% (8.4 million) were committed by blacks against whites. Less than 2% were committed by whites against blacks.
# Of the 6.6 million violent crimes, 20% (1.3 million) were interracial.
# Of the the 1.3 million interracial violent crimes, 90% (1.17 million) are black against white.
# Blacks commit 7.5 times more violent interracial crimes than whites, although whites outnumber blacks by 7 to 1.
# On a per capita basis, blacks commit 50 times more violent crime than whites.
# In the past 20 years, violent crime increased four times faster than the population.
# In the last 30 years (1964-94), more than 45,000 people were killed in interracial murders compared to 38,000 killed in Korea and 58,000 in Vietnam.
http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicide/race.htm
Eens.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met de achtergronden van moslims hier en moslims in Amerika en de redenen van migratie. "Wij" hebben primitieve boeren hierheen gehaald om tijdelijk werk te verrichten en dan zouden ze weer weg gaan. Nah ja dat is enigszins mislukt ()met alle problemen van dien.
In Amerika lijkt het me dat mensen, wellicht de bovenlaag uit het land van herkomst, een bewuste keuze hebben gemaakt om naar Amerika te gaan. Dan sta je toch anders in het leven en richt je jezelf op je nieuwe vaderland in plaats van heimelijk in je hoofd nog steeds te leven in je dorpje ergens op het platteland in Turkije of Marokko.
Daarnaast is de Amerikaanse samenleving een samenleving waarin je jezelf moet bewijzen en het voor een groot gedeelte zelf moet doen. Geen GroenLinks of PvdA politici die je aan het handje meenemen en je de weg wijzen. Dat veel mensen in Amerika daarin ook falen is ook wel duidelijk als je kijkt naar de verschillen tussen arm en rijk.
Ik ben zelf ook allochtoon en ik moet je eerlijk zeggen dat het van 2 kanten komt. Veel allochtonen in NL voelen zich ook gewoon allochtoon. Ik heb bijv. ook mijn avatar met het woord allochtoon erin. Wat mij betreft maakt het mij niks uit dat we allochtoon blijven worden genoemd. Ik hoef niet per se Nederlander te worden genoemd. Je moet gewoon je studie afmaken, werk zoeken, je gewoon gedragen (en niet met je religie veel overlast veroorzaken) en dan mag je ook gewoon je eigen cultuur en identiteit behouden. Als je dat doet dan is er gewoon niks aan de hand..quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:08 schreef maartena het volgende:
En dit vind ik nou net een van de grootste fouten die de Nederlandse maatschappij heeft gemaakt. Wanneer precies wordt iemand met een andere huidskleur gezien als een Nederlander? 2e generatie al niet meer, want we hebben het al vol en breed over "2e generatie allochtonen".
Maar wanneer dan wel? De 2e generatie allochtoon is al in Nederland geboren. De 3e generatie allochtoon, die nu als babies en peutertjes rondkruipen.... zijn die dan Nederlander? Hoeveel generaties moeten er overheen voordat men van het stempel "allochtoon" af is, en men gewoon Nederlander is met buitenlandse voorouders?
Kortom: Wanneer wordt een allochtoon met Marokkaanse ouders, die gewoon normaal Nederlands spreekt maar toevallig het moslim geloof aanhangt ook gezien als Nederlander?
Dat is volgens mij een van de voornaamste verschillen met Amerika..... in de VS wordt je als Amerikaan gezien als je hier geboren wordt. Eventueel Amerikaan van bepaalde afkomst, zoals Italian-American, Afro-American, etc, maar desalniettemin gewoon American.
Wat mij betreft is iemand die IN Nederland is geboren, en hier is grootgebracht gewoon een Nederlander. Wellicht een Nederlander van Marokkaanse komaf, maar we moeten echt een keer van dat stempel "allochtoon"
Zoals ik hierboven ook al ergens zei wonen er hier zo'n 200.000 moslims, wat zo'n 8% van de lokale bevolking is. De drie die daarbij uitsteken zijn Iraniers, Libanezen, en Palestijnen. In de "Greater Los Angeles Area" wonen zo'n 800.000 moslims, en daarmee is dat het grootste aantal moslims in een agglomeratie in de VS. In het gehele land mag het dan wel niet meer dan 2 a 3% zijn hooguit, maar in deze regio is het moslim percentage dus eigenlijk bijna net zo groot als in Nederland. Er zijn dus ook een hele hoop Iraanse jongeren, alleen zijn ze niet echt lastig zoals de Marokkanen in Nederland.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:10 schreef Burakius het volgende:
Dat je geen last heb van Iranezen sjiiten komt omdat ze zo weinig zijn. Er zijn al heel weinig Iranezen hier in Nederland en een nog kleiner percentage is gelovig en een nog kleiner percentage daarvan is sjiitisch.
Komt omdat ras meer is dan alleen kleur.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Okay ik zei 45%, jouw bron zegt 55%. Hoe dan ook, in absolute aantallen blijft het percentage onder de half procent.
[..]
En dit vind ik nou net een van de grootste fouten die de Nederlandse maatschappij heeft gemaakt. Wanneer precies wordt iemand met een andere huidskleur gezien als een Nederlander? 2e generatie al niet meer, want we hebben het al vol en breed over "2e generatie allochtonen".
Maar wanneer dan wel? De 2e generatie allochtoon is al in Nederland geboren. De 3e generatie allochtoon, die nu als babies en peutertjes rondkruipen.... zijn die dan Nederlander? Hoeveel generaties moeten er overheen voordat men van het stempel "allochtoon" af is, en men gewoon Nederlander is met buitenlandse voorouders?
Kortom: Wanneer wordt een allochtoon met Marokkaanse ouders, die gewoon normaal Nederlands spreekt maar toevallig het moslim geloof aanhangt ook gezien als Nederlander?
Dat is volgens mij een van de voornaamste verschillen met Amerika..... in de VS wordt je als Amerikaan gezien als je hier geboren wordt. Eventueel Amerikaan van bepaalde afkomst, zoals Italian-American, Afro-American, etc, maar desalniettemin gewoon American.
Wat mij betreft is iemand die IN Nederland is geboren, en hier is grootgebracht gewoon een Nederlander. Wellicht een Nederlander van Marokkaanse komaf, maar we moeten echt een keer van dat stempel "allochtoon" af.
Hoe kun je nou meten welke vriendelijker zijn, gebaseerd op dat ze niets "doen" (ik zie die andere stromingen geen aanslagen plegen). Ze zijn in de minderheid dus dan doe je minder snel iets. Zodra je meerderheid krijgt begint het te komen. De Ahmaddiyas behoren trouwens niet tot de Islam ( dit is besloten ergens in de '70 jaren door alle geleerden bijeengekomen in Mekka). En de Suffi stroming is een stroming die zich naast het Soennisme én Sjiisme handhaafd. Oftewel.. een Soenniet kan ook Suffi zijn. Soefisme is puur het extra's wat je doet om Allah te gedenken naast de gebruikelijke geloofsartikelen. Dus je slaat de plank volledig mis.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:53 schreef Zienswijze het volgende:
Toch hangt het wel af tot welke stroming binnen de islam moslimimmgranten behoren. Er zijn vredelievendere en extremistischere stromingen. Ahmaddiyya en Suffi stroming zijn vredelievender dan de soennitische of salafistische stroming over het algemeen gezegd. Van die laatste 2 stromingen heeft Nederland veel moslims. Van de Ahmadiyya en Suffi stroming heeft Nederland heel weinig moslims.
Het klopt overigens dat een aandeel van de Iraniers niet (meer) gelovig is. Die lijn kan je ook doortrekken naar Amerika. Vanuit Iran trekken ook veel moslims naar Amerika. Op papier kan een deel wel moslim zijn, maar in de praktijk zijn ze niet gelovig of alleen praktiserend gelovig. Dit zelfde concept zou je toe kunnen passen op meerdere immigrantenlanden waaruit Amerikaanse moslims vandaan komen.
In Nederland daarintegen zijn de meeste moslims van de Turkse en Marokkaanse moslims wel gelovig. Van de Afghanen en Iraniers is een minder groot deel gelovig.
islamitische marokkanen zijn hier net zo crimineel als christelijke negers.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom een rassenprobleem, kun je dat wat beter onderbouwen?
En wellicht ook net zo crimineel als de blanke tokkies en sjonnies die bij ADO-Den Haag vs FC Utrecht het stadion en de halve binnenstad slopen na een voetbalwedstrijd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:40 schreef Tribalist het volgende:
islamitische marokkanen zijn hier net zo crimineel als christelijke negers.
En om dat even verder bij te spijkeren: Dat is minstens net zo erg met blanke europeanen die naar de VS verhuizen. In Boston en omstreken heb je horden Amerikanen die zichzelf Irish noemen, en het football team van een van de universiteiten daar heeft ook "The fighting Irish" als bijnaam.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:39 schreef Tribalist het volgende:
En in amerika noemen de negers zichzelf neger en afro-american, en dat al naar eeuwen, en de turken hier noemen zichzelf turken, marokkanen noemen zichzelf marokkanen en chinezen noemen zichzelf chinezen, vreemd genoeg doen jullie niet raar als ze zelf zeggen geen Nederlanders te zijn.
Wat zou daarvan de oorzaak zijn?quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:39 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Komt omdat ras meer is dan alleen kleur.
[ afbeelding ]
En in amerika noemen de negers zichzelf neger en afro-american
Hij is bij vrijwel niemand bekend. Als hij in het nieuws komt, dan wordt hij "controversial" genoemd. Toen Fitna uitkwam kreeg hij even internationale bekendheid, en mijn collega's hier schilderden hem eigenlijk af als een idioot, en eentje vroeg zich LETTERLIJK af of dit liedje 70 jaar geleden ook al niet werd afgespeeld in Europa, en of dit het begin was van een geschiedenis die zichzelf zou herhalen. (En dan vertaal ik dat even direct, hij gebruikte letterlijk "didn't they play this song 70 years ago" en "history may end up repeating itself eventually".)quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:43 schreef Slappy het volgende:
Maartena hoe denken ze over Wilders in Amerika eigenlijk?
Jong marokko in actie (jong marokko vs jong Oranje)quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
En wellicht ook net zo crimineel als de blanke tokkies en sjonnies die bij ADO-Den Haag vs FC Utrecht het stadion en de halve binnenstad slopen na een voetbalwedstrijd.
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het een rassenprobleem is. De gewelddadige (en voornamelijk blanke) voetbalhooligans zijn immers ook in de minderheid, en dus beschouw ik het toch weer als een minderheidsprobleem.
[ afbeelding ]
9 van 10 keer bij Voetbal rellen zijn er meestal altijd Nederlanders bij betrokkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:58 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Jong marokko in actie (jong marokko vs jong Oranje)
[ afbeelding ]
En dit is wat je met ze moet doen
[ afbeelding ]
Verder vind ik het knap dat je de realiteit totaal negeer om je gelijk te halen, we weten allemaal dat o.a marokkanen, turken en negers crimineler zijn dan Nederlanders.
En toen het een keer tegen de marokkanen waren bleken de orkjes nog erger te rellen dan wie dan ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:01 schreef Slappy het volgende:
[..]
9 van 10 keer bij Voetbal rellen zijn er meestal altijd Nederlanders bij betrokken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |