abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69008585
Dat je geen last heb van Iranezen sjiiten komt omdat ze zo weinig zijn. Er zijn al heel weinig Iranezen hier in Nederland en een nog kleiner percentage is gelovig en een nog kleiner percentage daarvan is sjiitisch.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69016551
Toch hangt het wel af tot welke stroming binnen de islam moslimimmgranten behoren. Er zijn vredelievendere en extremistischere stromingen. Ahmaddiyya en Suffi stroming zijn vredelievender dan de soennitische of salafistische stroming over het algemeen gezegd. Van die laatste 2 stromingen heeft Nederland veel moslims. Van de Ahmadiyya en Suffi stroming heeft Nederland heel weinig moslims.

Het klopt overigens dat een aandeel van de Iraniers niet (meer) gelovig is. Die lijn kan je ook doortrekken naar Amerika. Vanuit Iran trekken ook veel moslims naar Amerika. Op papier kan een deel wel moslim zijn, maar in de praktijk zijn ze niet gelovig of alleen praktiserend gelovig. Dit zelfde concept zou je toe kunnen passen op meerdere immigrantenlanden waaruit Amerikaanse moslims vandaan komen.
In Nederland daarintegen zijn de meeste moslims van de Turkse en Marokkaanse moslims wel gelovig. Van de Afghanen en Iraniers is een minder groot deel gelovig.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:23:43 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69020097
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:10 schreef Burakius het volgende:
Dat je geen last heb van Iranezen sjiiten komt omdat ze zo weinig zijn. Er zijn al heel weinig Iranezen hier in Nederland en een nog kleiner percentage is gelovig en een nog kleiner percentage daarvan is sjiitisch.
Zoals ik hierboven ook al ergens zei wonen er hier zo'n 200.000 moslims, wat zo'n 8% van de lokale bevolking is. De drie die daarbij uitsteken zijn Iraniers, Libanezen, en Palestijnen. In de "Greater Los Angeles Area" wonen zo'n 800.000 moslims, en daarmee is dat het grootste aantal moslims in een agglomeratie in de VS. In het gehele land mag het dan wel niet meer dan 2 a 3% zijn hooguit, maar in deze regio is het moslim percentage dus eigenlijk bijna net zo groot als in Nederland. Er zijn dus ook een hele hoop Iraanse jongeren, alleen zijn ze niet echt lastig zoals de Marokkanen in Nederland.

Overigens denk dat het ook een groot deel te maken heeft met acceptatie. Als je al jaren, te beginnen met Janmaat maar door de jaren heen zijn er genoeg anderen geweest, politici in het land waar je geboren bent hoort roepen over "uitzetten" en dat soort kreten, dan kan ik me voorstellen dat je je tegen de maatschappij gaat verzetten.

Dat soort politici heb je hier niet. Als ze er al zijn, dan focussen ze voornamelijk op de illegale migranten, voornamelijk Mexicanen. Met de nadruk op illegaal dus, heb die hier een verblijfsvergunning hebben of genaturaliseerd zijn tot Amerikaan, daar is het woord "uitzetten" nooit van toepassing geweest. In Nederland is dat wel het geval, en sommige politici met een raar kapsel willen zelfs overgaan tot het afpakken van verkregen verblijfsvergunningen en zelfs het Nederlanderschap om ze maar over de grens te kunnen zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_69026924
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Okay ik zei 45%, jouw bron zegt 55%. Hoe dan ook, in absolute aantallen blijft het percentage onder de half procent.
[..]

En dit vind ik nou net een van de grootste fouten die de Nederlandse maatschappij heeft gemaakt. Wanneer precies wordt iemand met een andere huidskleur gezien als een Nederlander? 2e generatie al niet meer, want we hebben het al vol en breed over "2e generatie allochtonen".

Maar wanneer dan wel? De 2e generatie allochtoon is al in Nederland geboren. De 3e generatie allochtoon, die nu als babies en peutertjes rondkruipen.... zijn die dan Nederlander? Hoeveel generaties moeten er overheen voordat men van het stempel "allochtoon" af is, en men gewoon Nederlander is met buitenlandse voorouders?

Kortom: Wanneer wordt een allochtoon met Marokkaanse ouders, die gewoon normaal Nederlands spreekt maar toevallig het moslim geloof aanhangt ook gezien als Nederlander?

Dat is volgens mij een van de voornaamste verschillen met Amerika..... in de VS wordt je als Amerikaan gezien als je hier geboren wordt. Eventueel Amerikaan van bepaalde afkomst, zoals Italian-American, Afro-American, etc, maar desalniettemin gewoon American.

Wat mij betreft is iemand die IN Nederland is geboren, en hier is grootgebracht gewoon een Nederlander. Wellicht een Nederlander van Marokkaanse komaf, maar we moeten echt een keer van dat stempel "allochtoon" af.
Komt omdat ras meer is dan alleen kleur.

En in amerika noemen de negers zichzelf neger en afro-american, en dat al naar eeuwen, en de turken hier noemen zichzelf turken, marokkanen noemen zichzelf marokkanen en chinezen noemen zichzelf chinezen, vreemd genoeg doen jullie niet raar als ze zelf zeggen geen Nederlanders te zijn.
pi_69026936
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:53 schreef Zienswijze het volgende:
Toch hangt het wel af tot welke stroming binnen de islam moslimimmgranten behoren. Er zijn vredelievendere en extremistischere stromingen. Ahmaddiyya en Suffi stroming zijn vredelievender dan de soennitische of salafistische stroming over het algemeen gezegd. Van die laatste 2 stromingen heeft Nederland veel moslims. Van de Ahmadiyya en Suffi stroming heeft Nederland heel weinig moslims.

Het klopt overigens dat een aandeel van de Iraniers niet (meer) gelovig is. Die lijn kan je ook doortrekken naar Amerika. Vanuit Iran trekken ook veel moslims naar Amerika. Op papier kan een deel wel moslim zijn, maar in de praktijk zijn ze niet gelovig of alleen praktiserend gelovig. Dit zelfde concept zou je toe kunnen passen op meerdere immigrantenlanden waaruit Amerikaanse moslims vandaan komen.
In Nederland daarintegen zijn de meeste moslims van de Turkse en Marokkaanse moslims wel gelovig. Van de Afghanen en Iraniers is een minder groot deel gelovig.
Hoe kun je nou meten welke vriendelijker zijn, gebaseerd op dat ze niets "doen" (ik zie die andere stromingen geen aanslagen plegen). Ze zijn in de minderheid dus dan doe je minder snel iets. Zodra je meerderheid krijgt begint het te komen. De Ahmaddiyas behoren trouwens niet tot de Islam ( dit is besloten ergens in de '70 jaren door alle geleerden bijeengekomen in Mekka). En de Suffi stroming is een stroming die zich naast het Soennisme én Sjiisme handhaafd. Oftewel.. een Soenniet kan ook Suffi zijn. Soefisme is puur het extra's wat je doet om Allah te gedenken naast de gebruikelijke geloofsartikelen. Dus je slaat de plank volledig mis.

Bijna alle Soennieten doen dus iets aan Soefisme. Denk aan Mevlana Jalal ad-din Rumi. Een grote Soefi. Elke, maar dan ook elke Turk doet er wel iets mee.

Verder bevestig je wat ik dus zeg over Iraniėrs. En van AFghanen wist ik het ook al. Het is voor hen een te grote cultuurshock waardoor ze afdwalen van het ware geloof. Als je van Burka naar rode straaatjes in Amsterdam gaat dan kan men (helaas) zijn hoofd kwijtraken als men ook niet de goede Islamitische opveoding heeft genoten (door verloedering in Afghanistan).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69026971
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom een rassenprobleem, kun je dat wat beter onderbouwen?
islamitische marokkanen zijn hier net zo crimineel als christelijke negers.
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:56:16 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69027667
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:40 schreef Tribalist het volgende:
islamitische marokkanen zijn hier net zo crimineel als christelijke negers.
En wellicht ook net zo crimineel als de blanke tokkies en sjonnies die bij ADO-Den Haag vs FC Utrecht het stadion en de halve binnenstad slopen na een voetbalwedstrijd.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het een rassenprobleem is. De gewelddadige (en voornamelijk blanke) voetbalhooligans zijn immers ook in de minderheid, en dus beschouw ik het toch weer als een minderheidsprobleem.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:12:35 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69028421
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:39 schreef Tribalist het volgende:
En in amerika noemen de negers zichzelf neger en afro-american, en dat al naar eeuwen, en de turken hier noemen zichzelf turken, marokkanen noemen zichzelf marokkanen en chinezen noemen zichzelf chinezen, vreemd genoeg doen jullie niet raar als ze zelf zeggen geen Nederlanders te zijn.
En om dat even verder bij te spijkeren: Dat is minstens net zo erg met blanke europeanen die naar de VS verhuizen. In Boston en omstreken heb je horden Amerikanen die zichzelf Irish noemen, en het football team van een van de universiteiten daar heeft ook "The fighting Irish" als bijnaam.

In Chicago heb je een complete wijk waar alles in het Pools is. Poolse straatnamen, Poolse winkels, Poolse priesters die in de lokale kerk nog steeds in het Pools preken.

De "Amish" zijn in weze Protestante Duitsers, en alhoewel ze de "Pennsylvania Dutch" genoemd worden, is dat een verbastring van Deutch. In de Kerken aldaar wordt ook vaak nog in het Duits gepreekt, en de kinderen worden generaties later nog Duits geleerd. De oudere generatie spreekt vaak nog Duits, en ze zeggen van zichzelf ook dat ze "German" zijn.

Met Italian Americans is het ook erg normaal om jezelf "Italian" te noemen. Dat is in sommige steden (zoals bijv. New York) zelfs zo sterk dat er over gegrapt wordt.... en in series als "The Sopranos" en films als "The Godfather" wordt het Italiaan zijn (en dan in conjunctie met de maffia in dit geval) erg nadrukkelijk naar voren gebracht.

Ook in andere Hollywood films, zoals bijvoorbeeld "My Big Fat Greek Wedding" wordt erg duidelijk, en op een wellicht overdreven en humoristische manier naar voren gezet dat de Griekse cultuur nog sterk aanwezig is, zelfs al wonen ze al generaties lang in de VS.

De afkomst zal altijd belangrijk blijven, of je nu een blanke Europeaan bent waarvan de voorouders naar de VS zijn verhuisd, en je nog steeds als "I am Irish" door het leven gaat, of dat je een Marokkaan bent in Nederland, waarvan het vrijwel zeker is dat men over 50 jaar, na 5 generatie nog steeds zegt: Ik ben van Marokkaanse afkomst.

Hier in de VS dragen mensen vol trots hun afkomst met zich mee. Tijdens het WK ging ik wel eens naar een kroeg, en zag je Italian-Americans met een pro-Italia t-shirt aan om de Italianen aan te juichen. Ik zie auto's met Poolse, Ierse, Schotse, Italiaanse, etc stickers erop geplakt, en als ik naar een Duits restaurant ga in mijn buurt. (waar ze heerlijke bratwurst hebben ) dan is het helemaal niet ongewoon om Duits te horen spreken.

Echter, als een Marokkaan in Nederland voor het Marokkaanse voetbal team is..... dan is het niet goed. Als ze samen met hun familie op straat Arabisch spreken.... dan is het niet goed. Een sticker met de Marokkaanse vlag op de auto krijgt direct het stempel "niet geļntegreerd". En Arabische muziek draaien? Dat KAN toch niet?

En hier rijdt ik.... met een NL sticker op mijn auto, soms naar Nederlandse muziek luisterend, op weg naar de kroeg in Oranje t-shirt om de Nederlandse voetballers te zien spelen, samen met wat andere Nederlanders..... en waar we uiteraard gewoon Nederlands spreken.

Ik denk dat veel mensen zich totaal niet realiseren dat Nederlanders onder elkaar in het buitenland.... zich wat betreft taal, cultuur, afkomst, sport etc.... zich nauwelijks anders gedragen dan Marokkanen in Nederland.

Het verschil met Marokkanen in Nederland is natuurlijk dat ze qua cijfers crimineler zijn dan Nederlanders in het buitenland, en ook qua werkeloosheid heel andere cijfers naar voren komen..... maar qua aanpassing, cultuur, en wat men in Nederland "integratie" noemt..... echt, wij Nederlanders zijn daar net zo zwak in.
-
pi_69029281
In Engeland jawel (heb ik gehoord)dat vele jeugd bendes blanken leden hebben.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69040771
Maartena hoe denken ze over Wilders in Amerika eigenlijk?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:56:06 #61
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_69046793
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:39 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Komt omdat ras meer is dan alleen kleur.

[ afbeelding ]

En in amerika noemen de negers zichzelf neger en afro-american
Wat zou daarvan de oorzaak zijn?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:44:07 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69061406
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:43 schreef Slappy het volgende:
Maartena hoe denken ze over Wilders in Amerika eigenlijk?
Hij is bij vrijwel niemand bekend. Als hij in het nieuws komt, dan wordt hij "controversial" genoemd. Toen Fitna uitkwam kreeg hij even internationale bekendheid, en mijn collega's hier schilderden hem eigenlijk af als een idioot, en eentje vroeg zich LETTERLIJK af of dit liedje 70 jaar geleden ook al niet werd afgespeeld in Europa, en of dit het begin was van een geschiedenis die zichzelf zou herhalen. (En dan vertaal ik dat even direct, hij gebruikte letterlijk "didn't they play this song 70 years ago" en "history may end up repeating itself eventually".)

Na Fitna is hij snel weer in de vergetelheid geraakt, en als je nu op straat zou vragen wie Geert Wilders is, krijg je 99 van de 100 keer: No idea. Men kent hem niet, en de politiek van Nederland is ook niet echt toonaangevend natuurlijk.

Wel zijn veel Amerikanen wel op de hoogte van het feit dat er veel moslims in Europa wonen, en dat is uiteraard deels door documentaires n.a.v. de aanslagen in London bijvoorbeeld, waar men naar de moslim bevolking aldaar ging kijken etc.

Samengevat: De enkele keren dat hij in het nieuws is geweest.... is hij eigenlijk uitgelachen.
-
pi_69077402
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:56 schreef maartena het volgende:

[..]

En wellicht ook net zo crimineel als de blanke tokkies en sjonnies die bij ADO-Den Haag vs FC Utrecht het stadion en de halve binnenstad slopen na een voetbalwedstrijd.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het een rassenprobleem is. De gewelddadige (en voornamelijk blanke) voetbalhooligans zijn immers ook in de minderheid, en dus beschouw ik het toch weer als een minderheidsprobleem.

[ afbeelding ]
Jong marokko in actie (jong marokko vs jong Oranje)

En dit is wat je met ze moet doen

Verder vind ik het knap dat je de realiteit totaal negeer om je gelijk te halen, we weten allemaal dat o.a marokkanen, turken en negers crimineler zijn dan Nederlanders.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:01:20 #64
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69077458
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:58 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Jong marokko in actie (jong marokko vs jong Oranje)
[ afbeelding ]

En dit is wat je met ze moet doen
[ afbeelding ]

Verder vind ik het knap dat je de realiteit totaal negeer om je gelijk te halen, we weten allemaal dat o.a marokkanen, turken en negers crimineler zijn dan Nederlanders.
9 van 10 keer bij Voetbal rellen zijn er meestal altijd Nederlanders bij betrokken
pi_69077466
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat zou daarvan de oorzaak zijn?
Welk gedeelte ?
pi_69077485
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:12 schreef maartena het volgende:
*knip*
Wat doe je dan in amerika
pi_69077497
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:01 schreef Slappy het volgende:

[..]

9 van 10 keer bij Voetbal rellen zijn er meestal altijd Nederlanders bij betrokken
En toen het een keer tegen de marokkanen waren bleken de orkjes nog erger te rellen dan wie dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')