quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:11 schreef MaJo het volgende:
Wat super om te lezen dat jullie allemaal bloed geven
mijn vader ontvangt op dit moment meerdere zakken bloed per dag, zo zie je maar hoe ontzettend belangrijk dit is.
Ik ben O negatief en ik was bloeddonor, maar mij werd gevraagd of ik plasmadonor wou worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:04 schreef GotC het volgende:
Je mag geen O negatief zijn, die hebben ze liever als volbloed donor
En je moet goede bloedvaten hebben, en volgens mij al wat langer bloeddonor zijn?
En rabarberquote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:28 schreef Mark het volgende:
Appelstroop, Liejannuh! Appelstroop!
Staat wel tegenwoordig op die poster.. bent u A/AB/B/O positief? Dan wel, O negatief niet. Nja, uitzonderingen moeten er zijnquote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben O negatief en ik was bloeddonor, maar mij werd gevraagd of ik plasmadonor wou worden.
Dus dat eerste gaat niet altijd op.
Bij mij vonden ze anti-D stoffen in mijn bloed. En daar is een chronisch tekort aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Staat wel tegenwoordig op die poster.. bent u A/AB/B/O positief? Dan wel, O negatief niet. Nja, uitzonderingen moeten er zijn
Ah kijk, dan is het logischquote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij mij vonden ze anti-D stoffen in mijn bloed. En daar is een chronisch tekort aan.
Vandaar de uitzondering
Bij een routinecontrole of is daar echt een keer apart op getest?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bij mij vonden ze anti-D stoffen in mijn bloed. En daar is een chronisch tekort aan.
Vandaar de uitzondering
Daar wordt op getest.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij een routinecontrole of is daar echt een keer apart op getest?
Het gaat ook om genezingquote:Op zondag 31 mei 2009 14:19 schreef The_Hives het volgende:
ik mag nog niet gevenvoor het eerst.
Ik vind dat er wel erg veel tijd tussen een tatoeage en het geven van bloed moet zitten. Op zich logisch ivm risico maar de meeste tatoeëerders werken gewoon super hygiënisch.
ja dat is wel zo, maar een jaar vind ik wel erg langquote:Op zondag 31 mei 2009 19:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Het gaat ook om genezingDuurt nou eenmaal effe, en liever voorkomen dan genezen qua bloed geven
Bij het donereren van plasma wordt net zo goed gecontroleerd of je Hb gehalte voldoende hoog is.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:24 schreef Erasmo het volgende:
Maar dat is alleen als je plasma geeftMaar als je zo'n moeite hebt om je HB op peil te houden, waarom ga je dan niet plasma geven?
Ik moet de eerste keuring nog krijgen, dus dat zal vast wel even duren. Ik neem aan dat een gastroscopie voor de keuring niet uitmaakt?quote:Op woensdag 10 juni 2009 01:24 schreef rene90 het volgende:
Je bent al goedgekeurd, of moet je nog helemaal voor een eerste keer prikken om te kijken wat je bloedgroep is en of je gezond bent etc?
Ik denk het niet, maar als je de uitnodiging krijgt kan je voor de zekerheid even bellenquote:Op woensdag 10 juni 2009 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet de eerste keuring nog krijgen, dus dat zal vast wel even duren. Ik neem aan dat een gastroscopie voor de keuring niet uitmaakt?
Tja, soms kan je je afvragen waar het goed voor is, maar liever het zekere voor het onzekeren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:39 schreef miss-piggy het volgende:
Voor de keuring maakt het niks uit, je zult alleen pas een jaar na gastroscopie een uitnodiging krijgen voor donatie.
ik wacht zeer ongeduldig op mijn nieuwe oproepkaart. Als ze niet zo stipt waren met een maand, had ik vandaag mijn 2e halve liter gedoneerd. Maarhja... die 3 dagen he
Ja maar het meeste blijft wel in je systeem, die controle is voor zodat jij niet flauwvalt tijdens het geven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bij het donereren van plasma wordt net zo goed gecontroleerd of je Hb gehalte voldoende hoog is.
Heb ik ook wel eens gehad ja, hele grote blauwe plek aan de binnenkant van mijn arm daarna.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:12 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ze ook door de achterste wand prikten, toen de machine begon te retourneren zwol mijn hele arm op
Ik dacht dat Hepatitis A geen probleem is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:26 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn moeder geeft trouwens al jaaaaren bloed terwijl ze (als kind) geelzucht heeft gehad. Maar op de site staat dat je als je dat hebt gehad, geen bloed mag gevenVerjaart hepatitis ofzo?
quote:Uitsluiten van bloedoverdraagbare ziekten: testen van donorbloed
Donorbloed onderzoeken we op aanwezigheid van veroorzakers van bloedoverdraagbare ziekten. De belangrijkste bloedoverdraagbare ziekten zijn leverontsteking (hepatitis B en hepatitis C), AIDS, syfilis en een zeldzame vorm van leukemie.
Misschien later eens een keer.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:01 schreef LadyBlack het volgende:
We missen je in MENkom je weer es langs?
Mijn moeder doet het echt al 40 jaar ofzo, ik had ook al veel eerder kunnen beginnenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Misschien later eens een keer.
Leuk dat je je ook hebt aangemeld om bloed te doneren.
Wat voor bijzondere bloedgroep was dat dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn moeder doet het echt al 40 jaar ofzo, ik had ook al veel eerder kunnen beginnen
Maar ben zo vergeetachtig dat het er altijd bij ingeschoten is... Pas toen een tijdje geleden mijn vriend en ik bij een crematie waren van iemand die een bloedziekte had, en waar we hoorden dat er maar 7 mensen in Noord- Nederland waren met haar bloedgroep, zeiden we na afloop tegen elkaar: nu gaan we ons ook opgeven. Je zal maar degene zijn die zo iemand haar leven kan redden!
Hoop dat mijn hb-gehalte toereikend is, verder zal het wel goed zijn
quote:
Handig, zo in juniquote:Op maandag 15 juni 2009 11:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
Ik kreeg een parkeermeter cq ijskrabber van Sanquin met de post
kan je dit ergens achterhalen of doen zij dat?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef miss-piggy het volgende:
infuus mag wel, als je bloed van een ander hebt gekregen mag dat niet meer.
Nou, je krijgt niet zomaar een bloedtransfusie hoor! Dan ben je behoorlijk wat bloed verloren en dat hebben ze je echt wel verteld na een operatie.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:23 schreef numero_uno het volgende:
[..]
kan je dit ergens achterhalen of doen zij dat?
Tenzij het erg lang geleden is.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef miss-piggy het volgende:
infuus mag wel, als je bloed van een ander hebt gekregen mag dat niet meer.
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:24 schreef miss-piggy het volgende:
maar numero_uno kwam pas later ter wereld
Zou goed vervelend zijn want dan is mijn broer door 2 minderjarigen verwektquote:Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
Je hebt gelijk, in 1978 waren zelfs zijn ouders waarschijnlijk nog minderjarig
quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:47 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Zou goed vervelend zijn want dan is mijn broer door 2 minderjarigen verwekt
quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:02 schreef miss-piggy het volgende:
heeft iedereen wat gekregen voor wereld bloeddonordag?
Ik niet, terwijl ik dacht dat alle donoren wat kreeg?
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
Ik kreeg een parkeermeter cq ijskrabber van Sanquin met de post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |