Die eerdere overtreding zal daar geen goed aan doen. Lijkt me minimaal wel zo'n 400 à 500 euro te gaan kosten.quote:Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Ligt er aan hoelang geleden die eerdere overtreding is gepleegt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:36 schreef TNA het volgende:
Die eerdere overtreding zal daar geen goed aan doen. Lijkt me minimaal wel zo'n 400 à 500 euro te gaan kosten.
117-70 = 47, vermoedelijk nog met correctie naar 43 te hard.quote:
Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.quote:
Klopt opzich wel, maar ik geloof dat als je het wel heel bond maakt dat je alsnog voor moet komen en dat de rechter/OvJ alsnog je rijbewijs in kan trekken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.
Volgens mij is dat vanaf 70 km/h te hard. Bij staande gehouden worden vanaf 50 km/h (na correctie).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Klopt opzich wel, maar ik geloof dat als je het wel heel bond maakt dat je alsnog voor moet komen en dat de rechter/OvJ alsnog je rijbewijs in kan trekken.
Klopt!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.
correct me if i'm wrong
Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:45 schreef AlphaOmega het volgende:
In ieder geval zal de boete te laag zijn, naar mijn mening, want 70? Was het bij wegwerkzaamheden?
Ben je nu met de laser geklokt of ben je geflitst? Niet dat het veel uitmaakt voor de uiteindelijke bekeuringquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.
Tenzij die vriend niet op de snelweg reed, maar buiten de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Dat is echt een mongolenbochtje, vroeg me daar ook al af of ik daar niet geflitst oid zou kunnen worden, maar vond het zo'n nutteloze verlaging van de snelheidquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.
En tenzij er werkzaamheden waren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Tenzij die vriend niet op de snelweg reed, maar buiten de bebouwde kom.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Oh God, nee toch hèquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:32 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.
Juist die bocht ja, je kan er met 140 doorheen maar omdat een paar mongolen rechtdoor ipv linksaf gingen mag je er nu nog maar 70 en dat is dus wat ik tegenwoordig doe, bij t bord 70 ga ik vol in de ankers, kijk vrolijk toe hoe teoterende vrachtwagens, caravans en andere medeweggebruikers me inhalen om die, zodra ik ingevoegd heb en weer 130 kan grinnikend in te halen, maar in die bocht rij ik 70 en geen streepje meer, ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:23 schreef Hoogstaande het volgende:
Dat is echt een mongolenbochtje, vroeg me daar ook al af of ik daar niet geflitst oid zou kunnen worden, maar vond het zo'n nutteloze verlaging van de snelheid
Ging er uiteindelijk met 90 maar doorheen, terwijl mensen naast me gewoon met 120 voorbij kwamen zetten
Ik heb nergens lopen janken dat ik die bekeuring kreeg, wat dat betreft zijn regels regels en meneer agent was buitengewoon vriendelijk, ik probeerde alleen de moraalridders voor te zijn die uit hun plaat gaan zodra iemand harder dan de toegestane snelheid rijd...want oei oei oei je zal maar eens gas geven als dat kanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.
Jij weer met je moraalridder-postsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knaltquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
.
Mijn plezier is belangrijker dan die stomme regeltjes, gummen met die bandjes.
Dikke strepen op het wegdek bij het uitaccelereren van de bocht.
Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knalt
Dat is nou weer een beetje overdrevenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:42 schreef TNA het volgende:
[..]
Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!
Terwijl ik een big-mac eet!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:42 schreef TNA het volgende:
[..]
Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!
Met de motor vind ik dát nog steeds een beetje teveel van het goedequote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knalt
Dat hoop ik ook nog steeds dat een keer bij mij gebeurd.. Ik weet niet waarom, maar dat lijkt me zooo grappig, een stille op je achterbumper. En dan maar aanklagen omdat je last hebt van je nekquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef YuckFou het volgende:
ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangen
Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar met mijn achterwiel-aangedreven scheurijzer is dat best lachenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met de motor vind ik dát nog steeds een beetje teveel van het goede. Zeker met al die olie/diesel/grind/etc op de rotondes
.
Wat een propaganda die site.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:36 schreef TNA het volgende:
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/
Ik ben niet de TS, ik geef alleen aan hoe en waarom er gelaserd wordt op zo'n plek..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:03 schreef mcintosh het volgende:
Ben je nu met de laser geklokt of ben je geflitst? Niet dat het veel uitmaakt voor de uiteindelijke bekeuring
Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?quote:En aan je reactie te zien verdien je die oh zo heerlijk vette bekeuring![]()
Als je gelaserd word moet je toch aangehouden worden? Toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.
correct me if i'm wrong
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?
Nee, hoeft niet per se.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:55 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Als je gelaserd word moet je toch aangehouden worden? Toch?
Ik vraag me regelmatig af waarom wij hebben toegestaan dat ons land bevrijd werd van de Duitsers. Zoals nu.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen.
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Juist die bocht ja, je kan er met 140 doorheen maar omdat een paar mongolen rechtdoor ipv linksaf gingen mag je er nu nog maar 70 en dat is dus wat ik tegenwoordig doe, bij t bord 70 ga ik vol in de ankers, kijk vrolijk toe hoe teoterende vrachtwagens, caravans en andere medeweggebruikers me inhalen om die, zodra ik ingevoegd heb en weer 130 kan grinnikend in te halen, maar in die bocht rij ik 70 en geen streepje meer, ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangen
[..]
Ik heb nergens lopen janken dat ik die bekeuring kreeg, wat dat betreft zijn regels regels en meneer agent was buitengewoon vriendelijk, ik probeerde alleen de moraalridders voor te zijn die uit hun plaat gaan zodra iemand harder dan de toegestane snelheid rijd...want oei oei oei je zal maar eens gas geven als dat kan
Snap ikquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar met mijn achterwiel-aangedreven scheurijzer is dat best lachen
Klacht: Koos Spee heeft hier blijkbaar een accountquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Dat geloof ik direct. Helaas heb ik geen motorquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar een motor blijft meer fun.
Dat blijkt ja.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:58 schreef TNA het volgende:
[..]
Klacht: Koos Spee heeft hier blijkbaar een account
[ afbeelding ]
Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden wordquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben niet de TS, ik geef alleen aan hoe en waarom er gelaserd wordt op zo'n plek..
[..]
Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?
Anyway, waarom verlustig jij je in de ellende van een ander? Ik vind dat wel heel erg laag bij de grond.
Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Dat beweert iedereen, ook de personen die echt niet kunnen rijden.
Echt, waarom kom je nou met dit onzin verhaal aanzetten?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.
Doen ze in Duitsland ook. Hebben ze op veel snelwegen de maximumsnelheid vrij. En ja, soms vouwt een automobilist zichzelf daar om een boom heen. Swa, so be it. Zielig voor de boom, maar die worden toch al voor minder gekapt.
Ah, maar ik ben motorrijder, hé.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden word.
Ik daarentegen ben dat natuurlijk wel.
Leuk, prima enzo.. totdat ze onschuldige mensen kapot rijden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.
Langs de autobahn staan vrij weinig bomenquote:Doen ze in Duitsland ook. Hebben ze op veel snelwegen de maximumsnelheid vrij. En ja, soms vouwt een automobilist zichzelf daar om een boom heen. Swa, so be it. Zielig voor de boom, maar die worden toch al voor minder gekapt.
Nee, omdat op de Nederlandse snelwegen Nederlandse automobilisten rijden en op de Duitse dus Duitse automobilisten. Ik hoor Nederlanders nooit klagen over Duitse automobilisten (behalve als ze te hard rijden). Andersom is het een ander verhaal. Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Echt, waarom kom je nou met dit onzin verhaal aanzetten?
De Duitse Autobahn kan je helemaal niet vergelijken met de Nederlandse snelwegen
Ja, leuk enzo. Maar heeft nog steeds niets te maken met jouw opmerking dat je een geweldige bestuurder zou zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, omdat op de Nederlandse snelwegen Nederlandse automobilisten rijden en op de Duitse dus Duitse automobilisten. Ik hoor Nederlanders nooit klagen over Duitse automobilisten (behalve als ze te hard rijden). Andersom is het een ander verhaal. Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.
Ah, dus meer controles binnen de bebouwde kom op plaatsen waar echt gevaarlijke dingen zouden kunnen gebeuren. Plekken waar automobilisten en voetgangers interactie met elkaar moeten hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leuk, prima enzo.. totdat ze onschuldige mensen kapot rijden.
Ik kan alleen maar zeggen:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, leuk enzo. Maar heeft nog steeds niets te maken met jouw opmerking dat je een geweldige bestuurder zou zijn.
Qft. Het is dat ik geen woon/werk-verkeer meer doe op de motor maar dan word je iedere dag 3 keer bijna dood geredenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef RetepV het volgende:
* Ik als motorrijder snel dood als ik niet zou kunnen anticiperen en andere weggebruikers zou kunnen 'lezen'.
En dat denkt bijna iedereen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden word.
Ik daarentegen ben dat natuurlijk wel.
Tjah welkom op FOK, 50% van de topics in KLB is ook 'eigen schuld, dikke bult', van de andere helft 20% verzonnen en 20% bagger/lemmings.... Wen er maar vast aanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:17 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En dat denkt bijna iedereen.
Wat ik het meest storend vind aan mensen die hard rijden is het moment dat er een flitspaal staat. Ik weet exact welke snelheid ik kan rijden zonder geflitst te worden, maar die zakken weten dat blijkbaar niet, en remmen dan voor mij tot onder die snelheid, waardoor ik met regelmaat terugzak in de cruisecontrol. Als je dan zo graag grenzen zoekt, zoek ze dan zo dat je niet iemand anders daarmee tot last bent. En wil je harder, dan zal ik bij een inhaalactie op de snelweg altijd wel even een stoot gas bij geven zodat mensen niet op een flauwe manier lang achter me hoeven te hangen. Je moet zelf weten of je hard wilt rijden of niet. Maar te hard rijden kan leiden tot een bekeuring, en ik ben zo langzamerhand die topics wel een beetje zat. Je weet dat je bekeuring in de meeste gevallen gewoon terecht is, blijkbaar is het enige wat je op een forum zoekt de mensen die jou gelijk geven dat je genaaid bent. Dus? Daarmee wordt je prent niet ongedaan gemaakt, hoor, dus eigenlijk zijn het volslagen nutteloze topics...
de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Qft. Het is dat ik geen woon/werk-verkeer meer doe op de motor maar dan word je iedere dag 3 keer bijna dood gereden.
... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:21 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.
Precies. Je zou toch denken dat ze dan zich realiseren hoe gevaarlijk inhalen is over doorgetrokken strepen, bumperkleven en te hard rijden. maar totdat je ze niet door de file door laat want dan zijn de grote boze automobilisten weer de gebeten hond.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:24 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...
Ik kan je best op je woord geloven, maar zomaar gaan roepen dat je een geweldige bestuurder bent gaat er bij mij niet in. Nu wel, met bovenstaande motivatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen:
* Ik kan me de laatste keer dat ik bij mezelf 'oeps' dacht en 'sorry' riep niet meer herinneren, zo lang is het geleden.
* Ik heb mijn rijbewijs meer dan 15 jaar en rij dagelijks.
* Laatste ongeluk waar ik bij betrokken was (direct of indirect) meer dan 10 jaar terug was.
* Ik als motorrijder snel dood als ik niet zou kunnen anticiperen en andere weggebruikers zou kunnen 'lezen'.
Maar goed, je zou me op mijn woord moeten geloven, en dat is natuurlijk een onmogelijkheid voor jou. Ik ben schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Edit:
Ik heb dus auto EN motorrijbewijs, hé...
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:21 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:24 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...
Ik had het nu specifiek over woon/werk-verkeer, en daar rijd ik redelijk netjes. Genoeg afstand, richting aangeven.. doorgetrokken strepen alleen bij langzaamrijdend verkeer (bv. voor stoplichten etc.).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:27 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Precies. Je zou toch denken dat ze dan zich realiseren hoe gevaarlijk inhalen is over doorgetrokken strepen, bumperkleven en te hard rijden. maar totdat je ze niet door de file door laat want dan zijn de grote boze automobilisten weer de gebeten hond.![]()
Neequote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal?
Ken je die bocht in de A73, weet je hoe makkelijk je daar met normale snelheid (100-120) doorheen kan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:37 schreef Isdatzo het volgende:
Feit blijft dat als je niet oplet het geen 1000km duurt voordat een automobilist je van je motor rijdt. Ja, óók als je 'beschaafd' rijdt.
Ik ken de bocht, en volgens mij heb ik daar ook wel te hard doorheen gereden. Ik ben echter nog niet in die bocht geweest tijdens de spits... kan je dan ook gewoon met 120 km/u er doorheen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:43 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee![]()
[..]
Ken je die bocht in de A73, weet je hoe makkelijk je daar met normale snelheid (100-120) doorheen kan?
Er is naar mijn mening geen enkele reden om het verkeer daar te dwingen 70 te rijden, je rijd op een snelweg waar je 120 mag, moet terug naar 70 om daarna weer op te trekken naar 120 als je weer moet invoegen, volkomen kul dus, en het zorgt nog eens voor opstoppingen bij het invoegen ook...
[..]
Ik ben best een rustige chauffeur, rij soms wel te hard maar niet bij drukte, niet bij slecht weer en zeker niet in de bebouwde kom, maar dit is echt een stukje waar ik me keer op keer van afvraag "waarom"
[..]
Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?
Het is vaak niet bewust, meer van: "oh sorry ik had je niet gezienquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:43 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?
Ik maak ook altijd alle ruimte voor motorrijdersquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is vaak niet bewust, meer van: "oh sorry ik had je niet gezien". Nee muts, moet je eens in die spiegel kijken
.
Dan zijn er natuurlijk ook nog de mensen die me wel bewust afsnijden,. Met een beetje geluk moeten die het met een spiegeltje minder doen als ze het echt bont maken
.
Mensen die ruimte maken krijgen van mij altijd een duimpje of een voetje.
Hoe zat het ookalweer? Als je in Duitsland drie keer zakt voor je rijexamen krijg je daar gele kentekenplaten, toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:04 schreef RetepV het volgende:
Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergetenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik weet exact welke snelheid ik kan rijden zonder geflitst te worden, maar die zakken weten dat blijkbaar niet, en remmen dan voor mij tot onder die snelheid, waardoor ik met regelmaat terugzak in de cruisecontrol.
Ik vind mezelf niet stoer ofzo (hoeft ook niet, ben 41, dan ben je daar wel overheen gegroeidquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak ook altijd alle ruimte voor motorrijdersZoals al gezegd, ik moet er niet aan denken om er zelf op te gaan zitten, maar ja, jullie zijn wel zo stoer
Ik reed laatst een weg die ik nog niet eerder gereden had in Gelderland, zag er mooi recht uit.. denk: ff 't gas erop. Werd ik geflitst (van voren) met 230 ofzo op de teller. Ik de eerste minuten van: aaaaaaaaaaaah fuuuuuuuuuuckquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten. Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.
Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
Ik vraag me altijd af wat het effect zou zijn wanneer je bijvoorbeeld bij een stadsring iedere 200 meter een flitspaal neer zou zetten die het ook doet. Ik vermoed dat de verkeersdoorstroom daar beter door zal worden. Hoe zit dat in die zones waar ze trajectcontroles hebben? Kan iemand daar iets over zeggen? Ik woon in het noorden, dus kom zelden op dat soort trajecten wanneer het er echt op aankomt, dus in de spits.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten. Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.
Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
't Is ook niet voor niks dat veel Nederlanders worden geflitst in Duitslandquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten. Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.
Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
De verkeersdoorstroom wordt alleen maar beter als het mensen makkelijker gemaakt wordt om op de snelweg in te voegen of uit te voegen. De meeste files ontstaan waar verkeer van twee snelwegen bij elkaar moeten invoegen (veel gerem en banenwissels enzo), of waar mensen de snelweg af moeten, 300 meter verderop voor een stoplicht moeten staan en de rij voor het stoplicht langer wordt dan die 300 meter (en de rij dus de snelweg op komt).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:17 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat het effect zou zijn wanneer je bijvoorbeeld bij een stadsring iedere 200 meter een flitspaal neer zou zetten die het ook doet. Ik vermoed dat de verkeersdoorstroom daar beter door zal worden. Hoe zit dat in die zones waar ze trajectcontroles hebben? Kan iemand daar iets over zeggen? Ik woon in het noorden, dus kom zelden op dat soort trajecten wanneer het er echt op aankomt, dus in de spits.
Ik dus ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is ook niet voor niks dat veel Nederlanders worden geflitst in DuitslandBuiten de bebouwde kom mag je daar 100, tenzij anders aangegeven (ja, echt, kijk maar op dat grote bord bij de grens). Bij kruisingen geldt meestal een snelheid van 70. Maar wat doen veel Nederlanders? Die rijden 80 buiten de bebouwde kom, komen dan bij een bord 70, denken: "ach, die 10 km minder, wat een onzin", en worden vervolgens geflitst
En in de bebouwde komquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:37 schreef Rewimo het volgende:
De truc is inderdaad om 70 te rijden bij het bord en niet pas daarna
Ben ik in Nederland ook alert opquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:46 schreef Rewimo het volgende:
Klopt, bij een auto die in de berm staat evenwijdig aan de weg moet je altijd oppassen. Dat willen nogal eens flitsauto's zijn. Wat wel weer handig is, is dat ze vrijwel altijd op dezelfde plek gaan staan
Ja, want befehl ist befehl he. Vooral stoppen met zelf nadenken en blind op de regels vertrouwen. Orde boven alles!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Hopen dat ze je niet nog een keer staande houden in Duitsland dan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
Brief thuis gekregen (met 94 geflitst oid), mooi genegeerd want ik begrijp geen Duits ().. na 2 maanden kwam er een herinnering ofzo. Die ook genegeerd en daarna niks meer van gehoord.
Binnen een jaar moest je het dan contant betalen oid, nou nou.. Ben ik uiteindelijk even duur uitquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Hopen dat ze je niet nog een keer staande houden in Duitsland dan.
Ja, maar wel inclusief alle verhogingen en administratieve aanslagen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Binnen een jaar moest je het dan contant betalen oid, nou nou.. Ben ik uiteindelijk even duur uit.
Daar waar dat sociaal gezien de optie is, ja. Maar befehl ist befehl werkt blijkbaar ook voor notoire hardrijders, want die weten heel goed waar de rem zit als ze langs een flitspaal moeten. Wees dan een echte vent, en rij ook dan door.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, want befehl ist befehl he. Vooral stoppen met zelf nadenken en blind op de regels vertrouwen. Orde boven alles!
Tsja, je hebt hardrijders en je hebt hardrijders. Ik erger me zelf ook aan de aso's die snijden en je zitten op te duwen enzo. Aan de andere kant hebt je ook de zinloze regeltjes, de 50km zones waar je makkelijk 80 kan, de lege snelwegen 's nachts en dat soort dingen, waar de regeldrift in Nederland wat mij betreft is doorgeslagen. Bocht in de A73 hier genoemd is ook zoiets. Regels zijn regels vind ik dan ook zo'n vreemde uitspraak. Net alsof je dan zelf kan stoppen met denken, want de almachtige staat regelt het wel. Regels zijn geen regels op zich, regels hebben een doel. Als ze dat doel niet dienen (of geen doel hebben) zijn het slechte regels en overbodig.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Daar waar dat sociaal gezien de optie is, ja. Maar befehl ist befehl werkt blijkbaar ook voor notoire hardrijders, want die weten heel goed waar de rem zit als ze langs een flitspaal moeten. Wees dan een echte vent, en rij ook dan door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |