abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68933529
Hej,

Vriendje van me werd zaterdagavond gelaserd, 117km/u waar je maar 70km/u mag rijden. Kortom dat wordt een dikke boete. Heeft een van jullie een idee hoeveel dit ongeveer gaat kosten? Hij heeft 1 keer eerder een boete gehard voor te hard rijden, dit was voor 32 km/u te hard. Volgens mij maakte dat uit?

Groeten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:36:09 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68933602
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/
quote:
Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Die eerdere overtreding zal daar geen goed aan doen. Lijkt me minimaal wel zo'n 400 à 500 euro te gaan kosten.
  Eindredactie Games dinsdag 12 mei 2009 @ 11:36:44 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_68933626
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_68933830
Hopelijk is hij zijn rijbewijs kwijt .
pi_68933853
Uiteraard altijd een 'vriendje van'
pi_68933874
In ieder geval zal de boete te laag zijn, naar mijn mening, want 70? Was het bij wegwerkzaamheden?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68933881
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:36 schreef TNA het volgende:
Die eerdere overtreding zal daar geen goed aan doen. Lijkt me minimaal wel zo'n 400 à 500 euro te gaan kosten.
Ligt er aan hoelang geleden die eerdere overtreding is gepleegt.

Maar rond de 400e zal het wel gaan worden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:47:36 #8
138595 Bafnek
DE Bafnek
pi_68933958
LAZERRRR
kaasboer
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:47:38 #9
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_68933959
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef Kadooosh het volgende:
Hopelijk is hij zijn rijbewijs kwijt .
117-70 = 47, vermoedelijk nog met correctie naar 43 te hard.

Flinke douw, maar minder dan 50 per uur te hard.

Tenzij het 'vriendje' meer recidive heeft dan aangegeven en mits het niet bij werkzaamheden was zal het wel meevallen met de inbeslagname.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 11:48:50 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_68933994
Gelaserd? Als er gecontroleerd wordt met een lasergun wordt je toch verderop aangehouden waarop een bon uitgeschreven wordt? Snelheidsovertredingen van meer dan 30km/u worden geregistreerd. Met andere woorden, als voor deze boete het bedrag nog moet worden bepaald zullen ze kijken naar de historie van de bestuurder, en dan zal men een overtreding van 32km.u vinden, dat zal negatief meewerken in het boetebedrag.

Hij heeft nu 47km/u te hard gereden. Ga er maar vanuit dat hij voor minder dan 300 euro (en dat is een hele voorzichtige schatting) echt niet weg komt...

Ik was eigenlijk wel in de veronderstelling dat je, als je gelaserd wordt, staande gehouden moet worden (want meestal staan ze verder op de overtreders op te wachten) ?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:50:04 #11
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_68934032
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef Kadooosh het volgende:
Hopelijk is hij zijn rijbewijs kwijt .
Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.

correct me if i'm wrong
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  Eindredactie Games dinsdag 12 mei 2009 @ 11:51:24 #12
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_68934076
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.
Klopt opzich wel, maar ik geloof dat als je het wel heel bond maakt dat je alsnog voor moet komen en dat de rechter/OvJ alsnog je rijbewijs in kan trekken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:53:41 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68934132
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:51 schreef 2dope het volgende:

[..]

Klopt opzich wel, maar ik geloof dat als je het wel heel bond maakt dat je alsnog voor moet komen en dat de rechter/OvJ alsnog je rijbewijs in kan trekken.
Volgens mij is dat vanaf 70 km/h te hard. Bij staande gehouden worden vanaf 50 km/h (na correctie).
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:54:53 #14
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_68934165
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.

correct me if i'm wrong
Klopt!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_68934325
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:45 schreef AlphaOmega het volgende:
In ieder geval zal de boete te laag zijn, naar mijn mening, want 70? Was het bij wegwerkzaamheden?
Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.
pi_68934406
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.
Ben je nu met de laser geklokt of ben je geflitst? Niet dat het veel uitmaakt voor de uiteindelijke bekeuring

En aan je reactie te zien verdien je die oh zo heerlijk vette bekeuring
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:03:43 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68934578
4 keer een kwart eerder
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:09:02 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68934627
117 is wel een toffe snelheid
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:10:49 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:11:03 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_68934664
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:17:23 #23
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68934876
Wat is er mis met 117.
Op de snelweg mag je toch ook 120.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:18:16 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68934905
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Tenzij die vriend niet op de snelweg reed, maar buiten de bebouwde kom.
pi_68935028
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Dat is echt een mongolenbochtje, vroeg me daar ook al af of ik daar niet geflitst oid zou kunnen worden, maar vond het zo'n nutteloze verlaging van de snelheid
Ging er uiteindelijk met 90 maar doorheen, terwijl mensen naast me gewoon met 120 voorbij kwamen zetten
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_68935241
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, het was bij zo'n plek waar het makkelijk laseren is, maar de maximumsnelheid in het verleden te hoog was om het lonend te maken om er te laseren, en ze dus de maximumsnelheid van 100 naar 70 hebben teruggebracht.
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:29:14 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:29:46 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68935265
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
pi_68935334
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:29 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Cool plaatje
pi_68935344
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet omdat ik 114 (na correctie) reed waar 70 is toegestaan (voor de huillies, in de bocht van de A73, waar je van 120 naar 70 moet om daarna waar 120 te mogen, dus niet op een B-weg of in de bebouwde kom) en kreeg een boete van ¤ 310,- dus "je vriend" kan op ongeveer zo'n bedrag rekeken als hij geen race verleden heeft...
Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:34:15 #31
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68935401
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.
Oh God, nee toch hè
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:35:37 #32
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_68935459
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:23 schreef Hoogstaande het volgende:
Dat is echt een mongolenbochtje, vroeg me daar ook al af of ik daar niet geflitst oid zou kunnen worden, maar vond het zo'n nutteloze verlaging van de snelheid
Ging er uiteindelijk met 90 maar doorheen, terwijl mensen naast me gewoon met 120 voorbij kwamen zetten
Juist die bocht ja, je kan er met 140 doorheen maar omdat een paar mongolen rechtdoor ipv linksaf gingen mag je er nu nog maar 70 en dat is dus wat ik tegenwoordig doe, bij t bord 70 ga ik vol in de ankers, kijk vrolijk toe hoe teoterende vrachtwagens, caravans en andere medeweggebruikers me inhalen om die, zodra ik ingevoegd heb en weer 130 kan grinnikend in te halen, maar in die bocht rij ik 70 en geen streepje meer, ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangen
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Ga je nu anderen voor huilies uitmaken? Wie negeert een regel en gaat lopen janken dat ie een bekeuring krijgt? Rot een eind op.
Ik heb nergens lopen janken dat ik die bekeuring kreeg, wat dat betreft zijn regels regels en meneer agent was buitengewoon vriendelijk, ik probeerde alleen de moraalridders voor te zijn die uit hun plaat gaan zodra iemand harder dan de toegestane snelheid rijd...want oei oei oei je zal maar eens gas geven als dat kan
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_68935546
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
Jij weer met je moraalridder-posts
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:38:52 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68935563
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen. Dus succes met je bekeuring, nogmaals, ik hoop dat ie flink aan de maat is, omdat je blijkbaar vaker probeert regels aan je laars te lappen. En daar is dan weer iets leuks met ezels van te maken... maar goed... nogmaals, succes.
.

Mijn plezier is belangrijker dan die stomme regeltjes, gummen met die bandjes .

Dikke strepen op het wegdek bij het uitaccelereren van de bocht .
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:40:50 #35
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68935621
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

.

Mijn plezier is belangrijker dan die stomme regeltjes, gummen met die bandjes .

Dikke strepen op het wegdek bij het uitaccelereren van de bocht .
En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knalt
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:42:03 #36
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68935667
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knalt
Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:44:29 #37
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68935764
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:42 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!
Dat is nou weer een beetje overdreven
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:44:45 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68935773
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:42 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat zeg ik, ik rij altijd achteruit op de snelweg! Met mijn ogen dicht! Al bellende zonder headset!
Terwijl ik een big-mac eet!

Op de motor!

Met m'n hand bij m'n balzak!
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:45:34 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68935813
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En door de bocht heen natuurlijk, als je driftend de rotonde over knalt
Met de motor vind ik dát nog steeds een beetje teveel van het goede . Zeker met al die olie/diesel/grind/etc op de rotondes .
Huilen dan.
pi_68935881
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef YuckFou het volgende:

ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangen
Dat hoop ik ook nog steeds dat een keer bij mij gebeurd.. Ik weet niet waarom, maar dat lijkt me zooo grappig, een stille op je achterbumper. En dan maar aanklagen omdat je last hebt van je nek

God, wat heb ik een hekel aan verkeerspolitie.. Ze zullen echt wel nuttig werk doen soms, maar ze werken nog veeeel vaker irritatie op, en echt niet alleen omdat ik 1 keer in de 5 jaar een bonnetje krijg.
Big dick.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:49:27 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68935948
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Met de motor vind ik dát nog steeds een beetje teveel van het goede . Zeker met al die olie/diesel/grind/etc op de rotondes .
Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar met mijn achterwiel-aangedreven scheurijzer is dat best lachen
pi_68936069
quote:
Wat een propaganda die site.

Er wordt altijd uitgegaan van het slechtste geval. Met 41km/u te hard een botsing krijgen ben je inderdaad dood. Maar als er overzicht is en er op het moment van te hard rijden geen enkel risico is, dan heb je dus geen botsing en ben je dus ook niet dood.

Die snelheidswetten, -boetes en propaganda gaan er van uit dat je een stomme sukkel bent zonder enig verkeersinzicht. Dat vind ik een nogal persoonlijke belediging.

Eigenlijk vind ik het ook een belediging voor de overheid. Want blijkbaar staan die het toe dat stomme sukkels zonder enig verkeersinzicht TOCH hun rijbewijs krijgen.

Persoonlijk heb ik zoiets van: als het CBR stomme sukkels zonder enig verkeersinzicht TOCH hun rijbewijs geeft, dan maken ze de openbare weg dus willens en wetens onveilig voor mij. Wanneer wordt het CBR nou een keer aangepakt voor het afleveren van slechte verkeersdeelnemers?
pi_68936161
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:03 schreef mcintosh het volgende:
Ben je nu met de laser geklokt of ben je geflitst? Niet dat het veel uitmaakt voor de uiteindelijke bekeuring
Ik ben niet de TS, ik geef alleen aan hoe en waarom er gelaserd wordt op zo'n plek..
quote:
En aan je reactie te zien verdien je die oh zo heerlijk vette bekeuring
Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?

Anyway, waarom verlustig jij je in de ellende van een ander? Ik vind dat wel heel erg laag bij de grond.
pi_68936209
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze alleen je rijbewijs innemen als je staande wordt gehouden.

correct me if i'm wrong
Als je gelaserd word moet je toch aangehouden worden? Toch?
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:56:01 #45
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68936226
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?
_!

Dat beweert iedereen, ook de personen die echt niet kunnen rijden.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:56:23 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68936258
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou kan ik een heel relaas gaan houden, maar heel kort, we leven met heel veel mensen op een heel paar vierkante millimetertjes, en dan zijn regels best belangrijk. En ja, nog korter, regels zijn regels, houd je je daar niet aan, dan heeft dat gevolgen.
Ik vraag me regelmatig af waarom wij hebben toegestaan dat ons land bevrijd werd van de Duitsers. Zoals nu.
pi_68936267
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Juist die bocht ja, je kan er met 140 doorheen maar omdat een paar mongolen rechtdoor ipv linksaf gingen mag je er nu nog maar 70 en dat is dus wat ik tegenwoordig doe, bij t bord 70 ga ik vol in de ankers, kijk vrolijk toe hoe teoterende vrachtwagens, caravans en andere medeweggebruikers me inhalen om die, zodra ik ingevoegd heb en weer 130 kan grinnikend in te halen, maar in die bocht rij ik 70 en geen streepje meer, ze flitsen daar niet maar rijden er erg vaak in onopvallende auto's en ik hoop er ooit zoeen achterop mn bumper te vangen
[..]

Ik heb nergens lopen janken dat ik die bekeuring kreeg, wat dat betreft zijn regels regels en meneer agent was buitengewoon vriendelijk, ik probeerde alleen de moraalridders voor te zijn die uit hun plaat gaan zodra iemand harder dan de toegestane snelheid rijd...want oei oei oei je zal maar eens gas geven als dat kan
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:58:17 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68936328
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar met mijn achterwiel-aangedreven scheurijzer is dat best lachen
Snap ik .

Maar een motor blijft meer fun .
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:58:24 #50
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68936335
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Klacht: Koos Spee heeft hier blijkbaar een account

  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:59:43 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 13:00:01 #52
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:00:24 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68936429
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik ben niet de TS, ik geef alleen aan hoe en waarom er gelaserd wordt op zo'n plek..
[..]

Waarom? Omdat ik WEL auto kan rijden en WEL verkeersinzicht heb en ALLEEN (te) hard rij als het verkeer het toelaat?

Anyway, waarom verlustig jij je in de ellende van een ander? Ik vind dat wel heel erg laag bij de grond.
Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden word .

Ik daarentegen ben dat natuurlijk wel .
Huilen dan.
pi_68936448
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Dat beweert iedereen, ook de personen die echt niet kunnen rijden.
Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.

Doen ze in Duitsland ook. Hebben ze op veel snelwegen de maximumsnelheid vrij. En ja, soms vouwt een automobilist zichzelf daar om een boom heen. Swa, so be it. Zielig voor de boom, maar die worden toch al voor minder gekapt.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 13:02:11 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68936497
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.

Doen ze in Duitsland ook. Hebben ze op veel snelwegen de maximumsnelheid vrij. En ja, soms vouwt een automobilist zichzelf daar om een boom heen. Swa, so be it. Zielig voor de boom, maar die worden toch al voor minder gekapt.
Echt, waarom kom je nou met dit onzin verhaal aanzetten?

De Duitse Autobahn kan je helemaal niet vergelijken met de Nederlandse snelwegen Om meet te beginnen.
Daarnaast zeg ik alleen dat bijna iedereen zichzelf de allerbeste chauffeur vindt, echter kan het gros van de mensen niet goed rijden. De kans is dus vrij groot dat jij ook bij dat gros hoort.
pi_68936523
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden word .

Ik daarentegen ben dat natuurlijk wel .
Ah, maar ik ben motorrijder, hé.

Wat ik me afvraag is waarom motoragenten nou alleen motorrijders pakken in plaats van automobilisten die een gevaar voor motorrijders zijn. Af en toe wordt er zelfs nog wel een motoragent tegen de vlakte gereden. Je zou zeggen dat die motoragenten er dus zelf belang bij hebben om dit te doen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:02:53 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68936526
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, laten we dus stoppen met die snelheidscontroles en de mensen die zichzelf overschatten zichzelf gewoon laten doodrijden.
Leuk, prima enzo.. totdat ze onschuldige mensen kapot rijden.
quote:
Doen ze in Duitsland ook. Hebben ze op veel snelwegen de maximumsnelheid vrij. En ja, soms vouwt een automobilist zichzelf daar om een boom heen. Swa, so be it. Zielig voor de boom, maar die worden toch al voor minder gekapt.
Langs de autobahn staan vrij weinig bomen . Overigens zijn de Duitsers op buitenwegen wel vrij punkt- und grundlich qua rijsnelheden en e-keur op mijn sportdemper .
Huilen dan.
pi_68936578
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Echt, waarom kom je nou met dit onzin verhaal aanzetten?

De Duitse Autobahn kan je helemaal niet vergelijken met de Nederlandse snelwegen
Nee, omdat op de Nederlandse snelwegen Nederlandse automobilisten rijden en op de Duitse dus Duitse automobilisten. Ik hoor Nederlanders nooit klagen over Duitse automobilisten (behalve als ze te hard rijden). Andersom is het een ander verhaal. Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 13:05:18 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68936603
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, omdat op de Nederlandse snelwegen Nederlandse automobilisten rijden en op de Duitse dus Duitse automobilisten. Ik hoor Nederlanders nooit klagen over Duitse automobilisten (behalve als ze te hard rijden). Andersom is het een ander verhaal. Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.
Ja, leuk enzo. Maar heeft nog steeds niets te maken met jouw opmerking dat je een geweldige bestuurder zou zijn.
pi_68936633
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leuk, prima enzo.. totdat ze onschuldige mensen kapot rijden.
Ah, dus meer controles binnen de bebouwde kom op plaatsen waar echt gevaarlijke dingen zouden kunnen gebeuren. Plekken waar automobilisten en voetgangers interactie met elkaar moeten hebben.

Kijk, DAAR ben ik dus helemaal voor.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:06:23 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68936644
Maar inderdaad, al die zinloze controles op buitenwegen waar de situatie het gewoon toelaat om iets harder te rijden zijn gewoon triest. Ga maar controleren in woonwijken waar het sluipverkeer iedere ochtend als gekken door de straat rijdt en bij scholen en gevaarlijke kruispunten.

Maar ja, dat levert natuurlijk minder $ op hè.

nvm, niet relevant :")

[ Bericht 29% gewijzigd door Isdatzo op 12-05-2009 13:07:51 (edit 8)) ]
Huilen dan.
pi_68936758
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja, leuk enzo. Maar heeft nog steeds niets te maken met jouw opmerking dat je een geweldige bestuurder zou zijn.
Ik kan alleen maar zeggen:

* Ik kan me de laatste keer dat ik bij mezelf 'oeps' dacht en 'sorry' riep niet meer herinneren, zo lang is het geleden.
* Ik heb mijn rijbewijs meer dan 15 jaar en rij dagelijks.
* Laatste ongeluk waar ik bij betrokken was (direct of indirect) meer dan 10 jaar terug was.
* Ik als motorrijder snel dood als ik niet zou kunnen anticiperen en andere weggebruikers zou kunnen 'lezen'.

Maar goed, je zou me op mijn woord moeten geloven, en dat is natuurlijk een onmogelijkheid voor jou. Ik ben schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Edit:

Ik heb dus auto EN motorrijbewijs, hé...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:16:16 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68937040
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef RetepV het volgende:

* Ik als motorrijder snel dood als ik niet zou kunnen anticiperen en andere weggebruikers zou kunnen 'lezen'.

Qft. Het is dat ik geen woon/werk-verkeer meer doe op de motor maar dan word je iedere dag 3 keer bijna dood gereden .
Huilen dan.
pi_68937066
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vrijwel iedere bestuurder vindt zichzelf een uitmuntend bestuurder. In de praktijk valt dat toch vaak tegen als ik merk hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden word .

Ik daarentegen ben dat natuurlijk wel .
En dat denkt bijna iedereen.

Wat ik het meest storend vind aan mensen die hard rijden is het moment dat er een flitspaal staat. Ik weet exact welke snelheid ik kan rijden zonder geflitst te worden, maar die zakken weten dat blijkbaar niet, en remmen dan voor mij tot onder die snelheid, waardoor ik met regelmaat terugzak in de cruisecontrol. Als je dan zo graag grenzen zoekt, zoek ze dan zo dat je niet iemand anders daarmee tot last bent. En wil je harder, dan zal ik bij een inhaalactie op de snelweg altijd wel even een stoot gas bij geven zodat mensen niet op een flauwe manier lang achter me hoeven te hangen. Je moet zelf weten of je hard wilt rijden of niet. Maar te hard rijden kan leiden tot een bekeuring, en ik ben zo langzamerhand die topics wel een beetje zat. Je weet dat je bekeuring in de meeste gevallen gewoon terecht is, blijkbaar is het enige wat je op een forum zoekt de mensen die jou gelijk geven dat je genaaid bent. Dus? Daarmee wordt je prent niet ongedaan gemaakt, hoor, dus eigenlijk zijn het volslagen nutteloze topics...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68937166
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:17 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En dat denkt bijna iedereen.

Wat ik het meest storend vind aan mensen die hard rijden is het moment dat er een flitspaal staat. Ik weet exact welke snelheid ik kan rijden zonder geflitst te worden, maar die zakken weten dat blijkbaar niet, en remmen dan voor mij tot onder die snelheid, waardoor ik met regelmaat terugzak in de cruisecontrol. Als je dan zo graag grenzen zoekt, zoek ze dan zo dat je niet iemand anders daarmee tot last bent. En wil je harder, dan zal ik bij een inhaalactie op de snelweg altijd wel even een stoot gas bij geven zodat mensen niet op een flauwe manier lang achter me hoeven te hangen. Je moet zelf weten of je hard wilt rijden of niet. Maar te hard rijden kan leiden tot een bekeuring, en ik ben zo langzamerhand die topics wel een beetje zat. Je weet dat je bekeuring in de meeste gevallen gewoon terecht is, blijkbaar is het enige wat je op een forum zoekt de mensen die jou gelijk geven dat je genaaid bent. Dus? Daarmee wordt je prent niet ongedaan gemaakt, hoor, dus eigenlijk zijn het volslagen nutteloze topics...
Tjah welkom op FOK, 50% van de topics in KLB is ook 'eigen schuld, dikke bult', van de andere helft 20% verzonnen en 20% bagger/lemmings.... Wen er maar vast aan
pi_68937205
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Qft. Het is dat ik geen woon/werk-verkeer meer doe op de motor maar dan word je iedere dag 3 keer bijna dood gereden .
de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.
pi_68937331
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:21 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.
... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68937406
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:24 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...
Precies. Je zou toch denken dat ze dan zich realiseren hoe gevaarlijk inhalen is over doorgetrokken strepen, bumperkleven en te hard rijden. maar totdat je ze niet door de file door laat want dan zijn de grote boze automobilisten weer de gebeten hond.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 13:31:31 #69
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68937570
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar zeggen:

* Ik kan me de laatste keer dat ik bij mezelf 'oeps' dacht en 'sorry' riep niet meer herinneren, zo lang is het geleden.
* Ik heb mijn rijbewijs meer dan 15 jaar en rij dagelijks.
* Laatste ongeluk waar ik bij betrokken was (direct of indirect) meer dan 10 jaar terug was.
* Ik als motorrijder snel dood als ik niet zou kunnen anticiperen en andere weggebruikers zou kunnen 'lezen'.

Maar goed, je zou me op mijn woord moeten geloven, en dat is natuurlijk een onmogelijkheid voor jou. Ik ben schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Edit:

Ik heb dus auto EN motorrijbewijs, hé...
Ik kan je best op je woord geloven, maar zomaar gaan roepen dat je een geweldige bestuurder bent gaat er bij mij niet in. Nu wel, met bovenstaande motivatie.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:37:39 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68937726
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:21 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

de manier waarop ik de meeste motorrijders door het verkeer zie manoeuvreren verbaasd dat me vrij weinig. Van alle weggebruikers lijken motards nog het minste te (willen) begrijpen van de geldende verkeersregels.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:24 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

... en hoe makkelijk hun nekje 'knak' zegt...
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:27 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Precies. Je zou toch denken dat ze dan zich realiseren hoe gevaarlijk inhalen is over doorgetrokken strepen, bumperkleven en te hard rijden. maar totdat je ze niet door de file door laat want dan zijn de grote boze automobilisten weer de gebeten hond.

Ik had het nu specifiek over woon/werk-verkeer, en daar rijd ik redelijk netjes. Genoeg afstand, richting aangeven.. doorgetrokken strepen alleen bij langzaamrijdend verkeer (bv. voor stoplichten etc.).

Tijdens mijn plezierritjes ben ik geen heilige nee, maar ik weet wel precies wat waar gebeurt op de weg. Als ik dan een verdrijvingsvlak of een doorgetrokken streep mee pak gebeurt dat wel op een manier dat ik geen gevaar loop.

Feit blijft dat als je niet oplet het geen 1000km duurt voordat een automobilist je van je motor rijdt. Ja, óók als je 'beschaafd' rijdt.
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:43:24 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_68937906
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal?
Nee
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is.
Ken je die bocht in de A73, weet je hoe makkelijk je daar met normale snelheid (100-120) doorheen kan?
Er is naar mijn mening geen enkele reden om het verkeer daar te dwingen 70 te rijden, je rijd op een snelweg waar je 120 mag, moet terug naar 70 om daarna weer op te trekken naar 120 als je weer moet invoegen, volkomen kul dus, en het zorgt nog eens voor opstoppingen bij het invoegen ook...
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Ik ben best een rustige chauffeur, rij soms wel te hard maar niet bij drukte, niet bij slecht weer en zeker niet in de bebouwde kom, maar dit is echt een stukje waar ik me keer op keer van afvraag "waarom"
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:37 schreef Isdatzo het volgende:
Feit blijft dat als je niet oplet het geen 1000km duurt voordat een automobilist je van je motor rijdt. Ja, óók als je 'beschaafd' rijdt.
Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:47:25 #72
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_68938040
Ik ben er zelf dan weer voor, om bij notoire hardrijders verplicht een begrenzer in te bouwen gebaseerd op GPS. Zelf heb ik (even afkloppen) nog geen bekeuringen gehad voor te snel rijden, maar ik probeer ook altijd goed op de borden te letten. Toch heb ik nu voor de zekerheid mijn navigatiesysteem ingesteld dat die meldt wanneer ik te hard rijd. Dat is toch wel zo handig en dan weet je ook gelijk hoe snel je geijkt aan het rijden bent. Nadeel alleen is dat nog niet alle wegen met snelheid in het systeem staan en dat er een paar foutjes in zitten (bijvoorbeeld 50 terwijl het een 80 weg is).
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_68938064
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:43 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee
[..]

Ken je die bocht in de A73, weet je hoe makkelijk je daar met normale snelheid (100-120) doorheen kan?
Er is naar mijn mening geen enkele reden om het verkeer daar te dwingen 70 te rijden, je rijd op een snelweg waar je 120 mag, moet terug naar 70 om daarna weer op te trekken naar 120 als je weer moet invoegen, volkomen kul dus, en het zorgt nog eens voor opstoppingen bij het invoegen ook...
[..]

Ik ben best een rustige chauffeur, rij soms wel te hard maar niet bij drukte, niet bij slecht weer en zeker niet in de bebouwde kom, maar dit is echt een stukje waar ik me keer op keer van afvraag "waarom"
[..]

Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?
Ik ken de bocht, en volgens mij heb ik daar ook wel te hard doorheen gereden. Ik ben echter nog niet in die bocht geweest tijdens de spits... kan je dan ook gewoon met 120 km/u er doorheen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:50:50 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68938113
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:43 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Da's eigenlijk best beroerd, ik rij zelf geen motor, voor geen goud ga ik op zo'n ding zitten maar ze krijgen van mij wel alle ruimte om in te halen of tussen een file door te kunnen, waarom jaloers zijn? dan moet je toch zelf op zo'n ding gaan zitten?
Het is vaak niet bewust, meer van: "oh sorry ik had je niet gezien ". Nee muts, moet je eens in die spiegel kijken .

Dan zijn er natuurlijk ook nog de mensen die me wel bewust afsnijden, . Met een beetje geluk moeten die het met een spiegeltje minder doen als ze het echt bont maken .

Mensen die ruimte maken krijgen van mij altijd een duimpje of een voetje .
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 13:54:42 #75
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68938215
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het is vaak niet bewust, meer van: "oh sorry ik had je niet gezien ". Nee muts, moet je eens in die spiegel kijken .

Dan zijn er natuurlijk ook nog de mensen die me wel bewust afsnijden, . Met een beetje geluk moeten die het met een spiegeltje minder doen als ze het echt bont maken .

Mensen die ruimte maken krijgen van mij altijd een duimpje of een voetje .
Ik maak ook altijd alle ruimte voor motorrijders Zoals al gezegd, ik moet er niet aan denken om er zelf op te gaan zitten, maar ja, jullie zijn wel zo stoer
pi_68938522
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:04 schreef RetepV het volgende:
Er zijn maar weinig Duitsers die niks over Nederlandse automobilisten weten te klagen.
Hoe zat het ookalweer? Als je in Duitsland drie keer zakt voor je rijexamen krijg je daar gele kentekenplaten, toch?
pi_68938817
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik weet exact welke snelheid ik kan rijden zonder geflitst te worden, maar die zakken weten dat blijkbaar niet, en remmen dan voor mij tot onder die snelheid, waardoor ik met regelmaat terugzak in de cruisecontrol.
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten . Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.

Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
pi_68939004
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik maak ook altijd alle ruimte voor motorrijders Zoals al gezegd, ik moet er niet aan denken om er zelf op te gaan zitten, maar ja, jullie zijn wel zo stoer
Ik vind mezelf niet stoer ofzo (hoeft ook niet, ben 41, dan ben je daar wel overheen gegroeid ).

Maar ik vind het wel raar dat jij motorrijden eng vindt. Het motorrijden zelf is namelijk niet eng. Het feit dat het overige verkeer weinig rekening met je houdt, DAT kan eng zijn. Maar als je zelf goed oplet en geen gekke dingen doet, dan kan er weinig mis gaan.

Persoonlijk zie ik veel motorrijders rechts rijden op de snelweg. Ik kan je vertellen dat links rijden een stuk veiliger is. De meeste mensen kijken WEL goed als ze naar links gaan, maar niet als ze naar rechts gaan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:17:15 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68939134
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten . Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.

Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
Ik reed laatst een weg die ik nog niet eerder gereden had in Gelderland, zag er mooi recht uit.. denk: ff 't gas erop. Werd ik geflitst (van voren) met 230 ofzo op de teller. Ik de eerste minuten van: aaaaaaaaaaaah fuuuuuuuuuuck dit gaat me veel kosten .

Maar na 3 minuten ofzo realiseerde ik me pas dat er voor geen kenteken zit .

Moraalridders mogen hun paarden in de stal houden, weg was gewoon goed overzichtelijk. Alleen ze hadden die filtspaal wel kek verstopt .
Huilen dan.
pi_68939137
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten . Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.

Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
Ik vraag me altijd af wat het effect zou zijn wanneer je bijvoorbeeld bij een stadsring iedere 200 meter een flitspaal neer zou zetten die het ook doet. Ik vermoed dat de verkeersdoorstroom daar beter door zal worden. Hoe zit dat in die zones waar ze trajectcontroles hebben? Kan iemand daar iets over zeggen? Ik woon in het noorden, dus kom zelden op dat soort trajecten wanneer het er echt op aankomt, dus in de spits.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68939564
Overigens vind ik mezelf vooral een goede rijder omdat ik onderweg in feite de hele tijd aan het zoeken en spieden ben naar mensen die iets willen gaan doen. Mij zul je niet achter het stuur zien relaxen of andere dingen zien doen dan het besturen van mijn voertuig. Ik ben me continue aan het verplaatsen in andere mensen, en probeer continue te raden wat ze willen gaan doen. En het komt echt heel zelden voor dat iemand iets doet dat ik niet verwachtte.

Maar ALS iemand dan iets onverwachts doet, is het ook ECHT onverwacht, en wat mij betreft mag van hen direkt het rijbewijs ingenomen worden.

Zelf moet je namelijk ook ZO rijden dat andere weggebruikers je gedrag kunnen voorspellen. Als jij dus iets doet dat onverwacht is voor iemand anders, ben jij dus degene die het fout doet.

En dit heeft 100% met verkeersveiligheid te maken. VELE MALEN meer dan snelheid. Toch worden er vette boetes voor snelheidsovertredingen gegeven en totaal niks voor mensen die zich in het verkeer onvoorspelbaar gedragen.

Kijk naar die programma's als Blik Op De Weg. Zie je die agenten altijd de overtredingen opsommen van mensen. Het zijn altijd overtredingen als door rood licht rijden, verdrijvingsvlak, snelheid. Maar NOOIT eens over gebrek aan inzicht, onvoorspelbaar rijgedrag, whatever.

Sterker nog, er is maar 1 artikeltje in de hele verkeerswet dat dit regelt: artikel 5. De politie WEET eigenlijk niet eens wat onvoorspelbaar rijgedrag is, want het is niet in de wet beschreven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 mei 2009 @ 14:29:51 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68939624
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:10 schreef RetepV het volgende:
Inderdaad, die was ik nog helemaal vergeten . Van die mensen die 60 voor je rijden, dan een flitsauto zien en dan op hun rem gaan staan en 35 gaan rijden omdat ze bang zijn om geflitst te worden. Ik heb daar zo'n schurfthekel aan.

Rij gewoon 50 volgens je teller, dan rij je al minder dan 50km/u en wordt je niet geflitst. Zelfs Ome Koos zegt dit regelmatig.
't Is ook niet voor niks dat veel Nederlanders worden geflitst in Duitsland Buiten de bebouwde kom mag je daar 100, tenzij anders aangegeven (ja, echt, kijk maar op dat grote bord bij de grens). Bij kruisingen geldt meestal een snelheid van 70. Maar wat doen veel Nederlanders? Die rijden 80 buiten de bebouwde kom, komen dan bij een bord 70, denken: "ach, die 10 km minder, wat een onzin", en worden vervolgens geflitst
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68939785
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:17 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat het effect zou zijn wanneer je bijvoorbeeld bij een stadsring iedere 200 meter een flitspaal neer zou zetten die het ook doet. Ik vermoed dat de verkeersdoorstroom daar beter door zal worden. Hoe zit dat in die zones waar ze trajectcontroles hebben? Kan iemand daar iets over zeggen? Ik woon in het noorden, dus kom zelden op dat soort trajecten wanneer het er echt op aankomt, dus in de spits.
De verkeersdoorstroom wordt alleen maar beter als het mensen makkelijker gemaakt wordt om op de snelweg in te voegen of uit te voegen. De meeste files ontstaan waar verkeer van twee snelwegen bij elkaar moeten invoegen (veel gerem en banenwissels enzo), of waar mensen de snelweg af moeten, 300 meter verderop voor een stoplicht moeten staan en de rij voor het stoplicht langer wordt dan die 300 meter (en de rij dus de snelweg op komt).

Ook zijn W-vakken erg fijn (maar niet heus). Mensen die de snelweg op willen, moeten hun snelheid aanpassen aan die van de mensen op de snelweg (duh ). Maar mensen die zo'n W-vak op rijden om er aan het einde weer vanaf te rijden, blijven vaak gewoon 60 of 70 rijden. Stel je voor dat jij 120 rijdt, daar de snelweg af wil en iemand op het W-vak tegenkomt die 60 of 70 rijdt. Levensgevaarlijke situaties levert dat op. Van mensen die halverweg het W-vak hun snelheid nog niet hebben aangepast aan dat van het verkeer op de snelweg moeten PER DIREKT hun rijbewijs afgenomen worden. Of eigenlijk moeten alle W-vakken gewoon opgeruimd worden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:36:37 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68939873
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

't Is ook niet voor niks dat veel Nederlanders worden geflitst in Duitsland Buiten de bebouwde kom mag je daar 100, tenzij anders aangegeven (ja, echt, kijk maar op dat grote bord bij de grens). Bij kruisingen geldt meestal een snelheid van 70. Maar wat doen veel Nederlanders? Die rijden 80 buiten de bebouwde kom, komen dan bij een bord 70, denken: "ach, die 10 km minder, wat een onzin", en worden vervolgens geflitst
Ik dus ook.

Nouja, ik reed wel iets harder dan 100.. bij dat bord met 70 rustig gas los.. FLITS.

"Oh"

Brief thuis gekregen (met 94 geflitst oid), mooi genegeerd want ik begrijp geen Duits ( ).. na 2 maanden kwam er een herinnering ofzo. Die ook genegeerd en daarna niks meer van gehoord.
Huilen dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 mei 2009 @ 14:37:40 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68939904
De truc is inderdaad om 70 te rijden bij het bord en niet pas daarna
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:41:04 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68940048
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:37 schreef Rewimo het volgende:
De truc is inderdaad om 70 te rijden bij het bord en niet pas daarna
En in de bebouwde kom . Daar controleren ze ook vaak. Terecht trouwens, dat wel.
Huilen dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 mei 2009 @ 14:46:34 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68940246
Klopt, bij een auto die in de berm staat evenwijdig aan de weg moet je altijd oppassen. Dat willen nogal eens flitsauto's zijn. Wat wel weer handig is, is dat ze vrijwel altijd op dezelfde plek gaan staan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:49:53 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68940380
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:46 schreef Rewimo het volgende:
Klopt, bij een auto die in de berm staat evenwijdig aan de weg moet je altijd oppassen. Dat willen nogal eens flitsauto's zijn. Wat wel weer handig is, is dat ze vrijwel altijd op dezelfde plek gaan staan
Ben ik in Nederland ook alert op .
Huilen dan.
pi_68940942
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als je nu je eigen verhaal terug leest, denk je dan ook terug aan die fijne tijd op de peuterspeelzaal? Want het is deels door wangedrag dat je achterlijke regels krijgt, verder zijn die regels ingesteld op de hoeveelheid verkeer die een specifieke locatie maximaal voor de kiezen krijgt, en wat daarbij mogelijk is als maximum snelheid, tenzij er bovensignalering is. En dat laatste kan nu een keer niet overal, dus op sommige plekken, als het rustig is, ja, dan vraag je je af waarom ergens een bepaalde beperking geldt. Maakt geen verschil met betrekking tot het feit dat het bord een regel stelt, waar men zich aan dient te houden.
Ja, want befehl ist befehl he. Vooral stoppen met zelf nadenken en blind op de regels vertrouwen. Orde boven alles!
Ja, ik generaliseer.
pi_68941289
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

Brief thuis gekregen (met 94 geflitst oid), mooi genegeerd want ik begrijp geen Duits ( ).. na 2 maanden kwam er een herinnering ofzo. Die ook genegeerd en daarna niks meer van gehoord.
Hopen dat ze je niet nog een keer staande houden in Duitsland dan.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:35:31 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68942060
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Hopen dat ze je niet nog een keer staande houden in Duitsland dan.
Binnen een jaar moest je het dan contant betalen oid, nou nou.. Ben ik uiteindelijk even duur uit .
Huilen dan.
pi_68943095
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Binnen een jaar moest je het dan contant betalen oid, nou nou.. Ben ik uiteindelijk even duur uit .
Ja, maar wel inclusief alle verhogingen en administratieve aanslagen.
Ja, ik generaliseer.
pi_68943764
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, want befehl ist befehl he. Vooral stoppen met zelf nadenken en blind op de regels vertrouwen. Orde boven alles!
Daar waar dat sociaal gezien de optie is, ja. Maar befehl ist befehl werkt blijkbaar ook voor notoire hardrijders, want die weten heel goed waar de rem zit als ze langs een flitspaal moeten. Wees dan een echte vent, en rij ook dan door.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68944371
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Daar waar dat sociaal gezien de optie is, ja. Maar befehl ist befehl werkt blijkbaar ook voor notoire hardrijders, want die weten heel goed waar de rem zit als ze langs een flitspaal moeten. Wees dan een echte vent, en rij ook dan door.
Tsja, je hebt hardrijders en je hebt hardrijders. Ik erger me zelf ook aan de aso's die snijden en je zitten op te duwen enzo. Aan de andere kant hebt je ook de zinloze regeltjes, de 50km zones waar je makkelijk 80 kan, de lege snelwegen 's nachts en dat soort dingen, waar de regeldrift in Nederland wat mij betreft is doorgeslagen. Bocht in de A73 hier genoemd is ook zoiets. Regels zijn regels vind ik dan ook zo'n vreemde uitspraak. Net alsof je dan zelf kan stoppen met denken, want de almachtige staat regelt het wel. Regels zijn geen regels op zich, regels hebben een doel. Als ze dat doel niet dienen (of geen doel hebben) zijn het slechte regels en overbodig.
Ja, ik generaliseer.
pi_68955165
3 weken terug stop gezet door de politie.
52 km te hard op een weg waar je 80 mocht. Na correctie 47 km te hard.
Boete exact 400 euro. Eerste keer zo'n hoge boete.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')