Niet echt ..hij koos ook voor andere spelers zoals Aissatiquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Co is wel typisch zo'n trainer die het niet ziet zitten in Aissati, in ieder geval op termijn.²
Het is ook enorm moeilijk eigenlijk. Ze zijn geen kampioen geworden met spelers als Babel, Sneijder, Heitinga, Huntelaar. Het is dus niet zo simpel. Tenzij ze echt met spelers als Quincy, Boussoufa, Zaïri en Seedorf op de proppen komen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:22 schreef Frankz0rz het volgende:
Vraag me af wat Ajax hier mee doet. Ze wilde juist de selectie zoveel mogelijk intact laten, maarja als je weer een jaar weggegooid hebt kan je net zo goed opnieuw beginnen weer.
Hij speelde wel erg weinig dit seizoen, dit geldt overigens ook voor Lindgren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:17 schreef TUFKAL het volgende:
Co mag komen als hij Gabri maar met rust laat.
Tsja, met een trainer die beter bij de spelers paste wellicht welquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is ook enorm moeilijk eigenlijk. Ze zijn geen kampioen geworden met spelers als Babel, Sneijder, Heitinga, Huntelaar. Het is dus niet zo simpel. Tenzij ze echt met spelers als Quincy, Boussoufa, Zaïri en Seedorf op de proppen komen.²
http://www.liverpooldaily(...)move-92534-23558953/quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:35 schreef damsco het volgende:
Nog geen transfergeruchten rond Suarez?
Niet al te lang geleden noemde Ancelotti Seedorf zijn belangrijkste speler.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
De kans is levensgroot dat hij bij Milan weg gaat. Of hij dan naar Ajax wil is een ander.
HAAL PRANJIC VOOR LIVERPOOL DAT DOET!!quote:'Sulejmani en Pranjic snakken naar elkaar'
Een van de grootste raadsels van het bijna voorbije voetbalseizoen is de gedaanteverwisseling van Miralem Sulejmani (foto). Waar is hij gebleven, die onbevangen avonturier van SC Heerenveen, de plaag van iedere vijandige defensie in het seizoen 2007/08? Er waren schaarse momenten dat de Servische wervelwind weer even opstak, de laatste maanden. Slechts enkele keren gebeurde dat in de Amsterdam Arena, iets vaker had het plaats op het trainingsveld náást de thuishaven van Ajax. Dan stond de ware Sulejmani op, dribbelend als op de pleintjes van Belgrado, dartelend zoals hij dat namens Heerenveen zo vaak deed. Niet te stoppen.
Op die momenten werd duidelijk dat Sulejmani veruit de meest begaafde voetballer in de selectie van Ajax is. Met de beste techniek, de zuiverste trap en het hardste schot. Meer dan eens leverde hij enkele dagen na zo'n training een draak van een wedstrijd af. Onbegrijpelijk, voor hem hemzelf, voor coach Marco van Basten en voor iedereen die hem eerder in de luwte van het trainingsveld bezig had gezien. Feitelijk stond Sulejmani dit seizoen model voor Ajax. Kwaliteit is er genoeg in de selectie, op het veld was dat veel te weinig te zien. Dat mogen de spelers en bovenal de eindverantwoordelijke Van Basten zichzelf na een mislukte jaargang kwalijk nemen.
Voor Sulejmani gelden enkele excuses. Eerst was er die valse start, vanwege een knieblessure die hij uit Heerenveen had meegenomen. Pas in de eindfase van de voorbereiding stroomde hij in. Al in de derde competitiewedstrijd (uit tegen Feyenoord) raakte de aanvaller opnieuw geblesseerd, aan een hamstring. Het wierp hem twee maanden terug, gevolgd door een serie korte optredens op halve kracht. Pas tijdens de winterstop trainde Sulejmani bij Ajax voor het eerst volle bak en pijnvrij mee. In de Algarve was dat, waar de Amsterdamse club zich voorbereidde op de tweede seizoenshelft. Wat in het zuiden van Portugal opviel, was de extra aandacht die Van Basten hem schonk. Sulejmani is een speler naar het hart van de trainer, die een voorkeur heeft voor rasvoetballers.
Later verflauwde die aandacht weer, een psychologisch onhandige zet van Van Basten. Sulejmani gedijt het best als hij wordt gekoesterd, zoals zijn toenmalige trainer Gertjan Verbeek dat deed bij SC Heerenveen. 'Ik ben niet de meest joviale, sociale Henk', zei Van Basten onlangs over zichzelf op de Amsterdamse televisiezender AT5. Daarin is hij een tegenpool van Sulejmani. Die wil niets liever dan sociale en joviale mensen om zich heen. Bij Ajax trekt hij zich op aan Darko Bodul, zijn boezemvriend en huisgenoot. In Heerenveen vervulde Danijel Pranjic de rol van steun en toeverlaat en eigenlijk is dat nog steeds het geval. Enkele maanden geleden was ik bij Sulejmani en Bodul over de vloer en drie keer ging de telefoon. Driemaal Pranjic. Dat was zo'n beetje het daggemiddelde, vertelde Sulejmani.
Met weemoed sprak hij daarna over de wisselwerking met Pranjic in het Abe Lenstra Stadion. Ze versterkten elkaar en daarmee hun elftal. Liever gisteren dan vandaag herstellen de twee linkspoten die band. Samen stonden ze op het eerste verlanglijstje van Van Basten, na diens aanstelling als trainer van Ajax. Een dubbelslag bleek te duur voor de Amsterdammers en de Siamese tweeling, zoals Pranjic het onlangs omschreef, werd gescheiden. Als Ajax slim is, waagt het komende zomer een nieuwe kans.
Het Amsterdamse losse zand heeft een bindmiddel nodig, Sulejmani en Pranjic snakken naar elkaar en Van Basten bleek op eigen kracht niet in staat zijn meest begenadigde voetballer te laten renderen. De penningmeester van SC Heerenveen kan zich alvast in de handen gaan wrijven. Het dure leergeld van Van Basten zal opnieuw naar Friesland moeten vloeien.
Hij vond het niet leuk als ie partijen verloor inderdaad. Nogal logisch he?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:15 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven op een aantal momenten dat hij het niet leuk meer vond om trainer te zijn. En het was ook goed aan hem te zien laatste wedstrijden.
Nou wat een schade zeg: Oleguer, Wielaert, Enoh, Sno, Aissati, Cvitanich en Sulejmani. Op Sno na, allemaal spelers waar Ajax op kan bouwen. Echt heel erg inderdaad.quote:Schade is dat er 30 miljoen is geinvesteerd.
Wat heb jij een simpele mening zegquote:Dat hij Stekelenburg zn basisplaats heeft afgepakt.
Dat wel ja, eens. Dat is het nadeel geweest van alle vertrouwen in Marco.quote:Dat er nu een technische staf zit die weer weg moet. En dat er weer een seizoen weg is.
Hoe weet jij dat hij nooit duidelijk was? Wat een onzin zeg. Allemaal media nagelul.quote:Hij had het kunnen zien aankomen omdat hij bij het NL elftal veel fouten heeft gemaakt en nooit echt duidelijk was.
Oh je hebt weer conclusies getrokken op basis van jouw mening zie ik.quote:En Jansma heeft hem toen erg veel geholpen heb ik het idee.
Denk niet dat hij zijn conclusies heeft getrokken omdat het nog niet goed gaat. Hij denkt dat ie met zijn capaciteiten het volgend jaar niet veel beter zal doen. Tja, ik vind het eerlijk en ben blij dat ie dat nu toegeeft, ipv volgend seizoen in de winter als we 4e staan.quote:Nu stond hij er alleen voor bij Ajax en je weet van een beginnend coach dat die fouten gaat maken. En nu het na 1 jaar nog niet goed gaat stapt hij maar op.
Nee. Houden zo.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:35 schreef damsco het volgende:
Nog geen transfergeruchten rond Suarez?
Als Mickey een sociale en joviale trainer nodig heeft kan je hem afschrijven als Co komtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mooi stuk over Sulejmani.
[..]
HAAL PRANJIC VOOR LIVERPOOL DAT DOET!!
Ja, en Suarez zal ook wel vrij snel mot met hem hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:56 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als Mickey een sociale en joviale trainer nodig heeft kan je hem afschrijven als Co komt
Sulejmani was ook goed onder Verbeekquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:56 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als Mickey een sociale en joviale trainer nodig heeft kan je hem afschrijven als Co komt
Sorry hoor, maar hij is 20? Uit dat stukje lijkt het net alsof hij 14 is. Pranjic halen om Sulejmani beter te laten spelen? Het moet niet gekker worden. Dat Pranjic kwaliteiten heeft staat niet ter discussie, maar hij gaat waarschijnlijk toch naar Liverpool. Overigens kan Sulejmani die 'warmte' van Adriaanse ook wel vergetenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mooi stuk over Sulejmani.
[..]
HAAL PRANJIC VOOR LIVERPOOL DAT DOET!!
De supporters fluiten hem telkens uit. Zelfde als met Zlatan die heeft het ook met ze aan de stok.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niet al te lang geleden noemde Ancelotti Seedorf zijn belangrijkste speler.
Zou niet weten waarom hij daar nog weg zou willen.
Maar Seedorf is professioneel genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Een speler als Drenthe barst in janken uit.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
De supporters fluiten hem telkens uit. Zelfde als met Zlatan die heeft het ook met ze aan de stok.
jah die klapte heel cynisch voor zequote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Maar Seedorf is professioneel genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Een speler als Drenthe barst in janken uit.
Jah maar toch is de situatie ernaar. Ik denk dat het ook wel genoeg is geweest voor hem daar. Hij speelde dit weekend ook erg goed maar werd alsnog gewisseld. Net als Pipo die liep gefrustreerd aan de andere kant van het veld erafquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom fluiten ze hem uit dan? Hij is het toonbeeld van inzet en werklust daar.
Een voorbeeld voor vele anderen in de selectie.
Tijd voor Seedorf om zijn carrière af te bouwen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jah maar toch is de situatie ernaar. Ik denk dat het ook wel genoeg is geweest voor hem daar. Hij speelde dit weekend ook erg goed maar werd alsnog gewisseld. Net als Pipo die liep gefrustreerd aan de andere kant van het veld eraf
Dat zegt niksquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voor het geld hoeft hij het niet te doen, die gast is al jaren binnen.
Die grap is al eerder langs geweestquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:04 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft Seedorf gesproken vanmiddag (ze kennen elkaar al jaren) en de eerste gesprekken met Ajax zijn inmiddels gevoerd
Ja he, en na het gesprek hebben ze elkaar keihard genomen toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:04 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft Seedorf gesproken vanmiddag (ze kennen elkaar al jaren) en de eerste gesprekken met Ajax zijn inmiddels gevoerd
Met Rijkaardquote:
Ja, een beter argument is zijn immense dijpartij, of zijn steriele kuiten. Die man kan leiding geven, de lijnen uitzettem. Er staat wel iemand op het veld dan. Ik denk dat zijn eventuele terugkeer meer voor Ajax kan betekenen dan destijds met Edgar D.quote:
Precies.. ik denk dat als je een aanbieding krijgt van Qatar voor 10 mil per jaar ofzo dat je ook wel even anders kijkt tegenover een rentree bij Ajaxquote:
ik lees hier vooral en post hier niet zo veel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, een beter argument is zijn immense dijpartij, of zijn steriele kuiten. Die man kan leiding geven, de lijnen uitzettem. Er staat wel iemand op het veld dan. Ik denk dat zijn eventuele terugkeer meer voor Ajax kan betekenen dan destijds met Edgar D.²
Oh nee hoor, dit zijn louter voetbal inhoudelijke argumenten. Hij kan nog zoveel voor de jeugd betekenen. Ajax doet er goed aan in deze néger te investeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef biertank het volgende:
[..]
ik lees hier vooral en post hier niet zo veel.
Maar jij geilt echt op die kerel he?
Dat hoorde ik ook al.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:04 schreef NatteBever het volgende:
Helaas is mijn vader zijn zaakwaarnemer van Seedorf en hij zei dat de kans groot was dat er niks uitkwamquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:04 schreef NatteBever het volgende:
Ohquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:24 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Helaas is mijn vader zijn zaakwaarnemer van Seedorf en hij zei dat de kans groot was dat er niks uitkwam
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:04 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft Boulahrouz gesproken vanmiddag (ze kennen elkaar al jaren) en de eerste gesprekken met Ajax zijn inmiddels gevoerd
Wij negeren die BSB gewoonquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef biertank het volgende:
[..]
ik lees hier vooral en post hier niet zo veel.
Maar jij geilt echt op die kerel he?
Die opmerking heb ik misschien in een andere vorm maar zelfde principe tig keer voorbij zien komen.
Niet iemand goed vinden qua voetbal maar er echt letterlijk op geilen.
Wat je doet in je eigentijd helemaal goed, maar dit gaat nou wel een beetje te ver...
quote:Ik weet dat achter de speler een méns zit. Daar heb je feeling en interesse voor nodig. Zeg maar een vorm van sociale intelligentie, het vermogen om je in te leven in anderen qua gevoel en verstand. Voortdurend effecten meten hoe iets aankomt. Eén op één maar vooral in een groep. Dan komt het maal 26 aan.
quote:Ik ben bang mijn baan kwijt te raken, mijn doelen niet te halen, geen andere baan meer te vinden, dat ik niet de beste van Nederland ben, dat we geen kampioen worden. Dus dát wil ik: de beste zijn en kampioen worden.”
quote:Hij schetste voor de groep een berg met als top Europees voetbal en de bekende vergelijking van de kar waar mensen aan trekken, op zitten en die er aan hangen. “Ik zeg dan dat ik die hangers gelijk ga killen. Dat is heel imponerend, want iedereen weet wie dat zijn en zij weten het zelf ook. Op de eerste training zie ik dan wie er bij het van lijn tot lijn lopen de lijn niet meer aantikken. Ik let op mensen die negatief zijn, die cynisch zijn, die er altijd tegen ingaan en het altijd beter weten.”
quote:“Verder ga ik uit van typologieën en houd ik rekening met hun geaardheid. Perez moet ik altijd positief benaderen anders gaat hij twijfelen. De Marokkaanse jongens moet ik altijd voorzichtig benaderen. Mijn collega’s zeggen dat ik ze een tikje zacht benader en dat verbaast ze. Ik voel dat ik ze zo moet benaderen want anders raak ik ze kwijt. Veel gevoel en aandacht”.
quote:“Ook in functioneringsgesprekken praat ik met ze over wat ze willen en kunnen. Wat hun top is, hun positie in het spel. Ik spreek ze ook aan als mens. Perez is koning schaduwschutter maar gisteren scoorde hij tegen Feyenoord. Toen hij juichte duwde hij zijn concurrent Sektioui weg. Dat heeft met respect te maken en daar spreek ik ze op aan. Ik vind dat ook héél belangrijk, dat ze zich in de sport als mens verder ontwikkelen”. Bij mij is het verboden om narcistisch te juichen."
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:31 schreef BertMaalderink het volgende:
Mijn vader sterft binnenkort aan AIDS.
Nu jullie weer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik hoop dat Co binnen een paar dagen zijn gezicht laat zien op een ingelaste persco in de Arena![]()
[P]otverdorie
Ik begrijp niet hoe iemand tegen de komst van Co kan zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Na een post op AN ben ik toch wel een beetje voor de komst van Co hoor. Als je interview/profielschets zo leest over zijn periode bij AZ, dan is het echt een slimme man die weet hoe hij spelers beter kan maken.
Ik denk dat zijn naam hier staat om de 3 postsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef TIM-846 het volgende:
Moet Seedorf weg bij Milan of waarom staat zijn naam hier om de 3 posts?
Ik begrijp niet waarom iedereen nog steeds een 'softy' wil als trainer. Afgelopen seizoen is volgens mij wel duidelijk bewezen dat Ajax een harde hand nodig heeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe iemand tegen de komst van Co kan zijn.
Mensen die blijven vasthouden aan 'zijn slechte periode bij Ajax', dus zeggen ze 'Waarom een ontslagen trainer terughalen?'quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Hoe hij met Winter en Witschge is omgegaan vind ik echt niet kunnen. Het zal me niets verbazen dat er weer slachtoffers vallen als hij binnen komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Tja, en dat botst het wat mij betreft maar. Het teambelang staat voorop, als een Suarez daar niet mee kan omgaan is de keus snel gemaakt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:46 schreef tha_dark het volgende:
Ik ben in principe ook voor de komst van Co.
In prinicpe, omdat ik nog mijn twijfels heb bij zijn sociale/warme kant. De kans dat het gaat botsen met bijvoorbeeld Sulejmani of Suarez....
Suarez speelt speelt toch niet zo lang meer bij ajax. En Sulejmani past zich maar aan..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:46 schreef tha_dark het volgende:
Ik ben in principe ook voor de komst van Co.
In prinicpe, omdat ik nog mijn twijfels heb bij zijn sociale/warme kant. De kans dat het gaat botsen met bijvoorbeeld Sulejmani of Suarez....
Suarez > Co. Je kan niet even 1 2 3 de selectie omgooien en belangrijke mensen eruit kegelen, dan zit Ajax met minimaal 2 tussenjaren en wordt het in 2012 pas kampioenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Tja, en dat botst het wat mij betreft maar. Het teambelang staat voorop, als een Suarez daar niet mee kan omgaan is de keus snel gemaakt.
quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:53 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Suarez speelt speelt toch niet zo lang meer bij ajax.
Mijn pappa werkt bij McDonaldsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:31 schreef BertMaalderink het volgende:
Mijn vader sterft binnenkort aan AIDS.
Nu jullie weer!
Ik neem Suarez even als voorbeeld voor veel belangrijke spelers.quote:
Morten is in mijn ogen ook een betere keuze dan Co. Heeft het bij Ajax zeker niet slecht gedaanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Morten Olsen was een prima coach, vaderlijk type en toch niet zo achterlijk kinderachtig als Co de faalhaas.
Het moet sowieso niet een vaderlijke coach zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Morten Olsen was een prima coach, vaderlijk type en toch niet zo achterlijk kinderachtig als Co de faalhaas.
Ok, maar eerst maar even afwachten of hij uberhaupt botst met belangrijke spelers. Dat zijn nu enkel maar speculaties. En groot gelijk dat hij de bezem door de selectie wilt halen, want een groot deel is kwalitatief gewoon niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:56 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik neem Suarez even als voorbeeld voor veel belangrijke spelers.
[..]
Olsen kon hard genoeg spelers uitkafferen hoor. Net zoals een vader soms doet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:57 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Het moet sowieso niet een vaderlijke coach zijnbeetje harde, die mentaliteit kan inbrengen bij die gasten. Maar toch vriendelijk en aardig met ze om kan gaan.
Hopelijk bedoelt hij met niet goed genoeg de spelers Sno, Rommedahl, Kennedy, De Jong enz. Als hij Vermaelen, Verthongen en Cvitanich wil wegdoen mag hij met hele goede (en haalbare) spelers op de proppen komenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ok, maar eerst maar even afwachten of hij uberhaupt botst met belangrijke spelers. Dat zijn nu enkel maar speculaties. En groot gelijk dat hij de bezem door de selectie wilt halen, want een groot deel is kwalitatief gewoon niet goed genoeg.
Met zijn regel 'ik wil niet langer dan 3 seizoenen bij een club' wil hij spelers dus gewoon voorzijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Olsen kon hard genoeg spelers uitkafferen hoor. Net zoals een vader soms doet.
Alleen komt Co met van die Josti-dingen waardoor de hele selectie hem na 1 a 2 seizoenen keihard uitkotst.
Daar heb ik alle vertrouwen in.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:02 schreef bloodysunday het volgende:
De huidige directie zal vast wel met een goede trainer op de proppen komen. En er worden ook met andere coaches gepraat dan Co.
Ik vermoed Morten Olsen ook. Die is bijna klaar als bondscoach.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vraag me echt af wie er dan in godsnaam op dat lijstje staan, want ik zou het echt niet weten naast Rijkaard en Koeman.
Rijkaard is geen optie en Koeman is nog drie graadjes erger dan Co terug halen.
Die ligt vol op koers om het WK te halen, dan gaat hij niet een jaar eerder stoppen. Dan zou ik eerder Michael Laudrup zien komen, maar die wil wellicht Olsen zelf weer opvolgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vermoed Morten Olsen ook. Die is bijna klaar als bondscoach..
Snoquote:In een vraaggesprek met Eredivisie Live heeft de onlangs bij Ajax opgestapte Marco van Basten teruggekeken op zijn werkzame periode als trainer in Amsterdam. Van Basten zegt in het interview ondermeer dat Ajax het afgelopen seizoen vooral een bepalende middenvelder heeft gemist. ‘Een type Stijn Schaars, een controlerende middenvelder die de boel corrigeert en motiveert, dat zou heel wenselijk zijn geweest.’
Ook laat de voormalige bondscoach zich uit over Evander Sno, wiens aantrekken hij een vergissing noemt. 'Sno was meer als aanvulling, om er fysiek iemand bij te hebben, met name op het middenveld en achterin. Dat bleek uiteindelijk toch iets anders te zijn, want hij was veel meer aanvallend ingesteld. Een vergissing, dat kan gebeuren.'
Over zijn opvolging laat Van Basten zich minder duidelijk uit. Wel is hij van mening dat zijn opvolger een type schoolmeester zou moeten zijn. ‘Iemand die hard is en constant hard is.’ Op namen ging hij niet in. ‘Ik ga daar niet over en daar wil ik ook niets over zeggen.'
Een verkorte versie van het gesprek met Van Basten wordt dinsdagavond uitgezonden in het Eredivisie Magazine, om 19.00 uur op Eredivisie Live. Het complete, 30 minuten durende gesprek wordt in de komende weken uitgezonden op Eredivisie Live, in een serie interviews met hoofdrolspelers uit het afgelopen voetbalseizoen. (HM)
quote:Hedwiges Maduro is Ajax nog altijd niet vergeten. De verdediger, momenteel zeer goed spelend voor Valencia, wilt dat alles goed gaat met Ajax en hoopt dat de club de juiste beslissingen gaat maken.
Maduro, talent uit de opleiding van Ajax, volgt de Amsterdamse club op de voet. 'Ik voel mee met Ajax, ik wil dat alles goed gaat in Amsterdam'. Maduro vindt het opstappen van Marco Van Basten bijzonder jammer. 'Ik heb bij Ajax nooit langer dan anderhalf jaar met dezelfde trainer gewerkt. Dat kan echt niet. Ajax moet een trainer voor drie jaar aanstellen, iemand die kan bouwen. Gewoon doen. Nu krijg je weer een nieuwe trainer, weer andere spelers, moeten ze wéér helemaal opnieuw beginnen. Dat is echt dodelijk voor de moraal', aldus Maduro.
Volgens Maduro had Van Basten het verschil kunnen maken bij Ajax. 'Laat Marco dan ook rustig zijn werk doen. De mensen die nu blij zijn met zijn vertrek, snappen niet dat Ajax hier echt niet beter van gaat voetballen', besluit de verdediger van Valencia.
Miljoentje of 6 terug kopen?quote:Ryan Babel mag mogelijk vertrekken bij Liverpool. De oud-Ajacied voldoet niet aan de eisen van zijn manager, en heeft besloten om de flankspeler op de transferlijst te zetten, mits de transfer van Downing wordt afgerond.
Rafael Benítez, trainer van Liverpool, is niet tevreden over Babel. Ook Riera voldoet niet aan het plaatje wat de Spaanse coach voor ogen heeft met zijn club. Mede daarom mogen beide spelers vertrekken, als er eerst vervanging in de naam van Stuart Downing wordt aangetrokken.
Overigens hoeft Babel niet te klagen over interesses. Zo heeft Ajax altijd interesse gehouden in de spits, en zo zouden ook Juventus, Aston Villa en Villareal de situatie nauwlettend in de gaten houden van de Nederlander.
Haha, Babel wil echt nog niet terugkomen. Bovendien zullen die andere clubs meer aan transfergeld én salaris bieden.quote:
Ik heb al genoeg argumenten aangedragen waarom ik tegen de komst van Co ben. I rest my case.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |