gewoon de gebruikelijke 10 tot 15%?quote:
Was het wel echt een gokje?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
ik wist niet eens dat we een Atjehstraat hadden, laat staan 2!!quote:
wijkje of buurtje verder?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:24 schreef Ireth het volgende:
Nope, je zit wel aardig in de buurt, ff wijkje verder hoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(dat is een buurtje verder).
Koppestokstraat?quote:
Koppestok is goed!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Koppestokstraat?
Maar klopt het nou wat ik eerder schreef dat er een heel lichte knik in de straat zit? (als je in paint een lijntje langs de stoeprand trekt lijkt dat de knik te bevestigen)
De Johannes Uitenbogaertstraat (waar ik in een eerdere spoiler op doelde) is het bij nader inzien ook niet. Wel een knikje, maar verder klopt het toch niet echt.
Het moeten niet allemaal moeilijke opgaven zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Bram2301 het volgende:
Lange Nieuwstraat op de Agnietenstraat
how easy!
H.F. van Riellaanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:37 schreef Bram2301 het volgende:
omdat we op het moment toch maar met z'n 4en dit spel spelen nog alle drie een poging....
ik pas......... ik weet het echt nietquote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:37 schreef Bram2301 het volgende:
omdat we op het moment toch maar met z'n 4en dit spel spelen nog alle drie een poging....
Een stuk of 6 gemaakt al rijdend met de fiets met mn telefoonquote:Ik vind het trouwens wel erg tof al die zelfgemaakte fotoos![]()
![]()
yupsquote:
He, die had ik uit mijn hoofd geweten!quote:
quote:Op zondag 17 mei 2009 16:10 schreef Bram2301 het volgende:
.... het is dat ik leidseweg dacht te herkennen op het straatnaambordje dus was er snel uit
ja gaat nergens over he, maar die L was best duidelijkquote:Op zondag 17 mei 2009 17:24 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
pffffffff............ 't is dat je het zegt
yupsquote:
Als ik er geen punten voor krijg, ga ik ook geen antwoord gevenquote:Op maandag 18 mei 2009 12:02 schreef Feestkabouter het volgende:
ik vrees dat ie goed is.......
effe tussenddoor: ik zag deze op de frontpage (geen serieuze opgave):
[ afbeelding ]
ik dacht: volgens mij ken ik dat ook als stukje Utrecht...... maar waar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....maar wil hierbij wel even van de gelegenheid gebruik maken om even een tvp te plaatsenEven spuiten...zo gepiept!
yupsquote:
ik herkende hem ook, ingang van zimihc (of zoiets)quote:
+1quote:Op maandag 18 mei 2009 18:55 schreef Feestkabouter het volgende:
Azielaan
en we zien overigens de middelste van de 3 vanuit het zuid-oosten
Yups!quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:32 schreef Feestkabouter het volgende:
ik dacht dat ik hier de wijkjes met de Egginklaan en Lomanlaan in herkende, maar die blijken het niet te zijn.........
ja had ik inmiddels wel door ja.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:35 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Verkeerde straat/straten, verkeerde wijk en verkeerde kant van de stad (maar dat had je al door..)
het verlossende woord!quote:
quote:
+1quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Feestkabouter het volgende:
te makkelijk: Kanaalweg!
ik reed er gisteren nog langs, dacht erover om een foto te maken van de loodsen erachter (omdat ik de woning te makkelijk vond)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
allemaal fout, maar veilighavenkade is wel heeeeel dichtbij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:40 schreef WD.40 het volgende:
Volgens mij is dit in de buurt van Veilighavenkade, maar welke straat precies durf ik niet te zeggen
Score!quote:
heb nog eens wat zitten zoeken en denken............. maar de enige conclusie die ik kan trekken is die van Ireth: shoot me but leakquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:07 schreef Feestkabouter het volgende:
ik denk het buurtje ten noordwesten van de afslag Lunetten van de Waterlinieweg.......... ik ga er straks eens voor zitten, nu eerst etenstijd!
leg me nou eens uit......... HOE weet jij dat nou elke keer weer????quote:
Hier nog een; dat wordt dus weer een oh ja-momentjequote:Op maandag 25 mei 2009 09:08 schreef Ireth het volgende:
Ik ken hem!![]()
Ik ken dat gebouwtje aan de rechterkant!![]()
Kan er alleen niet opkomen waar ik hem van ken...
zwembad/bowling/sauna-achtig iets?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Hier nog een; dat wordt dus weer een oh ja-momentje
Dat gebouw wat jullie herkennen is al een keer in Raad de straat Utrecht aan de beurt geweestquote:Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef Feestkabouter het volgende:
Bork..... volgens mij hebben alle actieve deelnemers zich er nu over gebogen (Ireth, Bram WD40 en ik)....... dus het wordt tijd voor een tippie!!
Ja, ik kan het ook gewoon voorkauwen, twas "Mens erger je niet toch?"quote:
Wauw held, wel sneu dat je het niet zag, wordt vrees ik inderdaad "Oww die!" fotoquote:Op maandag 25 mei 2009 23:16 schreef Ireth het volgende:
Kheb alle voorgaande topics doorgenomen [ afbeelding ]
Kheb nog geen flauw ideeGa er eens een nachtje over slapen, dit wordt volgens mij echt een "Oww die!" foto
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:16 schreef WD.40 het volgende:
Melis Stokestraat? (Zo, kan iedereen weer rustig slapen)
ik ook, heb ik ook nog heel even in gedachten gehad!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:26 schreef Bram2301 het volgende:
dammed, heb die straat gecheckt maar kon het niet rijmen met google earth.....
heel de stad ligt de afgelopen 10 jaar en de komende 10 jaar open........ beetje sneue aanwijzingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef WD.40 het volgende:
OK extra tip: deze straat ligt in een gebied wat momenteel herontwikkeld wordt
Dat bedoelde ik dus met 'een nogal herkenbaar gebouw'. Ik wilde met de eerste foto niet meteen de oplossing weggevenquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:08 schreef Feestkabouter het volgende:
inderdaad makkelijker: Westerdijk
het is dat hogere gebouw achter het moderne ding dat het voor mij verraadde. (verried?)
op 1 of andere manier weet ik niet waarom ik nou in 1 tel zie dat dat die toren aan de Oudenoord is en niet bijv het belastingkantoor op de Gerbrandystraat of andere simpele betonnen torens.
toen ik je 2e foto zag dacht ik dat je dat nieuwe gebouw bedoelde met "nogal herkenbaar".quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:50 schreef WD.40 het volgende:
Dat bedoelde ik dus met 'een nogal herkenbaar gebouw'. Ik wilde met de eerste foto niet meteen de oplossing weggeven. Bovendien zijn die woningen duidelijk zichtbaar vanaf de brug David van Mollemstraat/Draaiweg nu (alles rond) die oude bakkerij gesloopt is.
yups.quote:
yupsquote:
bork 51quote:
close but no cigarquote:
Vielleicht, kannst du bitte genau buchstabieren welcher Strasse es hier gibt?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
fout dus.
een Duitser zou zeggen: Schade! (met de nadruk op chade........ laan)
Ik was aan het vissen (en het is me niet duidelijk of je dat nou wel of niet doorhad) of dan misschien de Jadelaan (klinkt als het Duitse schade maar dan minus de s) wel goed was?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 00:03 schreef bork het volgende:
[..]
Vielleicht, kannst du bitte genau buchstabieren welcher Strasse es hier gibt?
dan mag je nu meteen verder met de volgende opgave.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:23 schreef jakkop het volgende:
Tvp. Ik vergeet dit topic telkens, terwijl ik em zelf heb gestart
neen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:20 schreef Ireth het volgende:
Als het goed is is het adres van dat pand de Ravellaan.
neen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:28 schreef Ireth het volgende:
Van heuven goedhartlaan, je staat op de parkeerplaats van Ziekenhuis Oudenrijn?
Tuurlijk! Kennedy, kenjedie?quote:
Had dit weekend 2 feestjes in het Zuiden, 2 n8tjes hotel, geen pc aangehadquote:Op zondag 7 juni 2009 20:46 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Tuurlijk! Kennedy, kenjedie?
Waar bleef je nou, Bork?
bork 52
Joesse 34
ImHungryLetsGetATaco 26
Specularium 26
Ireth 25
Pony-Lover 16
_Vulcanus_ 14
Zatoichi 14
Bram2301 10
Feestkabouter 10
WD.40 7
Bluezz 6
paricos 5
jakkop 5
morpheus_at_work 4
s0k 3
Becherovka 2
Jambo 2
16meter 1
MarkzMan_X 1
SCH 1
Undergod 1
Sjoewe 1
kwib 1
Blik 1
Bommenlegger 1
Nielsch 1
Nosh 1
speknek 1
WTFbbq 1
Mij ook niequote:Op zondag 7 juni 2009 21:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Kijk nou uit, Bram gaat dat bord ontcijferen! (mij lukt het niet)
nopequote:
Die lantarenpalen staan niet overal in Utrechtquote:
Op Funda staat dat meestal over de Vogelenbuurt........quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:14 schreef bork het volgende:
Deze buurt wordt als kindvriendelijk ervaren en is geliefd als woonlocatie. (uit Wikipedia)
Jazeker, goede gok!!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:53 schreef Feestkabouter het volgende:
ik ga een gok doen (op basis van de schaduw van de grote bomen): hoek Snelliuskade (rechts) en Nieuwe Koekoekstraat.
Je zou dan staan op het punt waar je met de auto niet door kunt.
Yepperdeyep!quote:
ik kan nou wel zeggen dat dat hem niet is (veel te recht en heel andere daken)......... maar ik kan beter op Bork wachten, misschien geeft ie er wel een voorzichtig tippie bij.quote:
Nee, het is er niet ver vandaan btwquote:
Yups!quote:
Kleine 2 uur lopen van mijn huis (Griftkade)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:58 schreef Feestkabouter het volgende:
heel frustrerende opgave dit.........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ireth op 13-06-2009 15:51:54 (Kan er zelfs niet meer van typen..) ]Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Papendorp is wel een kak-buurt met al die dubbele namenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:32 schreef Feestkabouter het volgende:
......... Atos-Origin, Daimler-Chrysler en HP-Compaq en zo.......
Goedquote:Op zondag 14 juni 2009 23:56 schreef Feestkabouter het volgende:
Eendrachtlaan!
ik heb eerder dat buurtje te globaal snel effe rondgekeken (op maps), had niet het idee dat het daar zou zijn.
goeie les: als ik een buurtje bekijk heeft het alleen zin als ik dat GOED doe!
tuurlijk!quote:
Dit klopt!quote:Op maandag 15 juni 2009 21:23 schreef Ireth het volgende:
Als het goed is sta je zelf op de Marmerstraat (met de kruising van de St-Janshovenstraat)
ik zit op maps te kijken maar ik zie niet hoe/wat je bedoeltquote:Op maandag 15 juni 2009 21:23 schreef Ireth het volgende:
Als het goed is sta je zelf op de Marmerstraat (met de kruising van de St-Janshovenstraat)
ik denk dat ik het heb gevonden......... maar dat is meer eigenlijk genomen vanaf de kruising Marmerstraat en Staalstraat, toch?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:23 schreef Ireth het volgende:
ik geloof dat ik het snap.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:16 schreef Ireth het volgende:
Als je op de St Janshovenstraat loopt, richting de marmerstraat loop je tegen deze muurschildering aan. De straat waar Bork dus letterlijk op staat is de marmerstraat.
Precies, wat google maps aangeeft is verkeerd, waar ik sta is gewoon de Marmerstraat dat bordje hangt links (of rechts) van mij tijdens het fotograferen.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik denk dat ik het heb gevonden......... maar dat is meer eigenlijk genomen vanaf de kruising Marmerstraat en Staalstraat, toch?
(niet dat ik probeer je punt af te pakken, maar ik probeer het gewoon even te snappen)
of bedoelt Bork dat Google Maps verkeerde strateninfo heeft?
d8 het al, ken die poort maar het was niet de synagoge en die Jakkop postte is al geweestquote:Op maandag 15 juni 2009 22:48 schreef Ireth het volgende:
Hijs nie goed Jakkop, sterker nog, achter die poort zit geen gebouw, het is gewoon alleen een poort.
(oke, beetje gebouw, maar niet noemenswaardig te noemen. iig geen synagoge)
Oepsie, heb dit topic een tijd niet gevolgd, dus heb het niet echt zo in beeld. Ik vind altijd zo'n tof huisjequote:Op maandag 15 juni 2009 22:52 schreef bork het volgende:
[..]
d8 het al, ken die poort maar het was niet de synagoge en die Jakkop postte is al geweest
Hopakker/Gruttersdijk -> Raad de Straat - Utrecht Edition - deel 6
Yep! De toegangspoort naar de Joodse Begraafplaatsquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:24 schreef bork het volgende:
http://www.panoramio.com/photo/6530952
Zandpad(is al geweest btw maar niet deze
)
Je staat op de Verenigingstraat en we zien de Verenigingdwarsstraat en in de verte zien we de Lauwerecht?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:40 schreef bork het volgende:
Deze is vlakbij eentje die Feestkabouter 2 weken geleden ons liet raden.
Yep! 100 procent correct!quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Je staat op de Verenigingstraat en we zien de Verenigingdwarsstraat en in de verte zien we de Lauwerecht?
Kloppert!quote:Op zondag 21 juni 2009 00:10 schreef Feestkabouter het volgende:
Nieuwravenstraat?
is in dat gebied het enige wat volgens mij zou kunnen...........
Booyakasha!quote:
Idd! De Jan Van Lingtuin op/aan de Keizersgracht!quote:
indeedyquote:
ben er vandaag 2 of 3 keer langsgereden (door de Voorstraat), in totaal van de week nog veel vaker......... toch typisch dat je zo'n straatje dan totaal niet herkent.quote:
Dat zijn de mooistequote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:23 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ben er vandaag 2 of 3 keer langsgereden (door de Voorstraat), in totaal van de week nog veel vaker......... toch typisch dat je zo'n straatje dan totaal niet herkent.
ik merk dat verschil ook bij mezelf.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:05 schreef bork het volgende:
[..]
Dat zijn de mooisteIk loop en fiets nu veel anders door de stad dan vroeger gewoon bizar wat er allemaal is wanneer je dit vergelijkt hoe ik pak weg 5 jaar geleden liep en fietste.
Leuk, gisteren fietste ik met Bram om 19.00 over het Lucas Bolwerk, daar zaten al mensen met skate parade shirts aan, de auto met muziek horen wij thuis ook vaak, soms zien we de tocht ook (bocht Jan van Galen/Alexander Numan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik merk dat verschil ook bij mezelf.
ik zit in de organisatie/begeleiding van de skateparade door Utrecht ( www.u-skateparade.nl ), dus elke vrijdagavond kom ik ook wel langs plekjes waarvan ik denk: hier moet ik dit weekend eens even een fotootje maken!
ja er was een ploegje uit Tilburg die er al heel bijtijds zaten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 08:13 schreef bork het volgende:
[..]
Leuk, gisteren fietste ik met Bram om 19.00 over het Lucas Bolwerk, daar zaten al mensen met skate parade shirts aan, de auto met muziek horen wij thuis ook vaak, soms zien we de tocht ook (bocht Jan van Galen/Alexander Numan.
okquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:58 schreef Bommenlegger het volgende:
-edit
Ik ga eerst eens ff zoeken hoe ik een foto kan plaatsen
Tot die tijd kan misschien anders ff er een plaatsen?
Mariahoek is goed, de doorgang gaat naar de Gertrudis kapel.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:37 schreef Feestkabouter het volgende:
waar de gele bus staat en waar die poort precies zit, daar heb ik geen idee van, maar ik zie wel heel duidelijk waar de onderste foto gemaakt is: Mariahoek heet het daar volgens mij, gekeken richting het oosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat scheelt vast een hoop!?
Genau!quote:
quote:
Het is RDS, niet vertel het verhaaltjequote:Op donderdag 2 juli 2009 13:04 schreef Bram2301 het volgende:
het verhaal hoort erbij... voor een punt![]()
(birgittenstraat is goed) nr 4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |