http://www.telegraaf.nl/b(...)ewaakt_moskee__.htmlquote:ZOETERMEER - De politie houdt de komende weken extra toezicht op de Al Quibla-moskee in Zoetermeer. Aanleiding hiervoor is een incident waarbij in de nacht van vrijdag op zaterdag een fles met een brandende vloeistof bij het gebedshuis naar binnen werd gegooid. Een politiewoordvoerder bevestigde maandag een bericht hierover op de site van het AD.
Het verscherpte toezicht bestaat vooral uit extra surveillances door agenten. „We willen naar het bestuur van de moskee het gebaar maken dat we de zaak serieus nemen”, aldus de woordvoerder. De politie heeft nog geen verdachten aangehouden.
quote:Maar als het een kerk is komt geen agent de koffiekamer uit.
Hendrik, Amsterdam | 22:50 | 11.05.09
Is dat geen klusje voor de haat imams, doen ze ook eens wat nuttigs.
jaho, veendam | 22:48 | 11.05.09
Ja zoals MHW Timmermans uit Heemskerk al schrijft de mensen zijn het moskee gedoe gewoon zat,...Ik heb totaal niet tegen moskees want ieder heeft zijn eigen cultuur maar waarom staan ze dan hier in Nederland,...In de Islamitische landen staan toch ook geen Katholieke en Gereformeerde kerken!!
RAMON, RDAM | 22:48 | 11.05.09
was dus maar half werk vrijdagnacht, volgende keer beter
maarten, veghel | 22:45 | 11.05.09
Worden zij beter betaald door de moskeet dan door de arme nederlandse belasting betalers? Dan gaat het leger ons beschermen zeker. Weg met dit onwerkelijke kabinet, verschrikkelijk.
Loes, NL | 22:43 | 11.05.09
Eigenaardige reacties hier, ik ben blij dat de politie extra alert is.
Nora, Noordwijk | 22:41 | 11.05.09
inddquote:Op maandag 11 mei 2009 23:16 schreef Bowlingbal het volgende:
Zoals Jan Jaap van der Waal bij 'Dit was het nieuws' al zei, deze mensen doen gewoon niet meer mee. Mensen die reageren op Telegraaf.nl zijn mensen die een dode als Karst T. op zijn Hyves gaan bedreigen met, jawel, de dood.
Jah aanslag, aanslag om angst te zaaien, en wat als er moskeebezoekers daar waren ....?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:15 schreef BasEnAad het volgende:
"Aanslag"
Selectief quoten?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewaakt_moskee__.html
Zie de reacties op de Telegraaf van de Wilderstemmers.
[..]
's Nachts? Er is trouwens ook niets bekend over het motief.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah aanslag, aanslag om angst te zaaien, en wat als er moskeebezoekers daar waren ....?
Aanslag om verdeeldheid te creeeren onder de bevolking.
Ik doe even de Telegraaf na, nadat zij reacties op Marokko.nl gingen qouten op selectief na nieuwsberichten over Afganistan.quote:
Het is inderdaad raar, enige intelligentie is ver te zoeken bij velen. Hoe debiel moet je zijn om een complete groep mensen verantwoordelijk te houden voor daden van individuen. En nu wil ik geen gezeik horen met statistieken, zelfs als 99% van een groep misdadig is, hoef je nog niet de hele groep erop aan te spreken. Gewoon elk individu verantwoordelijk houden voor zijn daden. Zelfs dat schijnt voor velen, bij jou dus 3 in 24 uur, te lastig te zijn.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef mirved het volgende:
Dit is wat je krijgt als mensen jarenlang bloot worden gesteld aan straat terrorisme. Ze hebben ieder beetje compassie met deze groep mensen verloren. Het geduld is op. Ik ben geen skinhead of iets dergelijks maar het is toch raar dat je op 24uur tijd van 3 normale mensen (kapster, bakker en oud klasgenoot) het zelfde verhaaltje hoort: "ik heb het helemaal gehad met dat tuig".
Motief is al duidelijk, net als de motief van Karst T.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
's Nachts? Er is trouwens ook niets bekend over het motief.
Oow dus ga je terroristische aanslagen plegen op bevolkingsgroepen en religieuze plekken ??quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef mirved het volgende:
Dit is wat je krijgt als mensen jarenlang bloot worden gesteld aan straat terrorisme. Ze hebben ieder beetje compassie met deze groep mensen verloren. Het geduld is op. Ik ben geen skinhead of iets dergelijks maar het is toch raar dat je op 24uur tijd van 3 normale mensen (kapster, bakker en oud klasgenoot) het zelfde verhaaltje hoort: "ik heb het helemaal gehad met dat tuig".
Wat was het motief van Karst Tate?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Motief is al duidelijk, net als de motief van Karst T.
Inderdaad, is er al bekend gemaakt of het om kalkaanslag of iets anders ging???quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef longinus het volgende:
Met sommige brandbare oplosmiddelen is aanslag goed weg te halen hoor, ik zie het probleem niet
Onbekend maar iedereen noemt het een aanslag...quote:Op maandag 11 mei 2009 23:25 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat was het motief van Karst Tate?
Wilders is sowieso verantwoordelijk voor deze daden..quote:Op maandag 11 mei 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
Als haatgevoelens van (latent) racisten worden gevoed door provocateurs als bijvoorbeeld Wilders, krijg je dit soort racistische aanvallen.
Overigens zijn dit soort Neo-Nazi acties niet nieuw: http://en.wikipedia.org/wiki/Solingen_arson_attack_of_1993
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
Als haatgevoelens van (latent) racisten worden gevoed door provocateurs als bijvoorbeeld WildersJneid Fawaz, krijg je dit soort racistische aanvallen.
Kom eens met concreet bewijs waarom Wilders verantwoordelijk is.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders is sowieso verantwoordelijk voor deze daden..
Hij zet mensen hier op tot deze verschikkelijke daden..
Het is uiteraard niet te bewijzen dat hij verantwoordelijk is voor deze aanval, maar dat hij een katalysator is voor de polarisatie in de samenleving is onmiskenbaar.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom eens met concreet bewijs waarom Wilders verantwoordelijk is.
Of komen je onderbuikgevoelens in opstand?
Nee hoor, Om een voorbeeld te nemen,quote:Op maandag 11 mei 2009 23:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom eens met concreet bewijs waarom Wilders verantwoordelijk is.
Of komen je onderbuikgevoelens in opstand?
En dan spreken we van 2 richtingverkeer.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet te bewijzen dat hij verantwoordelijk is voor deze aanval, maar dat hij een katalysator is voor de polarisatie in de samenleving is onmiskenbaar.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, Om een voorbeeld te nemen,
een ouder of verzorger die zijn kind niet goed opvoedt, en hem alleen de verkeerde dingen laat zien dan is hij er ook voor verantwoordelijk voor het gedrag van zijn kind.
Als Wilders telkens de Islaam als achterlijk beschouwt en alle Moskeeen het liefst ziet verdwijnen en de Moslims als tweederangs burgers ziet en hun rechten willen afpakken en de Koran willen verbranden... en een paar vele extreem rechtse mensen in Nederland die voorbij een Moskee lopen en denken aan de standpunten van Wilders en de Islaam als een gevaar zien, zij die de Moskeeen willen verbranden enkel omdat Wilders daar oproept,
Daar is Wilders het niet mee eens.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Correct eens, Maar wil jij dat aub uitleggen aan Wildersstemmers en extreem rechtse PVV beweging.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Omgquote:Ja zoals MHW Timmermans uit Heemskerk al schrijft de mensen zijn het moskee gedoe gewoon zat,...Ik heb totaal niet tegen moskees want ieder heeft zijn eigen cultuur maar waarom staan ze dan hier in Nederland,...In de Islamitische landen staan toch ook geen Katholieke en Gereformeerde kerken!!
RAMON, RDAM | 22:48 | 11.05.09
Ten eerste waarom denk je dat elke Wildersstemmer het eens is met de "aanslag".quote:Op maandag 11 mei 2009 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Correct eens, Maar wil jij dat aub uitleggen aan Wildersstemmers en extreem rechtse PVV beweging.
Dus als een Moslim aanslag pleegt zijn alle moslims het daar mee eensquote:Op maandag 11 mei 2009 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Correct eens, Maar wil jij dat aub uitleggen aan Wildersstemmers en extreem rechtse PVV beweging.
TS is ook in dienst bij Maurice de Hond, vandaar die mooie opiniepeilingenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:41 schreef Dawnbreaker het volgende:
Wel goed van de TS dat hij de stemvoorkeur van alle gequote mensen weet
En moslimterroristen die in naam v/d de islam aanslagen plegen waarin ze verzen uit de Koran citeren tijdens het plegen van die aanslagen...is de islam dan ook verantwoordelijk of toch weer niet?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Het duurde even maar Godwin is er weer!!!!quote:Op maandag 11 mei 2009 23:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is extreem rechtse partij die hetzelfde is als de NSB partij van Hitler
Beiden hebben het gemunt op een groep
De enige mensen die mijn gevoelens voeden/versterken zijn de moslims zelf.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
Als haatgevoelens van (latent) racisten worden gevoed door provocateurs als bijvoorbeeld Wilders, krijg je dit soort racistische aanvallen.
ik las smaatjesquote:Op maandag 11 mei 2009 23:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wel relaxt voor oude omaatjes dat de politie extra gaat surveilleren.
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,quote:
En moslimterroristen die in naam v/d de islam aanslagen plegen waarin ze verzen uit de Koran citeren tijdens het plegen van die aanslagen...is de islam dan ook verantwoordelijk of toch weer niet?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij is rechts-extremistische reacties op telegraaf.nl aan het posten om aan te tonen dat Wilders Hitler isquote:
heb je hem ook weer met zijn watwilderswil.nl. Bijna net zo heilig al de Qu'ran (quote:
Watwilwilders.nl is gewoon een verzamelplaats van citaten/uitspraken van Wilders. Het is een handige site met al zijn uitspraken op een rijtje. Als er een wikipediapagina was met dezelfde info, had ik die wel aangehaald.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
heb je hem ook weer met zijn watwilderswil.nl. Bijna net zo heilig al de Qu'ran () of niet? Het gros van die uitspraken klopt overigens gewoon. Vooral de files
![]()
Dit soort acties zijn gevolg van onze huidige maatschappij. Ik kan er ook niet zo heel erg mee zittenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
Wilders is niet met je eens:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:04 schreef 0100 het volgende:
Kinderachtig gedrag van die lui. Ik moet eerlijk bekennen dat er veel dingen zijn aan de Islam die me niet bevallen. Maar om dan dit te doen. We leven in een vrij land, laat ieder lekker in zijn waarde
.
En dat is ook de reden waarom ik nooit Wilders zal stemmen. Ik streef dan ook naar het echte liberale gedachtegoed waar men er van uit gaat dat iedereen kan staan en gaan waar hij wil en dus ook gelijk is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wilders is niet met je eens:
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.”
PVV Tweede-Kamermotie 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127
6 september 2007
Politie overschot in Zoetermeer en omgevingquote:Op maandag 11 mei 2009 23:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Waarom kan de politie trouwens nu wel extra controleren? Normaal wordt er een blik maatschappelijk werkers opengetrokken.
Je bent geen skinhead? Nee, nog erger: je bent een Wilders-stemmer. Genoeg reden voor mij om jou niet serieus te nemen. En wel raar dat je als een bitch moest huilen toen hetzelfde bij een synagoge was gebeurd... maar je bent dus van mening veranderd en die 'aanslag' keur je dus ook goed doordat de joden het aan zichzelf te danken hebben doordat israël zich misdraagt?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef mirved het volgende:
Niet dus?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:04 schreef 0100 het volgende:
Mensen die moskeeën 'aanvallen' mogen van mij net zo hard gestraft worden als Marokkaanse probleemjongeren.
Hebben jullie toch wat gemeen met de synagogen, daar doen ze dat ook wel eensquote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:42 schreef Alulu het volgende:
Bij de Moskee waar ik altijd kom 4 weken geleden ook tweemaal ruiten ingegooid en beklad met hakenkruizen. Gaat goed in Nederland
Naast het feit dat het beide gebedshuizen zijn?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:58 schreef longinus het volgende:
[..]
Hebben jullie toch wat gemeen met de synagogen, daar doen ze dat ook wel eens
Nee natuurlijk niet een aanslag is nooit goed. Ik zou het echter wel toejuichen als moslims zelf zouden besluiten hun afgodenhuizen af te breken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gewoon een directe simpele vraag: Is er hier iemand op Fok! blij dat dit gebeurt?²
Het is inderdaad een gevaarlijke tendens dat de aanhangers van Wilders geweldadige neigingen hebben.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
Nou, dan open jij toch lekker een topic als er een synagoge in de fik gestoken wordt? Wat zeur je dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:02 schreef SpecialK het volgende:
Goh, Meki.
Wel topics openen als er een molotov cocktail bij een moskee naar binnen wordt gegooit maar niet een topic voor terroristen die een synagoge opblazen.
Wel topics voor moslims die wat ongegronde kritiek moeten incasseren maar geen topics voor vermoorde dichteressen in afghanistan.
Als je de rapporten leest van het CIDI en Anne Frank stichting dan weet je dat die synagogen ook gewoon door rechtse kaalkopjes worden beklad. Niet vergelijkbaar dus.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:58 schreef longinus het volgende:
[..]
Hebben jullie toch wat gemeen met de synagogen, daar doen ze dat ook wel eens
In die rapporten staat dat het meerendeel van de aanslagen religieus-afgunstig is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
Als je de rapporten leest van het CIDI en Anne Frank stichting dan weet je dat die synagogen ook gewoon door rechtse kaalkopjes worden beklad. Niet vergelijkbaar dus.
Dat lijkt me logisch. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
In die rapporten staat dat het meerendeel van de aanslagen religieus-afgunstig is.
Nou ik wilde het niet met zoveel woorden zeggen om een bepaalde discussie te ontlopen maar volgens jouw bronnen is bijna de helft van de daders van aanslagen van noord afrikaanse afkomst. Het is struisvogelpolitiek om de paar kaalkopjes die er nog over zijn in Nederland eruit te lichten.quote:
Goed dat je het zelf ook zegt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou ik wilde het niet met zoveel woorden zeggen om een bepaalde discussie te ontlopen maar volgens jouw bronnen is bijna de helft van de daders van aanslagen van noord afrikaanse afkomst. Het is struisvogelpolitiek om de paar kaalkopjes die er nog over zijn in Nederland eruit te lichten.
Fahrenheit Sweetlake city.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zeker een gevalletje verzekeringsfraude.
Nee, maar die tijd komt nog wel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zal niet meteen lijden tot complete uitroeing van de moslims, daar zitten fases tussen.
Zo beschrijft hij het. En ik denk dat als het zo doorgaat er dadelijk een oorlog komt en het nog waarheid kan worden ook. Kan ook verkeerd aflopen voor het Westenquote:
Extreem links nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is inderdaad een gevaarlijke tendens dat de aanhangers van Wilders geweldadige neigingen hebben.
Niet belangrijk, het is maar een moskee en wat moslims.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:19 schreef Gabbylicious het volgende:
WAT EEN AANSLAG IN NEDERLAND? WAAROM ZIE IK NIETS OP HET NIEUWS?!!!?? WTF IS ER AAN DE HAND@!?
Oooooooooooooooow... ik dacht dat de vlindertuin in brand stond, dat zou een ramp zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet belangrijk, het is maar een moskee en wat moslims.
Nee Wilders is het gevolg van het straat terrorisme. Als niemand problemen had dan werd er helemaal niet geluisterd naar deze man. Deze man zorgt niet voor haat. Daar zorgen bepaalde bevolkingsgroepen helemaal zelf voor.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet te bewijzen dat hij verantwoordelijk is voor deze aanval, maar dat hij een katalysator is voor de polarisatie in de samenleving is onmiskenbaar.
WTF? waar moest ik huilen? Waar praat ik deze acties goed? Ik geef alleen een verklaring. Maar goed het feit dat je zegt "jij stemt ... dus luister ik toch al niet meer zegt genoeg over je beperkte mogelijkheid tot een discussie te voeren met degelijke argumenten. Ik heb overigens niets met Joden of Israel maar ja blijkbaar ben je zo'n gefrustreerde allochtoon die meteen weer joden erbij moet halen en zijn diepgewortelde haat die als sinds geboorte erin wordt gestampt weer even moet uitten. Kan geen andere reden bedenken waarom je mij opeens linked met joden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:26 schreef FloydP het volgende:
[..]
Je bent geen skinhead? Nee, nog erger: je bent een Wilders-stemmer. Genoeg reden voor mij om jou niet serieus te nemen. En wel raar dat je als een bitch moest huilen toen hetzelfde bij een synagoge was gebeurd... maar je bent dus van mening veranderd en die 'aanslag' keur je dus ook goed doordat de joden het aan zichzelf te danken hebben doordat israël zich misdraagt?
Haat tegen vreemdelingen is van alle tijden, om de zoveel tijd stapt er een politiek figuur naar voren om die haat in bepaalde banen te leiden. Deze leiders voeden de haat (die al bestond) bij deze mensen door individuele acties (van bijv. straattuig) toe te schrijven aan het collectief.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:56 schreef mirved het volgende:
[..]
Nee Wilders is het gevolg van het straat terrorisme. Als niemand problemen had dan werd er helemaal niet geluisterd naar deze man. Deze man zorgt niet voor haat. Daar zorgen bepaalde bevolkingsgroepen helemaal zelf voor.
Zolang deze groep mensen zich niet actief distantieert van de probleemjongere en meehelpt aan oplossingen dan zullen mensen wel degelijk de hele groep blijven aankijken. Ik ga ook niet om met autochtone criminelen, ik laat actief merken dat ik dat soort gedrag niet tolereer. Bij Allochtonen is dit niet het geval. Ze gaan zelfs in stille tochten lopen en diegene verdedigen als hij omkomt bij een politieachtervolging na het begaan van een crimineel feit.
Van alle tijden en dan kom je met een enkel linkje naar iets uit 1993. Misschien is het een terugkerend probleem? Je hebt echt oogkleppen op als je niet ziet dat er iets zeer fout is bij een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Haat tegen vreemdelingen is van alle tijden, om de zoveel tijd stapt er een politiek figuur naar voren om die haat in bepaalde banen te leiden. Deze leiders voeden de haat (die al bestond) bij deze mensen door individuele acties (van bijv. straattuig) toe te schrijven aan het collectief.
Gevoelens die niet uit de lucht komen vallen. Het is een reactie op het falen tot integreren van de immigranten en hun oververtegenwoordiging in de criminaliteit.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
Haat tegen vreemdelingen is van alle tijden, om de zoveel tijd stapt er een politiek figuur naar voren om die haat in bepaalde banen te leiden. Deze leiders voeden de haat (die al bestond) bij deze mensen door individuele acties (van bijv. straattuig) toe te schrijven aan het collectief.
Heb je soms bewijs dat allochtonen minder gestraft worden door rechters? Dat allochtonen makkelijker losgelaten worden door de politie? Of moet ik mijn aluminium hoedje opzetten?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:42 schreef mirved het volgende:
[..]
Van alle tijden en dan kom je met een enkel linkje naar iets uit 1993. Misschien is het een terugkerend probleem? Je hebt echt oogkleppen op als je niet ziet dat er iets zeer fout is bij een bepaalde bevolkingsgroep.
Nu ga ik niet zeggen. Zet ze tegen de muur, doe dit doe dat. Het enige wat ik bepleit is zwaarder straffen van alle misdrijven en alle bevolkingsgroepen hierin gelijk behandelen. Niet langer de hand boven het hoofd houden. Daar staat Wilders ook voor. Maar allochtonen vinden hun voorkeur positie maar al te fijn. Dus maken ze hem uit voor racist etc.
Dat is in elk land zo. Zie bijvoorbeeld het vroegere zogenaamde falen van integreren van Afro-Amerikanen in de US.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gevoelens die niet uit de lucht komen vallen. Het is een reactie op het falen tot integreren van de immigranten en hun oververtegenwoordiging in de criminaliteit.
Cultuur kan dus geen factor zijn in criminaliteitscijfers?quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb je soms bewijs dat allochtonen minder gestraft worden door rechters? Dat allochtonen makkelijker losgelaten worden door de politie? Of moet ik mijn aluminium hoedje opzetten?
[..]
Dat is in elk land zo. Zie bijvoorbeeld het vroegere zogenaamde falen van integreren van Afro-Amerikanen in de US.
Echter, een complete groep veroordelen op basis van daden van individuen blijft natuurlijk nog steeds, altijd en eeuwig, oneindig debiel. Hoe je het ook wendt of keert. Die gevoelens haal je niet alleen weg door criminelen in gelijke situaties gelijk te straffen, maar ook mensen die denken dat het 'logisch' is om commentaar te hebben op een complete groep vanwege 'hun criminaliteitscijfers' uit te maken voor debiel. Het dient namelijk duidelijk te zijn welke denkwijze normaal is en welke niet. De ene individu veroordelen op basis van daden van een ander individu met toevallig dezelfde huidskleur of afkomst is zeker niet normaal.
Ja. Hopelijk kan je een beetje goed zingen want anders wordt dat niets met jou.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nou, dan open jij toch lekker een topic als er een synagoge in de fik gestoken wordt? Wat zeur je dan?
Meki's topics gaan over elk land.quote:En btw, dit gaat over Nederland, niet over Afghanistan.
Bij sommigen is het eerder een kwestie van moeten dan kunnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Cultuur kan dus geen factor zijn in criminaliteitscijfers?
Wat moeten? Waarom moeten? Leg eens uit.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij sommigen is het eerder een kwestie van moeten dan kunnen.
Negers falen ook met integreren in Amerika. De situatie wordt gelukkig beter. Maar wil je nu opeens voordoen als of het puur toeval is dat een bepaalde groep mesen een veel hoger percentage aan misdaden pleegt? Het probleem met negers in amerika is hetzelfde probleem als wij hebben met allochtonen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat is in elk land zo. Zie bijvoorbeeld het vroegere zogenaamde falen van integreren van Afro-Amerikanen in de US.
Het lijkt erop dat je er niets van begrepen hebt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:50 schreef mirved het volgende:
[..]
Negers falen ook met integreren in Amerika. De situatie wordt gelukkig beter. Maar wil je nu opeens voordoen als of het puur toeval is dat een bepaalde groep mesen een veel hoger percentage aan misdaden pleegt? Het probleem met negers in amerika is hetzelfde probleem als wij hebben met allochtonen.
Mijn redenering waarom je wel een hele groep erop mag aanspreken kan je een paar posts geleden terug vinden. Als er 800 duizend nederlanders op een kluitje woonde in Marokko en 500.000 zorgde voor problemen en totaal niet gewillig waren om fatsoenlijk te integreren dan vond ik het ook niet raar als je daar op aangekeken wordt als een van de "goeie". Zeker niet als die het constant afdoen als: incidenten, enkele "rotte appels" en discriminatie. Daarbij ook nog eens voor de "rotte appels" opkomen en altijd met het vingertje naar andere wijzen.
Jij vind het dus vervelend als je een groep mensen er op aan kijkt die een cultuur heeft waarin het normaal is om kinderen op straat te laten spelen vanaf hun 9e kritiek krijgen van de rest van nederland? Met grote broer van 16 en 18 tot 3 uur 's nachts er op uit te laten gaan? Een cultuur wat de nederlandse taal op de 2e of zelfs 3e plek heeft staan. Maar tegelijkertijd wel klagen als het kind met zwaar accent, hoodie en petje geen stageplek weet te bemachtigen? Dat is debiel om kritiek op te hebben?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je er niets van begrepen hebt.
Jij zegt dat het hartstikke normaal is dat de ene mens aangekeken wordt op daden van de ander. Hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon debiel. Niks jamaar, niks statistieken, niks 500.000 van de 800.000, het is gewoon debiel. Punt.
Dat. Dankje.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:28 schreef sp3c het volgende:
wat heeft dat nou met cultuur te maken??
de dingen die je noemt zijn gewoon heel slecht ouderschap
Het was me al langer duidelijk dat je dom bent, maar nu geef je zelf ook nog toe. Generaliseren is niet debiel. Het is heel praktisch. Iedereen generaliseert. Dè ziekenhuiszusters, dè politie, dè brandweermannen, etc.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Echter, een complete groep veroordelen op basis van daden van individuen blijft natuurlijk nog steeds, altijd en eeuwig, oneindig debiel. Hoe je het ook wendt of keert. Die gevoelens haal je niet alleen weg door criminelen in gelijke situaties gelijk te straffen, maar ook mensen die denken dat het 'logisch' is om commentaar te hebben op een complete groep vanwege 'hun criminaliteitscijfers' uit te maken voor debiel. Het dient namelijk duidelijk te zijn welke denkwijze normaal is en welke niet.
Als er mensen zijn die problemen veroorzaken moet je die mensen aanpakken. Je moet niet de mensen die geen problemen veroorzaken aanspreken op problemen die mensen met eenzelfde afkomst veroorzaken. De ene persoon aankijken op daden van de ander is debiel ja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het was me al langer duidelijk dat je dom bent, maar nu geef je zelf ook nog toe. Generaliseren is niet debiel. Het is heel praktisch. Iedereen generaliseert. Dè ziekenhuiszusters, dè politie, dè brandweermannen, etc.
Veel gelijksoortige incidenten duiden op een probleem. Om dit probleem helder te krijgen moet je generaliseren. Je gaat dus kijken wat de probleemveroorzakers met elkaar delen. Dit kan van alles zijn. Etnische achtergrond, de wijze waarop die mensen met elkaar omgaan, beroep, enzovoort. Je krijgt dan een categorie waarin de meeste van die mensen zullen vallen. Die categorie mensen maakt zich het meest schuldig aan het veroorzaken van die incidenten. Om het probleem te bestrijden moet dus die categorie mens aanpakken. In zoverre je in sommige gevallen van "mensen" kunt spreken, uiteraard.
En je poging om gedachten te verketteren is te lachwekkend voor woorden. Ga andere mensen vervelen met die onzin.
Antropologen hebben Marokkanen als categorie onderzocht met de vraag waarom deze jongens zo agressief en crimineel zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je gaat discrimineren vergelijken met diagnose van artsen die er 6 jaar voor gestudeerd hebben? Sorry, maar wie is er dan debiel?
Als er mensen zijn die problemen veroorzaken moet je die mensen aanpakken. Je moet niet de mensen die geen problemen veroorzaken aanspreken op problemen die mensen met eenzelfde afkomst veroorzaken. De ene persoon aankijken op daden van de ander is debiel ja. Punt.
Een onderzoeker is iemand anders dan de 'burger op straat'. Ik heb het niet over wetenschappelijk onderzoek, ik heb het over, nogmaals -ik weet niet waarom er zo afgedwaald wordt- het aanspreken van de een voor daden gepleegd door een ander met toevallig dezelfde afkomst.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Antropologen hebben Marokkanen als categorie onderzocht met de vraag waarom deze jongens zo agressief en crimineel zijn.
En als je onderzoekt op bijvoorbeeld islamitische radicalisering kun je ook gemakkelijk categoriseren.
Ik zie het probleem niet helemaal voor zulk gericht onderzoek. Leg dat eens uit!
Hoe wordt zoiets gedaan dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een onderzoeker is iemand anders dan de 'burger op straat'. Ik heb het niet over wetenschappelijk onderzoek, ik heb het over, nogmaals -ik weet niet waarom er zo afgedwaald wordt- het aanspreken van de een voor daden gepleegd door een ander met toevallig dezelfde afkomst.
Dat is echt niet het punt wat ik probeer te maken en ik denk dat dat vrij duidelijk is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe wordt zoiets gedaan dan?
Ik bedoel, als je de vraag stelt waarom Marokkaanse jongens agressiever en crimineler zijn dan bijvoorbeeld Turkse jongens ben je feitelijk aan het generaliseren.
Is dat al hetgeen waartegen jij ageert?
Ik was oprecht benieuwd, maar ik lees het later nog wel na.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat is echt niet het punt wat ik probeer te maken en ik denk dat dat vrij duidelijk is.
Dat is hoe berberse gezinnen omgaan met hun kinderen. Dit omdat in een berberdorp het heel normaal is dat de bakker op de hoek jouw kinderen een corrigierende tik geeft als ze zich daar misdragen. Sociale controle is veel heviger in dat gebied.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:28 schreef sp3c het volgende:
Het schenen een paar dronken moslima's te zijn geweest van rond de 16, ze waren zat hoe streng ze door hun ouders werden gehouden en wilden ook een losser, westers leven leidden met sex, drank, uitgaan, jongens, e.d.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
's Nachts? Er is trouwens ook niets bekend over het motief.
Dat is dan jouw MENING. Mijne en zo te zien nog een aantal andere zeker niet. Bepaalde culturen hebben wel degelijk invloed en die moeten ook als groep aangepakt worden. Iedere zaak los bekijken werk niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je er niets van begrepen hebt.
Jij zegt dat het hartstikke normaal is dat de ene mens aangekeken wordt op daden van de ander. Hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon debiel. Niks jamaar, niks statistieken, niks 500.000 van de 800.000, het is gewoon debiel. Punt.
Ik heb het helemaal niet over cultuur. Mensen opdelen in groepen en ze bestempelen met 'cultuur' is voor linkse hippies.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:57 schreef mirved het volgende:
[..]
Dat is dan jouw MENING. Mijne en zo te zien nog een aantal andere zeker niet. Bepaalde culturen hebben wel degelijk invloed en die moeten ook als groep aangepakt worden. Iedere zaak los bekijken werk niet.
Slecht ouderschap zit blijkbaar daar in de cultuur.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:28 schreef sp3c het volgende:
Waarom reageer je dan op mij? Want ik had het daar wel over en jij ging er tegen in. Ik had het over groepen met dezelfde cultuur.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over cultuur. Mensen opdelen in groepen en ze bestempelen met 'cultuur' is voor linkse hippies.
Jij had het over groepen aanspreken op daden van individuen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:00 schreef mirved het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan op mij? Want ik had het daar wel over en jij ging er tegen in. Ik had het over groepen met dezelfde cultuur.
Je bent nog steeds bezig om met tot in het oneindige om de hete brij heen te draaien?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jij had het over groepen aanspreken op daden van individuen.
Welke hete brij? Jij bent toch ook niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de posts van mirved?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent nog steeds bezig om met tot in het oneindige om de hete brij heen te draaien?
Nu verdraai je wat woorden en conclusies.quote:Maar we waren het er toch over eens, dat het best mogelijk is, dat mensen slechte ideeen aanhangen, en dat je dus als zodanig, die hele groep die die ideeen heeft aanspreekt op die ideeen?
Neequote:Op woensdag 13 mei 2009 19:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Nu verdraai je wat woorden en conclusies.
Ja, als je erg off-topic wilt gaan, ga je gang.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee
Moet ik even gaan quoten uit de relevante topic?
De mensen die de ideeen hebben?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:36 schreef Bowlingbal het volgende:
...wie je er op aan kunt spreken is een ander verhaal, om je alvast voor te zijn.
Dat zie ik niet als noodzaak.quote:
En daar komt jou 'zeer unieke" visie weer om de hoek kijkenquote:
De directe daders of de mensen die hier indirect achter zitten door bepaalde bevolkingsgroepen te demoniseren?quote:
Alleen pretendeert men hier tolerant te zijn en andersgelovigen te accepteren en kijkt men hier neer op landen die niet tot het Westen behoren.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
Welke zwakzinnigen zetten er dan ook een moskee in Zoetermeer, dat is vragen om problemen
Ik bedoel: als wij een kerk bouwen in mekka dan is het ook gedonder. Ja toch?
Ik vind het racisme om andere maatstaven voor arabische culturen te gebruiken. Net alsof het een paar zwakzinnige idioten zijn daar. Waarom zouden de arabieren niet gevoelig kunnen zijn voor argumenten van vrijheid van religie?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:23 schreef Meh7 het volgende:
Alleen pretendeert men hier tolerant te zijn en andersgelovigen te accepteren en kijkt men hier neer op landen die niet tot het Westen behoren.
Om daarna hetzelfde gedrag tentoon te stellen -wat tegelijkertijd dus afgekeurd wordt- is wat we noemen hypocriet.
Ja maar natuurlijk.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is inderdaad raar, enige intelligentie is ver te zoeken bij velen. Hoe debiel moet je zijn om een complete groep mensen verantwoordelijk te houden voor daden van individuen. En nu wil ik geen gezeik horen met statistieken, zelfs als 99% van een groep misdadig is, hoef je nog niet de hele groep erop aan te spreken. Gewoon elk individu verantwoordelijk houden voor zijn daden. Zelfs dat schijnt voor velen, bij jou dus 3 in 24 uur, te lastig te zijn.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik er zelf geen waardeoordeel aan verbonden. Ik heb o.a. jouw hypocrisie blootgelegd.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:25 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik vind het racisme om andere maatstaven voor arabische culturen te gebruiken. Net alsof het een paar zwakzinnige idioten zijn daar. Waarom zouden de arabieren niet gevoelig kunnen zijn voor argumenten van vrijheid van religie?
Ik pas even om overal israel bij te halen. het sop is de kool niet waard. Ik bedoel waarom het altijd hebben over die paar miljoen in israel.quote:
Nu we het toch daarover hebben. Wat vind je van de term "joods-christelijke waarden". Vind je dat niet een beetje paradoxaal gezien de betrekkingen tussen de twee groepen in het verleden?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik pas even om overal israel bij te halen.
Vrouwen die op zo'n wazige manier pissen, dat zou ik inderdaad ook een aanslag noemen.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:11 schreef AndreaW het volgende:
Aanslag .. als ik tegen de Kerk of een Moskee aanzeik is het al een aanslag .. pleurt op .. paranoja.. !!!!
Nou Wilders zal niet de enige zijn die blij is met deze "aanslag" (als het een incident met een kerk betreft dan wordt het een vernieling of inbraak genoemd, bij een moskee noemt de linkse pers het direct een aanslag). Ik kom nog wel eens in Zoetermeer, en die zie je geregeld zo'n "buurtvader" inclusief baardje en jurk op een oude damesfiets voorbij komen. Het zal me niets verbazen als er zo eentje achter zit, het is een uitstekend middel om met de andere buurtvaders bij elkaar te komen en islamitisch bij het gemeentebestuur te klagen over de aggressieve "christenen". Dit incident is niets anders dan "taqiyya" in de strijd voor islamiseringquote:Op zondag 5 juli 2009 18:55 schreef Nielsch het volgende:
Wilders zal blij zijn! Zijn bruinhemdenpartij komt weer een stapje dichterbij... Nu nog mensen vinden die antwoorden aan de PVV oproep om de neuzen van linkse journalisten af te hakken en ze daarna hulpeloos bloedend op de grond te laten liggen. Wat zullen ze dan blij zijn bij de PVV!
Dat is wel zo ja.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:50 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou Wilders zal niet de enige zijn die blij is met deze "aanslag" (als het een incident met een kerk betreft dan wordt het een vernieling of inbraak genoemd, bij een moskee noemt de linkse pers het direct een aanslag).
Dat is om politieke gerustheid te creeren .... Het is nogal gevoelige men wil geen rellen.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Waarom kan de politie trouwens nu wel extra controleren? Normaal wordt er een blik maatschappelijk werkers opengetrokken.
Politie heeft wel wat beters te doen dan die hut in de gaten houden, dunkt me.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:16 schreef Bowlingbal het volgende:
Mensen die reageren op Telegraaf.nl zijn mensen die een dode als Karst T. op zijn Hyves gaan bedreigen met, jawel, de dood.
Wie loopt er nu met een handtas in Amsterdam?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
Welke zwakzinnigen zetten er dan ook een moskee in Zoetermeer, dat is vragen om problemen
Ik bedoel: als wij een kerk bouwen in mekka dan is het ook gedonder. Ja toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |