abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69599181
Mjah dat snap ik wel, maar ik zou het een lachertje vinden. Al een poos op alles en iedereen zeiken (nou ja, jullie trainer dan...de supporters krijg ik echt waardering voor, wat jullie wel niet allemaal moeten slikken dit jaar) en dan op zo'n manier proberen iemand te laten spelen die er meer dan terecht af ging. Dat heeft ie dus gewoon verdiend.

Hey en die trainer van jullie he, ben je die straks niet liever kwijt dan rijk? Wat een gebakje. Gister ook, altijd z'n bek vooraan maar gisteren lekker in de kleedkamer blijven zitten. Zwak figuur.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 1 juni 2009 @ 12:51:57 #252
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69599434
Clown Harm moet oprotten!

Tuurlijk was die rode kaart van Meeuwis meer dan terecht. Maar wat is nu belangrijker, een zo sterk mogelijk elftal overmorgen of Meeuwis die 1 of 2 duels meer krijgt door een beroep? Deze geintjes zijn bij Roda - ajax ook wel vaker uitgehaald meen ik me vaag te herinneren (en dan niet door ons!).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_69599504
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:47 schreef TheYoung1 het volgende:
U is ons ergste nachtmerrie.

En Uw informatie is niet helemaal juist.
Wat is er mis mee dan The Young1? Ik bedoel het niet verkeerd, maar wil graag op de hoogte zijn van de juiste info
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_69599527
Alsof de KNVB zo achterlijk is om zo'n rode kaart wegens beroep uit te stellen tot na woensdag voor een speler die volgend seizoen niet eens meer in Nederland speelt .
  maandag 1 juni 2009 @ 12:56:39 #255
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69599565
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alsof de KNVB zo achterlijk is om zo'n rode kaart wegens beroep uit te stellen tot na woensdag voor een speler die volgend seizoen niet eens meer in Nederland speelt .
Nee, lekker ja en amen knikken. Gewoon en beroep gaan en zien wat gebeurt! Krijgt die na woensdag een hogere schorsing kan die hem uitzitten als die ooit nog eens terugkomt in Nederland.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 1 juni 2009 @ 13:00:11 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_69599654
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:56 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Nee, lekker ja en amen knikken. Gewoon en beroep gaan en zien wat gebeurt! Krijgt die na woensdag een hogere schorsing kan die hem uitzitten als die ooit nog eens terugkomt in Nederland.
Zuivere rode kaart, je moet wel heel wanhopig zijn dit te gaan aanvechten om zo je hachje alsnog te redden woensdag.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:01:30 #257
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69599697
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zuivere rode kaart,
Is het ook, gaf ik eerder ook aan.
quote:
je moet wel heel wanhopig zijn dit te gaan aanvechten om zo je hachje alsnog te redden woensdag.
Nee hoor, niet wanhopig. Ik zie enkel niet in waarom je een dergelijk smerig spelletje (want dat is het gewoon) niet zou spelen indien mogelijk...
Planning:
-
pi_69599788
De rode kaart van Meeuwis is terecht gegeven.
Een beroep zal dan ook geen zin hebben.

Cambuur zou dan eerder in beroep moeten gaan tegen de tweede gele kaart van Koen Brack, Nijhuis had bij deze overtreding gewoon de bal op de stip moeten leggen de De Fauw er ook af moeten sturen.
Jammer dat de KNVB Roda er in wil houden.
pi_69599918
Eerlijk is eerlijk, wij zouden precies hetzelfde gedaan hebben als er een directe rode kaart aan onze kant gevallen was. Ik kan het me dus goed voorstellen dat er beroep aangetekend gaat worden. Ik vind het geen smerig spelletje, je speelt het gewoon binnen de regels...

@Tieske1983: Tegen gele kaarten kun je nooit en te nimmer beroep aantekenen, ook al is het de tweede. Ontzettend jammer voor Brack dat hij op deze manier afscheid neemt van onze club maar het zij zo.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:58:19 #260
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_69601356
quote:
Hoofdsponsor Roda neemt fans mee naar Friesland
Geschreven op maandag, 1 juni om 13:24

Supporters van Roda JC die hun ploeg willen steunen in de beslissende nacompetitiewedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden hoeven niet de portemonnee te trekken. Hoofdsponsor Aevitae heeft alle beschikbare kaarten voor het uitvak gekocht en nodigt de fans uit om gratis mee te reizen naar Friesland. Naast de toegangsbewijzen stelt Aevitae tevens gratis busvervoer aan de fans ter beschikking. De sponsor hoopt hiermee dat Roda op flink wat steun kan rekenen in Leeuwarden. De Limburgers hebben deze steun hard nodig, aangezien degradatie nog steeds dreigt voor de manschappen van Harm van Veldhoven.

De eerste wedstrijd in Leeuwarden eindigde in een doelpuntloos gelijkspel, terwijl het zondag in Kerkrade 1-1 werd. Woensdag volgt in het stadion van Cambuur een beslissingswedstrijd. De winnaar van dit duel speelt volgend jaar in de Eredivisie; de verliezer gaat verder in de Jupiler League.
netjes van de sponser
pi_69601690
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:04 schreef Tieske1983 het volgende:
De rode kaart van Meeuwis is terecht gegeven.
Een beroep zal dan ook geen zin hebben.

Cambuur zou dan eerder in beroep moeten gaan tegen de tweede gele kaart van Koen Brack, Nijhuis had bij deze overtreding gewoon de bal op de stip moeten leggen de De Fauw er ook af moeten sturen.
Jammer dat de KNVB Roda er in wil houden.
Hou eens op met dat gezeur dat de KNVB Roda er in wil houden, wat zijn de supporters van Cambuur toch een huillies. Natuurlijk is het zuur en oneerlijk maar dit was een fout van de scheids en niet een vooropgezet plan van de KNVB.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_69602066
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:09 schreef DaDude1987 het volgende:
Natuurlijk is het zuur en oneerlijk maar dit was een fout van de scheids en niet een vooropgezet plan van de KNVB.
Dit was zeker een vooropgezet plan, net als dat Cambuur van de knvb niet aan de uefa cup mag meedoen ondanks dat ze een tijdje terug een goede kans maakten om hieraan mee te doen door de fair play regeling. Toen besloot de knvb ook opeens dat cambuur uitgesloten werd omdat het toen nog niet (in tegenstelling tot komend seizoen) de eredivisie speelde.

De scheidsrechter stond er notebene 2 meter vanaf. Als je het dan niet ziet, dan ben je 1) blind of 2) deel van een vooropgezet plan.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:24:05 #263
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69602138
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:21 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Dit was zeker een vooropgezet plan, net als dat Cambuur van de knvb niet aan de uefa cup mag meedoen ondanks dat ze een tijdje terug een goede kans maakten om hieraan mee te doen door de fair play regeling. Toen besloot de knvb ook opeens dat cambuur uitgesloten werd omdat het toen nog niet (in tegenstelling tot komend seizoen) de eredivisie speelde.

De scheidsrechter stond er notebene 2 meter vanaf. Als je het dan niet ziet, dan ben je 1) blind of 2) deel van een vooropgezet plan.
Even serieus gast... Cambuur in de UEFA Cup. Zie je het voor je, wees eens even realistisch.
pi_69602197
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:24 schreef Ixnay het volgende:
Even serieus gast... Cambuur in de UEFA Cup. Zie je het voor je, wees eens even realistisch.
Ja, maar daar gaat het niet om , daar lagen we natuurlijk gelijk uit, maar het ging even om het feit dat cambuur flink wordt tegengewerkt (in iedergeval dit jaar) door die knvb.

Maar zo te horen is de knvb nog niet klaar met cambuur verneuken, ik hoor veel geruchten dat onze grote vriend de finale gaat fluiten, dit gebeurde de vorige keer:

http://cambuur.nieuwslog.(...)begeleiding.html?www

[ Bericht 10% gewijzigd door Kahlen op 01-06-2009 14:39:46 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69603242
Komop zeg, beide partijen huilen regelmatig over de scheidsrechters en complotten. Die zijn er echt niet, het niveau is gewoon bedroevend momenteel.
Mijn voorkeur voor woensdag is in ieder geval van Meenen als scheidsrechter en Lapar als 2e assistent. Eerste assistent moet ik nog even over nadenken.
Volgens onbevestigde bronnen zou trouwens Luinge de fluit ter hand nemen.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:18:57 #266
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69603659
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan The Young1? Ik bedoel het niet verkeerd, maar wil graag op de hoogte zijn van de juiste info
Sorry, my bad....

Dacht dat '71/'72 ons eerste ere-divisie seizoen was...

En gdvrsedikkef**k dat ik nóg slechte zin heb hè
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_69604254
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:18 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Sorry, my bad....

Dacht dat '71/'72 ons eerste ere-divisie seizoen was...

En gdvrsedikkef**k dat ik nóg slechte zin heb hè
Die dingen gebeuren, het siert je dat je je fout toegeeft.
Kan me heel goed voorstellen dat je slechte zin hebt, hier heerst nog de uitgelatenheid!
  maandag 1 juni 2009 @ 15:43:06 #268
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69604398
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Die dingen gebeuren, het siert je dat je je fout toegeeft.
Kan me heel goed voorstellen dat je slechte zin hebt, hier heerst nog de uitgelatenheid!
Dank U voor Uw begrip. U is een waardig opponent

Dat het woensdag een kraker vanjewelste mag worden!! En het liefst zonder arbitrage
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_69606838
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:15 schreef DarkShine het volgende:
Failliet gaan, weten jullie daar niet alles van?
pi_69610344
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:43 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Dank U voor Uw begrip. U is een waardig opponent

Dat het woensdag een kraker vanjewelste mag worden!! En het liefst zonder arbitrage
Ik probeer altijd fatsoen voor de "rivalen" van de komende wedstrijd op te brengen.

Nog 49.5 uur, het duurt me veel te lang allemaal
pi_69610378
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:11 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Alles ontkennen Kahlen!
pi_69623776
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:56 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Volgens mij ben je met een directe rode kaart altijd de eerst volgende wedstrijd geschorst tenzij de aanklager betaald voetbal nog voor die wedstrijd met een schikkingsvoorstel komt waartegen je dus in beroep kunt gaan. Dan mag je hangende het beroep wel gewoon spelen.

De aanklager kan ook seponeren wegens gebrek aan bewijs.

Het schikkingsvoorstel zal er met de pinksterdagen niet zijn voor woensdag en dus gewoon geschorst want seponeren gaat echt niet gebeuren.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:37:27 #273
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69626576
quote:
‘We weten nu wat ons te wachten staat’
REACTIES Gemengde gevoelens na spektakelstuk

Waar de A1 van Roda JC zaterdag aan één wedstrijd genoeg had om promotie naar de eredivisie te bewerkstelligen, moet het eerste team de gifbeker kennelijk tot de bodem leegdrinken. Ondanks een waar kansenfestival is de Kerkraadse ploeg nog steeds niet zeker van een plaats bij de Nederlandse voetbalelite. Reacties uit de gang tussen speelveld en kleedkamer.

Dat het Friese smaldeel de wedstrijd geheel anders beleefd heeft dan de geelzwarten is duidelijk. In een hoek van de spelerstunnel dromt de Friese pers samen rond Koen Brack, die in de 41ste minuut van het veld werd gestuurd met een tweede gele en dus rode kaart. „We zijn bestolen. Het had een penalty moeten zijn, dan was het 1-1 geweest en tien tegen elf. Maar ook nu hebben we de beste kansen gehad”, gaat de speler uit de ploeg van trainer Stanley Menzo (foto) voorbij aan de keren dat Roda-spelers vrij voor Cambuur-doelman Van der Vlag verschenen.

Helemaal ongelijk heeft-ie echter niet, want scheidsrechter Nijhuis - in beide kampen de gebeten hond - geeft ruiterlijk toe dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen.

Hij staat nog steeds achter de rode kaart voor Marcel Meeuwis ‘wegens onbesuisd inkomen’. „Ik heb zojuist de beelden teruggezien en moet toegeven dat de tweede gele kaart voor Brack wegens misleiding (een Schwalbe) onterecht was. Het was een loepzuivere penalty”, trekt Nijhuis het boetekleed aan.

Laurent Delorge had de beslissende treffer een aantal keren op zijn schoen. „Ik heb er veel spijt van dat ik ‘m niet gemaakt heb”, zucht de Belgische back. „Ik heb echter geen verwijten gekregen. Mijn medespelers weten ook wel dat ik er verschrikkelijk mee zit.”

Marcel de Jong omschrijft de stemming in het kleedlokaal als ‘bedrukt’. „Iedereen zit in de put.We moeten dit snel verwerken. Natuurlijk is Cambuur met een beter gevoel van het veld gestapt nu het derde duel in Leeuwarden wordt gespeeld.

Maar je kunt de komende wedstrijd niet vergelijken met vorige week. Toen hadden we in principe genoeg aan een gelijkspel om het thuis te kunnen afmaken. Nu dat niet gelukt is, moeten we daar wel gaan winnen.”

Een lastige, maar zeker geen onmogelijke opgave volgens De Jong. „We moeten dat duel met dezelfde intentie als vandaag benaderen.

We waren de betere ploeg. Als het op een gegeven moment 3-0 staat, heeft niemand iets te zeggen. Maar het was weer hetzelfde liedje: we hebben te veel kansen laten liggen.”

Vincent Lachambre had zeker gedacht dat het na vandaag voorbij zou zijn: „We hebben de betere kansen gehad.We hebben vandaag gedomineerd, terwijl we daar bijna geen kans hebben gehad. Maar nu weten we wat ons daar te wachten staat”, blijft de rossige Belg positief.

Marcel Meeuwis drentelt op en neer tussen de Roda- en Cambuur- kleedkamer. De middenvelder die een domme rode kaart pakte, speelde zijn laatste wedstrijd voor de Kerkraadse ploeg, want morgen is hij geschorst. De Tilburger wil daarover niet praten: „Maak er maar wat moois van”, is zijn enige reactie.

Meeuwis is overigens niet de enige die de beslissende pot in Leeuwarden zal missen. Sekou Cissé strompelt de kleedkamer uit. „Ik heb veel pijn. Ik heb gespeeld, omdat ik belangrijk ben voor de ploeg. Maar mijn liesblessure is erger geworden”, zegt de mismoedige Ivoriaan, die een aantal opgelegde kansen (onderkant lat, op de paal) miste.

StadionspeakerWim Frijns staat model voor het ongebroken geloof model voor het ongebroken geloof bij de Roda- achterban.

De voormalige dj blijft geloven in handhaving. „Ik gooi de Dilligence weer open als we er in blijven”, neemt Frijns al een voorschot op een flink Kerkraads feest morgennacht.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:
Roda JC wacht Friese ‘hel’
KANSEN Kerkraadse ploeg verzuimt genadeklap uit te delen aan strijdbaar Cambuur

Roda JC heeft zichzelf aardig in de nesten gewerkt door in de thuiswedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden te blijven steken op 1-1. Daardoor is een derde, allesbeslissende wedstrijd noodzakelijk met als inzet een plek in de eredivisie.

Die ontmoeting vindt morgen plaats in Leeuwarden. Daar waar de Limburgers vorige week met heel veel moeite op de been bleven (0-0) en nu ongetwijfeld een nog grotere hel wacht.

Twee rode kaarten, een marchanderende scheidsrechter, ballen op de paal en lat, tal van kansen en een late gelijkmaker; Roda-Cambuur was na een voorzichtige openingsact een spektakelstuk van de bovenste plank. De gasten strompelden na negentig boeiende minuten in het bijna uitverkochte Parkstad Limburg Stadion als morele winnaar van het toneel. Met het thuisduel in de Friese heksenketel tegen het aangeslagen Roda voor de boeg, heeft de eerstedivisionist de betere papieren. „Het voordeel dat wij na de 0-0 in Leeuwarden hadden, hebben zij nu”, realiseerde Roda-trainer Harm van Veldhoven zich. „We hadden het natuurlijk nooit zo ver mogen laten komen.” Die conclusie trok ook Van Veldhovens collega Stanley Menzo. „We speelden tegen een op papier betere ploeg en dat is gebleken. We waren voetballend de onderliggende partij.

Maar in de rust heb ik gezegd: het is pas 1-0. Roda kon natuurlijk die 2-0 maken, maar zolang die niet wilde vallen, hadden we nog altijd een kans om op gelijke hoogte te komen.”

Dat gebeurde tien minuten voor tijd toen breekijzer Mark de Vries de 1-1 achter Bram Castro kopte.

Daarmee werd Roda gestraft voor het veel te laks omgaan met de kansen.

Nadat Sekou Cissé de thuisploeg in de eerste helft op 1-0 had gebracht, raakten Cissé en Anouar Hadouir in de slotfase van de eerste helft lat en paal. In de tweede helft nam Cambuur steeds meer risico’s en was via De Visscher en Guijt dicht bij een treffer. De grootste kansen waren echter opnieuw voor Roda, dat op de counter alle ruimte kreeg om de beslissende 2-0 binnen te prikken. Ook al omdat beide teams meer dan een helft met tien man tussen de lijnen stonden.

Na ruim een half uur stuurde Bas Nijhuis de bij de zijlijn veel te onbesuisd invliegende Marcel Meeuwis met rood naar de kant. Even later ging de warrig leidende arbiter in de fout door een overtreding van Davy de Fauw op Koen Brack niet te bestraffen met een strafschop voor Cambuur, maar met geel voor Brack. Een blunder die hij later bij het zien van de tv-beelden toegaf.

Aangezien de Cambuur-verdediger die kleur al had gezien, mocht ook hij vertrekken.

Met de 1-0 in de rug en in de wetenschap dat het strijdbare Cambuur de deur steeds verder open zou zetten, leek Roda op rozen te zitten. Cissé, Delorge en De Jong faalden oog in oog met doelman Van der Vlag. Lange tijd leek de 1-0 (net als tegen Dordrecht) voldoende te zijn. Totdat invaller De Vries zijn geblokte hoofd tegen een voorzet zette: 1-1. Die klap kwam zo hard aan in het Kerkraadse kamp dat Roda (ondanks een prima kans voor Andres Oper) de weg helemaal kwijt was. „We hadden het gevoel dat we er in die laatste minuten nog overheen konden”, aldus Menzo.

Aangezien een uithaal van De Visscher in de laatste minuut op de lat uiteenspatte, leeft de formatie van Harm van Veldhoven nog. Kijkend naar de uiteenlopende manier waarop de spelers van beide ploegen de arena verlieten en terugblikkend op het eerste duel in Leeuwarden, ligt de rol van favoriet nu bij Cambuur. „Opnieuw opladen voor woensdag?”, herhaalde doelpuntenmaker De Vries de vraag. „Dat lijkt me niet nodig…” Roda is overigens niet de enige eredivisionist in de nacompetitie die zich in een derde duel moet zien te handhaven. Ook De Graafschap moet -tegen RKC - op herhaling na de 2-1 thuiszege in Doetinchem.

Vorige week in Waalwijk won RKC met 2-0, waardoor het beslissingsduel morgen bij de eerstedivisionist wordt gespeeld.

NACOMPETITIE

Roda JC 1 Cambuur 1 Cambuur 1 38. Cissé, 80. De Vries 1-1. Scheidsrechter Nijhuis. Toeschouwers 18.400. Rode kaart: 32. Meeuwis (Roda), 40.

Brack (Cambuur, tweemaal geel). Gele kaart: Janssen, Linssen (Roda), Van der Heide, De Visscher (Cambuur).

Roda JC: Castro, Delorge, De Fauw, Kah, Lachambre, Meeuwis, Janssen, Bodor, Hadouir (90. Linssen), Cissé (78. Oper), De Jong (86. Vandamme).

Cambuur: Van der Vlag, R. Jansen, Brack, M. Jansen (73. Fischer), Rustenberg, Wegh (59. De Vries), Van der Heide (68. El Khalifi), Guijt, De Visscher, Ter Heide, Maachi.

quote:
Roda: veel vraagtekens
INTERNATIONALS Cissé en Addo opgeroepen

Met een groot aantal A-spelers werkte Roda JC gisteren de eerste training af in aanloop naar het beslissende nacompetitieduel morgen (20.45 uur) in Leeuwarden tegen Cambuur. Een aantal vaste waarden zal in Friesland ontbreken, terwijl achter enkele andere namen een vraagteken staat.

Marcel Meeuwis en Willem Janssen zijn vanwege een schorsing niet van de partij. Roda zal vandaag te horen krijgen hoeveel wedstrijden Meeuwis geschorst wordt voor de rode kaart die hij zondag kreeg. „Zou je in beroep gaan tegen een straf, dan nog zal woensdag al een uitspraak volgen”, aldus trainer Harm van Veldhoven. „Je kunt niet ontkennen dat Marcel een overtreding beging. Hij zal dus niet volledig worden vrijgesproken.”

Van Veldhoven kan verder geen beroep doen op Sekou Cissé en Eric Addo. De twee Afrikanen zijn door respectievelijk Ivoorkust en Ghana opgeroepen voor een interland en inmiddels vertrokken. Cissé zou als gevolg van zijn liesblessure sowieso niet hebben kunnen spelen. Om die blessure te laten bekijken door de bondsarts, moet hij zich toch melden bij de nationale ploeg. Hongaars international Boldizsar Bodor heeft besloten in Kerkrade te blijven in plaats van af te reizen naar zijn vaderland.

Jeanvion Yulu-Matondo, Ruud Vormer, Dieter van Tornhout en Przemyslaw Tyton zijn morgen evenmin inzetbaar. Verder staan er nog vraagtekens achter Andres Oper, Kris deWree en Jamaïque Vandamme.

Oper viel zondag in, maar heeft nog geen volledige training met het team achter de rug. De Wree miste het duel van zondag vanwege een buikspierblessure, maar hoopt op tijd fit te geraken, terwijl Vandamme weer last heeft gekregen van zijn knie. Roda vertrekt vanmiddag naar Friesland. „We zullen daar nog een keer licht trainen en dan bekijken wie woensdag kan spelen”, aldus Van Veldhoven.

quote:
Gratis naar Cambuur-Roda

Supporters van Roda JC kunnen morgen gratis naar de beslissende nacompetitiewedstrijd in Leeuwarden tegen Cambuur.

Hoofdsponsor Aevitae neemt de kosten van de busreis en het entreekaartje voor haar rekening. Het gastenvak in het Cambuur-stadion biedt plaats aan vijfhonderd toeschouwers. Voorwaarde is wel dat alleen in het geel en zwart uitgedoste fans een plek in de bus krijgen.

Inschrijven kan via de drie supportersverenigingen: www.sv-online.info, www.rodajcfans.nl en www.fanproject98.nl.

quote:
RAPPORTCIJFER RODA JC SEIZOEN 2008-2009: 5,6

Door een doldwaze ontsnapping op de laatste speeldag werd de rode lantaarn overgedragen aan FC Volendam.

In een alles-of-niets wedstrijd tegen Cambuur moet Roda zich morgen in Leeuwarden zien te handhaven.

Dat zou gezien het dramatisch verlopen seizoen een wonder op zich zijn.

BRAM CASTRO (5.9)
Begon zeer sterk tegen FC Twente en Ajax, viel daarna terug, maar herpakte zich in de slotfase. Is nog steeds niet het zekerheidje onder de lat waarop je kunt bouwen.

Grootste probleem: zijn zwakke punten (uitkomen bij hoge ballen en meevoetballen) willen maar niet verbeteren.

KRIS DE WREE (5.7)
Voegde zich halverwege als stille kracht bijna geruisloos in het team.

Is geen echte killer, maar zorgde in elk geval voor meer rust aan de rechterkant.

DAVY DE FAUW (6.1)
Hield als één van de weinigen dit seizoen redelijk stand, al kon ook hij niet tippen aan zijn vorm van vorig seizoen. Heeft genoeg krediet opgebouwd om nog steeds te pronken in de etalage, waar geïnteresseerde clubs rondneuzen.

PA MODOU KAH (5.6)
Blijft zo wisselvallig als het weer.

De ene week prima, de andere dramatisch.

Kan spitsen meedogenloos uitschakelen om vervolgens te vervallen in de meest kinderlijke fouten. Voor Kah zouden handbalregels ideaal zijn. In het team bij balverlies, naar de bank bij balbezit.

MARCEL DE JONG (5.7)
Zag de prestatiecurve na een tegenvallend begin langzaam maar zeker stijgen. Toonde tegen het einde van het seizoen eindelijk weer zijn ware kracht als opstomende linksback.

EDWIN LINSSEN (5.4)
Zal zich zielsongelukkig hebben gevoeld als joker die overal werd ingezet waar het niet draaide. Schikte zich in die rol, maar nog zo'n seizoen zal de Midden-Limburger waarschijnlijk niet kunnen opbrengen.

RUUD VORMER (6)
Moest als nieuwkomer mee zien te komen in een verrotte omgeving en in een team dat voor geen meter draaide. Knokte voor elke meter al zal zijn handelingssnelheid omhoog moeten.

LAURENT DELORGE (5.4)
Bezit de kwaliteiten om Roda naar een hoger niveau te tillen, maar heeft dat te weinig aangetoond. Zal ook te maken hebben met zijn langdurige inactiviteit bij Ajax. Verdient een herkansing.

MARCEL MEEUWIS (5.9)
Liep een jaar lang met de ziel onder de arm en mislukte transfers in zijn hoofd. Ondanks zijn verloren seizoen kreeg de stofzuiger waar hij zo van droomde: de vurig verlangde transfer naar de Bundesliga.

BOLDIZSAR BODOR (5.5)
Wilde zijn contract niet verlengen en hoopte als Hongaars international snel een nieuwe werkgever te vinden. Sindsdien is het stil rondom de stylist, die met zijn linkerpoot zeker van waarde is voor het team, maar door zijn flegmatieke manier van voetballen altijd tegenstanders zal hebben bij de achterban.

ANOUAR HADOUIR (5.4)
De in potentie beste voetballer liet zijn voeten te weinig spreken en zijn handen te veel wapperen. Als de eerste trucjes van deze balgoochelaar mislukken kan de trainer hem net zo goed na een kwartier al naar de kant halen. Dan wordt het meestel helemaal niets meer.Was betrokken bij een paar curieuze incidenten, waardoor een aantal teamgenoten en een deel van de supporters zich van hem afkeerden.

WILLEM JANSSEN (5.3)
Liep in oktober een breuk in de oogkas op en ging tijdens de revalidatie enkele weken werken aan zijn techniek. Had na zijn terugkeer alleen nog ruzie met de bal. Bleef werken als een paard om van waarde te zijn voor de ploeg, maar rende zichzelf vooral voorbij en liep anderen in de weg. Nu maar hopen dat Roda volgend seizoen de oude Willem Janssen weer terugziet, want de jonge Noord-Limburger kan het voetballen niet verleerd zijn.

ANDRES OPER (5.3)
Was in enkele wedstrijden doorslaggevend, maar even vaak onzichtbaar.

Neemt na vier jaar afscheid van Roda, waar hij herinnerd zal worden als een sluwe, maar ook blessuregevoelige goalgetter.

SEKOU CISSÉ (6)
Ontplofte pas in de slotfase van de competitie, maar dat was net voldoende om Roda van de laatste plaats weg te houden. De beresterke Ivoriaan zal nu een stapje hoger moeten aantonen het station van ruwe diamant te zijn gepasseerd.

JEANVION YULU-MATONDO (5.0)
Wat waren ze in Kerkrade in paniek toen de net aangetrokken Belg twee jaar geleden enkele dagen spoorloos was. Heeft daarna nooit kunnen aantonen dat die onrust terecht was. Kreeg in zijn eerste seizoen nog het voordeel van de twijfel, maar wordt inmiddels bestempeld als miskoop. Viel vooral op door enkele misplaatste sambadansjes, maar kwam verder op bijna alle vlakken tekort. Zelfs voor het niveau dat dit seizoen in Kerkrade toch niet al te hoog lag.

HARM VAN VELDHOVEN/MARTIN KOOPMAN/RAYMOND ATTEVELD (5)
Drie trainers wisten met hun uiteenlopende manier van werken het team niet uit het slop te trekken.

Dat mag vooral de ploeg zichzelf aanrekenen, maar de coach blijft wel de eindverantwoordelijke.

Al was het gezien de zware omstandigheden zelfs voor Guus Hiddink een kansloze missie geweest.

Planning:
-
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:01:12 #274
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69630059
Net maar eens een mailtje gestuurd over het aantal Cambuur supporters op onze tribunes (N11, N10), het leek verdomme wel een uitvak afgelopen zondag!
En dan gaan ze opeens ook nog eens uitdagen na de 1-1...
Geen probleem als er een paar zitten en die opspringen maar het moet wel een beetje normaal blijven. Zo hoor ik wel eens vaker van mensen dat Roda maar 1 kaartje krijgt per selectie lid en wat bestuursmensen... en als je dan ziet hoe er hier mee gestrooid wordt
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:31:03 #275
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_69632280
Ik zie het eigenlijk steeds minder zitten morgen. Zal een veldslag worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')