quote:Op maandag 11 mei 2009 22:01 schreef Keltie het volgende:
[..]
Jep. Kunnen mij gestolen worden eigenlijk.
Dat zei ik net toch al...quote:Op maandag 11 mei 2009 21:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Klopt. Misschien heeft hij toen een deel gesponsord. Maar zoals het er zondag naar uitzag heeft hij het complete feest gesponsord.
Dan zou ik "In Trust we trust" een leukere vinden, maar dan ook eigenlijk pas als Perridon 20 miljoen heeft geinvesteerdquote:
Eens, als één iemand van het team wordt aangepakt, moet het hele team erop vliegen, dat zag je vroeger tenminste nog bij Feyenoord. Nu is het meer van "Hihihi, Hahaha, stond erbij en ik keek erna!"quote:Op maandag 11 mei 2009 22:44 schreef Juk het volgende:
Om nog even terug te komen op het hele "Voor elkaar opkomen in het veld is stoerdoenerij"-verhaal... wat een onzin.
Als je maat wordt belaagd door 1 of andere opgefokte Turk is het vrij normaal dat je daar wat aan doet. In het veld moet je een team zijn dat voor elkaar door het vuur gaat. Helemaal als je voetballend weinig tot niets kan brengen.
Maar de supporters willen WEL Europa in...quote:Op maandag 11 mei 2009 22:57 schreef onlogisch het volgende:
Met zo'n ploeg als Feyenoord nu heeft WIL je Europa toch nieteens in?
Al zullen ze toch niet mee mogen van Feijenoord. Niet dat het ook maar iemand tegenhoud, maar dat terzijde...quote:Op maandag 11 mei 2009 23:07 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Maar de supporters willen WEL Europa in...
Feyenoord zie ik graag in Europa, slechter dan vorig seizoen zal het heus niet gaan. Het lek lijkt een beetje boven te zijn, hoewel we er nog lang niet zijn. Ik ben benieuwd wat Feyenoord kan doen in de Europa League, wie weet verdienen we er nog een leuk spaarcentje aan ook.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:57 schreef onlogisch het volgende:
Eigenlijk moeten we met zijn alle hopen dat NAC gewoon Feyenoord eruit knikkert.
Met zo'n ploeg als Feyenoord nu heeft WIL je Europa toch nieteens in?
Tuurlijk het geld is, zeker nuquote:Op maandag 11 mei 2009 23:12 schreef Hamilcar het volgende:
Je wilt gewoon altijd Europa in, omdat het geld wat je ermee verdient mooi meegenomen is
Ach joh lekker belangrijk of we er wta te zoeken hebben. Heb wel zin om een trip naar een plaats te maken waar nog nooit iemand van gehoord heb. Voetbal is dan bijzaak johquote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tuurlijk het geld is, zeker nu, mooi mee genomen. Maar als je eerlijk en objectief het zaakje bekijkt dan heeft Feyenoord er toch geen donder te zoeken....
Drost? Doel jij op de broers uit Friesland?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Juk het volgende:
Hmm van Wolfswinkel is zo goed als rond met Utrecht schijnbaar.
Is die Drost niks voor ons? Dat is een sterke, lange, kopsterke, jonge spits die ik bij Heracles een paar keer vond opvallen. Opzich voldoet hij aan alle eisen, maar is hij goed genoeg?
Georganiseerd spelen, een beetje aanvallen en hopen dat Makaay of Tomasson een bevlieging krijgt. Enige wat telt is dat Feyenoord weer back on track komt.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tuurlijk het geld is, zeker nu, mooi mee genomen. Maar als je eerlijk en objectief het zaakje bekijkt dan heeft Feyenoord er toch geen donder te zoeken....
Die Dost van Heracles is een jood. Zei een keer in de Vi dat hij daar zo graag wil spelen.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:20 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Drost? Doel jij op de broers uit Friesland?
Denk dat je Dost van bedoelt
Volgens mij heeft Dost meer potentie dan Wolfswinkel inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Juk het volgende:
Is die Drost niks voor ons? Dat is een sterke, lange, kopsterke, jonge spits die ik bij Heracles een paar keer vond opvallen. Opzich voldoet hij aan alle eisen, maar is hij goed genoeg?
Niet erg verhelderend artikel, maar El Akchaoui komt dus definitief niet. Mooi, zou toch overbodig zijn. Een CV staat dus ook nog op het verlanglijstje. Lijkt mij niet echt een prioriteit, maargoed.quote:Been aan 't shoppen voor Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Nu het seizoen voor NEC er bijna op zit, heeft Mario Been zijn handen vrij voor Feyenoord. De nieuwe trainer in de Kuip zit dinsdag met technisch directeur Leo Beenhakker om de tafel om te gaan praten over versterkingen voor volgend seizoen.
Op het verlanglijstje van Been staan een keeper, een centrale verdediger en een spits. ,,Danny Koevermans? Die naam is nog geen moment aan de orde geweest.’’
Volgens Been is het uitgesloten dat de PSV-aanvaller, die in het verleden wel vaker aan Feyenoord werd gelinkt, naar Rotterdam-Zuid komt. ,,Ik vind Danny een goede speler, maar we kunnen hem niet betalen,’’ ontzenuwt Been het gerucht. ,,Zijn contract loopt nog door en je denkt toch niet dat PSV hem naar de concurrent laat gaan?’’
Inventiviteit is het toverwoord voor het armlastige Feyenoord deze zomer. Met een lege portemonnee is het lastig winkelen op de transfermarkt. Been heeft zijn hoop daarom gevestigd op de hulp van investeerders. ,,Ik weet zeker dat er veel mensen zijn die Feyenoord willen helpen als het gaat om versterkingen voor volgend seizoen. Ook daar zullen we over moeten praten. Het wordt een hectisch weekje.’’
Als het aan Been ligt, wordt NEC-rechtsback Dani Fernandez als eerste aankoop gepresenteerd. ,,Het is een beetje een gebed zonder eind,’’ zegt hij over de ingewikkelde deal met de Spanjaard, wiens transferrechten in handen zijn van Dimitri Seyluk, ex-voorzitter van Metallurg Donetsk. ,,Dat heeft er mee te maken dat het niet mogelijk is om een transfersom naar privé-mensen over te maken. Ik hoop dat het een dezer dagen afgerond wordt. Veel mensen vragen me waarom ik geld in een back wil steken. Maar ik denk dat Dani een speler is die iets toe kan voegen aan het voetballend vermogen van Feyenoord.’’
In Nijmegen hoeven ze niet bang te zijn dat Been nog meer spelers meeneemt naar de Kuip. Youssef El-Akchaoui, de andere back van NEC, staat niet langer op zijn lijstje. ,,Ik vind Youssef een van de beste backs van Nederland, maar wij gaan hem niet halen. Puur op basis van het feit dat Tim de Cler een geweldige linksback is.’’
De eerdere interesse voor El-Akchaoui had alles te maken met de fysieke staat van De Cler. ,,Door zijn blessures wisten we destijds niet hoe hij ervoor stond. Maar nu speelt hij weer goede wedstrijden voor Feyenoord. Tim is in principe volgend seizoen de nummer één als linksback. Daarnaast hebben we ook nog Van Bronckhorst en Bahia die daar spelen, dus ligt onze prioriteit niet bij die positie. Dat heb ik Youssef netjes verteld. Hij wil graag voor Feyenoord spelen, alleen hebben we het geld niet voor het oprapen. We moeten een goede keeper hebben, een rechter centrale verdediger en we zullen voorin nog iets moeten doen.’’
Voor de opvolging van doelman Henk Timmer zoekt Been een ervaren rot. De 20-jarige Erwin Mulder, die dit seizoen bij Excelsior is gestald, is nog niet toe aan die rol. ,,We hebben over hem nagedacht. Erwin Mulder is een goede keeper, maar we hebben nog niet de garantie dat hij nu klaar is voor Feyenoord. Hij zal uitgeleend worden aan een eredivisieclub, want dat moet straks zijn niveau worden. Mulder zal er over een of twee jaar moeten staan.’’
Vandaar dat Been naar een oplossing voor de korte termijn zoekt. Niet voor niets staan Jurek Dudek (36) en Dennis Gentenaar (33) op zijn lijstje. ,,Ik zou ook liever zeggen dat we een keeper van drie miljoen kopen, maar daar is geen geld voor. Dus zullen we moeten kijken naar de dingen die wel mogelijk zijn.’’
Met ex-NEC-doelman Gentenaar, derde keus bij Ajax, voerde Been reeds een gesprek. ,,Hij staat op een lijstje, het is nog niet meer dan dat. Ik ken hem natuurlijk ook uit het Nijmeegse omdat hij regelmatig bij de wedstrijden van NEC aanwezig is. We hebben veel informatie over hem ingewonnen bij Carlo l’Ami, zijn keeperstrainer bij Ajax. Het klopt dat hij anderhalf jaar niet heeft gespeeld. Maar het gaat er mij om dat ik weet waarom. Dat heeft ook te maken met het feit dat hij niet zo’n geweldige tijd heeft gehad met Marco van Basten. Zijn kwaliteiten zijn ontegenzeggelijk.’’
Dat laatst geldt wat Been betreft ook voor Brett Holman. De Australiër, door Feyenoord naar Nederland gehaald, kwam de laatste tijd bij AZ niet veel aan spelen toe. ,,Brett is een fantastische speler, maar op zijn positie hebben we genoeg mensen voorhanden. Als er tussentijds dingen gebeuren, is hij zeker een alternatief. Ik vind Brett goed genoeg voor Feyenoord.’’
Zeker, mits Dani Fernandez komt, want de rechtsbackpositie is absoluut de achilleshiel van de ploeg. En een keeper.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 02:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet erg verhelderend artikel, maar El Akchaoui komt dus definitief niet. Mooi, zou toch overbodig zijn. Een CV staat dus ook nog op het verlanglijstje. Lijkt mij niet echt een prioriteit, maargoed.![]()
Persoonlijk vind ik onze selectie eigenlijk best breed en goed voor een club zonder geld. De aanval is alleen vrij dun bezet, voor de rest is elke linie kwaliteit en in de breedte goed bezet imo. Ruim voldoende voor de subtop gok ik. Qua middenvelders helemaal, alleen toch gek dat we daar zo vaak worden overlopen.
Hofs zou ik gelijk verkopen. Loopt als een ongeleid projectiel het hele veld rond, waardoor je tactisch in feite met tien man speelt. True dat 'ie ze er wel eens een paar inschiet, maar voetballend loopt ie alleen maar in de weg. Ook te veel geblesseerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 02:11 schreef TC03 het volgende:
Ik zou Hofs terughalen, Bruins verhuren en De Guzman en Landzaat verkopen. Miljoenen erbij /bespaard en je kan het gemis van die spelers makkelijk opvangen.
Daar zat ik laatst ook aan te denken, ware het niet dat Bruins misschien ontzettend kan verrassen onder Been.quote:
Tja, Landzaat is een prima speler maar hij schijnt een enorm salaris te krijgen wat hij naar mijn mening niet waard is. We hebben voldoende spelers op zijn positie. De Guzman moet in principe weg tegen elk aannemelijk bod, en gezien het feit dat zijn contract over een jaar afloopt en elke club op de hoogte is van de situatie van Feyenoord, is dat alles boven de 5 miljoen. Misschien nog wel minder. Feyenoord had veel eerder zijn contract moeten verlengen.quote:en De Guzman en Landzaat verkopen. Miljoenen erbij /bespaard en je kan het gemis van die spelers makkelijk opvangen.
Hoeveel dertigers hebben we volgend seizoen eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 02:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Landzaat, net als alle dure dertigers, zelfs Van Bronckhorst, moeten bij een acceptabel bod worden weggedaan. Uiteraard niet allemaal, een stuk of twee is genoeg.
Ik heb het uiteraard niet over gratis, maar gewoon een minimum van 500k in ieder geval. En nja, Makaay zou ik er dan wel bij houden inderdaad, want achter hem zit weinig. Landzaat, Hofland, V. Bronck en Tomasson brengen gewoon te weinig voor een miljoen of zeven per jaar. Zijn allen redelijk op te vangen, terwijl ze ons niet de UEFA-Cup op zeker in brengen. En als ze dat wel doen, draai je nog een ruim verlies.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 03:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoeveel dertigers hebben we volgend seizoen eigenlijk?
Hofland is 29, Tim de Cler is 31. Verder Van Bronckhorst, Landzaat, Tomasson en Makaay.
De enige die daarvan echt goed misbaar is, is Landzaat, omdat we meer dan voldoende spelers hebben voor zijn positie.
Het lijkt me geen goed idee goede voetballers, waar we op dit moment geen vervangers voor hebben, gratis weg te laten gaan.
24. Giovanni van Bronckhorst – 2.100.000quote:Op dinsdag 12 mei 2009 03:19 schreef TC03 het volgende:
Bronck, Tomasson en Makaay mogen blijven, Hofland mag weg als er een CV bij komt. Vind ik dan. Landzaat is sowieso overbodig.
Is dan min of meer je selectie, niet indrukwekkend of zo, maar denk niet dat de positie zo veel zal schelen met die van de laatste twee jaar. Wat wel veel zal schelen dat je sowieso 5 miljoen minder kwijt bent, naast die andere miljoenen van Timmer, Lucius etc...quote:Van Dijk / aankoop
Dani - aankoop / Vlaar - Bahia - De Cler
El Ahmadi - Fer - Van Bronckhorst
Wijnaldum - Biseswar
Makaay
Darley, Ramsteijn, Wattameleo, Leerdam, Bruins, Manteiga, Slory, Janota, Pedro, Schet, Pattinama, Erasmus
Stijlloos van feyenoord weer.quote:Timmer haalt uit naar Feyenoord
Uitgegeven: 11 mei 2009 20:19
Laatst gewijzigd: 11 mei 2009 20:19
ROTTERDAM - De vertrekkende doelman Henk Timmer haalt deze week in het blad Sportweek hard uit naar de clubleiding van Feyenoord.
De 37-jarige keeper voelt zich afgedankt in De Kuip. Hij moet na de play-offs weg bij de Rotterdamse club, een optie voor verlenging van zijn contract ten spijt.
Volgens Timmer moest hij eerder dit jaar die clausule in zijn contract laten vallen, anders zou hij in de rest van het seizoen niet meer worden opgesteld.
Chantage
''Stijlloos en schijnheilig'', betoogt de verbolgen routinier in Sportweek. ''Dat is bijna chantage. Toen is er wel wat geknapt bij mij.''
Volgens Timmer is Feyenoord alleen nog een topclub dankzij de supporters.
''Die zitten er altijd, of je nou tiende staat of eerste. Op andere vlakken is de club allang geen top meer. Je ziet het ook aan de sponsorcontracten die ze afsluiten. Ajax heeft een superdeal met Adidas, PSV heeft Nike en Feyenoord, de populairste club van het land, komt de afgelopen jaren niet verder dan - met alle respect - Kappa. Als topclub moet je altijd voor het beste gaan.''
De reservekeepers Dennis Gentenaar (Ajax) en Jerzy Dudek (Real Madrid) zijn kandidaat om Timmer komend seizoen op te volgen bij Feyenoord.
Ja, want Dudek zal vast niet zulke hoge looneisen hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zou beginnen met Landzaat en Hofland te lozen....En ik zou Dudek heel gauw bellen zodat die neus van het lijstje kan.
Dudek zal niet voor een appel en een ei komen, maar hij wil naar het WK. Dus hij moet spelen. En als je volgend jaar bij de eerste 5 wil spelen heb je gewoon goede goallie nodig.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja, want Dudek zal vast niet zulke hoge looneisen hebben.
Gentenaar is trouwens voor Feyenoord, altijd al geweest. Al maakt dat geen kut uit in deze natuurlijk.
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef n00000b het volgende:
En die fanatieke NAC supporters (), die een soort rivaliteit proberen te kweken, de mond snoeren lijkt me fantastisch.
Dudek wil $$$$$$$. Denk dat we wel een beter alternatief kunnen halen voor minder salaris.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:14 schreef Canisfire het volgende:
Schande hoe ze met Timmer zijn omgesprongen natuurlijk.
Maarja volgend jaar Dudek voor een jaartje de beste keeper die we ooit gehad hebben terug op het oude nest
Dat is eigenlijk nu wel waar je voor moet kiezen. Als je nu weer een rits 30'ers opentrekt of het niveau Van Der Gun van rond de 28, 29 - daar ga je er uiteindelijk ook niet op mee vooruit, want dan moet je nog steeds elk jaar sowieso weer opnieuw gaan investeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 02:11 schreef TC03 het volgende:
Ik zou Hofs terughalen, Bruins verhuren en De Guzman en Landzaat verkopen. Miljoenen erbij /bespaard en je kan het gemis van die spelers makkelijk opvangen.
Je vergeet van Dijk, maar goed, dat is dan ook al een veertiger..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 03:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoeveel dertigers hebben we volgend seizoen eigenlijk?
Hofland is 29, Tim de Cler is 31. Verder Van Bronckhorst, Landzaat, Tomasson en Makaay.
De enige die daarvan echt goed misbaar is, is Landzaat, omdat we meer dan voldoende spelers hebben voor zijn positie.
Het lijkt me geen goed idee goede voetballers, waar we op dit moment geen vervangers voor hebben, gratis weg te laten gaan. Lucius, Mols, Timmer etc. lijkt me een ander verhaal, omdat zij gewoon niet het vereiste niveau hebben, maar dat is, naast een aflopend contract, ook de reden dat zij al vertrekken. Maar als Makaay weggaat hebben we een enorm probleem...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |