abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68913691
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:38 schreef MamsX het volgende:

[..]

Ik denk dat je prima spijt kan hebben van een kind. Als je ziet wat je er allemaal voor moet inleveren.
Nu vind ik dat je er meer voor terugkrijgt dan je inlevert. Maar niet iedereen ziet het zo

En iemand van 30 neemt ook een kind omdat het idee er is dat het een toevoeging is aan het leven.
Dus ik denk dat de reden "er aan toe zijn" prima is.
Je moet het alleen waar kunnen maken, de verzorging etc van het kind.
En ik denk dat in de meeste gevallen dat iemand van 20 die mogelijkheden minder heeft.
Niet alle gevallen

Maar ik denk dat iemand van 30 ook nog steeds een kindje wil omdat het leuk lijkt. Het is een aanvulling op je leven. Ik denk ook niet dat TS denkt dat een baby een pop is ofzo, maar wel dat ze de invloed op je leven onderschat. Anderzijds: hoeveel 30jarigen kunnen weten wat voor invloed het heeft? Ik denk dat je je daar nooit voor 100% op kan voorbereiden.

Maar...dat alles speelt geen rol, zolang 1 van beide toekomstige ouders zegt er nog niet aan toe te zijn. Dan komt er dus gewoon geen kind. Of er word gewacht, of er word een andere papa gezocht
Lotte!
Noah!
  maandag 11 mei 2009 @ 20:04:31 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68916355
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:13 schreef Nijns het volgende:
Nou Rockabella, ik vind je wel streng hoor! Sommigen kleden hun mening minder soepel in, maar maken wel een punt of starten een discussie op. Komt het omdat het OUD is? In R&P zie ik vaak dergelijke reacties en die mogen gewoon blijven staan.. Ik snap je punt wel, maar het is wat rigoreus naar mijn mening..

Ik vind het zo zielig dat er over de daadwerkelijke post van de TS heengelezen wordt en er continu gehamerd wordt op de leeftijd van TS. Dat ziet ze zelf niet als een probleem, dus waarom zou je het nu juist daar op in gaan?

Zinnige & serieuze antwoorden heb ik trouwens niet verwijderd.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 11 mei 2009 @ 20:12:15 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68916654
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:04 schreef RockabeIIa het volgende:
er continu gehamerd wordt op de leeftijd van TS. Dat ziet ze zelf niet als een probleem
En dat is nou net een van de problemen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 mei 2009 @ 20:17:53 #54
82136 Xennia
gekroond
pi_68916882
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:22 schreef Daantje323 het volgende:
Hallo,

Ik ben 20 jaar en heb bijna 4 jaar een relatie.
Ik wil graag een kindje maar hij de eerste 5 jaar niet.
Eerst zei hij altijd van wel maar we wonen nu een aantal maanden thuis en is hij van gedachten veranderd.
De ene keer zegt hij het kan niet samen met de hond, dan kan het niet financieel...en noem maar op.
Ik heb al aangegeven dat als je het echt wilt dat het altijd wel goed komt.
Maar toch wil hij het niet....wat moet ik hier nu aan doen....??? ik wil wel graag een kindje....

Gistere zat hij met het babytje van me vriendin op schoot en dat vond ie super leuk,,,en keek mij steeds aan.
Help!!!!

X
Denk jij dat het financieel kan en waarom?

Je kunt niets anders doen dat het accepteren en een paar jaar wachten (nou ja dat kan wel, maar dat is ethisch niet verantwoord). Je bent nog jong genoeg.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:18:44 #55
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68916919
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ok, 20, en dan al kinderen. Sociaal zwak dus. Mooi hoor, maar niet van mijn belastingcenten.
Ja, euh... Ik was 20 toen ik zwanger raakte en mij is het allemaal príma af gegaan hoor. Vroeger was het doodnormaal om op jonge leeftijd een gezinnetje te hebben of was dat toen ook allemaal zwakzinnig? Dan waren je voorouders allemaal sociaal zwak...

@TS: Doe in elk geval geen gekke dingen als expres de pil vergeten of een gaatje in het condoom prikken. Een kind moet welkom zijn voor beide partijen. En wat hierboven ook al meerdere keren gezegd is: 't is niet zomaar even een kindje. Vanaf dat moment is hij/zij er 24 uur per dag en zal niet weggaan.
Luister naar je vriend, want hij klinkt als een verstandig iemand. Ik weet hoe het voelt als soms die biologische wekker keihard afgaat, maar denk er nog even over na. Je moet het er goed over hebben. Het is niet niks, hoor!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_68917347
Opgeschoond en schopje naar R&P. Reageer normaal of reageer niet .
pi_68917818
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, euh... Ik was 20 toen ik zwanger raakte en mij is het allemaal príma af gegaan hoor. Vroeger was het doodnormaal om op jonge leeftijd een gezinnetje te hebben of was dat toen ook allemaal zwakzinnig? Dan waren je voorouders allemaal sociaal zwak...

Vroeger volgde je ook geen opleiding en kon je op die leeftijd zelfvoorzienend zijn. Dat is niet meer zo. Om die reden zijn het in de regel ook alleen de asocialen of de vrouwen met een veel oudere/vermogende man die op die leeftijd kinderen (kunnen) krijgen.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:51:21 #58
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68918212
-edit- welk gedeelte van normaal reageren begreep je niet?

[ Bericht 78% gewijzigd door Re op 11-05-2009 21:48:24 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 20:53:27 #59
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68918278
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vroeger volgde je ook geen opleiding en kon je op die leeftijd zelfvoorzienend zijn. Dat is niet meer zo. Om die reden zijn het in de regel ook alleen de asocialen of de vrouwen met een veel oudere/vermogende man die op die leeftijd kinderen (kunnen) krijgen.
Is daar iets op tegen?

Maargoed, als je zo bezorgd bent om je geld en geen belasting wilt betalen om voor je medemens te zorgen. Emigreer dan lekker naar een land waar ze niet voor je zorgen als je het moeilijk hebt. Over asociaal gesproken
pi_68918398
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Is daar iets op tegen?
Nou nee hoor. Maar dit betreft wel een minderheid.
quote:
Maargoed, als je zo bezorgd bent om je geld en geen belasting wilt betalen om voor je medemens te zorgen. Emigreer dan lekker naar een land waar ze niet voor je zorgen als je het moeilijk hebt. Over asociaal gesproken
Deze mensen hebben het niet moeilijk, deze mensen maken een verkeerde keuze. Anderen daar voor laten opdraaien is pas asociaal. Eigen verantwoordelijkheid enzo/
  maandag 11 mei 2009 @ 21:19:31 #61
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_68919110
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:32 schreef MamsX het volgende:
Wil hij niet dan heb je imho een paar keuzes.

1. niets doen, en hopen op een ja in de toekomst.
2. Relatie stopzetten als je zeker wilt weten dat het een ja is en hij die niet kan geven
3. niet luisteren naar hem en vals spelen.

ik vind de enige juiste keuzes 1 of 2
3 is helemaal geen keuze, dat doe je toch niet ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68919961
Denk je dat ik 3 als een serieuze keuze er bij neer zet?
En toch zijn er heus wel vrouwen die zo iets zullen doen!
pi_68920638
Maakt het ook nog uit of je vriend gelukkig is, de dingen in zijn leven doet die hij belangrijk vind? Zou je echt gelukkig zijn als hij toe zou geven terwijl hij er totaal niet achter staat? Wat is belangrijker: een kind of je vriend?
Arseen (As), atoomnummer 33
  maandag 11 mei 2009 @ 22:13:27 #64
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68921241
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Maar dit betreft wel een minderheid.
Oh okee. Toevallig val ik eronder. We schelen ongeveer zeven jaar. Maargoed, we werken nu allebei parttime. Gaat goed zo.
quote:
[..]

Deze mensen hebben het niet moeilijk, deze mensen maken een verkeerde keuze. Anderen daar voor laten opdraaien is pas asociaal. Eigen verantwoordelijkheid enzo/
Mja, misschien. Maar wie zegt dat ze er over tien jaar wel/ meer aan toe zijn? En soms ( lees: sóms ) is het echt per ongeluk. Dan vind ik het dus prima dat er een vangnet is.
Je hebt op zich een punt hoor, maar wat doen we eraan?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:13:38 #65
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68921250
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:13 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam spijt hebben van een kind? Dat kan niet maar of het verstandig was toen der tijd is wat anders. En je argument "ik was er aan toe" vind ik niet echt sterk. Je wou een kind omdat het leuk leek net zoals TS.
Whahaha jij hebt overduidleijk geen kinderen!! "omdat het leuk leek" echt een reden om een kind op de wereld te zetten :S

En je kan zeer zeker spijt hebben van de keus om jong of juist laat een kind te krijgen.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:16:52 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68921392
paradijsvogeltje, je bent niet de enige met een oudere man hoor. Ik scheel ook behoorlijk met mijn man en ik ken nog wel wat OUDers die ook wat meer jaren schelen met hun partner. Zo vreemd is het inderdaad niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:37:26 #67
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_68922252
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:43 schreef MamsX het volgende:
Denk je dat ik 3 als een serieuze keuze er bij neer zet?
En toch zijn er heus wel vrouwen die zo iets zullen doen!
Ik neem internet altijd heel serieus.

En ja, er zullen zeker vrouwen zijn die dat doen, maar een vrouw met enig besef doet zoiets niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:38:40 #68
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68922317
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:16 schreef Ticootje het volgende:
paradijsvogeltje, je bent niet de enige met een oudere man hoor. Ik scheel ook behoorlijk met mijn man en ik ken nog wel wat OUDers die ook wat meer jaren schelen met hun partner. Zo vreemd is het inderdaad niet.
Zie je. Mja, ik merk wel dat ik soms raar wordt aangekeken omdat ik 'nu al' een kind heb. We zijn gelukkig zo. Jij, ik, die anderen..
pi_68923085
Ah, daar komt dus die ontspoorde generatie van nu (alles na 1990) vandaan. Mensen zoals TS die kinderen als gadgets zien en als ze er eenmaal een hebben weten ze niet meer hoe of wat...
  maandag 11 mei 2009 @ 23:00:40 #71
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68923189
@ TS
Ik zou me eerst eens af gaan vragen wat de precieze redenen zijn dat je een kind wilt.
"ik wil het graag"
"een goede vriendin heeft er een, zoow lief"
"ik ben er aan toe"
vind ik gewoon geen goede redenen.

Dat zijn gewoon primitieve oerinstincten die helaas veel mensen niet kunnen onderdrukken.
Zie hier-->
Overbevolking
Voedsel tekorten
enz

Als je goede redenen met woorden kan benoemen en t financieel mogelijk is, zou k er eens over na gaan denken.

Mn vriendin en ik zien vele malen meer dont's dan do's
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
pi_68923241
Zoek een vent die wel vader wil worden.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:03:29 #73
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68923299
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:02 schreef Scorpie het volgende:
en wacht MINSTENS 10 jaar.
20 is erg jong dan ga je voor elk weekend en paar doordeweekse dagen oppas regelenomdat je zo graag moet feesten.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
  maandag 11 mei 2009 @ 23:22:47 #74
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68924039
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:02 schreef Scorpie het volgende:
idd en dan binnen no-time trouwen en kinderen maken en dan over 6 jaar lekker scheiden. Mooi
pi_68924115
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:00 schreef marcel-o het volgende:
@ TS
Ik zou me eerst eens af gaan vragen wat de precieze redenen zijn dat je een kind wilt.
"ik wil het graag"
"een goede vriendin heeft er een, zoow lief"
"ik ben er aan toe"
vind ik gewoon geen goede redenen.

Als je goede redenen met woorden kan benoemen en t financieel mogelijk is, zou k er eens over na gaan denken.

Ben dit nou een paar keer tegen gekomen in dit topic over ''redenen'', maar wat zijn volgens jullie dan goeie en geoorloofde redenen om een kind te nemen? Waarom moet je redenen hebben? Sommige mensen willen een kind, sommige mensen willen het nog niet. Ik wil ook kinderen, maar nu nog niet, want; ik ben er nog niet aan toe. En waarom niet? Omdat ik nog studeer, omdat mijn vriend nog studeerd, omdat we nog niet eens samenwonen, omdat we het ons nog niet zouden kunnen veroorloven, enz enz.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je om verschillende redenen er nog niet aan toe kan zijn. Als TS aangeeft er wél aan toe te zijn, (waarom zij vind eraan toe te zijn is niet duidelijk en maakt ook even niet uit, zij ziet het zo) waarom zou dit dan geen goede reden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')