abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 mei 2009 @ 17:07:10 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69090339
quote:

'Jonge Den Uyl dweepte met Duitsers'

AMSTERDAM - Oud-premier Joop den Uyl had als scholier een periode behoorlijk rechts-nationalistische sympathieën. Dat stelt zijn biografe Anet Bleich deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland.

Bleich promoveert donderdag op haar biografie Joop den Uyl 1919-1987 dromer en doordouwer.

De sympathieën kwamen tot uitdrukking in opstellen die hij voor school schreef. Zo sprak Den Uyl van een ,,herboren, zelfbewust volk'' dat in ,,eensgezindheid om den Führer (was) geschaard''. Daarentegen wees hij ook op de aanwezigheid van rassenleer en jodenvervolging in het toenmalige Duitsland.

In 1939 volgde Den Uyl enkele maanden een cursus in de Duitse stad Kiel. Hij keerde kort voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog terug van een ,,interessante en gelukkige tijd''. Toen waren echter wel al de Neurenbergse rassenwetten van kracht en had de Kristallnacht al plaatsgevonden.

Voor zover Bleich weet heeft Den Uyl nooit over die periode gesproken. De biografe denkt dat de oud-premier zich kapot schaamde. Ze spreekt van een ,,lichte politieke jeugdzonde.’’ ,,In zekere zin begrijpelijk ook, vanuit dat bekrompen gereformeerde milieu waar hij uitkwam.’’

(ANP)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:39:41 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69091114
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:


Er is een gedicht van Martin Niemöller dat duidelijkheid geeft:

Toen de nazi’s de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangen zetten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
Ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
...was er niemand meer die nog kon protesteren.

Je zou het gedicht naar 2009 kunnen verplaatsen en de eerste twee regels luiden:ui

Toen de PVV de moslims uitzetten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen moslim.

Hoe de rest gaat weet ik nog niet...
Wil jij serieus de pvv met de nsdap vergelijken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69093277
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit dat een partij die een bepaalde groep uit de samenleving discrimineert een andere groep omarmt.
Als er maar gediscrimineerd kan worden. Het is net zo iets als een alcoholist die zich te goed doet aan jenever en whiskey, trots is op het feit dat hij geen cognac drinkt.

Maar pas op: straks zijn de moslims weg en wie zijn dan aan de beurt?
Dit begrijp ik heel goed. En ik ben absoluut tegen Wilders en zijn discriminerende uitlatingen. In mijn ogen is het de grootste minkukel die er in Den Haag rondloopt.

Ik vind het alleen raar dat mensen denken dat Wilders een NSB-sympathisant is. Waarom zou hij zich met zijn pro-israëlische gevoelens willen liëren aan een partij die bekend staat om zijn antisemitische karakter?

Zoals ik het begrijp zijn er binnen de extreem-rechtse gelederen nogal wat discussies over het wel of niet stemmen op Wilders.

Ik zie overeenkomsten tussen de opkomst van de NSB en populistische bewegingen van nu, maar om daarom te zeggen dat Wilders een NSB'er is, klinkt bij mij als het aanbrengen van een een verkeerd etiket.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vitale op 16-05-2009 19:19:58 ]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:38:34 #179
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69094079
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:10 schreef Vitale het volgende:

Ik vind het alleen raar dat mensen denken dat Wilders een NSB-sympathisant is. Waarom zou hij zich met zijn pro-israëlische gevoelens willen liëren aan een partij die bekend staat om zijn antisemitische karakter?
Nogmaals dan maar? Lezen is blijkbaar erg moeilijk. In tegenstelling tot de NSDAP was de NSB geen anti-semitische partij van oorsprong. Zonder Bezetting waren ze dat waarschijnlijk ook nooit geworden. Tot in de oorlog konden Joden lid zijn en worden van de NSB en zoals hierboven al aangehaald, waren ze in sommige plaatsen zelfs mede-oprichter van de lokale afdelingen.

Ik ben met je eens dat je PVV en NSB niet 1:1 kunt vergelijken, evenmin als je PVV en NSDAP 1:1 kunt vergelijken. Maar er zijn wel net iets te veel overeenkomsten met beide in retoriek, uitlatingen en opvattingen om er een lekker gevoel over te hebben.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:39:37 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094114
Kritiek op de Islam -> Extreem Rechts
Kritiek op de kerk -> Progressief links
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:41:32 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094173
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik ben met je eens dat je PVV en NSB niet 1:1 kunt vergelijken, evenmin als je PVV en NSDAP 1:1 kunt vergelijken. Maar er zijn wel net iets te veel overeenkomsten met beide in retoriek, uitlatingen en opvattingen om er een lekker gevoel over te hebben.
Dat geld ook over de kritiek op de migratie en integratie die de SP altijd gehad heeft en de PVV
Ook daar is te veel overeenkomst om een lekker gevoel te hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:45:28 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69094256
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Kritiek op de Islam -> Extreem Rechts
Kritiek op de kerk -> Progressief links
En ziehier de kortzichtigheid van rechts in een notedop. Er is een verschil tussen kritierk hebben op een religie (of het nu de Islam is of de RK Kerk) en het willen ontnemen van rechten aan mensen op basis van een geloof, hen ongelijk willen behandelen in vergelijking met anderen die hetzelfde uitvreten, puur omdat ze een ander geloof hebben. Ook op links is er kritiek op de islam. Het verschil tussen redelijke kritiek en de dingen die Wilders wil doen met mensen, puur omdat ze aanhanger van de Islam zijn, is nou net het verschil tussen geciviliseerde discussie en onbehouwen extreem-rechts geblaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_69094312
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Kritiek op de Islam -> Extreem Rechts
Kritiek op de kerk -> Progressief links
Dit zijn stereotyperingen... nog erger : karikaturen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:50:28 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094400
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ook op links is er kritiek op de islam.
Hoor daar meer een wat ander geluid
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het verschil tussen redelijke kritiek en de dingen die Wilders wil doen met mensen, puur omdat ze aanhanger van de Islam zijn, is nou net het verschil tussen geciviliseerde discussie en onbehouwen extreem-rechts geblaat.
Wilders wil moslims vergassen en cremeren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:51:05 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094420
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit zijn stereotyperingen... nog erger : karikaturen.
Goh, de PVV gelijk trekken met de NSB is dat niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69094467
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar? Lezen is blijkbaar erg moeilijk. In tegenstelling tot de NSDAP was de NSB geen anti-semitische partij van oorsprong. Zonder Bezetting waren ze dat waarschijnlijk ook nooit geworden. Tot in de oorlog konden Joden lid zijn en worden van de NSB en zoals hierboven al aangehaald, waren ze in sommige plaatsen zelfs mede-oprichter van de lokale afdelingen.

Ik ben met je eens dat je PVV en NSB niet 1:1 kunt vergelijken, evenmin als je PVV en NSDAP 1:1 kunt vergelijken. Maar er zijn wel net iets te veel overeenkomsten met beide in retoriek, uitlatingen en opvattingen om er een lekker gevoel over te hebben.
Als ik even slinks mag interfereren: hoe erg was die NSB eigenlijk zonder de associatie met de Endlösung? En dat is wel wat ze Wilders (uiteraard) in de schoenen willen schuiven.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:54:18 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69094498
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoor daar meer een wat ander geluid
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk omdat je selectief luistert, kijkt en leest en alleen registreert wat in je straatje past en weigert te accepteren, dat links niet de eenkennige vreselijke wereldsamenzwering is die jij er graag in wilt zien. Dat is niet erg, dat moet je helemaal zelf weten, maar het laat zo'n domme indruk achter als je op een openbaar forum dan met dit soort gereutel komt, door één gebeurtenis als een soort pars pro toto op het hele spectrum van toepassing te verklaren. Het bevestigt namelijk alleen nog maar een keer mijn opmerking hierboven over de kortzichtigheid van rechts.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_69094529
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar? Lezen is blijkbaar erg moeilijk. In tegenstelling tot de NSDAP was de NSB geen anti-semitische partij van oorsprong. Zonder Bezetting waren ze dat waarschijnlijk ook nooit geworden. Tot in de oorlog konden Joden lid zijn en worden van de NSB en zoals hierboven al aangehaald, waren ze in sommige plaatsen zelfs mede-oprichter van de lokale afdelingen.
Van oorsprong ja. Het doet niks af aan het antisemitisme van de partij tijdens de oorlog en zo staat deze partij nu bekend. Daarom vond ik het niet eens de moeite om op jouw tekst in te gaan. Voor mij is het daarom nog steeds raar dat Wilders zich bewust met de NSB zou willen verbinden.
Ik vind het een verkeerde vergelijking. Het is een populist die gebruik maakt van dezelfde soort middelen, maar daarom ook een NSB'er? Nou, nee, niet in mijn ogen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:55:43 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094542
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je selectief luistert, kijkt en leest en alleen registreert wat in je straatje past en weigert te accepteren, dat links niet de eenkennige vreselijke wereldsamenzwering is die jij er graag in wilt zien. Dat is niet erg, dat moet je helemaal zelf weten, maar het laat zo'n domme indruk achter als je op een openbaar forum dan met dit soort gereutel komt, door één gebeurtenis als een soort pars pro toto op het hele spectrum van toepassing te verklaren. Het bevestigt namelijk alleen nog maar een keer mijn opmerking hierboven over de kortzichtigheid van rechts.
Ik luister selectief?
Heb je meegekregen hoe Hirshi Ali door Links Nederland werd verguisd?

En als er iemand domme reutels van zich geeft ben jij het wel door de PVV met de NSB te vergelijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:57:32 #190
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69094597
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als ik even slinks mag interfereren: hoe erg was die NSB eigenlijk zonder de associatie met de Endlösung? En dat is wel wat ze Wilders (uiteraard) in de schoenen willen schuiven.
De NSB was een marge-partij. Bij de verkiezingen van '38 werden ze alweer gehalveerd en zonder de Bezetting waren ze in 1942 totaal verdwenen.

En ik betwijfel of iemand, afgezien van types als Meki, Wilders wil koppelen aan een soort Endlösung voor moslims. Maar ik durf best zo ver te gaan, dat ik denk dat Wilders een harde plasser krijgt bij het lezen van de Neurenberger wetten van 1935 en die maar wat graag zou willen invoeren hier, met overal 'moslim' ingevuld waar nu nog 'Jood' of 'niet-Ariër' staat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_69094600
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik luister selectief?
Heb je meegekregen hoe Hirshi Ali door Links Nederland werd verguisd?
Ik heb alleen meegekregen dat de linkse ultrahippie Rita Verdonk haar het land uit wilde.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:59:44 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69094650
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De NSB was een marge-partij. Bij de verkiezingen van '38 werden ze alweer gehalveerd en zonder de Bezetting waren ze in 1942 totaal verdwenen.

En ik betwijfel of iemand, afgezien van types als Meki, Wilders wil koppelen aan een soort Endlösung voor moslims. Maar ik durf best zo ver te gaan, dat ik denk dat Wilders een harde plasser krijgt bij het lezen van de Neurenberger wetten van 1935 en die maar wat graag zou willen invoeren hier, met overal 'moslim' ingevuld waar nu nog 'Jood' of 'niet-Ariër' staat.
Bek je schuim bij het schrijven hiervan?
Over vol zitten met domme vooroordelen gesproken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:02:38 #193
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69094728
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:55 schreef Vitale het volgende:

[..]

Van oorsprong ja. Het doet niks af aan het antisemitisme van de partij tijdens de oorlog en zo staat deze partij nu bekend.
Nee. De NSB staat bekend als een verraderspartij. Zelfs in de oorlog zijn het alleen de die-hard NSB'ers geweest die zeer actief met de Jodenvervolging hebben meegedaan. De meeste NSB'ers werden gezien als knechten van een Bezetter, die hand- en spandiensten verrichtten. Er zijn na de oorlog ook heus niet zoveel NSB'ers veroordeeld wegens actieve deelname aan de Endlösung, maar wel voor 'hulp aan den vijand'.

Zoals gezegd: Je kunt Wilders dus ook niet 1:1 gelijkstellen met een NSB'er (hoewel ik me wel afvraag hoe de PVV zou reageren als we in een zelfde soort situatie zouden zitten als voor WO2 en Duitsland zou ons bezetten, maar nu met een anti-moslim agenda). Maar dezelfde technieken gebruikt hij wel, ja. En dezelfde soort kreten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_69094786
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De NSB was een marge-partij. Bij de verkiezingen van '38 werden ze alweer gehalveerd en zonder de Bezetting waren ze in 1942 totaal verdwenen.
Correct.
quote:
En ik betwijfel of iemand, afgezien van types als Meki, Wilders wil koppelen aan een soort Endlösung voor moslims.
Nou, de overtrokken reacties die ik her en der hoor wijzen daar wel op...
quote:
Maar ik durf best zo ver te gaan, dat ik denk dat Wilders een harde plasser krijgt bij het lezen van de Neurenberger wetten van 1935
Nou, dat denk ik niet. Die wetten waren namelijk gebaseerd op het principe dat je geboren werd als iets, en dat wat je deed er niet toe deed. Wilders daarentegen heeft bij mijn weten geen enkel probleem met geboren islamieten die nu hardcore atheist zijn. Dat is een cruciaal verschil.
quote:
en die maar wat graag zou willen invoeren hier, met overal 'moslim' ingevuld waar nu nog 'Jood' of 'niet-Ariër' staat.
Er is niet inherent iets mis met het verwerpelijk vinden van een ideologie, puur omdat je daar vanaf kunt stappen. Of het erg liberaal is, is vers twee natuurlijk.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:38:42 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69095897
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:02 schreef Lord_Vetinari het volgende: (hoewel ik me wel afvraag hoe de PVV zou reageren als we in een zelfde soort situatie zouden zitten als voor WO2 en Duitsland zou ons bezetten, maar nu met een anti-moslim agenda). Maar dezelfde technieken gebruikt hij wel, ja. En dezelfde soort kreten.
Dat is inderdaad een intressante theorie..... Het zou nooit gebeuren, want alle West-Europese landen en de VS zouden nog voor Duitsland de KANS krijgt een leger op te bouwen gaan ingrijpen.... maar even als theorie, waar zou de PVV gaan staan als een bezetter in Nederland een anti-moslim agenda heeft, en moslims begint af te voeren naar kampen buiten Nederland..... zou de PVV fluitend toekijken, of zal ze zich aansluiten bij het verzet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_69096015
Waarschijnlijk zouden ze Duitsland zien zoals de soennieten in Irak Amerika: niet de grootste vijand.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:49:14 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69096282
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, dat denk ik niet. Die wetten waren namelijk gebaseerd op het principe dat je geboren werd als iets, en dat wat je deed er niet toe deed. Wilders daarentegen heeft bij mijn weten geen enkel probleem met geboren islamieten die nu hardcore atheist zijn. Dat is een cruciaal verschil.
Aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat toen de NSDAP in 1929-1933 campagne voerde, dat de standpunten van de partij ook niet bestonden uit "rassenwetten als wij aan de macht komen, en endlosung als we aan de macht blijven, stem op ons!" - Nee, het werd allemaal veel voorzichtiger gebracht. De Joden kregen voornamelijk de schuld van de economische en maatschappelijke problemen die Duitsland in de jaren 20 had.

De Nuremburger Rassenwetten kwamen pas 2 jaar na zijn machtsovername, en de Kristalnacht pas 5 jaar na zijn machtsovername. De Endlosung kwam pas in 1942 op tafel, bijna 10 jaar later.

Nu heeft de Nederlandse democratie aardig wat bescherming die voorkomen dat een situatie zoals de NSDAP overname van de macht niet kan gebeuren door de noodtoestand af te roepen en creatief om te gaan met de grondwet..... maar STEL nou dat het Wilders zou lukken om alleenheerser te worden (wat nooit zal gaan gebeuren denk ik), dan is het niet onmogelijk dat de maatregelen die hij dan invoerd binnen enkele jaren ver-ergeren in maatschappelijk onwenselijke situaties zoals in de vroege jaren 40.

Waar Wilders volgens mij WEL nu al een stijve van krijgt, is de Reichswette op het Duitse staatsburgerschap, die ook in 1935 werd ingevoerd als wet, welke het mogelijk maakte om Joden gemakkelijk te denaturalizeren, en vervolgens uit te zetten. Fleur Agema ziet dat wel zitten. (zie onderaan)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 mei 2009 @ 20:53:07 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69096430
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat marokkanen binnen eigen groep geen orde op zaken stellen. Weten ze dan niks van geschiedenis, wat er tijdens een depressie kan gebeuren met een gehate groep? Ze maken zichzelf wel enorm kwetsbaar nu.

En het gaat natuurlijk helemaal niet om de islam. Het boeit in NL bijna niemand wat voor geloof iemand heeft. Waar mensen zich aan ergeren is figuren die de straat onveilig maken, meisjes voor hoer uitschelden en aanranden, een grote bek opzetten tegen de politie, ruiten van politieautos inslaan, tasjes stelen, etc. Maar al die zaken worden door de islam ook afgewezen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:05:04 #199
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_69096867
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:53 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat marokkanen binnen eigen groep geen orde op zaken stellen. Weten ze dan niks van geschiedenis, wat er tijdens een depressie kan gebeuren met een gehate groep? Ze maken zichzelf wel enorm kwetsbaar nu.
We leven in een geindividualiseerde maatschappij. Mede dankzij rechts. Rechts heeft daarvan geprofiteerd omdat zo de arbeidersklasse is uitgeroeid.
Maar ga dan niet nu zeggen dat Marokkanen elkaar moeten corrigeren, zo zit onze maatschappij niet meer in elkaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:24:20 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69097696
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:53 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat marokkanen binnen eigen groep geen orde op zaken stellen.
Dat doen ze ook wel, er zijn allerlei vader-zoon projecten middels lokale buurthuizen om te proberen de lokale jeugd in het gareel te houden. Veel Marokkaanse ouders zijn zich wel degelijk bewust dat de jeugd de brandstof onder het vuur is momenteel.

Allleen hoeft er maar 1 groepje in Nederland uit het gareel te treden, en heel Nederland heeft een negatief beeld van alle jeugd, inclusief de jeugd die zich aan het beteren is. Een slecht bericht in de media weegt duizend maal zwaarder dan een goed bericht.

Groep Marokkanen slaan een supermarkt in Gouda kort en klein: Kamervragen!
Groep Marokkanen helpen in Utrecht met het schoonmaken van een wijk? Geen nieuws, niet interressant.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')