abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70068981
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoezo drama? McQuaid heeft letterlijk gezegd hoe het daadwerkelijk zit.
Nee, McQuaid heeft meerdere dingen beweerd. Hij heeft inderdaad ook ditzelfde gezegd wat ik net meldde, maar liet in andere gesprekken ook weer veel onduidelijkheden bestaan.
pi_70071229
de UCI houdt al jaren mensen die voor het klassement meerijden extra in de gaten. Armstrong werd ook niet voor niets zo vaak gecontroleerd.
ook niet zonder goede reden overigens
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:21:05 #153
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_70074354
Zouden de perikelen met Astana en hun nalatige betalingen hier ook niks mee te maken hebben gehad :
quote:
TAS: "Vinokoerov mag niet naar de Tour"

Aleksandr Vinokoerov mag alle illusies om deel te nemen aan de komende Tour opbergen. Het TAS heeft bevestigd dat de Kazak zijn volledige schorsing van twee jaar, tot 24 juli, moet uitzitten.

Aleksandr Vinokoerov testte in de Tour van 2007 positief op bloeddoping. Hij schreeuwde zijn onschuld uit en kreeg van de Kazakse bond een milde schorsing van één jaar. Maar het TAS fluit de Kazakken terug.

"Vinokoerov heeft een dopingovertreding begaan en daarom mag hij twee jaar niet koersen", meldt het TAS. Vinokoerovs ex-team Astana heeft al laten weten dat de 35-jarige renner welkom is bij hen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:30:54 #154
40566 Ericr
Livewrong
pi_70074744
Gewoon weer binnen laten, Astana verdient het ook om op te houden met bestaan. UCI moet eens wat slagvaardiger zijn en die licentie afnemen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:52:03 #155
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_70086246
quote:
Hamilton akkoord met schorsing

Tyler Hamilton heeft de acht jaar schorsing die hij opgelegd kreeg geaccepteerd. De Amerikaanse wielrenner werd betrapt op het gebruik van doping.

Het Amerikaanse nationale antidopingbureau sprak de "levenslange" straf uit twee maanden nadat hij betrapt werd. De 38-jarige Hamilton gaf toe een middel gebruikt te hebben tegen depressiviteit. Dit middel bleek de anabole steroïde testosteron te bevatten.

Het was de tweede keer dat de voormalig olympisch kampioen tijdrijden betrapt werd op doping. In 2004 werd hij als olympisch titelhouder als eerste atleet betrapt op het gebruik van een illegale bloedtransfusie. Die overtreding kostte hem twee jaar schorsing. De schorsing van acht jaar maakt meteen een einde aan zijn sportcarrière die ontsierd werd door verdenkingen en bewijzen voor dopinggebruik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_70086704
dat is dus de reden
nu is vino opeens welkom bij Astana, wedden dat ze nu met de betalingen over de brug komen vanuit Kazachstan

bah die Bruyneel moet gewoon een goeie sponsor zoeken, wat een idioot dat ie met die kazachstanen in zee is gegaan
pi_70087736
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
dat is dus de reden
nu is vino opeens welkom bij Astana, wedden dat ze nu met de betalingen over de brug komen vanuit Kazachstan

bah die Bruyneel moet gewoon een goeie sponsor zoeken, wat een idioot dat ie met die kazachstanen in zee is gegaan
Inderdaad

Ik heb het nu trouwens ook wel gehad met die Vino. Vroeger vond ik hem wel tof, maar ik vind hem nu een loser.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:46:26 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70090211
Ik hoop nog steeds dat Contador alsnog snel nnaar Caise gaat, wordt de tour leuker van!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:54:41 #159
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70090583
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik hoop nog steeds dat Contador alsnog snel nnaar Caise gaat, wordt de tour leuker van!
met een ploeg die totaal niet op hem is ingespeeld zeker
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70090915
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Szura het volgende:

[..]

met een ploeg die totaal niet op hem is ingespeeld zeker
Contador heeft alvast in de Dauphiné wat geoefend

Maarreh, ingespeeld zijn? Hoe zie je dat voor je?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:06:55 #161
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70091090
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Contador heeft alvast in de Dauphiné wat geoefend

Maarreh, ingespeeld zijn? Hoe zie je dat voor je?
Lijkt me dat de kopman bepaalt hoe er gereden moet worden en als het naar believen moet gebeuren (wat voor Contador zeer belangrijk zal zijn in de Tour) lijkt me dat een stuk lastiger met een ploeg waarin hij nog niet gereden heeft. Overigens vraag me af hoe de moraal dan in die ploeg zal zijn, of ze echt voor hem willen werken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70096217
Frison: "Steek voor niemand hand in het vuur"

di 16/06/2009 - 22:19 De UCI maakt woensdag de namen bekend van 50 "verdachte" renners. "Eindelijk", vindt Silence-Lotto-ploegleider Herman Frison.

Woensdag komt de UCI met de lijst van renners naar buiten die op basis van hun biologisch paspoort "verdacht" zijn. Preses McQuaid heeft al laten weten dat het om 50 renners zou gaan.
Belga
"Ik steek voor niemand van Silence mijn hand in het vuur", zegt ploegleider Herman Frison aan Sporza. "Maar het is niet zo dat we ons hart vasthouden."

"Er zal opluchting zijn dat de namen eindelijk bekend zijn, want hier wordt al zo lang over gesproken. Het is niet zo dat alle verdachte renners ook positief zijn. Als het systeem waterdicht is, waarom wachten ze dan zo lang?"

ik begrijp er niks meer van. Dat was toch een misverstand van die 50 renners? Dat ging toch om 10 renners en 40 toppers ofzo?
pi_70097376
quote:
Bernhard Kohl noemt zijn CERA-leverancier

Bernhard Kohl heeft tegen de Oostenrijkse justitie de naam genoemd van degene die hem voorzag van CERA. Het zou gaan om Hannes Hempel, een oud-renner die prof was van 2000 tot 2004.

Hempel zou Kohl in 2008 voor de start van de Tour van CERA hebben voorzien. De 35-jarige Oostenrijker is momenteel actief als triatleet. Hij ontkent via zijn advocaat de aantijgingen.

Bernhard Kohl werd in de Tour van 2008 derde en won het bergklassement. Na de Tour werd bekend dat hij positief getest had op het verboden middel CERA en kreeg hij een schorsing van twee jaar. Hierna kondigde hij zijn afscheid van de wielersport aan.
quote:
De Russische krant Nezavisimaya Gazeta verteld dat Raborenner Denis Mentsjov op de lijst van renners met verdachte bloedwaarden staat.

Ook Franco Pellizotti, Ivan Basso en Antonio Colom bevinden zich op . De laatste was al betrapt op het gebruik van EPO.

Ben benieuwd (straks/vanavond). Al denk ik dat er gewoon niks komt (geen lijst in ieder geval ).

[ Bericht 9% gewijzigd door Eppie_NL op 17-06-2009 15:30:19 ]
pi_70098247
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:28 schreef JohnDDD het volgende:
Frison: "Steek voor niemand hand in het vuur"

di 16/06/2009 - 22:19 De UCI maakt woensdag de namen bekend van 50 "verdachte" renners. "Eindelijk", vindt Silence-Lotto-ploegleider Herman Frison.

Woensdag komt de UCI met de lijst van renners naar buiten die op basis van hun biologisch paspoort "verdacht" zijn. Preses McQuaid heeft al laten weten dat het om 50 renners zou gaan.
Belga
"Ik steek voor niemand van Silence mijn hand in het vuur", zegt ploegleider Herman Frison aan Sporza. "Maar het is niet zo dat we ons hart vasthouden."

"Er zal opluchting zijn dat de namen eindelijk bekend zijn, want hier wordt al zo lang over gesproken. Het is niet zo dat alle verdachte renners ook positief zijn. Als het systeem waterdicht is, waarom wachten ze dan zo lang?"

ik begrijp er niks meer van. Dat was toch een misverstand van die 50 renners? Dat ging toch om 10 renners en 40 toppers ofzo?
Dat is het ook, alleen heeft McQuaid het gewoon gebrekkig gecommuniceerd.
pi_70098827
Als Menchov, Pellizotti en Basso op de lijst staan dan hebben we weer een schandaal erbij
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:51:06 #166
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70098921
Afhankelijk waarom ze op de lijst staan, als het een geval is van een 'als je hard fietst zul je wel gebruiken' lijst vind ik het wel meevallen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70099052
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef JohnDDD het volgende:
Als Menchov, Pellizotti en Basso op de lijst staan dan hebben we weer een schandaal erbij
Dat bericht is compleet niet te checken, dus laten we asjeblieft afwachten met namen totdat er iets officieel is.
pi_70099351
Op de site vna die krant kan ik het hele woord Меньшов trouwens niet vinden (volgens Wikipedia de Russische spelling van Menchov)
pi_70099756
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:01 schreef JohnDDD het volgende:
Op de site vna die krant kan ik het hele woord Меньшов trouwens niet vinden (volgens Wikipedia de Russische spelling van Menchov)
Vandaar dat het ook niet te checken is en dat we echt moeten wachten tot er iets officieel wordt gemaakt. Anders is dit gewoon een flauwe grap door iemand verzonnen, die iedereen gelooft.
pi_70099993
En daar hebben we de eerste namen!
quote:
Following the announcement made by UCI President Pat McQuaid in Paris on 10 June, and after having informed all the parties concerned (riders, National Federations, teams, National Anti-Doping Organisations and the World Anti-Doping Agency), the International Cycling Union announces that disciplinary procedures have been requested against the following riders for apparent violation of the Anti-Doping Rules on the basis of the information provided by the blood profile in their biological passports:

* Igor Astarloa Ascasibar (ESP)
* Pietro Caucchioli (ITA)
* Francesco De Bonis (ITA)
* Ruben Lobato Elvira (ESP)
* Ricardo Serrano Gonzalez (ESP)

The UCI emphasises that these proceedings are being initiated as a result of the recommendations of the independent experts appointed when the biological passport programme was launched.

Since the introduction of this new programme, the regular analysis of individual profiles has not only led to the proceedings described above, but has also confirmed the result of sample analysis for riders who have tested positive for prohibited substances such as EPO and CERA and has allowed increasingly effective targeting of riders for out-of-competition anti-doping controls.

However, an assessment of the first year of the era of the biological passport would not be complete without mentioning the very encouraging fact that the overall analysis of the individual profiles of some 840 riders in the programme shows that a very large majority of their profiles do not display any anomalies.

The UCI is confident that the information obtained from the new approach, based on the indirect detection of doping practices, will greatly reduce the possibility of that cheating in the future by any athlete who decides to disrespect the rules of the sport remains undetected.

Furthermore, the UCI is aware that today's announcement is a very important step in the battle against doping. The UCI is proud, once more, to be the pioneering international federation in this field. After the introduction of blood tests in 1997 and the EPO detection test in 2001, it is now through the biological passport that the UCI is confronting the scourge of doping.

Although times are still difficult, this new step in anti-doping represents the dawn of a new future for cycling and sport in general. With this in mind, the UCI congratulates those who provided the inspiration for this groundbreaking initiative and also thanks all parties who have contributed to developing the biological passport (teams, organisers, riders and associations as well as scientific and sporting bodies) and who still offer their full and continuing support.

Each rider mentioned above shall be accorded the right to the presumption of innocence until a final decision has been made on this matter. Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.

UCI Press Service
pi_70100051
En ik denk dat het ook hierbij blijft. Zoals al veel vaker gezegd, is er helemaal geen lijst van 50 verdachten, maar wel van 50 namen die extra in de gaten gehouden worden (en niet per se omdat ze verdacht zijn).
pi_70100068
Nou "de toppers" hoor.
pi_70100256
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef Eppie_NL het volgende:
Nou "de toppers" hoor.
Wie heeft het over 'de toppers' gehad dan?
pi_70100261
Renners zijn ook niet echt opmerkelijk te noemen. Subtoppers die al langer bij verdachte ploegen reden en zonder doping niet vooruitkomen.
pi_70100327
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wie heeft het over 'de toppers' gehad dan?
Niemand, maar had wel grotere namen gehoopt/verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')