Ik heb het onderhand wel gehad met die gastquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:32 schreef OProg het volgende:
En kijk, daar hebben we Bernie ook weer:
[..]
Intussen probeert de ASO hem juist aan de start te krijgen.quote:CONI kreeg zak bloed Valverde
MADRID - Het Italiaanse olympisch comité CONI heeft bewijs van dopinggebruik tegen de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde in handen waar de Spaanse autoriteiten geen toegang toe hebben. ONI kreeg een zak met bloed afkomstig uit het lab van de Spaanse arts Eufemiano Fuentes, hoewel de Spaanse onderzoeksrechter daar geen toestemming voor had gegeven. Een medewerker had de zak bloed zomaar vrijgegeven.
Dat onthulde dinsdag de Spaanse minister van Sport, Jaime Lissavetzky. ,,CONI is erin geslaagd bewijs te krijgen dat ons wordt onthouden'', zei hij.
CONI schorste onlangs de renner voor twee jaar. Hij mag niet koersen op Italiaans grondgebied. Dat was het gevolg van de dopingcontrole die vorig jaar tijdens de Ronde van Frankrijk werd uitgevoerd in de Italiaanse etappeplaats Cuneo. Het DNA uit zijn bloed kwam overeen met erfelijk materiaal in bloed dat bij Fuentes in een bloedzak was opgeslagen. Valverde kan door de schorsing de Tour niet rijden, omdat de zestiende etappe (21 juli) door Italië gaat.
De Spaanse autoriteiten krijgen geen toegang tot de dossiers omdat de oorspronkelijke beschuldigingen afkomstig zijn uit het jaar 2006. In dat jaar was doping volgens de Spaanse wetgeving nog geen vergrijp. Om die reden weigerde de Spaanse onderzoeksrechter in april de Spaanse wielerbond inzage in de dossiers rond de vondsten in het dopinglab van Fuentes.
Ja dat is pas echt leuk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar toch is het leuker als ze er niets van zeggen en dan plotseling halverwege alle valsspelers eruit gooien!![]()
Leek me nogal logisch.quote:CPA: "Anti-doping clausule niet toegestaan"
De organisatie van profwielrenners CPA heeft verklaard dat een clausule in het contract over dopinggebruik niet toegestaan is in de reglementen van de UCI. Hier verwijst de organisatie naar de clausule die Katusha zijn renners heeft laten tekenen waarin staat dat ze bij een overtreding vijf keer hun jaarsalaris aan de ploeg moeten betalen.
De Russische ploeg stelde dit in na de positieve dopingtesten van Christian Pfannberger, dat ook nog eens gevolgd werd door het dopinggeval met Antonio Colom. Enkele renners lieten al weten dat zij het niet met de clausule eens waren. Robbie McEwen tekende uiteindelijk wel terwijl Gert Steegmans blijft weigeren.
De CPA schaart zich in een verklaring achter Steegmans. "De CPA herinnert alle renners die behoren tot een ProTour- of ProContinental-team eraan dat de reglementen van de UCI het niet toestaat een clausule toe te voegen aan een contract die van invloed is op de rechten van de renners."
Toevallig zegquote:Klöden niet van start in nationaal kampioenschap
23 juni 2009
\Andreas Klöden zal komende zondag niet aan de start verschijnen van het Duits kampioenschap op de weg. De renner van Astana heeft zich niet ingeschreven voor de titelstrijd in Cottbus.
Zijn ploeg weet niet waarom de Duitser niet aan de start verschijnt. Klöden staat onder verdenking van het gebruik van doping in zijn tijd bij T-Mobile.
Toch twijfel ik nog een heel klein beetje over in hoeverre dit waar is. De bron van het bericht dat de ASO hem aan de start wil is de Catalaanse krant El Periódico. En daarnaast zie ik niet in waarom ze Boonen niet zouden willen in verband met het imago van de sport en Valverde wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:30 schreef Ereinion het volgende:
Het is nu ook duidelijk waar het CONI zijn bewijsmateriaal vandaan heeft:
[..]
Intussen probeert de ASO hem juist aan de start te krijgen.
Nee, vond ik niet. Zelfde wat al bekend was, dat hij al in z'n rabo tijd gebruikte, dat Human Plasma gedoe, die Matschinger kwam even langs, maar vond het niet schokkend. Misschien het einde, dat hij zei dat de Rabo renners die worden verhoord wel niet voor niets zouden worden verhoord. Maar goed, is eigenlijk ook weinig nieuws...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:36 schreef FredWielergek het volgende:
Ik heb het stukje Kohl op 1vandaag gemist. Is er iets interessants te melden over of door hem?
vergeet het stuk niet waarin ie meldde dat boogerd in z'n goede jaren de leverancier van zowat het hele peleton was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:40 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Nee, vond ik niet. Zelfde wat al bekend was, dat hij al in z'n rabo tijd gebruikte, dat Human Plasma gedoe, die Matschinger kwam even langs, maar vond het niet schokkend. Misschien het einde, dat hij zei dat de Rabo renners die worden verhoord wel niet voor niets zouden worden verhoord. Maar goed, is eigenlijk ook weinig nieuws...
Zei ie dat???quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
vergeet het stuk niet waarin ie meldde dat boogerd in z'n goede jaren de leverancier van zowat het hele peleton was.
Rasmussen valt te verwachten, zeker omdat hij valt te linken aan de Oostenrijkse manager.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:03 schreef JohnDDD het volgende:
Wie? Dan denk ik zelf aan Rasmussen, Boogerd, Dekker. Menchov zie ik met zijn steenkolenengels nog niet zo snel in de McDonalds hangen tegenover een Oostenrijks bloedlab.
Je moet wat, bovendien is die McEpo goed binnen te houdenquote:Ongelooflijk trouwens dat die renners zo open en bloot tegenover het bloedlab afspreken, valt dat niemand op?
Binnenkort duiken er weer opgenomen telefoongesprekken op. Rasmussen voor zijn manager, of hij even een "burger" mag komen halen want bij het HappyMeal van de vorige dag zijn ze die vergeten mee te geven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Rasmussen valt te verwachten, zeker omdat hij valt te linken aan de Oostenrijkse manager.
[..]
Je moet wat, bovendien is die McEpo goed binnen te houden
Weening en Posthuma werden op een gegeven moment toch ook genoemd? Ik vertrouw niemand, zoals je al zei, "waar rook is, is vuur" ook Menchov zie ik daar wel zitten in de Mac..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:03 schreef JohnDDD het volgende:
Wie? Dan denk ik zelf aan Rasmussen, Boogerd, Dekker. Menchov zie ik met zijn steenkolenengels nog niet zo snel in de McDonalds hangen tegenover een Oostenrijks bloedlab.
"Ey Boogerd, this clown looks a bit like Breukink no?".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:45 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Weening en Posthuma werden op een gegeven moment toch ook genoemd? Ik vertrouw niemand, zoals je al zei, "waar rook is, is vuur" ook Menchov zie ik daar wel zitten in de Mac..
Diskrediet en desillusie.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:11 schreef ElYefe het volgende:
Weet iemand trouwens waarom Rasmussen nog geen andere ploeg heeft gevonden? Te oud? Heeft die aangegeven te stoppen? Heeft die eigenlijk een schorsing gekregen voor 2 jaar? Hij is immers nooit echt gepakt op iets...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |