abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 11:33:31 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69520760
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die gaat niet kapot als de salarissen worden verlaagd. Er is kwaliteit genoeg dat weer kan instromen. Krijgen die ook een eerlijke kans.
Die halen geen hoge kijkcijfers, geen hoge kijkcijfers is dalende inkomsten, is weer slechtere programma's, etc.
Carpe Libertatem
pi_69520824
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik begin mij wel zorgen te maken over het niveau van promovendi vandaag de dag.
Je bent nu wel enorm arrogant. Zonder enige fatsoenlijke onderbouwing de wetenschapper aanvallen als ze het niet met je eens zijn. En als ze het wel met je eens zijn, zijn het toppers.

Terwijl jij gewoon helemaal niets van economie weet. Nou ja, VWO niveau wellicht, maar dat is ook aardig weggezakt constateer ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69520846
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Waar heb ik dat gezegd?
In dit draadje. Maar nu mag Jantje Shit wel meer verdienen dan souflaki?
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 11:37:49 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69520928
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:
souflaki
Wel een goed idee. Voor mijn lunch.
Carpe Libertatem
pi_69521622
quote:

[..]

Je bent nu wel enorm arrogant. Zonder enige fatsoenlijke onderbouwing de wetenschapper aanvallen als ze het niet met je eens zijn. En als ze het wel met je eens zijn, zijn het toppers.
Ach, hoeveel prof's heb jij hier afgekraakt omdat jij et niet eens met ze bent?
quote:
Terwijl jij gewoon helemaal niets van economie weet. Nou ja, VWO niveau wellicht, maar dat is ook aardig weggezakt constateer ik.
Ik ben geen afgestudeerd econoom. Neem niet weg dat je inzicht kan hebben in de dynamiek van micro en macro economische processen. Ik denk zelfs meer dan hen....

Ik heb echte hogere wiskunde gehad. Op een TU, waar ze dit niveau never nooit zullen halen.

Ik heb geen hoe pet op van economen, zeker die Kaynes de grond in hebben getrapt. Die begrijpen niets van het principe van tegenkoppelen en welke positieve effecten dit op het systeemgedrag kan hebben.......
pi_69521743
quote:

[..]

In dit draadje. Maar nu mag Jantje Shit wel meer verdienen dan souflaki?
Nou dat gescheld (2x) is nou ook niet nodig.

Je deint wel alle kanten op....

Ik zeg dat ze allebei horen toe te komen wat ze verdienen. Niet teveel en niet te weinig. Dus gewoon in proportie...

En ja, ik vind dat Jan Smit ZWAAR wordt overgewaardeerd. In alle opzichten.

Niet gezond.

En mocht Sakis Rouvas dat ook overkomen, dan ben ik dezelfde mening toegedaan. (zal wel loslopen, ik had nooit eerder van hem iets vernomen.)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 29-05-2009 12:33:17 ]
pi_69528072
Wie weet is Rouvas wel de Jan Smit van Griekenland?
pi_69532278
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:34 schreef tjoptjop het volgende:
Wie weet is Rouvas wel de Jan Smit van Griekenland?
Als dat zo is dan weet ik 1 ding zeker: Grieken hebben een betere smaak
pi_69541228
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach, hoeveel prof's heb jij hier afgekraakt omdat jij et niet eens met ze bent?
Ik heb volgens mij één prof. hard uitgelachen omdat hij claimde dat er geen markt was en dat is zonneklaar onzinnig. Dat heb ik onderbouwd en DAAR zit het verschil.
quote:
Ik ben geen afgestudeerd econoom. Neem niet weg dat je inzicht kan hebben in de dynamiek van micro en macro economische processen. Ik denk zelfs meer dan hen....

Ik heb echte hogere wiskunde gehad. Op een TU, waar ze dit niveau never nooit zullen halen.
En het gek vinden dat ik je arrogant noem...
pi_69541282
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zeg dat ze allebei horen toe te komen wat ze verdienen. Niet teveel en niet te weinig. Dus gewoon in proportie...
Je draait er omheen. Wie mag van jou het meest verdienen?!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:11:24 #286
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69547441
quote:
Kritiek Shell-baas op onbezonnen vrije markt

Van onze verslaggever Xander van Uffelen
Gepubliceerd op 29 mei 2009 15:21, bijgewerkt op 29 mei 2009 15:58

AMSTERDAM - De pure vrije markt werkt niet. De staat moet daarom weer meer grip krijgen op de financiële markten. Dat zegt scheidend topman Jeroen van der Veer van Shell in een interview zaterdag met de Volkskrant.
Jeroen van der Veer, scheidend topman van Shell
Jeroen van der Veer, scheidend topman van Shell (ANP)

‘Het model van Laissez faire, laat de markt maar alles doen, werkt niet. Dat heeft deze crisis bewezen. Tegelijkertijd weten we uit de jaren zestig en zeventig dat communisme en staatssturing evenmin werken. We moeten dus naar een meer hybride model. De staat moet weer hekken om de markt zetten. Met name in het bankwezen is het essentieel dat er meer regelgeving komt.’

Grenzen
Van der Veer stelt dat aan de globalisering van de vrije markt ook grenzen zitten. ‘We praten allemaal over globalisering en zeggen dat het fantastisch is. Nederlandse banken gaan internationaal. Maar als ze in problemen komen is er geen internationaal systeem voorhanden om de banken te redden.’ De bankencrisis heeft duidelijk gemaakt dat grote landen een voorsprong hebben bij het redden van banken in vergelijking tot kleine landen, zegt hij. ‘Amerika is een groter land en kan dus meer aan dan Nederland. Het lijkt me niet de bedoeling dat grote landen een voordeel hebben en grotere banken kunnen bouwen.

Van der Veer, die op 1 juli met pensioen gaat, wil geen inhoudelijk commentaar geven op de ophef over de bonussen bij het oliebedrijf. Vorige week stemde een meerderheid van aandeelhouders tegen het beloningsrapport van Shell. Wel zegt hij. ‘Als de hele maatschappij in zijn algemeenheid denkt dat het beloningsmodel een probleem is, betekent dat wel dat je moet veranderen.’

Lees het volledige interview zaterdag in de Volkskrant.
Het volledige interview is vooralsnog niet digitaal te vinden.
pi_69548287
Wel slim. Zeiken over de banken, zodat je eigen afscheidspremie minder aandacht krijgt.

Ik ben het niet noodzakelijk oneens met wat er staat (maar ik ken ook niet het hele interview, dus dat zou ook voorbarig zijn), maar ik zie vooral strategie.
pi_69551197
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij één prof. hard uitgelachen omdat hij claimde dat er geen markt was en dat is zonneklaar onzinnig. Dat heb ik onderbouwd en DAAR zit het verschil.
[..]
Was ook maar een mening over die onderbouwing valt immers te twisten. Net zo goed dat ik een mening over en promovendus heb. Dus pot keteltje, dat was mijn punt.
quote:
En het gek vinden dat ik je arrogant noem...
Het is geen arrogantie. De wiskunde die ik heb gehad staat qua niveau op een veel hoger peil dan jij met de studie economie heb gehad.....En dat is gewoon een feit. De studie economie is ook veel gemakkelijker dan een studie Elektrotechniek aan een TU.

Qua dynamica in het algemeen merk ik steeds weer dat economen vaak weinig inzicht hebben....Steeds weer.
pi_69551252
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je draait er omheen. Wie mag van jou het meest verdienen?!
Heel eenvoudig. Diegene die het meeste presteert en dat zich vertaalt middels een juist beloninigsequivalent. In de laatste zit juist de kern van het probleem van de markt....(waardoor de grondslag voor overwaardering geworteld zit).
pi_69551285
In de Elselvier van deze week staat een artikel over bonussen. Zelfs dat rechtse blad stelt een probleem dat het vaak wel degelijk mis gaat met bonussen. Dat ze onterecht worden uitgekeerd. Maar het artikel moet ik nog even rustig doornemen.
pi_69551352
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Was ook maar een mening over die onderbouwing valt immers te twisten. Net zo goed dat ik een mening over en promovendus heb. Dus pot keteltje, dat was mijn punt.
Nee, ik toon aan dat hij ongelijk had met zijn mening. EN ik viel zijn MENING aan en ik zei niet dat die prof. er helemaal niets van kan (ik suggereerde zelfs politieke motieven). Jij valt zonder enige fatsoenlijke onderbouwing het niveau van niet alleen de promovendus, maar alle promovendi aan.

Als jij dat verschil niet kan begrijpen dan zou ik al helemaal maar mijn mond houden over jouw opleiding...
quote:
Het is geen arrogantie. De wiskunde die ik heb gehad staat qua niveau op een veel hoger peil dan jij met de studie economie heb gehad.....En dat is gewoon een feit.
Alleen draait economie niet om wiskunde. Nog even en je beweert beter te kunnen racen dan Michael Schumacher, want jij kan beter rekenen... Echt, je niveau roept een beeld op welke omgekeerd evenredig is aan het beeld dat je op wenst te roepen.
quote:
De studie economie is ook veel gemakkelijker dan een studie Elektrotechniek aan een TU.
Ik denk niet dat jij het zal halen, gelet op jouw totale onbegrip van de materie. Het is verder ook niet interessant. Je kan nu wel claimen dat jij van ieder vakgebied met een eenvoudiger studie meer weet dan de mensen die die studie hebben gedaan, maar het lijkt mij evident een domme opmerking.
quote:
Qua dynamica in het algemeen merk ik steeds weer dat economen vaak weinig inzicht hebben....Steeds weer.
Nee, ze zijn het op hun vakgebied oneens met jou (omdat jij er geen donder van begrijpt) en dus diskwalificeer jij ze.

En DAAROM noem ik jou arrogant.
pi_69551377
http://www.sp.nl/zorg/nie(...)phia_moet_terug.html

Het is echt te gek voor woorden dat die lui een oprotpremie hebben gekregen . Ze hebben Philadelphia tot op de rand van de afgrond gebracht met een verlies van niet minder dan ruim 18 miljoen euro....

werd eerst volgehouden dat ze geen vertrekpremie zouden krijgen. Maar wat blijkt: ze krijgen het toch..Over moreel verval gesproken...

Het gaat verdraaid om AWBZ gelden. Waar iedereen aan mee heeft betaald.
pi_69551389
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Heel eenvoudig. Diegene die het meeste presteert

En weer draai je er omheen. Wie presteert volgens jou het meest, Jantje of souflaki?
pi_69551407
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

En weer draai je er omheen. Wie presteert volgens jou het meest, Jantje of souflaki?
Noem die man eerst nou eens gewoon bij zijn naam.
pi_69551419
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
In de Elselvier van deze week staat een artikel over bonussen. Zelfs dat rechtse blad stelt een probleem dat het vaak wel degelijk mis gaat met bonussen. Dat ze onterecht worden uitgekeerd. Maar het artikel moet ik nog even rustig doornemen.
In de elsevier wordt anders geen pleidooi gehouden voor staatsingrijpen zoals jij dat voorstelt.
pi_69551434
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Noem die man eerst nou eens gewoon bij zijn naam.
Ik kan bij dit forum niet tegelijk lezen en reageren en ik ken zijn naam niet.

Maar geef nu eens antwoord. De hollander of de griek?
pi_69551441
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:11 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Het volledige interview is vooralsnog niet digitaal te vinden.
En Jeroen van de Veer ziet in deze het licht. Ik roep dit al jaren..
pi_69551454
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is echt te gek voor woorden dat die lui een oprotpremie hebben gekregen.
Zo maar de wet volgen. SCHANDE!
pi_69551474
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:

En Jeroen van de Veer ziet in deze het licht. Ik roep dit al jaren..
Je roept iets totaal anders.
pi_69551597
En weer door met aflevering 43...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')