Helguera speelt als controlerende/ verdedigende middenvelder. Als extra blok, omdat Vicente, Jonk en Aimar nogal wat drang naar voren hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:14 schreef DemonCleaner het volgende:
Poule E:
1. Gordon_Shumway
Het (vrij dikke) Argentijnse tintje aan dit elftal doet het hem voor mij. En dan met name Zanetti en Batistuta, twee van mijn favoriete spelers. Dit compenseert wat mij betreft ruimschoots voor wat mindere spelers als Grimandi en Pellegrino. Ik zie je middenveld zo niet helemaal voor me, maar het is toch een heel mooi elftal.
Dan moet er nog een hoop gebeuren hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:43 schreef PhifeDawg het volgende:
Ik zou het bijna schandalig vinden als Gordon_Shumway niet doorging.
Meer dat laatste ja, met name de rol van Jonk. Ik had me de opstelling wel zo voorgesteld zoals je het nu beschrijft. En dan zit er inderdaad veel verschil tussen Jonk en Vicente, de rechterkant is niet echt bezet op deze manier. Maar misschien dat dat met een vrije rol voor Claudio Lopez wel op te vangen is. Die vond ik echter altijd op zn best als ie randje buitenspel stond en dan lekker achter de verdediging kon wegsprinten op een heerlijke steekpass vanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Helguera speelt als controlerende/ verdedigende middenvelder. Als extra blok, omdat Vicente, Jonk en Aimar nogal wat drang naar voren hebben.
Jonk is m'n rechtermiddenvelder, maar duidelijk geen winger. Dit is Vicente wel wat meer op links.
Aimar is de aanvallende middenvelder, die voor de middenlinie zwerft. Voorin heb je dan Claudio die wat een wat vrijere rol heeft dan Batigol, die gewoon diepste spits is.
Je krijgt dus zoiets, een ruitachtige formatie:
--------Helguera--------
---Jonk--------Vicente-
---------Aimar-----------
Of bedoel je gewoon dat je het niet ziet werken/slagen?
Ja, Jonk en Vicente zijn niet dezelfde spelers op de flanken. Maar inderdaad, Claudio die heeft wel een wat vrijere rol dus dan ook aan de rechterkant de diepte in, zoals Vicente op links. En Zanetti (en Riise ook) kunnen er altijd overheen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:06 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Meer dat laatste ja, met name de rol van Jonk. Ik had me de opstelling wel zo voorgesteld zoals je het nu beschrijft. En dan zit er inderdaad veel verschil tussen Jonk en Vicente, de rechterkant is niet echt bezet op deze manier. Maar misschien dat dat met een vrije rol voor Claudio Lopez wel op te vangen is. Die vond ik echter altijd op zn best als ie randje buitenspel stond en dan lekker achter de verdediging kon wegsprinten op een heerlijke steekpass vanMendieta.
![]()
Het loopvermogen van Zanetti kan ook helpen om de rechterkant bezet te houden trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |