abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70161471
Volg dit topic al tijdje omdat mijn huis ook opgeleverd wordt over een paar maanden.
Ziet er allemaal heel mooi uit, is ook wel wat duurder/groter dan mijn huis zal worden, maar mag ik vragen waar je dressoir en tv-meubel hebt gekocht want ziet er mooi uit.
Laat het zelf waarschijnlijk beneden met glasweefsel behangen en slaapkamers twijfel ik nog over. Weet je al wat je met de trap gaat doen? Bekleden, halve maantjes, strips?

Succes ermee!!
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  maandag 22 juni 2009 @ 18:07:26 #52
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_70260449
Nog 3 nachtjes slapen!
Life is what happens to you when you're busy making other plans
  maandag 22 juni 2009 @ 18:16:27 #53
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_70260740
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:02 schreef Ratjepoepe het volgende:
Volg dit topic al tijdje omdat mijn huis ook opgeleverd wordt over een paar maanden.
Ziet er allemaal heel mooi uit, is ook wel wat duurder/groter dan mijn huis zal worden, maar mag ik vragen waar je dressoir en tv-meubel hebt gekocht want ziet er mooi uit.
Laat het zelf waarschijnlijk beneden met glasweefsel behangen en slaapkamers twijfel ik nog over. Weet je al wat je met de trap gaat doen? Bekleden, halve maantjes, strips?

Succes ermee!!
Leuk dat je volgt!

Het dressoir en tv-meubel komen van De Kortingknaller in Den Bosch (http://www.dekortingknaller.nl/). Zij hebben een wisselend assortiment, wel regelmatig van dezelfde serie. Het gaat hierbij vaak om licht beschadigde (krasje/deukje) meubelen. Voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan bij andere winkels, terwijl het om vaak precies dezelfde meubelen gaat. Het is dat de medewerker van de winkel weer waar hij moet wijzen, anders vind je het niet snel.

Bij trendhopper (xl) hebben ze de serie (niet alles, misschien wel te bestellen) ook, ook bij Palace meubelen en ik heb het ook op woonboulevard in Rotterdam en Amsterdam (weet niet meer welke winkel) gezien. Daar betaal je wel de 'gewone' prijs. Via internet is het te vinden als je "Store" googled. Zo heb ik de plaatjes gevonden.

De trap ga ik schilderen en er dan strips, van die rechte ribbels, opplakken. Mijn ervaring met alleen schilderen is dat het niet lang duurt voordat ik van de trap af glijd op mijn sokjes! De kleur van de trap weet ik nog niet. De laatste tijd ben ik nogal into "wit" dus grote kans dat het wit wordt en anders een combi van wit met antraciet. Ik ben dol op schilderen, dus dat komt goed!
pi_70263974
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:07 schreef jubelientje het volgende:
Nog 3 nachtjes slapen!
Leuk!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:56:47 #55
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_70327299
Nog 1 nachtje slapen !

Morgen om 13.00 is de oplevering!
pi_70343294
Leuk, veel plezier!!
pi_70349826
en?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_70352150
Veel succes met de oplevering
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:39:03 #59
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_70377709
Jahaaaaa! Het is zo ver: de sleutel (s) !

Vanmiddag om 13.00 hadden we de oplevering. Samen met de man van VEH en de aannemer/opzichter zijn we door het huis gelopen. Bij de vooroplevering had ik een lijst gemaakt van alle gebreken (vooral schilderwerk) en die heb ik zelf nagelopen. Na ruim twee uur door het huis bleven er nog 7 punten over die nog opgelost moeten worden, maar het zijn allemaal kleine dingetjes. Terwijl de keuring aan de gang was werden er hier en daar ook nog dingen opgelost, dus het waren er eerst 14 ofzo, maar prima hoor!

Bij de vooroplevering maakten we ons nog zorgen over de aansluiting van de warm- en koud waterkraan en afvoer, maar die had de loodgieter netjes voor ons verzet. Daar waren ze niet toe verplicht, want we hadden daar geen exacte maten van, maar nu is het op onze keuken aangepast, fijn!

Morgen moet ik helaas weer werken, maar mijn lief gaat aan de slag om wat sleufjes te maken om een aantal stopcontacten te verplaatsen die nét niet op de goede plaats zitten. De stucadoor komt morgen ook, dus het klussen kan beginnen!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:48:06 #60
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70388534
Gefeliciteerd!!
Wat goed dat al jullie punten besproken zijn en er ook wat aan gaat gebeuren.

Veel plezier en succes met het naar wens maken van jullie huis
  zondag 28 juni 2009 @ 20:29:22 #61
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70455865
wel supermooi geworden! Ik wil de inrichting dalijk wel zien als het klaar is.
Look who's back in the wrong place at the right time
  maandag 20 juli 2009 @ 08:27:32 #62
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_71140444
Even wat fotootjes van de afgelopen weken. We hebben hard gewerkt!
Zo is de stucadoor geweest.
Er zijn 2 wandjes behangen.
Het hele huis is geschilderd.
Op de 2e en 1e verdieping ligt al laminaat en we zijn beneden ook al een eindje!

Ons huis

De overdracht van de woning (25 juni)

De keuken vanuit de woonkamer gezien

De woonkamer en keuken

De woonkamer vanuit de keuken gezien

Een stopcontact in de slaapkamer verplaatsen

Balkonnetje van slaapkamer aan de voorkant van het huis

Stucadoor is bezig op de 2e verdieping

Meer volgt, maar zometeen gaan we nog even een vloertje leggen!
pi_71140500
tvp voor vanaaf!
  maandag 20 juli 2009 @ 08:38:38 #64
910 Barbie
Graduated Fool
pi_71140525
Wat een heerlijk licht huis zeg! Mooi van buiten én van binnen!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_71150225
Hoihoi, allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aanwinst. De woning ziet er erg mooi uit!

Ik had een klein vraagje. Waarvoor zet je de stucadoor precies in? De muren lijken al afgewerkt (behangklaar toch?), dus is het toch niet meer nodig om te stucen? Anders moet ik nog eventjes een stucadoor gaan regelen voor de oplevering van mijn eigen woning
  maandag 20 juli 2009 @ 17:47:43 #66
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_71155524
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:55 schreef pinguin het volgende:
Hoihoi, allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aanwinst. De woning ziet er erg mooi uit!

Ik had een klein vraagje. Waarvoor zet je de stucadoor precies in? De muren lijken al afgewerkt (behangklaar toch?), dus is het toch niet meer nodig om te stucen? Anders moet ik nog eventjes een stucadoor gaan regelen voor de oplevering van mijn eigen woning
Bedankt voor de compimenten!

De woning werd behangklaar opgeleverd, maar er zaten nog zoveel onzuiverheden in de muren (wel acceptabel volgens VEH) dat de stucadoor het glad heeft afgewerkt. Eén man heeft vooraf alle muren geschuurd. Daarna zijn de muren gestuct en achteraf weer geschuurd. Hierdoor waren de muren helemaal glad afgewerkt enmakkelijk te schilderen (eerst voorstrijken) en te behangen. Andere mensen met dezelfde woning hebben bijvoorbeeld over de 'behangklare' woning behangen, maar er zitten allemaal bulten in het behang door de bulten in de muren. Dat is wel heel erg jammer. Ik ben blij dat het bij ons gestuct is en het is supernetjes gedaan! Maar het hangt er maar net vanaf hoe een woning is afgewerkt natuurlijk.
pi_71155957
Mooi met al dat glas zeg!
Ben benieuwd hoe het wordt!
pi_71156349
tvp
  maandag 20 juli 2009 @ 18:29:42 #69
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_71156366
mama en tante aan het behangen (in de slaapkamer)

mama en tante aan het behangen in de woonkamer

kamer boven (geschilderd)

laminaat op 2e verdieping is gelegd

trapgat is geschilderd

[ Bericht 4% gewijzigd door jubelientje op 20-07-2009 18:37:05 ]
pi_71156956
Mooi behang!! Sjiek hoor
  maandag 20 juli 2009 @ 19:02:08 #71
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71157081
Oeh dat witte behang is mooi zeg. Waar heb je die vandaan?
Big mouth strikes again
  maandag 20 juli 2009 @ 23:34:04 #72
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_71165830
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:02 schreef heartwork het volgende:
Oeh dat witte behang is mooi zeg. Waar heb je die vandaan?
Het behang is van het merk Voca (Moods) --> http://www.voca.nl/collecties/moods/moodso.html
Ik heb het gekocht bij de behangwinkel, maar het is via diverse websites ook te bestellen. Het is er ook in ht antraciet/zilvergrijs, meer créme en ook in het groen (ook mooi).
pi_71171783
Dus je hebt alles laten stucen en daarna behangen (mooi behang idd)? En in sommige kamers wel geverfd over het stucwerk?

Ik dacht dat je eerst van plan was het te laten stucen en daarna verven. Dit is lijkt mij dus wel extra duur. Ben je van plan om als het is uitgewerkt over jaar ofzo het behang nog een keer weg te halen en te verven ipv behang? Meteen behangen is dus niet wat ivm de bobbels, ik denk er namelijk over om glasweefsel te doen maar dat is wel wat ander materiaal natuurlijk.

Het trapgat heb je geschilderd, is dat ook gestuct? En zoals beneden in het portaal/halletje, heb je dat ook geverfd? Wat was voor jou de reden om laminaat ook op de verdiepingen te doen? Ik ben namelijk wel van plan om hier vloerbedekking te doen itt op de begane grond.

Pff, wat een vragen. Succes er verder mee!
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:18:56 #74
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_71188247
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:06 schreef Ratjepoepe het volgende:
Dus je hebt alles laten stucen en daarna behangen (mooi behang idd)? En in sommige kamers wel geverfd over het stucwerk?

Ik dacht dat je eerst van plan was het te laten stucen en daarna verven. Dit is lijkt mij dus wel extra duur. Ben je van plan om als het is uitgewerkt over jaar ofzo het behang nog een keer weg te halen en te verven ipv behang? Meteen behangen is dus niet wat ivm de bobbels, ik denk er namelijk over om glasweefsel te doen maar dat is wel wat ander materiaal natuurlijk.

Het trapgat heb je geschilderd, is dat ook gestuct? En zoals beneden in het portaal/halletje, heb je dat ook geverfd? Wat was voor jou de reden om laminaat ook op de verdiepingen te doen? Ik ben namelijk wel van plan om hier vloerbedekking te doen itt op de begane grond.

Pff, wat een vragen. Succes er verder mee!
We hebben het hele huis glad laten stucen (filmen heet het, geloof ik). In totaal heb we twee wandjes behangen (slaap- en woonkamer). Alle andere muren hebben we geschilderd (eerst gestuct, dus ook het trapgat). Er zit dus geen laag behang tussen het stucwerk en de verf (wel voorstijkmiddel). Dankzij het goede stucwerk was het heel goed te schilderen.
Wij wilden juist geen glasweefsel. Het uiteneindelijke doel was namelijk een gladde en strakke muur en dat is nu gelukt. Glasweefsel is wel een goede optie hoor. Buren van ons hebbben het wel gedaan en er daarna overheen geschilderd en dat is ook heel mooi. Glasweefsel verstevigt ook je muren en dat is ook prettig. Maar je moet wel goed kunnen behangen als je het naadloos wil gaan doen en ook glasweefsel is vrij kostbaar in een heel huis. Wij hebben veel geluk gehad met een goede én betaalbare stucadoor en ook nog korting gekregen op de verf via de stucadoor. Mijn moeder en tante hebben samen 2 wandjes behangen in één dag, want zij kunnen dat samen heel goed. Ik had ze nooit durven vragen om het hele huis met glasweefsel te behangen en zelf kan ik het niet (netjes genoeg). Vandaar de keuze voor stucwerk. We hebben nu wel kans op scheuren, maar dat weten we, dat is altijd in een nieuwbouwhuis. Over een jaar of vijf (of tien) kunnen we altijd de stucadoor nog eens bellen om dat wat gescheurd is opnieuw te doen.

We hebben voor laminaat gekozen omdat het makkelijk schoon te houden is. Ik zie ook wel de voordelen van vloerbedekking, want het is natuurlijk lekker warm aan je voeten en voelt prettiger dan laminaat. Nadeel is dat er veel stof achter blijft in de vloerbedekking. Ook weten we nog niet precies wat we met alle ruimtes gaan doen. Een luxe probleem dus. We komen vanuit een middelgrote flat naar een twee-onder-één-kap. We hebben 3 slaapkamers op de 1e verdieping (zoals de meeste huizen), maar ook nog een lichte zolderverdieping, vandaar dat we het de 2e verdieping zijn gaan noemen. Het is niet echt een zolder met de grote ramen en rechte wanden. Daar gaan we onze werkkamer voorlopig maken. Ik vind het laminaat wat we hebben gekozen ook erg mooi. Het is nu af op de 1e en 2e verdieping en vanavond gaan we verder met beneden!
  maandag 22 maart 2010 @ 19:32:59 #75
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_79459500
Het is alweer een héle tijd geleden... maar hier nog wat foto's van ons mooie huis!

[ Bericht 8% gewijzigd door jubelientje op 22-03-2010 19:39:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')