Hier ook woensdag.. 3 stuks! Dus het moet wel simpel zijnquote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef Sjeen het volgende:
Juf van Isa is woensdag jarig, ik was me ook al aan het afvragen of en wat... Ik lift maar mee hier
20 prullen per jaar?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat iets van een zelfgemaakt iets toch wel leuk is hoor.
Ook leuk! Drie theeleuten! Ik kan ook even 3 bekers halen bij de action en daar theezakjes in vrutten, folie er om, klaar.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Ik bedenk me net dat juf hier graag thee drinkt, dus misschien een theeboeketje doen... Pen zelf graveren is ook leuk, dan heb je iets handigs en stiekem toch een beetje zelfgemaakt
Dan hadden ze maar geen juf moeten worden. Volgens mij hebben ze op de pabo geleerd hoe ze moeten acteren dat wat ze krijgen toch leuk is.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:10 schreef moussy het volgende:
.. Eigenlijk vraag ik me af of de juffen wel op al die zelfmaakprullen zitten te wachten, ik heb zelf al zo vaak van wat moet ik er mee?!
En een portretfotootje in zwartwit uitprinten dat hij zelf inkleurt? En dan aan een roos of zelfgeplukt bloemetje? Da's toch niet zoveel werk? Of een handafdrukje van vingerverf met z'n naam erin?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef moussy het volgende:
Het rottige is dat ik een kind heb dat echt geen knutselaar is, dus dan draait het er op uit dat ik zit te knutselen
Ik heb ooit een hele mooie zelfgemaakte gekregen.Elk kind had digitaal een blad gekregen en samen met de ouders ingevuld. Foto erbij, laten inbinden. Was echt veel werk in gaan zitten maar super mooi!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:45 schreef Tan het volgende:
Bij de Bruna verkopen ze vriendenboekjes maar dan voor juffen en meesters. Dan kunnen alle kinderen in de klas er wat in schrijven. Dat heb ik een paar keer cadeau gedaan en dat was een daverend succes, maar als ze van de week dat feest al hebben wordt het lastig invullen denk ik. Bovendien schrijven ze nog niet zo veel denk ik. Is misschien meer wat voor de oudere klassen ook.
Lekker nuttige tip dus.
Wat ik ook wel cadeau heb gedaan is een bosje bloemen uit eigen tuin (of uit de berm). Een kaars in folie verpakt met een zelfgetekend kaartje eraan. Of een voorleesboek/spelletje voor in de klas. (daar zijn ze altijd blij mee).
En geld inzamelen met de klas om daar wat van te doen, maar dat wordt al gedaan denk ik?
Bij René was dat ook zo met de 1e juffendag op deze school, ik vind dat zo sneu.. gelukkig had ik 'goed' gekocht met een badschuimpje en zo'n pufsponsgeval in een kadootasje.. maar zelfs dat was niets vergeleken bij de dingen van anderequote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
Vorig jaar, Iris' 1e juffendag. In de brief stond nog heel attent "iets kopen hoeft echt niet, wij waarderen een zelfgemaakt kado veel meer".
Dus Iris had een prachtige tekening gemaakt en was daar heel trots op. Eenmaal in de kring moesten alle kado's op tafel en bleek zij de enige te zijn zonder "echt" kadootje. Intens verdrietig was ze want de 1 had een nog groter pakje dan de ander en zij alleen een opgerolde tekening met een lintje erom.
(Ja wist ik veel)
Gelukkig pakte de juf het goed op maar ik vond het zo sneu voor Iris.....
Ach gos wat sneuquote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
Vorig jaar, Iris' 1e juffendag. In de brief stond nog heel attent "iets kopen hoeft echt niet, wij waarderen een zelfgemaakt kado veel meer".
Dus Iris had een prachtige tekening gemaakt en was daar heel trots op. Eenmaal in de kring moesten alle kado's op tafel en bleek zij de enige te zijn zonder "echt" kadootje. Intens verdrietig was ze want de 1 had een nog groter pakje dan de ander en zij alleen een opgerolde tekening met een lintje erom.
(Ja wist ik veel)
Dat heb ik mijn jongens laten doen voor hub afscheid bij de peuters. Uit het zelfschilderserviesje van de Hema, en ook eens porseleinstiften gehaald bij de boekhandel. Even inbakken, werkt heel goed.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ach gos wat sneu![]()
niet jouw fout natuurlijk, maar het klinkt alsof dit echt weer zo'n ehm, soort iets kan worden als met schooltraktaties, de ene moeder doet nog grootser en mooier dan de andere enz.
Ik doe hier wel alvast leuke ideetjes op![]()
En zo'n theepakketje, kunnen kinders niet eventueel een theebeker of mok beschilderen? Ik weet niet hoe dat werkt met verf of stiften ofzo verder maar een theeglas bij Xenos kost 50 cent, en je hebt ook van die witte mokken. Dan is het een beetje zelfgemaakt en een beetje kado-kado.
Nee, daar zit de troep al in!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Doosje zelfgebakken koekjes vind ik ook altijd wel wat, daar hou je ook geen troep aan over
Moonahquote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, daar zit de troep al in!![]()
Ik gooi ze altijd weg, die zelfgemaakte koekjes. Afgelikte vingers, vieze nagels, snotjes.... *ril
![]()
*noteertquote:Op maandag 11 mei 2009 21:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat heb ik mijn jongens laten doen voor hub afscheid bij de peuters. Uit het zelfschilderserviesje van de Hema, en ook eens porseleinstiften gehaald bij de boekhandel. Even inbakken, werkt heel goed.
En de prullen, wat doe je daar mee?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik gooi ze altijd weg, die zelfgemaakte koekjes. Afgelikte vingers, vieze nagels, snotjes.... *ril
![]()
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat latenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
............. kunnen kinders niet eventueel een theebeker of mok beschilderen? Ik weet niet hoe dat werkt met verf of stiften ofzo verder maar een theeglas bij Xenos kost 50 cent, en je hebt ook van die witte mokken. Dan is het een beetje zelfgemaakt en een beetje kado-kado.
Zoooo herkenbaar....quote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
(Ja wist ik veel)
ghehe ja dat is ook wel zo maar zulke bekers of mokken kunnen ze vast wel altijd kwijt in de lerarenkamer van school ofzo.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat laten
(en wat ik dan ook denk: Ik vind het wel leuk om zoiets van mijn eigen kind te krijgen, maar zit zo'n juf te wachten op knutsels van andersmans kinderen).
Hmmz, toch eens gaan kijken of Sven's juf een rhododendron in de tuin heeft
Vroeger was dat zo ja...quote:Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ghehe ja dat is ook wel zo maar zulke bekers of mokken kunnen ze vast wel altijd kwijt in de lerarenkamer van school ofzo.
Hoeven ze een tijdje niet af te wassen
Ach joh, dat bak je er wel uit op 150 gradenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook afwisselen hèquote:Op maandag 11 mei 2009 23:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat laten
(en wat ik dan ook denk: Ik vind het wel leuk om zoiets van mijn eigen kind te krijgen, maar zit zo'n juf te wachten op knutsels van andersmans kinderen).
Hmmz, toch eens gaan kijken of Sven's juf een rhododendron in de tuin heeft
OT: Hey, wij hebben dezelfde nieuwe directeur!?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vroeger was dat zo ja...
Nu vond onze nieuwe directeur dat niet zo gaaf en hij heeft een nieuw compleet wit servies aangeschaft. Andere mokken mogen niet meer![]()
Ik heb overigens in mijn hele juffencarrière maar 1 mok gekregen ofzo, dus dat valt wel mee.
Ehm, heeft een van jouw collegas gisteren vertelt dat ze zwanger is? Zo ja dan zou dat wel eens kunnen jaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
OT: Hey, wij hebben dezelfde nieuwe directeur!?Waar liggen je prioriteiten dan he?
![]()
In dat geval is het zelfs nog mooier om dit op stoffen 'puntjes' te doen en deze door een handige moeder aan een lint vast laten naaien!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:35 schreef Tan het volgende:
Oh ja vergeet ik helemaal, wat ik een keer heb gedaan toen een nieuw klaslokaal werd geopend: een vlaggetje (punt) getekend op een A4tje, aan de kinderen meegegeven voor thuis om te versieren, de volgende dag ingezameld en een grote vlaggenlijn van gemaakt. Was echt heel mooi geworden.
Nope, blijkbaar is het aanschaffen van wit servies een hit onder verse directeuren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ehm, heeft een van jouw collegas gisteren vertelt dat ze zwanger is? Zo ja dan zou dat wel eens kunnen ja
je moet toch wat om een 'wit voetje' bij je personeel te halenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Nope, blijkbaar is het aanschaffen van wit servies een hit onder verse directeuren.
Onze nieuwe directeur heeft ook nieuwe mokken aangeschaft ivm 'de eenheid' in het keukenkastje... Vast om een statement te maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
je moet toch wat om een 'wit voetje' bij je personeel te halen
geef het dan nog weg aan buurmeisjes, oke, die niet bij je in de klas zitten..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:06 schreef French het volgende:
[..]
Onze nieuwe directeur heeft ook nieuwe mokken aangeschaft ivm 'de eenheid' in het keukenkastje... Vast om een statement te maken.Niemand vertelde gisteren dat ze zwanger was trouwens.
Ik haat die prularia, en mik het allemaal weg, sorry voor alle moeders/vaders die zelf zitten te knutselen. Ik zal wel een ontaarde juf zijn, maar op een gegeven moment kom je om in de plantjes, beschilderde mokken, bodylotion, goedkope chocola (koop tenminste australian bonbons ofzo, yum!), lelijke oorbellen en dat soort zooi.
Ik vind het leuker als ze allemaal 0,50 geven en een moeder/vader een leuk boek geeft dat ik voor kan lezen in de klas. Of een plantje met het potje in de kleuren van mijn klas zodat ik het in de klas kan zetten. Of een bon van de douglas dat ik echt wat lekkers kan uitzoeken.
De zooi beland altijd bij de buren of in de prullenbak. En die smurfjes maar denken dat ik dol ben op roze met glitters k3 shampoo.
Oeh ja! Ik kreeg een keer een anderhalve literfles met knalrode badschuim die naar limonade rook.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:06 schreef French het volgende:
En die smurfjes maar denken dat ik dol ben op roze met glitters k3 shampoo.
Ja, precies, dat heb ik nou ook. Ik had gisteren nog een moeder die zei: "Mijn kind is vorig jaar onder jou pas écht gaan bloeien, omdat je al snel zag dat dit een ander kind was, nog bedankt daarvoor!" Dat soort dingen, dáár doe je het voor als juf! Niet voor de roze k3 met glitters shampoo. ;-)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:50 schreef Moonah het volgende:
Of gewoon een hand en "Dankjewel voor de goede zorgen".
Maar dat geldt eigenlijk meer voor de ouders op het eind van het schooljaar.
Toevallig vandaag besproken met wat moedersquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:20 schreef E.T. het volgende:
Hier zijn er altijd wel een paar moeders die geld inzamelen en een gezamelijk kado kopen![]()
Zo heeft juf een tapas-set uit de wereldwinkel gekregen, een Esprit-bon..
Ik vind trouwens de vlaggenlijn ook een goed idee! Ongebleeke katoen van Ikea, vlaggen uit knippen en ieder kind een vlag laten versieren.
Levend Memory duurt bij mij nooit langer dan tien minutenquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:45 schreef Moonah het volgende:
Trui, levend memory. Heel leuk, vergt geen voorbereiding, alleen een goede uitleg.
Twee personen gaan even de gang op. De andere kinderen vormen snel tweetallen, juist níet voor de hand liggende want die zijn zó geraden (is dus ook heel goed om de vaste afsprekers te doorbreken!). Elk tweetal spreekt een korte beweging af (rondje draaien en klappen, 3x in de lucht springen, whatever, bij mij verzinnen ze de meest ingenieuze dingen!). Dit oefenen ze eventjes, totaal max. 5 minuutjes. De twee uit de gang komen binnen, gaan op de instructietafel staan voor het goede overzicht, alle anderen zitten op hun eigen tafel (vinden ze al geweldig!). De bedoeling is dat de raders de koppels met dezelfde beweging vinden, zoals je kaartjes bij elkaar zoekt met memory. De eerste vraagt twee kinderen hun beweging te doen, daarna de ander. Tot er twee dezelfde gevonden zijn, dan heeft die rader een punt en mag nog en keer vragen. Kinderen die geraden zijn moeten op hun stoel gaan zitten.
Je kunt het best 2x spelen, want de tweede keer maken ze nieuwe tweetallen en verzinnen ze niet alleen een beweging, maar ook een geluid of yell erbij. Echt leuk hoor!
Nou, dan ben je al een half uurtje verder. Kun je evt ook nog het schrikspel doen, remember?
Succes!
hah dat is de vraag helemaal nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef missyB het volgende:
mini kruidenkasjes van de action.
Kan ze samen met de kinderen in de klas verzorgen.
Doet me denken aan de zooi die Juliana kreeg op 30 april en die volgens Wim Sonneveld (?) achterin de bosjes belanddequote:Op maandag 11 mei 2009 10:10 schreef moussy het volgende:
Bij mijn jongste hebben ze van de week Juffendag.. oftewel de juffen vieren hun verjaardag met de kinderen.. maar nu.. een kadootje. Eigenlijk vraag ik me af of de juffen wel op al die zelfmaakprullen zitten te wachten, ik heb zelf al zo vaak van wat moet ik er mee?!
Iemand tips wat te geven aan de juffen?
eh en dat met de hele klas? Heeft ze straks 25 vogelhuisjes, hm.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef RockabeIIa het volgende:
iets met een vogelhuisje en een beetje de fik erin?
Werkte hier als een tierelier!
mooi idee!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:19 schreef Moonah het volgende:
Ik heb ooit een vaas gekregen met alle namen erop, en dan gaf elk kind nog een eigen echte bloem uit de tuin. Prachtcadeau!
wat is een nurts?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je hoeft heul niks te geven, deden alleen de nurts van de klas.
kijk dat klinkt als een nuttig kado wat niet al te veel hoeft te kosten. Sinds wanneer krijgen de juffen trouwens kadootjes als ze jarig zijn? Vroeger werd er alleen getrakteerd door de jarige.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:28 schreef moussy het volgende:
[..]
Ook leuk! Drie theeleuten! Ik kan ook even 3 bekers halen bij de action en daar theezakjes in vrutten, folie er om, klaar.
He, wat toevallig die heb ik net gemaakt voor mn moeder en schoonmoeder voor moederdag.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:22 schreef Webkim het volgende:
Een koekjespot met ingrediënten erin en een receptje op het deksel.
[ afbeelding ]
Hier nog een linkje.
Da's wel lief ja. De materialist in mij moet dit toch even vragen... wat kreeg je dan? (onder het mom van, misschien heeft TS er iets aan.)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:23 schreef Moonah het volgende:
Ik ben niet eens jarig, maar kreeg vandaag zo maar twee (!) cadeautjes van twee grietjes.
"Ja juf, het is toch bijna moederdag en jij bent ook moeder..."O+ *smelt....
Moest het even kwijt.
Eh, nou, neuh, niet echt noemenswaardig als constructieve bijdrage voor dit topic.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:26 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Da's wel lief ja. De materialist in mij moet dit toch even vragen... wat kreeg je dan? (onder het mom van, misschien heeft TS er iets aan.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En om mijn egostrelerij dan toch maar ontopic te maken, die liefheidsfactor, díe is het belangrijkste. Vind ik dan.
Oh, which reminds me: Mijn zoon had gisteren juffendag. Wij hebben een zelfversierd potje met een ontluikend zelfgezaaid zonnebloempje gegeven. Ook een hoge liefheidsfactor!"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eh, nou, neuh, niet echt noemenswaardig als constructieve bijdrage voor dit topic.
Maar dat doet niet af aan de liefheidsfactor.Cute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En om mijn egostrelerij dan toch maar ontopic te maken, die liefheidsfactor, díe is het belangrijkste. Vind ik dan.
Oh, which reminds me: Mijn zoon had gisteren juffendag. Wij hebben een zelfversierd potje met een ontluikend zelfgezaaid zonnebloempje gegeven. Ook een hoge liefheidsfactor!
Maargoed, afgezien van wat ik al verteld had, over hoe ze het bij mijn zus op school doen, heb ik niet echt een nuttige bijdrage, dus ik hou mijn mond maar nu.If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
Met alle respect, maar zelfgemaakt koekjes/bonbons/cakejes/etc mik ik altijd zeer discreet in de vuilnisbak. Vanwege de mogelijke snotjesfactor... *rilquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:22 schreef CafeRoker het volgende:
Regel wat kleine vormpjes en laat ze chocola smelten. Dan kunnen ze bonbons voor de juffrouw maken.
Juffen houden van chocola
Zo, geluktquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:45 schreef mikoxx het volgende:
Die koekjespotten, doe je daar gewoon alle ingredienten op elkaar in mikken? Dus bijv het snufje zout mik je er al doorheen? Plaatje ziet er leuk uit hoor, maar ik vraag me ff af hoe de praktijk is... Iemand t al uitgevoerd?
ik vond het uiteindelijk best veel werk en best prijzig. Maar superleuk om te geven!quote:Op zondag 23 maart 2014 20:09 schreef Saffier het volgende:
En die koekjes-ingrediënten-laagjes-weckpot had jij toch ook gedaan, trui?
Nu ik dit topic weer lees denk ik er ineens weer aan om te geven aan de juffen hier. Heeft er nog iemand positieve of negatieve ervaringen mee?
Ik zal geen smarties op kleur nemenquote:Op zondag 23 maart 2014 20:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vond het uiteindelijk best veel werk en best prijzig. Maar superleuk om te geven!
(Ik had ook smarties op kleur enzo)
op oh, waterlooplein?quote:Op zondag 23 maart 2014 20:03 schreef trui het volgende:
OK, even een meedenkverzoekje.
Het gaat dit keer niet om een verjaardag van de leerkracht maar om een bruiloft. De meester gaat trouwen, olé. We hebben al diverse dingen bedacht als cadeau, maar zijn ook nog op zoek naar een simpel melodietje om een leuke tekst op te maken voor een lied voor de meester en zijn bruid (die ook juf is!).
Het leukst is als de kinderen uit beide klassen een couplet kunnen zingen over hun eigen meester/juf, met een gezamenlijk refrein.
We zoeken een bekend lied, waar kinderen zonder al teveel oefenen in mee kunnen doen, want veel tijd voor oefenen is er niet. Ik pieker me suf maar vind maar niks passends. Hier misschien iemand met een leuk idee? Alvast bedankt!
ik heb het gisteren aan 2 vriendinnen gegeven die hun verjaardag vierden (met nog wat erbij). Pot was 2,50 bij Xenos maar kan goedkoper bij de Action. Voor de ingredienten van brownies was ik 4 euro kwijt en kon daar de twee potten mee vullen en had ruim over. Heb dit recept gebruikt: http://gewoonmarieke.com/(...)esbrownies-in-a-jar/ viel ontzettend goed bij die vriendinnen! Laagjes tussendoor goed aanstampen en je kan het best iets van een trechter gebruiken om het er in te doen. Ik heb de pot op de keukenweegschaal gezet en per laagje de weegschaal gereset.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:09 schreef Saffier het volgende:
En die koekjes-ingrediënten-laagjes-weckpot had jij toch ook gedaan, trui?
Nu ik dit topic weer lees denk ik er ineens weer aan om te geven aan de juffen hier. Heeft er nog iemand positieve of negatieve ervaringen mee?
Top! Dankjewel!quote:Op zondag 23 maart 2014 20:31 schreef Lizan het volgende:
[..]
ik heb het gisteren aan 2 vriendinnen gegeven die hun verjaardag vierden (met nog wat erbij). Pot was 2,50 bij Xenos maar kan goedkoper bij de Action. Voor de ingredienten van brownies was ik 4 euro kwijt en kon daar de twee potten mee vullen en had ruim over. Heb dit recept gebruikt: http://gewoonmarieke.com/(...)esbrownies-in-a-jar/ viel ontzettend goed bij die vriendinnen! Laagjes tussendoor goed aanstampen en je kan het best iets van een trechter gebruiken om het er in te doen. Ik heb de pot op de keukenweegschaal gezet en per laagje de weegschaal gereset.
hmm, goed idee! maar welke? heb ook al tussen de camping minidisco-liedjes zitten snuffelen maar nee, nog niks leuks gevonden.quote:
ergens vind ik dat ook, maar kinderen kennen m waarschijnlijk wel allemaalquote:Op zondag 23 maart 2014 21:27 schreef trui het volgende:
ik weet niet, een sinterklaasmelodie is toch wel een beetje not done, vind ik. maar afgezien daarvan zou hij kunnen, inderdaad.
Waarom zou je je kind niet iets leuks en kleins laten maken? Kijk je kan het inderdaad niet doen, met gevolg een beteuterd kind dat in de les zit omdat alle 25 andere kids wel wat gegeven hebben... Zoals je hier leest hoeft het niks groots te zijn hoor, een tekening met een zelfgeplukte bloem of een reep chocola is al voldoende...quote:Op zondag 23 maart 2014 20:11 schreef Geralt het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat de juf of de meester allerhande cadeaus krijgt van die kinderen??
Dat was in mijn tijd zeker niet het geval en mocht ik kinderen hebben zou ik er ook zeker niet aan meedoen aan die flauwekul
Ik snap precies wat je bedoelt!quote:Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Chocovloek het volgende:
Wat ik overigens zelf een heel raar cadeau vind is een foto van je eigen kind... Ik ben zelf ook een poosje juf geweest en heb er wel fijne herinneringen aan, maar wat zou ik met 22 foto lijstjes (allemaal in een andere stijl) met 22 foto's van elk kind uit de klas moeten? Om zo maar even te zeggen.
Vind het altijd een beetje, opzichtig of zo.. Niet netjes. Alsof jouw kind herinnerd moet worden (ja door jou ja, maar niet per se door de juf lijkt me).
Dit komt misschien heel gemeen over maar zo bedoel ik het niet hoor.
dat snap ik en begrijp ik. Dit was een heel fijne juf voor mijn zoon en omdat de groep ermee stopte,moest er afscheid genomen worden. Het is een foto van mijn zoon en de juf samen in een pretpark in de draaimolen. Ik vond dat een mooie herinnering aan een bijzondere band tussen juf en zoon. Mijn zoon is gehandicapt en zit op een speciaal dagcentrum. Nu scheelt het ook dat er toen in dat groepje maar 4 kinderen in zaten.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Chocovloek het volgende:
Wat ik overigens zelf een heel raar cadeau vind is een foto van je eigen kind... Ik ben zelf ook een poosje juf geweest en heb er wel fijne herinneringen aan, maar wat zou ik met 22 foto lijstjes (allemaal in een andere stijl) met 22 foto's van elk kind uit de klas moeten? Om zo maar even te zeggen.
Vind het altijd een beetje, opzichtig of zo.. Niet netjes. Alsof jouw kind herinnerd moet worden (ja door jou ja, maar niet per se door de juf lijkt me).
Dit komt misschien heel gemeen over maar zo bedoel ik het niet hoor.
Ja ik begrijp je situatie heel goed, ik heb al veel van je gelezen over je zoontje in andere topicsquote:Op maandag 24 maart 2014 16:12 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dat snap ik en begrijp ik. Dit was een heel fijne juf voor mijn zoon en omdat de groep ermee stopte,moest er afscheid genomen worden. Het is een foto van mijn zoon en de juf samen in een pretpark in de draaimolen. Ik vond dat een mooie herinnering aan een bijzondere band tussen juf en zoon. Mijn zoon is gehandicapt en zit op een speciaal dagcentrum. Nu scheelt het ook dat er toen in dat groepje maar 4 kinderen in zaten.
de groepsfoto is met 10 kinderen. En daar is speciaal om gevraagd door de juf zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |