Hier ook woensdag.. 3 stuks! Dus het moet wel simpel zijnquote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef Sjeen het volgende:
Juf van Isa is woensdag jarig, ik was me ook al aan het afvragen of en wat... Ik lift maar mee hier
20 prullen per jaar?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat iets van een zelfgemaakt iets toch wel leuk is hoor.
Ook leuk! Drie theeleuten! Ik kan ook even 3 bekers halen bij de action en daar theezakjes in vrutten, folie er om, klaar.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Ik bedenk me net dat juf hier graag thee drinkt, dus misschien een theeboeketje doen... Pen zelf graveren is ook leuk, dan heb je iets handigs en stiekem toch een beetje zelfgemaakt
Dan hadden ze maar geen juf moeten worden. Volgens mij hebben ze op de pabo geleerd hoe ze moeten acteren dat wat ze krijgen toch leuk is.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:10 schreef moussy het volgende:
.. Eigenlijk vraag ik me af of de juffen wel op al die zelfmaakprullen zitten te wachten, ik heb zelf al zo vaak van wat moet ik er mee?!
En een portretfotootje in zwartwit uitprinten dat hij zelf inkleurt? En dan aan een roos of zelfgeplukt bloemetje? Da's toch niet zoveel werk? Of een handafdrukje van vingerverf met z'n naam erin?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef moussy het volgende:
Het rottige is dat ik een kind heb dat echt geen knutselaar is, dus dan draait het er op uit dat ik zit te knutselen
Ik heb ooit een hele mooie zelfgemaakte gekregen.Elk kind had digitaal een blad gekregen en samen met de ouders ingevuld. Foto erbij, laten inbinden. Was echt veel werk in gaan zitten maar super mooi!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:45 schreef Tan het volgende:
Bij de Bruna verkopen ze vriendenboekjes maar dan voor juffen en meesters. Dan kunnen alle kinderen in de klas er wat in schrijven. Dat heb ik een paar keer cadeau gedaan en dat was een daverend succes, maar als ze van de week dat feest al hebben wordt het lastig invullen denk ik. Bovendien schrijven ze nog niet zo veel denk ik. Is misschien meer wat voor de oudere klassen ook.
Lekker nuttige tip dus.
Wat ik ook wel cadeau heb gedaan is een bosje bloemen uit eigen tuin (of uit de berm). Een kaars in folie verpakt met een zelfgetekend kaartje eraan. Of een voorleesboek/spelletje voor in de klas. (daar zijn ze altijd blij mee).
En geld inzamelen met de klas om daar wat van te doen, maar dat wordt al gedaan denk ik?
Bij René was dat ook zo met de 1e juffendag op deze school, ik vind dat zo sneu.. gelukkig had ik 'goed' gekocht met een badschuimpje en zo'n pufsponsgeval in een kadootasje.. maar zelfs dat was niets vergeleken bij de dingen van anderequote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
Vorig jaar, Iris' 1e juffendag. In de brief stond nog heel attent "iets kopen hoeft echt niet, wij waarderen een zelfgemaakt kado veel meer".
Dus Iris had een prachtige tekening gemaakt en was daar heel trots op. Eenmaal in de kring moesten alle kado's op tafel en bleek zij de enige te zijn zonder "echt" kadootje. Intens verdrietig was ze want de 1 had een nog groter pakje dan de ander en zij alleen een opgerolde tekening met een lintje erom.
(Ja wist ik veel)
Gelukkig pakte de juf het goed op maar ik vond het zo sneu voor Iris.....
Ach gos wat sneuquote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
Vorig jaar, Iris' 1e juffendag. In de brief stond nog heel attent "iets kopen hoeft echt niet, wij waarderen een zelfgemaakt kado veel meer".
Dus Iris had een prachtige tekening gemaakt en was daar heel trots op. Eenmaal in de kring moesten alle kado's op tafel en bleek zij de enige te zijn zonder "echt" kadootje. Intens verdrietig was ze want de 1 had een nog groter pakje dan de ander en zij alleen een opgerolde tekening met een lintje erom.
(Ja wist ik veel)
Dat heb ik mijn jongens laten doen voor hub afscheid bij de peuters. Uit het zelfschilderserviesje van de Hema, en ook eens porseleinstiften gehaald bij de boekhandel. Even inbakken, werkt heel goed.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ach gos wat sneu![]()
niet jouw fout natuurlijk, maar het klinkt alsof dit echt weer zo'n ehm, soort iets kan worden als met schooltraktaties, de ene moeder doet nog grootser en mooier dan de andere enz.
Ik doe hier wel alvast leuke ideetjes op![]()
En zo'n theepakketje, kunnen kinders niet eventueel een theebeker of mok beschilderen? Ik weet niet hoe dat werkt met verf of stiften ofzo verder maar een theeglas bij Xenos kost 50 cent, en je hebt ook van die witte mokken. Dan is het een beetje zelfgemaakt en een beetje kado-kado.
Nee, daar zit de troep al in!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Doosje zelfgebakken koekjes vind ik ook altijd wel wat, daar hou je ook geen troep aan over
Moonahquote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, daar zit de troep al in!![]()
Ik gooi ze altijd weg, die zelfgemaakte koekjes. Afgelikte vingers, vieze nagels, snotjes.... *ril
![]()
*noteertquote:Op maandag 11 mei 2009 21:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat heb ik mijn jongens laten doen voor hub afscheid bij de peuters. Uit het zelfschilderserviesje van de Hema, en ook eens porseleinstiften gehaald bij de boekhandel. Even inbakken, werkt heel goed.
En de prullen, wat doe je daar mee?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik gooi ze altijd weg, die zelfgemaakte koekjes. Afgelikte vingers, vieze nagels, snotjes.... *ril
![]()
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat latenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
............. kunnen kinders niet eventueel een theebeker of mok beschilderen? Ik weet niet hoe dat werkt met verf of stiften ofzo verder maar een theeglas bij Xenos kost 50 cent, en je hebt ook van die witte mokken. Dan is het een beetje zelfgemaakt en een beetje kado-kado.
Zoooo herkenbaar....quote:Op maandag 11 mei 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
(Ja wist ik veel)
ghehe ja dat is ook wel zo maar zulke bekers of mokken kunnen ze vast wel altijd kwijt in de lerarenkamer van school ofzo.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat laten
(en wat ik dan ook denk: Ik vind het wel leuk om zoiets van mijn eigen kind te krijgen, maar zit zo'n juf te wachten op knutsels van andersmans kinderen).
Hmmz, toch eens gaan kijken of Sven's juf een rhododendron in de tuin heeft
Vroeger was dat zo ja...quote:Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ghehe ja dat is ook wel zo maar zulke bekers of mokken kunnen ze vast wel altijd kwijt in de lerarenkamer van school ofzo.
Hoeven ze een tijdje niet af te wassen
Ach joh, dat bak je er wel uit op 150 gradenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook afwisselen hèquote:Op maandag 11 mei 2009 23:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb dan altijd zo'n idee van: stel dat de halve klas dat doet (toch al snel een kind of 10-15) heeft die juf weer 10-15 mokken erbij, jaar in, jaar uit ....... waar moet ze dat laten
(en wat ik dan ook denk: Ik vind het wel leuk om zoiets van mijn eigen kind te krijgen, maar zit zo'n juf te wachten op knutsels van andersmans kinderen).
Hmmz, toch eens gaan kijken of Sven's juf een rhododendron in de tuin heeft
OT: Hey, wij hebben dezelfde nieuwe directeur!?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vroeger was dat zo ja...
Nu vond onze nieuwe directeur dat niet zo gaaf en hij heeft een nieuw compleet wit servies aangeschaft. Andere mokken mogen niet meer![]()
Ik heb overigens in mijn hele juffencarrière maar 1 mok gekregen ofzo, dus dat valt wel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |