abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69397478
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:24 schreef Zipportal het volgende:
Krijgen jullie soms ook van die preken, wanneer sommige mensen de lege blauwe bakken weer terug op de kar zetten bovenop een andere blauw bak? Je mag die dingen niet opstappelen.

Sommige mensen weten nog steeds niet, dat je die krengen niet mag opstappelen. Nogal logisch er kan ook nog blauwe bak van een andere wijk tussen zitten, vol met post. Waar sommige mensen niet de moeite nemen, om alles goed na te kijken.

Zie elke week nog wel een bak opgestapeld staan.
Wanneer de blauwe bakken komen worden ze meteen op de karretjes gezet en er is altijd een container voor de lege blauwe bakken.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:42:15 #152
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69397901
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:33 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wanneer de blauwe bakken komen worden ze meteen op de karretjes gezet en er is altijd een container voor de lege blauwe bakken.
Same here

De PB + of de TC komt zo nu en dan langs om alle blauwe bakken van de grond te rapen en dan op de daarvoor bestemde lege bakkenkarren te stapelen. Wijzelf mogen absoluut niks meer opruimen! Dat doen alleen de TC's of de PB + 'en.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2009 @ 21:52:56 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69398431
Wij verdelen altijd eerst de blauwe bakken en zodra ze leeg zijn, dan gaan ze de kar weer op, dus je zet altijd een bakkenkar met lege bakken weg. Werkt prima.
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!Fotograaf maandag 25 mei 2009 @ 22:27:43 #154
73911 ultra_ivo
pi_69400123
TC die lege bakken opruimt?
Dat is iets heel nieuws. Hier krijgen we juist op ons donder als we geen lege bakken opstapelen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:16:25 #155
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_69407772
Hier idem. Wij moeten juist alles opruimen! Helaas doen veel mensen (vooral zaterdagbestellers) dit niet, en laten gewoon de lege bakken bij hun kast staan. Ook is het werkblad bezaaid met attentiekaarten, gele kaarten en ligt de vloer vol elastieken.

Maar ik begrijp dat dit bij toekomst VBG juist zo moet? Dat je niet meer van je stoel mag komen en dat iemand anders de rommel moet afvoeren en je post moet aanvoeren? Loopt dan die persoon constant rondjes op de zaal om te zien of hij nodig is, moet je op een zoemer drukken, of met je hand omhoog gaan zitten als je 'm nodig hebt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:16:10 #156
Bijdehand mannetje
pi_69410184
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:43 schreef TokenW het volgende:
Morgen weer een heerlijk dagje, 3 man vrij, 3 moeten om 10 uur de straat op en 1 moet machines draaien voor een ander VBG. 2,5 uur de tijd om 9 postbezorgerskanten klaar te maken. Gelukkig bij alle wijken die ik heb klaargemaakt zaterdag de kampioen al ertussen gezet, tegen advies van de baas in. De Tv-gidsen zijn al genoeg werk. Van het schaduwteam valt ook weinig te verwachten aangezien ook daar maar 2 man staan, 1 moet machines draaien, 2 zijn vrij, 4 moeten de straat op en zij hebben anderhalf keer zoveel kanten en moeten nagenoeg alle kampioenen er nog tussen zetten. Verwachtte eindtijd +- 8 a 9 uur 's avonds. 1 voordeel, ben morgen als zaterdagbesteller wel de baas op de werkvloer, maar dat heb je al snel als je als enige overblijft .
Klaar om 8 a 9 uur 's avonds? Moet je nog buslichting doen of haalritten, ofzo? Of praten we hier over de uitwassen van toekomst VBG? Ik kan me herinneren dat toen we in 2004 (?) met die HSM begonnen ook een grote puinhoop ontstond, maar zelfs dat was nog niet zo erg.

Ik weet niet wanneer wij met dat toekomst VBG gaan beginnen, ik dacht einde van dit jaar of later nog, maar als ik moet afgaan op de verhalen die ik hoor en lees mis ik er weinig aan.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:37:03 #157
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69410721
We hebben ook een postbode die als onderdeel van zijn dienst de smk bakken moet verdelen. Daarnaast moet je nog wel je eigen blauwe bakken pakken. Voor de rest loopt de TC of de PB+ zo nu en dan eens langs om je lege bakken + plastic strips op te ruimen.
Élk soort kar heeft ook zijn eigen plek in de zaal die op de vloer is aangegeven met gekleurde belijning mèt becijfering ernaast.
Nothing is what it seems
pi_69415475
Wij hebben ook dat Toekomst VBG maar we mogen (gelukkig) zelf nog de lege blauwe en rode bakken zelf opruimen. Anders kom je helemaal niet meer van je plek af.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:32:27 #159
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69415990
Ben bezig met soliciteren voor de zomer voor distributie (vrachtwagen).. Ervaringen hiero?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:22 #160
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_69416130
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar ik begrijp dat dit bij toekomst VBG juist zo moet? Dat je niet meer van je stoel mag komen en dat iemand anders de rommel moet afvoeren en je post moet aanvoeren? Loopt dan die persoon constant rondjes op de zaal om te zien of hij nodig is, moet je op een zoemer drukken, of met je hand omhoog gaan zitten als je 'm nodig hebt?
Ja, zoiets. Het is de bedoeling dat je in feite niet meer van je plaats komt. De postverdeler houdt het in de gaten, maar je kunt hem ook roepen, bijvoorbeeld als je nabrengtassen moet afvoeren (die echt in de weg staan, want alles is heel nauw qua doorgang, standaardmaten ). De postverdeler kan tussendoor zijn eigen wijken voorbereiden, als hij niets te doen heeft.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2009 @ 14:40:58 #161
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69418282
Dat is echt te triest. Heb toen een tijdje in Ede meegedraaid waar ze toen een pilot hadden. 1,5 seconde voor dit, een seconde voor dat, een halve tel per zus en zoveel tellen per zo. Te kansloos
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:22:22 #162
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_69419568
Moet je je vinger ook opsteken als je naar de w.c. moet?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:23:10 #163
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_69421423
De tijden zijn zo strak dat het haast wel moet ja.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:01:25 #164
Bijdehand mannetje
pi_69422701
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:22 schreef lisje het volgende:
Nee, de stoelen zijn voorzien van een gat in de zitting, waaronder een emmer staat. Als je een grote boodschap hebt gedaan komt de postverdeler een nieuwe emmer onder je stoel zetten, en veegt desgewenst ook even je billen af. Dit alles in het kader van de efficiency.
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 17:20:40 #165
73911 ultra_ivo
pi_69423573
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, de stoelen zijn voorzien van een gat in de zitting, waaronder een emmer staat. Als je een grote boodschap hebt gedaan komt de postverdeler een nieuwe emmer onder je stoel zetten, en veegt desgewenst ook even je billen af. Dit alles in het kader van de efficiency.

In de oude film van Charly Chaplin, Modern Times, staan nog wat ideeen hoe dan de eetpauzes afgeschaft kunnen worden
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2009 @ 17:20:56 #166
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69423584
Uiteraard zullen Peter Bakker en consorten voor het afvegen van de billen een standaardtijd vast gaan stellen.
quote:
Dit alles in het kader van de efficiency
pi_69435448
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klaar om 8 a 9 uur 's avonds? Moet je nog buslichting doen of haalritten, ofzo? Of praten we hier over de uitwassen van toekomst VBG? Ik kan me herinneren dat toen we in 2004 (?) met die HSM begonnen ook een grote puinhoop ontstond, maar zelfs dat was nog niet zo erg.

Ik weet niet wanneer wij met dat toekomst VBG gaan beginnen, ik dacht einde van dit jaar of later nog, maar als ik moet afgaan op de verhalen die ik hoor en lees mis ik er weinig aan.
Het VBG van de toekomst is hier nog niet ingevoerd en het is gelukkig geen 9 uur 's avonds geworden (plotseling hulp uit onverwachte hoek,1 collega hoefde ineens geen machines te draaien en een besteller die tijdelijk was overgeplaatst was terug van vakantie) maar het VBG waar ik werk is wel erg extreem, vorige week vrijdag was ik pas om 18:50 klaar met mijn dienst terwijl ik gewoon om 7:00 uur begonnen was en 1:20 pauze had genomen. Ook vandaag pas 17:15 klaar. En het wordt almaar erger. Gelukkig beslis ik uiteindelijk als zaterdagmedewerker zelf of ik al dan niet werk, maar voor de vaste bestellers is het hier echt een hel. We hebben het hier trouwens over een gewone dienst (wel een wijk met post van 2 dagen, 0:50 buiten tijd)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:02:07 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69437119
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:21 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het VBG van de toekomst is hier nog niet ingevoerd en het is gelukkig geen 9 uur 's avonds geworden (plotseling hulp uit onverwachte hoek,1 collega hoefde ineens geen machines te draaien en een besteller die tijdelijk was overgeplaatst was terug van vakantie) maar het VBG waar ik werk is wel erg extreem, vorige week vrijdag was ik pas om 18:50 klaar met mijn dienst terwijl ik gewoon om 7:00 uur begonnen was en 1:20 pauze had genomen. Ook vandaag pas 17:15 klaar. En het wordt almaar erger. Gelukkig beslis ik uiteindelijk als zaterdagmedewerker zelf of ik al dan niet werk, maar voor de vaste bestellers is het hier echt een hel. We hebben het hier trouwens over een gewone dienst (wel een wijk met post van 2 dagen, 0:50 buiten tijd)
Post van 2 dagen??? Komt dat voor bij jullie dan?
Nothing is what it seems
pi_69437916
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:02 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Post van 2 dagen??? Komt dat voor bij jullie dan?
Inmiddels wel ja, en dan viel er vanwege hemelvaart ook nog een dag weg, dus het zou ook als post van 2,5 a 3 dagen beschouwd worden. 3 gewone huizen met tuin, 1 bundel van 8 cm dik, vandaag dezelfde wijk gelopen met dubbel HAH (gamma, blokker) en de kampioen van zaterdag, maar dat ging ondanks die irritante dingen toch een stuk sneller dan vrijdag. Maar vorige week is het zo'n 8 keer gebeurt dat de post van de dag ervoor ertussen gezet moest worden.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:52:12 #170
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69439080
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:23 schreef TokenW het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja, en dan viel er vanwege hemelvaart ook nog een dag weg, dus het zou ook als post van 2,5 a 3 dagen beschouwd worden. 3 gewone huizen met tuin, 1 bundel van 8 cm dik, vandaag dezelfde wijk gelopen met dubbel HAH (gamma, blokker) en de kampioen van zaterdag, maar dat ging ondanks die irritante dingen toch een stuk sneller dan vrijdag. Maar vorige week is het zo'n 8 keer gebeurt dat de post van de dag ervoor ertussen gezet moest worden.
Allemachtig!
Dat is bij ons per ongeluk vorig jaar eens 2 keer gebeurd, en dan ook nog beide keren op een zaterdag. Dus de teamcoach zat toen waarschijnlijk al met zijn hoofd bij de voetbalwedstrijd of het dorpsfeest van die avond erna.

Best rot voor je dat je dan voor een paar huisjes zo'n dikke bundel hebt! Dat zal wel meer op een steunpuntenrace geleken hebben dan of niet?
Nothing is what it seems
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:54:38 #171
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69439171
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:22 schreef lisje het volgende:
Nee, dat niet. Haha.
Ik zie het meer als een voordeel dat de TC of PB+ mijn blauwe bakken enzo opruimt. Dan hoef ik dat niet meer te doen!
Voor de rest kom ik nog genoeg van mijn plek voor een vraag over iets, of een bezoekje aan de wc, of een vraag van iemand anders enz.enz.
En je moet nog wel nieuwe elastieken of grijze zakken zèlf pakken.
Dus zover zijn we gelukkig nog niet heen, haha. :p

[ Bericht 1% gewijzigd door Viper86 op 27-05-2009 00:09:40 ]
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 mei 2009 @ 00:12:24 #172
Maffe Fries
pi_69439732
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:52 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Allemachtig!
Dat is bij ons per ongeluk vorig jaar eens 2 keer gebeurd, en dan ook nog beide keren op een zaterdag. Dus de teamcoach zat toen waarschijnlijk al met zijn hoofd bij de voetbalwedstrijd of het dorpsfeest van die avond erna.

Best rot voor je dat je dan voor een paar huisjes zo'n dikke bundel hebt! Dat zal wel meer op een steunpuntenrace geleken hebben dan of niet?
Bij ons is het ook een keer gebeurd. Hebben ze op straat alles nog in elkaar lopen draaien, want het was een postbezorgerswijk
pi_69450172
Hey TNT medewerkers
Heb een vraagje met betrekking tot het bezorgen van de post, misschien kunnen jullie mij helpen.
Afgelopen zondag is er brief 1 naar mij verstuurd, afgelopen maandag is er door de zelfde persoon brief 2 naar mij verstuurd. Dinsdag heb ik brief 2 ontvangen, maar tot op heden heb ik nog steeds brief 1 niet mogen ontvangen. Kan het zijn dat de ene brief de ander heeft ingehaald? Kan ik brief 1 nu als verloren/kwijtgeraakt beschouwen? Op welke dagen wordt er überhaupt post bezorgd?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 mei 2009 @ 12:08:30 #174
Maffe Fries
pi_69450414
Normaalgesproken moeten beide brieven op dinsdag bezorgd worden dan. Dus als de ene later is dan de ander wanhoop nog niet direct. Het kan zijn dat deze om wat voor reden dan ook enkele dagen later alsnog komt.

Mocht ie er over enkele dagen nog niet zijn, dan is de kans groot dat je m nooit zult ontvangen.
pi_69450591
Dank voor de snelle reactie. Nou maar hopen dat hij vandaag binnenkomt. Welke dagen wordt er ook alweer post bezorgd? Dinsdag t/m vrijdag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')