abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 23 mei 2009 @ 12:20:51 #126
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69321535
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ben je zaterdagbesteller en werk je graag extra doordeweeks, dan is dat natuurlijk in je voordeel, want dan kun je doordeweeks als reddende engel optreden. Enige stressbestendigheid is gewenst..........
Heb een half jaar vrij(stelling) van school, dus ik werk nu ook de nodige uren doordeweeks, beetje variërend van 25 tot 45 uur per week. Leuk extra spaargeld, maar de stressbestendigheid die je noemt is bij mij toch wel flink aan het afbrokkelen op dit moment. Klagende collega's die te beroerd zijn om een stapje extra te doen, te weinig personeel op de vloer en leidinggevenden die van alles doen behalve leiding geven.

Er hangt een enorme kutsfeer, ben dan ook altijd blij als ik weer de straat op kan en geen gezeur aan m'n kop heb. Werk nu 3,5 jaar bij de TPG/TNT en ik moet zeggen dat het leuke er onderhand wel af is en dan het met de maand beroerder wordt...

En dan ben ik ook nog eens altijd de l*l als er nog een wijk (of twee, drie) open staat want die krijg ik er gewoon bij op mijn dienst want "hij werkt toch wel lekker door dus dat moet kunnen". Niet erg hoor voor een keer, maar elke dag... En als ik dan op een vrijdag een keer niet kan werken wegens andere verplichtingen is dat ineens een probleem omdat er al meer mensen verlof hebben. Ik ben zaterdagwerker, als ik van te voren aangeef dat ik op een doordeweeks dag niet wil of kan werken dan heb ik helemaal niks te maken met hoeveel mensen er al dan niet verlof hebben

Moraal van het verhaal: extra werken als zaterdagbesteller is goed voor je spaarrekening, maar pas wel op dat ze geen 'misbruik' maken van je rol als reddende engel
pi_69323546
Henig dagje
Noot noot.
pi_69325905
M'n voorhoofd liep leeg vandaag Echt warm hier en helemaal geen wind. Misschien word ik zo ooit wel bruin
En vergeleken met gisteren gewoon bijna geen post Alleen die HAH was een nadeeltje, maar dat zijn we gewend
pi_69327443
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:29 schreef MadGuy het volgende:
Yay, vakantiegeld!
pi_69345602
Weet iemand hier of je de huis-aan-huis ook uitbetaald krijgt? Want al vanaf januari loop ik elke zaterdag met twee stuks huis aan huis, maar mijn salaris is nog steeds hetzelfde(de contacturen) Of wordt dit er als extra uren bijgerekend?

Ik doe nu op zaterdag twee wijken van 2,5 uur, maar door de HAH doe ik er dan per wijk wel ongeveer 15 minuten extra over. Als de post er dan om 11.30 is, ben ik pas om 17..00 klaar.
pi_69346143
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:13 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Weet iemand hier of je de huis-aan-huis ook uitbetaald krijgt? Want al vanaf januari loop ik elke zaterdag met twee stuks huis aan huis, maar mijn salaris is nog steeds hetzelfde(de contacturen) Of wordt dit er als extra uren bijgerekend?

Ik doe nu op zaterdag twee wijken van 2,5 uur, maar door de HAH doe ik er dan per wijk wel ongeveer 15 minuten extra over. Als de post er dan om 11.30 is, ben ik pas om 17..00 klaar.
Je krijgt gewoon de uren die je werkt uitbetaald.
  zondag 24 mei 2009 @ 11:45:01 #132
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_69346277
Mijn God, wat een chaos dat Toekomst VBG-gedoe. Heel veel mensen was blijkbaar niet verteld hoe laat ze moesten beginnen en dus kwamen er veel gewoon te laat of te vroeg. Verder is het VOSsen behoorlijk onhandig, zeker omdat in de carré de wijken die veel post te verstouwen krijgen vooraan staan en je dan moeilijk bij de achterste bakken kan. Bovendien loop je je nu een ongeluk met de losse VOS-post. Erg irritant.

Verder is het overzicht totaal zoek. Niemand weet of een wijk al is ingestraat of nog moet worden ingestraat waardoor er veel conflicten ontstonden.

Zo waren er wel meerdere zaken die gewoon met goede afspraken opgelost hadden kunnen worden. Maar nee hoor, voer gelijk maar in .

Ik moest om 14:40u klaar zijn, maar het werd uiteindelijk 17:15u . En die betalen ze waarschijnlijk niet eens uit; zoet en zuur, je bent ook wel eens veel eerder klaar. Ik denk dat het nog een staartje krijgt.
pi_69346734
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Op zaterdag hebben we nooit bezorgrapporten, dus ik denk dat ze gewoon de tijd uitbetalen die voor een wijk staat. HAH zullen ze ook wel een berekening voor hebben, maar die weet ik dan niet precies en vraag me af of ik het wel uitbetaald krijg.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 mei 2009 @ 13:22:48 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69348763
De laatste keren heb ik het zo te zien wel uitbetaald gekregen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69350199
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:03 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Op zaterdag hebben we nooit bezorgrapporten, dus ik denk dat ze gewoon de tijd uitbetalen die voor een wijk staat. HAH zullen ze ook wel een berekening voor hebben, maar die weet ik dan niet precies en vraag me af of ik het wel uitbetaald krijg.
Ik mail m'n uren altijd door (ben zaterdagbesteller) die ik gemaakt heb...
  zondag 24 mei 2009 @ 14:49:30 #136
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69351327
Bij ons ligt het complete bureau van onze teamcoach bezaaid met gele stickerbriefjes met daarop uren die je gewerkt hebt, problemen die je tegengekomen bent etc.

Voor de rest gister een rustig dagje gehad, zeker tov vrijdag. Ik zat om 1400 alweer thuis aan de thee.
Volgende week heb ik weer een mooie stadsdienst: veel contact met collega's/zaw'ers en de wijk loopt ook lekker weg. Het is zo'n wijk die 10-15 jaar geleden nog een nieuwbouwwijk zou kunnen worden genoemd. Met elk huis een oprit en daardoor, mits de bewoners niet hun auto geparkeerd hebben op diezelfde oprit, de brievenbus gemakkelijk te bereiken is met de fiets.

Heb 2 weken geleden 33 uur gewerkt in één week, ben zaw'er.
Toch jammer dat ik dat dus pas over 2 maanden uitbetaald krijg!
Nothing is what it seems
  zondag 24 mei 2009 @ 15:33:41 #137
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_69352441
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef MadGuy het volgende:
Mijn God, wat een chaos dat Toekomst VBG-gedoe. Heel veel mensen was blijkbaar niet verteld hoe laat ze moesten beginnen en dus kwamen er veel gewoon te laat of te vroeg. Verder is het VOSsen behoorlijk onhandig, zeker omdat in de carré de wijken die veel post te verstouwen krijgen vooraan staan en je dan moeilijk bij de achterste bakken kan. Bovendien loop je je nu een ongeluk met de losse VOS-post. Erg irritant.

Verder is het overzicht totaal zoek. Niemand weet of een wijk al is ingestraat of nog moet worden ingestraat waardoor er veel conflicten ontstonden.

Zo waren er wel meerdere zaken die gewoon met goede afspraken opgelost hadden kunnen worden. Maar nee hoor, voer gelijk maar in .

Ik moest om 14:40u klaar zijn, maar het werd uiteindelijk 17:15u . En die betalen ze waarschijnlijk niet eens uit; zoet en zuur, je bent ook wel eens veel eerder klaar. Ik denk dat het nog een staartje krijgt.
O jee, dat staat ons dus ook nog te wachten. Dat Balkenende-achtige gelul over zoet en zuur, daar kwamen ze bij ons ook mee aankakken. Vroeger had dat wellicht nog gekund, toen kreeg je uitloop inderdaad niet betaald (behalve met kerst), maar daar stond tegenover dat je op rustige dagen makkelijk een uur of meer (per dag) in je zak stak, dus dat compenseerde ruimschoots. En nutten deden ze alleen in de zomervakantie.

Nu krijg je op een rustige dag gewoon een extra voorbereiding in je mik, zodat je alsnog niet voor je tijd klaar bent. En denk maar niet dat ze op een drukke dag een voorbereiding bij je weg halen! Conclusie: Zoet is het nooit, het varieert van PH-neutraal tot bijtend zuur. Zeg nou zelf, als je vorige keer 2,5 uur te laat was, hoe ga je dat ooit goedmaken? Wanneer ben je nu 2,5 uur te vroeg? Dat bestaat niet.

Als ze hier ook met die ongein aankomen hebben ze aan mij een kwade. Ik wil structurele uitloop gewoon vergoed zien, en anders weiger ik gewoon nog extra te werken. In mijn contract staat immers duidelijk "werknemer werkt gemiddeld 25 uur per week". Ik ben dus helemaal niet verplicht die extra uren te maken, al zou TNT er wel voor betalen. En voor nop werken, nooit. Dan haal ik de vakbond erbij, want volgens mij mag dat niet eens.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_69356878
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus echt niet hé. Er staat een bepaalde tijd voor de wijk die je hebt, en daar moet je het mee doen. Als je het niet binnen die tijd doet, heb je pech en loop je in je eigen tijd. Voor HAH krijg je (bijna) niks.
pi_69356896
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:03 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Ik zie het verschil ook nooit op m'n loonstrookje.
pi_69356944
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef Glennz het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus echt niet hé. Er staat een bepaalde tijd voor de wijk die je hebt, en daar moet je het mee doen. Als je het niet binnen die tijd doet, heb je pech en loop je in je eigen tijd. Voor HAH krijg je (bijna) niks.
Nou zo ervaar ik het niet. Ik loop sowieso binnen mijn tijd en alleen als er echt veel post is erbuiten. En dat krijg ik gewoon uitbetaald.
pi_69358907
Ik zou ook eigenlijk gewoon standaard dezelfde uren maken op de zaterdag, want ik bereid elke keer dezelfde wijken voor en loop elke keer dezelfde weg.

Maar als de machine vertraging heeft en ik nog niet bij mijn wijk kan, blijf ik wel gewoon doorwerken totdat ik wel weer er bij kan. Heb gezegd dat ik dat gewoon uitbetaald moeten krijgen, want ik werk er niet gratis
Noot noot.
pi_69359325
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:05 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou zo ervaar ik het niet. Ik loop sowieso binnen mijn tijd en alleen als er echt veel post is erbuiten. En dat krijg ik gewoon uitbetaald.
Meen je dat serieus? want ik krijg gewoon hetzelfde uitbetaald. Of er nou veel post is of niet.
pi_69359381
Ik heb de HRRSC maar even ge-emaild of ze een specificatie kunnen geven van wat ik heb gelopen en hoeveel daar voor staat. Heb nog geen bericht gehad, dus weet ook niet of dat kan of mag?
pi_69359433
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:05 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Soms moet ik lachen om deze berichten. Uren doormailen? Ze doen hier niet eens de moeite om op zaterdag een bezorgrapport erbij te steken. En ik werk met veel plezier bij tnt en denk er niet aan om weg te moeten, maar zou wel leuk zijn als het soms even wat duidelijker was
pi_69380372
Zaterdag weer C1000 en AH hier, dus ik ga er vanuit dat dit vanaf nu standaard is.
pi_69382162
Bij ons brengen ze ook Deen rond, maar die zit hier helemaal niet in de buurt.
pi_69390558
Morgen weer een heerlijk dagje, 3 man vrij, 3 moeten om 10 uur de straat op en 1 moet machines draaien voor een ander VBG. 2,5 uur de tijd om 9 postbezorgerskanten klaar te maken. Gelukkig bij alle wijken die ik heb klaargemaakt zaterdag de kampioen al ertussen gezet, tegen advies van de baas in. De Tv-gidsen zijn al genoeg werk. Van het schaduwteam valt ook weinig te verwachten aangezien ook daar maar 2 man staan, 1 moet machines draaien, 2 zijn vrij, 4 moeten de straat op en zij hebben anderhalf keer zoveel kanten en moeten nagenoeg alle kampioenen er nog tussen zetten. Verwachtte eindtijd +- 8 a 9 uur 's avonds. 1 voordeel, ben morgen als zaterdagbesteller wel de baas op de werkvloer, maar dat heb je al snel als je als enige overblijft .
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2009 @ 19:05:05 #148
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69391265
Kampioen
  maandag 25 mei 2009 @ 20:03:04 #149
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69393389
Hoef deze week weer eens sinds een tijd niet extra te werken ivm verplichte practica etc op school...
Moet zeggen dat de afwisseling collegebanken/thuis leren/werk mij best wel bevalt.
Nothing is what it seems
pi_69397075
Krijgen jullie soms ook van die preken, wanneer sommige mensen de lege blauwe bakken weer terug op de kar zetten bovenop een andere blauw bak? Je mag die dingen niet opstappelen.

Sommige mensen weten nog steeds niet, dat je die krengen niet mag opstappelen. Nogal logisch er kan ook nog blauwe bak van een andere wijk tussen zitten, vol met post. Waar sommige mensen niet de moeite nemen, om alles goed na te kijken.

Zie elke week nog wel een bak opgestapeld staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')