Wil die dat? Dat lijkt me namelijk niet in het belang van de mensen die hem nu steunenquote:Op zondag 10 mei 2009 15:26 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
ot hoeveel van Wilders aanhang is nu eigenlijk gecharmeerd van het afschaffen van het minimumloon en de vlaktaks en dat soort dingen??
Dat lijken me inderdaad makkelijk te scoren punten die het ook goed doen bij zijn doelgroep. Vreemd dat hij dat laat liggen.quote:Daar wordt hij nooit op aangevallen. Van hemzelf is het ook niet slim, hij zou punten kunnen maken als 'waarom moet de aow leeftijd omhoog? komt allemaal door buitenlandse steuntrekkers etc'. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar het zou hem electoraal helpen.
Vervang gewoon Moslims door gewoon Joden, en je staat al aardig in lijn met meneer Adolf.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:49 schreef SadKingBilly het volgende:
Dan ben je inderdaad al een aardig poosje hier weg, als je dat kunt beweren. Steeds grotere groepen allochtonen (of laten we maar gewoon moslims zeggen, want daar gaat het tenslotte om en niet om de amerikanen, russen, grieken, australiërs en friezen in ons land) zorgen voor steeds grotere en gewelddadiger problemen.
Links, zoals SP, PvdA of Wilders?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is logisch dat linkse partijen vooral worden bevolkt door relatief laag opgeleide- en minder capabele mensen, of het nu SP, PvdA of Wilders is. Dat is ook logisch, want zij hebben over het algemeen minder capaciteiten om op eigen kracht iets te bereiken en hebben daarom een voorkeur voor veel staatsingrijpen.
Nou hij roept een enkele keer iets dat een klein beetje in die richting komt. Maar 90% van de uitspraken gaan toch over buitenlanders/ moslims. De rest sneeuwt volledig onder.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wil die dat? Dat lijkt me namelijk niet in het belang van de mensen die hem nu steunen
[..]
Ik ben een Nederlander van geboorte, heb een Nederlands paspoort maar woon al bijna 10 jaar niet meer in Nederland. Zodoende noem ik mezelf een buitenlander.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:27 schreef SpecialK het volgende:
Je noemt jezelf blijkbaar een buitenlander. Iets wat ik een interessante keuze vind, aannemende dat je gewoon een Nederlands paspoort bezit en in Nederland woont.
Interessant omdat het in dat geval compleet fout is. En dat is een attitude die ik bij een hoop Nederlanders tegenwoordig tegenkom. Dat wij/zij gevoel.
Vooral jezelf niet als Nederlander zien, hoor. Stel je voor. Daar ben jij natuurlijk veeeeels te goed voor.
Ook toen had hij natuurlijk meerdere programmapunten, je had gewoon zijn partijprogramma kunnen lezen op zijn site. Het is dat de andere partijen hem in de one-issue hoek hebben neergezet. Ik denk overigens niet dat de discussie nu uit de tijd is, de problemen zijn nog steeds actueel en lijken alleen maar groter te worden.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
[flauw] Iedere kerel van boven de 18jr die z'n haar bleekt is niet serieus te nemen [/flauw]
Ik ken Wilders natuurlijk wel van toen ik NL nog wat beter volgde (zeg tot 1-2 jaar geleden). Tot dat moment was het in elk geval een clown. Ik heb de laatste tijd ook niet meer zo op Wilders gelet omdat hij (toen) maar één programmapunt had terwijl die hele allochtonen discussie een beetje uit de tijd is en niet meer zo interessant...
Maar misschien heeft Wilders zich inmiddels wel ontpopt tot een serieus politicus, vandaar dus de vraag in de OP.
Ah... Godwin's law is blijkbaar nog steeds van toepassing.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vervang gewoon Moslims door gewoon Joden, en je staat al aardig in lijn met meneer Adolf.
Dat is natuurlijk onzin. Zijn speerpunt = Moslims en de Islam, niet voor niets heeft hij Fitna gemaakt. Niet voor niets gaan 90% van de Kamervragen die hij stelt direct of indirect daarover. De overige partijpunten, heb jij hem daarvoor zien strijden zoals menig andere oppositiepartij dat wel doet?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:37 schreef napalmpje het volgende:
[..]
Ook toen had hij natuurlijk meerdere programmapunten, je had gewoon zijn partijprogramma kunnen lezen op zijn site. Het is dat de andere partijen hem in de one-issue hoek hebben neergezet. Ik denk overigens niet dat de discussie nu uit de tijd is, de problemen zijn nog steeds actueel en lijken alleen maar groter te worden.
Anti-immigratie is een (populistisch) links item dat dient om het arbeidersproletariaat te beschermen tegen concurrentie van buitenaf. Bedrijfsleven en ondernemende mensen zijn altijd voorstander van immigratie want dat biedt extra kansen en is bovendien een vorm van vrije markt.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:35 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Links, zoals SP, PvdA of Wilders?![]()
Overigens heeft het zwart-wit denken en achterna lopen van een sterke leider niets met links of rechts te maken, maar vooral met populisme en extremisme.
En dit is een Pavlov-reactie. Nietszeggend dus.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ah... Godwin's law is blijkbaar nog steeds van toepassing.
Ah. Prima. Schaduwgevalletje. Dan heb ik niets gezegd. Welk land woon je?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben een Nederlander van geboorte, heb een Nederlands paspoort maar woon al bijna 10 jaar niet meer in Nederland. Zodoende noem ik mezelf een buitenlander.
ik word een beetje zat van dat "Godwin's Law, Godwin's Law" de hele tijd.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Berschermen is toch conservatief? Conservatief is rechts.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Anti-immigratie is een (populistisch) links item dat dient om het arbeidersproletariaat te beschermen tegen concurrentie van buitenaf. Bedrijfsleven en ondernemende mensen zijn altijd voorstander van immigratie want dat biedt extra kansen en is bovendien een vorm van vrije markt.
Niet iedere Hitler-vergelijking is onzin.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat je een buitenlander kan uitleggen is als Wilders aan de macht komt wegwezen. Of in jou geval niet meer terug komen.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben een Nederlander van geboorte, heb een Nederlands paspoort maar woon al bijna 10 jaar niet meer in Nederland. Zodoende noem ik mezelf een buitenlander.
lol wut?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je een buitenlander kan uitleggen is als Wilders aan de macht komt wegwezen. Of in jou geval niet meer terug komen.
Het imago van Nederland in het buitenland zal inderdaad een enorme deuk oplopen. Mocht er van uitvoering van de onrealistische en niet-haalbare regels van de PVV sprake zijn, dan voorzie ik een olieboycot - al dan niet vergezeld met het uit de EU getrapt worden.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je een buitenlander kan uitleggen is als Wilders aan de macht komt wegwezen. Of in jou geval niet meer terug komen.
Nee, conservatief is juist links, zeker tegenwoordig.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Berschermen is toch conservatief? Conservatief is rechts.
De VVD is een linkse partij die marktverstorende subsidies zoals de hypotheekrenteaftrek met hand en tand verdedigt.quote:Je klinkt een beetje als een VVDer die zich schaamt voor die andere rechtse partij
Zie het toch allemaal niet zo zwart-wit. Tenzij de PVV 76 zetels haalt zal ook de PVV consessies (moeten) doen in een coalitie.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat anti-immigratie standpunten soms uit linkse motieven voort komt, maakt dat soort standpunten nog niet links. Bij Wilders is het motief duidelijk rechts/conservatief.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Anti-immigratie is een (populistisch) links item dat dient om het arbeidersproletariaat te beschermen tegen concurrentie van buitenaf. Bedrijfsleven en ondernemende mensen zijn altijd voorstander van immigratie want dat biedt extra kansen en is bovendien een vorm van vrije markt.
Maar als de PVV wel 76 zetels haalt, gaat hij elke buitenlander de grens over zetten en zijn buitenlanders niet meer welkom in Nederland? Bron?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:49 schreef napalmpje het volgende:
[..]
Zie het toch allemaal niet zo zwart-wit. Tenzij de PVV 76 zetels haalt zal ook de PVV consessies (moeten) doen in een coalitie.
Het is natuurlijk nog altijd de vraag. Hoe nuttig is het om iemand met Hitler te vergelijken. Hoe relevant zijn de overeenkomsten stuk voor stuk. Wat maakt Hitler Hitler? Zijn schilderen? Z'n liefde voor honden? Z'n haat voor vreemdelingen? Z'n liefde voor autoritarisme? Z'n missende linker testikel? Z'n geboortedatum?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ik word een beetje zat van dat "Godwin's Law, Godwin's Law" de hele tijd.
straks staat wilders met een brullende stem voor miljoenen mensen, die allemaal vlaggen dragen met germaanse tekens en noemt hij zichzelf "Führer" en dan nog mag men hem niet vergelijken met Hitler.
onzinnig.
quote:Op zondag 10 mei 2009 15:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, conservatief is juist links, zeker tegenwoordig.
De meeste partijen in Nederland zien hun kiezers weglopen naar PVV en volgen de PVV dus steeds meer. In hun anti-buitenlander beleid. Het wordt tijd dat landen als de VS en Canada enz dat opmerken. En een vergelijkbaar beleid tegen Nederlanders gaan voeren.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:49 schreef napalmpje het volgende:
[..]
Zie het toch allemaal niet zo zwart-wit. Tenzij de PVV 76 zetels haalt zal ook de PVV consessies (moeten) doen in een coalitie.
Jij hebt duidelijk niet veel kennis van de werking van de EU. Daarnaast mis je ook nog wat realiteitszin aangezien we recentelijk nog 10x xenofobere landen (dan Wilders gedachtengoed) hebben toegelaten in de EU (o.a. Polen met de uiterst charmante tweelingbroers). Trappen we hen er uit soms?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het imago van Nederland in het buitenland zal inderdaad een enorme deuk oplopen. Mocht er van uitvoering van de onrealistische en niet-haalbare regels van de PVV sprake zijn, dan voorzie ik een olieboycot - al dan niet vergezeld met het uit de EU getrapt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |