abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68871330
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow dat duurt nog hartstikke lang.
Peiling is dus niet relevant.
Sowieso zeggen die peilingen weinig.
In weze is dit allemaal flauwekul
  zondag 10 mei 2009 @ 14:50:43 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68871346
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:46 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje ondersteunt inderdaad wel dat de Wilders aanhang relatief laag is opgeleid.
MBO en lager = lager opgeleid (nofi)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68871408
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:46 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
MBO een middelbare opleiding noemen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_68871470
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit plaatje ondersteunt inderdaad wel dat de Wilders aanhang relatief laag is opgeleid.
Hoeveel PvdA-stemmers lopen er in Nederland rond met een HBO- of hogere opleiding denk je?
Tot een aantal jaren geleden was dat voor lager opgeleiden namelijk dé partij om op te stemmen. Dus wat wil je daar nu mee zeggen?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_68871531
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee jongens, niet gaan happen. Diederick Duck weet namelijk dondersgoed dat het rechts populistische praatjes zijn, maar hij wil wat linksjes op de kast jagen. Anders slaapt ie niet goed vannacht.
Ik slaap prima dank u. Dat komt doordat ik fatsoenlijk en rechts ben. Het is een feit van algemene bekendheid dat linksen slecht slapen, omdat ze zelf ook wel weten dat wat ze nastreven eigenlijk niet deugt.
  zondag 10 mei 2009 @ 14:54:41 #56
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_68871573
In het landsbelang zal het beter zijn dat als je pas stemgerechtigd bent als je een havo/vwo of hbo/wo diploma hebt.
Dan zal Nederland veel beter af zijn.
How does it feel? To treat me like you do.
pi_68871585
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:49 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Lol, totaal mee eens. Zelfs ik als redelijk rechts persoon kan hem amper serieus nemen.
Waarom zou hij dat eigenlijk doen, hij zal toch zelf ook wel beseffen dat hij eruit ziet als Sjonnie uit Flodder?
[..]

Dan ben je inderdaad al een aardig poosje hier weg, als je dat kunt beweren. Steeds grotere groepen allochtonen (of laten we maar gewoon moslims zeggen, want daar gaat het tenslotte om en niet om de amerikanen, russen, grieken, australiërs en friezen in ons land) zorgen voor steeds grotere en gewelddadiger problemen.

Natuurlijk zijn er nog steeds genoeg mensen die beweren van niet - zou ik waarschijnlijk óók doen als ik in een villawijk net buiten wassenaar zou wonen. Helaas is de criminaliteit en het agressieve gedrag van bijvoorbeeld veel jeugdige marokkaantjes een dagelijkse ergernis voor veel mensen.
Heeft maar net te maken met waar je de focus op wenst te leggen. Verzuurde types wensen in het verleden te blijven steken en geen realistische oplossingen aan te dragen, immers dat zou een negatieve impact op hun hobby (kankeren op moslims) hebben. Debatteren met moslims is er al helemaal niet bij, hen bestempelen als gevaarlijk en ondemocratische wetsvoorstellen als partijprogramma hebben, dat is de oplossing. En dan natuurlijk het doen alsof straat"terreur" gelieerd is aan het de Islam of het moslim zijn, zoals bovenstaande post poogt te doen. Het zijn hilarische, doch onsmakelijke taferelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68871670
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik slaap prima dank u. Dat komt doordat ik fatsoenlijk en rechts ben. Het is een feit van algemene bekendheid dat linksen slecht slapen, omdat ze zelf ook wel weten dat wat ze nastreven eigenlijk niet deugt.
Ligt er maar net aan hoe jij links wenst te generaliseren en karakteriseren, het is in iedergeval veelzeggend dat jij Wilders niet wenst te associëren met rechts. Wegkijken noemen we dat, wellicht dat je het gezwel eens moet benoemen en oplossen, beetje zelfkritiek als rechtse rakker.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 14:56:56 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68871674
Ik snap even niet wie de buitenlander is in de TT?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_68871711
Wat ook meetelt is dat de reactie van de gematigder partijen gewoon ronduit slecht is. Die weigeren ook in te gaan op zijn "oplossingen" anders dan iets in de mic te hikken à la "dat MAG helemaal niet!"
Nu speelt Wilders ook gewoon een irritant spelletje kiekeboe qua vrijheid van meningsuiting en wint hij dan steevast door "zie je wel! ik mag ook niks!" te gillen zodra hij teruggefloten wordt of een land niet in mag. Dat is gewoon zijn strategie en die in combinatie met zijn ene Issue (lees: de tsunami) is op dit moment helaas een winnende.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_68871713
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:56 schreef SpecialK het volgende:
SeLang.
pi_68871723
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:56 schreef SpecialK het volgende:
De TS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68871733
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:49 schreef SadKingBilly het volgende:
Dan ben je inderdaad al een aardig poosje hier weg, als je dat kunt beweren. Steeds grotere groepen allochtonen (of laten we maar gewoon moslims zeggen, want daar gaat het tenslotte om en niet om de amerikanen, russen, grieken, australiërs en friezen in ons land) zorgen voor steeds grotere en gewelddadiger problemen.
Aanschouw het nieuwe racisme: men heeft inmiddels een nieuwe verzamelnaam (moslims) kunnen vinden voor groepen waar men eerder ook al xenofobische gevoelens tegen koesterde (Turken, Marokkanen). Een woordspelletje om zo de schijn van racisme te ontduiken. Wilders maakt hier ook wel eens gebruik van. Als je het eenmaal doorhebt dat dit een nieuw gebruik is, kan je de racisten zo eruit pikken.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:00:04 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68871813
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:57 schreef HuHu het volgende:

[..]

SeLang.
Oh wat leuk. Mensen met een niet-Nederlands paspoort op fok? Is het een belg?
pi_68871842
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is dat nu je definitie? Wat vreemd - of selectief, of hoe je het ook noemen wil.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:01:38 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68871876
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:52 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Hoeveel PvdA-stemmers lopen er in Nederland rond met een HBO- of hogere opleiding denk je?
Tot een aantal jaren geleden was dat voor lager opgeleiden namelijk dé partij om op te stemmen. Dus wat wil je daar nu mee zeggen?
Het is logisch dat linkse partijen vooral worden bevolkt door relatief laag opgeleide- en minder capabele mensen, of het nu SP, PvdA of Wilders is. Dat is ook logisch, want zij hebben over het algemeen minder capaciteiten om op eigen kracht iets te bereiken en hebben daarom een voorkeur voor veel staatsingrijpen.
Mijn reisverslagen
  zondag 10 mei 2009 @ 15:01:46 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68871884
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat nu je definitie? Wat vreemd - of selectief, of hoe je het ook noemen wil.
Wat is daar vreemd aan?
pi_68871910
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe jij links wenst te generaliseren en karakteriseren, het is in iedergeval veelzeggend dat jij Wilders niet wenst te associëren met rechts. Wegkijken noemen we dat, wellicht dat je het gezwel eens moet benoemen en oplossen, beetje zelfkritiek als rechtse rakker.
Heb je de speech al gelezen?
  zondag 10 mei 2009 @ 15:02:59 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68871938
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit impliceert enigszins dat al het hoger onderwijs ten spijt de intellectuelen niet over het vernuft beschikken de lageropgeleiden voor zich te winnen.
Met andere woorden is er, mijn inziens, sprake van een afstand tussen de intellectuelen en de lageropgeleiden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68871972
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heb je de speech al gelezen?
Nee. Geen zin in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68871994
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is logisch dat linkse partijen vooral worden bevolkt door relatief laag opgeleide- en minder capabele mensen, of het nu SP, PvdA of Wilders is. Dat is ook logisch, want zij hebben over het algemeen minder capaciteiten om op eigen kracht iets te bereiken en hebben daarom een voorkeur voor veel staatsingrijpen.
Hebben ze slim gedaan bij de PvdA in het verleden. De allochtonen dom houden en gegarandeerd stemvee in de toekomst.
pi_68872027
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit impliceert enigszins dat al het hoger onderwijs ten spijt de intellectuelen niet over het vernuft beschikken de lageropgeleiden voor zich te winnen.
Met andere woorden is er, mijn inziens, sprake van een afstand tussen de intellectuelen en de lageropgeleiden.
Die afstand moet er zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68872029
Veel Nederlanders hebben nog niks geleerd van de tweede wereldoorlog
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_68872044
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hebben ze slim gedaan bij de PvdA in het verleden. De allochtonen dom houden en gegarandeerd stemvee in de toekomst.
Ik denk dat bij de aankomende verkiezingen niet veel allochtonen op de PvdA stemmen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:07:23 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68872099
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenlanders

De TS is gewoon een Nederlander.

En maar klagen dat Nederlanders hen in groepjes indelen maar tegelijkertijd zichzelf wel zien als een buitenlander
pi_68872144
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat bij de aankomende verkiezingen niet veel allochtonen op de PvdA stemmen.
Waarom niet? Waar worden de allochtonen meer gekoesterd dan bij de PvdA?
pi_68872181
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Geen zin in.
Er zit ook audio bij.
pi_68872206
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

MBO een middelbare opleiding noemen
Het staat dan ook voor Middelbaar Beroeps Onderwijs.
pi_68872214
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenlanders

De TS is gewoon een Nederlander.

En maar klagen dat Nederlanders hen in groepjes indelen maar tegelijkertijd zichzelf wel zien als een buitenlander
Het is dan wel wonderbaarlijk dat Marokkanen woonachtig in Nederland gewoon "Marokkaan" worden genoemd. Ongeacht de vraag of ze dat nu wel of niet zelf willen. Niet?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:11:37 #81
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68872235
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die afstand moet er zijn.
Dat is jouw opvatting en ik denk niet zonder meer een gegeven, maar het verklaart mijn inziens wel dat de status quo steeds minder een vaste aanhang heeft en een substantieel deel van het electoraat zich door nieuwe bewegingen en partijen laat verleiden omdat het vertrouwen in de traditionele partijen er niet is.
pi_68872239
Hee, is dit de nieuwe #filo prijsvraag???
I´m back.
pi_68872252
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom niet? Waar worden de allochtonen meer gekoesterd dan bij de PvdA?
Ik heb het gevoel dat je nog bent blijven hangen in 2002, of iets dergelijks. Of dat het gewoon een soort van pavlov-reactie is die geuit moet worden bij dit soort onderwerpen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:12:47 #84
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_68872269
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

geemigreerd?
  zondag 10 mei 2009 @ 15:13:26 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68872296
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch want zij hebben verschillende belangen.

Mensen die ondernemend zijn en/of goed opgeleid zijn hebben er belang bij dat ze enkel worden gehinderd door hun eigen capaciteiten, terwijl minder ondernemende en/of laag opgeleide mensen (pas op, die dingen hoeven helemaal niet samen te gaan!) er als arbeidersproletariaat belang bij hebben om te worden 'beschermd' tegen bijvoorbeeld immigranten, ook als dat gaat ten koste van de kansen en financieen van de ondernemende groep. Daarom was het in de jaren '80 ook de SP die het voortouw nam tegen immigratie en nu Wilders uit diezelfde vijver drinkt.
Mijn reisverslagen
  zondag 10 mei 2009 @ 15:13:42 #86
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68872304
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je nog bent blijven hangen in 2002, of iets dergelijks. Of dat het gewoon een soort van pavlov-reactie is die geuit moet worden bij dit soort onderwerpen.
Misschien moet je erbij vermelden waarom jij die opvatting hebt en niet alleen melden dat je dit denkt.
pi_68872373
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is jouw opvatting en ik denk niet zonder meer een gegeven, maar het verklaart mijn inziens wel dat de status quo steeds minder een vaste aanhang heeft en een substantieel deel van het electoraat zich door nieuwe bewegingen en partijen laat verleiden omdat het vertrouwen in de traditionele partijen er niet is.
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met "vertrouwen", meer de mogelijkheid om een rationele beslissing te maken in wat zwaardere tijden die toch voornamelijk het lageropgeleide deel van de bevolking treffen. Afgezien daarvan is het natuurlijk ook altijd "spannend" zo'n nieuwe partij. De LPF heeft dezelfde opgang gekend. Ik denk dat als je een willekeurige PVV-stemmer naar het partijprogramma van de PVV vraagt, ze slechts met 1 of 2 dingen aan zullen komen, gerelateerd aan moslims. Niet omdat ze er perse zo veel last van hebben, alswel omdat de angst hen is aangepraat of omdat men flarden informatie (TV, kranten, etc) niet rationeel wil of kan benaderen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:16:09 #88
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68872378
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch
Ja, het is ook logisch.

Mijn bijdrage was gericht op de teneur van 'kijk eens wat een laagopgeleiden Wilders en de PVV trekt'.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:17:11 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68872420
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is dan wel wonderbaarlijk dat Marokkanen woonachtig in Nederland gewoon "Marokkaan" worden genoemd. Ongeacht de vraag of ze dat nu wel of niet zelf willen. Niet?
Dat is ook fout.
1. Nederlanders duiden het (foutief) aan als Marokkanen
2. De betreffende groep noemt zichzelf ook (foutief) "Marokkaan".
3. De enige correcte aanduiding (als je specifiek wilt zijn) is: "Nederlanders met een Berberse cultuur".

Ik zie vaak dat mensen niet zo goed het verschil weten tussen cultuur en nationaliteit. Daar waar nationaliteit vrij exact aan te duiden is met de vraag. Welk paspoort/welke paspoorten heb je. En waar ben je woonachtig. Cultuur daarintegen is een (deels) vrijwillige constructie zonder een vorm van registratie (mag je hopen).
pi_68872428
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Misschien moet je erbij vermelden waarom jij die opvatting hebt en niet alleen melden dat je dit denkt.
Mijn omgeving heeft de PvdA volledig afgeschreven als partij die belangen van de allochtone groepering behartigd. Ik herinner je aan het debacle van Bos m.b.t. het moeten polariseren van het immigratiedebat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68872450
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We zullen het wel zien bij de verkiezingen.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:18:15 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68872469
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:12 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

geemigreerd?
Geen idee? Ik ken de TS niet. Daarom ook mijn vraag, he?
pi_68872545
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

We zullen het wel zien bij de verkiezingen.
Wordt dat achteraf geregistreerd dan? Ik meen dat slechts enquêtes dergelijke resultaten weergeven. Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 10 mei 2009 @ 15:21:03 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68872580
Waarom is het relevant wat mijn eigen nationaliteit, etnische afkomst en residence is?
Mijn reisverslagen
pi_68872684
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wordt dat achteraf geregistreerd dan? Ik meen dat slechts enquêtes dergelijke resultaten weergeven. Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.
Je bent sowieso overgeleverd aan enquêtes. Opleidingsniveau bijv. wordt toch ook niet achteraf geregistreerd.
pi_68872796
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
Waarom is het relevant wat mijn eigen nationaliteit, etnische afkomst en residence is?
Omdat je jezelf zo introduceerde, maakt mensen nieuwsgierig, ik denk niet dat iemand het diskwalificerend bedoelt hier.

ot hoeveel van Wilders aanhang is nu eigenlijk gecharmeerd van het afschaffen van het minimumloon en de vlaktaks en dat soort dingen?? Daar wordt hij nooit op aangevallen. Van hemzelf is het ook niet slim, hij zou punten kunnen maken als 'waarom moet de aow leeftijd omhoog? komt allemaal door buitenlandse steuntrekkers etc'. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar het zou hem electoraal helpen.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:27:28 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68872810
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
Je zit op fok en daar wordt elk dingetje natuurlijk gewoon uit elkaar getrokken. In dit geval de TT.

Je noemt jezelf blijkbaar een buitenlander. Iets wat ik een interessante keuze vind, aannemende dat je gewoon een Nederlands paspoort bezit en in Nederland woont.

Interessant omdat het in dat geval compleet fout is. En dat is een attitude die ik bij een hoop Nederlanders tegenwoordig tegenkom. Dat wij/zij gevoel.

Vooral jezelf niet als Nederlander zien, hoor. Stel je voor. Daar ben jij natuurlijk veeeeels te goed voor.
pi_68872876
@Alexander:
quote:
Wilders: Maar wie betaalt de rekening? Wie betaalt die honderd miljard? Dat zijn de mensen die Nederland hebben opgebouwd, de mensen die hard werken, de mensen die keurig sparen en netjes hun belasting betalen. De gewone Nederlander die het niet cadeau krijgt. Henk en Ingrid betalen voor Mohammed en Fatima.

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1288&Itemid=1
pi_68872882
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je bent sowieso overgeleverd aan enquêtes. Opleidingsniveau bijv. wordt toch ook niet achteraf geregistreerd.
Klopt, uiteindelijk is het dan ook giswerk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68872900
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow dat duurt nog hartstikke lang.
Peiling is dus niet relevant.
Klopt, 2 jaar voor de vorige verkiezingen stond hij ook op bijna 30 zetels in de peiling .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')