abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68969998
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:07 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nee ik heb niet onder een steen geleefd (doe eens kallum an). De sporters verbonden er verder geen consequenties aan, wat de zangers wel doen. En de NOS overdenkt nu zelfs om het hele Songfestival niet uit te zenden ivm de homorechten, waarom is dat bij de Olympische Spelen nooit een serieus issue geweest?
1. Volgens mij is dat echt nergens gezegd, dat de NOS denkt aan "niet uitzenden". Men denkt over deelname, en daar gaat de NOS over volgens mij.
2. Iets zegt mij dat er onder de ESF-deelnemers wat meer homo's zitten, die dus direct een raakvlak hebben met de situatie, dan er zich onder de sporters onderdrukte chinezen zitten.
Overigens is dat toen dat in Argentinië te doen was (was dat WK voetbal?) wel degelijk een issue geweest.
pi_68970395
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

1. Volgens mij is dat echt nergens gezegd, dat de NOS denkt aan "niet uitzenden". Men denkt over deelname, en daar gaat de NOS over volgens mij.
Ik hoorde dat gister een hoge pief van de NOS op televisie zeggen. Dat als Gordon en consorten zich terugtrekken, de NOS ook intern zal overleggen of sowieso het hele Songfestival nog uitgezonden moest (kon?) worden. Hij zei het overigens wel op zo'n toon dat ik denk dat het wel gewoon uitgezonden gaat worden, homorel of niet.
quote:
2. Iets zegt mij dat er onder de ESF-deelnemers wat meer homo's zitten, die dus direct een raakvlak hebben met de situatie, dan er zich onder de sporters onderdrukte chinezen zitten.
Sporter of geen sporter, iedereen is bovenal mens en daarom heeft iedereen een vrij groot raakvlak met mensenrechten, lijkt me. Dat de sporters dat toen niet inzagen of wilden inzien ("Ik ben hier om te sporten, je moet van sport geen politiek maken."), vond ik vrij stuitend. Ik zeg niet dat ze absoluut níet hadden moeten gaan, maar ze hadden wel een duidelijk standpunt in moeten nemen in plaats van zich te verschuilen achter hun status als sporter, alsof je dan ineens geen mens meer bent. Maar dit laatste is wat offtopic.
quote:

Overigens is dat toen dat in Argentinië te doen was (was dat WK voetbal?) wel degelijk een issue geweest.
Klopt, maar bij de Olympische Spelen dus weer niet. Willekeur alom, dan weer is sport wél politiek, dan weer níet.
pi_68971132
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:28 schreef VonHinten het volgende:
Sporter of geen sporter, iedereen is bovenal mens en daarom heeft iedereen een vrij groot raakvlak met mensenrechten, lijkt me. Dat de sporters dat toen niet inzagen of wilden inzien ("Ik ben hier om te sporten, je moet van sport geen politiek maken."), vond ik vrij stuitend. Ik zeg niet dat ze absoluut níet hadden moeten gaan, maar ze hadden wel een duidelijk standpunt in moeten nemen in plaats van zich te verschuilen achter hun status als sporter, alsof je dan ineens geen mens meer bent. Maar dit laatste is wat offtopic.
Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt. Voor veel mensen is het toch ver-van-m'n-bed-show. Terwijl Gordon gewoon zelf geraakt wordt door die anti-homo teneur daar. Hij is zélf degene die verboden wordt door de overheid in Rusland. Zo voel ik het als lesbiënne in ieder geval wel. Mijn hele levensstijl wordt daar verboden. Terwijl ik gewoon een brave huis-tuin-en-keukenpot ben.

Waarmee ik wil zeggen, dat ik me voor kan stellen dat de drang van Gordon om daar een statement te maken groter is, dan de drang van sporters om zich met die mensenrechtensituatie te bemoeien.

Overigens zou het IOC van mij best mogen besluiten om geen OS te organiseren in landen waar het droevig gesteld is met mensenrechten.
pi_68974133
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt. Voor veel mensen is het toch ver-van-m'n-bed-show. Terwijl Gordon gewoon zelf geraakt wordt door die anti-homo teneur daar. Hij is zélf degene die verboden wordt door de overheid in Rusland. Zo voel ik het als lesbiënne in ieder geval wel. Mijn hele levensstijl wordt daar verboden. Terwijl ik gewoon een brave huis-tuin-en-keukenpot ben.

Waarmee ik wil zeggen, dat ik me voor kan stellen dat de drang van Gordon om daar een statement te maken groter is, dan de drang van sporters om zich met die mensenrechtensituatie te bemoeien.

Overigens zou het IOC van mij best mogen besluiten om geen OS te organiseren in landen waar het droevig gesteld is met mensenrechten.
Ah levensstijl.
Wat denk je dat er met mij gebeurd als ik met mijn levensstijl naar Iran ga?
Gaan we dat ook even breed uitmeten in de media?
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:31:15 #205
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_68974639
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ah levensstijl.
Dat gebeurt dan toch ook? Zitten hier op FOK! niet een hoop mensen die er dagelijks tegen ageren? Is ahminadjad ook al niet bij zowat elk topoverleg zowat weggehoond? Als er over één levensstijl elke dag wel niet een hoop shit en stuff verschijn in de media (internet, politieke uitspraken wilders etc) dan is het wel de islamitische...
Dus sorry, ik ben he tniet eens met je stelling hierboven.
put
your
clothes
on!
pi_68974845
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:31 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan toch ook? Zitten hier op FOK! niet een hoop mensen die er dagelijks tegen ageren? Is ahminadjad ook al niet bij zowat elk topoverleg zowat weggehoond? Als er over één levensstijl elke dag wel niet een hoop shit en stuff verschijn in de media (internet, politieke uitspraken wilders etc) dan is het wel de islamitische...
Dus sorry, ik ben he tniet eens met je stelling hierboven.
Ja, wat dat doet met ons land ja.
Zelden hebben ze vergelijkbare aandacht voor de bekrompen gedachtegang daar als nu hier in Rusland. Want het is cultuur.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:40 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68975103
quote:

[..]

het is toch niet verboden in Rusland?

die demo is verboden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:47:26 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68975167
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:32 schreef SCH het volgende:
www.stand.nl
Oneens. Ik geef ze beide gelijk. Juist een homo-evenement als het ESF zou zich wandaden tegen homofielen in een mededingend land aan moeten trekken.
pi_68979501
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ah levensstijl.
Oh, je bent er zo eentje. Homosexualiteit is een levensstijl, een keuze.
pi_68979554
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is toch niet verboden in Rusland?

die demo is verboden
Met de kanttekening van de burgemeester van Moskou dat homo's satanisten zijn ja.
Wat denk je zelf?
pi_68979873
quote:

[..]

Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt.
En de NOS? Lopen daar meer homo's rond dan sporters?
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 14:55:17 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68979891
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:46 schreef lezzer het volgende:

[..]

Met de kanttekening van de burgemeester van Moskou dat homo's satanisten zijn ja.
Wat denk je zelf?
wat denk ik zelf?
wat denk je zelf dat ik zelf denk??

waarom denk je dat ik die vraag in vredesnaam stel, omdat ik het antwoord al weet of wat?

ik denk dat het niet verboden is en dat die burgemeester een retard is

is er niet iemand die wel het antwoord weet en wat minder gecharcheerd kan reageren?
pi_68979982
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh, je bent er zo eentje. Homosexualiteit is een levensstijl, een keuze.
Alsof mijn lange haar een keuze is. Ja om het te laten groeien ja, maar dat ik het mooi vind kan ik ook niets aan doen.

En kap es met die vooroordelen, dat is oud aan het worden. Jij begint over een levensstijl die niet in Rusland mag, daar brei ik dan op door.
pi_68980797
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef McKillem het volgende:

[..]

Alsof mijn lange haar een keuze is. Ja om het te laten groeien ja, maar dat ik het mooi vind kan ik ook niets aan doen.

En kap es met die vooroordelen, dat is oud aan het worden. Jij begint over een levensstijl die niet in Rusland mag, daar brei ik dan op door.
Dan slaat je opmerking over dat een levenstijl niet getolereerd wordt dus nergens op.
Homosexualiteit is géén keuze. En dus ook geen levensstijl.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:54 schreef VonHinten het volgende:

[..]

En de NOS? Lopen daar meer homo's rond dan sporters?
Wat heeft dat met drang tot het maken van een statement te maken?
En er zullen vast wel meer homo's rondlopen dan sporters ja. Gok ik zo.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:55 schreef sp3c het volgende:
is er niet iemand die wel het antwoord weet en wat minder gecharcheerd kan reageren?
Dit is pagina 5 van dit topic. De rechten van homo's in Rusland is volgens mij al wel aan bod gekomen.
Maar goed.
Als je het artikel over homosexualiteit in Rusland leest op wikipedia, zie je bijvoorbeeld dit:
quote:
Op 29 april 1993 schafte president Boris Jeltsin het gewraakte artikel 121 af; homoseksualiteit was niet langer een misdaad of zelfs illegaal. Dit betekende niet dat homoseksualiteit ineens een geaccepteerd verschijnsel was binnen de Russische maatschappij. Tijdens een onderzoek kwam naar voren, dat slechts 2,3% van de ondervraagde Russen geen problemen heeft met homoseksualiteit; de overgrote meerderheid heeft er dus wel problemen mee, en van die meerderheid zei een aanzienlijk deel het een passende oplossing te vinden homoseksuelen te liquideren. Homofobie is dus nog steeds een wijd verspreid maatschappelijk verschijnsel. Bovendien treedt ook de overheid nog steeds op tegen homo-organisaties, als waren die organisaties misdaadcentra. Homogroeperingen worden tegengewerkt als zij zich willen laten registreren en veel homoseksuelen zijn nog steeds slachtoffer van sociaal of overheidsgeweld.

[ Bericht 32% gewijzigd door lezzer op 13-05-2009 15:29:10 ]
pi_68980904
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dan slaat je opmerking over dat een levenstijl niet getolereerd wordt dus nergens op.
Homosexualiteit is géén keuze. En dus ook geen levensstijl.
Hoezo word jou levensstijl in Rusland dan aangetast? Als je geaardheid daar niets mee te maken heeft?
pi_68981059
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoezo word jou levensstijl in Rusland dan aangetast? Als je geaardheid daar niets mee te maken heeft?
Ik weet niet of je zit te trollen, maar ik doe nog een poging

Men valt je daar dus niet aan op hoe je je gedraagt, maar op iets wat je bent.

Ik zie nu dat ik het zelf het woord "levensstijl" heb genoemd, maar dat wordt nu wel uit z'n verband getrokken.
Die levensstijl komt voort uit iets dat ik ben, het is geen keuze.
Wat ik ben wordt afgekeurd daar, en in sommige landen kan ik er voor opgeknoopt worden (of gestenigd, net wat op dat moment het meeste vermaak oplevert denk ik).
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 15:45:35 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68981536
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:

[..]
Dit is pagina 5 van dit topic. De rechten van homo's in Rusland is volgens mij al wel aan bod gekomen.
Maar goed.
Als je het artikel over homosexualiteit in Rusland leest op wikipedia, zie je bijvoorbeeld dit:
het is wel aan bod gekomen ja maar het blijkt misschien een tikje overdreven??

Gordon is dus niet verboden, jouw levensstijl is niet verboden ... het meerendeel van de Russen ziet het gewoon liever niet

dat is triest genoeg maar daar komt nog bij dat ze daar de neiging hebben om je heel hard in elkaar te rammelen als ze je liever niet zien maar wat moet de Russische overheid nu doen?

die demo door laten gaan zodat Gordon toch zijn liedje gaat zingen??
Wat moet het songfestival of de songfestivalliefhebber hier nu aan doen??

men (de overgrote meerderheid) wil er blijkbaar gewoon niet van horen, zeker in Rusland zouden we nogal voor lul staan als we nu zeggen 'mjah om het volk tegen zichzelf te beschermen hoef je natuurlijk niet altijd met de meerderheid mee te gaan he?'

Ik zou in Rusland iig geen demo's houden als die verboden worden want bij de oproerpolitie daar is iig al wel iedereen gelijk van neonazi's tot wietrokers tot homo's ... dat wordt weer 1 grote eenzijdige vechtpartij, dat is ook net zo goed dieptriest maar dat is geen homodingetje, dat moet je er niet van maken ook
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 15:48:47 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68981667
daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat hij de halve finale wel doet

het al dan niet doorgaan van die parade is gezien de link van net niet het grootste probleem van de Russische homo, hij had gewoon meteen moeten zeggen er niet naar toe te reizen voor er wat verbeterd
pi_68981826
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef sp3c het volgende:
Gordon is dus niet verboden, jouw levensstijl is niet verboden ... het meerendeel van de Russen ziet het gewoon liever niet
Dus, omdat het niet expliciet verboden is, is er niks aan de hand?
Ik vind dat een vreemde gedachtengang.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 15:56:24 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68981873
dat zeg ik dan toch ook niet

omg ...
pi_68982005
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:56 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik dan toch ook niet

omg ...
Nou, verduidelijk het dan?
Ik maak dat op uit jouw woorden namelijk.
Uit de rest van je betoog meen ik namelijk op te maken dat jij vindt dat je in Rusland gewoon maar beter helemaal je mond kunt dichthouden als iets je niet zint, omdat ze er zo lelijk doen tegen mensen die uit de pas lopen.
Bovendien begin je met dat het misschien wat overdreven is, nou dat is het dus niet.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 16:15:47 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68982569
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, verduidelijk het dan?
Ik maak dat op uit jouw woorden namelijk.
das wel een vreemde gedachtengang ja
quote:
Uit de rest van je betoog meen ik namelijk op te maken dat jij vindt dat je in Rusland gewoon maar beter helemaal je mond kunt dichthouden als iets je niet zint, omdat ze er zo lelijk doen tegen mensen die uit de pas lopen.
Bovendien begin je met dat het misschien wat overdreven is, nou dat is het dus niet.
nee ik zeg dat de dingen die hier gezegd worden over de stand van zaken in Rusland een tikje overdreven zijn

ik zeg dat je in Rusland waar meer dan 95% er blijkbaar niet van wil weten met zijn allen over straat moet gaan banjeren, zeker niet als het verboden wordt door de burgemeester ... simpelweg zeggen 'nou ik doe het lekker toch' lost niets op

als een parade de enige manier was om dingen te veranderen veranderen in de wereld dan zou ik het van harte toejuichen maar dat is het niet en in dit geval vind ik het gewoon niet verstandig ik ben bang dat dat gewoon rellen wordt en aan het einde van de dag zegt de gemiddelde Rus 'tja als ik voor legale wiet ga demonstreren terwijl dit verboden werd dan wordt ik door de politie ook terug naar huis geslagen' en die haalt zijn schouders verder op want homo's vind hij zowieso niet tof
pi_68982980
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:15 schreef sp3c het volgende:
nee ik zeg dat de dingen die hier gezegd worden over de stand van zaken in Rusland een tikje overdreven zijn
Ik ben benieuwd waar je dat idee op baseert eigenlijk.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 16:26:51 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68983031
jij zegt dat het verboden is vervolgens kom je met een link die zegt van niet

vind ik wat sterk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')