1. Volgens mij is dat echt nergens gezegd, dat de NOS denkt aan "niet uitzenden". Men denkt over deelname, en daar gaat de NOS over volgens mij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:07 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee ik heb niet onder een steen geleefd (doe eens kallum an). De sporters verbonden er verder geen consequenties aan, wat de zangers wel doen. En de NOS overdenkt nu zelfs om het hele Songfestival niet uit te zenden ivm de homorechten, waarom is dat bij de Olympische Spelen nooit een serieus issue geweest?
Ik hoorde dat gister een hoge pief van de NOS op televisie zeggen. Dat als Gordon en consorten zich terugtrekken, de NOS ook intern zal overleggen of sowieso het hele Songfestival nog uitgezonden moest (kon?) worden. Hij zei het overigens wel op zo'n toon dat ik denk dat het wel gewoon uitgezonden gaat worden, homorel of niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
1. Volgens mij is dat echt nergens gezegd, dat de NOS denkt aan "niet uitzenden". Men denkt over deelname, en daar gaat de NOS over volgens mij.
Sporter of geen sporter, iedereen is bovenal mens en daarom heeft iedereen een vrij groot raakvlak met mensenrechten, lijkt me. Dat de sporters dat toen niet inzagen of wilden inzien ("Ik ben hier om te sporten, je moet van sport geen politiek maken."), vond ik vrij stuitend. Ik zeg niet dat ze absoluut níet hadden moeten gaan, maar ze hadden wel een duidelijk standpunt in moeten nemen in plaats van zich te verschuilen achter hun status als sporter, alsof je dan ineens geen mens meer bent. Maar dit laatste is wat offtopic.quote:2. Iets zegt mij dat er onder de ESF-deelnemers wat meer homo's zitten, die dus direct een raakvlak hebben met de situatie, dan er zich onder de sporters onderdrukte chinezen zitten.
Klopt, maar bij de Olympische Spelen dus weer niet. Willekeur alom, dan weer is sport wél politiek, dan weer níet.quote:
Overigens is dat toen dat in Argentinië te doen was (was dat WK voetbal?) wel degelijk een issue geweest.
Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt. Voor veel mensen is het toch ver-van-m'n-bed-show. Terwijl Gordon gewoon zelf geraakt wordt door die anti-homo teneur daar. Hij is zélf degene die verboden wordt door de overheid in Rusland. Zo voel ik het als lesbiënne in ieder geval wel. Mijn hele levensstijl wordt daar verboden. Terwijl ik gewoon een brave huis-tuin-en-keukenpot ben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:28 schreef VonHinten het volgende:
Sporter of geen sporter, iedereen is bovenal mens en daarom heeft iedereen een vrij groot raakvlak met mensenrechten, lijkt me. Dat de sporters dat toen niet inzagen of wilden inzien ("Ik ben hier om te sporten, je moet van sport geen politiek maken."), vond ik vrij stuitend. Ik zeg niet dat ze absoluut níet hadden moeten gaan, maar ze hadden wel een duidelijk standpunt in moeten nemen in plaats van zich te verschuilen achter hun status als sporter, alsof je dan ineens geen mens meer bent. Maar dit laatste is wat offtopic.
Ah levensstijl.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt. Voor veel mensen is het toch ver-van-m'n-bed-show. Terwijl Gordon gewoon zelf geraakt wordt door die anti-homo teneur daar. Hij is zélf degene die verboden wordt door de overheid in Rusland. Zo voel ik het als lesbiënne in ieder geval wel. Mijn hele levensstijl wordt daar verboden. Terwijl ik gewoon een brave huis-tuin-en-keukenpot ben.
Waarmee ik wil zeggen, dat ik me voor kan stellen dat de drang van Gordon om daar een statement te maken groter is, dan de drang van sporters om zich met die mensenrechtensituatie te bemoeien.
Overigens zou het IOC van mij best mogen besluiten om geen OS te organiseren in landen waar het droevig gesteld is met mensenrechten.
Dat gebeurt dan toch ook? Zitten hier op FOK! niet een hoop mensen die er dagelijks tegen ageren? Is ahminadjad ook al niet bij zowat elk topoverleg zowat weggehoond? Als er over één levensstijl elke dag wel niet een hoop shit en stuff verschijn in de media (internet, politieke uitspraken wilders etc) dan is het wel de islamitische...quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ah levensstijl.
Wat denk je dat er met mij gebeurd als ik met mijn levensstijl naar Iran ga?
Gaan we dat ook even breed uitmeten in de media?
Ja, wat dat doet met ons land ja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan toch ook? Zitten hier op FOK! niet een hoop mensen die er dagelijks tegen ageren? Is ahminadjad ook al niet bij zowat elk topoverleg zowat weggehoond? Als er over één levensstijl elke dag wel niet een hoop shit en stuff verschijn in de media (internet, politieke uitspraken wilders etc) dan is het wel de islamitische...
Dus sorry, ik ben he tniet eens met je stelling hierboven.
het is toch niet verboden in Rusland?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt. Voor veel mensen is het toch ver-van-m'n-bed-show. Terwijl Gordon gewoon zelf geraakt wordt door die anti-homo teneur daar. Hij is zélf degene die verboden wordt door de overheid in Rusland. Zo voel ik het als lesbiënne in ieder geval wel. Mijn hele levensstijl wordt daar verboden. Terwijl ik gewoon een brave huis-tuin-en-keukenpot ben.
Waarmee ik wil zeggen, dat ik me voor kan stellen dat de drang van Gordon om daar een statement te maken groter is, dan de drang van sporters om zich met die mensenrechtensituatie te bemoeien.
Overigens zou het IOC van mij best mogen besluiten om geen OS te organiseren in landen waar het droevig gesteld is met mensenrechten.
Oneens. Ik geef ze beide gelijk. Juist een homo-evenement als het ESF zou zich wandaden tegen homofielen in een mededingend land aan moeten trekken.quote:
Oh, je bent er zo eentje.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ah levensstijl.
Wat denk je dat er met mij gebeurd als ik met mijn levensstijl naar Iran ga?
Gaan we dat ook even breed uitmeten in de media?
Met de kanttekening van de burgemeester van Moskou dat homo's satanisten zijn ja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is toch niet verboden in Rusland?
die demo is verboden
En de NOS? Lopen daar meer homo's rond dan sporters?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, dat het raakvlak van sporters met mensenrechten wel eens minder kan zijn dan je denkt.
wat denk ik zelf?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:46 schreef lezzer het volgende:
[..]
Met de kanttekening van de burgemeester van Moskou dat homo's satanisten zijn ja.
Wat denk je zelf?
Alsof mijn lange haar een keuze is. Ja om het te laten groeien ja, maar dat ik het mooi vind kan ik ook niets aan doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh, je bent er zo eentje.Homosexualiteit is een levensstijl, een keuze.
Dan slaat je opmerking over dat een levenstijl niet getolereerd wordt dus nergens op.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Alsof mijn lange haar een keuze is. Ja om het te laten groeien ja, maar dat ik het mooi vind kan ik ook niets aan doen.
En kap es met die vooroordelen, dat is oud aan het worden. Jij begint over een levensstijl die niet in Rusland mag, daar brei ik dan op door.
Wat heeft dat met drang tot het maken van een statement te maken?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En de NOS? Lopen daar meer homo's rond dan sporters?
Dit is pagina 5 van dit topic. De rechten van homo's in Rusland is volgens mij al wel aan bod gekomen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:55 schreef sp3c het volgende:
is er niet iemand die wel het antwoord weet en wat minder gecharcheerd kan reageren?
quote:Op 29 april 1993 schafte president Boris Jeltsin het gewraakte artikel 121 af; homoseksualiteit was niet langer een misdaad of zelfs illegaal. Dit betekende niet dat homoseksualiteit ineens een geaccepteerd verschijnsel was binnen de Russische maatschappij. Tijdens een onderzoek kwam naar voren, dat slechts 2,3% van de ondervraagde Russen geen problemen heeft met homoseksualiteit; de overgrote meerderheid heeft er dus wel problemen mee, en van die meerderheid zei een aanzienlijk deel het een passende oplossing te vinden homoseksuelen te liquideren. Homofobie is dus nog steeds een wijd verspreid maatschappelijk verschijnsel. Bovendien treedt ook de overheid nog steeds op tegen homo-organisaties, als waren die organisaties misdaadcentra. Homogroeperingen worden tegengewerkt als zij zich willen laten registreren en veel homoseksuelen zijn nog steeds slachtoffer van sociaal of overheidsgeweld.
Hoezo word jou levensstijl in Rusland dan aangetast? Als je geaardheid daar niets mee te maken heeft?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan slaat je opmerking over dat een levenstijl niet getolereerd wordt dus nergens op.
Homosexualiteit is géén keuze. En dus ook geen levensstijl.
Ik weet niet of je zit te trollen, maar ik doe nog een pogingquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:25 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoezo word jou levensstijl in Rusland dan aangetast? Als je geaardheid daar niets mee te maken heeft?
het is wel aan bod gekomen ja maar het blijkt misschien een tikje overdreven??quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dit is pagina 5 van dit topic. De rechten van homo's in Rusland is volgens mij al wel aan bod gekomen.
Maar goed.
Als je het artikel over homosexualiteit in Rusland leest op wikipedia, zie je bijvoorbeeld dit:
Dus, omdat het niet expliciet verboden is, is er niks aan de hand?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef sp3c het volgende:
Gordon is dus niet verboden, jouw levensstijl is niet verboden ... het meerendeel van de Russen ziet het gewoon liever niet
Nou, verduidelijk het dan?quote:
das wel een vreemde gedachtengang jaquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, verduidelijk het dan?
Ik maak dat op uit jouw woorden namelijk.
nee ik zeg dat de dingen die hier gezegd worden over de stand van zaken in Rusland een tikje overdreven zijnquote:Uit de rest van je betoog meen ik namelijk op te maken dat jij vindt dat je in Rusland gewoon maar beter helemaal je mond kunt dichthouden als iets je niet zint, omdat ze er zo lelijk doen tegen mensen die uit de pas lopen.
Bovendien begin je met dat het misschien wat overdreven is, nou dat is het dus niet.
Ik ben benieuwd waar je dat idee op baseert eigenlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:15 schreef sp3c het volgende:
nee ik zeg dat de dingen die hier gezegd worden over de stand van zaken in Rusland een tikje overdreven zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |