abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 mei 2009 @ 12:16:10 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_68867132
Konijnentopic deel 9

Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic met foto's! Deel #8

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Hoogtepunten uit het vorige topic:

Tommie


Polleke


Link


Dot




Hummel




Liza
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 mei 2009 @ 12:19:20 #2
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_68867212
Ik lees weer mee die laatste foto hierboven is echt schattig!
Maar konijnen mogen toch geen sla omdat ze er diarree van krijgen? Of sommige soorten wel?
  zondag 10 mei 2009 @ 15:15:15 #3
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_68872351
TVP met Dora. (Amy had geen zin..)

Don't come closer, I might hurt you
  zondag 10 mei 2009 @ 17:08:31 #4
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68876980
TVPtje omdat ik nog zit te twijfelen of ik niet gewoon nu een konijn wil kopen
Heb er toen ik 6 was 1 gekregen, die is 11 jaar oud geworden (met de naam Flappie of course, wat wil je als je een 6-jarige een konijn geeft ) en mijn liefde voor ze is nooit weggegaan!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 10 mei 2009 @ 17:41:14 #5
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_68877876
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:08 schreef Enfermera het volgende:
TVPtje omdat ik nog zit te twijfelen of ik niet gewoon nu een konijn wil kopen
Heb er toen ik 6 was 1 gekregen, die is 11 jaar oud geworden (met de naam Flappie of course, wat wil je als je een 6-jarige een konijn geeft ) en mijn liefde voor ze is nooit weggegaan!
Doe er dan wel twee! Eentje is zo zielig alleen...
Don't come closer, I might hurt you
  zondag 10 mei 2009 @ 21:38:27 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68885279
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:41 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Doe er dan wel twee! Eentje is zo zielig alleen...
Jaa inderdaad Dat heb ik idd wel begrepen van dit topic en dat lijkt me ook beter qua gezelschap voor hun dan. Maar ik ga nog ff nadenken
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 11 mei 2009 @ 09:19:30 #7
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_68895271
Succes met nadenken!
Ik heb errug veel plezier van mijn twee nijns, dus ik raad het je aan
Don't come closer, I might hurt you
pi_68896647
Helemaal mee eens, het maakt qua kosten en schoonmaak-tijd niet eens zoveel verschil als je er twee ipv een hebt. Overweeg ook eens om bij een opvang te gaan kijken, vaak hebben ze daar stelletjes die al gekoppeld zijn (en het mannetje gecastreerd) dus dan hoef je je daar niet druk over te maken.
pi_68897775
Terug Vind Konijnen!
  maandag 11 mei 2009 @ 11:31:20 #10
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_68898955
vorige week moesten het dekbed waar ons konijn op leeft ( soort van) wassen en was dus niet droog voordat ze weer haar hok/ren in kon. Ze moest daardoor een nachtje in de woonkamer in haar ren slapen, dat vond ze niet zo erg. maar nadat mijn vriendin zondagochtend de kamer in kwam lopen was de ren half open en de kamer leeg
zat onze deugniet in een kamer met tapijt, want daar kan je zo lekker rennen

we hebben dus geen idee hoelang ze rond heeft gelopen, maar er waren geen kabels aangeknaagd en nergens een plasje of zelfs maar een drolletje
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
pi_68904809
TVPolleke
  maandag 11 mei 2009 @ 15:16:08 #12
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_68906420
Onze bunny.... SPROETZEL



Ex nihilo nihil fit
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 15:22:46 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_68906617
Hahaha, wat een passende naam
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 mei 2009 @ 15:24:07 #14
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_68906668
Eigenlijk heet 'ie gewoon "sproet". Maar ik vind "sproetzel" toch leuker. We kregen 'm zo rond de periode dat het fritzl-proces begon, en een -"zel" uitgang achter het reeds bestaande "sproet" maakte toen al snel " sproetzel"
Ex nihilo nihil fit
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 16:22:57 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_68908813
Tom vindt het prima dat wij 'n vrije dag hebben vandaag. Meneer ligt languit op het balkon:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 mei 2009 @ 20:00:08 #16
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_68916211
Konijntjes
Porch Monkey 4 Life!
pi_68987888
Pol sjouwt altijd met een eierdoos door de kamer en zijn hok, maar vandaag besloot hij om zijn bekkie vol met stro te proppen en daar maar eens mee te gaan rennen.
Zo gelachen

  woensdag 13 mei 2009 @ 20:09:21 #18
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_68990617
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:00 schreef Bijou het volgende:
Pol sjouwt altijd met een eierdoos door de kamer en zijn hok, maar vandaag besloot hij om zijn bekkie vol met stro te proppen en daar maar eens mee te gaan rennen.
Zo gelachen

[ afbeelding ]
Porch Monkey 4 Life!
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:00:33 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69006233
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:00 schreef Bijou het volgende:
Pol sjouwt altijd met een eierdoos door de kamer en zijn hok, maar vandaag besloot hij om zijn bekkie vol met stro te proppen en daar maar eens mee te gaan rennen.
Zo gelachen

[ afbeelding ]
Hahahahaha geweeeeldig
Heeft ie (of zij?) misschien nesteldrang?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69007680
Het is toch echt een mannetje Zouden die ook nesteldrang hebben? Hij is nu weer bezig
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:54:41 #21
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69007939
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:47 schreef Bijou het volgende:
Het is toch echt een mannetje Zouden die ook nesteldrang hebben? Hij is nu weer bezig
LOL geweldig
Nou, ik denk dat ze er gewoon van houden om met dingen te slepen. Die van mij deed dat ook altijd, hij had zo'n handdoek waar ie ook altijd mee in de weer was gewoon een beetje spelen ofzo denk ik.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69008486
Jaa handdoeken zijn ook leuk om mee te spelen inderdaad
Ik denk dat ie het ook doet omdat stro makkelijker door het gat van het trappetje in zijn hok te krijgen is. Hoewel de eierdoos hem ook al wel gelukt is. Zal eens kijken of ik er een keer een filmpje van kan maken als hij omhoog en omlaag rent ermee
Het beestje blijft me verbazen iig
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:15:12 #23
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69008790
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:07 schreef Bijou het volgende:
Jaa handdoeken zijn ook leuk om mee te spelen inderdaad
Ik denk dat ie het ook doet omdat stro makkelijker door het gat van het trappetje in zijn hok te krijgen is. Hoewel de eierdoos hem ook al wel gelukt is. Zal eens kijken of ik er een keer een filmpje van kan maken als hij omhoog en omlaag rent ermee
Het beestje blijft me verbazen iig
Omg echt waar Die eierdoos er helemaal doorheen? Geweldig!
Ja idd filmpjessss
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 21:05:02 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69030429
maar eens kijken of ik morgen nog wat foto's van Saar kan maken

jullie weten nog van die nagel die Saar verloren is? ze krijgt een nieuwe
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:06:24 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69030506
ik lees overal dat konijnen pas een castratie kunnen ondergaan nadat ze 6 maanden of ouder zijn.
nu hoor ik van een dierenarts dat het ook al kan bij 2 maanden.
is dat ook zo?
From feudal serf to spender.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 21:09:00 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69030653
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:06 schreef S1nn3rz het volgende:
ik lees overal dat konijnen pas een castratie kunnen ondergaan nadat ze 6 maanden of ouder zijn.
nu hoor ik van een dierenarts dat het ook al kan bij 2 maanden.
is dat ook zo?
bij mijn dierenarts doen ze het echt niet onder de 6 mnd

ow en Saar is nog veel liever geworden sinds ze een lege doos heeft. echt een doetje die komt knuffelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:49:10 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69033275
Wij hebben ook sinds een paar weken konijntjes. Op Marktplaats aangeboden door mensen die ze niet meer wilden hebben. Het zijn leuke, lieve beestjes. Ik vind het wel zo gezellig, dat leven in de tuin
Vroeger heb ik altijd konijntjes gehad, maar door omstandigheden al 7 jaar niet meer. En nu dus eindelijk weer

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 21:51:13 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_69033438
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Ynske het volgende:
maar eens kijken of ik morgen nog wat foto's van Saar kan maken

jullie weten nog van die nagel die Saar verloren is? ze krijgt een nieuwe
Saar wel? Tommie niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:01:14 #29
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69034071
Trouwens, even een vraagje voor de mensen die konijnen hebben; waar hebben jullie ze vandaan? Wat zijn de goeie plekken en de minder goeie plekken om ze te kopen/halen? Ik heb al gekeken bij een dierenasiel bij mij in de buurt maar daar hebben ze alleen honden en katten. Kan ik ze dan gewoon bij de dieren winkel halen of is er een beter punt?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69048020
Ik heb de mijne gehaald bij een fokker hier in de buurt (dat van mij is een afgekeurd raskonijntje ... zijn oren zijn VEEEEEL te groot ). Fokkers hebben vaak door hunzelf afgekeurde konijntjes zitten want uit ieder nestje komen maar een paar "goede". En dan krijgt dat beestje nog een leuk leven! (Anders krijgt ie helemaal geen leven die man heeft het verhaal toen tegen mijn vriend verteld maar ik was blij dat ik het niet hoorde, dan had ik alle afgekeurden meegenomen ....)

Ik moet zeggen, wij hebben 2 keer een konijn uit de dierenwinkel gehad en daar was niks mis mee (zijn beide ruim 9 geworden), maar vergeet niet dat als ze daar zeggen dat het een dwergkonijn is dat het dat vaak niet is In die 2 die wij gehad hebben paste wel 2 keer een dwergkonijntje in
pi_69048537
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:01 schreef Enfermera het volgende:
Trouwens, even een vraagje voor de mensen die konijnen hebben; waar hebben jullie ze vandaan? Wat zijn de goeie plekken en de minder goeie plekken om ze te kopen/halen? Ik heb al gekeken bij een dierenasiel bij mij in de buurt maar daar hebben ze alleen honden en katten. Kan ik ze dan gewoon bij de dieren winkel halen of is er een beter punt?
Er worden vaak negatieve dingen verteld over dierenwinkels, en al helemaal over tuincentra. Het asiel is de beste plek omdat die nijnen een plekje nodig hebben
Mijn konijn komt echter van een dierenwinkel waar ik goede ervaringen mee heb: Jumper Discount http://www.jumperdiscount.nl/ Hun konijnen en cavia's zitten er vrolijk bij in de winkel.
pi_69049829
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:01 schreef Enfermera het volgende:
Trouwens, even een vraagje voor de mensen die konijnen hebben; waar hebben jullie ze vandaan? Wat zijn de goeie plekken en de minder goeie plekken om ze te kopen/halen? Ik heb al gekeken bij een dierenasiel bij mij in de buurt maar daar hebben ze alleen honden en katten. Kan ik ze dan gewoon bij de dieren winkel halen of is er een beter punt?
Er is een heel circuit van konijnenopvangen in NL waar hardstikke leuke konijnen zitten te snakken naar een nieuw baasje. Kijk eens op Bunnybin.nl, daar staan veel adressen van opvangen overal in Nl.
Life is what happens when you're making other plans
  vrijdag 15 mei 2009 @ 17:25:01 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69062605
Thanks! Super mensen, met die tips kan ik wat Ik ga 's even koekeloeren
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:53:16 #34
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69071456
Ohoh.... we denken dat Dora een Dorus is....
Morgen als de sodemieter met nijn naar de dierenwinkel...
Don't come closer, I might hurt you
  zondag 17 mei 2009 @ 13:42:06 #35
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69115823
Onze nieuwe aanwinst Dushi (Dora bleek een Dorus... en moest helaas weg... ) Ja... ze zit onderin de kast... Ze was op ontdekkingstocht door de kamer en was onderweg een beetje moe...

Don't come closer, I might hurt you
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 13:43:36 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_69115870
Wat een schatje is Dushi!! Ook zo'n mooi oortje omhoog.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 17 mei 2009 @ 13:55:30 #37
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69116235
Hihi, ja, de oortjes willen nog niet echt, maar dat komt nog wel
Don't come closer, I might hurt you
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 16:26:03 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_69121019
Even een vraagje:

Tommie woont in een Ferplast Rabbit 100, dit model:


Op de plek van het ruifje heeft hij besloten zijn toilet te houden. Dat ruifje zit er nu dus niet meer in, want zoals je ziet zit daar een opstaand randje waarin ook plas bleef staan. En plas en hooi is niet lekker. Inmiddels leg ik kranten op de toilet-plek, en die verschoon ik vaak. Maar dan moet ik dus toch elke keer de kranten vervangen en zo. Hoop gedoe, en het zou dus makkelijker zijn om een 'echt' toilet voor 'm te hebben. Maar wat voor soort?

Ik heb zoiets gezien, zo'n hoekmodel:


Zou dat wat zijn? Ook in verband met dat opstaande randje in het hok.

Wat voor toilet hebben jullie konijnen?

---

Beest in kwestie













[ Bericht 40% gewijzigd door Guppy op 17-05-2009 16:36:36 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 17 mei 2009 @ 17:03:36 #39
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69122170
Wat een leuke nijn!
OT: geen antwoord op je vraag... sorry.
Don't come closer, I might hurt you
  zondag 17 mei 2009 @ 17:31:08 #40
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_69123122
Wij hebben precies hetzelfde toilet, 2 stuks. Eentje in het hok, eentje in een hoek v/d kamer. De nieuwe nijntjes slapen momenteel alleen nog maar op die in de hoek v/d kamer, doen de behoefte wel (onder andere) op het exemplar in het hok. De vorige nijntjes deden het braaf op beiden
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 17 mei 2009 @ 17:37:40 #41
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69123302
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:00 schreef Bijou het volgende:
Pol sjouwt altijd met een eierdoos door de kamer en zijn hok, maar vandaag besloot hij om zijn bekkie vol met stro te proppen en daar maar eens mee te gaan rennen.
Zo gelachen

[ afbeelding ]
die hadden we hier een tijdje terug ook jefferson ging ineens met een bek vol stro lopen rondsjezen

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 17 mei 2009 @ 21:48:34 #42
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_69132569
Ik heb precies dezelfde kooi én hetzelfde toilet plasjes deed ze al meteen in het toiletje. Ik heb 'm zelf net voor de ruif gezet, in de hoek. Keuteltjes doet ze nog niet allemaal in het toiletje helaas, maar ik hoop het haar aan te leren.
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 06:46:41 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_69140100
Nou ja, als ze in ieder geval de plasjes daar al doen, dat is al heel wat toch Ik ga, wanneer ik bij de dierenwinkel ben gewoon eens zo'n ding meenemen. Kijken wat ie ermee doet!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 mei 2009 @ 17:32:20 #44
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69157176
Jeej!! Amy en de nieuwe Dushi kunnen het met elkaar vinden!!
Ze hupsen vrolijk samen door de kamer!!
Don't come closer, I might hurt you
pi_69157543
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die hadden we hier een tijdje terug ook jefferson ging ineens met een bek vol stro lopen rondsjezen

[ afbeelding ]
Haha cool!
Ik heb al 15 jaar konijntjes, maar dit is bij mij de eerste die dat zo met stro doet

Zo'n konijnentoilet wil ik ook aanschaffen, maar vind ze steeds zo klein, of hangen ze gewoon met hun achterste over de rand en de rest ervoor?
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 19:16:58 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_69160456
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:43 schreef Bijou het volgende:

[..]

Zo'n konijnentoilet wil ik ook aanschaffen, maar vind ze steeds zo klein, of hangen ze gewoon met hun achterste over de rand en de rest ervoor?
Ik vind juist die voorste rand zo hoog, volgens mij gaat Tommie daar nooit in. Maar goed, ik ga het gewoon maar eens proberen, anders kom ik er ook niet anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69160654
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik vind juist die voorste rand zo hoog, volgens mij gaat Tommie daar nooit in. Maar goed, ik ga het gewoon maar eens proberen, anders kom ik er ook niet anders.
Dat is ook mijn bezwaar, lijkt me niet prettig als ze er half overheen moeten hangen en dat ze dan zo'n plastic rand tegen hun buik hebben zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 mei 2009 @ 07:22:52 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69177409
hoektoilet word hier gebruikt om mee te gooien, er op gaat ze echt niet
als ze buiten haar kooi rent staat er een afwasbak met spul in en gaat ze daar netjes op
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:32:34 #49
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69199700
Even een konijnenvraagje: Dushi likt je echt helemaal af... heel schattig!! En ik heb gelezen dat ze dat doen om je aandacht te geven enzo... maar.... waarom likt dat beestje dan ook de vloer af? En mijn broek? Ze lijkt echt een lik-obsessie te hebben...
Don't come closer, I might hurt you
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 06:48:38 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_69213822
Tommie ook! Likt ook aan alles. Broek, handen, benen, badjas. Hij heeft een obsessie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:50:47 #51
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_69216755
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 06:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie ook! Likt ook aan alles. Broek, handen, benen, badjas. Hij heeft een obsessie
hier ook een likkertje handen, armen, voeten, hoofd en dan knabbelt ze ook nog es aan mijn haar
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 mei 2009 @ 10:03:03 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69217083
Saar negeert me
Normaliter als haar kooi opengaat, komt ze bij me liggen vooral savonds samen tv kijken
nu ben ik ziek en wil ze niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:13:22 #53
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69219484
Gelukkig, ik heb niet het enige konijn met een lik-obsessie!
Don't come closer, I might hurt you
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 11:14:30 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_69219539
You're not alone in that one Al snap ik niet zo goed hoe het lekker kan zijn om aan een badjas te likken. Al die pluizen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:25:26 #55
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_69265685
Ook even mijn konijnen showen:

Bonk: 3 jaar oud, lekkere dikke gezellige hangoor die op zijn rust is gesteld. Komt altijd gezellig bij je zitten als je aan het eten bent of tv kijken.
Heeft zijn naam gekregen omdat hij als klein konijntje altijd heel hard kwam aanrennen en alles met een "bonk" de flessen moest omgooien.


Toby: 1 jaar oud, heel lief maar is stokdoof....Hij heeft er gelukkig geen last van, maar is heel schuw en nu pas durft hij voorzichtig naar je toe te komen, houdt er wel van om geaaid te worden maar dan in zijn kooi.


Bennie: Helaas anderhalf jaar geleden overleden, was nog maar een half jaar oud. Ontzettend druk maar o zo lief, vond alles leuk en probeerde altijd koekjes te stelen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 11:48:39 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_69377512
Nou, zaterdag heb ik het gewoon maar eens geprobeerd, en een wc gekocht voor Tommie. Het is eigenlijk een Frettentoilet van het merk Ferplast. Zelfde merk als z'n hok.

Dit is 'm (excl. fret )


Anyway, ik heb het hok van Tommie schoongemaakt, en de wc op de 'vaste plek' gezet. En ik heb een paar oude keuteltjes erin gedaan, zodat ie weet waar ie moet zijn. En gewoon stroo erin, dat issie gewend.

Nou, meneer was het er eerst niet mee eens, er wordt flink aan getrokken en gekrabbeld. Dat rare rode ding ook in z'n hok Toen heb ik hem maar even vastgeplakt met wat plakbandjes. Ik heb Tommie gewoon opgepakt en op de wc gezet, zoals de bedoeling is. En ja hoor, hij kreeg de geest en deed meteen een plasje

De rest van de avond heb ik hem regelmatig gewoon weer even op de wc gezet, en op een gegeven moment lagen er ook keutels in!! Het leek goed te gaan dus.

Vannacht dus de vuurdoop, en vanmorgen lagen er tot mijn grote plezier heel veel keutels in de wc! Ik denk dat we voorzichtig mogen stellen dat het een geslaagd project is

Vanavond zal ik even foto's maken


Iets totaal anders.
Ik weet dat konijnen languit kunnen liggen als ze relaxed zijn. Maar Tommie ging gisteren helemaal op zijn rug liggen! Echt met poten omhoog en al! Ik heb dat dus nog nooit gezien bij een konijn, is het normaal? Hij ging ook een soort van rollen, dus net als een paard of zo. Ik vond het een raar gezicht,, ook een beetje naar wel eigenlijk Ik bedoel, een konijn hoort niet op z'n rug... Maar verder gedroeg ie zich wel normaal.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2009 @ 11:57:56 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69377789
ik ken t niet guppy

saar heeft een kale plek
ze is aan het verharen en 1 plekkie iets teveel haar losgelaten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69377918
Dat rollen als een paard doet Polleke ook wel eens, maar dat is meer om een lekker plekje te maken voordat hij languit op zijn zij of buik gaat liggen. Echt op de rug liggen heb ik ook nog nooit gezien bij een konijn.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 13:12:54 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_69379945
Tommie lag dus eerst ook languit op zn buik. Zoals ook die foto van laatst op het balkon. En nu dus ook zo in zn hok. En opeens draait ie helemaal om! Pootjes helemaal in de lucht en al. En toen bleef ie gewoon zo liggen. Een minuut of drie

M'n vriend was bang dat ie ziek zou zijn, want het zag er net zo uit zoals we ons vorige konijn hadden gevonden. Die lag ook zo, maar die was toen dood...

Maar goed, vannacht heeft ie naar behoren gekeuteld, gegeten en gedronken, dus het zal toch zeker wel goed zijn? Het zag er al met al in ieder geval wel relaxed uit. Het is alleen een beetje wennen, een konijn op zn rug
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 mei 2009 @ 13:17:23 #60
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69380088
Onze Steph..


krijgt een nieuw hok 186 x 93 x 146 cm we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer

met nog een extra stuk ren voor aan de rechterkant 116 cm x 109 cm x 48 cm


ik hoop dat hij het net zo leuk vind als wij
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 25 mei 2009 @ 13:18:56 #61
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_69380142
Wauw, dat is echt een heel mooi hok! Leuk hoor
pi_69381595
Mooi hok!
quote:
[we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer
Is niet nodig hoor. Konijnen hebben geen last van wind of regen. En als het echt heel erg tekeer gaat buiten dan kan Steph toch in het dichte gedeelte van het hok gaan zitten?
pi_69386644
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie lag dus eerst ook languit op zn buik. Zoals ook die foto van laatst op het balkon. En nu dus ook zo in zn hok. En opeens draait ie helemaal om! Pootjes helemaal in de lucht en al. En toen bleef ie gewoon zo liggen. Een minuut of drie

Het zag er al met al in ieder geval wel relaxed uit. Het is alleen een beetje wennen, een konijn op zn rug
Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).

Zoek op youtube maar eens op bunny flop.... dan zie je dat er wel meer nijnen zijn die lekker rollen en op hun rug belanden!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 17:01:21 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_69386894
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:52 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).

Zoek op youtube maar eens op bunny flop.... dan zie je dat er wel meer nijnen zijn die lekker rollen en op hun rug belanden!
jaa, het is 'normaal' zo deed Tommie dat ook

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69392527
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

jaa, het is 'normaal' zo deed Tommie dat ook


hehe , nou ik dit zie: dat doet mijn konijn ook .. de eerste keer dattie dat deed toen bleef ie ook zo liggen en dacht ik echt dattie dood aan het gaan was maar hij doet het vaker en leeft nog steeds dus het zal wel meevallen
  maandag 25 mei 2009 @ 21:05:47 #66
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_69396191
Heel normaal, het is de overtreffende trap van relaxed zijn zeg maar. Bunny (RIP) was er vooral goed in:



Een konijn zal het enkel doen als het heel relaxed, veilig en op zijn/haar gemak is. Het is immers een positie waarin ze niet snel kunnen vluchten, als prooidier iets dat ze graag voorkomen natuurlijk.



[ Bericht 22% gewijzigd door oCe op 25-05-2009 21:21:05 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_69401958
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik lurk al een tijdje mee, maar omdat ik niet veel meemaakte op konijnen-gebied heb ik nog niets gepost... Mijn laatste konijn is zo'n drie weken geleden overleden (hij was doof en blind en is ondanks dat nog 6 geworden en volgens mij redelijk gelukkig geweest) en ik was eigenlijk van plan om voorlopig geen nieuwe meer te nemen... maar toen...

mijn moeder belde me op dat er een konijn in de tuin van mijn tante losliep... "hoe vang ik die?" vroeg ze toen. Dus ik erheen met voer en draagkooi, voor de zekerheid. En ja hoor, een ontzettend lief, donkergrijs, jong konijntje in de tuin. Hij/zij schrok van het voer dat ik neerlegde, en spurtte naar de hoek van de tuin. Een hoek met een laag stenen muurtje, helaas voor hem/. Mijn moeder is toen van voren blijven staan (zodat het konijntje gefocust bleef op haar) en ik heb vanachter het muurtje een greep gedaan en ik had meteen beet (ik ben wel gewend met tegenstribbelende konijntjes dus hij kreeg zich niet losgesparteld)

Ik heb de dierenbescherming gebeld, en als hij over 2 weken niet als vermist is gemeld door iemand anders mag ik hem houden van ze. En weinig kans dat er nog iemand belt, want ik hoorde van de buren van mijn tante dat hij er al 2 weken liep...

Nu heb ik een paar vraagjes/probleempjes:

1. Ik heb een hok van 70x45 en een hok van 117x56. Ik heb hem nu in het kleinste hok, omdat het mij wel slim leek hem eerst rustig aan 'mensen' te laten wennen in een kleine omgeving, omdat hij een tijd in het wild heeft geleefd. Is dat goed? of kan hij beter meteen in die grote?

2. Hij snapt zijn drinkfles niet... hij heeft er nog niets uit gedronken, en toen ik een bakje water neerzette dronk hij het in een keer op. Hoe kan ik het hem leren, of is het gewoon afwachten?

3. Hij heeft nu een soort schuilhuisje waar hij in kan als hij het eng vind, maar mijn zusje zei ineens dat hij dan minder snel tam wordt. Wat kan ik het beste doen?

4. Ik ben van plan om (als ik hem definitief mag houden) er nog een konijntje bij te nemen. Is de grote kooi dan groot genoeg voor 2 konijnen? Het is wel de bedoeling dat ze er veel uit mogen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

en hier 2 foto's van de nieuwe aanwinst; Lem :


J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 25 mei 2009 @ 23:59:00 #68
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_69403921
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:07 schreef tombolafan het volgende:

Mooi beestje!

1. Ik heb een hok van 70x45 en een hok van 117x56. Ik heb hem nu in het kleinste hok, omdat het mij wel slim leek hem eerst rustig aan 'mensen' te laten wennen in een kleine omgeving, omdat hij een tijd in het wild heeft geleefd. Is dat goed? of kan hij beter meteen in die grote?

2. Hij snapt zijn drinkfles niet... hij heeft er nog niets uit gedronken, en toen ik een bakje water neerzette dronk hij het in een keer op. Hoe kan ik het hem leren, of is het gewoon afwachten?

3. Hij heeft nu een soort schuilhuisje waar hij in kan als hij het eng vind, maar mijn zusje zei ineens dat hij dan minder snel tam wordt. Wat kan ik het beste doen?

4. Ik ben van plan om (als ik hem definitief mag houden) er nog een konijntje bij te nemen. Is de grote kooi dan groot genoeg voor 2 konijnen? Het is wel de bedoeling dat ze er veel uit mogen.
1. Een konijn heeft veel bewegingsvrijheid nodig, het hok is en blijft echter wel de veilige plek in huis. Een groot hok heeft, uiteraard, de voorkeur. 70x45 vind ik persoonlijk aan de krappe kant, 117x56 klinkt al een stuk beter. Ook voor kleine konijntjes / jonkies.

2. Bunny (zie hierboven) heeft de drinkfles ook nooit begrepen, Joy (hadden we tegelijk met Bunny) begreep het vrij snel nadat we hem er met z'n snuffert er een paar keer zachtjes tegenaan hadden gedrukt. Voor Bunny hebben we een drinkbak neergezet, daar gaf Joy ook overduidelijk de voorkeur aan. Drinkt makkelijker, vervuilt wel sneller. Onze huidige twee konijnen hebben ook weer een drinkbak gekregen. Kwestie van elke ochtend, avond (en/of middag) verschonen en dan kan het geen kwaad.

3. Schuilhuisjes is voor de rust van het konijn, een extra veilige plek waar ze niet vanaf allerlei kanten 'aangevallen' kunnen worden. Is dus alleen maar goed. Misschien dat ze dan iets minder snel tam worden, maar het konijn zelf zich juist veiliger (kunnen) voelen. Dat is natuurlijk heel wat waard, laten staan dus.

4. De grote kooi kan opzich twee konijnen huisvesten, als 't geen grote konijnen zijn. Veel vrij lopen is wel aan te raden, ze moeten in ieder geval allebei zonder problemen languit kunnen liggen in een hok. Het zijn echter geen dieren om permanent in een hok op te sluiten. Hier zit het hok alleen 's nachts dicht, overdag lopen ze vrij rond door huis.

Succes
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:56:42 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_69409706
Wat oCe zegt, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten

1. Grote kooi geniet de voorkeur, ook nu al.

2. Tommie gebruikt ook een drinkbak in plaats van een fles. Hij kon niet goed met de fles overweg, misschien omdat ie geen tanden heeft. Maar een drinkbak gaat prima, alleen verschonen we die wel elke ochtend en avond.

3. Schuilhuisje absoluut laten staan. Lem zal het je in dank afnemen, want af en toe hebben ze ook een beetje rust nemen.

4. Wanneer ze er regelmatig uitmogen, is de grote kooi groot genoeg voor twee konijnen. Mits het geen Vlaamse Reus blijkt te worden natuurlijk

Rest me nog te zeggen, wat een schatje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69480433
Okee, bedankt voor de tips! Lem zit nu in het grote hok, en ik krijg nu een vermoeden waarom hij gewoon op straat liep... Hij is systematisch alle tralies aan het controleren of hij er uit kan, en probeerde of hij, door op zijn huisje te gaan staan, misschien door het dak kan... ook heeft hij al 3 keer zijn waterbak omgegooid, dan kan hij namelijk daar op staan om weer bij het dak te komen (niet dat hij daar door kan, maar goed). Wat heb ik in huis gehaald!!!

Hij is wel erg schattig, totaal niet bang voor mensen, hij komt zelfs als ik een stuk bloemkool voor hem heb. Wel erg leuk. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een vriendje voor hem halen. Ik heb alleen geen idee wat Lem is, een mannetje of een vrouwtje... Ik ben niet zo'n ster in geslacht bepalen bij kleine konijntjes. Als ik een vrouwtjes-vriendje voor hem uitkies, kan dat dan sowieso, wat Lem ook is? Mocht het een man zijn laat ik hem castreren...
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef IJsblock het volgende:

Toby: 1 jaar oud, heel lief maar is stokdoof....Hij heeft er gelukkig geen last van, maar is heel schuw en nu pas durft hij voorzichtig naar je toe te komen, houdt er wel van om geaaid te worden maar dan in zijn kooi.
[ afbeelding]

Wat een mooi konijn! Ik had ook een dove. Die hebben we aangeleerd om naar ons toe te komen als je naar hem zwaaide (elke keer voordat we voor gaven zwaaiden we naar hem, dat had hij heel snel door... ) en toen vond hij het ook leuk om buiten zijn kooi geaaid te worden (zolang je dus maar eerst zwaaide). Misschien heb je hier iets aan? Mijn konijn werd later ook nog blind door staar, dus toen lukte het niet meer echt (toen sprong hij ook niet meer uit zijn hok hoor, omdat hij blind was)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_69480525
oh, en hoe weet ik of het een vlaamse reus is??? Lijkt me wel handig om alvast rekening mee te houden...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 09:29:59 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_69480850
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:13 schreef tombolafan het volgende:
Okee, bedankt voor de tips! Lem zit nu in het grote hok, en ik krijg nu een vermoeden waarom hij gewoon op straat liep... Hij is systematisch alle tralies aan het controleren of hij er uit kan, en probeerde of hij, door op zijn huisje te gaan staan, misschien door het dak kan... ook heeft hij al 3 keer zijn waterbak omgegooid, dan kan hij namelijk daar op staan om weer bij het dak te komen (niet dat hij daar door kan, maar goed). Wat heb ik in huis gehaald!!!

Hij is wel erg schattig, totaal niet bang voor mensen, hij komt zelfs als ik een stuk bloemkool voor hem heb. Wel erg leuk. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een vriendje voor hem halen. Ik heb alleen geen idee wat Lem is, een mannetje of een vrouwtje... Ik ben niet zo'n ster in geslacht bepalen bij kleine konijntjes. Als ik een vrouwtjes-vriendje voor hem uitkies, kan dat dan sowieso, wat Lem ook is? Mocht het een man zijn laat ik hem castreren...

Je zou eens een stenen drinkbakje kunnen halen, die kan Lem vast niet omgooien.

Waar ga je een ander konijntje halen? Ik kan je aanraden om naar een asiel te gaan. Daar zijn de konijntjes allemaal al gecastreerd/gestereliseerd. Hoef je ook niet bang te zijn voor eventuele jongen. Want konijnen heten niet voor niks konijnen, ze kunnen het echt heel snel en hebben vaak maar een keer nodig

In een dierenwinkel zijn ze ook niet altijd even goed in het bepalen van het geslacht, dat is tenminste mijn ervaring. Je weet dan dus nooit zeker wat je in huis haalt.

Als je naar een asiel gaat, kun je Lem wellicht meenemen. Dan kunnen ze daar even kijken wat het is, een mannetje of een vrouwtje. En dan kunnen ze daar bekijken welk konijntje het beste bij Lem past.
Daar kunnen ze ook gokken wat voor soort konijntje Lem is. Of ie groot gaat worden of niet.

Als ik de foto zo zie lijkt hij nog erg jong. Maar goed, een foto zegt ook niet alles.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Er stond gisteren nog een berichtje in de Spits dat er meer konijnen in de asiels komen. Dus ik zou zeggen, sla je slag!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69481588
Ik denk inderdaad dat het een asiel-konijn wordt, en anders een left-over van een fokker. Lem is inderdaad nog erg klein (duidelijk een jonkie) dus ik hoop niet dat hij echt een groot ras blijkt te zijn. (het is wel de bedoeling dat hij, als alle snoeren zijn weggewerkt in huis, gewoon de hele dag rond mag lopen, zet ik gewoon zijn kooi open)
Ik ga eens kijken op de site van asiels. Ik vraag me wel af, kan een volwassen konijn gewoon gekoppeld met een kleintje?
Ik voel me echt een beetje een konijnenn00b... terwijl ik (toen ik kind was en nog niet wist dat ze graag samen zitten) echt wel een flink aantal konijnen heb gehad... en ze werden vaak wel oud ook (7-10, uitgeonderd de dove...)
Ik ga rondzoeken en show foto's als we een vriendje hebben!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 11:25:53 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_69484754
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk inderdaad dat het een asiel-konijn wordt, en anders een left-over van een fokker. Lem is inderdaad nog erg klein (duidelijk een jonkie) dus ik hoop niet dat hij echt een groot ras blijkt te zijn. (het is wel de bedoeling dat hij, als alle snoeren zijn weggewerkt in huis, gewoon de hele dag rond mag lopen, zet ik gewoon zijn kooi open)
Ik ga eens kijken op de site van asiels. Ik vraag me wel af, kan een volwassen konijn gewoon gekoppeld met een kleintje?
Ik voel me echt een beetje een konijnenn00b... terwijl ik (toen ik kind was en nog niet wist dat ze graag samen zitten) echt wel een flink aantal konijnen heb gehad... en ze werden vaak wel oud ook (7-10, uitgeonderd de dove...)
Ik ga rondzoeken en show foto's als we een vriendje hebben!
Ik weet zelf ook niet zoveel van koppelen, maar ik denk dat ze je daar bij het asiel alles over kunnen vertellen. Ze doen het daar zelf ook vaak natuurlijk. Ik zou het asiel waar je heen wilt even bellen, en vragen of je Lem mee mag nemen. Dan kunnen ze ook even naar 'm kijken. Weet je ongeveer wat voor vlees je in de kuip hebt.

Vraag ze daar maar lekker veel hoor, als je er bent! Vinden ze alleen maar leuk als je interesse toont. En het is voor je nijntjes ook goed.

Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen, succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69485380
Er zitten ook gewoon jonge konijntjes in het asiel hoor! Een "oeps" nestje dat naar het asiel wordt gebracht of een gevonden konijn dat zwanger blijkt te zijn. Ik zou zorgen dat het leeftijdsverschil niet al te groot is, Lem is waarschijnlijk super actief en oudere konijnen zijn meestal wat rustiger. Die worden misschien zenuwachtig van dat drukke gedoe .

Het vriendinnetje van mijn konijn Noppes is vorig jaar dood gegaan, hij was toen 6 en daarom heb ik maar voor een iets ouder konijn gekozen (nou Noppes eigenlijk want hij heeft haar zelf uitgekozen in het asiel ). In welke provincie woon je, misschien kunnen mensen dan tips geven over asiels in de buurt.
pi_69488932
Okee, dat wordt een jong konijntje erbij dan (misschien wel slim om een beetje een rustige te kiezen, anders zie ik ze nog wel samen een revolutie houden...)
Ik woon in Noord-Holland... Iemand tips?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_69496506

Ik ga zaterdag naar het knaagdiercentrum met Lem om een vriendje te zoeken!!!

(ben even vergeten waar het zit...)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 19:28:33 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_69501144
Ooh, wat goed van je En Lem mag mee dus? Leuk!

Neem je een camera mee? Kunnen we smelten bij al die lieve dieren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69502112
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, wat goed van je En Lem mag mee dus? Leuk!

Neem je een camera mee? Kunnen we smelten bij al die lieve dieren
Ja, Lem mag mee om te kijken naar het geslacht (ze koppelen in principe alleen mannetje-vrouwtje namelijk) En goed idee om een camera mee te nemen!

Ik weet alleen nu al dat ik niet kan kiezen of het liefst 3 konijntjes mee neem...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_69511997
ha dat witte konijn die daar op z'n rug ligt lijkt wel mevr stemband van de grote meneer kaktus show :-DDDDD
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69516474
hoi allemaal,

ik heb een vraagje: ons konijn Mieke heeft zo'n buitenhok:


en daar hebben we (augustus vorig jaar) zelf een ren bij gemaakt zoals je op dit filmpje kunt zien:
(de bovenkant van de ren is van gaas, net als de zijkanten)

De ren sluit dus aan op het deurtje van het hok.
Nu laten we tot nu toe Mieke alleen in de ren als we thuis zijn. Als we weggaan of gaan slapen moet ze in het binnenhok.

De laatste tijd is dat lastig; ze wil steeds buiten blijven zitten! Ze slaapt overdag ook in de ren en gaat alleen naar binnen om te eten, drinken en poepen.

We overwegen nu om het deurtje naar de ren vaker open te laten, ook 's nachts. De reden dat ik dat misschien niet zo'n goed idee vind is omdat ze dan niet een echt dicht gedeelte heeft waar ze kan gaan zitten, bijvoorbeeld als ze ergens erg van schrikt. Het deurtje staat dan immers open.

Het weer is geen probleem: in de winter krijgt ze een flinke wintervacht en bij niet al te harde regen blijft ze buiten zitten (zit ze zich te wassen in de regen).

Wat vinden jullie ervan?

Bedankt!
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 11:22:24 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_69520416
Ik zou het gewoon openlaten, dat tussendeurtje. Zoals je al zegt, voor het weer is het geen probleem, ze krijgt een hele dikke vacht. En op het filmpje te zien vind ze het inderdaad heerlijk buiten (en binnen). En het is ook mooi afgeschermd met gaas, dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Gewoon doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:16:55 #83
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69525925
Zie ik daar dat het hout al een heel stuk is aangevreten? Kijk uit dat Mieke er niet doorheen knaagt en ontsnapt... dat hebben mijn vorige konijnen gedaan, en sindsdien woonden ze in de hele tuin, die na 2 maanden al geen tuin meer was omdat álles was aangevreten door de nijns... (ze waren wel heel schattig, dus dat maakte weer een hoop goed )
Don't come closer, I might hurt you
  maandag 1 juni 2009 @ 13:06:50 #84
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69599833
Dushi is ziek....
We zijn vanochtend naar de dierenarts geweest (spoed...), omdat ze ineens diarree had en ze deed helemaal niks meer... (gisterenavond was er nog niks aan de hand!)
Het was gelukkig geen cocci-huppeldepup, maar hij dacht dysbacteriose... Nu heeft ze een spuitje antibiotica gehad, zoutoplossing en we hebben antibiotica mee naar huis gekregen. En nu maar hopen dat ze opknapt... ze ligt nu lekker warm met een kruikje in haar hok...
Arme Dushi.



[ Bericht 9% gewijzigd door Lindytje op 01-06-2009 13:22:23 ]
Don't come closer, I might hurt you
  maandag 1 juni 2009 @ 14:12:09 #85
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69601754
Ze is dood...
Don't come closer, I might hurt you
pi_69602483
oww jee zeg! !! nou veel sterkte tjee zeg het is hard gegaan! ben je nog een 2e keer naar de dierenarts gegweest?

heel veel sterkte!!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 14:53:17 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_69602917
Ach Lindy... Wat erg zeg Heel veel sterkte...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 juni 2009 @ 14:54:03 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69602937
Ach, wat is dat ineens snel gegaan
Sterkte Lindy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_69602973
He gatsie, wat een rotbericht. Arme Dushi. Het kan zo ontzettend snel gaan bij konijnen. Sterkte!
Life is what happens when you're making other plans
  maandag 1 juni 2009 @ 20:18:44 #90
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69612803
Dank jullie wel...
Ja... dat is heel snel gegaan... Nee, we zijn niet een tweede keer geweest, we waren net een half uurtje thuis en toen ademde ze 4x heel moeilijk en toen was ze dood... Nou ja, ze heeft gelukkig niet heel lang geleden...
Don't come closer, I might hurt you
pi_69622500
Ach gos, arme dushi Veel sterkte!


Ik heb van het weekend eindelijk een nieuwe vriendin voor mn 5 jarige rex ram gehaald in de vorm van een 3 jarige rode nieuw zeelandse.
Zoran zat al 2 jaar alleen na de dood van zn eerste vriendin dus het werd wel tijd. Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht, Zoran heeft 1 keertje lelijk tegen dr gedaan en dat was het. Nu zijn ze superverliefd; waar de een is, is de ander. Ze liggen naast mekaar of op mekaar en er word al heftig gewassen over en weer. Echt een match made in heaven

Dit is het happy couple:

  dinsdag 2 juni 2009 @ 08:18:52 #92
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69625441
Wat lief!!!! En wat leuk dat ze het meteen zo goed met elkaar kunnen vinden
Don't come closer, I might hurt you
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:16:28 #93
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_69626145
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:12 schreef Lindytje het volgende:
Ze is dood...
aahhw wat vervelend en dat was idd erg snel
sterkte
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
pi_69626185
@ morgaine21 wow die nieuw zeelandse is echt mooi! Ik ben zelf niet zo van de rex konijnen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:38:44 #95
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69635717
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:16 schreef tripack het volgende:

[..]

aahhw wat vervelend en dat was idd erg snel
sterkte
Dankje. En ja, héél snel...
Don't come closer, I might hurt you
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2009 @ 16:12:49 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69636731
Klote Lindytje


Ik ben op zoek naar de ultime tip. hoe krijg ik Saar het beste ontwinterhaard. Ze laat veel haren los, en vind gekamd worden niet echt tof. Nu ben ik op zoek naar een andere optie.... Borstel? Nat Washandje? Ander soort kam? Hoe lossen jullie het op?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:18:27 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_69636894
Tommie verhaart ook als een gek! Wat ik nog wel eens doe is hem op het balkon aaien met van die rubber huishoudhandschoenen. Je weet wel, van die gele of oranje. Maar eigenlijk is ook dat dweilen met de kraan open, er komt zoveel uit. Ik stop dan altijd vrij snel weer, want ik ben bang dat ik 'm kaalpluk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2009 @ 16:21:07 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69636975
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie verhaart ook als een gek! Wat ik nog wel eens doe is hem op het balkon aaien met van die rubber huishoudhandschoenen. Je weet wel, van die gele of oranje. Maar eigenlijk is ook dat dweilen met de kraan open, er komt zoveel uit. Ik stop dan altijd vrij snel weer, want ik ben bang dat ik 'm kaalpluk
ze heeft idd 1 kaal plukkie hoewel t ietwat dicht begint te trekken.
maar met die handschoenen is wel een idee voor iig de meeste losse haren nu
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:03:58 #99
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_69638219
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef Lindytje het volgende:
Dank jullie wel...
Ja... dat is heel snel gegaan... Nee, we zijn niet een tweede keer geweest, we waren net een half uurtje thuis en toen ademde ze 4x heel moeilijk en toen was ze dood... Nou ja, ze heeft gelukkig niet heel lang geleden...
Sterkte.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:15:33 #100
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69640388
Vandaag zijn Steph zn tandjes weer geslepen , het wordt nu wel tijd dat ze dat hok gaan bezorgen hoor
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_69644398
Wat ontzettend naar voor je Lindytje!
Echt schrikken zo onverwachts...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2009 @ 20:34:02 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69645402
Nagels geknipt, haren geborsteld, Saar is blij dat ik weer thuis ben, ze ligt nu lekker met een wortel in de vensterbank te genieten van het avondzonnetje

Ik heb dr echt gemist die ene week aan zee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:52:14 #103
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69676396
Tot welke leeftijd zouden jullie je konijn laten castreren ?

Steph is nu een jaar of 4, en eigenlijk vanaf dat hij een half jaar/jaar is zit hij alleen. Hij zat eerst samen met zn broer (die tegenwoordig bij mijn wederhelft in de ren zit) maar nadat hij die steeds aanviel (echt rondvliegende haren en grote wonden) hebben we ze uit elkaar gehaald. Maar nu de dozen van zn nieuwe hok zo in de woonkamer staan (met overal leuk 2 of 3 konijnen op de plaatjes ), lijkt het ons eigenlijk wel leuk om hem tóch een maatje te geven, maar doen we hier wel verstandig aan "op zijn leeftijd" ? (vrouwelijk dan uiteraard, misschien zelfs wel 2, en zeker uit een opvang met afspraak dat mócht het niet gaan ik ze terug kan brengen)

Uiteraard bel ik zijn dierenarts van de week even, maar ben gewoon benieuwd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_69694686
Volgens mij kan dat nog best hoor met 4 jaar. Ik heb ooit een 'afdankertje' overgenomen van iemand, dat konijn was toen 5. Ik heb hem nog gewoon laten castreren en daarna gekoppeld aan een vrouwtje. Ik twijfelde eerst omdat dat mannetje zijn hele leven alleen had gezeten, maar het koppelen was geen enkel probleem.

Overleg gewoon met de dierenarts, misschien kan hij Steph eerst uitgebreid onderzoeken (hartje luisteren e.d.) voor de castratie. Als een konijn gewoon gezond is, is het risico niet veel groter als bij een jong konijn.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:58:32 #105
17205 Profesor
I have a dream!
pi_69979874
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:17 schreef Nonneke het volgende:
Onze Steph..
[ afbeelding ]

krijgt een nieuw hok 186 x 93 x 146 cm we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer
[ afbeelding ]
met nog een extra stuk ren voor aan de rechterkant 116 cm x 109 cm x 48 cm
[ afbeelding ]

ik hoop dat hij het net zo leuk vind als wij
Tip: Flikker alle schroeven weg en koop fatsoenlijke RVS schroeven bij de bouwmarkt.
verder is het een supergaaf hok, maar die schroeven waren allemaal $@# en zo dol gedraait
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:23:42 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70158526
Fiona's nieuwe kooi :
pi_70173706


Hoverbunny chasing a ball
pi_70173878


Pervert bunny
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:29:43 #109
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_70174159
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:20 schreef RacerDKB het volgende:
[ afbeelding ]

Pervert bunny
Lievvvv!
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 19:10:30 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_70175408
hahaha!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 juni 2009 @ 21:35:11 #111
100412 mefke79
komt goed!
pi_70233979
even een vraagje: is er hier iemand die zelf de snijtanden van zijn/haar konijn knipt? Onze dwerg heeft een half jaar geleden zijn mond gestoten (tja, hij is niet zo slim) en sindsdien groeien z'n tanden scheef. Dat betekent dat we nu elke vier/vijf weken bij de dierenarts zitten voor een knipbeurt. Op zich niet erg, maar nijn zelf vind het steeds minder. Net hebben we effe gekeken, tand 1 lijkt weer redelijk tegen de boventand aan te staan, dus groeit nu niet door, tand 2 niet. Dus weer knippen. Maar ik zou dat eigenlijk wel eens zelf willen proberen, dan doen we het op ons gemak, in een voor hem veilige omgeving. Kan alleen nergens zo'n tangetje gevonden krijgen en om nou (zonder verdoving oid) met de dremel aan de slag te gaan...
Dus: heeft iemand zo'n tangetje en zo ja, waar heb je em dan vandaan? Alvast bedankt, ook namens ons konijn!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 21 juni 2009 @ 22:49:05 #112
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_70237222
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:35 schreef mefke79 het volgende:
even een vraagje: is er hier iemand die zelf de snijtanden van zijn/haar konijn knipt? Onze dwerg heeft een half jaar geleden zijn mond gestoten (tja, hij is niet zo slim) en sindsdien groeien z'n tanden scheef. Dat betekent dat we nu elke vier/vijf weken bij de dierenarts zitten voor een knipbeurt. Op zich niet erg, maar nijn zelf vind het steeds minder. Net hebben we effe gekeken, tand 1 lijkt weer redelijk tegen de boventand aan te staan, dus groeit nu niet door, tand 2 niet. Dus weer knippen. Maar ik zou dat eigenlijk wel eens zelf willen proberen, dan doen we het op ons gemak, in een voor hem veilige omgeving. Kan alleen nergens zo'n tangetje gevonden krijgen en om nou (zonder verdoving oid) met de dremel aan de slag te gaan...
Dus: heeft iemand zo'n tangetje en zo ja, waar heb je em dan vandaan? Alvast bedankt, ook namens ons konijn!
Vroeger deden we het thuis met een zijkniptang, als je bij de gamma goed zoekt, kun je van die tangetjes vinden die een slagje kleiner zijn dan de standaard tangen, daarmee moet het lukken, een nagelknipper kan misschien ook?
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 09:44:15 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_70244384
Ik waagde mezelf er niet aan... Als je het fout doet, kunnen de tanden in de lengte splijten. Met alle gevolgen van dien, brrr.

Je zou met je dierenarts kunnen overleggen, misschien dat hij je kan leren hoe je het het beste kan doen. Misschien kan jij je ook het juiste tangetje verkopen?

Of je zou eens kunnen informeren naar de opties wat betreft trekken? Bij mijn Tommie zijn ze betrokken, en voor hem is het ideaal. Niet meer van die stress-bezoekjes aan de DA. Maar goed, dat ging ook niet van een lijen dakje hoor, in totaan zijn er 3 operaties aan gewijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70244613
Mijn konijn Mieke heeft de laatste week wat vreemde plekken op haar vacht. Niet dat ze kaal wordt maar op sommige stukken is de vacht wat pluizig en dun, een beetje zoals de vacht in haar nek.
Nu is het niet zo dat het de afgelopen dagen heel warm was dus het leek me niet echt een moment om vacht te verliezen? Of wel?
Ze zit trouwens overdag altijd buiten in de ren (ook als het regent) en 's nachts in haar hok.

Iemand een idee?
Ik hoop vanavond een foto ervan te hebben.
pi_70245001
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef sverbern het volgende:
Mijn konijn Mieke heeft de laatste week wat vreemde plekken op haar vacht. Niet dat ze kaal wordt maar op sommige stukken is de vacht wat pluizig en dun, een beetje zoals de vacht in haar nek.
Nu is het niet zo dat het de afgelopen dagen heel warm was dus het leek me niet echt een moment om vacht te verliezen? Of wel?
Ze zit trouwens overdag altijd buiten in de ren (ook als het regent) en 's nachts in haar hok.

Iemand een idee?
Ik hoop vanavond een foto ervan te hebben.
Konijnen verharen 4x per jaar, dus zo ongeveer permanent. Het zit er dik in dat Mieke dus gewoon verhaart. En als ik je beschrijving lees, lijkt me dat zelfs zeer waarschijnlijk.

(ik heb er zelf 5, en ze wonen allemaal binnen. De strijd tegen de haren heb ik dus maar opgegeven )
Life is what happens when you're making other plans
pi_70245595
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:20 schreef RacerDKB het volgende:
[ afbeelding ]

Pervert bunny
Ik zie hem denken: "Take it bitch"
Live out of your imagination, not your history.
pi_70245726
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef sverbern het volgende:
Mijn konijn Mieke heeft de laatste week wat vreemde plekken op haar vacht. Niet dat ze kaal wordt maar op sommige stukken is de vacht wat pluizig en dun, een beetje zoals de vacht in haar nek.
Nu is het niet zo dat het de afgelopen dagen heel warm was dus het leek me niet echt een moment om vacht te verliezen? Of wel?
Ze zit trouwens overdag altijd buiten in de ren (ook als het regent) en 's nachts in haar hok.

Iemand een idee?
Ik hoop vanavond een foto ervan te hebben.
Pol is op dit moment ook flink aan het verharen, heeft hele happen uit zijn koppie omdat het sneller uitvalt dan dat de nieuwe haartjes groeien. Gehavend konijn op dit moment dus
Dat pluizige dunne zijn denk ik de oude haartjes die los komen, dat zie ik bij Polleke nu ook.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2009 @ 10:47:01 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70245787
K heb Sara gister naar buiten gezet hier bij mijn ouders, en eens goed gewreven om die losse haren weg te krijgen. Vandaag nog maar eens doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 13:32:48 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_70250674
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:43 schreef Bijou het volgende:

[..]

Pol is op dit moment ook flink aan het verharen, heeft hele happen uit zijn koppie omdat het sneller uitvalt dan dat de nieuwe haartjes groeien. Gehavend konijn op dit moment dus
Dat pluizige dunne zijn denk ik de oude haartjes die los komen, dat zie ik bij Polleke nu ook.
Tom ziet er ook echt niet uit op het moment, verschrikkelijk Ik zal kijken of ik eens een foto kan maken vanavond.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 22 juni 2009 @ 14:26:04 #120
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70252546
hier hebben we maar n zacht borsteltje voor de nijnen gekocht. Paar keer goed daarmee borstelen en het meeste losse haar is weg
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2009 @ 14:26:35 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70252566
dat werkt hier niet, die pakt saar af en gooit ze weg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:28:25 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_70252623
Ik heb nog geen geschikt borsteltje kunnen vinden. Dus af te toe pluk ik er maar eens wat losse haren uit en blaas die van het balkon af. Om daar vrij snel weer mee te stoppen, want anders ben ik bang dat de buren er last van krijgen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 22 juni 2009 @ 14:29:01 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70252652
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:26 schreef Ynske het volgende:
dat werkt hier niet, die pakt saar af en gooit ze weg
hier rennen ze tot in het verste hoekje van de bank en kijken dan zo van "oh fuck, nu kan ik niet meer weg" en laten zich dan borstelen ze vinden het niet vreselijk verder geloof ik, anders hupsen ze wel weg
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2009 @ 14:31:14 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70252739
k vind t altijd wel lekker als ik hier bij mn ouders ben, dan kan ze even naar buiten, eerst op de tafel, dan gaat ze er echt voor liggen om te worden gewreven om de losse haren kwijt te komen, en dan mag ze nog wat rondrennen in de patio
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70256282
Sorry voor de late reactie, en mn fototoestel is ook nog stuk dus foto's kan ik even niet showen. Maar wel het verhaal:

Ik ben met Lem naar het knaagdierencentrum gegaan, en daar hebben we gekozen voor Pluis ( ), een angora-konijn (ram) van een maand of 7. (hij heet hier Bram, ik vond Pluis niet bij m passen). Ze vonden elkaar meteen wel leuk, maar we zijn nog wel aan het wennen in een aparte ruimte (ieder nog een eigen kooi), vooral omdat ik een angstkonijn ben en bij elke toenadering een aanval zie...

Ondertussen is Lem officieel van mij, dus ze zijn alletwee ingeent en op mijn naam geschreven (toen ik Lem al ruim 2 weken had belde er nog iemand dat ze dacht dat het haar konijn was... ik in de stress maar hare was wildkleur... )

Foto's komen zo snel mogelijk!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 12:05:38 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_70284873
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:08 schreef tombolafan het volgende:
Sorry voor de late reactie, en mn fototoestel is ook nog stuk dus foto's kan ik even niet showen. Maar wel het verhaal:

Ik ben met Lem naar het knaagdierencentrum gegaan, en daar hebben we gekozen voor Pluis ( ), een angora-konijn (ram) van een maand of 7. (hij heet hier Bram, ik vond Pluis niet bij m passen). Ze vonden elkaar meteen wel leuk, maar we zijn nog wel aan het wennen in een aparte ruimte (ieder nog een eigen kooi), vooral omdat ik een angstkonijn ben en bij elke toenadering een aanval zie...

Ondertussen is Lem officieel van mij, dus ze zijn alletwee ingeent en op mijn naam geschreven (toen ik Lem al ruim 2 weken had belde er nog iemand dat ze dacht dat het haar konijn was... ik in de stress maar hare was wildkleur... )

Foto's komen zo snel mogelijk!
Wat leuk voor Lem, een maatje erbij. En hebben ze bij het knaagdierencentrum nog gekeken naar Lem, of het een mannetje of een vrouwtje was?

Ik hoop dat je snel foto's kan showen, want Lem is schattig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:10:33 #127
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70286847
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:35 schreef mefke79 het volgende:
even een vraagje: is er hier iemand die zelf de snijtanden van zijn/haar konijn knipt? Onze dwerg heeft een half jaar geleden zijn mond gestoten (tja, hij is niet zo slim) en sindsdien groeien z'n tanden scheef. Dat betekent dat we nu elke vier/vijf weken bij de dierenarts zitten voor een knipbeurt. Op zich niet erg, maar nijn zelf vind het steeds minder. Net hebben we effe gekeken, tand 1 lijkt weer redelijk tegen de boventand aan te staan, dus groeit nu niet door, tand 2 niet. Dus weer knippen. Maar ik zou dat eigenlijk wel eens zelf willen proberen, dan doen we het op ons gemak, in een voor hem veilige omgeving. Kan alleen nergens zo'n tangetje gevonden krijgen en om nou (zonder verdoving oid) met de dremel aan de slag te gaan...
Dus: heeft iemand zo'n tangetje en zo ja, waar heb je em dan vandaan? Alvast bedankt, ook namens ons konijn!
NIET KNIPPEN !
van knippen (en helemaal als je niet weet hoe!) kunnen de tanden splijten/barsten. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat dat voor consequenties heeft
Steph zn dierenarts 'vijlt' ze met een dremel met "speciaal opzet stukje" , informeer eens bij je dierenarts of hij dat niet doet, dan kan je wellicht een aantal keer meekijken, en dan zelf doen. Steph blijft keurig liggen (vanaf de 1e keer), geen roesje nodig en het is zo gepiept, inmiddels mogen we alweer een tijdje om de 6 tot 8 weken terug om te laten vijlen, ik zou het zelf niet durven
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70287383
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En hebben ze bij het knaagdierencentrum nog gekeken naar Lem, of het een mannetje of een vrouwtje was?

Ja, Lem is een vrouwtje volgens die mevrouw. En ze heeft hele mooie tanden zeiden ze Dus dat is mooi. Ik zal vanavond even t toestel van mn moeder lenen en Lem en Bram op de kiek zetten.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:46:53 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_70297652
nonneke, ik weet dat je beter niet kan knippen, maar ja, onze dierenarts doet dat dus wel steeds. Operatie kan ook, maar het beestje is al oud en ik ben bang dat ie de narcose niet overleeft, dan nog liever knippen dus. Ik zal eens de dierenarts bellen en vragen of het anders kan. Dat van die dremel ken ik namelijk ook en dat leek me dus een perfecte oplossing. Dat laten ze dus toe zonder verdoving? Zou helemaal mooi zijn. We hebben hier wel een dremel, maar om dat nou zomaar zelf te doen...er zijn grenzen, dat durf ik echt never nooit niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:11:49 #130
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70298236
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:46 schreef mefke79 het volgende:
nonneke, ik weet dat je beter niet kan knippen, maar ja, onze dierenarts doet dat dus wel steeds. Operatie kan ook, maar het beestje is al oud en ik ben bang dat ie de narcose niet overleeft, dan nog liever knippen dus. Ik zal eens de dierenarts bellen en vragen of het anders kan. Dat van die dremel ken ik namelijk ook en dat leek me dus een perfecte oplossing. Dat laten ze dus toe zonder verdoving? Zou helemaal mooi zijn. We hebben hier wel een dremel, maar om dat nou zomaar zelf te doen...er zijn grenzen, dat durf ik echt never nooit niet.
Jammer dat je dierenarts nog knipt !
Ja Steph laat het toe zonder roesje, maar er zullen vast altijd stresskipjes zijn die wel een klein roesje nodig hebben. Kwestie van uitproberen
succes !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:46:09 #131
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70299336
Even over het tanden knippen: ik deed het ook bij mijn konijn, en hij is er 11 jaar mee geworden.. Ik zorgde gewoon dat ik ze nooit te kort knipte en dat ging gewoon goed en bij de dierenarts waar ik zat deden ze het ook, aangezien dat erg duur was deden wij het zelf. Snap wel dat er risico's aanzitten, maar de tanden van mijn konijn bleven gewoon normaal groeien en gingen niet splijten ofzo..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 14:45:33 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_70324596






[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:05:26 #133
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_70325377
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

whehehe die 1e zo geweldig
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
pi_70328118
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Dat konijntje op het bovenste plaatje gaat bij iedere foto bozer kijken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 11:01:19 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70507897
Het is heet weer, wat doen we dan?
dan nemen we een petflesje gevuld met ijswater en leggen dat in het hok van Saar.
ze is er heerlijk mee aan het slepen en spelen
quote:
ips voor warme dagen
Op dagen dat het warmer is dan 25 graden, heeft ook een konijn het warm. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om voor wat verkoeling te zorgen.
- Leg de dag van te voren een flesje water in de vriezer en geef dit op de warme dag als "koude kruik" aan je konijn. Als je geen flesjes hebt kun je ook een natgemaakte (stoep) tegel in de vriezer leggen en bij het konijn in het hok leggen. Zorg er wel voor dat het konijn de keuze heeft of hij wel of niet tegen het flesje of de steen aan wil liggen.
- Geef je konijn (mits hij er aan gewend is) vochthoudende verse groentes zoals een plakje komkommer of wat witlof. Geef groentes niet direct uit de koelkast, dit is niet goed voor je konijn. Haal de niet opgegeten groentes na een uurtje weg.
- Zorg ervoor dat het konijnenhok niet in de volle zon staat (zet er evt een parasol boven)
- Zorg ervoor dat je konijn als het in een ren zit schaduwplekken heeft om te liggen.
- Bij warm weer is plakpoep extra gevaarlijk. De vliegen en maden die dit met het warme weer extra goed aantrekt kunnen je konijn ziek maken. Check dus regelmatig het kontje van je konijn op plakpoep. En maak het zonodig schoon met een vochtig doekje of een vochtig babydoekje (dit ontsmet de huid ook). Als je konijn erg gevoelig is voor plakpoep kun je dit regematig herhalen. Plakpoep is meestal een gevolg van verkeerde voeding, zorg er dus voor dat het probleem vanaf de bron wordt aangepakt en kijk kritisch naar het voedingsschema van je konijn!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70512243
Zoals beloofd hier foto's van Lem en Bram (beetje veel maar ik kon niet kiezen... )


Lem (ze wordt zo groot!!! Vooral haar oren!)


Bram (voorheen dus pluis)


Kennismaking, wennen...

Lem vindt de poes ook interessant, hij vindt t iets minder...

Dat vind ik zooo lief! Ze komt languit naast me liggen (springt zelf op de bank) om geaaid te worden (vandaar die hand er op, als ik stop met aaien gaat ze weg...) Ik ben zo verliefd op die twee!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 30 juni 2009 @ 13:44:32 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_70513131
Oh wat is Lem een lieverd, en Bram ook!

Lem lijkt op Tommie Maar dan groter Kijk maar:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70513436
Lem lijkt inderdaad op Tommie! Die ziet er ook leuk uit! Maar Lem heeft vooral grotere oren...
(ik ben af en toe bang dat als zij net zo hard gaat groeien als haar oren ik met een vlaamse reus eindig...)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 11:58:00 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_70542029
Lem is een schatje!! Grijze konijntjes zijn zo leuk (maar ik vind alle konijntjes leuk eigenlijk )

Moet je zien wat ik op internet vond!!

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:01:10 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70542134
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Lem is een schatje!! Grijze konijntjes zijn zo leuk (maar ik vind alle konijntjes leuk eigenlijk )

Moet je zien wat ik op internet vond!!


ziet eruit als een heel gelukkig konijntje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70577946
Zo doet mijn konijntje ook

Vanmorgen was ff schrikken ... ik ging naar buiten, deed het hokje een stukje op, ging Link op de klep staan en schoof zo met mijn voorpootje naar beneden ... Ging ie heel zielig met mijn pootje omhoog zitten, zitten "trekken" en likken ... Ik schrok me rot ... helemaal in de stress: "naar de dierenarts! dadelijk is ie gebroken en zo!"
Ik draai me om .. meneer huppelt zo naar de andere kant van de kooi .. dus ik al van Mijn vriend moest een uur later weg, en had hem al 3 keer gesmst: "bel me ff hoe het gaat!" Belt ie eindelijk terug: "wat moet er mis zijn? Hij huppelt vrolijk door zijn kooi en zo ..." Dus ik Heb ik mijn vriend dus voor wakker gesmst .. omdat mijn konijn een mietje en een zeurpiet is ....
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 13:52:03 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_70578886
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Zo doet mijn konijntje ook

Vanmorgen was ff schrikken ... ik ging naar buiten, deed het hokje een stukje op, ging Link op de klep staan en schoof zo met mijn voorpootje naar beneden ... Ging ie heel zielig met mijn pootje omhoog zitten, zitten "trekken" en likken ... Ik schrok me rot ... helemaal in de stress: "naar de dierenarts! dadelijk is ie gebroken en zo!"
Ik draai me om .. meneer huppelt zo naar de andere kant van de kooi .. dus ik al van Mijn vriend moest een uur later weg, en had hem al 3 keer gesmst: "bel me ff hoe het gaat!" Belt ie eindelijk terug: "wat moet er mis zijn? Hij huppelt vrolijk door zijn kooi en zo ..." Dus ik Heb ik mijn vriend dus voor wakker gesmst .. omdat mijn konijn een mietje en een zeurpiet is ....
ff geschrokken van het pijnscheutje niks meer aan de hand gelukkig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70579062
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ff geschrokken van het pijnscheutje niks meer aan de hand gelukkig
Ja dat denk ik ook nu maar hopen dat alles goed is als ik thuis kom ... mag hij straks nog even fijn binnen lopen (zou hij het misschien weten dat als hij zo zielig doet, ik dat zo zielig vind dattie vandaag extra verwend wordt met druiven en zo? )
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 15:05:50 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_70580933
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:58 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook nu maar hopen dat alles goed is als ik thuis kom ... mag hij straks nog even fijn binnen lopen (zou hij het misschien weten dat als hij zo zielig doet, ik dat zo zielig vind dattie vandaag extra verwend wordt met druiven en zo? )
hahaha! denk ik niet, dieren schrikken altijd van pijn en doen dat even heel zielig. vaak ontdekken ze na een tijdje dat het eigenlijk wel meevalt

in sommige gevallen ook niet natuurlijk, maar dan had je vriend dat wel gemerkt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 juli 2009 @ 12:03:09 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_70662757
om even terug te komen op het konijn met te lange tanden. Het bleek dat onze eigen dierenarts niet meer bij de praktijk werkt waar we eerst kwamen. De dierenarts heeft een contract getekend en dus mag ze ons nu (bij de nieuwe baas) even niet helpen. Maar...over een aantal maanden wel weer en dan gaan dus toch zijn tanden eruit. Deze arts kent ons konijn goed en durft het wel aan, dan durf ik het ook. En voor de tussentijd heeft ze ons geleerd hoe wij zelf kunnen knippen of met de dremel aan de slag kunnen. Wordt vervolgd dus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_70666540
Hey ik heb een vraag.

Wij hebben een konijn (9 jaar) en die is zwart. Alleen nu zaten er allemaal witte haren op. Dus wij hem kammen. Al die haren komen eraf. Alleen als je het met je handen doet komt er nog meer af (heel veel)

Mijn moeder zegt dat het door de hitte komt. Is dat zo of is er iets mis met hem?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 juli 2009 @ 14:21:23 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70666601
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hey ik heb een vraag.

Wij hebben een konijn (9 jaar) en die is zwart. Alleen nu zaten er allemaal witte haren op. Dus wij hem kammen. Al die haren komen eraf. Alleen als je het met je handen doet komt er nog meer af (heel veel)

Mijn moeder zegt dat het door de hitte komt. Is dat zo of is er iets mis met hem?
je zit in de verhaarperiode, dus ja dat is normaal
zorg je er wel voor met de temperaturen van de laatste dagen dat hij een verkoelend plekje heeft?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70666616
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

je zit in de verhaarperiode, dus ja dat is normaal
zorg je er wel voor met de temperaturen van de laatste dagen dat hij een verkoelend plekje heeft?
Jaja hij heeft de halve/kwart tuin (met hek) En nu de hele tuin (hek open)
  maandag 6 juli 2009 @ 20:21:38 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_70714344
ook konijnen slapen graag met de hitte: een hazenslaapje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 6 juli 2009 @ 20:35:49 #150
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70714981
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:21 schreef mefke79 het volgende:
ook konijnen slapen graag met de hitte: een hazenslaapje!
[ afbeelding ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 juli 2009 @ 20:37:06 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70715045
Sarelaar vind mn camera te interessant, zodra hij uit mn tas komt, zit ze er bijna bovenop
errug lastig om dan foto's te maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 6 juli 2009 @ 21:02:08 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_70716177
ynske, komt bekend voor! Deze foto is dan ook van ruime afstand gemaakt met een spiegelreflex, grotere lens, drie foto's in 1 keer en een hele portie geduld. Ik heb deze in een serie van iets van 15 waarin je haar eerst ziet zitten, dan gooit ze zich op haar zij, dan gaat ze liggen, gaan de oogjes dicht en tenslotte ook weer open. En al die tijd lag ik met buik van 29 weken in het gras...maar tis het echt waard!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 12:58:26 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_70735801
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 juli 2009 @ 21:52:22 #154
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70947721
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:52 schreef Nonneke het volgende:
Tot welke leeftijd zouden jullie je konijn laten castreren ?

Steph is nu een jaar of 4, en eigenlijk vanaf dat hij een half jaar/jaar is zit hij alleen. Hij zat eerst samen met zn broer (die tegenwoordig bij mijn wederhelft in de ren zit) maar nadat hij die steeds aanviel (echt rondvliegende haren en grote wonden) hebben we ze uit elkaar gehaald. Maar nu de dozen van zn nieuwe hok zo in de woonkamer staan (met overal leuk 2 of 3 konijnen op de plaatjes ), lijkt het ons eigenlijk wel leuk om hem tóch een maatje te geven, maar doen we hier wel verstandig aan "op zijn leeftijd" ? (vrouwelijk dan uiteraard, misschien zelfs wel 2, en zeker uit een opvang met afspraak dat mócht het niet gaan ik ze terug kan brengen)

Uiteraard bel ik zijn dierenarts van de week even, maar ben gewoon benieuwd
Komende dinsdag mag hij weer om zn tanden te slijpen, en als zijn DA vind dat hij een goede conditie heeft niet (teveel) afgevallen etc, doen ze hem gelijk castreren
En dan kan ik over een aantal weken een vriendinnetje voor hem halen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 06:55:58 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_70956230
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:52 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Komende dinsdag mag hij weer om zn tanden te slijpen, en als zijn DA vind dat hij een goede conditie heeft niet (teveel) afgevallen etc, doen ze hem gelijk castreren
En dan kan ik over een aantal weken een vriendinnetje voor hem halen
Leuk! Niet meteen na het castreren he, ze kunnen 'het' nog drie weken na de tijd. Maar dat zullen ze je vast ook wel vertellen daar.

Heeft ie nu niet zo'n goede conditie dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:38:42 #156
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70963011
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Leuk! Niet meteen na het castreren he, ze kunnen 'het' nog drie weken na de tijd. Maar dat zullen ze je vast ook wel vertellen daar.

Heeft ie nu niet zo'n goede conditie dan?
Hij oogt prima, maar omdat zijn voortanden zo vreselijk snel groeien (laatste keer dat we geweest zijn is 4 weken terug, eerder gingen we om de 6 tot 8) vind ik het elke keer toch weer spannend. Hij eet prima, en alles, zelfs als de tanden uit zn mond steken, bakjes gaan schoon op. Maar toch was hij de laatste keer een beetje afgevallen, niet vreselijk veel, maar toch. Better safe than sorry

3 weken ? de DA houd altijd 8 aan hier. nouja maken we er 6 van
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 13:13:33 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_70964110
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:38 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hij oogt prima, maar omdat zijn voortanden zo vreselijk snel groeien (laatste keer dat we geweest zijn is 4 weken terug, eerder gingen we om de 6 tot 8) vind ik het elke keer toch weer spannend. Hij eet prima, en alles, zelfs als de tanden uit zn mond steken, bakjes gaan schoon op. Maar toch was hij de laatste keer een beetje afgevallen, niet vreselijk veel, maar toch. Better safe than sorry

3 weken ? de DA houd altijd 8 aan hier. nouja maken we er 6 van
Ik heb eens drie gehoord, maar ik kan het ook gigantisch mishebben hoor Misschien kan het helemaal geen kwaad om de DA's advies aan te houden. Better safe than sorry en zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:15:08 #158
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70964160
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:38 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hij oogt prima, maar omdat zijn voortanden zo vreselijk snel groeien (laatste keer dat we geweest zijn is 4 weken terug, eerder gingen we om de 6 tot 8) vind ik het elke keer toch weer spannend. Hij eet prima, en alles, zelfs als de tanden uit zn mond steken, bakjes gaan schoon op. Maar toch was hij de laatste keer een beetje afgevallen, niet vreselijk veel, maar toch. Better safe than sorry

3 weken ? de DA houd altijd 8 aan hier. nouja maken we er 6 van
ons beestje moest volgens mij 6 weken appart na zn castratie maar idd better safe than sorry. Heeft het in ieder geval de tijd om rustig te genezen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:21:38 #159
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70964354
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_71025025
Muts en Troy spam:

Muts:


Troy:
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 10:06:22 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_71025622
Tommie lijkt last te hebben van de warmte...

's Avonds wil ie niet eten, en ik vind ook dat ie erg weinig drinkt en plast. Gisteren heb ik de dierenarts gebeld, om advies te vragen. Hij zei, dat omdat Tommie over de dag wel zijn bakje brokjes leeg eet, er op zich nog geen reden is tot zorgen. Hij is verder ook wel allert en zo, alleen 's avonds vind ik hem wat suffig. Maar goed, ik ben zelf ook niet de fitste in dit benauwde weer...
DA gaf als advies nog dat ik met een spuitje wat water in zn mond kon spuiten, zodat ie wat extra's binnenkrijgt. Maar als ie veel tegenstribbelde moest ik het maar laten, anders kon ie zich ook nog verslikken. Dus dat heb ik maar gedaan. Hij stribbelde niet erg tegen, en na een tijdje ging ie gewoon drinken uit het spuitje. Op die manier dus één spuitje leeggedronken. Heeft ie toch wat binnen. Maar even aankijken nu denk ik?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71026840
Zou ik wel doen ... mijn konijn drinkt wel heel veel, maar eet zijn bakje ook niet helemaal leeg 's avonds (de dag erna dan weer wel, als ik thuis kom is het bijna uitgelikt ). Hij ligt ook de hele dag uitgestrekt in zijn kooi en heeft al het zaagsel en hooi verplaatst zodat hij er maar niet tegenaan ligt ... Ik zou me dus geen zorgen maken, zolang hij maar genoeg drinkt en geen diarree krijgt.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 11:19:19 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_71027915
Diarree heeft ie niet, zelfs hele mooie droge keuteltjes. En hij eet ook wel goed. Misschien heeft ie inderdaad gewoon last van de warmte. Vanavond krijgt ie in ieder geval weer een spuitje water als ie niet normaal gedronken heeft. Gelukkig gaat het vrijdag weer regenen (voor Tommie dan). Hopelijk wordt het dan ook wat minder benauwd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71029770
Vul van die lege frisdrankflesjes met water, in de diepvries en de volgende dag het flesje ijs in het konijnenhok leggen. Hier liggen ze er languit tegenaan en vinden het heerlijk!

Wat je ook nog kunt proberen is wat natte groente: komkommer of andijvie.
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 12:36:48 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_71030147
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:23 schreef Makamba070 het volgende:
Vul van die lege frisdrankflesjes met water, in de diepvries en de volgende dag het flesje ijs in het konijnenhok leggen. Hier liggen ze er languit tegenaan en vinden het heerlijk!

Wat je ook nog kunt proberen is wat natte groente: komkommer of andijvie.
De DA raadde natte groente juist af, omdat ie dat ook niet echt gewend is. Hij krijgt vaak wel een stukje groen, maar nooit meer dan een plukje sla of stukje wortel. En dan zou hij juist omdat hij het niet gewend is weer dairree kunnen krijgen.

Maar die flessen is wel een goed idee, ga ik vanavond even doen. Eerder eigenlijk nooit gedaan omdat het toen nooit echt nodig was. Maar nu is het denk ik wel nodig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71032638
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De DA raadde natte groente juist af, omdat ie dat ook niet echt gewend is. Hij krijgt vaak wel een stukje groen, maar nooit meer dan een plukje sla of stukje wortel. En dan zou hij juist omdat hij het niet gewend is weer dairree kunnen krijgen.
Aha... als ie het niet gewend is moet je idd uitkijken. Voorzichtig met een heel klein stukje beginnen en langzaam opvoeren.

Die flesjes zijn ideaal, ik heb mijn plaatselijke dierenwinkelier, die onder een plat dak zit, ook al een jaar of 2 zover dat ie dat doet, en het is een groot succes.
Life is what happens when you're making other plans
  maandag 20 juli 2009 @ 15:48:04 #167
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71151874
Nou Steph zit in zn nieuwe villa hoor
Hij vind alleen zn loopplank nog wel eng, dus nadat hij gister de hele dag boven in zn nachthok had gezeten hebben we hem daarnet maar beneden gezet omdat we toch liever hebben dat hij de boel een beetje kent voordat hij morgen naar de dierenarts moet en zich wellicht niet top voelt als hij thuiskomt

foto's volgen later


Zn nieuwe bed, groente en etensbakje, en nieuwe speledingetjes


Zn oude huis (hebben we ooit laten maken voor fretten)


Waterpas maken met zn 'oude' hemparade om het gaas erop te kunnen leggen.


Halverwege

'
Open ren goedgekeurd door Fa Shi, die blijkbaar liever een kennelhondje was geweest


klaar


Slaapkamer ingericht, konijn kan erin


Wat krijgen we nou ?


Hey ! wel mn eigen fles !


Best grappig hier...


Maar vind het nog wel een beetje spannend !

Om de ren heen komen nieuwe grasmatjes, en zn eigen bakje gras staat lekker in de zon te groeien, nog wat lampies ervoor en tis helemaal af, Over een aantal weekjes zn vriendin halen en dan ist perfect

iemand enig idee waar je tuinlampjes (op zonneenergie) kan vinden in de vorm van een worteltje ? 2 wortel lampjes voor het hok zouden het helemaal afmaken konijnenlampjes kunnen ook

[ Bericht 57% gewijzigd door Nonneke op 21-07-2009 12:57:19 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:09:39 #168
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71175279
Steph afgeleverd bij de dierenarts om half 11, vanmiddag mogen we hem weer ophalen, bal-loos als het goed is
Vind het wel vreselijk spannend, mn mannetje voor het eerst helemaal onder narcose, maargoed kunnen ze ook extra goed naar zn gebit kijken.

Zo wel zn ren weer leegscheppen, we hadden er even niet aan gedacht dat hij straks 5 dagen op kranten moet voor de hechtingen
Beetje jammer net de zaterdag-editie van de Telegraaf gemist
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 12:17:23 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_71175513
even langs een tankstation fietsen, bepaalde kranten gaan gewoon de papierbak in als ze niet verkocht worden. bij ons ging alleen de Telegraaf terug naar de leverancier. goed kans dus dat je ze zo mee kan krijgen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:20:46 #170
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71175615
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:17 schreef Guppyfriend het volgende:
even langs een tankstation fietsen, bepaalde kranten gaan gewoon de papierbak in als ze niet verkocht worden. bij ons ging alleen de Telegraaf terug naar de leverancier. goed kans dus dat je ze zo mee kan krijgen.
hebben we gedaan, helaas worden die hier allemaal terug gestuurd, dus we hebben nu 2 nieuwe telegraafjes gekocht, kandie leuk naar de prinsesjes kijken En we vonden wel nog de 'flevopost' (local krant) bij de sigarenboer, en die zei dat de nieuwe vandaag komt, dus ik trap straks gewoon het krantenjongentje van zn fietsje en jat zn tassen leeg
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 13:12:42 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_71177336
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:20 schreef Nonneke het volgende:

[..]

hebben we gedaan, helaas worden die hier allemaal terug gestuurd, dus we hebben nu 2 nieuwe telegraafjes gekocht, kandie leuk naar de prinsesjes kijken En we vonden wel nog de 'flevopost' (local krant) bij de sigarenboer, en die zei dat de nieuwe vandaag komt, dus ik trap straks gewoon het krantenjongentje van zn fietsje en jat zn tassen leeg
hij zal ze je met liefde afgeven ik hield in ieder geval altijd over toen ik dat nog deed

BTW, wat een konijnenvilla hierboven zeg wauw!! en dat bedje vind ik tof, waar heb je dat vandaag? weet zeker dat Tommie dat ook leuk vind
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:28:33 #172
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71177883
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

hij zal ze je met liefde afgeven ik hield in ieder geval altijd over toen ik dat nog deed

BTW, wat een konijnenvilla hierboven zeg wauw!! en dat bedje vind ik tof, waar heb je dat vandaag? weet zeker dat Tommie dat ook leuk vind
hehe vastwel ja

Bedje komt bij de Formido vandaan !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:32:32 #173
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71178014
wat een heerlijk groot hok
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71178862
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:48 schreef Nonneke het volgende:

[ afbeelding ]
Slaapkamer ingericht, konijn kan erin
Is best veel "nat" voer.
Live out of your imagination, not your history.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:07:59 #175
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71179157
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:58 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Is best veel "nat" voer.
oogt meer denk ik tis 1 snack-komkommertje (zo'n mini), een handje peentjes en een half struikje lof
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 14:18:18 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_71179484
he, formido hebben ze niet bij ons in de buurt. nou ja, ik vind het vast nog wel ergens anders
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:21:01 #177
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71179577
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:18 schreef Guppyfriend het volgende:
he, formido hebben ze niet bij ons in de buurt. nou ja, ik vind het vast nog wel ergens anders
heb ze ook bij dierenwinkels en tuincentra's zien liggen hoor maar daar hadden ze niet deze kleur en bij de formido wel

Hok hebben we gelaten, hebben er alleen kartonnen platen over gelegd, en daarop kranten.
We gaan hem zo halen, ze hebben niet gebeld dus ik ga er vanuit dat alles goed is gegaan

[ Bericht 16% gewijzigd door Nonneke op 21-07-2009 14:58:17 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 juli 2009 @ 16:25:22 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71184134
hier mocht er geen krant onder Saar toen ze doosloos gemaakt was
alleen handdoeken, en snachts een rompertje aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 juli 2009 @ 16:26:02 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71184160
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:18 schreef Guppyfriend het volgende:
he, formido hebben ze niet bij ons in de buurt. nou ja, ik vind het vast nog wel ergens anders
Saar heeft er een van Tuincentrum Overvecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71208302
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:21 schreef Nonneke het volgende:
Hok hebben we gelaten, hebben er alleen kartonnen platen over gelegd, en daarop kranten.
We gaan hem zo halen, ze hebben niet gebeld dus ik ga er vanuit dat alles goed is gegaan
Oeps... nooit aan gedacht eigenlijk, aan de bodembedekking. En mijn da, toch een expert op konijnengebied, ook niet. Hier gingen zowel de dames als de heren na de operatie weer braaf op de aubiose. Gelukkig goed gegaan....

Hou je konijn even stevig onder de metacam (pijnstillers) oid, met name de mannetjes zijn van die aanstellers die bij een beetje pijn ophouden met eten, en daar vervolgens weer last van krijgen.

Overigens denk ik dat ie in dat prachtige hok zó weer opknapt!
Life is what happens when you're making other plans
pi_71212386
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:21 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

met name de mannetjes zijn van die aanstellers die bij een beetje pijn.......

Net als in de mensenwereld dus eigenlijk

Dat van 'geen bodembedekking maar handdoeken' na een castratie is volgens mij voornamelijk om te zorgen dat er geen hooi/zaagsel/etc. in de wond kan komen. Bij mannetjes is dat risico sowiezo kleiner omdat de wond ook een stuk kleiner is als bij vrouwtjes. Gewoon de komende dagen in de gaten houden of er niets gaat zwellen/paars wordt dan komt het vast goed.
pi_71212470
Wat een cool hok
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:01:33 #183
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71224067
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:21 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Oeps... nooit aan gedacht eigenlijk, aan de bodembedekking. En mijn da, toch een expert op konijnengebied, ook niet. Hier gingen zowel de dames als de heren na de operatie weer braaf op de aubiose. Gelukkig goed gegaan....

Hou je konijn even stevig onder de metacam (pijnstillers) oid, met name de mannetjes zijn van die aanstellers die bij een beetje pijn ophouden met eten, en daar vervolgens weer last van krijgen.

Overigens denk ik dat ie in dat prachtige hok zó weer opknapt!
thanks voor de tip ! hij heeft gister wel heel goed gegeten, maarja toen zat hij natuurlijk nog onder de pijnstilling, morgenochtend kijken hoever hij zn bakje leegheeft, als het te weinig is haal ik even een pijnstillertje

Thanks voor de complimentjes all ! Steph vind het zelf ook wel grappig geloof ik, alleen snapt hij het loopplankje nog niet Nou geeft dat nu niet, dan kunnen we hem goed in de gaten houden en makkelijk pakken, maar zodra hij weer goed op de been is (hij zit nog erg met zn kont omhoog ) hoop ik toch wel dat hij dat een beetje snel snapt
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 juli 2009 @ 19:43:35 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71225400
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:01 schreef Nonneke het volgende:

[..]

thanks voor de tip ! hij heeft gister wel heel goed gegeten, maarja toen zat hij natuurlijk nog onder de pijnstilling, morgenochtend kijken hoever hij zn bakje leegheeft, als het te weinig is haal ik even een pijnstillertje

Thanks voor de complimentjes all ! Steph vind het zelf ook wel grappig geloof ik, alleen snapt hij het loopplankje nog niet Nou geeft dat nu niet, dan kunnen we hem goed in de gaten houden en makkelijk pakken, maar zodra hij weer goed op de been is (hij zit nog erg met zn kont omhoog ) hoop ik toch wel dat hij dat een beetje snel snapt
heb je niets meegekregen van de DA dan?
hier medicatie voor tot een week na de operatie meegekregen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:02:13 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71226084
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je niets meegekregen van de DA dan?
hier medicatie voor tot een week na de operatie meegekregen
nope, hij heeft van hun een lang werkende pijnstiller gehad, eerder bij mn cavia en chinchilla's ook geen extra medicatie meegekregen na een castratie
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 juli 2009 @ 20:08:58 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71226363
wat raar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:11:28 #187
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71226462
onze nijn had een flesje met een spuitje erbij. Nadat we dat een keer in zn bekje hadden gedaan begon meneer te krabben en te grommen als we met het spuitje aankwamen Het leverde hem meer stress op en hij leek geen last te hebben van zn wond, dus toen zijn we maar gestopt met de medicatie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:31:38 #188
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71227237
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Ynske het volgende:
wat raar
mjah als ik er zo over nadenk eigenlijk wel ja. Hij heeft een pijnstilling per injectie gehad net voor of na zn castratie, misschien blijft zoiets langer werken ? geen idee hoor

Heb bij de andere heren eigenlijk nooit echt het idee gehad dat ze vreselijke pijn hadden, ja ze liepen en zaten een beetje ongemakkelijk, maarja ik zou er zelf ook niet echt feestelijk bijzitten na zoiets
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 juli 2009 @ 20:34:38 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71227346
Ik vind t zo leuk dat Saar het zo naar haar zin heeft hier bij mijn ouders. ze heeft hier een ren opstaan met een doek eronder, en haar reiskooitje als slaapplekje met een handdoek erin. afwasteil als toilet, en ze ligt heerlijk uitgestrekt

iedere dag lekker buiten rennen in de patio en gekke bokkesprongen maken. echt fijn dat ze net zo makkelijk omschakelt als ik als we even hier zijn.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:02:02 #190
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71230706
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:17 schreef tombolafan het volgende:
Zoals beloofd hier foto's van Lem en Bram (beetje veel maar ik kon niet kiezen... )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lem (ze wordt zo groot!!! Vooral haar oren!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bram (voorheen dus pluis)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kennismaking, wennen...
[ afbeelding ]
Lem vindt de poes ook interessant, hij vindt t iets minder...
[ afbeelding ]
Dat vind ik zooo lief! Ze komt languit naast me liggen (springt zelf op de bank) om geaaid te worden (vandaar die hand er op, als ik stop met aaien gaat ze weg...) Ik ben zo verliefd op die twee!
Oeh mag ik even smelten... vind het sowieso al leuk dat er een konijnentopic is (daardoor ben ik net op fok beland) kom ik Pluis ineens tegen! Ben vrijwilliger bij het KDC en heb zijn hok zo vaak verschoond en aandacht gegeven, uiteindelijk had ik hem verhuisd naar een ander hok omdat hij in een raar hoog hok zat en dezelfde dag nam jij hem dus ineens mee . Wat was ik blij dat hij mocht verhuizen na 5 maanden in de opvang.

Zal gelijk even mijn eigen buns showen:

Kelly is de grote dame, geen idee hoe oud ze is. Gevonden op straat en zo in de opvang beland en bij mij terecht gekomen. Ze was ontzettend bang in het begin, maar o zo lief aan het worden nu. Slopen is haar grote hobby... Nijn is mijn kleine heer van bijna 3 en een ontzettende knuffelkont, heel erg op mensen gericht en vind alles wel prima zolang hij maar genoeg aandacht krijgt. Samen zijn ze een te gelukkig klef konijnenstel!
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 06:56:38 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_71239343
Toen Tommie gecastreerd was, had ik een geen extra pijnstillers mee. Maar hij was dan ook al heel wakker, en wilde ook meteen eten en drinken toen ik hem in zijn hokje zette. Eigenlijk raar, als je erover nadenkt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71240639
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:02 schreef douche-eendje het volgende:

Oeh mag ik even smelten... vind het sowieso al leuk dat er een konijnentopic is (daardoor ben ik net op fok beland) kom ik Pluis ineens tegen! Ben vrijwilliger bij het KDC en heb zijn hok zo vaak verschoond en aandacht gegeven, uiteindelijk had ik hem verhuisd naar een ander hok omdat hij in een raar hoog hok zat en dezelfde dag nam jij hem dus ineens mee . Wat was ik blij dat hij mocht verhuizen na 5 maanden in de opvang.

Zal gelijk even mijn eigen buns showen:
[ afbeelding ]
Kelly is de grote dame, geen idee hoe oud ze is. Gevonden op straat en zo in de opvang beland en bij mij terecht gekomen. Ze was ontzettend bang in het begin, maar o zo lief aan het worden nu. Slopen is haar grote hobby... Nijn is mijn kleine heer van bijna 3 en een ontzettende knuffelkont, heel erg op mensen gericht en vind alles wel prima zolang hij maar genoeg aandacht krijgt. Samen zijn ze een te gelukkig klef konijnenstel!
Wat grappig! Ik vind m zo lief, ik snap niet dat ie niet eerder opgehaald is (en daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee... ) Ze zeiden al dat ie een lievelingetje was van veel verzorgers, ik vond het bijna lullig om hem dan ineens weg te rukken bij jullie...

Even een vraagje;

Ik ben nog steeds bezig met het definitief koppelen van Lem en Bram. Ligt vooral aan mij, ik ben nogal een muts en als ze een beetje te ruw "vechten" krijg ik al de zenuwen en haal ik ze uit elkaar. Het gaat wel steeds beter, ze liggen nu (soms naast elkaar) helemaal uitgestrekt in de "wenren". Maar Bram is nogal opdringerig soms, en dan is er een hoop geren en geruzie. Kan ik ze evengoed gewoon bij elkaar in een hok (met uitloop) doen?

Ik heb totaal geen ervaring met koppelen van konijnen, en ik zie Lem nog als zo'n baby die beschermd moet worden... terwijl ze al bijna net zo groot is als Bram
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71240653
Oh, en wat een leuke konijnen heb je zelf! Ik vind zulke konijnen (met een randje erom, zoals mijn nichtje zegt) altijd zo leuk!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71240758
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:48 schreef Nonneke het volgende:

[img]afbeelding[/img]


Wat een verschrikkelijk mooi hok!!!!
Waar heb je dat vandaan??? (jaloers is...)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71240917
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

nope, hij heeft van hun een lang werkende pijnstiller gehad, eerder bij mn cavia en chinchilla's ook geen extra medicatie meegekregen na een castratie
De werking van pijnstillers bij een konijn is maar half zo lang als bij een ander dier. Een da zou dus eigenlijk ALTIJD pijnstiller mee moeten geven, want zelfs een wat zij noemen "langwerkende" pijnstiller duurt dus bij een nijn alsnog heel kort.

Lees hier even http://www.konijnen.nl/ziekten/steril_castr.htm
en dan helemaal onder aan de bladzijde!
Life is what happens when you're making other plans
pi_71243018
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wat grappig! Ik vind m zo lief, ik snap niet dat ie niet eerder opgehaald is (en daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee... ) Ze zeiden al dat ie een lievelingetje was van veel verzorgers, ik vond het bijna lullig om hem dan ineens weg te rukken bij jullie...

Even een vraagje;

Ik ben nog steeds bezig met het definitief koppelen van Lem en Bram. Ligt vooral aan mij, ik ben nogal een muts en als ze een beetje te ruw "vechten" krijg ik al de zenuwen en haal ik ze uit elkaar. Het gaat wel steeds beter, ze liggen nu (soms naast elkaar) helemaal uitgestrekt in de "wenren". Maar Bram is nogal opdringerig soms, en dan is er een hoop geren en geruzie. Kan ik ze evengoed gewoon bij elkaar in een hok (met uitloop) doen?

Ik heb totaal geen ervaring met koppelen van konijnen, en ik zie Lem nog als zo'n baby die beschermd moet worden... terwijl ze al bijna net zo groot is als Bram

Mja ik snap het wel dat hij er een tijd heeft gezeten, veel mensen vinden de vachtverzorging die een langharig konijn nodig heeft teveel werk. Met als bijkomend gevolg dat de pluizenbollen die je waarschijnlijk ook hebt gezien nu nog in de opvang zitten te wachten op een permanent huis... In september zitten ze er al weer een jaar!
Ik denk dat je Bram en Lem toch wel bij elkaar moet laten. Zolang ze niet extreem agressief doen gaat alles prima, Lem is inmiddels ook al wat ouder geworden en nu lekker aan het puberen vermoed ik. 1 van de 2 zal zich toch over moeten gaan geven aan de andere. Het rennen achter elkaar gebeurt hier ook nog iedere dag wel een keer. Zolang er geen bijtwonden zijn en niks tot bloedens toe gebeurd is alles prima. Je zult zo nu en dan een pluk haar vinden, maar dat kan ook van het rijden komen.
Het heeft hier ongeveer een maand geduurd voordat er rust in het hok was, na Kel haar eerste schijnzwangerschap was de boel een beetje bekoeld en inmiddels zijn ze lekker klef .

Nonneke, toch even naar de DA voor carprofen of metacam. Eet hij inmiddels al weer na de castratie?
pi_71243459
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mja ik snap het wel dat hij er een tijd heeft gezeten, veel mensen vinden de vachtverzorging die een langharig konijn nodig heeft teveel werk. Met als bijkomend gevolg dat de pluizenbollen die je waarschijnlijk ook hebt gezien nu nog in de opvang zitten te wachten op een permanent huis... In september zitten ze er al weer een jaar!
Ik denk dat je Bram en Lem toch wel bij elkaar moet laten. Zolang ze niet extreem agressief doen gaat alles prima, Lem is inmiddels ook al wat ouder geworden en nu lekker aan het puberen vermoed ik. 1 van de 2 zal zich toch over moeten gaan geven aan de andere. Het rennen achter elkaar gebeurt hier ook nog iedere dag wel een keer. Zolang er geen bijtwonden zijn en niks tot bloedens toe gebeurd is alles prima. Je zult zo nu en dan een pluk haar vinden, maar dat kan ook van het rijden komen.
Het heeft hier ongeveer een maand geduurd voordat er rust in het hok was, na Kel haar eerste schijnzwangerschap was de boel een beetje bekoeld en inmiddels zijn ze lekker klef .

Nonneke, toch even naar de DA voor carprofen of metacam. Eet hij inmiddels al weer na de castratie?
Okee dan, van het weekend (als ik thuis ben en op ze kan letten...) gaat het gebeuren. En inderdaad, het verzorgen is wel meer werk dan bij een "gewoon" konijn, maar je bouwt wel meer een band op...
Alleen het scheren vind ik lastig. Heb een tondeuse maar hij krijgt geen grip op het haar heb ik het idee... Dan ben ik uren bezig en pak ik toch maar de schaar (resultaat: konijn met happen uit de vacht...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71244198
Je kan ook altijd met Bram naar de opvang komen om hem daar te laten knippen/scheren. Tondeuse heeft idd vaak geen grip, knippen is dan beter. Dus lekker je kapperstalent ontwikkelen op Bram .
Veel succes van het weekend, ben benieuwd!

*gaat weer snel aan t werk*
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:05:34 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_71245538
Wat moet je knippen aan Bram dan? * Guppy heeft geen ervaring met langharige konijnen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:10:25 #200
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_71245719
Zijn haren?
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:24:07 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_71246205
Jamaar die moeten toch lang zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71246260
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:10 schreef morgane het volgende:
Zijn haren?
inderdaad... Anders wordt het wel erg langharig (op de foto's is ie nog kort, vandaar waarschijnlijk de vraag)
Is mijn eerste angora-konijn. Dus ik dacht ineens; wow, hij ziet niks!!!! (Haar op zijn kop was een stuk langer dan op de rest, allemaal haar voor zn ogen... )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71246299
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Jamaar die moeten toch lang zijn?
Ja, maar anders moet je hem elke dag kammen volgens mij. En nu "maar" 2 keer in de week...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:28:41 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_71246370
Oh oke Dus eigenlijk knip je er over een stuk af? Ik snap
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:12:58 #205
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71259618
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk mooi hok!!!!
Waar heb je dat vandaan??? (jaloers is...)
Wij hebben hem besteld bij http://www.dierenverblijf.com
en we zien zojuist dat ze een stuk goedkoper zijn dan toen wij ze bestelde

Het hok is de KT4-B (we hadden liever de gewone KT4 gehad, maar we zagen pas later dat die van iets betere kwaliteit is, voor dezelfde prijs) de extra ren is de KT7
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:54:24 #206
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71275765
Even een vraagje: hoe lang duurt het voor een virus dood is?

Mijn vriend kwam gisteren thuis: ik heb een wild konijntje gered! Dit zat op de weg ... hij was wel heel zielig, zijn oogjes waren helemaal ontstoken! Je snapt mijn eerste reactie: "kijk eens even foto's van Myxomatose ... was het dat?" Ja dus ... Ik helemaal over de zeik, want dadelijk krijgt de mijne het ook ... Ik gisteravond om 11 uur het huis nog gedweild met chloor ... Maar nu staan de schoenen in quarantine en is alles schoon waar hij heeft gelopen ....

De vraag is dus: hoe lang duurt het voor ik het konijn weer veilig rond kan laten lopen in huis? Want ik ben een mietje en durf dat nou nog niet ....
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 09:12:33 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_71276032
Waar is het zieke konijntje nu? Ik weet niet hoe lang een virus doorgaat... Misschien even naar een DA bellen om te vragen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:20:52 #208
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71276204
Zieke konijntje was een wilde ... dies dus weggehupt .. was ook niet echt bij ons in de buurt, maar mijn vriend had die een zetje gegeven met zijn schoen ... Dus mijn redenatie: ziek konijntje met virus -> aanraking met schoen -> schoen in huis -> huis bij mijn konijn -> mijn konijn ziek
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 09:24:47 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_71276274
Oh, oke. Dan in ieder geval schoen+vloer ontsmetten. Meer kan je niet doen denk ik. Is je eigen konijn geënt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71276288
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Zieke konijntje was een wilde ... dies dus weggehupt .. was ook niet echt bij ons in de buurt, maar mijn vriend had die een zetje gegeven met zijn schoen ... Dus mijn redenatie: ziek konijntje met virus -> aanraking met schoen -> schoen in huis -> huis bij mijn konijn -> mijn konijn ziek
ik zou inderdaad even bellen naar de da. En vragen of (als je konijn nog niet geent is) het zin heeft om je konijn alsnog in te enten... Succes!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:48:35 #211
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71276726
konijn is niet geent ... er komen geen konijnen hier in de buurt van de kooi gelukkig ... alleen maar stenen waar hij staat en 10 meter naar voren een mooi groen grasveld Dus de stenen zijn niet bepaald interessant ... Verder hebben we een kat in de buurt die iedere dag zijn rondje een par keer maakt hier

Alles is ontsmet dus das vast goed ik ga vanaf nu mijn konijntje wel laten enten ... scheelt een hoop stress
pi_71277363
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
konijn is niet geent ... er komen geen konijnen hier in de buurt van de kooi gelukkig ... alleen maar stenen waar hij staat en 10 meter naar voren een mooi groen grasveld Dus de stenen zijn niet bepaald interessant ... Verder hebben we een kat in de buurt die iedere dag zijn rondje een par keer maakt hier

Alles is ontsmet dus das vast goed ik ga vanaf nu mijn konijntje wel laten enten ... scheelt een hoop stress
Ik zou hem ook laten enten inderdaad... Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat het zelfs via vliegen overgebracht kan worden... VHS wel in elk geval... Dus altijd het zeker voor het onzekere nemen zou ik zeggen... Succes!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:02:41 #213
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71278758
Enig idee of de kosten voor die myxomatose en VHD vaccinatie per dierenarts verschilt? Deze hier kost 27,90 euro ... Vind ik redelijk wat geld voor een spuitje (maar als het moet dan moet het uiteraard, maar ik ga niet 15 euro te veel betalen als het niet nodig is )
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 11:03:29 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_71278788
Ik weet het niet, Tommie is niet geënt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juli 2009 @ 11:03:45 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71278795
hier ook die 27,90
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juli 2009 @ 11:06:31 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71278865
dit is wat mijn dierenarts zegt:
Indien u uw konijn verdenkt van myxomatose:
Laat het dan niet vaccineren!


De weerstand van het konijn wordt door de vaccinatie verzwakt en vaccinatie geeft niet snel genoeg een bescherming om dit te compenseren. Een vaccinatie moet tijd krijgen om te gaan werken, een goede bescherming is er pas 7 dagen nadat de vaccinatie is gegeven.

Maak geen gebruik van een noodvaccinatie !!!!!!!!!!!!!

Afgelopen jaren bereikte ons vele vragen over het ziek worden van konijnen na een vaccinatie. Er bleek dan vaak al een myxomatosebesmetting in een konijnengroep aanwezig te zijn en de nog niet ziek (en niet gevaccineerde konijnen) werden dan snel gevaccineerd. Helaas pakte deze "nood-vaccinatie" totaal verkeerd uit en gingen er vele konijnen uit de groep dood. Gedacht werd dat het door de vaccinatie kwam echter het kwam door het veldvirus en een te late vaccinatie!

Indien er al een aantal konijnen van een groep ziek is geworden:
laat de rest van de konijn dan niet snel vaccineren!

In de incubatietijd, de tijd tussen infectie en ontstaan ziekteverschijnselen, gaat de weerstand naar beneden en indien het konijn al besmet is, kan het konijn er juist ziek van worden !
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:21:31 #217
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71279329
Zover ik weet (en ook hoop uiteraard ) heeft mijn konijn niks maar omdat ik een mietje ben en dus nu merk dat er konijnen met die ziekte hier lopen wil ik hem eigenlijk graag enten (jaja beetje kop in het zand gedrag maar toch )
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:24:15 #218
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71279427
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet het niet, Tommie is niet geënt
Daar zit ik dus een beetje mee ... hij zit wel buiten maar komt niet direct in aanraking met andere konijnen dus die besmetting kan niet ... dan kan het alleen via muggen en ik vraag me dan af wat de kans is ... En aangezien mijn konijn en de dierenarts niet echt vriendjes zijn (en ik ben ook geen vriendje meer na een bezoekje aan de dierenarts ), vraag ik me af of ik wel die stress meot aangaan

Wij hebben 2 konijnen gehad die allebei ook 9 zijn geworden zonder vaccinaties (en niet dood zijn gegaan aan die ziektes ...)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juli 2009 @ 11:37:25 #219
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71279877
Saar is vorig jaar wel geënt. dit jaar niet. waarom niet, in overleg met de dierenarts, aangezien ze dit jaar niet mee naar zeeland op vakantie ging, en verder echt een binnen konijn is. ja n enkele keer hier bij mn ouders dat ze in de patio loopt, maar die is afgesloten verder en kon geen kwaad volgens de DA
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juli 2009 @ 11:44:53 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71280106
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Zover ik weet (en ook hoop uiteraard ) heeft mijn konijn niks maar omdat ik een mietje ben en dus nu merk dat er konijnen met die ziekte hier lopen wil ik hem eigenlijk graag enten (jaja beetje kop in het zand gedrag maar toch )
ik denk dat ik nu tot de volgende entperiode zou wachten, ergens in september dus, juist door dat stukkie van mn dierenarts dat als je nu ent, en ze/hij blijkt t al te hebben, zij/hij juist zieker kan worden door de verminderde weerstand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:45:55 #221
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71280141
Die van mij zit buiten in de kooi ... maar loopt alleen binnen omdat we geen gras hebben en op de stenen is ook zo zielig binnen kan ie in een heel huis ronddwalen (behalve in de slaapkamer ... ben bang dat ik anders keutels in mijn bed vind als ik ga slapen ... )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juli 2009 @ 12:06:27 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71280806
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Die van mij zit buiten in de kooi ... maar loopt alleen binnen omdat we geen gras hebben en op de stenen is ook zo zielig binnen kan ie in een heel huis ronddwalen (behalve in de slaapkamer ... ben bang dat ik anders keutels in mijn bed vind als ik ga slapen ... )
ja ok, ze zitten buiten, maar toch zou ik ermee wachten en niet voor die noodenting gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:24:15 #223
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_71283653
nee het is ook geen noodenting hij heeft nog helemaal geen symptomen of zo hoor! alleen omdat er dus in de buurt ergens een wild konijn zit met de ziekte zat ik me dus af te vragen of ik de mijn moet enten
pi_71285494
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nee het is ook geen noodenting hij heeft nog helemaal geen symptomen of zo hoor! alleen omdat er dus in de buurt ergens een wild konijn zit met de ziekte zat ik me dus af te vragen of ik de mijn moet enten
Mijn konijnen zijn geent, maar ik doe het maar 1 keer per jaar. Enting is een half jaar geldig, maar gezien het feit dat de muggen vooral in de zomer actief zijn (dacht ik, uit mijn hoofd), kun je ook in mei enten zodat het konijn tot november beschermd is. Onze dierenarts heeft dan speciale spreekuren om te laten enten, omdat uit een potje meerdere doses gehaald kunnen worden en het dan dus waarschijnlijker is dat alles op gaat en ze niets weg hoeven te gooien. Tijdens die uren krijg je dan ook korting...

Maar voorlopig zou ik inderdaad even niks doen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:08:34 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71300622
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

...
En aangezien mijn konijn en de dierenarts niet echt vriendjes zijn (en ik ben ook geen vriendje meer na een bezoekje aan de dierenarts ), vraag ik me af of ik wel die stress meot aangaan
...
Dat is mijn probleem ook. Mijn konijnen zijn niet echt hele handzame konijnen. Een tikje agressief kunnen ze op momenten wel zijn. Ik wil ze nu allebei laten helpen (2 vrouwtjes), maar ik zie enorm tegen de naperiode op. Ik weet zeker dat ze niet te veel van me willen nadat ze bij de dierenarts zijn geweest, maar ze hebben dan natuurlijk juist extra verzorging nodig. Ik stel het dus heel laf steeds uit
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71308446
Ik moet zeggen ... mijn konijn (is wel een mannetje) is van een erg aggressief konijn (hij hing letterlijk in mijn hand als ik mijn hand ook maar een cm in de kooi deed) naar een mietje gegaan normaal gromde hij en viel ie aan ... nu komt er een lauw grommetje en huppelt ie weg Dus het zou een heel stuk beter kunnen worden ... en die van mij had weinig verzorging nodig na de operatie, heb hem wel binnen gehad, maar hij begon direct met eten en drinken dus heb hem er niet meer speciaal daarvoor extra verzorgt Wel extra groente en zo gegeevn omdat ik me erg schuldig voelde dat ik ervoor gezorgd had dat hij een deel van zijn mannelijkheid kwijt was
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 10:30:25 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_71309238
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik moet zeggen ... mijn konijn (is wel een mannetje) is van een erg aggressief konijn (hij hing letterlijk in mijn hand als ik mijn hand ook maar een cm in de kooi deed) naar een mietje gegaan normaal gromde hij en viel ie aan ... nu komt er een lauw grommetje en huppelt ie weg Dus het zou een heel stuk beter kunnen worden ... en die van mij had weinig verzorging nodig na de operatie, heb hem wel binnen gehad, maar hij begon direct met eten en drinken dus heb hem er niet meer speciaal daarvoor extra verzorgt Wel extra groente en zo gegeevn omdat ik me erg schuldig voelde dat ik ervoor gezorgd had dat hij een deel van zijn mannelijkheid kwijt was
Mijn rammetje was ook heel makkelijk na de operatie. Helemaal niks extra's gedaan, en hij ging ook meteen weer eten en drinken en zo. Het was altijd al een lieverd, en is dat nu nog steeds. Superaanhankelijk en lief.
Hij is inderdaad wel een deel van zijn mannelijkheid kwijt. Maar goed, hij lijkt het me niet kwalijk te nemen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:57:47 #228
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71313173
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:08 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem ook. Mijn konijnen zijn niet echt hele handzame konijnen. Een tikje agressief kunnen ze op momenten wel zijn. Ik wil ze nu allebei laten helpen (2 vrouwtjes), maar ik zie enorm tegen de naperiode op. Ik weet zeker dat ze niet te veel van me willen nadat ze bij de dierenarts zijn geweest, maar ze hebben dan natuurlijk juist extra verzorging nodig. Ik stel het dus heel laf steeds uit
meestal raden ze het af om vrouwtjes konijnen te laten helpen, omdat die operatie veel zwaarder is dan een castratie voor een rammelaar. (ik heb niet gelezen waarom je ze wilt laten helpen, maar als het is omdat je er graag een man bij zou willen, zou ik aanraden om hem te laten helpen ipv de dames)

steph en pizvlec (knijn bij mn wederhelft) waren de eerste 2 dagen woest, en huppelde weg als je eraan kwam. inmiddels mogen we ze alweer aaien zelfs over de neusjes.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_71313700
Het konijn van mijn vriendin vind haar kat zeg maar lichamelijk aantrekkelijk...komt dat vaker voor?
Live out of your imagination, not your history.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:22:08 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71313724
Ik had begrepen dat 2 vrouwtjes samen beter zou gaan als ze geholpen waren en dat het ook goed was om later baarmoederproblemen te voorkomen. Ik ben niet van plan om er een mannetje bij te zetten.
Maar het lijkt mij ook wel een zware operatie, ik denk dat het het beste is als ik het overleg met de dierenarts.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 15:02:57 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_71314850
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Sj0rs het volgende:
Het konijn van mijn vriendin vind haar kat zeg maar lichamelijk aantrekkelijk...komt dat vaker voor?
We hebben eens een Vlaamse Reus gehad die de Duitse Herder van de ouders van m'n vriend erg ... euh ... aantrekkelijk vond
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71316498
Ah het is dus niet raar. Het is nu zo erg dat het konijn de kat letterlijk achtervolgt om de eerst volgende kans die hij krijgt om erop te springen ook gelijk pakt. Het maakt dan niet uit als hij aan de verkeerde kant van de kat zit.
Live out of your imagination, not your history.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 25 juli 2009 @ 17:57:24 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71320066
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef livelink het volgende:
Ik had begrepen dat 2 vrouwtjes samen beter zou gaan als ze geholpen waren en dat het ook goed was om later baarmoederproblemen te voorkomen. Ik ben niet van plan om er een mannetje bij te zetten.
Maar het lijkt mij ook wel een zware operatie, ik denk dat het het beste is als ik het overleg met de dierenarts.
Saar is ook geholpen en dat heeft haar heel goed gedaan. De DA adviseerde om t te laten doen, en ik ben echt heel erg te spreken over de DA van de Wilhelminakliniek in Utrecht.
sochtens gebracht, om 2 uur kon ik haar halen, medicijnen etc mee. idd de eerste week veel verzorging gehad, rompertje aan, spuitvoeden + medicijnen, maar merk aan haar dat ze zich veel fijner voelt, en veel meer languit gaat liggen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:01:04 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71326098
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef livelink het volgende:
Ik had begrepen dat 2 vrouwtjes samen beter zou gaan als ze geholpen waren en dat het ook goed was om later baarmoederproblemen te voorkomen. Ik ben niet van plan om er een mannetje bij te zetten.
Maar het lijkt mij ook wel een zware operatie, ik denk dat het het beste is als ik het overleg met de dierenarts.
Een gecastreerde vent brengt wel rust in de tent. Maar de dames laten helpen kan ook al schelen, omdat zo hun hormonen in ieder geval minder zullen worden. Het is wel een pittige operatie omdat de baarmoeder heel broos is en daardoor ook lastig is om goed te verwijderen.

Ynske, je hebt het wel over DE dierenarts van Nederland . Wilhelminakliniek in Utrecht is momenteel wel degene waar je naartoe gaat als je eigen dierenarts maar wat aankloot en verkeerde diagnoses stelt, of gewoon omdat ze zo vreselijk goed zijn.

Kel gaat als alles goed gaat dit najaar ook voor castratie. Madam is erg vaak schijnzwanger, sproeit in het wilde weg de hele kamer onder en loopt telkens met haar staartje omhoog te pronken naar Nijn. Ben benieuwd, heb er vertrouwen in bij mijn dierenarts.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 08:52:18 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_71333263
Ja, de Wilhelminakliniek is Maar mijn eigen DA had Tommie ook goed geholpen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 juli 2009 @ 11:36:55 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71334878
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een gecastreerde vent brengt wel rust in de tent. Maar de dames laten helpen kan ook al schelen, omdat zo hun hormonen in ieder geval minder zullen worden. Het is wel een pittige operatie omdat de baarmoeder heel broos is en daardoor ook lastig is om goed te verwijderen.

Ynske, je hebt het wel over DE dierenarts van Nederland . Wilhelminakliniek in Utrecht is momenteel wel degene waar je naartoe gaat als je eigen dierenarts maar wat aankloot en verkeerde diagnoses stelt, of gewoon omdat ze zo vreselijk goed zijn.

Kel gaat als alles goed gaat dit najaar ook voor castratie. Madam is erg vaak schijnzwanger, sproeit in het wilde weg de hele kamer onder en loopt telkens met haar staartje omhoog te pronken naar Nijn. Ben benieuwd, heb er vertrouwen in bij mijn dierenarts.
ik ben daar bij toeval terecht gekomen, maar t was dus een goede keuze
k wist dat helemaal niet
maar echt, je voelt je er echt heel prettig
en wat ik heel tof vond was dat toen de DA daar Saars gebit bekeek, ik ook mee mocht kijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 26 juli 2009 @ 11:47:32 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71335056
Als je daar kunt blijven met je konijntjes, zeker doen . Heb zelf dit jaar een tijdje contact gehad met ze ivm het gebit van Nijn, stond zelfs op het punt om hem daar te laten behandelen om te kijken of het dan wel langer wegbleef. Gelukkig is dat tot nu toe nog niet nodig geweest.
pi_71335744
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik ben daar bij toeval terecht gekomen, maar t was dus een goede keuze
k wist dat helemaal niet
maar echt, je voelt je er echt heel prettig
en wat ik heel tof vond was dat toen de DA daar Saars gebit bekeek, ik ook mee mocht kijken
Meekijken is cool.
Toen Muts en Daan gecastreerd werden, ben ik daar ook bij geweest. Reuze interessant, en voor de knijnen wel zo prettig om wakker te worden op schoot bij de baas.

Mijn da is Nijhuis in Delft. Die is ook super. En belt rustig naar Utrecht tijdens een consult als hij iets over een bepaald medicijn wil weten. Bovendien houdt hij rekening met de kennis die jij, als baas, hebt van je konijn. Een dierenarts om in te lijsten.
Life is what happens when you're making other plans
pi_71381620
Oh man, ik voel me echt een muts, maar ik vind t toch wel erg eng hoor, konijnen koppelen...
Ze zitten nu samen in een (goed schoongemaakte) kooi. Ze liggen alletwee af en toe, eten af en toe, maar er is toch nog best veel achter-elkaar-aan-geren (vooral Bram achter Lem aan) met veel gestamp...

Maar dat schijnt normaal te zijn, toch?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:17:26 #240
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71385622
Zeker normaal ja Dat ze ook gaan liggen en gaan eten is alleen maar goed, op dat soort momenten zijn ze meer "kwetsbaar", dus ze vertrouwen elkaar in ieder geval wel. Hoe is het nu met ze?

Mijn mormel had gisteren weer eens een plant van de vensterbank getrokken. Zucht....nu gaat de plant een enkele reis gft krijgen.
pi_71408225
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zeker normaal ja Dat ze ook gaan liggen en gaan eten is alleen maar goed, op dat soort momenten zijn ze meer "kwetsbaar", dus ze vertrouwen elkaar in ieder geval wel. Hoe is het nu met ze?

Mijn mormel had gisteren weer eens een plant van de vensterbank getrokken. Zucht....nu gaat de plant een enkele reis gft krijgen.
Ze liggen nu zelfs af en toe (zelfs soms expres) tegen elkaar aan! En weinig ruzie nu! Dus dat is mooi!!!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:12:23 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71412579
Volgens mij.... is er weer een gelukkig koppel! Je moet ze nu ook echt niet meer uit elkaar halen want dat zorgt alleen maar voor stress!
pi_71412743
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:12 schreef douche-eendje het volgende:
Volgens mij.... is er weer een gelukkig koppel! Je moet ze nu ook echt niet meer uit elkaar halen want dat zorgt alleen maar voor stress!
Doe ik niet, ik heb ook vandaag de leenkooi terug gebracht, dus ze kunnen niet meer uit elkaar!

En misschien krijg ik over een tijdje een konijn dat de broer van een vriendin "er niet meer bij kan hebben"... Een mannetje, dus dan kom ik er misschien nog wel een vrouwtje bij halen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71420349
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:57 schreef Nonneke het volgende:
meestal raden ze het af om vrouwtjes konijnen te laten helpen, omdat die operatie veel zwaarder is dan een castratie voor een rammelaar. (ik heb niet gelezen waarom je ze wilt laten helpen, maar als het is omdat je er graag een man bij zou willen, zou ik aanraden om hem te laten helpen ipv de dames)
De reden om vrouwtjes te laten castreren (baarmoeder verwijderen) is omdat ze anders een grote kans hebben om vroeg te overlijden (3 à 4 jaar) aan baarmoederhalskanker. Als ze een nestje hebben gehad of gecastreerd zijn gebeurt dit niet.

Mijn konijntje Mieke is ook geopereerd. Is allemaal goed gegaan maar nu is ze wel wat rustiger dan voorheen (is misschien ook de volwassenheid...)

Dit is hoe ze was voor de operatie:


Nu hupst ze een stuk rustiger rond
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:18:36 #245
100412 mefke79
komt goed!
pi_71440381
Hier zowel het mannetje als het vrouwtje laten helpen en bij beide geen problemen gehad. Eten en drinken ging meteen weer goed. Het voordeel: het vrouwtje werd er aanhankelijker door, het mannetje stopte met het verkrachten van zijn knuffel (en de bank, en de stoel, en eigenlijk alles wat ie tegenkwam).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_71440499


Dit is mijn ventje, Bundy.
Is nu 3 maand oud. Maandag inenten, hopelijk gaat het goed. Hij is heel erg aan het niezen de laatste week Maar eetlust e.d. zijn allemaal oke
Een goed zeeman wordt ook wel eens nat.
pi_71442266
Goh zijn jullie nijnen dan zo baldadig voor de castratie/sterilisatie? Ik heb nog nooit een konijn laten castreren, waren altijd mannetjes samen of alleen. Polleke zit ook alleen, dus die laat ik ook niet helpen. Vind het wel leuk dat hij altijd druk en vrolijk is enzo
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:44:30 #248
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_71443594
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Doe ik niet, ik heb ook vandaag de leenkooi terug gebracht, dus ze kunnen niet meer uit elkaar!

En misschien krijg ik over een tijdje een konijn dat de broer van een vriendin "er niet meer bij kan hebben"... Een mannetje, dus dan kom ik er misschien nog wel een vrouwtje bij halen...
Goedzo! Die kooi was weer hard nodig, heb je toevallig nog gezien hoe extreem druk het is? Zelfs de ziekenboeg zit vol, maar dan met gezonde konijnen. De zieken zitten nu bij de beheerdster thuis vermoed ik. Nu 61 konijnen in de opvang, gisteren waren het er nog 69 terwijl er eigenlijk plek is voor maximaal 50. Lang leve de vakantie, zet je konijn op straat .
Maar misschien zie ik je dan wel weer eens in de opvang voor nog een konijn, zou wel leuk zijn voor dat andere konijntje. Want een konijn "er niet meer bij kunnen hebben".... uhm?!

Oeh wat een leuk filmpje van een drukke Mieke! Dat heeft mijn meisje ook, maar niet zo erg. Ze is ook al wat ouder, dus de jonge drukte is er wel uit nu.

Bijou, ik heb mijn Nijn laten castreren omdat ik er een dame bij wou. 2 rammen gaat namelijk toch erg vaak fout, deze combi gaat ook op lange termijn veel beter. Kel zal ook moeten ivm schijnzwangerschappen en sproeien.
pi_71445734
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Goedzo! Die kooi was weer hard nodig, heb je toevallig nog gezien hoe extreem druk het is? Zelfs de ziekenboeg zit vol, maar dan met gezonde konijnen. De zieken zitten nu bij de beheerdster thuis vermoed ik. Nu 61 konijnen in de opvang, gisteren waren het er nog 69 terwijl er eigenlijk plek is voor maximaal 50. Lang leve de vakantie, zet je konijn op straat .
Maar misschien zie ik je dan wel weer eens in de opvang voor nog een konijn, zou wel leuk zijn voor dat andere konijntje. Want een konijn "er niet meer bij kunnen hebben".... uhm?!

Oeh wat een leuk filmpje van een drukke Mieke! Dat heeft mijn meisje ook, maar niet zo erg. Ze is ook al wat ouder, dus de jonge drukte is er wel uit nu.

Bijou, ik heb mijn Nijn laten castreren omdat ik er een dame bij wou. 2 rammen gaat namelijk toch erg vaak fout, deze combi gaat ook op lange termijn veel beter. Kel zal ook moeten ivm schijnzwangerschappen en sproeien.
Oh wat erg! Dat is inderdaad niet echt een reden, maar ze kregen er meer kinderen bij, en allergie, en en en... Ik heb niet gezien hoe druk het was, het was meer erin en eruit... Als ik hem niet krijg dan ga ik er ernstig over nadenken om er dan 2 bij jullie te halen voor buiten...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_71509774


Met trots show ik jullie mijn 2 beste vriendjes!
All good things are wild and free.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:22:13 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_71514653
Hier woon ik:


Hier is mijn stro


En dat is veel lekkerder dan mijn hooi


Echt waar


M'n rolletjes zijn ook tof


En als de plee toch nog schoon is, kan je er best een dutje op doen


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71520579
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:02 schreef tliciouz het volgende:
[ afbeelding ]

Met trots show ik jullie mijn 2 beste vriendjes!
Wtf.. dat is een ongebruikelijke combi! Wat lievvvv....
Life is what happens when you're making other plans
pi_71570277
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:

En als de plee toch nog schoon is, kan je er best een dutje op doen
[ link | afbeelding ]


Ja dat ken ik... de plasbak wordt hier ook gebruikt als 2-konijns bed!

Daan's 15 minutes of fame, op Disapproving rabbits:
http://www.disapprovingrabbits.com/2009/07/daniel.html
Life is what happens when you're making other plans
pi_71615754
20 juni is deze dame, Monkie, bij ons komen wonen:



Vanmiddag naar Huize Pluis in Ede om te kijken of we haar kunnen koppelen aan een lie ex-rammetje
Straks alvast shoppen voor uitbreiding van het huidge hok
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:57:26 #255
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71620834
Hai,

Ik had een vraagje over mijn dwergkonijn. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ik heb vooraf veel informatie gelezen etc en ik was goed voorbereid. Hij is ook goed gezond en dergelijke maar de vraag gaat over het vrij lopen.

De eerste paar dagen dacht ik dat het verstandig was om hem te laten wennen, hok stond op de grond van mijn slaapkamer ( aardig groot ) en alles ging goed, hij werd tam etc. Toen besloot ik hem rond te laten hupsen, hok open en tadaa, daar begon het. Hij vond het iets te fijn. Hij wou niet meer terug de kooi in. Voor zijn behoeftes en eten ging hij wel zijn kooi in maar verder vond hij het fijner om ergens in mijn kamer te springen of te slapen. Na een tijdje dacht ik bij mijzelf, nou dat is wel goed. Echter, toen begon hij op een dag aan het behang te knagen en overal aan te knagen. En wanneer ik hem in zijn hok deed was het boos stapen en op het hoktrailies zitten te pingen. Ik weet dat konijnen vrijheid moeten hebben maar wij hebben in het huis overal behang, en we hebben ook 2 katten en een hond rondlopen dus mijn slaapkamer is eigenlijk de enige optie. Heeft iemand ideeen hoe hij alsnog van zijn 3 uurtjes per dag vrijheid kan genieten en niet overal aan gaat knagen. Ik weet dat hij het blijste is als hij los mag en ik zie mijn dieren graag blij.

Bedankt alvast!
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 augustus 2009 @ 13:00:40 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71620923
je konijn leren dat hij nergens aan mag knagen dat jij niet wilt door gebruik te maken van een plantenspuit.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:45:39 #257
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71629705
zondag steph zn vriendin uitzoeken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_71632320
Dierenfanaat hoe groot is de kooi en heb je ook wat liggen in het hok waar je konijn zich mee kan vermaken?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:27:12 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71632425
Ik heb ook grote moeite om mijn konijnen weer in hun hok te krijgen als ze in de tuin in de grote ren hebben mogen rennen. Zodra ik ze wil pakken, vallen ze me aan. Ik ga nu het hok ombouwen zodat de ren aan het hok vastkomt en ik alleen 's avonds maar het deurtje van het hok dicht hoef te doen. Ik vind het lieve beestjes en ik gun ze hun vrijheid, maar het is niet echt leuk om ze met gevaar voor eigen leven te moeten pakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71632588
Het gaat allemaal voorspoedig
Monkie moest eerst nog bijkomen van de reis en zat bij het kennismaken bij Huize Pluis eerst alleen maar te trillen
Gelukkig kwam ze na een kwartiertje een beetje los en we hebben er alle vertouwen in. Weer thuis in haar eigen kooi even tot rust laten komen terwijl kersverse echtgenoot Speedie de tuin verkende.

Nu samen in een groot, nieuw hok

Speedie, met superhip kapsel:



Vanmiddag voorzichtig toenadering zoeken:

  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:07:32 #261
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71633421
Hok is ongeveer 100 bij 100 cm, standaard maten. Ik heb verschillende speeltjes in zijn kooi + voerbak en drinkfles etc. Hok staat op de vloer. Zodra ik hok opendoe, hoppa, hij eruit. Dat is wel oke, maar vervolgens knaagt hij echt overal aan terwijl hij verschillende takjes en knaagstenen heeft. En als ik hem oppak om terug te zetten stribbelt hij krabbend en spartelend tegen. Begrijpelijk natuurlijk voor zon beestje maar na 3-4 uur loslopen keert hij niet zelf terug naar zijn hok. Pas na 5 uur oid om te eten en te keutelen ( hij is wel zindelijk ). Hij houd ervan om lekker te liggen op mijn vloerbedekking en hoeft dan niet zo nodig terug ookal ligt er groenvoer in de kooi. Lastig dus. Vandaag ook weer los laten lopen, dit keer heeft hij nergens aan geknaagt alleen vrolijk rond zitten springen ongeveer 5 uur lang. Nu is hij net een uurtje in de kooi ( gelokt door voedsel in voermandje te doen ) en hij zit alweer te pingen dat hij eruit wilt. Verwend Wat kan ik t beste doen ?
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:34:28 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71634319
Als ze vandaag 5 uur rustig is geweest, gaat het toch wel goed, Dierenfanaat? En je hoeft hem er natuurlijk niet uit te halen op het moment dat hij gaat zeuren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71634711
Wij hebben die van ons echt geleerd dat ze soms terug moeten de kooi in. Dus met klappen en roepen en ze enorm belonen (aaien en eten) als ze het dan deden. En ja, soms zijn ze enorm eigenwijs en willen ze niet, maar dan is er altijd nog eten als lokmiddel. Dat eten krijgen ze gewoon pas als ze in de kooi gaan en dat weten ze.
En over los lopen in de tuin...wij hebben vast enorme schijterds, want zodra het echt donker wordt komen ze vanzelf naar binnen, dan durven ze niet buiten te blijven. En als er geen buien voorspelt worden en we overdag weggaan, laat ik ze lekker buiten zitten. Ze kunnen niet ontspannen, kennen schuilplekjes genoeg en krijgen dan drinken uit een bakje, geen enkel probleem. Ze hebben zelfs hun eigen poephoek gemaakt in de tuin (en daar groeit het gras, niet normaal gewoon).
Moraal van het verhaal, je kan een konijn wel opvoeden, je moet alleen heel veel geduld hebben en een plantenspuit (of waterpistool voor buiten) bij de hand hebben. En dan nog, ze zijn soms ook gewoon eigenwijs...net als hun baasje in dit geval. Succes ermee Dierenfanaat, hij is nog jong, je kan 't em gewoon leren! En oja, geen knaagstenen he, dat is niet goed voor em.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:54:23 #264
244245 linds
Ondertitel:
pi_71634959
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:07 schreef dierenfanaat het volgende:
Hok is ongeveer 100 bij 100 cm, standaard maten. Ik heb verschillende speeltjes in zijn kooi + voerbak en drinkfles etc. Hok staat op de vloer. Zodra ik hok opendoe, hoppa, hij eruit. Dat is wel oke, maar vervolgens knaagt hij echt overal aan terwijl hij verschillende takjes en knaagstenen heeft. En als ik hem oppak om terug te zetten stribbelt hij krabbend en spartelend tegen. Begrijpelijk natuurlijk voor zon beestje maar na 3-4 uur loslopen keert hij niet zelf terug naar zijn hok. Pas na 5 uur oid om te eten en te keutelen ( hij is wel zindelijk ). Hij houd ervan om lekker te liggen op mijn vloerbedekking en hoeft dan niet zo nodig terug ookal ligt er groenvoer in de kooi. Lastig dus. Vandaag ook weer los laten lopen, dit keer heeft hij nergens aan geknaagt alleen vrolijk rond zitten springen ongeveer 5 uur lang. Nu is hij net een uurtje in de kooi ( gelokt door voedsel in voermandje te doen ) en hij zit alweer te pingen dat hij eruit wilt. Verwend Wat kan ik t beste doen ?
Hai Dierenfanaat,
Allereerst zou ik de knaagstenen weggooien, want dat is heel slecht voor konijnen. Knaagtakken zijn helemaal goed, vooral lange wilgentakken zijn ze dol op.

Uit eigen ervaring weet ik dat mijn konijnen 'vervelend' worden als ze zich vervelen. Ik zorg er altijd voor dat ze behalve wilgentakken, ook een aantal kleine en grote kartonnen dozen hebben. Hier knip ik meestal een klein begin gat in, en de konijnen doen de rest. Ze zijn er vaak uren zoet mee. Ook lege wcrolletjes (met hooi erin) doen het goed, evenals kattentunnels. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer om de week een nieuwe opstelling maak, of iets nieuws toevoeg, zodat ze zich niet vervelen

Ik heb ook al een keer een kasteel gemaakt van een grote oude kartonnen doos, waren ze heeeel blij mee!
Je hoeft niet veel geld uit te geven of enorm veel moeite doen, konijnen vermaken zich zo over het algemeen prima.
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:19:55 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71635741
Ik durf mijn konijnen niet 's nachts in de tuin te houden. Ik ben veel te bang dat ze door katten worden aangevallen of dat ze proberen te ontsnappen. Waarom zijn knaagstenen niet goed, eigenlijk? Ik heb ze zelf niet, maar mijn konijnen knagen wel veel aan het hok. Karton zijn ze inderdaad lekker lang zoet mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:44:14 #266
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71636406
En karton is niet slecht voor ze als ze het binnen krijgen?

Bedankt voor alle tips! Zal ze eens in de praktijk brengen Knaagsteen is nu weggegooid
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
pi_71636753
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:19 schreef livelink het volgende:
Ik durf mijn konijnen niet 's nachts in de tuin te houden. Ik ben veel te bang dat ze door katten worden aangevallen of dat ze proberen te ontsnappen. Waarom zijn knaagstenen niet goed, eigenlijk? Ik heb ze zelf niet, maar mijn konijnen knagen wel veel aan het hok. Karton zijn ze inderdaad lekker lang zoet mee.
In knaagstenen zit ontzettend veel calcium en dat is ook gelijk het probleem. Bij konijnen komt calcium niet mee met de poep maar gaat het uit het lichaam via de urine, met als gevaar dat er in de blaas een neerslag ontstaat van calciumoxalaat wat blaaszand of blaasstenen gaat veroorzaken. Je moet daardoor ook altijd opletten met wat voor biks je geeft en of daarin de concentratie calcium ook niet te hoog is.

Dierenfanaat, idd je kooi lekker afwisselend houden. Waar ze hier ook gek op zijn zijn van die kattenspeeltjes met belletjes erin, en de genoemde wcrol met hooi is hier echt DE hit! Ook een hooibal met kruidenhooi/groenten erin zodat er moeite gedaan moet worden word ook op prijs gesteld, en wat ze nog het allerleukste vinden is een maatje .
pi_71662255
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:57 schreef dierenfanaat het volgende:
Hai,

Ik had een vraagje over mijn dwergkonijn. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ik heb vooraf veel informatie gelezen etc en ik was goed voorbereid. Hij is ook goed gezond en dergelijke maar de vraag gaat over het vrij lopen.

De eerste paar dagen dacht ik dat het verstandig was om hem te laten wennen, hok stond op de grond van mijn slaapkamer ( aardig groot ) en alles ging goed, hij werd tam etc. Toen besloot ik hem rond te laten hupsen, hok open en tadaa, daar begon het. Hij vond het iets te fijn. Hij wou niet meer terug de kooi in. Voor zijn behoeftes en eten ging hij wel zijn kooi in maar verder vond hij het fijner om ergens in mijn kamer te springen of te slapen. Na een tijdje dacht ik bij mijzelf, nou dat is wel goed. Echter, toen begon hij op een dag aan het behang te knagen en overal aan te knagen. En wanneer ik hem in zijn hok deed was het boos stapen en op het hoktrailies zitten te pingen. Ik weet dat konijnen vrijheid moeten hebben maar wij hebben in het huis overal behang, en we hebben ook 2 katten en een hond rondlopen dus mijn slaapkamer is eigenlijk de enige optie. Heeft iemand ideeen hoe hij alsnog van zijn 3 uurtjes per dag vrijheid kan genieten en niet overal aan gaat knagen. Ik weet dat hij het blijste is als hij los mag en ik zie mijn dieren graag blij.

Bedankt alvast!
bij de lidle supermarkt is nu een konijnenren te koop, dacht rond de 25 euro, is dat geen optie om die in je slaapkamer te plaatsen?
kan konijn toch vrij rond hupsen en niet meer aan behang knagen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:24:03 #269
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71673422
Daar moet ik eens naar kijken ja! Dat lijkt me wel wat. Even kijken hoe groot hij is etc
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:28:46 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71673500
Zie hier voor meer informatie.

Ik heb er zelf meerder die ik aan elkaar heb gekopppeld, zodat de konijnen een behoorlijk stuk kunnen rennen in het gras in de tuin.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:01:04 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71674235
kun je beter naar het tuincentrum Overvecht gaan als die bij je in de buurt zijn, daar kosten ze maar 17 euro
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:53:02 #272
244245 linds
Ondertitel:
pi_71675511
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:44 schreef dierenfanaat het volgende:
En karton is niet slecht voor ze als ze het binnen krijgen?

Bedankt voor alle tips! Zal ze eens in de praktijk brengen Knaagsteen is nu weggegooid
Karton is alleen slecht als je ziet dat ze er echt ontzettend veel van eten, een beetje kan geen kwaad. Mijn konijnen trekken aan het karton, en laten het vervolgens vallen. Af en toe eten ze een stukje op, dat geeft niks
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.
pi_71680909
vandaag wordt mijn konijntje toch maar geent ... om 18:05 moet ik me melden
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:31:47 #274
244245 linds
Ondertitel:
pi_71696249
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
vandaag wordt mijn konijntje toch maar geent ... om 18:05 moet ik me melden
Spannend! Mijn nijnen zijn altijd als de dood als het weer zover is

Hoe vond jouw konijntje het?
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.
pi_71703437
Ik heb thuis 3 konijnen. Eentje, Joyce, is heel bang en wordt niet graag opgetild (ze hebben groot verblijf) en dat laat ik zo lekker in zijn waarde. Verder hebben we nog Kleintje en Meneer Jansen, van hen heb ik deze week wat foto's gemaakt





Dit is dus Kleintje. Ze is begin mei geboren en al een heul stoere meid aan het worden




En dit is Meneer Jansen, een ex-meneer eigenlijk Ik heb hem uit een dierenasiel geadopteerd tijdens mijn stage. De vorige eigenaar had hem in een ondergrondse container gedumpt Wij denken ook dat hij daarom zo'n permanente verdrietige look heeft...Maar hij is wel heel lief
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:22:37 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_71703569
Kleintje is niet bepaald een kleintje he

Trouwens, Tommie heeft iets nieuws. Hij kan van de grond op de bank springen, dat is allemaal niet zo raar. Maar sinds gisteren springt hij er ook weer vanaf, dat deed ie eerder niet. Dan moesten we hem er weer af tillen. Maar is dat gevaarlijk, voor z'n voorpootjes bijvoorbeeld? Moet ik hem verbieden van de bank af te springen? Hij heeft sinds gisteren echt de smaak te pakken, op - af - op - af de bank. Nu zit 'ie lekker op het balkon, dus daar kan 'ie niet veel kwaad doen, hahaha.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71703673
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kleintje is niet bepaald een kleintje he

Trouwens, Tommie heeft iets nieuws. Hij kan van de grond op de bank springen, dat is allemaal niet zo raar. Maar sinds gisteren springt hij er ook weer vanaf, dat deed ie eerder niet. Dan moesten we hem er weer af tillen. Maar is dat gevaarlijk, voor z'n voorpootjes bijvoorbeeld? Moet ik hem verbieden van de bank af te springen? Hij heeft sinds gisteren echt de smaak te pakken, op - af - op - af de bank. Nu zit 'ie lekker op het balkon, dus daar kan 'ie niet veel kwaad doen, hahaha.
wat ik op de foto's gezien heb is hij niet zo zwaar, dus zal wel meevallen met de belasting op zijn pootjes
Pol springt vaak van de leuning vd bank af (en soms ook heel snel vd vensterbank als hij merkt dat ik doorheb dat hij daar zit, foei!) op glad en hard laminaat en hij heeft tot op heden nog niets gebroken
pi_71703725
Mooie nijnen trouwens RiesAmaris, die oren van Kleintje!
pi_71704392
zwijmel weg bij die lotharinger van je.. zo een had ik er vroeger ook
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_71704931
Nou de enting heeft geen problemen opgeleverd mijn konijn vindt alles goed, hoewel hij wel nukkig was erna en zijn snoepje weigerde uit mijn hand te eten Ook heeft ie een vlugge check-up gehad en de dierenarts was tevcreden of het gewicht en de tandjes

Mijn konijn (en de vorige 2 ook) springen al jaren op en af de bank en ze hebben er nooit problemen mee gehad ... bleven ze doen tot ze dood gingen op 9 jarige leeftijd dusd het zal allemaal wel meevallen
pi_71711904
Voor de liefhebbers van die rennen bij Overvecht of de Lidl: wel opletten, bij ons hadden ze in no time door hoe ze zo'n hek konden optillen en er dan onderdoor konden glippen. Zelfs als ie in het gras stond en we de pennen goed diep de grond in zetten, werd er gesloopt. Wij hebben daarop besloten de tuin maar konijnvriendelijk te maken en nou mogen ze gewoon in de hele tuin muv de plekken achter hekjes. En die hekjes blijven dan een uitdaging om overheen te komen of doorheen te eten, maar dat is te overzien.
RiesAmaris, mooie nijnen! Ik zie liever hangoren, maar dit zijn echte mooie staande oren!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:15:10 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71711928
saar weet niet hoe m op te tillen de muts. die ren staat bij mijn ouders in de kamer op een deken.
ze weet wel hoe de deur open te maken, dus daar zit een klemmetje op
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:30:19 #283
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71743447
Steph heeft een vriendinnetje
een black & tan kleurdwergje, van een maand of 3, nog zonder naam

We hebben haar er gewoon op goed geluk bij gezet, hij kwam even snuffelen, kreeg van haar een lik over zn hoofd, en dat was dat, ze zijn onafscheidelijk en ik hoop dat het zo blijft
Hij heeft wel wat geprobeerd te rijden, en dat liet ze toe, even later reed ze zelf even op hem, en hij vond het ook prima Ze kan op hem lopen en hij blijft lekker liggen, sulletje

foto volgt, en ik hoop dat ze snel een naam heeft
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:08:48 #284
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71746911
Ik bedacht me dat ik nog niet eens een foto heb gepost van mijn pingende konijntje! Hier is Stampertje!



Het gaat nu beter met hem op mijn kamer dus dat is mooi!
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 augustus 2009 @ 12:12:26 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71844791
tip: laat nooit een pot stroop vallen als een konijn losloopt in huis
gevolg, vandaag voor de tweede dag op rij dr kont gewassen omdat t zo plakt

enfin, ze ligt nu te drogen op een handdoek

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 13 augustus 2009 @ 18:14:46 #286
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71854445

Wie is u


Verkennen


Steph is gék op jonge meisjes


Samen hobbelen


In 1 avond was het gepiept, dat heeft dan bijna 3 weken geduurd, wat zal hij zich stom hebben gevoeld







Ze heeft nog altijd geen naam
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_71873836
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef Serinde het volgende:
20 juni is deze dame, Monkie, bij ons komen wonen:

[ afbeelding ]

Vanmiddag naar Huize Pluis in Ede om te kijken of we haar kunnen koppelen aan een lie ex-rammetje
Straks alvast shoppen voor uitbreiding van het huidge hok
ze lijkt op die van ons...liev
pi_71879777
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:14 schreef Nonneke het volgende:

[ afbeelding ]


Ze heeft nog altijd geen naam
Zo te zien voelt 'naamloos' zich al helemaal thuis, ligt daar lekker te snurken in het nachthokje
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:31:54 #289
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71882123
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:35 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Zo te zien voelt 'naamloos' zich al helemaal thuis, ligt daar lekker te snurken in het nachthokje
Ja helemaal Ik ben zo blij dat het zo in 1 keer goed is gegaan, en dat ze zo lief zijn voor elkaar
Steph hangt wel afentoe nog het vieze oude aanrandertje uit, maar dan rijdt zij even op hem, en dat was het dan weer
En ze is zo vreselijk nieuwschierig, zelfs de honden en de katten ontgaan haar niet, en ze zit ze dan ook de hele tijd uit te dagen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:32:50 #290
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71882143
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:12 schreef Ynske het volgende:
tip: laat nooit een pot stroop vallen als een konijn losloopt in huis
gevolg, vandaag voor de tweede dag op rij dr kont gewassen omdat t zo plakt

enfin, ze ligt nu te drogen op een handdoek

[ afbeelding ]
Plakt ze nog of is ze helemaal schoon ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 07:06:10 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_71895294
Tommie heeft vandaag zijn eerste post gehad! Er lag een envelop in de bus, met mijn naam en adres en zo. En onder vermelding van: Voor Tommie

Bleek van de dierenarts te zijn, een mailing over het enten van konijnen. De envelop heb ik bewaard, ik vond het zo grappig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:55:24 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71896720
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:32 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Plakt ze nog of is ze helemaal schoon ?
inmiddels is ze schoon
maar de badkamer wil ze niet meer in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:29:44 #293
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72144512
En morgen weer naar de dierenarts
Steph zn vriendin is wrs met snot gekomen Het viel me al op dat ze afentoe wat nieste, maar ik dacht nog ach misschien beetje verkouden, ze zat bij de 'fokker' binnen in een schuur, en nu buiten warm koud nat etc.
Toen zat Steph zn oog opeens dicht van de week En niet een beetje maar gelijk helemaal dik vastgekoekte witte troep Ach misschien heeft hij zich geprikt, dus wij schoonmaken, maar niks verbetering.
Dus gelijk maar net een afspraak gemaakt, ik hoop maar dat het niet te laat is
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:32:29 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_72144612
Ooh, balen...

Tommie heeft ook snot. Als je goed kijkt zie je op de foto's aan het begin van deze pagina wel dat ie een beetje een traanspoor heeft bij z'n oog. Ziet er heel sneu uit. Hij heeft ook antibiotica en een zalfje gehad, maar het sloeg jammergenoeg niet zo aan dat het helemaal weg is gegaan. Maar gelukkig is het wel minder geworden. Volgens de DA is ie amuun voor de geneesmiddelen, maar heeft ie er verder ook weinig last van. Ze kunnen er erg oud mee worden. Tommie heeft het ook maar aan één oogje, zo bizar. Maar goed, het is dus niet snel te laat.

Succes bij de DA

edit - zo is Tommie's snotoogje nu:



de andere kant is gewoon normaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:58:18 #295
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72145413
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, balen...

Tommie heeft ook snot. Als je goed kijkt zie je op de foto's aan het begin van deze pagina wel dat ie een beetje een traanspoor heeft bij z'n oog. Ziet er heel sneu uit. Hij heeft ook antibiotica en een zalfje gehad, maar het sloeg jammergenoeg niet zo aan dat het helemaal weg is gegaan. Maar gelukkig is het wel minder geworden. Volgens de DA is ie amuun voor de geneesmiddelen, maar heeft ie er verder ook weinig last van. Ze kunnen er erg oud mee worden. Tommie heeft het ook maar aan één oogje, zo bizar. Maar goed, het is dus niet snel te laat.

Succes bij de DA

edit - zo is Tommie's snotoogje nu:

[ link | afbeelding ]

de andere kant is gewoon normaal
Snot zullen ze iig niet meer vanaf komen als het dat idd is (dat of mexemathose, nou daar wordt je helemaal niet vrolijk van natuurlijk...)
Tommie zn oog ziet er netjes uit vergeleken bij dat slagveld van Steph, zal em zo eens lokken voor een fototje, gelukkig rend hij nog wel weg als je hem wilt pakken (we hebben hem dan ook telkens als we zn oog gingen schoonmaken beslopen van zn 'blinde' kant ) en hij viel de lof gelijk aan net. Ook zn brokjes eet hij goed thank god.
Vroeger heb ik ook eens een konijntje gehad met snot, die had het aan beide ogen Die hebben we uiteindelijk moeten laten inslapen, vandaar dat ik nu een beetje huiverig ben
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:02:26 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_72145568
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:58 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Snot zullen ze iig niet meer vanaf komen als het dat idd is (dat of mexemathose, nou daar wordt je helemaal niet vrolijk van natuurlijk...)
Tommie zn oog ziet er netjes uit vergeleken bij dat slagveld van Steph, zal em zo eens lokken voor een fototje, gelukkig rend hij nog wel weg als je hem wilt pakken (we hebben hem dan ook telkens als we zn oog gingen schoonmaken beslopen van zn 'blinde' kant ) en hij viel de lof gelijk aan net. Ook zn brokjes eet hij goed thank god.
Vroeger heb ik ook eens een konijntje gehad met snot, die had het aan beide ogen Die hebben we uiteindelijk moeten laten inslapen, vandaar dat ik nu een beetje huiverig ben
Het is bij Tommie ook veel erger geweest, maar het zalfje heeft wel wat verlichting gebracht gelukkig. Wanneer mag je naar de DA?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:09:15 #297
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72145787
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is bij Tommie ook veel erger geweest, maar het zalfje heeft wel wat verlichting gebracht gelukkig. Wanneer mag je naar de DA?
Morgen om hafl 3

edit; met fototjes, heb ze wat van een afstandje gehouden, had er ook een van dichtbij maar die was wel erg pusserig


Goede oog


Killlllllll, het mandje moest dood


Snif en Snuitje

[ Bericht 40% gewijzigd door Nonneke op 25-08-2009 17:29:30 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 16:22:13 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_72174551
Gossie, het oogje zit helemaal dicht... Had Tommie toen ook...

Hoe is het gegaan bij de DA? Hopelijk heb je goed nieuws gehad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:08 #299
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72175986
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Gossie, het oogje zit helemaal dicht... Had Tommie toen ook...

Hoe is het gegaan bij de DA? Hopelijk heb je goed nieuws gehad.
Nou ze denkt niet direct aan chronische snot, wel hadden ze het allebei een beetje benauwd. Voor de luchtwegen hebben ze antibiotica gekregen, die krijgen ze 2x per dag.
Toen de DA in zn bekje keek zag ze dat zn kies een beetje pusserig was, maar nog wel helemaal vast, ze vermoed dat dat op zn oog geslagen is. Pure toeval dus dat zij wat niest en hij opeens zn oog potdicht heeft zitten.
Voor zn oog heb ik druppels, die krijgt hij 4x (tis maar goed dat ik momenteel even geen werk heb ) per dag !

Voor het weekend zou het iig al een stuk beter moeten gaan, ook met zn oog, anders voor het weekend nog terug, we hebben al een controle afspraak voor volgende week donderdag.
Dan gaat ze ook gelijk zn tanden weer vijlen, en wellicht dus zelfs die kies eruit halen m'n arme ventje, zoveel pech lately

Het nog naamloze konijntje is tot KZN gedoopt door de DA
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_72196834
Wat een leuke foto's allemaal!
Ik zal straks eens kijken voor foto's

Mijn konijn, Flappie, is net 10 geworden. Soms dan ligt hij zo te slapen dat wij denken; "Oke... Nu is het gedaan", maar hij leeft nog steeds
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:28:47 #301
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72228431
en vol

ik gaat een nieuwe openen
[centraal] Konijnentopic mét foto's ! #10 !

[ Bericht 56% gewijzigd door Nonneke op 28-08-2009 14:20:04 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')