Dat is precies mijn punt: er is naast gratis content zeker ook een markt voor betaalde content, zelfs al is het inhoudelijk hetzelfde, maar dan moeten er wel andere onderscheidende factoren aanwezig zijn.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:03 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat er een markt voor is, hoewel het nieuws altijd gratis zal zijn te vinden op het internet. Maar er moet wel wat tegenover staan en dat is de omslag in het denken bij de kranten: Ze moeten afleren om internet te zien als iets wat ze erbij doen
Kranten moeten juist moeite gaan doen om hún website zich te laten onderscheiden van de massa en om extra's te bieden waardoor mensen ook voor online abonnementen willen betalen.
Die zogenaamde alternatieven copy-pasten ook het nieuws van Murdoch en zijn vrienden.quote:Op zondag 10 mei 2009 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nlHoe wereldvreemd kun je zijn. Op internet zijn vast geen alternatieven te vinden
Ik denk dat het voordeel daar lag in het feit dat de krant automatisch werd gedownload of zo.quote:Op zondag 10 mei 2009 10:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het voor iedereen zal gelden, maar ik denk wel dat er een markt is. En het gebeurt al, bij de Kindle kun je voor $13,99 per maand een 'abonnement' op de New York Times krijgen, een krant die ook gratis op internet te lezen is. Toch had die dienst in november vorig jaar al 10.000 abonnees, tegen 1.000.000 reguliere abonnees. (Ik kon even geen recenter getal vinden.)
Het punt is alleen dat Murdoch en zijn collega's boven in de nieuwspiramide staan en daar zijn die "andere bronnen" dus afhankelijk van.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:24 schreef HiZ het volgende:
Er is voor zowel het snelle nieuws als voor duiding teveel mogelijkheden om uit te wijken naar andere bronnen.
Ik will best betalen voor een goede krant op internetquote:Op zondag 10 mei 2009 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nlHoe wereldvreemd kun je zijn. Op internet zijn vast geen alternatieven te vinden
Dit vind ik zo'n onzin.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:18 schreef waht het volgende:
Murdoch = Goebbels. En blijkbaar ook een geldwolf.
Bron?quote:Op zondag 10 mei 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n onzin.![]()
En als het echt vindt, dan moet je ook geen nieuws meer kijken/lezen, want in principe komt het al het nieuws bij Murdoch vandaan.
Het is algemeen bekend dat de headlines die dagelijks de media domineren maar bij een paar bedrijven vandaan komen.quote:
Dat hebben die kranten aan zichzelf te danken, omdat ze niks anders doen dan nieuws copy-pasten van de "Murdochs" in deze wereld.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:30 schreef SeLang het volgende:
Veel 'kwaliteits' content wordt allang voor betaald op internet, dus dat is het probleem niet.
Het echte probleem (voor Murdoch) is dat de meeste kranten gewoon geen kwaliteits content bieden waar mensen voor willen betalen.
Kranten misschien ja, maar de nieuws wereld is groter dan alleen kranten.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de headlines die dagelijks de media domineren maar bij een paar bedrijven vandaan komen.
Het is voor kranten e.d. is het gewoon veel te duur om zelf nieuws te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |