abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2009 @ 11:06:06 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68865791
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:03 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat er een markt voor is, hoewel het nieuws altijd gratis zal zijn te vinden op het internet. Maar er moet wel wat tegenover staan en dat is de omslag in het denken bij de kranten: Ze moeten afleren om internet te zien als iets wat ze erbij doen
Kranten moeten juist moeite gaan doen om hún website zich te laten onderscheiden van de massa en om extra's te bieden waardoor mensen ook voor online abonnementen willen betalen.
Dat is precies mijn punt: er is naast gratis content zeker ook een markt voor betaalde content, zelfs al is het inhoudelijk hetzelfde, maar dan moeten er wel andere onderscheidende factoren aanwezig zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68865853
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

nu.nl

Hoe wereldvreemd kun je zijn. Op internet zijn vast geen alternatieven te vinden
Die zogenaamde alternatieven copy-pasten ook het nieuws van Murdoch en zijn vrienden.

Verder vind ik het wel een interessante ontwikkeling, want ik vroeg me al af wanneer het "gratis" tijdperk gaat eindigen, want uiteindelijk moet de wereld toch blijven draaien en dat kan alleen als er geld wordt verdiend.

Overigens hebben de Nederlandse kranten (met als enige uitzondering: de Telegraaf) de grote fout gemaakt dat ze veel te laat het internet zijn op gegaan omdat ze een hele lange tijd het internet verketterden.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 10-05-2009 11:18:17 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68867364
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat het voor iedereen zal gelden, maar ik denk wel dat er een markt is. En het gebeurt al, bij de Kindle kun je voor $13,99 per maand een 'abonnement' op de New York Times krijgen, een krant die ook gratis op internet te lezen is. Toch had die dienst in november vorig jaar al 10.000 abonnees, tegen 1.000.000 reguliere abonnees. (Ik kon even geen recenter getal vinden.)
Ik denk dat het voordeel daar lag in het feit dat de krant automatisch werd gedownload of zo.

Maar goed, ik geef meneer Murdoch niet zoveel kans om zijn kranten online op deze manier rendabel te maken. Er is voor zowel het snelle nieuws als voor duiding teveel mogelijkheden om uit te wijken naar andere bronnen.
pi_68867415
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:24 schreef HiZ het volgende:

Er is voor zowel het snelle nieuws als voor duiding teveel mogelijkheden om uit te wijken naar andere bronnen.
Het punt is alleen dat Murdoch en zijn collega's boven in de nieuwspiramide staan en daar zijn die "andere bronnen" dus afhankelijk van.
"Echt zelf nieuws maken" kost namelijk veel te veel geld, dus die andere bronnen die jij bedoelt, zijn meer dan schaars.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 10 mei 2009 @ 12:30:56 #25
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_68867486
Zo'n bedrijven zijn al jaren opzoek naar een goed businessmodel om ook winstgevend te worden op internet. Veel initiatieven zijn allemaal leuk en aardig, maar buiten advertentie-inkomsten wordt er vaak niet aan verdiend.
pi_68867539
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

nu.nl

Hoe wereldvreemd kun je zijn. Op internet zijn vast geen alternatieven te vinden
Ik will best betalen voor een goede krant op internet
dus gratis krant lezen, maar doorklikken om het artikel te lezen kost 3 euro per maand
  zondag 10 mei 2009 @ 13:18:16 #27
93664 waht
Mushir
pi_68868645
Murdoch = Goebbels. En blijkbaar ook een geldwolf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:22:34 #29
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68868732
Ik betaal er geen reet voor, alle info blijft evengoed bereikbaar. Wil je diepgang, dan zoek je ergens een discussie op (zoals op een forum). Ze hebben dit 'in het begin' ook al geprobeerd te blocken, maar dat gaat dus niet lukken. Sluit je krantenbedrijf dan maar gewoon.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68868740
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

FP is geen forum...
Fok is niet alleen forum...
pi_68868751
"The Wall Street Journal, de New York Post, The Times of London, de Sun and The Australian."

ONOES! Straks moeten we betalen om deze kwaliteitskranten te lezen...

...
pi_68868813
Meneer is niet helemaal bij de tijd denk ik.
Je kan wel alle kranten betaald op internet zetten, maar er zijn zat alternatieven.
pi_68868817
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:18 schreef waht het volgende:
Murdoch = Goebbels. En blijkbaar ook een geldwolf.
Dit vind ik zo'n onzin.

En als je dit echt vindt, dan moet je ook geen nieuws meer kijken/lezen, want in principe komt het al het nieuws bij Murdoch vandaan.
pi_68868842
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n onzin.

En als het echt vindt, dan moet je ook geen nieuws meer kijken/lezen, want in principe komt het al het nieuws bij Murdoch vandaan.
Bron?
pi_68868875
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bron?
Het is algemeen bekend dat de headlines die dagelijks de media domineren maar bij een paar bedrijven vandaan komen.

Het is voor kranten e.d. is het gewoon veel te duur om zelf nieuws te maken.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:28:41 #36
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68868885
Valt natuurlijk te proberen en er zullen vast wel wat mensen zijn die er voor gaan betalen.
Wel heerlijk achterhaald, zolang er gratis alternatieven zijn voor het doorsnee nieuws ga ik niet betalen.
Evenmin voor een goed interview, onderzoek enz. trouwens.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:29:05 #37
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68868890
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:
Bron?
Murdoch zelf dus !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:30:09 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68868905
Veel 'kwaliteits' content wordt allang voor betaald op internet, dus dat is het probleem niet.
Het echte probleem (voor Murdoch) is dat de meeste kranten gewoon geen kwaliteits content bieden waar mensen voor willen betalen.

'Nieuws' is een goedkope commodity die iedereen al aanbiedt dus daar zul je nooit veel op gaan verdienen. Goede publicaties met diepte en opinie die niet iedereen kan aanbieden wordt nu ook in electronische vorm allang voor betaald, dus ik zie het probleem niet zo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68868925
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:30 schreef SeLang het volgende:
Veel 'kwaliteits' content wordt allang voor betaald op internet, dus dat is het probleem niet.
Het echte probleem (voor Murdoch) is dat de meeste kranten gewoon geen kwaliteits content bieden waar mensen voor willen betalen.
Dat hebben die kranten aan zichzelf te danken, omdat ze niks anders doen dan nieuws copy-pasten van de "Murdochs" in deze wereld.
pi_68868928
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de headlines die dagelijks de media domineren maar bij een paar bedrijven vandaan komen.

Het is voor kranten e.d. is het gewoon veel te duur om zelf nieuws te maken.
Kranten misschien ja, maar de nieuws wereld is groter dan alleen kranten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')