Wat dacht je van de storm van 28 mei 2000. Die was ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
Overigens heb ik van oudsher een naar gevoel bij Hemelvaartsdag en extreem weer, heeft iets te maken met Hemelvaartsdag 1983....
Die heb ik helemaal bewust meegemaakt omdat ik toen toevallig erg voreg wakker was, en de scanner dag en nacht aan had staanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wat dacht je van de storm van 28 mei 2000. Die was ook niet verkeerd.
mooi stukje er over http://www.meteodelfzijl.nl/HavenstadFM130107.htmquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
Overigens heb ik van oudsher een naar gevoel bij Hemelvaartsdag en extreem weer, heeft iets te maken met Hemelvaartsdag 1983....
ik pak er even een stukje uit:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:28 schreef marcel-o het volgende:
[..]
mooi stukje er over http://www.meteodelfzijl.nl/HavenstadFM130107.htm
kan t niet copy-> pasten
Dat was de pest bij dat ding toen, het kwam zo opeens en onverwacht. 28 mei 2000 had ook dat plotselinge, maar dat zagen we nog aankomen door de modernere technieken.quote:Toch maakte de manier waarop de storm die dag begon, op veel mensen een verpletterende indruk. Het ene moment regende het nog bij een acceptabele wind, het volgende moment trok de wind zo sterk aan dat de eerste bomen omwaaiden. Daarna stormde het ongeveer 2 uur lang in hetzelfde tempo door.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:36 schreef Againzender het volgende:
28 mei 2000 had ook dat plotselinge, maar dat zagen we nog aankomen door de modernere technieken.
quote:'s morgens rond 10 uur begon het in Zeeland 'bomen te waaien' bij windstoten van 100 km/h. Langs de kust stond een zware storm, windkracht 10, die zich naar het noorden uitbreidde. Rond 14 uur werden in Noordwijk (buitengaats) zelfs windstoten van 137 km/h gemeten
Ik mis die windquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:39 schreef marcel-o het volgende:
t is dat k toen nog maar 3 jaar wasanders had ik t me wel kunnen herinneren
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Als ik zo de laatste kaarten bekijk, gaat het wel meevallen voor het westen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Donderdag lekkere onweersbuien, hoop zo dat het waar is, eerst was het 26 graden op die dag
Dit was vorige week dat ie em postequote:Op donderdag 14 mei 2009 17:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Eehm, bekijk de weermodellen eens.
Er worden keiharde pieken richting de 30 graden voor eind volgende week voorspeld, vooral voor het noorden van het land.
Het het tabel dat je daar ziet is van een betrouwbare weersite.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euhm hoever ben je in het weergebeuren? Ik durf te wedden voor 10000000000000000000000000000 miljoen euro dat het morgen of overmorgen weer van de kaart is geveegdtip kijk nooit verder vooruit dan 3 dagen
quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja kan maar het hoeft niet. Ik wacht het voor volgende week nog maar even af. 25 graden zou een optie kunnen zijnmaar goed eerst zien dan geloven
is afwachten:quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:18 schreef Stephan1237 het volgende:
Wordt het al wat morgen of is het nog niet bekend??
quote:NEERSLAG:
Vannacht in het zuidoosten kans op regen, die daar morgen overdag meer een buiige karakter kan krijgen. Morgen met name in het binnenland (grootste kans in het oosten) kans op een bui. Toch kan ook het noordwesten met de schampende zwakke hoogtetrog een enkele bui verwachten.
Ontwikkeling is nog wat onzeker, want huidige run is iets sneller met neerslag in het zuidoosten en vertoont weinig neerslag elders in Nederland. Dat er wat valt lijkt waarschijnlijk maar hoe over het land verdeeld is nog niet geheel duidelijk. Onweersindices in de zuidoostelijke helft hoog dus daar kans op onweer.
Vrijdag op tweede hoogtetrog (geprononceerder dan de eerste) lijkt de neerslagkans groter te worden.
Ja, maar wij zijn Duitsland niet.quote:
Ja, dat wist ik gisteravond eigenlijk al een beetje.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
het wordt weer nix vandaag... wederom duitsland..
Nee, er zijn alleen maar neerslagkansen voor het uiterste oosten,quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:38 schreef marcel-o het volgende:
denk sowieso wel onweer in midden en zuiden van NL
Vandaag wordt het niks idd. Gisteravond zagen de kaarten er nog wel tof uit. Maar toen ik de kaarten vanmorgen zag... Nu maar hopen dat maandag wel wat wordt. Maar het is nog ff weg. Dus dat gaan we zondagavond zien.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, er zijn alleen maar neerslagkansen voor het uiterste oosten,
en dat geldt ook voor de energie, stijgbewegingen, luchtvochtigheid, cape etc.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.![]()
En anders zijn er maandag/dinsdag weer kansen.
Ga naar Hamburg. Nu, snel!quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:26 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik wil onweer
ik wil level 3 estofex
ik wil een gigantische storm
quote:
quote:Enorme hagelstenen treffen Franse regio
ROANNE - Inwoners van het Franse stadje Roanne in de buurt van Lyon zijn donderdag rond middernacht opgeschrikt door een bijzonder natuurverschijnsel. Hagelstenen zo groot als tennisballen beschadigden daken en auto's. Voor zover bekend raakte niemand gewond.
De hevige hagelbui duurde ongeveer een kwartier en trof naast Roanne nog een aantal omliggende dorpen in het departement Loire.
''Ik was de paarden aan het voeren toen de eerste hagel viel'', zei een inwoner van het dorp Poilly-sous-Charlieu. ''Eerst, een seconde of twintig, viel het nog wel mee, maar daarna werd het een wolkbreuk, alsof er stenen uit de hemel vielen.''
Gelukkig niet in NLquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)en-franse-regio.html
[..]
Correctie. Hier aan de rand van de Veluwe een enorme hoosbui. Tuin staat zelfs blank. Prachtige bui.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:02 schreef Burnie88 het volgende:
Er ontwikkelt zich een mooie buienlijn boven midden NL en boven mijn huis. Vrij veel onweersklappen maar nog geen regen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |