quote:A1 Grand Prix naar Assen
DVHN | Gepubliceerd op 15 mei 2009, 14:13
Laatst bijgewerkt op 15 mei 2009, 14:29
ASSEN -
Het TT Circuit is terug op de internationale autosportkaart. Op 16 mei 2010 is het Asser asfaltlint strijdtoneel voor een A1 Grand Prix. Na de Formule 1 is dat de autosportcyclus die wereldwijd het meeste aanzien geniet. A1 baas Tony Teixeira komt zaterdag naar Assen om naar verluidt een vijfjarige verbintenis met het TT Circuit te ondertekenen.
Na de eenmalige Champ Cars races in 2007 zijn de noordelijke liefhebbers lange tijd verstoken gebleven van autosport van internationaal allure. Procedures vanwege het geluid verdreven de auto's van het TT Circuit. Echter, nu de vergunning is aangepast is er weer ruimte ontstaan om – binnen de twaalf toegestane geluidsdagen van de hoogste categorie - een groot autosportevenement naar Assen te halen. Met de A1 Grand Prix heeft het TT Circuit er een publiekstrekker van topformaat bij.
De A1 is een wintercompetitie, waar 23 landenteams aan meedoen. Coureurs rijden allemaal met dezelfde 600pk sterke Ferrari's en Michelin banden. De A1 was tot en met dit seizoen één van de grootste evenementen voor Zandvoort. De verplaatsing naar Assen is een klap in het gezicht voor Zandvoort, dat zwaar verouderd is en de concurrentie met moderne circuits als Assen, dat qua faciliteiten tot de top van de wereld behoort, niet meer kan aangaan.
Ik niet, maar heb gehoord dat het water er veel te warm is om fatsoenlijk baantjes te kunnen trekken, maar misschien hou je daar van.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:03 schreef Bob. het volgende:
Pf, ik kan alweer niet roeien vandaag.![]()
Ik denk dat ik dan het HIS bad maar eens ga uitproberen, ben een beetje rusteloos. Iemand daar al eens gezwommen?
En ook geen skateweerquote:
quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:34 schreef maok het volgende:
Gefeliciteerd, hier een lekker kuikentje voor ze:
. Ik weet niet waneer die van mij jarig zijn dus ik vier het maar op de dag dat ze hier kwamen, 4 april.
Inderdaad, ik had net zo goed met mijn kleren aan kunnen gaan zwemmen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:32 schreef MaxMark het volgende:
Het is ook geen fietsweer, kwam ik net achter
Heerlijk he. Toen ik er was regende het een beetje en toen ik in de bus zat, barstte het los even na 17.00quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat een pauperweer in Leeuwarden.
Ja, daar was ik. Spanning ende sensatie.
Serieus goede move!!!quote:
Reuze leuk, nu alleen nog echt gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, het is tot en met zondag.
Wel leuk trouwens dat je nog in het reuzenrad wilt
Als ze maar van deze kuikentjes aflbijvenquote:
Mooi topicquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:11 schreef maok het volgende:
Dat kuikentje was al dood.![]()
Voor die kuikentjes had ik ook geremd. Het zouden trouwens zo de kuikentjes van Emma kunnen zijn.
Afgelopen woensdag heb ik trouwens nog een noodstop gemaakt met de auto toen er een kat overstak.
Wat heeft de crimineel gedaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:40 schreef Bob. het volgende:
Stoute Nietz.
Oh geen idee. Iets door een reactie in KPD geloof ik. (Ja, ik hou van rellen, dus ik had het alweer op gezocht.quote:
Dan weet je het dus welquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:50 schreef Bob. het volgende:
[..]
Oh geen idee.
Iets door een reactie in KPD geloof ik. (Ja, ik hou van rellen, dus ik had het alweer op gezocht.)
Zo bijzonder is het subforum nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:59 schreef teigan het volgende:
Ah, vandaar dat ik het niet kon vinden, ik heb geen toegang tot KPD
Maar ondertussen...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het subforum nu ook weer niet.
Ik weet niet wát er in die post stond, dus ik heb geen idee over wat hij dat precies heeft gedaan he.quote:
"Ten oorlog!" [Napoleontische oorlogen, Krim-oorlog, Frans-Duitse oorlog & WO I ]quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Welk onderwerp heb je voor geschiedenis ChipsZak.?
Klinkt echt ontzettend interessantquote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
"Ten oorlog!" [Napoleontische oorlogen, Krim-oorlog, Frans-Duitse oorlog & WO I ]
&
"Dynamiek & stagnatie in de Republiek".
Nou kijk. Ik heb een hekel aan oorlogen leren.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Die oorlogen zijn best interessant, vooral de meer dan 100 jaar Frankrijk tegen Duitsland
Maar dynamiek en stagnatie in de Republiek klinkt best
DAN BEN JE ER WEER JOPPEL.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:41 schreef JH87 het volgende:
Gaat goed hier. Verblijf bijna over. Morgen naar Ethiopie, maandagochtend in Duitsland en dinsdag weer in Groningen. Hoop dat m'n internetverbinding tegen die tijd is opgeleverd in Groningen, geen idee eigenlijk.
En hoe gaat 't met Groningen?
Wat leukquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:41 schreef JH87 het volgende:
Gaat goed hier. Verblijf bijna over. Morgen naar Ethiopie, maandagochtend in Duitsland en dinsdag weer in Groningen. Hoop dat m'n internetverbinding tegen die tijd is opgeleverd in Groningen, geen idee eigenlijk.
En hoe gaat 't met Groningen?
Tof hequote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:19 schreef ChipsZak. het volgende:
én ik heb 2 knuffels gewonnen met de grijpmachines op de kermis,.
Best wel, maar ik heb het wel es vaker gehad.quote:
Kan je er niet je beroep van maken?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Best wel, maar ik heb het wel es vaker gehad.
Ik ben gewoon steengoed.
Kon het maar !quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |