Als je hem vandaag koopt, zie je dat het NW8 is. Er staan zeker goeie nummers op, maar of hij net zo goed is als Hemel Nr. 7, daar ben ik nog niet uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:58 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind de eerste single 'dat komt door jou' prachtig (is het een cover trouwens?) en hoorde op de radio dat het album in 1 dag goud is geworden. Veelbelovend dus, ga hem straks eens luisteren.
Mensen hem hier al gehoord?
De titel is inderdaad NW8 ja, naar de postcode van de Abbey Road Studio's, waar het album is opgenomen, misschien dat een modje dit kan aanpassen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 07:18 schreef Manu82 het volgende:
En de titel is toch NW8, de postcode van London?
Ja het origineel is een italiaans nummer.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:58 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind de eerste single 'dat komt door jou' prachtig (is het een cover trouwens?).
Mensen hem hier al gehoord?
klopt, goed concert. opvallend was hoe slecht bij stem gast Marco Borsato was. Binnen was al erg slecht en in de twee duetten met Guus, was Guus duidelijk de betere zanger.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:50 schreef pronkjewail het volgende:
Ik ben gisteravond naar het concert van Guus geweest. Was mijn 1e keer en ik was onder de indruk. Hij is goed. Kreeg het hele stadion goed mee tijdens het hele concert!
Same here! Ik heb er zin inquote:Op zondag 7 juni 2009 14:11 schreef Sjimmie het volgende:
Guus gaat volgens mij nu elk jaar een uit & thuis concert geven....
Ben heel benieuwd hoe het dit jaar is, vrijdag ben ik erbij!
Jaja, vrijdagquote:Op zondag 7 juni 2009 22:33 schreef jappas het volgende:
Loopt heel fok vrijdag uit naar Eindhoven ofzo? Mijn vriendin en ik gaan vrijdag ook. Helaas geen kaarten kunnen krijgen voor het veld, we hebben dus zitplaatsen.
Het staan hebben we gelukkig laatst al goed gemaakt. Guus was bij ons in de buurt, helemaal voor aan gaan staan tijdens het optreden en alles mee zingen.
Ach, het maakt mij niet veel uit. Ik heb ook zitplaatsen voor vrijdag, maar beter dat ik er gewoon bij benquote:Op zondag 7 juni 2009 22:33 schreef jappas het volgende:
Loopt heel fok vrijdag uit naar Eindhoven ofzo? Mijn vriendin en ik gaan vrijdag ook. Helaas geen kaarten kunnen krijgen voor het veld, we hebben dus zitplaatsen.
Gewoon de DVD aanschaffen. Dan is het net of je er bij bentquote:Op maandag 8 juni 2009 19:01 schreef LieveJuf het volgende:
Guus Meeuwis is echt geweldig!! Een groot feest als je daar bent
Helaas ben ik er dit jaar niet bijVoorgaande jaren (3x) wel geweest
In real live is toch leukerquote:Op maandag 8 juni 2009 19:04 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Gewoon de DVD aanschaffen. Dan is het net of je er bij bent
Komt Borsato ook in Eindhoven dan?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
In real live is toch leukerEn zeker nu Marco Borsato komt baal ik extra
Leuk, alhoewel ik Rowen Heze ook wel weer leuk had gevondenquote:
Alweer?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Leuk, alhoewel ik Rowen Heze ook wel weer leuk had gevonden
I understandquote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Geniet je ook namens mij...?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:56 schreef Sj0rSz het volgende:
Nou ja, het zal wel! Even afwachten tot vrijdag en dan zien we wel wat het voorprogramma is
Hoeveel heb je er voor over??quote:
Ik zal m'n best doen en zaterdag even laten weten hoe het wasquote:
Doe maar laten weten, is goedquote:Op maandag 8 juni 2009 20:14 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik zal m'n best doen en zaterdag even laten weten hoe het was
Bron...?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:29 schreef Sjimmie het volgende:
- DJ Dirk Winkel
- Winnaar 538 band
- The Boys You Desire
Dit is het voorprogramma!
538 cover band is jewelste http://www.jewelste.nl/ het is een goeie coverband en past goed in het voorprogramma.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:29 schreef Sjimmie het volgende:
- DJ Dirk Winkel
- Winnaar 538 band
- The Boys You Desire
Dit is het voorprogramma!
troost je... borsato was echt slecht....quote:Op maandag 8 juni 2009 19:10 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Hij heeft een week extra gehad om te oefenenquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:43 schreef evert het volgende:
[..]
troost je... borsato was echt slecht....
hij doet solo 'binnen' maar haalt geen enkele noot
en als duetten: dochters en tranen gelachen waarbij guus duidelijk de veel betere zanger is
Bronquote:Alsnog de held van het Philips Stadion
door Frank van den Muijsenberg. donderdag 11 juni 2009 | 02:46 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 11 juni 2009 | 09:04
Allen droomden ze ervan ooit hun opwachting te maken in een vol Philips Stadion. Als een van de weinigen heeft Guus Meeuwis die droom verwezenlijkt. "Al moest ik slinkse omwegen maken en kostte het de nodige tijd", zegt hij met gevoel voor ironie.
Voetbaltalent had hij niet. Maar dankzij zijn gave voor het schrijven van liedjes, sympathieke podiumpresentatie en herkenbare zangstem is Guus Meeuwis nu tóch de vedette van het Philips Stadion. De oud-Lieshoutenaar verricht morgen de aftrap van zijn traditionele concertreeks onder de titel 'Groots met een zachte G'.
Op de plek van de jongensrang zijn al jaren kantoren en sponsorruimten gevestigd. "Daar is nu onze kleedkamer", zegt Meeuwis (37). De teloorgang van zijn oude stekkie maakt hem niet sentimenteel. "Nee, dat is inherent aan het huidige voetbal. PSV heeft veel profijt van de sponsors, waardoor de club goede spelers naar Eindhoven kan halen."
Na het jongensrangtijdperk heeft hij 'op alle plekken' in het stadion gezeten. Hij roemt de intieme, Engelse sfeer in het PSV-bolwerk, waar de toeschouwers dicht op het veld zitten. En waar muziek niet rond-echoot. "Het Philips Stadion is uitermate geschikt voor concerten, omdat het geluid gemakkelijk weg kan. Ik vind een stadion ook meer rock 'n roll als er geen dak op zit."
Zelf volgt hij stadionconcerten het liefst vanaf het veld.
"Je hebt daar de meeste beleving, je kunt het voelen. Al wil ik daarmee de sfeer op de tribunes niet tekort doen. Ik heb laatst tijdens het optreden van Tina Turner (in het Gelredome in Arnhem, red.) ook op het veld gestaan. Onwijs goed." De reacties van andere toeschouwers, die hem uiteraard herkenden, stoorden hem niet. "Ze wilden het eerste kwartier foto's maken en daarna raakten ze eraan gewend. Als ik daar allemaal rekening mee zou moeten houden, kwam ik nergens meer."
Als puber ('Ik speelde nog in de fanfare van Houthem-St. Gerlach') zag hij de Rolling Stones 'live'; het was Meeuwis' eerste mega-optreden. Daarna liet hij zich imponeren door onder anderen Bruce Springsteen en Marco Borsato. Behalve als fan, bekijkt hij stadionconcerten ook met de ogen van een artiest. "Je hebt U2 en de Stones die vol uitpakken met enorme decors. En je hebt mensen als Springsteen: hij hangt een rood en een blauw lampje op en staat ruim twee uur te rammen met zijn E Street Band. Is ook oké. Ik probeer een mix te maken. We willen elk jaar iets nieuws verzinnen. Maar het moet wel bij je passen."
De drie Eindhovense shows van 2009 – dit jaar voorafgegaan door twee 'uitwedstrijden' in het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen – betekenen weer een 'stapje vooruit'. "Je moet het optreden gewoon over je heen laten komen. We presenteren een snelle set met niet al te veel ballads en veel beweging op het podium. Het is voorbij in een scheet."
Zal hij als hoogbejaarde, in navolging van onder anderen bluesveteraan B.B. King (83), nog steeds in grote accommodaties optreden? "Ik heb geen plannen anderzijds", zegt Meeuwis. Hij voegt bescheiden toe dat een tienjarig jubileum van zijn stadionconcerten ook een mooie mijlpaal zou zijn. "Als het mij gegund is, ga ik zolang mogelijk door."
(Trouwens, voor 11 juni 2010 staat alweer een Guus-concert in het Philips Stadion gepland. De voorverkoop begint morgenochtend om 10.00 uur)
Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:43 schreef evert het volgende:
[..]
troost je... borsato was echt slecht....
hij doet solo 'binnen' maar haalt geen enkele noot
en als duetten: dochters en tranen gelachen waarbij guus duidelijk de veel betere zanger is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |