Ja, bij de publieke omroep hebben ze gemiddeld 4 maanden zomervakantie.quote:
vreselijk he .quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:13 schreef _Boozeroony het volgende:
Ik word een beetje agressief van die refo man.
Homo en eerlijk gaan niet samen bij de gereformeerden... Noobs zijn het.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:17 schreef henkway het volgende:
[..]
vreselijk he .
De man is een grote homoleugen
Die refo zou maar al te graag zijn hengel in de vijver van jeroen gooien. Als god even de andere kant op kijkt dan, he.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:19 schreef henkway het volgende:
Dank je , met zijn geile lachje naar jeroen
Hhahaa.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:21 schreef _Boozeroony het volgende:
[..]
Die refo zou maar al te graag zijn hengel in de vijver van jeroen gooien. Als god even de andere kant op kijkt dan, he.
ongelofelijk, wat een geile homoquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:21 schreef _Boozeroony het volgende:
[..]
Die refo zou maar al te graag zijn hengel in de vijver van jeroen gooien. Als god even de andere kant op kijkt dan, he.
Die kerel heeft toch helemaal niets te melden? Gaat ie dadelijk zeker weer heeeel zielig en vooral gespeeld begripvol zitten doen. Zie 'm zitten als een ongeschoren Jezusfiguur. Verschrikkelijk schijnheilig (ja, bij de EO) figuurquote:Op maandag 11 mei 2009 19:33 schreef Veerboot het volgende:
Arie Boomsma is op zich wel interessant. Wel jammer dat hij ook in allerlei andere programma's vandaag al spreekt.
Ik zat het net te denken.quote:
Die meent weer een nieuwe politieke partij te moeten oprichtenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:06 schreef qonmann het volgende:
free publicity voor J. Nagel, wat doet ie daar eigenlijk.
Die angst-docu wel. Die jezusjosti zeker niet idd.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:07 schreef Toad het volgende:
ZAP. Als er iets niet interessant is, is dit wel.
Dat zijn van die niet te voorkomen mensen zoals Hans Wiegel en Marcel van Damquote:Op maandag 11 mei 2009 23:07 schreef DrDentz het volgende:
Jan Nagel zette als politiek strateeg Pim Fortuyn uit de partij?
wanneer zal die Arie zijn coming out doen??quote:Op maandag 11 mei 2009 23:04 schreef Toad het volgende:
En Arie stond in de Metro vanochtend natuurlijk.
komkommertijd is vroeg dit jaarquote:Op maandag 11 mei 2009 23:14 schreef alexis_ het volgende:
Ligt dit probleem niet veel dieper. Dan dat het puur een angst is om te douchen. Maar ja.
Ik zit ook niet echt geinteresseerd te luisteren. Next.
Nou idd. Maanden geschorst en dan nog geen tijd om naar een kapper te gaan.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:20 schreef tong80 het volgende:
Arie dacht ik ga er zitten zoals ik denk dat Jesus er uit zag
Want 14 plus 5 is 19 en dat is goed.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:22 schreef tong80 het volgende:
Als ik 's nacht op mijn wekkerradio kijk en het eindcijfer is 13 wacht ik tot ie op 14 over 5 springt.
Ik beken.
Nee het eindcijfer mag geen dertien zijn en de twee laatste getallen moeten opgeteld boven de 5 eindigen.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Want 14 plus 5 is 19 en dat is goed.
Tongquote:Op maandag 11 mei 2009 23:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee het eindcijfer mag geen dertien zijn en de twee laatste getallen moeten opgeteld boven de 5 eindigen.
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:28 schreef Caesu het volgende:
http://www.defamilie.net/angst/
http://www.psychischegezondheid.nl/angststoornissen
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Arie Jezus straft onmiddellijk: geen beeld meer hier op Nederland 1.
Jan Nagel is ook ex-PVDA. Ik lach alleen maar om dit soort mensenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:
de ex-LPF-er aan het woord nu..weer een nieuw partij,..
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:44 schreef Vernidal het volgende:
Iemand enig idee of er een linkje is op youtube van die fan van Arie die zojuist te horen was?
We weten nu wel dat je een antipathie tegen Arie hebt.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niets heeft ie te melden. Helemaal niets.
Arie is een homoquote:Op maandag 11 mei 2009 23:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
We weten nu wel dat je een antipathie tegen Arie hebt.
Deed me aan Jiskefet denkenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef cultheld het volgende:
Dat jasje van die Van Erp durven ze zelfs bij Bartiméus niet aan te trekken.
quote:
En ze lullern gewoon met hem mee.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:22 schreef Horloge het volgende:
Vanavond: Pauw en Witteman en de jacht op excuses?
Dacht ik ookquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
O dus de bonussen zijn de schuld van de krantenbezorgers ??
Ja wellink, nee dan kan je ze niet afschaffen hoor
iddquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:40 schreef henkway het volgende:
ze gaan maar wat onzin praten om hem weer op zijn gemak te stellen
Nadenken en luisteren vind je erg moeilijk?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
moet jij niet naar bed? je bent pas zes jaar oudquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nadenken en luisteren vind je erg moeilijk?
Ik snap in ieder geval wat Wellink bedoeld. Dat is anderen hier blijkbaar niet gegeven.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:54 schreef henkway het volgende:
[..]
moet jij niet naar bed? je bent pas zes jaar oud
Opletten , het gaat nu mis.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:54 schreef henkway het volgende:
[..]
moet jij niet naar bed? je bent pas zes jaar oud
erg zielig om een krantenbezorger als voorbeeld aan te halen bij de graaicultuurquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap in ieder geval wat Wellink bedoeld. Dat is anderen hier blijkbaar niet gegeven.
Hoezo?quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:00 schreef henkway het volgende:
[..]
erg zielig om een krantenbezorger als voorbeeld aan te halen bij de graaicultuur
Die verdienen wel dik bij met zwarte wijken en geld ophalen met nieuwjaar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:00 schreef henkway het volgende:
[..]
erg zielig om een krantenbezorger als voorbeeld aan te halen bij de graaicultuur
Als je nou gewoon had geluisterd dan had je begrepen dat Wellink doelde op de grote diversiteit aan beloningen en beloningssystemen binnen de financiële sector. Variabele beloningen hebben een te grote ambiguïteit om daar met strikte regelgeving in in te kunnen grijpen zonder het kind met het badwater weg te gooien.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
Jeuh, ambiguïteit is me te ingewikkeld, kinderen met badwater weggooien is al wat duidelijker alhoewel dat ook erg abstract is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als je nou gewoon had geluisterd dan had je begrepen dat Wellink doelde op de grote diversiteit aan beloningen en beloningssystemen binnen de financiële sector. Variabele beloningen hebben een te grote ambiguïteit om daar met strikte regelgeving in in te kunnen grijpen zonder het kind met het badwater weg te gooien.
Dagobert Duck heeft heel wat wijze economische lessen in zijn stripavonturen verwerkt.quote:
Gewoon een te grote veelzijdigheid.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Jeuh, ambiguïteit is me te ingewikkeld, kinderen met badwater weggooien is al wat duidelijker alhoewel dat ook erg abstract is.
Sorry ik snap geen reet van je verhaal, was ooit werkzaam in een kansloze fabriekstak.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon een te grote veelzijdigheid.Volledig variabele beloningen, een deel vast en een deel variabel, een deel vast en een deel bonus, bonussen die (te?) makkelijk behaald worden, bonussen die maar zelden uitgekeerd worden, enzovoort. Als je dan bijvoorbeeld een limiet oplegt van 1 jaar vaste beloning dan heb je al een probleem bij degene die volledig variabel beloond worden, om maar een voorbeeld te noemen.
DNB heeft best leuke gratis lespakketten ter beschikking, daar zullen ze het vast heel veel beter dan ik uit kunnen leggen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:32 schreef sig000 het volgende:
Sorry ik snap geen reet van je verhaal, was ooit werkzaam in een kansloze fabriekstak.
Lespakketten voor paarden fokken, geld maken.?quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
DNB heeft best leuke gratis lespakketten ter beschikking, daar zullen ze het vast heel veel beter dan ik uit kunnen leggen.
Paarden fokken natuurlijk, DNB is een grote autoriteit op dat gebied. Ze zijn al eeuwen met rasveredeling bezig daar bij het hoofdkantoor van DNB in hartje Amsterdam. Het is echt een grote attractie om daar de weide met hitsige hengsten en geile merries te aanschouwen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:44 schreef sig000 het volgende:
Lespakketten voor paarden fokken, geld maken.?
Nu zeg je opeens ditquote:Op woensdag 13 mei 2009 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel zo ongeveer het verhaal dat ik verwacht had. De toezichthouder kan hier en daar wat bijsturen, maar zaken voorkomen kan het niet als deze op grote schaal gebeuren. Het is dan ook niet logisch om Wellink daar op aan te spreken, zijn organisatie heeft daar gewoon niet de middelen voor en heeft dat ook niet als doel. Ook voor wat betreft de bonussen kan ik mij wel in zijn standpunt vinden, het beperken van bonussen met harde grenzen is grote onzin omdat je daarmee ingrijpt in een grote diversiteit aan variabele beloningen en beloningsbeleid in het bank en verzekeringswezen.
Het verhaal met betrekking tot het publiceren van stress-testen is natuurlijk ook volstrekt logisch. Nog los van de vraag of zo'n test ooit wel betrouwbaar kan zijn, kan zo'n test grote gevolgen hebben voor de verhoudingen in de markt, een oncontroleerbare invloed op de markt moet je ten alle tijden voorkomen omdat er anders echt grote ongelukken gebeuren zoals bijvoorbeeld een bankrun.
Die titel zou kennelijk zo voor de hand moeten liggen dat ze hem niet melden, ik heb nog nooit van die namen gehoord eigenlijk.quote:
Het boek heet Aleen maar nette mensen en daar heeft hij de Gouden Uil mee gewonnen en was ie mee genomineerd voor de Libris literatuurprijs, stelletje cultuurbarbaren.quote:
Nou dan ben ik gelukkig niet de enige.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die titel zou kennelijk zo voor de hand moeten liggen dat ze hem niet melden, ik heb nog nooit van die namen gehoord eigenlijk.
ja . daarom dat mensen dat weten (ik tenminste)quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Oh, is dat dat boek waarover ABC bij DWDD het op 'discriminatie' gooide, omdat de schrijver alleen op negerinnen geilt?
Simpel: hij heeft de eerste twee woorden van elke linker bladzijde gememoriseerd (de helft van 286 blz.). Hij gaat het dadelijk met een willekeurig woord proberen, maar me dunkt dat dat niet lukt.quote:
Nee joh.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:14 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Simpel: hij heeft de eerste twee woorden van elke linker bladzijde gememoriseerd. Hij gaat het dadelijk met een willekeurige woord proberen, maar me dunkt dat dat niet lukt.
Welke dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee joh.![]()
Het is een andere truc maar het is flauw dat ze het op 'gedachtelezen' gooien.
Die moet letterlijk een keer serieus genomen worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:17 schreef cultheld het volgende:
Die vrouw is echt een karikatuur van zichzelf.
In die shows pakken ze allerlei portefeuilles enzo uit, hebben ze dan alle portefeuilles van de mensen uit het publiek uit hun hoofd geleerd?quote:
Nou, iig niet door mij dan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die moet letterlijk een keer serieus genomen worden.
Precies ze springen met bosjes uit een flat vandaagquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:17 schreef -0- het volgende:
Wat is dat toch weer met al die negers die alles direct rascistisch vinden de laatste dagen?
Kortom: je weet het niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In die shows pakken ze allerlei portefeuilles enzo uit, hebben ze dan alle portefeuilles van de mensen uit het publiek uit hun hoofd geleerd?
Ze is niet het type dat Vuijsje beschrijft als aantrekkelijke negerin.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef tong80 het volgende:
Die moet letterlijk een keer serieus genomen worden.
inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:21 schreef golfer het volgende:
Alsof kinderen in de Bijlmer dit boek zouden lezen.
Het interesseert me niet hoe ze het doen, maar om te denken dat hij van iedere pagina de eerste twee woorden uit z'n hoofd geleerd heeft is belachelijk. Daarbij wist hij niet dat Dittrich het eerste woord hardop zou voorlezen.quote:
Ze begint zich volgens mij langzaam te realiseren dat ze iets doms heeft gedaan. Best zielig eigenlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:24 schreef vivelafete het volgende:
Dit is gewoon pijnlijk. Ze heeft echt nul argumenten.
Het is een ka ka ka ka kaquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:23 schreef maril het volgende:
Ze komt zo slecht uit haar woorden in deze discussie
quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is een ka ka ka ka ka
Pauw :
'Karakteratuur ?'
'Ja'
iddquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:25 schreef cultheld het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat Vuijsje z'n lach nog in kan houden.
Jawel, daar stuurde hij namelijk op aan. Kijk het nog maar eens terug.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Het interesseert me niet hoe ze het doen, maar om te denken dat hij van iedere pagina de eerste twee woorden uit z'n hoofd geleerd heeft is belachelijk. Daarbij wist hij niet dat Dittrich het eerste woord hardop zou voorlezen.
Want? daar zijn ze te stom voor?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:21 schreef golfer het volgende:
Alsof kinderen in de Bijlmer dit boek zouden lezen.
En toch doen ze het anders.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:26 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Jawel, daar stuurde hij namelijk op aan. Kijk het nog maar eens terug.
Bovendien heb ik het niet over uit het hoofd leren. Het associeren van twee woorden die logisch op elkaar volgen is een stuk eenvoudiger dan het stug uit het hoofd leren.
Ik zie die 16-jarige Surinaamse breezer-kindmoeders die hij beschrijft in z'n boek niet echt gauw dit soort boeken kopen of lezen, nee.quote:
Ze doen alles voor een pakje sigaretten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie die 16-jarige Surinaamse breezer-kindmoeders die hij beschrijft in z'n boek niet echt gauw dit soort boeken kopen of lezen, nee.
Dan drukt hij zichzelf nog aardig genuanceerd uitquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:29 schreef tong80 het volgende:
Pauw :
'Alle zwarte vrouwen praten altijd door elkaar heen.'
Zei ie eigenlijk ook tussen neus en negerlippen doorquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef Horloge het volgende:
Ik denk dat de auteur heel blij is met deze kritiek. Hoge verkoopcijfers gegarandeerd.
Drogreden. Ik geef tenminste nog een plausibele *mogelijke* verklaring.quote:
Wonen daar ( in de bijlmer)alleen maar 16 jarige Breezer-kindmoeders?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie die 16-jarige Surinaamse breezer-kindmoeders die hij beschrijft in z'n boek niet echt gauw dit soort boeken kopen of lezen, nee.
Die heeft ie al. Is al aan z'n zoveelste druk bezig.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef Horloge het volgende:
Ik denk dat de auteur heel blij is met deze kritiek. Hoge verkoopcijfers gegarandeerd.
*proest* volgens mij hebben ze per ongeluk haar foto bij dat artikel geplakt ofzoquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef cultheld het volgende:
http://www.womenincagency.nl/women2/?pg_aid=338 Een beroepsluchtverkoper met een spraakgebrek.. dat moet wel een subsidieslurper zijn.
Domme zwarte muts.quote:
Ja, afgestuurd op straat-niveau denk ikquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:
wat is dat mens dom en dan ook nog afgestudeerd
Ik denk dat er een derde 'mentalist' in het publiek zit die ze alles influistert via een piepklein oortje.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:32 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Drogreden. Ik geef tenminste nog een plausibele *mogelijke* verklaring.
Man mijn vaste hoeren zijn negerin.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:34 schreef El_Bassie het volgende:
Tong volgens mij loop jij in het weekend ook met een brandend kruis en een witte kap.
Lees eerst het boek en praat daarna mee.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:32 schreef maril het volgende:
Wonen daar ( in de bijlmer)alleen maar 16 jarige Breezer-kindmoeders?
Goed mogelijk. Er zijn genoeg redenen om dat echter niet te doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik denk dat er een derde 'mentalist' in het publiek zit die ze alles influistert via een piepklein oortje.
Zou ze dan ook nog weten welk punt?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou ze nu ervan overtuigd zijn dat ze haar punt heeft duidelijk gemaakt![]()
Die zijn het goedkoopst.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:36 schreef Frasier het volgende:
[..]
Als je er dan toch voor betaald, waarom in vredesnaam voor een stel negerinnen?![]()
Wie zegt dat ik ze neuk ?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:36 schreef Frasier het volgende:
[..]
Als je er dan toch voor betaald, waarom in vredesnaam voor een stel negerinnen?![]()
Duidelijk en ja ik heb het boek niet gelezen , vind de reacties op fok alleen bedroevend.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Lees eerst het boek en praat daarna mee.
Zijn boek gaat over die meisjes en volgens Irma Accord zouden die meisjes na het lezen van zijn boek bepaalde ideeën krijgen.
Je reageert nu net als die vrouw, die het boek wel schijnt gelezen te hebben, maar het niet gesnapt heeft.
Zo vaak nodigen ze niet niet-blanken uit (afgezien van artiesten en clowns) in dit prg.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:41 schreef golfer het volgende:
Wel een mooie uitzending:
Een Joodse schrijver die voor Marokkaan uitgemaakt wordt die het heeft over dikke negerinnen en in discussie gaat met een negerin en daarna een homo.
Wat wil je nog meer, qua multi-culturele TV.
Met Henk Westbroek ?quote:
Welkom op FOK!.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Waarom komt er altijd zo'n apart topic over een gast, zo onoverzichtelijk.
Dat had het wel afgemaakt jaquote:
Nee want je zag een aantal van de kaarten. Ik heb echt geen idee en ik vind het vervelendquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef mcyodogg het volgende:
Zouden ze nou gewoon maar 2 type kaarten in dat hele spel hebben(de kaarten die die gozer rechts tekende), zodat het niet uitmaakt welk even of oneven getal je zegt?
Of is dit te makkelijk?
Maar je zag niet alle kaarten en niet alle nummers volgens mij, tenminste niet op de camera. Maar ik geloof ook wel in die typische antwoorden 7 en 10 zijn ook geen "onlogische" nummers om zomaar te noemen dus het kan ook echt dat ze die verwacht hadden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:01 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Nee want je zag een aantal van de kaarten. Ik heb echt geen idee en ik vind het vervelend
Pauw die ook weer lekker met Kut aan het schelden was
Karl Noten kan ik me herinneren. Misschien dat ze daarvan zo geschrokken zijn, dat ze het sindsdien wat rustiger aan doenquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zo vaak nodigen ze niet niet-blanken uit (afgezien van artiesten en clowns) in dit prg.
Nee, dat kan niet. Teveel risico natuurlijk. Het zit 'm in een listigheid tijdens het kaarten trekken. Daar zit het trucje, kan haast niet anders.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar je zag niet alle kaarten en niet alle nummers volgens mij, tenminste niet op de camera. Maar ik geloof ook wel in die typische antwoorden 7 en 10 zijn ook geen "onlogische" nummers om zomaar te noemen dus het kan ook echt dat ze die verwacht hadden.
De even en oneven kaarten zijn gelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar je zag niet alle kaarten en niet alle nummers volgens mij, tenminste niet op de camera. Maar ik geloof ook wel in die typische antwoorden 7 en 10 zijn ook geen "onlogische" nummers om zomaar te noemen dus het kan ook echt dat ze die verwacht hadden.
Is het zo simpel?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De even en oneven kaarten zijn gelijk.
Iemand die onder de tafel zit, die getallen erop schrijft en hem snel het doosje kaarten aangeeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Maar het lijkt me wel dat je toch niet volledig kan vertrouwen op je publiek. 7, 10 en harten boer zijn dan misschien gebruikelijke antwoorden, er zijn echt wel mensen die iets anders zeggen. Je moet toch wel een soort plan-b hebben
Ach, ze was gewoon zenuwachtig en dan kun je in zo'n woord blijven hangen. Verder was ze wel enorm aan het raaskallen. Niet echt een telg der negerinnen waar je trots op kunt zijn.quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Iemand die onder de tafel zit, die getallen erop schrijft en hem snel het doosje kaarten aangeeft.
Ze vertrouwen daar helemaal niet op. Ze komen er slechts mee om de aandacht af te leiden van de echte techniek die ze gebruiken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Maar het lijkt me wel dat je toch niet volledig kan vertrouwen op je publiek. 7, 10 en harten boer zijn dan misschien gebruikelijke antwoorden, er zijn echt wel mensen die iets anders zeggen. Je moet toch wel een soort plan-b hebben
De naam ook van dat project, iets doms met power erin of zo. Erg belegen, leeg en meer van hetzelfde. Therapie zonder eind, die jongeren zullen er in hun latere leven nauwelijks iets aan hebben en het kost klauwen met geld. Het is wat dommig masseren, terwijl je ze met - desnoods - strenge hand moet leiden. Dat hebben ze nodig.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:14 schreef marcodej het volgende:
Het slot waarin ze twee artikelen liet zienmaakt die faal-optreden van mevrouw helemaal af. Die reactie van de rest ook: "Nou, prima..."Heb genoten.
Iddquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:14 schreef marcodej het volgende:
Het slot waarin ze twee artikelen liet zienmaakt die faal-optreden van mevrouw helemaal af. Die reactie van de rest ook: "Nou, prima..."Heb genoten.
Het zal je niet meevallen de Antilliaans/Surinaamse zeden te veranderen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:19 schreef Lkw het volgende:
[..]
De naam ook van dat project, iets doms met power erin of zo. Erg belegen, leeg en meer van hetzelfde. Therapie zonder eind, die jongeren zullen er in hun latere leven nauwelijks iets aan hebben en het kost klauwen met geld. Het is wat dommig masseren, terwijl je ze met - desnoods - strenge hand moet leiden. Dat hebben ze nodig.
Ik ben ook wel benieuwd naar de truc. Het enige dat ik kan bedenken is dat het 2 pakken kaarten op elkaar waren (extra dunne kaarten?). Het onderste pak heeft allemaal 10 op de achterkant. Het andere 'pak' bestaat alleen maar uit de twee kaarten waarvan men het getal moest raden (harten 3 en schoppen nogwat?). De ene heeft alleen even getallen op de achterzijde en de andere alleen oneven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ze vertrouwen daar helemaal niet op. Ze komen er slechts mee om de aandacht af te leiden van de echte techniek die ze gebruiken.
Ze geven daar in de Bijlmer de krant de hele flat doorquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Die artikelen heeft ze ook op haar site gezet: http://www.irmaaccord.nl/in%20het%20nieuws.htm . Vooral die tekst die bij het eerste artikel geschreven is
Je haalt alleen wat dingen door elkaar. Het getal waar Jeroen de kaart bij moest raden was 26. 7 en 10 waren de getallen die boris en die schrijver hadden genoemd (en die niet allebei even of oneven mochten zijn). De kaarten waar ze die getallen bij moesten raden waren ruiten 3 en klaveren aas.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar de truc. Het enige dat ik kan bedenken is dat het 2 pakken kaarten op elkaar waren (extra dunne kaarten?). Het onderste pak heeft allemaal 10 op de achterkant. Het andere 'pak' bestaat alleen maar uit de twee kaarten waarvan men het getal moest raden (harten 3 en schoppen nogwat?). De ene heeft alleen even getallen op de achterzijde en de andere alleen oneven.
Toen hij de harten boer zocht die Jeroen noemde begon hij aan de onderkant van het pak (de 'plaatjeskant') te zoeken. En die kaarten hebben dan dus altijd 10 op de achterkant. Voor het zoeken naar de cijfers begon hij bovenaan en daar liggen in dat geval altijd de kaarten die ze zelf hebben uitgekozen met verschillende cijfers achterop.
Zoiets?
Wauw, ik weet het echt niet. Maar het geheim moet inderdaad in het trekken van de kaarten zitten, de rest is show en aandacht afleiden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar de truc. Het enige dat ik kan bedenken is dat het 2 pakken kaarten op elkaar waren (extra dunne kaarten?). Het onderste pak heeft allemaal 10 op de achterkant. Het andere 'pak' bestaat alleen maar uit de twee kaarten waarvan men het getal moest raden (harten 3 en schoppen nogwat?). De ene heeft alleen even getallen op de achterzijde en de andere alleen oneven.
Toen hij de harten boer zocht die Jeroen noemde begon hij aan de onderkant van het pak (de 'plaatjeskant') te zoeken. En die kaarten hebben dan dus altijd 10 op de achterkant. Voor het zoeken naar de cijfers begon hij bovenaan en daar liggen in dat geval altijd de kaarten die ze zelf hebben uitgekozen met verschillende cijfers achterop. Elk oneven getal is harten 3 enz.
Zoiets?
Ik vind het wel aandoenlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Die artikelen heeft ze ook op haar site gezet: http://www.irmaaccord.nl/in%20het%20nieuws.htm . Vooral die tekst die bij het eerste artikel geschreven is
Dat is zo. Misschien moet je het eigenlijk niet eens willen ook en je beperken tot strafbare feiten aanpakken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het zal je niet meevallen de Antilliaans/Surinaamse zeden te veranderen.
Al klopt het wel, je kan er alleen zoals jullie al terecht opmerke niet op vertrouwen voor zo'n truc. Er zijn zeker kaarten die vaker worden genoemd dan anderen als je er "willekeurig" een moet kiezen en zo zit dat ook bij getallen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wauw, ik weet het echt niet. Maar het geheim moet inderdaad in het trekken van de kaarten zitten, de rest is show en aandacht afleiden.
Oh, sorry!quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je haalt alleen wat dingen door elkaar. Het getal waar Jeroen de kaart bij moest raden was 26. 7 en 10 waren de getallen die boris en die schrijver hadden genoemd (en die niet allebei even of oneven mochten zijn). De kaarten waar ze die getallen bij moesten raden waren ruiten 3 en klaveren aas.
Nee hoor, alleen de stukjes waar zij een racistische ondertoon in zag.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:35 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij heeft ze alle sappige stukjes al voorgelezen.
Het is idd wel opvallend dat ze een oneven én een even nummer wilden horen. Bij twee oneven nummers gaat de truc dus niet op. Hun toevoeging dat dat is om te voorkomen dat hetzelfde getal wordt genoemd, is weer zo'n afleidingsmanoeuvre.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, sorry!Kun je nagaan hoe slecht m'n geheugen is. Ben het na 10 minuten al vergeten.
Maar goed, het principe blijft hetzelfde. Onderste pak dus allemaal met 26 op de achterkant en het bovenste pak volledig bestaand uit ruiten 3 en klaveren aas, met op de ene alleen oneven en op de andere alleen even nummers achterop.
Ik zou dat pakje kaarten graag eens in handen hebbenquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is idd wel opvallend dat ze een oneven én een even nummer wilden horen. Bij twee oneven nummers gaat de truc dus niet op. Hun toevoeging dat dat is om te voorkomen dat hetzelfde getal wordt genoemd, is weer zo'n afleidingsmanoeuvre.
Tuurlijk klopt dat, maar ik ben er vrij zeker van dat dat hier niet gebeurde hoor. Dan was het ook heel vreemd geweest dat hij zei dat de ene alleen een oneven getal mocht noemen en de andere een even, zodat ze 'niet hetzelfde getal zouden noemen'. Als het echt een 'mentale truc' was geweest had hij dat er helemaal niet bij hoeven zeggen. Trouwens, sowieso zouden ze nooit hetzelfde getal kunnen noemen natuurlijk, want je gaat er vanuit dat (iig bij een echt pak kaarten) elke kaart en elk getal maar 1x voorkomt. Dat kleine, terloopse zinnetje over de even en oneven getallen is behoorlijk cruciaal voor het lukken van de truc, lijkt me.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Al klopt het wel, je kan er alleen zoals jullie al terecht opmerke niet op vertrouwen voor zo'n truc. Er zijn zeker kaarten die vaker worden genoemd dan anderen als je er "willekeurig" een moet kiezen en zo zit dat ook bij getallen.
Op het moment zelf lijkt het inderdaad onschuldig en volkomen logisch. Dit soort trucjes is voor een groot deel ook psychologie, maar dat doet niet af aan de lol die je ermee kunt hebbenquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:39 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik zou dat pakje kaarten graag eens in handen hebbenMooi hoe ze dat doen trouwens want op het moment zelf dat ze dat argument noemden zat iedereen gewoon mee te knikken, niemand protesteerde ertegen op dat moment (of ze zaten allemaal in het complot of wilden beleefd zijn en de truc niet verpesten :p)
Ik vond dat eigenlijk juist afbreuk doen aan hun truc. Daarbij vond ik ze sowieso wat te gejaagd en een tikje onduidelijk soms.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:54 schreef Jane het volgende:
Ook zo mooi, daarna nog even zeggen dat ze zagen dat Jeroen en die schrijver eerst iets anders wilden noemen, met daarna de uitleg over hoe het werkt met veelgenoemde kleuren, groenten enz. Mooie uitleg, maar dat had niks hiermee te maken.
Als dat de manier was, een hele tas volquote:Hoeveel pakken van die geprepareerde kaarten zouden die gasten hebben?Ze kunnen nu de volgende keer niet weer met 26, ruiten 3 en klaver aas aan komen zetten.
Ja, ik bedoelde ook dat het m.i. een duidelijke poging was om de aandacht af te leiden van de ware truc.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk juist afbreuk doen aan hun truc. Daarbij vond ik ze sowieso wat te gejaagd en een tikje onduidelijk soms.
Het is erg, maar ik heb speciaal het begin van de uitzending nog eens terug zitten kijken net op uitzendinggemist.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het interesseert me niet hoe ze het doen, maar om te denken dat hij van iedere pagina de eerste twee woorden uit z'n hoofd geleerd heeft is belachelijk. Daarbij wist hij niet dat Dittrich het eerste woord hardop zou voorlezen.
Ik denk dat je kunt uitgaan van:quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is erg, maar ik heb speciaal het begin van de uitzending nog eens terug zitten kijken net op uitzendinggemist.Natuurlijk is het een truc, maar ik kan er nog steeds niet achterkomen hoe precies. Het lijkt er idd wel op dat hij Boris expres het woord laat opnoemen om zo makkelijk het 2e woord te kunnen raden, alleen is dat een gevaarlijke tactiek op het moment dat het eerste woord iets algemeens is als 'en' of 'hij' o.i.d.. Denk dus niet dat dat het is. Vraag me af of het er iets mee te maken heeft dat de andere mentalist het boek als eerste oppakte en even snel doorbladerde...?
Verder totaal onbelangrijk natuurlijk. Ik zou alleen graag de truc ontmaskeren. Misschien omdat het me altijd ergert dat er een zweem van het bovennatuulijke aan dit soort gasten hangt,
Ja, dat is wat ze willen dat je denkt. Juist door daarvoor te kiezen, zullen mensen makkelijk aannemen dat ook binnen de kaften alles is zoals het hoort. Des te meer kans om ermee te rommelen dus.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:11 schreef DrDentz het volgende:
Het was toch gewoon het boek van die gast aan tafel over negerinnen enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |