abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68922745
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:45 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan via MSConfig > Boot tab. Handig! (Ach ja, laat ik zelf het antwoord maar geven anders duurt het zo lang... )

Ik vind W7 trouwens niks, maar dat komt voornamelijk doordat ik de PC tegenwoordig haast alleen maar voor FSX gebruik. En dat loopt echt stukken slechter dan op Vista. Jammergenoeg, want ik hoorde allemaal enthousiaste FSX'ers over Windows 7... Ik heb gisteren zelfs alles compleet opnieuw geinstalleerd, maar het loopt gewoon flut. (Op een i7 920 @3.3 met 6 Gb ram en een GTX285.) Mocht hier een FSX'er zijn met een gouden top... kom maar op!

Voor de rest lijkt het systeem wel redelijk te lopen, alhoewel ik de schermen wat schokkerig vind openen en sluiten...
waarschijnlijk heeft het vooral met je videokaart en de beschikbare driver te maken. Misschien is er een snellere/beta driver van de fabrikant van je kaart te downloaden.
pi_68923353
quote:

[..]

Ja hoor, dat kan via MSConfig > Boot tab. Handig! (Ach ja, laat ik zelf het antwoord maar geven anders duurt het zo lang... )

Ik vind W7 trouwens niks, maar dat komt voornamelijk doordat ik de PC tegenwoordig haast alleen maar voor FSX gebruik. En dat loopt echt stukken slechter dan op Vista. Jammergenoeg, want ik hoorde allemaal enthousiaste FSX'ers over Windows 7... Ik heb gisteren zelfs alles compleet opnieuw geinstalleerd, maar het loopt gewoon flut. (Op een i7 920 @3.3 met 6 Gb ram en een GTX285.) Mocht hier een FSX'er zijn met een gouden top... kom maar op!

Voor de rest lijkt het systeem wel redelijk te lopen, alhoewel ik de schermen wat schokkerig vind openen en sluiten...
Je weet zeker dat je videokaart drivers up to date zijn?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 11 mei 2009 @ 23:09:21 #153
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68923524
quote:

[..]

Het antwoord was al gegeven hoor?
2000 light years from home
pi_68927718
quote:

[..]

Het antwoord was al gegeven hoor
pi_68928474
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

De systemen waarop ik het geprobeerd heb geven geen krimp, crashen nooit en zijn bovendien razendsnel (sneller dan Vista). Wat voor problemen heb jij ermee dan? En kom je van XP of Vista? Als je van XP komt heb je kans dat je slechte drivers hebt.
Het startte gewoon niet meer op, en zelfs in de safe mode had ik allerlei errors (die ene die ik eerder had gepost). Het enige wat ik kan bedenken is dat het iets met windows update te maken heeft. Die haalde iets binnen voor mijn geluidskaart en de volgende dag werkte het niet meer.
Er gaat niets boven Groningen
pi_68929380
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het antwoord was al gegeven hoor?
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 02:36 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het antwoord was al gegeven hoor
Nou, potverdorie, ja zeg! Hah! En nog wel meteen na m'n vraag...! Ben ik blind of wat...?
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

waarschijnlijk heeft het vooral met je videokaart en de beschikbare driver te maken. Misschien is er een snellere/beta driver van de fabrikant van je kaart te downloaden.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:05 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Je weet zeker dat je videokaart drivers up to date zijn?
Yep. Ik heb het geprobeerd met de default driver (dus na de installatie niets veranderd), met de driver update via apparaatbeheer, en ik heb de laatste driver van de nVidia-site geprobeerd. Allemaal bagger. Vooral wat FSX betreft dan, hè: het is dus nogal een specifiek iets, denk ik. Maar ik snap niet waar al die anderen zoveel vooruitgang vandaan halen...

Voor mij staat W7 voorlopig op een zijspoor. Ik heb Vista via MSConfig als standaard ingesteld (binnen de kortst mogelijke tijd van 3 seconden).
pi_68930568
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Maar ik snap niet waar al die anderen zoveel vooruitgang vandaan halen...
misschien een ATI chipset en heeft ATI z'n driver beter voor elkaar ?
pi_68931299
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:09 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

[..]

Nou, potverdorie, ja zeg! Hah! En nog wel meteen na m'n vraag...! Ben ik blind of wat...?
[..]

[..]

Yep. Ik heb het geprobeerd met de default driver (dus na de installatie niets veranderd), met de driver update via apparaatbeheer, en ik heb de laatste driver van de nVidia-site geprobeerd. Allemaal bagger. Vooral wat FSX betreft dan, hè: het is dus nogal een specifiek iets, denk ik. Maar ik snap niet waar al die anderen zoveel vooruitgang vandaan halen...

Voor mij staat W7 voorlopig op een zijspoor. Ik heb Vista via MSConfig als standaard ingesteld (binnen de kortst mogelijke tijd van 3 seconden).
Hé, nog een FSX gebruiker FSX draaide bij mij perfect op W7. Goeie fps, zelfs op DX10 modus (wat ik overigens niet echt gebruikt heb)
Er gaat niets boven Groningen
pi_68931809
Ok, als hij dus in december uitkomt, kunnen we de RTM ongeveer 2 maand eerder verwachten, dus zo rond september/oktober...

Maar wat wil MS in godsnaam nog veranderen? Ik zou zeggen, plak een RTM-sticker op de RC en in de winkels ermee....
pi_68931954
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:41 schreef Saekerhett het volgende:
Maar wat wil MS in godsnaam nog veranderen? Ik zou zeggen, plak een RTM-sticker op de RC en in de winkels ermee....
ik verwacht dat ze nog wel wat bugs en optimalisaties kunnen doen voor de RTM.
daarnaast is het belangrijk dat ze hardware leveranciers de tijd geven om drivers te optimalizeren voor de RTM zodat het Vista fiasco achterwege blijft. Vista heeft toch vooral de slechte naam gekregen omdat hardware leveranciers geen of slechte drivers beschikbaar hadden voor Vista.
pi_68932524
ik kom toch nog best wat bugjes tegen eigenlijk. allereerst het probleem met geluid, schijnen meer mensen last van te hebben.
en ik heb regelmatig dat ik met rechtermuisknop op bestanden geen optie krijgen om te knippen/verwijderen, alleen kopiëren staat er dan, beetje vreemd.
pi_68932579
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:04 schreef Incolumis het volgende:
ik kom toch nog best wat bugjes tegen eigenlijk. allereerst het probleem met geluid, schijnen meer mensen last van te hebben.
en ik heb regelmatig dat ik met rechtermuisknop op bestanden geen optie krijgen om te knippen/verwijderen, alleen kopiëren staat er dan, beetje vreemd.
Ik heb ze eerlijk gezegd nooit gehoord.
Heb je update of clean install gedaan? Alle updates gedraaid?

Bedoel je met het geluid het mp3-probleem (wat al maanden verholpen is) of gewoon driver-probleem?
pi_68932735
clean install, alle updates
denk zelf dat het een S-ATA probleem is, aangezien ik een paar standaard S-ATA dingen in Systeem heb staan, ipv het benoemd te zijn met merknaam etc. bij elk beetje laden van de hdd, en videointensieve dingen, zoals scrollen, hoor je veel crackling bij geluiden, muziek wordt zelfs vertraagd. zal vanavond wel effe wat proberen op te nemen zodat je het kunt horen
pi_68935008
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:04 schreef Incolumis het volgende:
Klinkt als een rechtenprobleem, waarbij je geen aanpassingen mag doorvoeren op die folder
pi_68935358
ja vreemd als ik toch als enige user erop zit, en ik administrator ben....
pi_68935434
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:32 schreef Incolumis het volgende:
ja vreemd als ik toch als enige user erop zit, en ik administrator ben....
een useraccount met admin rechten en administrator zijn worden helaas door W7 ook nog steeds als 2 verschillende dingen gezien
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:43:07 #167
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68935716
werkt zeer goed tov Vista .

Heb alleen heel soms een bugje dat de nieuwe taskbar af en toe gaat flikkeren bij sommige programma's (firefox en notepad++), maar zal vast al gemeld zijn.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_68936921
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

een useraccount met admin rechten en administrator zijn worden helaas door W7 ook nog steeds als 2 verschillende dingen gezien
dat lijkt me normaal hoor ? als jij je user admin rechten geeft betekent dat niet dat jouw user account opeens het administrator account wordt

hoe dan ook, zou het wel zo moeten zijn dat je dan voldoende rechten hebt om allerlei zaken uit te voeren.

wat betreft het geluidprobleem waar hierboven over gesproken werd. Dat lijkt me een driverprobleem...
pi_68937003
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat lijkt me normaal hoor ? als jij je user admin rechten geeft betekent dat niet dat jouw user account opeens het administrator account wordt

hoe dan ook, zou het wel zo moeten zijn dat je dan voldoende rechten hebt om allerlei zaken uit te voeren.

wat betreft het geluidprobleem waar hierboven over gesproken werd. Dat lijkt me een driverprobleem...
in XP kon je veel meer met een admin user account.
Nu als je soms gewoon je systeem ff wil beheren kan je het niet eens met je admin useraccount

Maar ik had ook wat gekloot met de NTFS permissions van m'n 2e HD, die had ik niet geformatteerd, en had nog wel wat voeten in de aarde, omdat hij schijnbaar de oude XP NTFS permissions had over genomen, en ik dus niet direct op mn clean W7 install overal lees- en schrijfrechten had
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:14:12 #170
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_68943587
De Citrix Program Neighborhood 11 werkt niet in Windows 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Morpheus2002 op 12-05-2009 16:22:15 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_68952827
Ik heb hem vandaag toch ook maar even geinstalleerd als dual boot en ik weet het niet, hoor..

Uiteindelijk weet ik dat het allemaal een hele verbetering is tov Vista, en ik vind het mediacenter erg leuk, al is het verder niets bijzonders qua gebruikersgemak.

Maar is het nou echt de bedoeling dat de paar oudjes die nog een pc of laptop aanschaffen zich compleet bejaard en bang moeten gaan voelen?

Je email aan je live id koppelen, alles moet interactief zijn, alles moet het internet op ipv op je eigen pc.
Verwachten ze nu echt dat de gemiddelde leken boven de 40 hier nog 1 bal van begrijpen of hier mee om kunnen en willen gaan?

Windows Live is 1 grote online foto/video/profiel/email/chat rotzooi bij elkaar gepropt en nu word je nog meer die hoek ingedrukt om het te moeten gaan gebruiken als substantieel o nderdeel van je besturingssysteem...
Leuk voor jongeren, maar wel een beetje overkill.

Voor de rest erg leuk, dat heen en weer gaan met je windowtje enzo, en ik ga ervan uit dat het wat minder geheugen zuigt dan Vista, dus dat is ook goed, ik vind het prima dus.
Maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen door de bomen het bos niet meer zien..
Zullen straks wel een hoop vragen komen, waar hun emailprogramma gebleven is.
pi_68954752
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:44 schreef Lamon het volgende:
Ik heb hem vandaag toch ook maar even geinstalleerd als dual boot en ik weet het niet, hoor..

Uiteindelijk weet ik dat het allemaal een hele verbetering is tov Vista, en ik vind het mediacenter erg leuk, al is het verder niets bijzonders qua gebruikersgemak.

Maar is het nou echt de bedoeling dat de paar oudjes die nog een pc of laptop aanschaffen zich compleet bejaard en bang moeten gaan voelen?

Je email aan je live id koppelen, alles moet interactief zijn, alles moet het internet op ipv op je eigen pc.
Verwachten ze nu echt dat de gemiddelde leken boven de 40 hier nog 1 bal van begrijpen of hier mee om kunnen en willen gaan?

Windows Live is 1 grote online foto/video/profiel/email/chat rotzooi bij elkaar gepropt en nu word je nog meer die hoek ingedrukt om het te moeten gaan gebruiken als substantieel o nderdeel van je besturingssysteem...
Leuk voor jongeren, maar wel een beetje overkill.

Voor de rest erg leuk, dat heen en weer gaan met je windowtje enzo, en ik ga ervan uit dat het wat minder geheugen zuigt dan Vista, dus dat is ook goed, ik vind het prima dus.
Maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen door de bomen het bos niet meer zien..
Zullen straks wel een hoop vragen komen, waar hun emailprogramma gebleven is.
Wat zit je nu te zaniken over Windows Live? Ik gebruik echt helemaal niks van Windows Live
pi_68955221
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Wat zit je nu te zaniken over Windows Live? Ik gebruik echt helemaal niks van Windows Live
Jij niet nee, maar iemand die gewend is om zijn of haar standaard email programma op te starten, moet ineens zoeken naar een emailprogramma wat er niet is...
Waarom meteen weer alles op jezelf betrekken?

Ik heb het over huis, tuin en keuken gebruikers, die door windows verteld worden, dat ze alles maar via Windows Live moeten gaan doen...en ik zanik niet, ik heb een mening, dankjewel.
pi_68955965
ik heb dus 2 taakbalkitems als ik msn opstart.
de ene is alleen mijn plaatje en die andere de messenger zelf.
ik heb taakbalk vista style (gewoon rechthoekige balken ipv kleine vierkantjes).

hoe kun je die samenvoegen? als je nu msn opstart heb je gelijk 2 dingen onderin je taakbalk, beetje nutteloos en kost ruimte
pi_68957966
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:35 schreef Lamon het volgende:

[..]

Jij niet nee, maar iemand die gewend is om zijn of haar standaard email programma op te starten, moet ineens zoeken naar een emailprogramma wat er niet is...
Waarom meteen weer alles op jezelf betrekken?

Ik heb het over huis, tuin en keuken gebruikers, die door windows verteld worden, dat ze alles maar via Windows Live moeten gaan doen...en ik zanik niet, ik heb een mening, dankjewel.
Wellicht heeft het te maken met regels van de Europese Commissie. Die ziet eigenlijk het liefst dat Microsoft alleen een kernel levert, want al dat andere is toch maar concurrentievervalsing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')