Macrium reflectquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:21 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand een goed programma om een image van je windows te maken? Ik deed het wel eens met true image van acronis (als ik het goed heb), maar die had nogal eens de eigenaardige gewoonte om bij het terugzetten ineens te melden dat de image niet geldig was.
Ziet er goed uit, maar helaas is die niet gratisquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:50 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Macrium reflect
maak er al zo'n jaar gebruik van. zit ook een functie in om n linux boot cd te maken om te restoren
Windows heeft zelf een functie om een image te maken.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:21 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand een goed programma om een image van je windows te maken? Ik deed het wel eens met true image van acronis (als ik het goed heb), maar die had nogal eens de eigenaardige gewoonte om bij het terugzetten ineens te melden dat de image niet geldig was.
Maar de LiveCD van Clonezilla werkt echt prima.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Windows heeft zelf een functie om een image te maken.
Dat zal bestquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar de LiveCD van Clonezilla werkt echt prima.
http://www.macrium.com/reflectfree.aspquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:59 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar helaas is die niet gratisZal eens kijken of clonezilla wat is
Edit: en ik kan hem ook niet 'via via' vinden..
Omg..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Rechtsklik op je desktop > View > Show desktop icons per ongeluk uitgevinkt?quote:Op zondag 10 mei 2009 17:45 schreef popolon het volgende:
Er zijn nog wel wat dingen te verbeteren maar goed, 't is nog niet officieel uit. Wel erg snel moet ik zeggen.
Raar ding nu weer: Ik kan geen shortcuts meer op m'n desktop zetten. Die is nu helemaal leeg, IE en trashcan icon zijn ook plots verdwenen.
Verrek, je hebt gelijk.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:50 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Rechtsklik op je desktop > View > Show desktop icons per ongeluk uitgevinkt?
boot.ini in je msconfigquote:Op zondag 10 mei 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:
Is het ook mogelijk het dualbootmenu aan te passen? Hij gaat nu automatisch naar W7 na 30 seconden en Vista kan je alleen maar aanklikken. Maar ik wil eigenlijk dat de computer binnen een seconde of twee naar Vista gaat tenzij ik W7 aanklik. Is dat ergens in te stellen?
ik heb m nu een paar dagen, maar eigenlijk nog helemaal niks vastgelopen oidquote:
Je wilt de stationsletters veranderen? Dat kan als je rechts op 'computer' klikt, en dan als het goed is naar drivemanager (of iets in die geest), en dan rechtsklikken op de desbetreffende partities.. Ik weet de juiste engelse namen niet.. dus je moet maar effe zoekenquote:Op zondag 10 mei 2009 23:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iemand enig idee hoe ik de verkenner weer op de ouderwetsche (xp) manier krijg?
Dus gewoon Mijn computer met onderverdeling in c:, d:, etc.?
na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat ik dezelfde webcam hebquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:42 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Mwehehehehe...In your face Logitech..
Ze supporten Vista en W7 niet voor deze webcam (quickcam zoom). Dus ze zeggen dat je een nieuwe moet kopen.
Maar ik heb aan de hand van dit bericht en een hoop gekut met die compatibility modes het toch aan de praat gekregen![]()
![]()
[..]
bron
Hij staat nu wel in de device manager als zijnde een quickcam pro 4000, terwijl het een quickcam zoom is, maar dat boeit niet
Je start Verkenner op en klikt op Computer. Dat is toch niet zo lastig?quote:Op zondag 10 mei 2009 23:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iemand enig idee hoe ik de verkenner weer op de ouderwetsche (xp) manier krijg?
Dus gewoon Mijn computer met onderverdeling in c:, d:, etc.?
Waarom zou je een programma installeren om zoiets simpels te doen? Via msconfig kan je perfect het standaard OS en de bootloader tijd instellenquote:Op zondag 10 mei 2009 22:35 schreef Merkie het volgende:
Boot.ini is zóóó XP. Gewoon EasyBCD downloaden, daarmee kan het heel makkelijk.
http://drop.io/download/4(...)ball.zip/pinball.zipquote:Op zondag 10 mei 2009 23:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hee, waar is trouwens pinball gebleven?
Ohja, klopt. Ik las alleen boot.ini, maar Vista en W7 werken niet meer met een boot.ini dus daar reageerde ik eigenlijk op. Wist niet dat je ook via msconfig de bootopties kon aanpassen.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je start Verkenner op en klikt op Computer. Dat is toch niet zo lastig?
[..]
Waarom zou je een programma installeren om zoiets simpels te doen? Via msconfig kan je perfect het standaard OS en de bootloader tijd instellen
Nee, ik bedoel de klassieke weergave zoals ik die uit 95, 98 en xp gewend ben.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je start Verkenner op en klikt op Computer. Dat is toch niet zo lastig?
er is geen klassieke weergave. wat enigszins overeenkomt is als je in het linkergedeelte rechtsklikt op een leeg stuk en kiest voor "show all folders"quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de klassieke weergave zoals ik die uit 95, 98 en xp gewend ben.
Zo dus:
[ afbeelding ]
bedoel je die mappenstructuur aan de linkerkant?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zo dus:
[ afbeelding ]
Ja handig, extra software downloaden voor iets wat ook voor normaal gebruik prima via msconfig is te configurenquote:Op zondag 10 mei 2009 22:35 schreef Merkie het volgende:
Boot.ini is zóóó XP. Gewoon EasyBCD downloaden, daarmee kan het heel makkelijk.
dat lijkt toch erg veel op dit?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zo dus:
[ afbeelding ]
Hmm, niet dat ik weet. Misschien kun je dezelfde stappen uitvoeren als ik gedaan heb, maar dan niet x64 als map nemen, maar die gewone?quote:Op zondag 10 mei 2009 23:26 schreef SubSun het volgende:
[..]
na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat ik dezelfde webcam heb
heb je toevallig ook een fix voor de 32bit versie?
Dat zal dan dus wel half juni 2010 wordenquote:Op maandag 11 mei 2009 19:28 schreef elfzesendertig het volgende:
Windows 7 komt rond december uit.
http://gizmodo.com/524850(...)l-launch-by-december
Denk het niet, de eerste beta builds waren al ontzettend stabiel (in tegenstelling tot de Vista beta's). RC1 voelt al aan als een final.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zal dan dus wel half juni 2010 worden
Dat wel jaquote:
De systemen waarop ik het geprobeerd heb geven geen krimp, crashen nooit en zijn bovendien razendsnel (sneller dan Vista). Wat voor problemen heb jij ermee dan? En kom je van XP of Vista? Als je van XP komt heb je kans dat je slechte drivers hebt.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:56 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat wel jaIk had al snel mijn dosis BSOD's, foutmeldingen, vastlopers e.d. weer te pakken
.
Nee, zonder gekkigheid, het liep wel lekker, maar om nou te zeggen dat het als een final aanvoelt?
mja, zeker wel...ik denk dat jij de problemen die je nu had ook met een final zou kunnen hebben.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:56 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat wel jaIk had al snel mijn dosis BSOD's, foutmeldingen, vastlopers e.d. weer te pakken
.
Nee, zonder gekkigheid, het liep wel lekker, maar om nou te zeggen dat het als een final aanvoelt?
Mijn desktop draait ook als een tierelier met de RC1quote:Op maandag 11 mei 2009 20:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ma, zeker wel...ik denk dat jij de problemen die je nu had ook met een final zou kunnen hebben.
het ligt vooral aan drivers en andere meuk die je er evt op had staan die dat soort zaken veroorzaken.
hier in ieder geval op drie systemen zonder problemen de RC1
hier ook nog steeds geen vastloper oid gehad eigenlijk..quote:Op maandag 11 mei 2009 20:31 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Mijn desktop draait ook als een tierelier met de RC1
Ja hoor, dat kan via MSConfig > Boot tab. Handig! (Ach ja, laat ik zelf het antwoord maar geven anders duurt het zo lang...quote:Op zondag 10 mei 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:
Is het ook mogelijk het dualbootmenu aan te passen? Hij gaat nu automatisch naar W7 na 30 seconden en Vista kan je alleen maar aanklikken. Maar ik wil eigenlijk dat de computer binnen een seconde of twee naar Vista gaat tenzij ik W7 aanklik. Is dat ergens in te stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |