abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:12:27 #151
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68811091
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:06 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik snap je punt ook wel, die goedwillende supporters balen natuurlijk ook gewoon. Maar je snapt ook het punt als we het hebben over combi's/uitwedstrijden. Er wordt een combi opgelegd voor De Graafschap-uit, er wordt een boycot afgeroepen, maar vervolgens zitten er toch 600 man in het vak die EINDELIJK eens kunnen gaan en zo'n buscombi dus helemaal niet zo erg vinden. (Problematiek heb je bij Feyenoord ook)
Exact, zoals ik al eerder aangaf ligt daar eerder de problematiek van tegenwoordig. Geen eensgezindheid binnen de supportersgroep. Dat kan je denk ik ook niet meer veranderen. Nu niet, nooit niet.
quote:
Dan moet je dus eigenlijk gewoon, ook al is het wat onconventioneel, met zn allen voor die ingang gaan staan en zeggen 'er komt nu niemand in'. Ik ben ook goedwillend, ik knok ook nooit maar toch word ik bij wedstrijden 80 keer gefouilleerd, moet ik een pasfoto op mn SCC hebben, moet ik altijd eerst naar A'dam reizen in een vervoersmogelijkheid die ik niet kies, maar ik zal het toch moeten accepteren, ook al ben ik het er niet mee eens.

Maar even doorbijten die eerste helft, een volledig lege 1e en 2e ring komt veel beter over dan een halfvolle ring en wat mensen die er in de tweede helft even bijkomen. Maargoed, we kunnen ook allemaal weer fijn juichen, netjes onze duurdere seizoenskaart betalen en volgend jaar met z'n allen balen dat het wéér een kutseizoen is.
Oh, zo zou ik er ook over denken. Ware het niet dat het in de praktijk niet gaat lukken. Het levert je alleen maar onnodige SV's op, mensen die verbaal danwel fysiek aangevallen worden. Die groep die niet de vakken opgaat zal denk ik wel de meerderheid zijn, dan is het toch al geslaagd?
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat soort mensen zouden ze natuurlijk al niet eens de trein in moeten laten, laat staan het stadion. De capusjonnies begrijpen dat.
Dan zou voortaan de Arena voor de helft gevuld zijn, de Kuip ook trouwens.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:13:45 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68811130
De seizoenskaart verhoging is wel de grootste schande vind ik nog van Ajax' kant.

Knikker toch gewoon Luque eruit, zelfde resultaat. Een keer een ECHT gebaar zal er toch niet komen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_68811148
100% dat de ME langskomt, dat kan iedereen nu al raden maar ik ga ook wel de 2e helft naar binnen want hoor dat het echt gekkenhuis word.
pi_68811184
Ik ben benieuwd naar de mening van Barca over deze actie. Die heeft er altijd wel een heldere kijk op.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:15:10 #155
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68811186
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:13 schreef HeatWave het volgende:
De seizoenskaart verhoging is wel de grootste schande vind ik nog van Ajax' kant.

Knikker toch gewoon Luque eruit, zelfde resultaat. Een keer een ECHT gebaar zal er toch niet komen...
Als je gewoon Luque eruit knikkert moet Ajax zijn contract afkopen, dus dat lijkt me niet slim.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:15:28 #156
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68811196
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:14 schreef Jasza het volgende:
100% dat de ME langskomt, dat kan iedereen nu al raden maar ik ga ook wel de 2e helft naar binnen want hoor dat het echt gekkenhuis word.
ME is allang op de hoogte, wordt gezellig
Die jongens houden er ook wel van om een klapje uit te delen hier en daar
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_68811219
Waarom niet gewoon met z'n allen naar binnen en dan met de rug naar het veld gaan staan?
pi_68811235
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:15 schreef Nashje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mening van Barca over deze actie. Die heeft er altijd wel een heldere kijk op.
Misschien kan Barça even komen zeiken aan de ingang, dan word het best gezellig
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:17:26 #159
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68811261
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom niet gewoon met z'n allen naar binnen en dan met de rug naar het veld gaan staan?
Waarom niet gewoon thuisblijven?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_68811263
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft net met Rijkaard gesproken, en de eerste gesprekken met Ajax zijn gevoerd vanmorgen
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:17:49 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68811271
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:15 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Als je gewoon Luque eruit knikkert moet Ajax zijn contract afkopen, dus dat lijkt me niet slim.
Nou ja, in spanje laat blijven zoals ie zelf wil dan .
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:21:07 #162
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68811382
Ik zat nog even die foto samenvatting van Ajaxlife te bekijken. (1 jaar van Basten) eigenlijk zegt deze ene foto alles over jullie seizoen natuurlijk.

vrijdag 8 mei 2009 @ 15:22:34 #163
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_68811428
Het is natuurlijk een spannende actie, maar het zal (wederom) 0,0 effect hebben.
Ik ga zondag (zeer waarschijnlijk) ook het stadion niet in omdat ik er gewoon even schijtgenoeg van heb, maar het is inmiddels al overduidelijk dat je als supporter van welke Nederlandse voetbalclub dan ook gewoon een inkomstenbron bent en helemaal niks meer dan dat.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:23:17 #164
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68811451
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:13 schreef HeatWave het volgende:
Is een mooie column over geschreven door Menno Pot:
quote:
Het is al jaren niet meer echt leuk om het voetbal van Ajax te volgen, maar des te meer vermaak bieden de redeneringen en verklaringen die de club in dit soort tijde doet uitgaan. Slappe lach verzekerd. Serieus: voor je wekelijkse portie fantasie, creativiteit en beweeglijkheid moest je tot 1998 bij de voetballers van Ajax zijn, maar nu bij de directeuren en de pr-afdeling.

Eerste voorbeeldje: de interviews die onze algemeen directeur Rik van den Boog gaf na de uitwedstrijd bij Sparta Rotterdam. Op de suggestie dat er geen chemie is tussen Marco van Basten en de spelersgroep reageerde Van den Boog met de woorden: "Die is er wél. De spelersgroep is ook zelf schuldig aan de resultaten."

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij zegt hij dus: "Het feit dat niet alleen de trainer maar ook de selectie er een potje van maakt, geeft aan dat er tussen hen wel degelijk chemie is." Ik zweer het je: zo onnavolgbaar heeft alleen Ajax ze in huis.

Het officiële pr-hoogtepunt van Ajax is elke zomer de brief aan de seizoenkaarthouders, waarin traditioneel moet worden worden uitgelegd waarom na wéér een kutseizoen de seizoenkaarten wéér duurder gaan worden.

Mijn seizoenkaart voor dit seizoen kostte 200 euro. Volgend seizoen wordt dat 220 euro. 10% duurder, denk ik dan. Maar nee, zo drukt Ajax me op het hart, dat zie ik dus helemaal verkeerd. Ik citeer de brief van Ajax: "Met een seizoenkaart kreeg je altijd 17 wedstrijden voor de prijs van 13, komend seizoen is de seizoenkaart nog meer in waarde gestegen omdat de prijzen van de losse wedstrijdkaarten omhoog gaan."

En dit is dus geen geintje van mij, hè. Het staat er echt.

Geen speld tussen te krijgen, deze virtuoze variant op de aloude cirkelredenering: de seizoenkaart is duurder geworden, omdat losse kaarten duurder worden. Tja, overmacht. Sommige dingen heb je nu eenmaal niet de hand, als club. De losse kaarten worden duurder: dan moet je wel meegaan met de ontwikkelingen. Snap ik best.

Ik denk dat de opstellers van deze brief een avondje samen hebben zitten brainstormen. Natje, droogje, de dames scrabbelend aan de achtertafel.... Jongens, hoe verpakken we dit? Ineens mept er iemand met de vlakke hand op tafel: hebbes! Nog even een beetje schuiven met de woorden - en ik vermoed dat ze daarna hikkend van het lachen van de bank gerold zijn.

Helaas wisten ze het hoge niveau niet tot het einde van de brief vast te houden. In de alinea die volgt raffelen ze het een beetje af: "Daarnaast wordt op een aantal vakken op de korte en hoekzijde de prijs aangepast aan de marktprijs." Marktprijs...? Klinkt heel officieel, maar slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Net als dit: "Na vergelijking van prijzen bij voetbalclubs in binnen- en buitenland bleek Ajax [op de eretribune] een laag prijsniveau te hanteren."

Wanneer je Ajax vergelijkt met de gemiddelde topclub uit de toplanden van Europa, zal het vast en zeker waar zijn. Maar is die vergelijking relevant? Vergelijk Ajax eens met de Eredivisie-clubs waar we de laatste jaren ónder zijn geëindigd in de Eredvisie. Of neem de competities van Portugal en Roemenië. Die zijn van een hoger niveau dan de Nederlandse (kijk maar naar de UEFA-ranking). Ik heb eens vluchtig gegoogeld wat het in die landen kost, een seizoenkaartje eretribune bij de gemiddelde club die de laatste vijf seizoenen geen kampioen is geworden.

Mwah, laat ik zeggen dat ik over die relatief goedkope eretribune dan wel een weddenschapje aandurf.

Beetje jammer, zo"n goedkoop leugentje, maar goed: na dat briljante, surrealistische lulverhaal over die duurder geworden losse kaarten, kon het creatieve team achter deze brief bij mij wel een potje breken. Ik kijk nu al uit naar de brief van volgend jaar. Die is op dit moment de belangrijkste reden voor mij om nog een seizoenkaart voor Ajax aan te schaffen, geloof ik.

O ja, nog één ding. Tijdens het googelen stuitte ik bij toeval ook op een bericht op de website van Celtic: als gebaar naar de trouwe aanhang heeft men daar voor het tweede opeenvolgende seizoen besloten de seizoenkaartprijzen te ‘bevriezen". Waarom kan dat bij Celtic wél, vroeg ik me af, en bij Ajax niet? Na even zoeken had ik het antwoord: de prijzen voor losse kaarten blijven bij Celtic óók gelijk.

Ja, zo kan ik het ook, Celtic. Dan heb je als club natuurlijk makkelijk praten.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:23:28 #165
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_68811461
Je kan je natuurlijk wel afvragen of een protest nu nog zoveel zin heeft. Ik denk dat iedereen bij de club wel weet dat de supporters not amused zijn. Zo'n beetje elke keer dat de bus is geblokkeerd of supporters verhaal kwamen halen bij de training is op TV gekomen. Bovendien is Van Basten al vertrokken.
pi_68811486
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:50 schreef denthemen het volgende:
Die "gasten" waar mensen altijd maar zonder respect over spreken, dat zijn wel de mannen die elke uitwedstrijd gaan. Hoe kut het nu ook gaat, ze zijn er de volgende keer gewoon weer, Hamburg uit? 4000 man binnen een paar dagen, 1000 man naar Italie, noem maar op! Je moet juist respect hebben dat zij dit organiseren, voor hun club waar ze dagelijks zien hoe klote het gaat
Ze mogen natuurlijk een collectief besluit nemen voor hun groep. Maar ze moeten geen supporters gaan duperen die het daar niet mee eens zijn. Dat vind ik respectloos.
pi_68811559
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk wel afvragen of een protest nu nog zoveel zin heeft. Ik denk dat iedereen bij de club wel weet dat de supporters not amused zijn. Zo'n beetje elke keer dat de bus is geblokkeerd of supporters verhaal kwamen halen bij de training is op TV gekomen. Bovendien is Van Basten al vertrokken.
Gaat puur om de spelers, afgelopen zondag ook hoor.

Die moeten is weten wat wij allemaal voor de club over hebben etc.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:27:14 #168
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68811577
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:24 schreef toma het volgende:

[..]

Ze mogen natuurlijk een collectief besluit nemen voor hun groep. Maar ze moeten geen supporters gaan duperen die het daar niet mee eens zijn. Dat vind ik respectloos.
Van de andere kant, waar is als trouwe supporter je zelfrespect als je zondag doodleuk naar het stadion gaat en roept 'Hup hup Urby, schop die bal in het doel!'. 'Ja goed zo Ajax, zet 'm op tegen Twente!'. 'Kom op jongens, doe je best en ik sta op de banken!'

Het enige wat hier respectloos is is hoe die Ajaxspelers ons als supporters te kakken hebben gezet. En dat wij daar voor volgend jaar ook mooi flink wat meer voor mogen gaan betalen ook.
pi_68811583
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:24 schreef toma het volgende:

[..]

Toma heb je soms een kaartje voor zuid?

Tsja weetje waarom het zo moet, anders gaan er alsnog mensen van 410 op dat vak staan en dan is de actie helemaal niks waard.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:29:22 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68811655
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef Silenus het volgende:

[..]

Is een mooie column over geschreven door Menno Pot:
[..]

Mooi stukje idd .

Sja, niet dat het haalbaar is, maar het einige wat je er tegen kan doen is massaal geen seizoenskaart kopen .
Get woke, go broke!
pi_68811762
Erg mooi stuk van Pot. Hulde .
pi_68811777
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef Jasza het volgende:

[..]

Toma heb je soms een kaartje voor zuid?

Tsja weetje waarom het zo moet, anders gaan er alsnog mensen van 410 op dat vak staan en dan is de actie helemaal niks waard.
Nee ik heb geen kaart maar ik vind dat die groep die dit wil bewerkstelligen het niet kan maken om andere supporters de toegang te weigeren. Ik kan me er alles bij voorstellen bij deze actie maar je kunt het niet maken.
pi_68811882
Jammer dat mensen zelf niet mogen kiezen of ze wel of niet het vak op gaan. Ik ben blij dat ik niet op zuid zit, walgelijke actie
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_68811999
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:35 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Jammer dat mensen zelf niet mogen kiezen of ze wel of niet het vak op gaan. Ik ben blij dat ik niet op zuid zit, belachelijke actie
Inderdaad. Die supportersgroepen beslissen over de tijdsbesteding van supporters die misschien niets met deze actie te maken willen hebben. Respectloos vind ik het.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:40:09 #175
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68812034
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef Silenus het volgende:

[..]

Van de andere kant, waar is als trouwe supporter je zelfrespect als je zondag doodleuk naar het stadion gaat en roept 'Hup hup Urby, schop die bal in het doel!'. 'Ja goed zo Ajax, zet 'm op tegen Twente!'. 'Kom op jongens, doe je best en ik sta op de banken!'
Nieuw realisme? Of gewoon lekker een middagje voetbal, dat het bij Ajax is komt mooi uit, want die winnen nog wel eens op regelmatiger basis dan lokale club Volendam, Top Oss of Haarlem.
Ik snap exact wat je bedoeld Silenus, echt, maar voor een supporter van een provincieclubje zoals ik leest het best raar om te zien dat men bij Ajax de boel voor iedereen wil gaan blokkeren omdat ze 3e of 4e worden in de competitie.
15 andere clubs die zo met jullie huidige plaats op de ranglijst zouden willen ruilen hoor.

Natuurlijk begrijp ik dat jij en anderen vinden dat Ajax gewoon elke keer bovenaan moet staan, of in ieder geval 2e met minimale afstand van de kampioen. Liefst PSV als het even kan.
Maar misschien werkt dat niet meer zo, misschien is het materiaal er gewoon niet meer naar. Misschien is het al mooi dat je zo lang mee kan doen. Misschien moet je accepteren dat er niet een constant hoog niveau door deze spelers gehaald kan worden, misschien is het gewoon zo dat Ajax door alle andere clubs verslagen kan worden. Nieuw realisme, ik herhaal het nog maar eens.
En dan denk ik nog steeds dat een groot deel van de supporters dat niet eens boeit, want Ajax, Ajax is normaal de beste en wij willen een potje voetbal zien, tegen die boeren uit Twente. Dus aan de kant.
quote:
Ja, zo kan ik het ook, Celtic. Dan heb je als club natuurlijk makkelijk praten.
pi_68812059
Jullie moeten niet zo janken, als dat vak alsnog halfvol zit heeft het geen nut.
De mensen die wel willen gaan hebben gewoon een keer pech.
Dit zijn de echte supporters, de mensen die dus heel veel voor de club overhebben, niet het klapvee wat toch wel komt opdraven voor een dagje uit en het eigenlijk weinig interesseert of Ajax nou wint of verliest.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:43:20 #177
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68812130
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
Ik zat nog even die foto samenvatting van Ajaxlife te bekijken. (1 jaar van Basten) eigenlijk zegt deze ene foto alles over jullie seizoen natuurlijk.

[ afbeelding ]
Deze melaatse had echt nooit geweten dat hij zo bekend zou worden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68812152
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:41 schreef navigator het volgende:
Jullie moeten niet zo janken, als dat vak alsnog halfvol zit heeft het geen nut.
Dit zijn de echte supporters, de mensen die dus heel veel voor de club overhebben, niet het klapvee wat toch wel komt opdraven voor een dagje uit en het eigenlijk weinig interesseert of Ajax nou wint of verliest.
Onzin.
Elke betalende supporter heeft evenveel recht.
Als men de wedstrijd wil kijken dan moet men daar maar respect voor hebben.
Actie is goed, maar niet ten koste van anderen die het niet op die manier willen uiten.
pi_68812182
quote:
Als je er zo over denkt heb je echt weinig respect voor anderen. Wat de harde kern organiseert moeten ze helemaal zelf weten, maar ze hebben niet het recht om andere supporters de toegang te weigeren ongeacht of ze 'echte' supporters zijn.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:45:58 #180
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68812230
Met deze aktie naai je toch je medesupporters? Wat "doe je" Ajax hier nou mee aan?
Ga dan de bestuurskamer bezetten ofzo, Denk je dat de wedstrijd een half uur wordt uitgesteld?
Dat het bestuur, dat bitterballenvretend en/of lachend op een balkon staat hiermee pakt?!

De enige die je naait is die gozer die naast je staat ieder weekend en wilt kijken naar ZIJN club. Waar hij ook 200 of 220 euro voor een kaart heeft betaald. En die zal het ook niet eens zijn met de gang van zaken, alleen krijg je nu dat een groep gasten het anderen gaan beletten om 90 minuten lang naar hun club te kunnen kijken....
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:46:18 #181
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_68812241
quote:
Wat een onzin zeg. Dat je zelf niet gaat is prima, maar anderen de toegang ontzeggen is ronduit asociaal.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_68812244
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:44 schreef toma het volgende:

[..]

Als je er zo over denkt heb je echt weinig respect voor anderen. Wat de harde kern organiseert moeten ze helemaal zelf weten, maar ze hebben niet het recht om andere supporters de toegang te weigeren ongeacht of ze 'echte' supporters zijn.
Of andere hebben geen respect voor de actie
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:46:49 #183
13462 BansheeBoy
pi_68812259
Seedorf heeft alles. En als je een leiderfiguur zoekt die respect afdwingt in de kleedkamer moet je hem hebben.

En niet alleen dat: wat dacht je van zijn kwaliteiten op het veld? Die zijn echt niet gering. Als hij vóór elke wedstrijd zijn prijzenlijstje opleest in de kleedkamer van de tegenpartij sta je al 1-0 voor.

Hij is ook erg sympathiek, die glimlach en zijn charisma zijn aanstekelijk bij de jonge honden van de selectie.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_68812277
Goed van Van den Boog, maar wat een fucking kleuterklas is het toch.
quote:
Algemeen directeur van Ajax Rik van den Boog sprak vrijdag de selectie van Ajax voor de training toe. Van den Boog wilde nog een woordje kwijt over het vertrek van trainer/coach Marco van Basten.

Van den Boog liet niet veel los over zijn boodschap. "Maar ik heb de spelers wel een spiegel voorgehouden", zei hij. "Aan de andere kant moeten we ook weer verder. We moeten proberem om hier sterker uit te komen."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:48:15 #185
13462 BansheeBoy
pi_68812316
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:47 schreef Dvm86 het volgende:
Goed van Van den Boog, maar wat een fucking kleuterklas is het toch.
[..]

Dit is toch niet meer dan normaal? Puur sociologisch gezien is dit een logische zet. Ja.

²
pi_68812401
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Seedorf heeft alles. En als je een leiderfiguur zoekt die respect afdwingt in de kleedkamer moet je hem hebben.

En niet alleen dat: wat dacht je van zijn kwaliteiten op het veld? Die zijn echt niet gering. Als hij vóór elke wedstrijd zijn prijzenlijstje opleest in de kleedkamer van de tegenpartij sta je al 1-0 voor.

Hij is ook erg sympathiek, die glimlach en zijn charisma zijn aanstekelijk bij de jonge honden van de selectie.

²
pi_68812521
Ik had al het vermoeden dat ik aardig wat reacties zou krijgen op mijn standpunt.
Wat voor supporters zijn het eigenlijk die zondag lekker naar Ajax willen om een wedstrijdje kijken? Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd?!
Ajax is op sterven na dood en de fanatiekelingen pikken dat niet. En dat moet de gewone suppoerter dan maar even slikken voor een zondagje.
Mijn idee is overigens dat helemaal niemand zou moeten gaan zondag maar dat is helaas niet haalbaar.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_68812638
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:53 schreef navigator het volgende:
Ik had al het vermoeden dat ik aardig wat reacties zou krijgen op mijn standpunt.
Wat voor supporters zijn het eigenlijk die zondag lekker naar Ajax willen om een wedstrijdje kijken? Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd?!
Ajax is op sterven na dood en de fanatiekelingen pikken dat niet. En dat moet de gewone suppoerter dan maar even slikken voor een zondagje.
Mijn idee is overigens dat helemaal niemand zou moeten gaan zondag maar dat is helaas niet haalbaar.
Ik ben het wel met je eens. En als ik een seizoenkaart zou hebben zou ik ook niet gaan. Maar de supporters moeten zelf beslissen of ze wel of niet gaan. Het lijkt wel een dictatuur onder de supporters op deze manier. Daar komt nog gezeik van dat weet ik zeker.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:59:24 #189
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68812781
quote:
Weet je wat jammer is, dat jij supporters in hokjes plaatst.
"De die hard"
" De sukkel die toch niets te doen had"

Kansloos naar mijn mening, iedere supporter moet zich aan de zelfde regels houden, moet dezelfde prijs betalen voor een kaart etc. Juist al die verschillende mensen geeft toch een onwijze sfeer.

"Dat lekkere wijf die er altijd is, maar met die lul van een gozer"
"Die kale dikke neger, maar dat schijnt een advocaat te zijn"
"Jack Spijkerman, maar wat lult die nou"

My two cents...

Niet zo van, hij heeft de grootste bek dus hij heeft het voor het zeggen, wat een gelul zeg!
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:59:35 #190
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68812794
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:40 schreef Prosac het volgende:

[..]

Nieuw realisme? Of gewoon lekker een middagje voetbal, dat het bij Ajax is komt mooi uit, want die winnen nog wel eens op regelmatiger basis dan lokale club Volendam, Top Oss of Haarlem.
Ik snap exact wat je bedoeld Silenus, echt, maar voor een supporter van een provincieclubje zoals ik leest het best raar om te zien dat men bij Ajax de boel voor iedereen wil gaan blokkeren omdat ze 3e of 4e worden in de competitie.
15 andere clubs die zo met jullie huidige plaats op de ranglijst zouden willen ruilen hoor.

Natuurlijk begrijp ik dat jij en anderen vinden dat Ajax gewoon elke keer bovenaan moet staan, of in ieder geval 2e met minimale afstand van de kampioen. Liefst PSV als het even kan.
Maar misschien werkt dat niet meer zo, misschien is het materiaal er gewoon niet meer naar. Misschien is het al mooi dat je zo lang mee kan doen. Misschien moet je accepteren dat er niet een constant hoog niveau door deze spelers gehaald kan worden, misschien is het gewoon zo dat Ajax door alle andere clubs verslagen kan worden. Nieuw realisme, ik herhaal het nog maar eens.
En dan denk ik nog steeds dat een groot deel van de supporters dat niet eens boeit, want Ajax, Ajax is normaal de beste en wij willen een potje voetbal zien, tegen die boeren uit Twente. Dus aan de kant.
Het gaat er niet eens om dat we geen kampioen worden, of dat we wel eens een wedstrijdje kunnen verliezen. Natuurlijk kan dat, geen probleem, als - je - er - maar - voor - gaat.
Elke Ajaxsupporter weet dat we de CL niet kunnen winnen met dit eltal, en we verwachten ook niet elke dag een 7-0. Maar wat we NIET accepteren is dat we met deze apathische mongolenbende constant de bietenbrug opgaan bij een club die in ALLES (behalve teamspirit en inzet) de mindere is van Ajax. Als wij spelers als Yuri Rose en Duplan en weet-ik-veel-hoe-die-gasten-heten in ons elftal hadden staan en we werden 8e, PRIMA, dan hing ik nu in de gordijnen.

Maar met die elftal is het een grove schande dat je met grote uitslagen wordt weggespeeld tegen clubs die de week daarvoor gewoon een kutpot afleggen tegen De Graafschap en Willem II. En het is niet een gevoel wat alleen dit seizoen effe speelt, dat het allemaal wat minder gaat, want het gaat dus al járen minder (lees: gigantisch kut). Bij Ajax is 3e of 4e niet 'wel ok, niet eens zo slecht', maar gewoon een drama. En als wij dit gaan accepteren, dat top-5 sowieso wel mooi is, dan zijn wij binnen 5 jaar een tweede Feyenoord en worden we nóóit meer kampioen. En niemand maakt mij wijs dat wij mindere spelers hebben dan FC Twente of AZ.

En daarbij, iedereen kan wel zeggen dat het schandalig is dat mensen gaan bepalen voor anderen, maar je hebt makkelijk praten als je alleen naar de thuiswedstrijden gaat (jeuj, 3-0 van De Graafschap gewonnen!) of erger nog alleen even op teletekst kijkt en constant dat +'je bij de tegenpartij ziet komen. Je zeurt even een uurtje op FOK dat alles de schuld van Bassie is en je gaat weer verder.
Maar als jij op zaterdagnacht een chick hebt geregeld, bij haar nakende lichaam in bed ligt maar niet kunt blijven slapen omdat je de nachttrein moet nemen omdat je zondag vroeg vanuit Utrecht naar Amsterdam moet om daar in de combibus te stappen om dan anderhalf uur voor de wedstrijd in Arnhem tegen Vitesse kou te zitten lijden en vervolgens compleet voor paal te worden gezet en daarna weer anderhalf uur terug in de bus naar Amsterdam om vervoglens weer in de trein te zitten en dit alles kost je nota bene in totaal 50 euro (lange zin ik weet het, ik put hier uit eigen ervaring), dán is het anders. Elke zondag geef je op om die gasten een wanprestatie te zien afleggen.

En ja, we zeuren veel, maar zoveel hoeven ze niet doen 'om het goed te maken'. Ze hebben 300% meer kwaliteit dan Sparta, dan is het godsonmogelijk dat jij voor de laatste kans op CL-voetbal je laat vernederen met 4-0. Als ze met 0-1 daar winnen, en wij winnen met 1-0 van Twente, ok, alsnog gematigd tevreden. Ondanks al die wanprestaties.

Ik vind het prima dat wij af en toe een wedstrijd verliezen, maar als ik merk dat ze het laten lopen word ik razend. De afgelopen jaren werden we in ongeveer 60% van de stadions wel uitgelachen door Boer Teun en Tante Sjaan, natuurlijk sta je daarboven, maar het begint langzamerhand wel vervelend te worden dat jij daar met een vol uitvak staat te schreeuwen voor elf gasten die geen seconde de indruk wekken dat ze zin hebben om te gaan voetballen.

(Zo, ik moet het soms even van me afschrijven hoor. )
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:00:17 #191
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68812820
quote:
Een supporter die ook in de "slechte tijden" (3e man, wat nou slecht) naar het stadion blijft komen om zijn cluppie te zien spelen.
Op sterven na dood.. op basis van wat denk je dat? Nog altijd de rijkste club in de Eredivisie, de aantrekkingskracht is onverminderd groot. Het was een nationaal drama dat van Basten weg ging, zo mooi als Gerri Eickhof het illustreerde. Gewoon 7 magere jaren..

maar dood, nee.. was het maar waar.
pi_68812834
Tuurlijk is het respectloos voor de mensen die wel gewoon willen gaan. Maar 1 fucking keer de 2e helft pas naar binnengaan is toch niet zo'n wereldramp? Kom op zeg. Doe gewoon mee aan deze actie, en misschien wordt het nog wel eens wat.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:03:00 #193
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68812913
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:59 schreef Silenus het volgende:

Goed verhaal...[..]
Hoe lekker was ze? Misschien kan je de woorden van Banshee gebruiken om wat visualisatie toe te voegen?

Goed verhaal en begrijp JOU volkomen, maar dan nog....
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:03:34 #194
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68812933
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:59 schreef Silenus het volgende:

heel verhaal even weggeknipt

Kijk
Duidelijk en ik snap nu -nog- beter waar bij jou de pijn zit. Ik heb er alleen nog een maar bij.. ik vermoed dat het grootste deel van NL en de Ajaxsupporters die niet zo ziet helaas en de actie niet zal begrijpen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:04:48 #195
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_68812985
Zou het echt leeg blijven? Je hebt altijd figuren die per se naar binnen willen, ben ik bang.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_68812990
Haha Silenus
pi_68813037
Ik heb zin in zondag
pi_68813056
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:04 schreef M0NTANA het volgende:
Zou het echt leeg blijven? Je hebt altijd figuren die per se naar binnen willen, ben ik bang.
En dan?
pi_68813103
Kutactie, schieten we nergens mee op.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:09:12 #200
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68813124
quote:
‘Begrip met een kanttekening’

De Supportersvereniging Ajax reageert met begrip op de aangekondigde supportersactie voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Twente. Wél vindt de 85.000 leden tellende fanclub dat iedere supporter voor zichzelf moet kunnen uitmaken of hij of zij aan de actie meedoet.

Afweging
Het is begrijpelijk dat sommige supportersgroeperingen uit frustratie een statement willen maken. De aangekondigde actie om gedurende de eerste helft weg te blijven zal een méér dan duidelijk signaal naar onze club toe zijn.

Het statement zal volgens de supportersvereniging extra krachtig zijn als iedere fan voor zichzelf de afweging kan en mag maken of hij of zij gehoor wil geven aan deze oproep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')