Waarschijnlijk bedoel je Hedera in plaats van Hedra. Hedera is de Latijnse naam voor klimop.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:49 schreef Cat22 het volgende:
Tuinvp.
Ik woon nu 2 jaar in mijn woning met tuin en missie 1 is bereikt: het hek om mijn achtertuin is begroeid met Hedra's en klimop. Heb ik tenminste weer privacy.
Missie 2 wil nog niet zo: kleur in de tuin brengen. Alles wat ik erin zet gaat óf dood of blijkt een groenbloeiende plant te zijn. Ik ben een echte tuin n00b dus ik ga binnenkort maar eens met mijn moeder shoppen.
Op mijn balkon heb ik ten minste wel al kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk, daar ga ik al.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je Hedera in plaats van Hedra. Hedera is de Latijnse naam voor klimop.
Even een goede tip voor planten die je gaat aanschaffen in een tuincentrum: kies planten die in verschillende periodes bloeien, anders zit je nog de helft van het jaar tegen een groene vlakte aan te kijken.
Hibiscus, daar had mijn moeder het ook al over.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:31 schreef Bluezz het volgende:
@ Cat22, hibiscus is een erg dankbare vaste struik, ik heb er eentje op stam. Blaadjes in het voorjaar en megaveel bloemen in de zomerEn je hoeft niet eens te snoeien!
Longkruid is ook erg leuk en ook makkelijk op moeilijke schaduwplekjes.. een zéé van bloemen in het voorjaar, wordt lekker groot en heeft prachtig wit gestippeld blad in de winter.
Ik heb een hele mooie onder de hibiscus ik zal even buiten een foto voor je maken, die bloeit nu zo leukquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
Nog tips voor bodembedekkende schaduwlievende vaste zomerbloeiers? (bescheiden verlanglijstje, ikweettut)
Weer twee punten voor Hibiscus erbij. Geen werk en bloeien als de rest het opgeeft, klinkt goed.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:46 schreef Sanne het volgende:
Hibiscus doet het altijd, ook als je niets aan je planten doet. Tenminste bij mij. Hij bloeit wel laat vind ik. Als de rest van de bloemetjes het zo'n beetje opgeven komt mijn hibiscus pas in volle glorie (augustus-oktober).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |