De 7e foto is in ieder geval Ooievaarsbek. Andere dingen kan ik vanavond misschien nog wel even nazoeken.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:17 schreef Syytön het volgende:
Ik ben even vergeten een totaalplaatje te maken van mijn tuin.![]()
Maar hier komen de planten en bloemen die ik nu heb staan, het is nog niet echt veel want alles is in augustus 2008 en dit voorjaar geplant.
Ik heb de plantjes van mijn moeder gekregen, maar ik vergeet altijd de namen. Dus willen jullie alsjeblieft de namen van de planten noemen, dan sla ik de foto's op onder de bestandsnaam van de naam van de plant.
Ik ben echt een tuinn00b.![]()
[ afbeelding ]
Plantje is nog steeds zielig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lief![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, dankjewel!quote:Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De 7e foto is in ieder geval Ooievaarsbek. Andere dingen kan ik vanavond misschien nog wel even nazoeken.
Dat heb ik ook gehad hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 08:49 schreef Cat22 het volgende:
Tuinvp.
Ik woon nu 2 jaar in mijn woning met tuin en missie 1 is bereikt: het hek om mijn achtertuin is begroeid met Hedra's en klimop. Heb ik tenminste weer privacy.
Missie 2 wil nog niet zo: kleur in de tuin brengen. Alles wat ik erin zet gaat óf dood of blijkt een groenbloeiende plant te zijn. Ik ben een echte tuin n00b dus ik ga binnenkort maar eens met mijn moeder shoppen.
Op mijn balkon heb ik ten minste wel al kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk bedoel je Hedera in plaats van Hedra. Hedera is de Latijnse naam voor klimop.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:49 schreef Cat22 het volgende:
Tuinvp.
Ik woon nu 2 jaar in mijn woning met tuin en missie 1 is bereikt: het hek om mijn achtertuin is begroeid met Hedra's en klimop. Heb ik tenminste weer privacy.
Missie 2 wil nog niet zo: kleur in de tuin brengen. Alles wat ik erin zet gaat óf dood of blijkt een groenbloeiende plant te zijn. Ik ben een echte tuin n00b dus ik ga binnenkort maar eens met mijn moeder shoppen.
Op mijn balkon heb ik ten minste wel al kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk, daar ga ik al.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je Hedera in plaats van Hedra. Hedera is de Latijnse naam voor klimop.
Even een goede tip voor planten die je gaat aanschaffen in een tuincentrum: kies planten die in verschillende periodes bloeien, anders zit je nog de helft van het jaar tegen een groene vlakte aan te kijken.
Hibiscus, daar had mijn moeder het ook al over.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:31 schreef Bluezz het volgende:
@ Cat22, hibiscus is een erg dankbare vaste struik, ik heb er eentje op stam. Blaadjes in het voorjaar en megaveel bloemen in de zomerEn je hoeft niet eens te snoeien!
Longkruid is ook erg leuk en ook makkelijk op moeilijke schaduwplekjes.. een zéé van bloemen in het voorjaar, wordt lekker groot en heeft prachtig wit gestippeld blad in de winter.
Ik heb een hele mooie onder de hibiscus ik zal even buiten een foto voor je maken, die bloeit nu zo leukquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
Nog tips voor bodembedekkende schaduwlievende vaste zomerbloeiers? (bescheiden verlanglijstje, ikweettut)
Weer twee punten voor Hibiscus erbij. Geen werk en bloeien als de rest het opgeeft, klinkt goed.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:46 schreef Sanne het volgende:
Hibiscus doet het altijd, ook als je niets aan je planten doet. Tenminste bij mij. Hij bloeit wel laat vind ik. Als de rest van de bloemetjes het zo'n beetje opgeven komt mijn hibiscus pas in volle glorie (augustus-oktober).
Toch maar wel gedaan, kreeg het niet voor elkaar om de boompjes goed te laten zien, maar ik heb in elk geval een simpele oplossing gevonden.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:28 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Wel grappig die bonsai's...
Misschien kan je ook een egale achtergrond gebruiken voor de foto's. Dan komen je 'boompjes' er beter uit.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Weer twee punten voor Hibiscus erbij. Geen werk en bloeien als de rest het opgeeft, klinkt goed.
Dit is Kruipend Zenegroen (Ajuga reptans) Bloeiperiode: april-juni.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb een hele mooie onder de hibiscus ik zal even buiten een foto voor je maken, die bloeit nu zo leuken groeit als kool, je ziet hem niet vaak.
En bovendien weet ik niet hoe hij heet![]()
![]()
Thanks! Ik heb het ook nog even nagevraagd aan mijn moeder.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:09 schreef lyolyrc het volgende:
Syytön, ik heb helaas niet alles kunnen vinden, ik ben ook maar een parttime tuinier. Maar ik heb wel wat aanvullingen voor je, waarvan twee met een vraagteken, namelijk:
De eerste foto is een Korenbloem (Geslachtsnaam: Centaurea). Dit dacht ik vanmiddag al, maar ik twijfelde toen ik naar het blad keek. Op je foto is te zien dat dit plantje er niet helemaal tiptop bijstaat. Dat wil wel eens gebeuren als de plant te los in de grond staat en ook nog eens in de volle zon krijgt. Druk even de grond rondom stevig aan, geef wat water, dan gaat de Korenbloem het vast wel beter doen.
De derde foto is het Lelietje van dalen (Geslachtsnaam: Convallaria). Dit dacht ik vanmiddag ook al, vanavond nog even hier in de tuin gecontroleerd. Heeft dit plantje niet gebloeid? Dat zou jammer zijn, want de bloemen hiervan geuren heerlijk. Het zijn geschikte plantjes voor schaduwplekken waar eigenlijk niets anders wil groeien.
De vierde foto is mogelijk een Geranium, als ik naar het blad kijk. De geslachtsnaam is of Geranium of Pelargonium.
De zesde foto is misschien een Goudsbloem, al ziet het blad er iets anders uit dan ik het ken.
Een kleine aanvulling op de zevende foto: de Ooievaarsbek heeft als geslachtsnaam Geranium.
Fijn dat je het hier ook even meldt, daar kunnen we allemaal weer van leren!quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:23 schreef Syytön het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb het ook nog even nagevraagd aan mijn moeder.
1. Inderdaad Korenbloem
4. Geranium
5. Kievitsbloem
6. Ook korenbloem
9. Valeriaan
10. Zeeuws knoopje
Dat Lelietje van Dalen heeft niet gebloeid nee. Hij komt ook heel typisch daar tussen de tegels door.
Ik heb ook even gekeken, het lijkt er inderdaad totaal niet op. Dan is foto 5 dus ook nog even een vraagteken. Al komt het plantje op mij inheems over, dus zou toch wel bekend moeten zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:15 schreef Syytön het volgende:
Misschien als die plantjes gaan bloeien, dat ze dan wel te herkennen zijn (foto 2 + 8). Overigens als ik op google op foto's zoek naar de Kievitsbloem, zien die er allemaal heel anders uit, dus volgens mij kan mijn foto nooit een kievitsbloem zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |