Meiden, dank voor de bemoedigende woorden

Na weer twee gebroken nachten met oorpijn is het voor mij heel duidelijk dat er echt geen twijfel bestaat: de buisjes moeten er gewoon in. Ik denk dat het voor ons traumatischer is dan voor Ruben, maar het zij dan maar zo.
p_iglet, wat een heerlijk verhaal! Als jullie een keer zin en tijd hebben moeten jullie in Ermelo op de camping langskomen, je wilt niet weten wat die twee voor kattekwaad uithalen

Rubens tand lijkt tot nu toe in ieder geval goed te gaan, zaterdagochtend nog wel even een angstig moment gehad toen hij allemaal bloed in zijn mond had, maar dat was ook vrij snel weer weg. Maar ik hoop echt dat hij snel een kiezen krijgt, dan valt hij wat minder snel tanden door gehemeltes en dergelijke

Ruben geniet dus echt op de camping. De eerste nacht was niet echt je van het vanwege de oorpijn, maar lekker tussen papa en mama inliggen is ook wel erg lekker (met zijn hoofd op papa's buik vanwege de pijn en mama ergens in een hoekje van de vouwwagen

). Het grote bed kost niet echt moeite, maar ben er nog wel even telkens bij blijven liggen zodat ik zeker weet dat hij geen rare fratsen uithaalt. We moeten nu nog kijken naar iets van een goede slaapzak, want een warme "thuisslaapzak" en een warme fleecedeken voor een druk bewegend kind in een bed van 1,50 breed werkt niet helemaal, hij krijgt de matras niet echt warm lijkt het wel. Daar moeten we dus nog wat op verzinnen
Vanaf welke leeftijd mag je je kind trouwens met een kussen laten slapen? We hebben thuis Rubens ledikant dus echt idioot opgehoogd aan 1 kant vanwege zijn oren, maar op de camping is dat niet echt mogelijk. Zou het kwaad kunnen hem een kussen te geven? Hij ligt wel eens in ons bed ook op een kussen en dat lijkt geen problemen te geven, maar weet niet wat daar tegenwoordig de richtlijnen voor zijn.
Oja en Ruben heeft zich eindelijk een keer flink misdragen in een restaurant

Flinke hysterische krijsbui terwijl neefjelief dit keer wel keurig zat te eten. Gelukkig was het na 5 minuten over en ging hij toen zijn eten opeten

Speelgoed kijk ik regelmatig na op etensresten enzo, maar dat wordt eigenlijk steeds minder. Ruben heeft niet zoveel knuffels, die gaan een keer in de zoveel tijd in de was en zijn stapelbekers en dergelijke gaan gewoon in de vaatwasser. Duplo kan als het nodig is zo de wasmachine in. Zijn auto's en dergelijke neem ik een keer in de twee weken (lees maand

) af met een doekje. Nou moet ik wel zeggen dat we de laatste tijd behoorlijk aan het inperken zijn waar hij mee speelt, dus het kost ook niet zo heel veel tijd.
Voor alle meisjes die bultjes/blaasjes en dergelijke hebben: beterschap!
Eli: volgend weekend weer hoor (en dan doel ik op het uitslapen, niet op het van de trap donderen! Ben daar voor Ruben ook als de dood voor, zeker omdat hij het nu zelf doet (en mag doen!) omdat ik niet kan tillen).
Oja en Ruben is heel erg aanwijzerig aan het worden, begint steeds meer te praten en ook beter begrijpbaar

We gaan binnenkort eens proberen om een aantal begrippen als plaatjes te introduceren om te kijken of het dan nog beter gaat (en wat kan hij heerlijk boos worden als je hem verkeerd begrijpt

)