Ja duhquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:40 schreef D. het volgende:
[..]
Het gaat over duizenden euro's hoor, die 8 euro is p.p.
ik heb hier in huis 2 abo's, maar ik kijk idd via die link omdat ik 'm dan gewoon in vlc kan openen en kan vergroten en verkleinen naar keuze.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 8 euro maar over of de stream illegaal is als je hem
A: in een linkje zet
B: in een schermpje zet
Ik denk dat een heleboel abohouders ook via de link kijken, omdat je dan niet vastzit aan het 1 IP adres gedoe.
Ze plaatsen het in de content van hun site, dat is geen linken dat is plaatsen (of zoals het voor de wet ook wel heet, openbaar maken). Voor de gebruiker lijkt het alsof de content zich op de nowlive site bevindt en kan er dus verwarring optreden over de 'eigenaar' van de streams. Nu weet ik ook wel dat het technisch gezien een link is en dat fysiek gezien de content nog steeds aanwezig is op de bunkersite, het gaat hier dan ook puur om de manier van presenteren, daarvan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat deze inbreuk maakt op het auteursrecht van Enjoy Media.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nee, ze linken door i.p.v het opnieuw te plaatsen en dus zijn ze niet strafbaar.
Of je nu naar www.nu.nl gaat via je browser of via Google, je komt op hetzelfde uit en het adres is openbaar.
nee, want je moet eerst een stream abo hebben, voordat je credits kan kopen (wat op zich niet raar is)quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:38 schreef D. het volgende:
[..]
Weet niet of je wel credits kan kopen als je niet betaald streamt
En hang je nu de hele dag voor (achter) de streams?quote:
Dan begreep ik je verkeerdquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja duh![]()
Dat bedoel ik ook, als je wilt kijken kan je toch best wel die 8 euro betalen. Voor de streamer niet echt een rib uit het lijf en voor de makers een stuk leuker
dat dacht ik ook al welquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
nee, want je moet eerst een stream abo hebben, voordat je credits kan kopen (wat op zich niet raar is)
Het gaat volgens mij niet eens over 8 euro. Het gaat om het principe. Want deze discussie of het kinderachtig is, is er volgens mij nooit geweest tijdens gratis of gehackte streams bij welke realittysoap dan ook.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:40 schreef Toverheks het volgende:
het is te kinderachtig voor woorden, wil je de streams volgen gewoon 8 euro betalen
De makke is dat je daarmee een volgende (content)partner misschien doet twijfelen. Die moet wel heel goed op de hoogte zijn van de situatie om te begrijpen waarom Fok een betaalprodukt gratis aanbiedt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:40 schreef Danny het volgende:
[..]
maar ondertussen wordt er volop fanmail doorgestuurd waarin NL, VOL en GP gespamd worden. Lijkt me dat dat sanctie 1 is waar je ze mee kunt 'pakken'. Totaal geen aandacht aan besteden.
Vergeet niet dat wij behoorlijk in het nadeel zijn tov NL, VOL en GP juist omdat zij de streams gratis aanbieden en wij de users bannen als ze de link plaatsen. Ik vind het gewoon een enorm kromme situatie. Ik hoor honderd keer per dag VOL, Nowlife en GP als ze fanmail voorlezen en dan heb ik toch het idee dat het allemaal wel meevalt met hoe erg jullie het vinden dat ze die streams gratis linken. En als Dementor dan met zijn bunkercrew tagje komt melden dat die streams gewoon legaal zijn en iedereen ze mag linken dan breekt echt mijn klomp en ben ik sterk geneigd de link voortaan gewoon in de fp-berichten, OP's en centrale infotopics te zetten.
Ja, maar dat is toch mooi dan. Je lokt mensen met een gratis stream en als ze willen stemmen moeten ze alsnog een abo kopenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
nee, want je moet eerst een stream abo hebben, voordat je credits kan kopen (wat op zich niet raar is)
Ik zie dat een deel van de redactie hier aanwezig is, iemand antwoord misschien?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:40 schreef Tessio het volgende:
Hoe lang duurt het nog voordat ze een opdracht gaan krijgen met die gasmaskers op?
Voordat de boel juridisch is afgehandeld is TBO 1 ten einde.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze plaatsen het in de content van hun site, dat is geen linken dat is plaatsen (of zoals het voor de wet ook wel heet, openbaar maken). Voor de gebruiker lijkt het alsof de content zich op de nowlive site bevindt en kan er dus verwarring optreden over de 'eigenaar' van de streams. Nu weet ik ook wel dat het technisch gezien een link is en dat fysiek gezien de content nog steeds aanwezig is op de bunkersite, het gaat hier dan ook puur om de manier van presenteren, daarvan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat deze inbreuk maakt op het auteursrecht van Enjoy Media.
En dat er zelfs weldegelijk advocaten worden gezet op linken naar illegale streams kun je hier ook zien: belangrijk bericht mbt livestreams!
Youtube biedt de mogelijkheid tot embedden aan op de site dus met dat in het achterhoofd is er impliciet toestemming tot reproductie.quote:
Dat rookbommetje zou al best eens teveel kunnen zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef D. het volgende:
Maar goed dat er niet echt een atoomoorlog uitbreekt, want dan overleven ze het denk ik niet
Hier niet zozeer om het 1 IP adres gedoe, maar ik heb simpelweg rechtsgeklikt op de (betaalde) stream en de url daarvan vervolgens in WMP gegooid.... dus dan kijk je in feite legaal illegaal op je WMP.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 8 euro maar over of de stream illegaal is als je hem
A: in een linkje zet
B: in een schermpje zet
Ik denk dat een heleboel abohouders ook via de link kijken, omdat je dan niet vastzit aan het 1 IP adres gedoe.
vergeet niet dat dit een projekt van hun is ze hebben geen j de mol of een andere grote zender met veel geld achter hun staan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij niet eens over 8 euro. Het gaat om het principe. Want deze discussie of het kinderachtig is, is er volgens mij nooit geweest tijdens gratis of gehackte streams bij welke realittysoap dan ook.
Ik vind het ook best wel link eigenlijk. Ze kunnen geen kant op? Als er eentje lekt heeft die toch wel een probleempjequote:Op donderdag 7 mei 2009 12:46 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat rookbommetje zou al best eens teveel kunnen zijn voor sommigen.
Inderdaad, het gaat om het principequote:Op donderdag 7 mei 2009 12:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij niet eens over 8 euro. Het gaat om het principe. Want deze discussie of het kinderachtig is, is er volgens mij nooit geweest tijdens gratis of gehackte streams bij welke realittysoap dan ook.
Calimero.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik vind het ook best wel link eigenlijk. Ze kunnen geen kant op? Als er eentje lekt heeft die toch wel een probleempje
Dacht iedereen er maar zo over.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:46 schreef bamby het volgende:
snap het zo wie zo niet dat mensen zo,n probleem maken over 8 euro. Zie het zo je krijgt er wat leuks voor te zien.En je draagt bij zodat er misschien een bunker 2 zal komen
Daarom: geef ook op FOK! de link vrij, je kunt er veel goodwill mee winnen. Op de FP leeft De Bunker 0 komma 0, laat ze in een embeddedschermpje kennismaken met de stream. Als ze willen stemmen moeten ze alsnog een abo kopen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:46 schreef Dementor het volgende:
[..]
Voordat de boel juridisch is afgehandeld is TBO 1 ten einde.
Volgens mij neemd Hidiho altijd alles op, dus mocht je echt iets missen, dan kan je datum en tijd aan hem opgevenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:44 schreef Susi het volgende:
Wanneer komt er een opdracht ?
/kan ik even weg/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |