abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68764448
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kogel is door de kerk in mijn hoofd om het zo maar te zeggen.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om dan toch maar de hand te vragen. Wonend in Zeeland zou je denken, makkelijk, ga lekker de duinen in of over de boulevard in Vlissingen lopen en zoek daar een mooi rustig plekje.

Klopt helemaal, maar laten we dat voorlopig maar even plan B noemen. We wonen in Zeeland en aan de kust en dat haalt toch een deel van de magie weg.

Sporen van rozenblaadjes leidend naar de slaapkamer, verlicht met kaarsjes en mij met het doosje is plan C.

Nee, het toeval wil dat we in een van de komende weekenden een weekendje naar Brussel toe gaan. We rijden er op zaterdagochtend naar toe, slapen in een lekker luxe kamer en kunnen tot 12 uur ontbijten.
Dus in mijn hoofd is het beste moment zaterdag eind van de dag of in de avond.

Nu kan ik erop gokken dat we in een leuk restaurantje uitkomen om te dineren en dat ik het daar kan doen, of dat we op een gegeven moment in onze wandeling door Brussel wat vinden, maar ik wil het niet aan het toeval overlaten.

De lastigheid is dat we niet weggaan onder het mom van een romantisch getaway, maar gewoon omdat het even lekker is eruit te gaan. Ze wil, zoals zoveel vrouwen dat zouden willen, lekker gaan wandelen, sightsee'en en winkelen. Ze vermoedt verder (hoop ik) niets van mijn snoze plannen.

Doordat ik het ook ergens overdag wil doen, gaat het dus moeilijk worden om in het geniep allerlei attributen mee te sjouwen. Omdat ik vrijdag pas laat thuis ben, zal zij de tassen al gepakt hebben en is het voor mij moeilijk om wat mee te nemen. Ik zit me nu al het hoofd te breken over hoe ik het te grote doosje mee moet sneaken.

Dus, lieve forumbezoekers, ik zoek ideetjes, maar vooral mooie locaties in Brussel, andere dan Manneke Pis.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:11:53 #2
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_68764832
Waarom regel je niet met het hotel iets leuks? Dat wanneer je 's avonds na het eten terug komt in het hotel, de kamer heel mooi is aangekleed (rozen, kaarsen, champagne, wat je wil) kun je daarna ook meteen lekker samen het bed induiken ipv dat je nog over straat moet terug naar je hotel..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:15:34 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_68764949
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:11 schreef Nijns het volgende:
Waarom regel je niet met het hotel iets leuks? Dat wanneer je 's avonds na het eten terug komt in het hotel, de kamer heel mooi is aangekleed (rozen, kaarsen, champagne, wat je wil) kun je daarna ook meteen lekker samen het bed induiken ipv dat je nog over straat moet terug naar je hotel..
heh heh.. ik zat net hetzelfde te denken toen ik de OP las.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_68765235
Doe het gewoon spontaan, als het goed voelt. Voorkomt teleurstelling.
Als je bijv. net langs een bloemenwinkel loopt ofzo...

[ Bericht 1% gewijzigd door Tigertje op 07-05-2009 19:56:57 ]
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_68765341
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:11 schreef Nijns het volgende:
Dit dus ^.

Hotels zijn er over het algemeen heel relaxed in om dat soort dingen te organiseren en denken vaak goed mee. Ik zou er een telefoontje aan wagen, niet geschoten is altijd mis.

Al zou ze wel een idee hebben dat je het zal gaan vragen, denk ik niet dat ze verwacht dat het aan het einde van de dag gebeurd. Ze verwacht het waarschijnlijk dan bij het eten, of tijdens de eventuele wandeling er na. Extra leuk als het dan toch gebeurd..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_68765438
Ik zou zoiets juist niet op het forum willen vragen.

De kans is klein, maar stel, stel dat ze het via via te weten komt dat een groot gedeelte van jouw 'unieke' manier van vragen hier vanaf geleid is?

Ga gewoon lekker de underdogpositie in.
Ga zonder dwang op zoek naar een leuke manier. Kijk of het zo uitkomt en vraag haar dan.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:35:37 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68765599
1. als ze wat doorheeft, juist niet vragen. Maar lekker de volgende dag
2. niet in de volle schijnwerpers met het hele restaurant doen. Zeker niet tijdens een karaoke-oefening

Verder inderdaad niet té gek gaan doen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_68765780
Nee, het idee van in het restaurant te doen, heb ik ook al laten varen.
Het idee om naar Brussel te gaan is vooral ook omdat we er allebei nog nooit geweest zijn en de dag lekker willen laten gaan zoals hij gaat. We zien wel.
Misschien gaan we ook wel eten in het restaurant van het hotel. We zien wel.
pi_68765913
Wat dacht je van klein zavel?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:45:19 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68765989
Waarom niet gewoon ergens op straat als het moment er goed voor is? Te veel plannen is ook niet tof en jij en de ring zijn het enige dat telt op dat moment hoor, daar hoeven echt geen fanfares of bossen rozen meer bij...
pi_68766309
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:23 schreef Tigertje het volgende:
Doe het gewoon spontaan, als het goed voelt. Verkomt teleurstelling.
Als je bijv. net langs een bloemenwinkel loopt ofzo...
Dit dus. Ik heb mijn vriendin zelf in Brugge gevraagd. Van tevoren had ik wel een potentiele locatie in gedachte, maar toen we daar aankwamen na een wandeling waren we moe en viel die locatie nogal tegen. Even een uurtje gewacht tot we bij een veel betere locatie aankwamen en het daar gedaan .

Stel dat je je het per se bij het toetje wil doen. Misschien viel het hoofdgerecht erg tegen en is de sfeer in het restaurant niet leuk. Zit je daar met je goede voornemen .
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:11:14 #12
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_68768884
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom niet gewoon ergens op straat als het moment er goed voor is? Te veel plannen is ook niet tof en jij en de ring zijn het enige dat telt op dat moment hoor, daar hoeven echt geen fanfares of bossen rozen meer bij...
Nouja, ik zou dat ook vinden maar misschien wil de vriendin van ts juist wel kaarsen, rozen en alles er op en eraan. Ik zou het persoonlijk niets vinden om op straat/locatie/restaurant waar allemaal anderen bij zijn gevraagd te worden maar er zijn vrouwen die het geweldig vinden op die manier in het middelpunt van de belangstelling te staan. Denk dat TS dat best kan inschatten voor zijn vriendin..
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:21:36 #13
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_68773796
Straks krijg je net ruzie...
Loop je samen de hotelkamer binnen en staat al die romantische zooi er ?
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
pi_68774250
Sinds wanneer wordt België als een klassiek romantische locatie beschouwd?

Los daarvan: Tegenwoordig zijn de kleine straten in de wijk Marollen mooi opgekalefaterd. Lijkt me een mooie locatie Vooral by night
pi_68774362
Als je in Zeeland woont, veranderen bepaalde percepties
pi_68944814
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:21 schreef KudFokker het volgende:
Straks krijg je net ruzie...
Loop je samen de hotelkamer binnen en staat al die romantische zooi er ?
als je van plan bent om der ten huwelijk te vragen kan je net zo goed haar een keer wel gelijk geven, heb je ook geen ruzie
hardcoholic
pi_68946558
Ennn waar is de TS nu gebleven?
pi_68966663
TS is er nog steeds ... en leest nog steeds mee..
En heeft het nog steeds niet helemaal in z'n hoofd hoe hij het wil gaan doen.

Maar ik heb nog even.. we zijn nog niet naar Brussel
pi_68969873
Bestel roomservice en laat ze de ring onder de cloche verstoppen.
pi_68979453
vraag het haar gewoon, spontaan, op het moment waarop je denkt 'ja, dit is het moment'.

Geforceerde 'momenten' zou ik persoonlijk niet zo'n fan van zijn, maargoed..

Vriendlief heeft mij ook geheel ongeplanned gevraagd, op een moment waarop ik het totaal niet verwachtte, en hij ook niet, overigens

Het was gewoon hét moment, en dat merk je m.i. pas als het moment daar is
Ja doei.
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:13:24 #21
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_68980489
Gelukkig heb je dat idee van het restaurant laten varen.
Lijkt me niet echt relekst als ik daar ten huwelijk gevraagd zou worden. Zit je daar keihard te janken boven je bordje carpaccio terwijl iedereen je raar aankijkt.

Gewoon doen wanneer er niemand bij is dus. Op een hotelkamer is ook wel een beetje cheesy eigenlijk
Succes iig!
My mama didn't raise no fool
pi_68983305
Ik heb in een hotel gewerkt en in die tijd de nodige verzoekjes gehad op het gebied van huwelijksaanzoeken. Als je van te voren even belt valt er van alles te regelen.

En zelfs als je haar op straat of een ander leuk plekje wil vragen, dan is het misschien alsnog wel een leuk detail om een emmer champagne of wat rozen ofzo op de kamer te laten zetten.
Ja, ik generaliseer.
pi_68983452
Kun je niet zo'n paard en wagen huren ofzo? Daar een ritje mee maken en haar dan vragen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_68983936
ja, tof, en op 't moment dat zij ja moet zeggen, gooit dat beest er voor hun ogen wat stront uit
Ja doei.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:00:09 #25
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68984089
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
ja, tof, en op 't moment dat zij ja moet zeggen, gooit dat beest er voor hun ogen wat stront uit
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_69008269
zoek een mooie plek in de natuur op.
of ergens bij een mooi kasteeltje of wat dan ook.

iets niet zo standaard als bij een etentje of zo.
pi_69008622
tvp voor de afloop en het romatische verhaal
Nee Des, je hebt nog niets te vrezen
dag
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:03:21 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_69012438
Waarom niet als je dag begint... lekker kopje koffie op een verwarmd terras.... kan ze er de hele dag van genieten...

Tenminste.. ik neem aan dat je toch wel zal weten dat ze Ja gaat zeggen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_69012456
Hmmmm sorry... was het wachtwoord van m'n kloon vergeten.. :
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:37 schreef Northside het volgende:
Ik heb in een hotel gewerkt en in die tijd de nodige verzoekjes gehad op het gebied van huwelijksaanzoeken. Als je van te voren even belt valt er van alles te regelen.

En zelfs als je haar op straat of een ander leuk plekje wil vragen, dan is het misschien alsnog wel een leuk detail om een emmer champagne of wat rozen ofzo op de kamer te laten zetten.
heb het nummer van het hotel ook in m'n telefoon staan..
heb wel een beetje in m'n hoofd nu hoe ik het ga doen..

Het zal wel op straat zelf zijn.. best kans dat het al heel vroeg op de dag zal zijn..
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
gelijk wat ik ook voor me zag
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:02 schreef hverburg84 het volgende:
zoek een mooie plek in de natuur op.
of ergens bij een mooi kasteeltje of wat dan ook.

iets niet zo standaard als bij een etentje of zo.
Nee bij een etentje gaat het sowieso niet worden.....
pi_69013350
tvp voor afloop. Succes ermee!!!
...and that's the way the cookie crumbles.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:49:58 #31
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69033339
Oh ik wil ook weten hoe dit sprookje eindigt
In Brussel zelf weet ik niet echt geweldige plekjes..
(je bent vorig weekend gegaan, toch?)
Misschien bij in het Jubelpark bij de musea of op de Grote Markt? (al is het er wel vaak druk)
pi_69044705
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:49 schreef Niara het volgende:
Oh ik wil ook weten hoe dit sprookje eindigt
In Brussel zelf weet ik niet echt geweldige plekjes..
(je bent vorig weekend gegaan, toch?)
Misschien bij in het Jubelpark bij de musea of op de Grote Markt? (al is het er wel vaak druk)
oh nee.. ik ga een van de komende weekenden..
pi_69133919
Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Zou wel leuk zijn als je vriendin niets in de gaten heeft en het als echte verrassing komt.
Veel plezier in Brussel, ik ben er afgelopen najaar 1 dag geweest. Ik heb er helaas geen romantisch plekje van onthouden...
pi_69136098
Sprookje
Beneath the gold, bitter steel
pi_69140239
Voor alle volgers,

We zijn afgelopen weekend naar Brussel geweest. Ring zat in m'n zak en ze had helemaal niets door.
Alles leek ook tegen te zitten die dag. We wilden buiten de sites ook lekker shoppen, of tenminste dat wilde zij toch. Maar we konden niets geen winkels vinden. En het regende. Heel goed voor het humeur.

Totdat we tijdens het wandelen vlakbij het paleis kwamen. Daar zat ook een klein winkeltje van Cote D'or (chocolade ftw ) en het humeur werd al wat beter.
Aan de andere kant van de weg zit de Kleine Zavel, een heel klein parkje met in het centrum een mooie oude fontein. We lopen erin en er was helemaal niemand. Net op dat moment stopte het ook met regenen en ik zag dat als een teken.

Ik m'n verhaaltje ophangen waar ik al 2 weken op zat te piekeren... of beter de hele korte samenvatting, want ik was alles kwijt. Op het knietje, bij haar een moment van blinde paniek, de tranen.. en toen een snikkerig JA

De rest van de dag boeide de regen en de vieze stad die brussel eigenlijk verder is helemaal niets meer......
pi_69140300
Gefeliciteerd

mooi dat je het zó gedaan hebt, en niet heel érg gekunsteld

nou, en nu in LIF, hop! naar het Trouwen enzo topic
Ja doei.
  maandag 18 mei 2009 @ 08:56:35 #37
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69141015
Woehooeeeee feli!
  maandag 18 mei 2009 @ 09:02:22 #38
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69141110
Leuk! Ik wilde eigenlijk toevoegen, dat ook als je zoiets spontaan plant, er nog borden soep door obers in je schoot geworpen kunnen worden, of de paardenpoep vliegt je om de oren, of voor je neus komt Karst T. met zijn Suzuki pimpen; het had je allemaal kunnen overkomen.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:20:23 #39
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69141503
Gefeliciteerd!
  maandag 18 mei 2009 @ 09:41:23 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69141999
Feli enzo , maar van wie was je nou koon .
Huilen dan.
pi_69142059
ja, dat wil ik ook wel 's weten
Ja doei.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:51:40 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69142235
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 18 mei 2009 @ 09:59:33 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69142428
!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69142642
Dat merken jullie binnenkort in LIF wel een keer...
Ik wil het sommige mensen niet te makkelijk maken
  maandag 18 mei 2009 @ 10:09:17 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69142677
.
Huilen dan.
pi_69143307
* MinderMutsig gaat het trouwtopic in de gaten houden
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69145181
feli!
pi_69165617
feli
dag
pi_69170998
Aaaww wat leuk!
Gefeliciteerd!!
pi_69222701

Was het dat parkje tegenover de tramhalte, met beelden van oude beroepen?
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:06:21 #51
202348 Susi
Temple of Love
pi_69223433
Wat lief, gefeliciteerd
pi_69337702
quote:
Op maandag 18 mei 2009 07:22 schreef zeeuwsedude het volgende:
Ik m'n verhaaltje ophangen waar ik al 2 weken op zat te piekeren... of beter de hele korte samenvatting, want ik was alles kwijt. Op het knietje, bij haar een moment van blinde paniek, de tranen.. en toen een snikkerig JA
Van harte gefeliciteerd!!! Klinkt heel goed/ spontaan hoe het gegaan is

Had je het, achteraf gezien, nog anders gewild? Bijv. iets wat meer georganiseerd/ voorbereid was? Niet dat ik het me voor kan stellen, maar ben gewoon even benieuwd...
pi_69425714
Owh vet romantisch!

Heel veel geluk samen!
pi_72791964
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd!!! Klinkt heel goed/ spontaan hoe het gegaan is

Had je het, achteraf gezien, nog anders gewild? Bijv. iets wat meer georganiseerd/ voorbereid was? Niet dat ik het me voor kan stellen, maar ben gewoon even benieuwd...
Oh nee.. totaal niet.. je kan je nog zoveel van te voren in je hoofd halen..
Maar aan de andere kant.. het klopte gewoon helemaal.. en dat maakte het perfect..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')