heb het even voor je opgezocht: mijn boek zegt upper level of calcium intake = 2500 mg/day en dat je kidney stones krijgt als je meer inneemtquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef P.F het volgende:
Iemand die op een dag 3 gram calcium consumeert, heeft een goede calciuminname.
Fout!
Je hebt 1 gram per dag nodig.. Maar is dat verkeerd doordat het een overkill is of zou calcium niet 1 op 1 worden opgenomen?
Van een teveel aan calcium kun je namelijk het melk-alkalisyndroom (what ever). Je hebt namelijk maar 2 bekers melk en 1 plak kaas per dag nodig
Hey, je bent je er nu wel van bewust. De volgende keer dat je zo denkt kun je het herkennen en denken "oh nee, dat was niet goed". Dit is de eerste stap.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat gevaar loert bij mij ook zo, dat als ik 2 koekjes neem meteen een vies dik gevoel heb en denk 'nu is alles verpest, ik kan het ook niet' en dan opgeef
Ik ben echt in staat een eetstoornis te ontwikkelen. Word helemaal niet goed van mezelf
Ik weet het maar het wil er gevoelsmatig niet inquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is echt een waste of energy. Want op die manier is snoepen niet eens meer lekkerBeter eet je die twee koekjes met plezier en berg je daarna het pak op. Niets aan het handje, je wordt heus niet dik van twee koekjes, als je het daarbij houdt.
Maar die knop omkrijgen, dat kan wel even kosten
Melk is lang niet zo goed voor je om calcium binnen te krijgen als wordt beweerd, had dat niet iets met fosfor te maken? Verder wordt calcium beter opgenomen als er magnesium in de buurt is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef P.F het volgende:
Iemand die op een dag 3 gram calcium consumeert, heeft een goede calciuminname.
Fout!
Je hebt 1 gram per dag nodig.. Maar is dat verkeerd doordat het een overkill is of zou calcium niet 1 op 1 worden opgenomen?
Van een teveel aan calcium kun je namelijk het melk-alkalisyndroom (what ever). Je hebt namelijk maar 2 bekers melk en 1 plak kaas per dag nodig
Tel je dan wel hoeveel calorieën je binnen krijgt? Dan weet je toch gewoon of je iets wel of niet mag, en belangrijker: dan merk je het ook als je echt te weinig hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Maar wat kan ik dan nog meer eten? Kwark/eieren/kip?
Mini ik heb ooit 3 jaar lang niet gesnoept dus ik moet het kunnen (en ik miste het ook nooit en vind het nu nog steeds niet lekker maar moet iets in mijn mond hebben). Dus een maand is een goed begin.
Bijvoorbeeld! Noten, fruit, af en toe iets zoets... En bedenk: veel sporten = veel eten. Anders trekt je lijf het helemaal niet!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Maar wat kan ik dan nog meer eten? Kwark/eieren/kip?
Mini ik heb ooit 3 jaar lang niet gesnoept dus ik moet het kunnen (en ik miste het ook nooit en vind het nu nog steeds niet lekker maar moet iets in mijn mond hebben). Dus een maand is een goed begin.
Plan je van tevoren wat je gaat eten? Dan hoef je er de rest van de dag niet meer over na te denken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:58 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik weet het maar het wil er gevoelsmatig niet inHOE gaat die knop op? Dat ik het wat loslaat en gewoon relaxed denk, nu eet ik gewoon wat gezonder, magerder en snoep ff niet meer? Nee ik moet er obsessief mee bezig zijn, zo erg dat ik er na 4 dagen helemaal genoeg van heb, het constante opletten wat en hoeveel ik eet, wat waar in zit en als ik dan 'teveel' heb gegeten voor die dag voel ik me weer slecht. Dit gaat niet goed
Helpt weeklijstjes maken bij jou?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:58 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik weet het maar het wil er gevoelsmatig niet inHOE gaat die knop op? Dat ik het wat loslaat en gewoon relaxed denk, nu eet ik gewoon wat gezonder, magerder en snoep ff niet meer? Nee ik moet er obsessief mee bezig zijn, zo erg dat ik er na 4 dagen helemaal genoeg van heb, het constante opletten wat en hoeveel ik eet, wat waar in zit en als ik dan 'teveel' heb gegeten voor die dag voel ik me weer slecht. Dit gaat niet goed
dat dusquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld! Noten, fruit, af en toe iets zoets... En bedenk: veel sporten = veel eten. Anders trekt je lijf het helemaal niet!
Ik zie de noodzaak niet van totaal snoep-loos door het leven gaan. Als je maar niet de hele zak leegsnaait... Extreem streng zijn voor jezelf maakt het leven er niet leuker op. Plus dat je je extra k** voelt als je dan toch eens snoept.
Als je een bepaalde basiskennis hebt, wordt het steeds makkelijker om onderscheid te maken tussen goed en slecht eten. Magerder is niet per definitie beter, als je er maar voor zorgt dat je de juiste vetten binnen krijgt. En hoe meer snelle koolhydraten je eet, des te meer je ernaar blijft verlangen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:58 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je van te weinig water nierstenen kreeg... Maar kende jij dat melk-a syndroom?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:57 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
heb het even voor je opgezocht: mijn boek zegt upper level of calcium intake = 2500 mg/day en dat je kidney stones krijgt als je meer inneemt
Ja die!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:07 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat jij van twee jaar geleden bedoelt!Want....
Eins Zwei TANSENNNNNNNNNN![]()
Dan moet je ook niet te weinig plannen. Desnoods plan je nog optionele dingen die je alleen neemt als je echt honger hebt. Er zijn best wat tussendoortjes die je redelijk zonder schade kunt nemen, misschien is het handig als je daar gewoon een lijstje van maakt en op het moment zelf kiest waar je zin in hebt?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:03 schreef heaven7 het volgende:
Van te voren plannen wat ik mag eten werkt niet.. dan voel me ik me alleen maar ellendig als ik nog honger heb en iets anders wil eten en het dus niet mag. Geen zooi in huis halen is natuurlijk altijd verstandig. Maar helaas zie ik tegenwoordig een cracker pindakaas al als falenOmdat er zo ontzettend veel kcal in zitten.
Ik heb er nu al zin inquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:06 schreef P.F het volgende:
Als je het bakt in een anti aanbak pan met een beetje olie niet..
Je kan er ui/champi/paprika/prei etc indoen. Zeg maar alle groenten die je over hebt.
Sperziebonen!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik heb er nu al zin in
Maar goed zometeen eerst college dan hardlopen en dan maar eens lijstjes (dus als er nog meer lekkere gezonde ideeen zijn let me know) en schema's maken.
Dan schrap je pindakaas voorlopig even van je menuplan (anderzijds, jij eet zo weinig kcal dat jij de gezonde vetten uit pindakaas eigelijk wel nodig hebt). Maar om eerlijk te zijn vraag ik me een beetje af of jij er wel goed aan doet om af te vallen. Volgens mij zit er eerder iets verkeerd in je koppie (onvrede, onzekerheid) en dat hevel je over naar een dieet. Het is natuurlijk van de gekken dat het eten van een crakcer met pindakaas al falen zou zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:03 schreef heaven7 het volgende:
Van te voren plannen wat ik mag eten werkt niet.. dan voel me ik me alleen maar ellendig als ik nog honger heb en iets anders wil eten en het dus niet mag. Geen zooi in huis halen is natuurlijk altijd verstandig. Maar helaas zie ik tegenwoordig een cracker pindakaas al als falenOmdat er zo ontzettend veel kcal in zitten.
Blancheren is heel kort koken, een uitje fruiten = een gesnipperde ui glazig bakken in wat boter/oliequote:Op donderdag 7 mei 2009 12:14 schreef Miss_S het volgende:
blancheren..........fruiten...........uhhhhelp
worteltjes komen er sowieso op de lijst en paprika
Heb je dat nooit eerder gehad met aardbeien?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn tong begint te tintelen en mijn wang bloedDit is echt raar.
Denkfout: kcals zijn niet per definitie slecht! Het gaat erom wat er in die kcals zit en hoe je ze doseert. Je hersenen bestaan voor de helft uit vet!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:03 schreef heaven7 het volgende:
Dankjewelquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Blancheren is heel kort koken, een uitje fruiten = een gesnipperde ui glazig bakken in wat boter/olie
Boekweit pannekoekjes!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dankjewelvoel me nu wel dom
Er was toch ook iets met pannekoekjes dat verantwoord tussendoortje was?
Nee. En het wordt steeds extremer. Zouden het ook bestrijdingsmiddelen kunnen zijn? Deze aardbeien kwamen uit Italie geloof ik. Ik heb wel goed gespoeld.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Heb je dat nooit eerder gehad met aardbeien?
Geen idee, maar als het de aardbeien zelf zouden zijn zou je toch wel ooit eerder iets gemerkt moeten hebben? Misschien even naar de dokter?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. En het wordt steeds extremer. Zouden het ook bestrijdingsmiddelen kunnen zijn? Deze aardbeien kwamen uit Italie geloof ik. Ik heb wel goed gespoeld.
Boekweitmeel is dat gewoon in de supermarkt te krijgen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Boekweit pannekoekjes!
Je kan ook vette vis eten. Broodje makreel ofzo (wel een volkorenbroodje dan)
Volgens mij bij de natuurwinkel!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Boekweitmeel is dat gewoon in de supermarkt te krijgen?
Stel ik trouwens al teveel vragen?
Mijn huisarts heeft vandaag geen dienst. Ik zal eens gaan googlen op overgevoeligheidsreacties.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Geen idee, maar als het de aardbeien zelf zouden zijn zou je toch wel ooit eerder iets gemerkt moeten hebben? Misschien even naar de dokter?
Wat als er 100kcal in een koekje zitten, dan val je misschien 20 gram minder af. Waarschijnlijk nog minder dan dat, want je stofwisseling gaat er ook harder door werken als je eindelijk weer eens genoeg eet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tussendoortjes van >100 kcal, dat vind ik nou ook lastig. Vind dat behoorlijk veel! Ik herken het wel wat heaven7 zegt. Je kan eigenlijk niet meer genieten als je een keer een koekje eet. Als ik een koekje eet, zit er constánt een stemmetje in m'n hoofd die zegt: 'wat eet je nou weer, dat is toch hartstikke slecht? vetklep! leg weg'. En dat stemmetje is er ook bij slecht beleg, uit eten gaan, etc etc. Irritant. Liefst zou je droge crackers eten zonder beleg, want dat scheelt weer kcals.. Maarja, dat is niet te eten
.
Wat gek Tink! Misschien zit er iets *in* die aardbeien dat de problemen veroorzaakt?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn huisarts heeft vandaag geen dienst. Ik zal eens gaan googlen op overgevoeligheidsreacties.
Dat. Anders krijg je dadelijk het Kirstie Alley effect.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat als er 100kcal in een koekje zitten, dan val je misschien 20 gram minder af. Waarschijnlijk nog minder dan dat, want je stofwisseling gaat er ook harder door werken als je eindelijk weer eens genoeg eet.
Alles wat er tegen Heaven7 wordt gezegd geldt voor jou ook. Beter iets later op je streefgewicht met een normaal eetpatroon dat je naderhand ook vol kunt houden dan heel snel afgevallen maar daarna een totaal verknipte verhouding met eten en een vernaggelde stofwisseling.
Sorry als het er wat hard uitkomt, het komt uit een goed hart.
Gewoon bij de bakspullen, van Koopmans. Je stelt de goede vragenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Boekweitmeel is dat gewoon in de supermarkt te krijgen?
Stel ik trouwens al teveel vragen?
Het lijkt er op. Echt, nog nooit gehad dit.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat gek Tink! Misschien zit er iets *in* die aardbeien dat de problemen veroorzaakt?
er is denkik meer dan één oorzaak voor nierstenenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:03 schreef P.F het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je van te weinig water nierstenen kreeg... Maar kende jij dat melk-a syndroom?
Welk boek heb jij? Ik heb het grote nare aardbei boek
goed ideequote:Op donderdag 7 mei 2009 12:09 schreef Mini_rulez het volgende:
We zouden eigenlijk eens een archief moeten maken met slanke recepten...Er zijn hier zoveel mensen die graag koken en er komen altijd goede ideeën langs, op zo'n moment zou je het moeten kunnen opslaan.
Als ik iets eet waar ik niet tegen kan, vallen er ook gaten in mijn wang.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn huisarts heeft vandaag geen dienst. Ik zal eens gaan googlen op overgevoeligheidsreacties.
Ik vind het heel lief van je dat je me advies geeft en het is nuttig ook hoorquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Heaven7: kun je niet beter beginnen met een lijstje waarmee je op gewicht blijft? Om je gedachten over eten wat tot rust te laten komen voor je straks echt doorslaat? Dan kun je dat misschien ook geleidelijk wat opschroeven want dat je boven de 1500kcal al aankomt is ook nergens voor nodig. Daarna kun je dan weer aan afvallen gaan denken en met normale hoeveelheden eten afvallen, dat gaat dan vast een stuk makkelijker terwijl het je nu zoveel moeite kost en zo weinig oplevert.
-edit- Ik wil je niet voorschrijven wat je moet doen ofzo, als je wilt dat ik me er niet mee bemoei hoef je het maar te zeggen. Ik zat er gewoon nog even over na te denken want het klinkt alsof je je hier niet fijn bij voelt.
ja de eerste is het aardbij boek. Dat is mijn tentamenstofquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:31 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
er is denkik meer dan één oorzaak voor nierstenen
Ik heb understanding nutrition (whitney en rolfes) en human nutrition (van eeeh, weetikveel dat boek ligt te ver weg, het is paars en stom iig) en introduction nutrition and metabolism (bender).
Het grote nare aardbei boek is die eerste? Daar staat bij mij iig wel fruit op de kaft. Ook aardbeien! (heb het ff nagekeken)
[..]
goed idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |