abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 21:36:40 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68919721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]


De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af
Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamenten





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68920639
Je had ook ICR-rijtuigen met 2e klas coupeetjes van zes personen.
pi_68921814
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ireyon het volgende:
Dat zie je goed, dat is de intercity-versie

[ afbeelding ]
Is mooi. Doet me een beetje denken aan de TEE, maar dan calvinistisch Nederlands, zoals het in 1954 nog hoorde...
Socialist in Mercedes
  maandag 11 mei 2009 @ 22:32:21 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922033
De V250 staat in de header van OHIH
  maandag 11 mei 2009 @ 22:33:38 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922090
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:32 schreef James1988 het volgende:
De V250 staat in de header van OHIH
Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:40:59 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68922414
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en?


Btw, Belgische Bullshit:
quote:
Belgen nemen deel hsl-traject in gebruik

ANTWERPEN - Op het Belgische deel van het hsl-traject, dat al jarenlang ongebruikt klaarligt, rijden over een maand de eerste treinen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS laat elk uur een trein pendelen tussen Antwerpen en het splinternieuwe station Noorderkempen bij Brecht, zo'n tien kilometer van de Nederlandse grens.

De Belgische NMBS heeft namelijk als eerste spoorbedrijf in Europa de noodzakelijke Europese spoorbeveiliging ERTMS in haar treinen kunnen bouwen, meldde topman Marc Descheemaecker maandag.

De 125 kilometer lange hsl-spoorlijn tussen Nederland en België is sinds de bouw in 2007 nog niet gebruikt. Een van de redenen is dat er nog geen locomotieven waren met het nieuwe systeem voor treinbeveiliging. Dat systeem remt treinen vanzelf als de machinist te hard rijdt.

De Nederlandse Spoorwegen hebben gepland om na de zomer gewone treinen 160 km/u te laten rijden op delen van het hsl-traject. Als eerste komt er een dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Door het geringere aantal stops doet de trein slechts 43 minuten over de rit, twintig minuten sneller dan treinen op het gewone spoor.

Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.

Als de testen positief zijn, kan de serieproductie van de treinstellen beginnen. Zodra de fabrikant een voldoende aantal exemplaren klaar heeft, begint een eerste dienstregeling. Uiteindelijk wil de Nederlandse exploitant Hispeed zestien hsl-treinstellen inzetten en de Belgische NMBS drie.

Bron: De telegraaf
Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:22 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68922645
Zo nieuw is het anders niet. ERTMS niet idd, maar zeker ook totale onzin uit Descheemaker niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:43 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922660
Nog een paar!

Bij de opening van de Schiphollijn introduceerde NS totaalreclame op de Koplopers. De 4011 en 4012 kwamen in dienst in de kleuren van KLM en Martinair. Het derde bedrijf dat met NS in zee ging was Aegon. In de loop der tijd hebben drie Koplopers in Aegon-livrei rondgereden: 4011, 4012 en 4024. Een van de drie hier op de foto onder de kap van Amsterdam CS.


Ook onder de kap deze Hondekop-IV, wederom in intercitykleuren. Hoe zeer tijden veranderen toont het jongetje links op de foto, die dit jaar zijn 19e verjaardag vierde terwijl ie op wereldreis was in Australië.


In 1993 was er nog volop postvervoer per trein. De mP 3004, gebouwd in de jaren '60 bij Werkspoor, staat hier te wachten op nieuwe klussen.


Achter de mP staat een Koploper ICM-IV in originele uitvoering, dus zonder de baanruimers.


Dat was het weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 mei 2009 @ 22:52:51 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68922869
Toffe platen Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 mei 2009 @ 22:56:01 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68922984
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toffe platen Duvel
Dank je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 mei 2009 @ 23:19:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68923910
Mooie plaatjes hoor Ik heb uit die tijd echt ZOOOOO weinig treinfoto's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68924181
Heel vet die foto´s uit de jaren ´90.
pi_68924769
quote:
Bedoeling is dat de echte hogesnelheidstreinen, die 250 km/u kunnen halen, begin 2010 aan een eerste dienstregeling beginnen. Eind april is het eerste prototype hogesnelheidstrein aangekomen. Dinsdag komt het tweede exemplaar aan in Amsterdam.
Oh noes!
Socialist in Mercedes
pi_68925041
Mooie plaatjes inderdaad... zo'n hondekop "zit" zo mooi aan het perron.

En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68925261
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:48 schreef Guard het volgende:
En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden.

Vroegâh...

* Guard zucht in een nostalgische bui
Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
pi_68925721
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las.

Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout.
Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren.
En die kop, fantastisch toch dat je van het ene naar het andere treinstel kon lopen...
Dat het donker en krap was, is mij toen nooit opgevallen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:41:53 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68926527
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:42 schreef Charango het volgende:

[..]

Oh noes!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:50:36 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927477
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
pi_68927486
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
hula
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:52:24 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68927490
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker
Ohja... no comment
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:44:35 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68928965
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:50 schreef James1988 het volgende:
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover . Lief hea?
Hier dan joh, jankert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68929166
Hoezo donker? Er brandde gewoon licht in de overgang van het ene Koploperstel naar het andere. Krap was het enigszins wel, maar alleen indien men een ´tegenligger´ tegenkwam stuitte dit op problemen, wat mij in al die jaren geen enkele keer is gebeurd.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:02:09 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68929231
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube!



Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje.
Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waarde . (Tenzij mensen er foto'swillen gaan schieten).
pi_68931935
weer iets van een overwegstoring tussen almelo de riet en hengelo. Zit momenteel in een sgmm, en die stopt weer lekker bij elke overweg
pi_68937842
Was en verstoring ja, stond niet wat op de site van ns, was binnen het half uur weer voorbij.
quote:
Almelo-Deventer
Dinsdag 12 Mei 12:38
Oorzaak Tussen Rijssen en Wierden rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')