quote:http://www.volkskrant.nl/(...)eist_geld_van_school
ANP
gepubliceerd op 06 mei 2009 10:31, bijgewerkt op 6 mei 2009 14:43
ZWOLLE - Schrijfster Maria Mosterd, die slachtoffer werd van loverboys en daar later het succesvolle boek ‘Echte mannen eten geen kaas’ over schreef, eist 74.000 euro schadevergoeding en smartengeld van de Thorbecke Scholengemeenschap in Zwolle. Ze vindt dat de school niet heeft gezorgd voor een veilige leeromgeving en geen juist absentiebeleid had.
Dat heeft haar advocaat, Ernst Muller, woensdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in de regionale krant De Stentor. Volgens hem lette de school onvoldoende op en greep hij niet in, toen Maria veelvuldig afwezig was. Ze zou in die tijd geronseld zijn door de loverboys en door hen ingezet als prostituee.
‘Het was bekend dat de problematiek daar speelde. De school was in die tijd bezig met allerlei programma's om het tegen te gaan’, aldus Muller. Volgens hem had de school het veelvuldige verzuim moeten opmerken en ertegen moeten optreden. De Landelijke Klachtencommissie Onderwijs stelde eerder al dat klachten van Maria en haar moeder grond hebben. Na die uitspraak nam de school volgens Muller een nieuw computerprogramma in gebruik om absentie te controleren.
De Thorbecke Scholengemeenschap wilde woensdag niet reageren. Zij zal dat tijdens de rechtszaak doen.
En waarom spijbelde ze?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
De school heeft zeker steken laten vallen maar het was toch zeker de dame zelf die spijbelde.
Ja.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:36 schreef Refragmental het volgende:
Gaat ze haar ouders ook aanklagen vanwege gebrek aan opvoeding? Want ik denk dat je het eerst daar moet zoeken.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een onzin. Dat is op de Amerikaanse toer gaan, lekker een schuldige zoeken en een schadevergoeding eisen.
ze was 12 jaar... en ls ouder verwacht je dat je kind veilig is op school en enige controle.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
![]()
Hoe ver kunnen mensen gaan in hun ijver ergens ' een schuldige' te vinden? De school heeft zeker steken laten vallen maar het was toch zeker de dame zelf die spijbelde. En nu klaagt ze school aan dat ze haar niet tegenhielden?
We gaan zo niet echt naar een fijne maatschappij toe met ons gezoek en gegraaf naar 'schuldigen'
... of anders wel bij de ouders van de loverboy...quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:36 schreef Refragmental het volgende:
Gaat ze haar ouders ook aanklagen vanwege gebrek aan opvoeding? Want ik denk dat je het eerst daar moet zoeken.
Als je het boek leest krijg je al wat meer duidelijkheid.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik vind het absurd dat ze geld eist, maar ergens is er natuurlijk een punt, alleen das lastig beoordelen zonder alle info.
Ik kan me voorstellen dat als je je kind naar school stuurt je het graag hoort als hij/zij daar dus veelvuldig afwezig is. Als je dat niet te weten krijgt als ouders kun je ook niet ingrijpen, dus eigenlijk mag je van school verwachten dat ze voor jou als ouder ingrijpt.
Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er verder geen signalen waren dat er iets niet in de haak was, alhoewel sommige kids dat goed kunnen verbergen..
waarom?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:35 schreef cultheld het volgende:
Het moet toch niet gekker worden. Ik hoop dat ze onder een bus komt of zo.
Bron: Wikipediaquote:Lucie Mosterd klaagde over de school van haar dochter (de Thorbecke Scholengemeenschap te Zwolle), die had verzuimd haar te informeren over het vele spijbelen van Maria. Drie jaar lang werd er tijdens mentorgesprekken niet over gesproken. Tijdens deze spijbeluren prostitueerde Maria zich. De plekken waar geweld was en handel in verdovende middelen, werd niet door een camera bewaakt. Deze klachten werden op 12 juni 2006 gegrond verklaard door de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)[6]. Hierop besloot Lucie Mosterd de school financieel aansprakelijk te stellen[7].
Op 6 mei 2009 maakte Mosterds advocaat Ernst Muller bekend dat de schrijfster 74.000 euro schadevergoeding en smartengeld van de Thorbecke Scholengemeenschap eist. Mosterd is onder meer van mening dat de school niet heeft gezorgd voor een veilige leeromgeving en niet voldoende heeft opgelet bij haar veelvuldige afwezigheid tijdens de ronselperiode.[8] Kort daarvoor had Mosterd op haar webpagina oud-leerlingen van de school opgeroepen zich als getuige te melden ten bate van haar rechtszaak[9].
gaat ze die buit dan splitten met de getuigen?quote:
Ik heb een hekel aan parasieten en opportunistische uitzuigers. Probeer dan geld van je belagers af te troggelen, maar probeer geen instanties uit te kleden omdat je zelf ooit naïef en dom bent geweest.quote:
Die pooiers moeten ook hard aangepakt worden. Maar om instanties nou het boetekleed aan te laten trekken omdat jij naïef bent geweestquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:15 schreef Yorrit het volgende:
tsja als je van 'mening' bent dat alle slachtoffers van loverboys hier zelf schuldig aan zijn houdt t snel op..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |