Zorg er nu voor dat je meer tijd met hem gaat door brengen voordat Magere Hein dit doet..quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:06 schreef mieuwmieuw het volgende:
Pussy mijn vader werkt 90 uur per week, twee banen bitch.
Anders kan hij de gasrekening niet betalen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:06 schreef mieuwmieuw het volgende:
Zie FIPO!quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:11 schreef Brulbuffel het volgende:
Ik moet gewoon weer gaan studeren denk ik.
Dat.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:08 schreef karr-1 het volgende:
40 uur werken is niet erg als je werk maar leuk is. Ik heb wel eens weken van 50 of meer uur, maar mij hoor je niet klagen.
Je vader heeft een verslaving aan het één of ander?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:06 schreef mieuwmieuw het volgende:
Klopt ja.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:03 schreef Brulbuffel het volgende:
Ik kan ook niet zo goed tegen dat belangrijke gedoe wat werk dan zogenaamd is. Bijvoorbeeld als je dan een afdeling manager van een groothandel ofzo ziet en kijkt wat ze nou concreet doen dan stelt het eigenlijk geen reet voor. Het is meer je hele voorkomen en je communicatieve vaardigheden die tellen in het werkend leven en het gaat steeds minder om de prestaties zelf heb ik het idee.
Dan is elke minuut teveel. TS ga nog verder studeren ofzo.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:29 schreef EIKELKAAS het volgende:
ts, vind je het gek als je lopendebandwerk doet?
Best, of hij wordt binnen de kortste keren hersensdood.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:34 schreef leetzors het volgende:
[..]
Dan is elke minuut teveel. TS ga nog verder studeren ofzo.
Huh?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:50 schreef MervinMinky het volgende:
Maar is het verder studeren in Nederland al die jaren wel waard, want later moet je alsnog werken en dan moet je rondkomen van ong. 500 euro per maand.
Daarom zijn er zoveel hoogopgeleide mensen die vertrekken naar het buitenland om daar kk hard te verdienen en niet hier te gaan werken om de helft van je geld in rook op te zien gaan, het geld waarvoor je zólang voor gestudeerd hebt
Mervin wordt afgezet door zijn baas.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:50 schreef MervinMinky het volgende:
Maar is het verder studeren in Nederland al die jaren wel waard, want later moet je alsnog werken en dan moet je rondkomen van ong. 500 euro per maand.
Daarom zijn er zoveel hoogopgeleide mensen die vertrekken naar het buitenland om daar kk hard te verdienen en niet hier te gaan werken om de helft van je geld in rook op te zien gaan, het geld waarvoor je zólang voor gestudeerd hebt
Wat nou afgezet... keihard anaal vernederd, elke dag opnieuw.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mervin wordt afgezet door zijn baas.
Ik loop momenteel stage, maar weet niet hoeveel nou het gemiddelde inkomen is, maar het is wel zo dat je in Nederland minder te besteden hebt als bijv. in Zweden of Zwitserland waar de lonen beduidend hoger liggen, is het dan niet de moeite waard om daar je heil te zoeken ipv hier scheel te betalen aan belastingen etc.quote:
Het minimum (niet jeugd!) loon is echt wel wat hoger dan die 500 euro netto die jij vermeld.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:16 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ik loop momenteel stage, maar weet niet hoeveel nou het gemiddelde inkomen is, maar het is wel zo dat je in Nederland minder te besteden hebt als bijv. in Zweden of Zwitserland waar de lonen beduidend hoger liggen, is het dan niet de moeite waard om daar je heil te zoeken ipv hier scheel te betalen aan belastingen etc.
Dat soort info had ie toch ook zelf wel kunnen vinden...quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:26 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het minimum (niet jeugd!) loon is echt wel wat hoger dan die 500 euro netto die jij vermeld.
Dat haalde ik al met 12 uur in de week de post rondbezorgen en die betalen geen vetpot kan ik je vertellen (ongeschold werk).
1.381,20 is het bruto minimumloon voor iemand van 23 jaar of ouder en op je 18e kun je minimaal 628,45 bruto krijgen.
En de meeste die doorstuderen verdienen natuurlijk wel wat meer dan dit bovenstaande bedrag.
Dat laatste zal mij een zorg wezen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:29 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dat soort info had ie toch ook zelf wel kunnen vinden...zo wordt ie nooit slim en zal hij echt maar 500 euro per maand gaan verdienen.
volgens mij is in Zweden de belastingdruk hoger dan hier.,quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:16 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ik loop momenteel stage, maar weet niet hoeveel nou het gemiddelde inkomen is, maar het is wel zo dat je in Nederland minder te besteden hebt als bijv. in Zweden of Zwitserland waar de lonen beduidend hoger liggen, is het dan niet de moeite waard om daar je heil te zoeken ipv hier scheel te betalen aan belastingen etc.
Dat zijn toch alleen maar werkelozen die het zich kunnen veroorloven om de hele dag berichten van en voor een ander door de gaan zitten lezen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:16 schreef Paul het volgende:
Was ik maar 40 uur mod per week
Mijn droombaan
Wat en drama, niet 3x per jaar op vakantie kunne en geen dikke auto voor de deur,,quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:33 schreef Buzz129 het volgende:
Minder dan 40 uur per week werken? Nou dan zul je wel een aardige carriere opbouwen en met een beetje geluk zo op je 35e een zestigerjaren doorzonwoninkje met een tophypotheek kunnen aanschaffen. En nog wat later ieder jaar met de skoda sationcar naar Frankrijk op vakantie!
Ik werk 40 of zelfs meer uren. Nu heb ik dus geen eigen mening?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:03 schreef Brulbuffel het volgende:
Ik heb op een 1 of andere manier een schurft hekel aan een 40 urige werkweek. 3 dagen gaat bij mij best , maar als ik dan 40 uur werk begint het als snel een gigantische sleur te worden. En bij andere mensen lijkt het eigenlijk allemaal zo makkelijk te gaan,lijkt wel of iedereen met plezier naar zijn werk gaat.
Ik kan ook niet zo goed tegen dat belangrijke gedoe wat werk dan zogenaamd is. Bijvoorbeeld als je dan een afdeling manager van een groothandel ofzo ziet en kijkt wat ze nou concreet doen dan stelt het eigenlijk geen reet voor. Het is meer je hele voorkomen en je communicatieve vaardigheden die tellen in het werkend leven en het gaat steeds minder om de prestaties zelf heb ik het idee.
Kijk tijdens studeren en school e.d zijn mensen eigenlijk vooral zichzelf en hoeven ze zich niet zo nodig te profileren en perfect te zijn. En hebben ze nog gewoon een mening klaar. Maar als mensen 40 uur gaan werken lijken het wel van die zombies te worden die klakkeloos alles overnemen en geen eigen mening meer hebben.
Eigenlijk zou je op een andere manier je geld moeten kunnen verdienen , of geheel zelfvoorzienend zijn met een stuk grond of iets dergelijks.
Ach tis ook maar net waar je je prioriteiten neerlegt. Ik ben blij met een flat, een ander wil een villa + lap grond.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:33 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat zijn toch alleen maar werkelozen die het zich kunnen veroorloven om de hele dag berichten van en voor een ander door de gaan zitten lezen?
Minder dan 40 uur per week werken? Nou dan zul je wel een aardige carriere opbouwen en met een beetje geluk zo op je 35e een zestigerjaren doorzonwoninkje met een tophypotheek kunnen aanschaffen. En nog wat later ieder jaar met de skoda sationcar naar Frankrijk op vakantie!
Dat redde ik prima met m'n 24 uur werken hoor (alleen die auto niet, ben voor de fiets en het OV), heerlijk iedere maand gewoon via een budgetsite alá Ryan Air richting een mooie Europese stad voor een weekendje of langer.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat en drama, niet 3x per jaar op vakantie kunne en geen dikke auto voor de deur,,
"als de uitkeringen wat hoger liggen, hoef je ook minder te stelen"quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:54 schreef aussieaussie het volgende:
Kan iemand even dat ene filmpje van probleemwijken posten?
Dat stukje van: "werken? Neuhhhh, das niets voor mij. Dat ligt mij gewoon niet dus dat moeten andere mensen maar doen. Oh, en de uitkeringen moeten omhoog"
En die ander ging er nog overheen met:quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:34 schreef B.E.D het volgende:
[..]
"als de uitkeringen wat hoger liggen, hoef je ook minder te stelen"
Logica van de bovenste plank!
Herkenbaar. Ik heb geen hekel aan mijn werk, maar om nou iedere dag weer van 8 tot 5 dat werk te doen.. Zou het liefste de helft van de tijd totaal iets anders doen (hobbys).quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:03 schreef Brulbuffel het volgende:
Ik heb op een 1 of andere manier een schurft hekel aan een 40 urige werkweek. 3 dagen gaat bij mij best , maar als ik dan 40 uur werk begint het als snel een gigantische sleur te worden. En bij andere mensen lijkt het eigenlijk allemaal zo makkelijk te gaan,lijkt wel of iedereen met plezier naar zijn werk gaat.
Kijk tijdens studeren en school e.d zijn mensen eigenlijk vooral zichzelf en hoeven ze zich niet zo nodig te profileren en perfect te zijn. En hebben ze nog gewoon een mening klaar. Maar als mensen 40 uur gaan werken lijken het wel van die zombies te worden die klakkeloos alles overnemen en geen eigen mening meer hebben.
Eigenlijk zou je op een andere manier je geld moeten kunnen verdienen , of geheel zelfvoorzienend zijn met een stuk grond of iets dergelijks.
en wat doe jij zelf?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:06 schreef mieuwmieuw het volgende:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Niks, daarom werkt zijn vader 90 uur.![]()
![]()
Ik heb jarenlang 40 uur per week gewerkt, nu sinds een paar jaar 32 uur per week. Wat me vooral tegenstaat die enkele weken dat ik nog 40 uur werk (om vakantiedagen te compenseren) is niet eens zo zeer het vijf dagen achter elkaar werken alswel dat na zo'n langere week je weekend opeens zo kort is!quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:05 schreef kikoooooo het volgende:
Ik krijg ook een 32uurs contract. Heerlijk
Dat is wel lekker, maar ook wel veel verantwoordelijkheid?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:59 schreef cvboer het volgende:
Blij dat ik een eigen zaak heb, dan kan ik de werkweek indelen zoals ik het wil. werk en vrijheid tegelijk.
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
De balans tussen werk en vrije tijd is helemaal weg als je 5 dagen werkt en 2 dagen vrij bent per week.
Wat dacht je met je tuinstoel bij de voordeur gaan zitten met een krat bier ?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:30 schreef Remzz het volgende:
Als ik minder dan 40 uur werk weet ik echt niet wat ik in die overige tijd moet doen hoor
Liedjes van Shania Twain downloaden?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:30 schreef Remzz het volgende:
Als ik minder dan 40 uur werk weet ik echt niet wat ik in die overige tijd moet doen hoor
Inmiddels dus een 36urig contract, maar in 4 dagen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:05 schreef kikoooooo het volgende:
Ik krijg ook een 32uurs contract. Heerlijk
Dat, met de luidsprekers in het raam en dan naar je buren twitteren dat ie nog harder kanquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:31 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Wat dacht je met je tuinstoel bij de voordeur gaan zitten met een krat bier ?
Weetz
Maar als je dat niet kan. Kan je het dan wel "opeens" 36 uur in de week? Of kan je überhaupt gewoon geen 5 dagen in de week werken?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:54 schreef pictionary het volgende:
40 uur is inderdaad veel.
Ik zou niet eens 40 uur per week willen gitaar spelen / sporten / andere hobby.
Het jammere van werk is, is dat het een 'verplichting' is en vaak ook binnen een bepaald tijdsbestek. Van 9 tot 5 neuken lijkt me niet eens fijn, laat staan andere zaken.
Projectmatig werken waarin een hoge mate van creativiteit in zit, kan het enige werk zijn wat ik mezelf wel 40 uur in de week voor lange tijd zie doen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:54 schreef aussieaussie het volgende:
Kan iemand even dat ene filmpje van probleemwijken posten?
Dat stukje van: "werken? Neuhhhh, das niets voor mij. Dat ligt mij gewoon niet dus dat moeten andere mensen maar doen. Oh, en de uitkeringen moeten omhoog"
Je hebt altijd lasten. En de meeste twee verdieners houden echt geen 500 euro per maand over.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef MervinMinky het volgende:
Ik krijg niet eens stagevergoeding, maarja ik had ook mijn bedrijf beter moeten uitzoeken![]()
Maar ik bedoel later als je huisje boompje beestje hebt, dan heb je beduidend minder te besteden want je moet veel betalen aan allerlei belastingen, premies, verzekeringen, kinderen etc. toch?
co schappen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:59 schreef dgirl het volgende:
Ach ja, kleine troost: je krijgt er voor betaald. En als dat niet genoeg is, op zoek naar een andere baan, of een contract met minder uren.
Voor co schappen krijg je niet eens betaald en ben je toch echt wel meer dan 40 uur per week bezig
Magoed, je hebt gelijk, 40 uur per week is gewoon teveel. Zeker als je nog ff moet bijkomen en al je andere huishoudelijke/administratieve dingen moet afronden. En dan vaak ook nog s gedwongen op zaterdag of donderdag avond in die drukte moeten winkelen.
Minder werk, minder stress, betere werkprestaties.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:12 schreef sempron2400 het volgende:
Als ik geen autisme had, had ik met een beetje geluk 5 halve dagen kunnen werken met die universitaire salarissen.
Daar krijg je meer stress van dan een kantoorbaantje van 9 tot 5.quote:
Zou fijn zijn als je gewoon probleemloos flexibele werkweken zou hebben. Veel werken is op zich geen probleem, zolang je maar aan al je andere dagelijkse activiteiten toe kan komen. En zolang de werksfeer je bevalt ofc.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:33 schreef boskameel het volgende:
Of mensen die klagen dat ze in de vakantie niks te doen hebben. Eerst klagen over het werken, zijn ze vrij klagen ze nog. Kan je eindelijk doen wat je leuk vindt, maar nee hoor "boooeheuehue ik verveel me!"
.
Vroeg opstaan is kut, ik ga dan veel liever sporten, en dan werken van 12 tot 8 ofzo. Maarja, dat kan helaas niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef dgirl het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als je gewoon probleemloos flexibele werkweken zou hebben.
MBO is, in tegenstelling tot wat ze zelf beweren, géén studeren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:34 schreef leetzors het volgende:
[..]
Dan is elke minuut teveel. TS ga nog verder studeren ofzo.
Om vervolgens in een maand die duizenden euro's er weer door heen te jagenquote:Op maandag 27 juli 2009 22:55 schreef Seam het volgende:
40 uur per week veel vinden
Ik werk de zomervakantie 8 weken lang 60 uur per week.
Nee hoor, is voor mijn studentenleven het komende jaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef Bevin het volgende:
[..]
Om vervolgens in een maand die duizenden euro's er weer door heen te jagen
Ik praat alleen voor mezelf, jwtquote:Op maandag 27 juli 2009 23:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee hoor, is voor mijn studentenleven het komende jaar.
En dat terwijl anderen van de zon genieten en pret makenquote:Op maandag 27 juli 2009 22:55 schreef Seam het volgende:
40 uur per week veel vinden
Ik werk de zomervakantie 8 weken lang 60 uur per week.
Ja ik snap dat dus niet, beetje nutteloos hangen en alleen maar geld uitgeven aan drank en vakanties om alleen maar meiden te neukenquote:Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef B.E.D het volgende:
[..]
En dat terwijl anderen van de zon genieten en pret maken
Ja kun je beter de nerd uithangen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:31 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dus niet, beetje nutteloos hangen en alleen maar geld uitgeven aan drank en vakanties om alleen maar meiden te neuken
Stiekem ben ik jaloers omdat ik niet op vakantie ga wegens geen vrij kunnen krijgen. Sterf, vakantiegangers.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Biels het volgende:
Pret maken in je vakantie! Daar heb je Sinterklaas voor, stelletje retards.
Ben ook ambtenaar en werk 40 uurquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Inmiddels dus een 36urig contract, maar in 4 dagen.
9 uurtjes per dag en de vrijdag vrij .Voor mij prima
En ik ben nog ambtenaar ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |