Abortus gaat over een individu de over haar eigen lichaam beschikt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:44 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, ik geef het ook niet als argument om abortus te verbieden, ik geef het als voorbeeld om wat dieper na te denken over wat abortus inhoudt.
Ze hadden toch geen tijd om een mening te vormen. Maar bij klachten kunnen ze de moeder aanspreken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
De tegenstanders van abortus die tegen hun zin zijn geaborteerd ook niet
Het plegen van zelfmoord gaat ook over een individue die over zijn eigen lichaam beschikt en toch is het verboden, en terecht.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Abortus gaat over een individu de over haar eigen lichaam beschikt.
Dat doen de pro-life mensen in commissie voor de geaborteerde kinderen. En dan is er weer gezeik natuurlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden toch geen tijd om een mening te vormen. Maar bij klachten kunnen ze de moeder aanspreken.
Dus toch alleen menselijk leven. En al het menselijk leven? Misdadigers ook enzo?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:06 schreef Provinciaal het volgende:
Kom op zeg, het leven van bacterïen vergelijken met dat van ongeboren baby's, ben je 12?
Lol, ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt, maar zelfmoord is niet verboden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef buachaille het volgende:
Het plegen van zelfmoord gaat ook over een individue die over zijn eigen lichaam beschikt en toch is het verboden, en terecht.
Alleen het leven van een monstreus blobje is heilig. De vrouw waar het in zit kan de tering krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, luister. Als al het leven heilig is, is het leven van andere diersoorten ook heilig.
Tenzij je alleen menselijk leven heilig vindt, natuurlijk. Maar dan ben je inconsequent.
MHOEHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het plegen van zelfmoord gaat ook over een individue die over zijn eigen lichaam beschikt en toch is het verboden, en terecht.
Lekker "monstrueus blobje"...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen het leven van een monstreus blobje is heilig. De vrouw waar het in zit kan de tering krijgen.
Natuurlijk. Die comissie is niet geaborteerd en ze zijn geen foetus, ze hebben geen recht van spreke.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat doen de pro-life mensen in commissie voor de geaborteerde kinderen. En dan is er weer gezeik natuurlijk.
Zielig figuur want ik heb wél gelijk met mijn opmerking dat zelfmoord verboden isquote:
Je lijkt papierversnipperaar wel met dat kinderlijke zwart-wit denken. Wil je een filosofische discussie over 'leven' beginnen? Probeer het in WFL...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus toch alleen menselijk leven. En al het menselijk leven? Misdadigers ook enzo?
WHOEAAA! Een monster!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Lekker "monstrueus blobje"...![]()
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=abortion&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
In een achterlijk religieus land misschien MHOEHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zielig figuur want ik heb wél gelijk met mijn opmerking dat zelfmoord verboden is
http://www.libertarian.nl(...)-recht-op-zelfmoord/
MHOEHAHAHAHAHAMHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zielig figuur want ik heb wél gelijk met mijn opmerking dat zelfmoord verboden is
http://www.libertarian.nl(...)-recht-op-zelfmoord/
MHOEHAHAHAHAHAMHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
MHOEHAHAHAHAHA
Is het ook, mensen die denken dat als abortus verboden zou zijn en dan denken dat de seksuele losbandigheid dan minder zou zijn, zijn gewoon naïef. Die mensen zijn niet van deze tijd en zouden hun ogen eens moeten opendoen. In deze tijd (2009) doen kinderen steeds eerder aan seks, en nee dat komt dus echt niet omdat er een abortus mogelijk is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
Het argument dat abortus losbandigheid in de hand zou werken, vind ik wat vergezocht.
Komt dat niet ook omdat het menselijk lichaam op zich verandert ? In mijn jeugd was de gemiddelde leeftijd dat een meisje voor het eerst ongesteld raakte 14-15, 40 jaar later is dat opgeschoven naar 12-13 ..quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef -Techno- het volgende:
In deze tijd (2009) doen kinderen steeds eerder aan seks, en nee dat komt dus echt niet omdat er een abortus mogelijk is.
Volgens mij niet... de gemiddelde leeftijd schommelt al jaren tussen de 10 en 16 jaar. In 1965 was het gemiddelde 13,5 en in 1980 was het gemiddelde 13,28. Google helpt ookquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Komt dat niet ook omdat het menselijk lichaam op zich verandert ? In mijn jeugd was de gemiddelde leeftijd dat een meisje voor het eerst ongesteld raakte 14-15, 40 jaar later is dat opgeschoven naar 12-13 ..
Ik ben het een klein beetje met je eens dat abortus bandeloosheid in de hand zou kunnen werken, omdat ze denken dat mochten ze zwanger raken er altijd nog abortus is, al betwijfel ik of er 1 tussen zal zitten die daar blij mee zal zijn. Niemand raakt per ongeluk voor haar plezier zwanger om het vervolgens dmv abortus weg te laten halen. Dus ja, men (zeker de jongere meiden) denken er wel een beetje makkelijk over.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk wel dat die pastoor een beetje gelijk heeft als hij zegt dat de mogelijkheid voor abortus, bandeloosheid in de hand werkt.
't Is gewoon zo dat er bij de jeugd maar rond geneukt wordt, alsof het allemaal niet uitmaakt. Raakt er dan per ongeluk eentje zwanger? Ach geen nood, doen we gewoon een abortus.
Kijk, ik ben niet per se tegen abortus, maar wel tegen het gemak waarmee het wordt uitgevoerd.
Als een meisje of vrouw verkracht wordt en zwanger raakt, ben ik juist voor, indien die persoon dat wil.
Als een vrouw zwanger raakt en er is gevaar voor haar leven, dan moet het ook kunnen.
Maar als een meisje gewoon onnadenkend de een na de ander laat binnenwippen, nee, dan moet je maar op de blaren zitten. Het is sowieso niet nodig in Nederland om ongewenst zwanger te raken. Zorg voor goede anticonceptie en ga er zorgvuldig mee om, dan raak je niet zwanger.
Voorbeelden over mensen die double dutch gingen, pil EN condoom en dan nog zwanger raakten, geloof ik niet. Dan zal het een oud condoom zijn geweest en het meisje een paar keer de pil, wegens teveel alcoholgebruik of zo, uitgebraakt hebben.
Je raakt niet zomaar zwanger.
Ben je onvoorzichtig, dan is het je eigen schuld.
Als abortus niet zo makkelijk zou zijn, dan zouden ze echt wel voorzichtiger zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:03 schreef smoekie het volgende:
[..]
Ik ben het een klein beetje met je eens dat abortus bandeloosheid in de hand zou kunnen werken, omdat ze denken dat mochten ze zwanger raken er altijd nog abortus is, al betwijfel ik of er 1 tussen zal zitten die daar blij mee zal zijn. Niemand raakt per ongeluk voor haar plezier zwanger om het vervolgens dmv abortus weg te laten halen. Dus ja, men (zeker de jongere meiden) denken er wel een beetje makkelijk over.
Nee, eveneens uit het oogpunt dat scheiden makkelijk gaat tegenwoordig.quote:Maar dat is eigenlijk hetzelfde als met trouwen, vroeger trouwde je, en bleef je getrouwd, en was het een schande om te scheiden. Tegenwoordig stranden 1 op de 3(of 4) huwelijken. Waarom? Omdat het steeds makkelijker is geworden om te scheiden zonder al te veel problemen.
Juist, en verantwoording nemen, ho maar. Zo'n meid of jongen gaat dan echt niet eerlijk opbiechten met wie hij/zij allemaal seks heeft gehad. Ieder voor zich, zo is het tegenwoordig.quote:Soa’s idem dito. Er zijn tegenwoordig zoveel medicijnen dat ach, als je het al krijgt, dan neem je toch gewoon een kuurtje. Zo werkt dat tegenwoordig met zoveel dingen.
Er zijn genoeg echtparen die maar wat graag een kindje zouden willen adopteren, ze zelf niet kunnen krijgen.quote:Het blijft gewoon een feit, dat hoe stom je ook bent geweest, er nu eenmaal de keuze is om zelf te beslissen of je de gevolgen-verantwoording van je eigen stommiteit voor eigen rekening neemt, of dmv abortus hier van af ziet. Welk kind zit er nou op te wachten om bij ouders geboren te worden die hem of haar niet willen, en hem of haar ook niet de zorg en liefde kan geven die het nodig heeft.
Ik vind dat er best wat meer regelgeving over mag zijn.quote:Dus ja, in hoeverre moeten die meiden (en jongens) op de blaren zitten? Eigens schuld of niet? Je kunt ook niet zeggen we bekijken elk geval apart en haar helpen we wel, en haar helpen we niet, want wat gebeurt er dan met het kind? Wordt die afgenomen na de bevalling? Krijgen we hier dan weeshuizen waarin het gros ter vondeling is gelegd?
Ik heb zonen en heb ze inderdaad op het hart gedrukt om, als het zover is, altijd een condoom te gebruiken. Niet alleen tegen soa's, maar je kunt een griet er niet op vertrouwen dat ze inderdaad aan de pil is.quote:De ouders zijn hierin ook verantwoordelijk, zij mogen ook de koppen niet in het stand steken wbt anticonceptie. Als jij er als ouder op toeziet dat jouw dochter gebruikt maakt van de middelen die er zijn, zullen de abortussen ook dalen. Ik zorg in ieder geval dat als mijn dochter de leeftijd heeft waarin zij aan vriendjes begint, met haar praten en zorgen dat zij aan de anticonceptie gaat, en dan niet gewoon de pil zoals ik en de meeste die nemen, nee tot ze een jaar of 18 is (voor zover ik daar inbreng in houd) zal ik er als het even kan voor zorgen dat ze aan de prikpil gaat. Je kunt er als ouder wel vanuit gaan dat het aanbieden of geven van de pil genoeg is, maar de cijfers liegen er niet om en er zijn er nou eenmaal genoeg die er te laks mee omgaan, die soms zelfs nog niet eens gehoord hebben van de morning after pil e.d.
Dat is jouw mening. Ik vind dat de regelgeving wel wat strenger mag zijn.quote:Dus hoe een ander ook tegen abortus aankijkt de keuze om wel of geen abortus te laten plegen (tot een bepaalde termijn) moet ten alle tijden bij de persoon in kwestie liggen, en niet bij derden die het er om welke reden dan ook niet mee eens zijn.
Het enige kind in deze ben jij. Er is verder alleen een persoon met een monstreus ongewenst gezwel, en die persoon maakt zelf uit wat ze met haar lichaam doet. Dat jij geen prijs stelt op lichamelijke integriteit is alleen maar jouw probleem.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
Dat is jouw mening. Ik vind dat de regelgeving wel wat strenger mag zijn.
Als je zo makkelijk zo'n kind kan doden,!
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende: Er is verder alleen een persoon met een monstreus ongewenst gezwel,
Eerst vraag je je af wie iemand het recht geeft om een "ongelukje" te vermoorden. Vervolgens keur je de morning after pil (of iets wat nog later werkt)wel goedquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
Er zijn genoeg echtparen die maar wat graag een kindje zouden willen adopteren, ze zelf niet kunnen krijgen.
Wat geeft iemand het recht om zo'n 'ongelukje' te vermoorden. Wat dat is het eigenlijk.
[..]
Ik vind dat er best wat meer regelgeving over mag zijn.
Verkrachting, ja, dan moet abortus mogen.
Gevaar voor de moeder of ernstig gehandicapte foetus, ja, moet het ook kunnen.
Maar voor een one-night-stand, zonder voorbehoedsmiddelen? Nee, dan neem je de morning-afterpil maar. Er schijnt ook nog zoiets te zijn voor enkele weken erna, heb ik ooit vernomen.
Maar er eerst 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen en dan besluiten het toch maar niet te willen, nee, vind ik niet kunnen.
[..]
Ik snap je standpunt niet helemaal door die inconsequente meningen van je. Mag je nu wel of niet een foetus "vermoorden"? Zo nee, waarom ben je dan voor een morning after pil? (of iets wat er op lijkt)quote:Dat is jouw mening. Ik vind dat de regelgeving wel wat strenger mag zijn.
Als je zo makkelijk zo'n kind kan doden, kun je het ook na de bevalling wel afstaan ter adoptie.
Dat gaat idd geen volle weeshuizen opleveren.... Het leven van zo'n tiener moeder is wel meteen verkeken (weg jeugd)quote:En dat gaat echt geen weeshuizen vol opleveren. Bij de gedachte een zwangerschap uit te moeten dragen, letten die meiden echt wel voortaan beter op. Want: Ojee, mijn figuur!!!
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
Sommige meiden willen zo graag een bepaalde jongen aan zich binden, dat ze tot van alles in staat zijn.
Die pil enkele weken later is geen abortus ?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat er best wat meer regelgeving over mag zijn.
Verkrachting, ja, dan moet abortus mogen.
Gevaar voor de moeder of ernstig gehandicapte foetus, ja, moet het ook kunnen.
Maar voor een one-night-stand, zonder voorbehoedsmiddelen? Nee, dan neem je de morning-afterpil maar. Er schijnt ook nog zoiets te zijn voor enkele weken erna, heb ik ooit vernomen.
Maar er eerst 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen en dan besluiten het toch maar niet te willen, nee, vind ik niet kunnen.
Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:47 schreef -Techno- het volgende:
morning after pil (
Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Die pil enkele weken later is geen abortus ?
En dat 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen .. jij had altijd een menstruatie waarop je de klok gelijk kon zetten, van begin af aan ?
quote:Met dit tangetje wordt de vucht in de baarmoeder gefragmenteerd en de stukjes worden er één voor één uitgehaald.
Er zijn zat mensen die vinden dat de morning after pil immoreel is, ze zien het zelfs als een soort abortus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.
Daarbij is een mogelijk bevrucht eitje nog niet eens ingenesteld.
Lees eerst eens de link die ik je eerder gaf zou ik zeggen en anders zoek je zelf maar iets op. In Nederland doen ze daar helemaal niet aanquote:Een dag na een 'foutje' meteen een pil nemen, voor het geval dat, is nog altijd iets anders dan 3, 4 of soms zelfs 5 maanden later een compleet kind kapot laten snijden in je baarmoeder en stukje voor stukje laten verwijderen.
Ze noemen het intacte dilatatie en evacuatie. En het komt zelden voor dat artsen dat toepassen. Sowieso pas na 28/30 weken en dat is dus niet toegestaan in Nederland.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Dan maar weg figuur en de keuze: Houden of weggeven.
Fijn voor die mensen. IK vind de morning-after pil wél kunnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:05 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die vinden dat de morning after pil immoreel is, ze zien het zelfs als een soort abortus.
En een bevrucht eitje is toch ook menselijk "leven"???
Sure.quote:Lees eerst eens de link die ik je eerder gaf zou ik zeggen en anders zoek je zelf maar iets op. In Nederland doen ze daar helemaal niet aan![]()
Ben je een man of een vrouw? Indien een vrouw, ooit zwanger geweest?quote:Ze noemen het intacte dilatatie en evacuatie. En het komt zelden voor dat artsen dat toepassen. Sowieso pas na 28/30 weken en dat is dus niet toegestaan in Nederland.
Van mij mag trouwens de grens van 24 weken wel wat omlaag hoor, het eerste levensteken van je baby zal je rond de 20 weken pas voelen. Een grens van 18 lijkt me redelijk, verbieden is onzin.
Waar ik het 100% mee eens ben, is dat de grens tot abortus zeker stukken lager mag zijn. Sommige spreken over 18 wkn, zelfs dan is het al een springlevend iets wat zich in de buik huist.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:54 schreef Gia het volgende:
Ik vind een grens van niet meer dan 6 weken redelijk. Met uitzondering van verkrachting of gevaar voor de moeder, zoals ik al eerder zei.
Toch zonde van alle moeite als je niet zeker weet dat je zwanger bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.
Daarbij is een mogelijk bevrucht eitje nog niet eens ingenesteld.
Dat is zo veel bevredigender, dan een pilquote:Een dag na een 'foutje' meteen een pil nemen, voor het geval dat, is nog altijd iets anders dan 3, 4 of soms zelfs 5 maanden later een compleet kind kapot laten snijden in je baarmoeder en stukje voor stukje laten verwijderen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is zo veel bevredigender, dan een pil![]()
Maar waar bemoei je je mee? Er is niets van jou bij.
Je moet gewoon niet zoveel neuken Gia, dat jij dat soort problemen nog hebt op jouw leeftijd?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.
Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.
Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=abortion&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?
Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
Er is sprake van een individu die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij. En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.
Bij het blobje is er geen sprake van een individu. Het is onderdeel van de vrouw.
Een kind is GEEN onderdeel van een vrouw.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is onderdeel van de vrouw.
Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijdquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.
En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?quote:Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.
Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..quote:Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
bron? bewijs?quote:
Een blobje onderdeel van de maatschappij?quote:die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij.
Als jij dat zo goed weet mag je het individu, dat onderdeel is van de maatschappij, uit de vrouw snijden om het tegen de misdadige vrouw te beschermen, want zij bepaald zelf wat ze met haar lichaam doet.quote:En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.
Snij het individu maar uit de vrouw om dat te bewijzen.quote:
Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kind is GEEN onderdeel van een vrouw.
Het is een eigen individu.
Anyway, abortus of opgewekte miskraam tot 6 weken, okay.
Daarna alleen in geval van verkrachting, gevaar voor moeder of ernstig gehandicapt kind.
En nog meer mensen vinden kwaliteit van leven belangrijker dan leven tot elke prijs ..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
Is dat een vrijbrief om onveilig seks te hebben? "Ik ben zo onregelmatig ongesteld, dat ik nooit kan weten wanneer ik vruchtbaar ben en dan maar gewoon afwacht."quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijd
PIL!!! Als je neukt zonder de pil te gebruiken, zul je inderdaad op een andere manier je verantwoordelijkheid moeten nemen. Het condoom is niet veilig. Je hebt dan onveilige seks gehad en ja, dan doe je maar even een testje. Of dan neem je, voor de zekerheid, maar een morning-after pil.quote:En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?
Dan moeten ze niet zo lang ermee doorlopen!! Als ze dat 4 maanden kunnen, dan kunnen die 5 andere er ook nog wel bij. Nee, het is heel begrijpelijk als ze zo'n baby doden, maar geboren laten worden en ter adoptie afstaan is zielig voor de moeder. Get real!!!quote:Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..
Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.quote:Op zondag 10 mei 2009 04:01 schreef kriele het volgende:
[..]
Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.
Vrijwillig, net als abortus. Niet door jou opgedrongen vanwege valse ethiek.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.
Ik mag oordelen zoals ik zelf wil.
Enneh, Papier, er worden dagelijks individuen uit vrouwen gesneden. Ooit gehoord van de keizersnede.
Beetje laat, dat dan weer welquote:En dat zijn toch echt 'eigen' personen.
Iemands anders' blobjes helemaal niet, maar je wilt er wel wetten voor bedenken?quote:Mijn kinderen zijn niet mijn eigendom.
Ik zie blojes als onderdeel van de moeder. De enige die er iets over kan zeggen is de moeder.quote:Als je een kind niet als een zelfstandig individu ziet, maar als het eigendom van de ouders, dan zou je zelfs postnatale abortus nog goed gaan keuren. Zie ik jou trouwens ook wel voor aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |