abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80999038
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:56 schreef Id_do_her het volgende:
Schaduwmensen,

Er zijn verhalen van mensen die een schaduwmens hebben ontmoet. Een schaduwmens heeft meestal de vorm van een mens en staat vooral bekend in twee vormen, de eerste vorm is een man met een hoed en de andere een mens met een kap over zijn hoofd. De schaduwmensen hebben geen gezicht, geen neuzen en hebben alleen maar twee rode of witte ogen, het uiterlijk heeft veel weg van een silhouette. Ze komen onaangekondigd tevoorschijn en kunnen bijvoorbeeld een persoon even aankijken en weer verdwijnen maar er zijn verhalen dat de schaduwmensen personen probeerde aan te vallen. Een schaduwmens kan ook verwerkt zitten in bijvoorbeeld een schaduw die op een wolk lijkt zodat een persoon bijvoorbeeld alleen het hoofd uit een schaduw zien steken alsof ze om een hoek lijken te kijken of vanachter een wolk lijken te kijken.

Schaduwmensen verschijnen meestal op muren en op zeldzame momenten in het exacte middelpunt van een openstaande deur. Ze komen ook voor in het donker waar de rode of witte ogen soms zelfs licht lijken te geven. Ze maken ook geen geluid en verdwijnen weer zodat de persoon in hevige shock of met diepe angst achterblijft, het doel van deze manifestaties is onbekend maar er zijn wel enkele theorieën wat hun bestaan zou kunnen verklaren, zoals dat ze gerelateerd zouden zijn aan de bekende Greys aliens. Ze worden ook soms gefotografeerd op kerkhoven, deze soort heeft dan lange puntige vingers waar ze soms mee richting een persoon lijken te zwaaien alsof ze willen aanvallen, deze 'puntige-vinger' variant is ook op andere locaties gesignaleerd en lijkt een agressieve manifestatie.

Verder zijn er nog gevallen gemeld waar mensen ze in de spiegel zagen en nadat ze omdraaiden de manifestatie weer verdwenen was, wanneer de mensen terugkeken in de spiegel stond deze er soms weer maar soms waren ze verdwenen.
OMG. Zo'n schaduwman met hoed en puntige vingers heb ik samen met mijn nicht gespot toen ik een jaar of 7-8 was. Het was wel op klaarlichte dag en hij stond op een best wel grote afstand (15 meter?), dus heb hem daardoor niet heel duidelijk kunnen bekijken. Het enige wat ik zag was een lange dunne man in een lange zwarte jas met puntige vingers en een hoed, zijn gezicht was niet duidelijk. Hij deed helemaal niks, hij stond daar alleen maar. Mijn nicht en ik renden naar binnen om het mijn opa te vertellen. Maar hij deed het af als onzin en verbeelding. Toen we weer naar buiten renden om te kijken of hij er nog stond was hij al weg.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:59:35 #203
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_80999656
Deze al langsgeweest? Denk het wel he?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:00:50 #204
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_80999700
@ Bortecinem: Ieieiek!! kijkt me doodeng!
Bij mijn ouders thuis ook eens iemand gezien die over mijn bed gebogen stond toen ik een jaar of tien was! Ik deed mijn ogen open en iemand stond zo boven me naar me te kijken. En het was geen droom nee

Heb wel eens gehoord van witch-sitting, dat mensen in hun slaap ineens druk op hun lijf voelen en dat ze niet meer kunnen bewegen, er blijkt dan een gedaante op hun benen te zitten... Iew, leuk om mee wakker te worden. En dan je niet kunnen bewegen terwijl er iemand op je zit.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:10:28 #205
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_81000066
Oh ja, en voetstappen horen als er niemand thuis is, een opwindklok die al jaren niet opgewonden is en op de sterfdag van een familielid gaat slaan, de kat die ineens in paniek raakt en gaat blazen naar iets wat wij niet kunnen zien... het huis van mijn ouders is dolle pret
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:15:30 #206
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81000250
oke geen mysterie maar wel iets raars van de mensen

POSTMORTEM

In het Victoriaanse tijdperk (1837 tot 1901) had men echt bizarre dingen
.. zoals postmortem
de betekenis van PostMortem is dus letterlijk: Na de dood.

Als je een rijke familie had kon je dus voor een behoorlijk bedrag een foto "toestel" huren.
"fotograaf inbegrepen"
Meestal was een foto zo duur dat familie alleen foto's maakte wanneer er iemand overleden was.

de foto van de overledene was dus vaak zijn/haar eerste en laatste foto.

Nu in onze tijd worden er natuurlijk nog steeds fotos van overledenen gemaakt, heel normaal bijvoorbeeld bij moordzaken maar ook gewoon voor familie die dan foto's hebben van iemand in de kist.
Vaak worden deze fotos niet meer bekeken door de familie maar mocht er toch iemand behoefte aan hebben dan kan iemand het altijd nog bekijken....

bij Postmortem in het Victoriaanse tijdperk was dit wel anders.
sommige overledenen werden dus gefotografeerd op bed of in een kist. niet zo vreemd dus.
maar
er waren ook families die hun dierbare in de positie zetten alsof ze nog leefden,
bijvoorbeeld een overleden jongetje samen op de foto met zijn levende zusje , rechtopstaand (met een soort houten plank achter hem) alleen zijn ogen waren gesloten.

.een hele bekende is de brandweerman....
deze man werd in een staande positie gefotografeerd, ogen open en zijn brandweerkleding aan.
als de ogen niet meer goed open wilden, werden ze soms gesloten om vervolgens op de foto zelf een oog te tekenen.

okee nu de fotos; de meeste fotos zijn van kinderen.
pas op want voor sommige mensen kunnen ze schokkend zijn.. (ik waarschuw maar)

het jongetje met zijn zusje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een jongetje waarbij je duidelijk een steun kan zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de brandweerman:
SPOILER
je kunt natuurlijk ook gewoon googlen voor heel veel info.
--
pi_81000276
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:59 schreef Banzaiaap het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, wat moet je ervan zeggen, grote kans dat het verzonnen is als er geen bronvermelding is.
pi_81001962
quote:
[ afbeelding ]
Niet geheel geloofwaardig dat de "subjects" nog leefden terwijl hun hele buikwand was verwijderd. Wel een heel gaaf verhaal en hoort hier zeker thuis
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:20:41 #209
215371 Mestras
Arizona
pi_81002705
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:15 schreef Pantoffelsalade het volgende:

POSTMORTEM

.. zoals postmortem

Als je een rijke familie had kon je dus voor een behoorlijk bedrag een foto "toestel" huren.
"fotograaf inbegrepen"
Meestal was een foto zo duur dat familie alleen foto's maakte wanneer er iemand overleden was.

Nu in onze tijd worden er natuurlijk nog steeds fotos van overledenen gemaakt, heel normaal bijvoorbeeld bij moordzaken maar ook gewoon voor familie die dan foto's hebben van iemand in de kist.
Vaak worden deze fotos niet meer bekeken door de familie maar mocht er toch iemand behoefte aan hebben dan kan iemand het altijd nog bekijken....

sommige overledenen werden dus gefotografeerd op bed of in een kist. niet zo vreemd dus.
maar
er waren ook families die hun dierbare in de positie zetten alsof ze nog leefden,
bijvoorbeeld een overleden jongetje samen op de foto met zijn levende zusje , rechtopstaand (met een soort houten plank achter hem) alleen zijn ogen waren gesloten.

deze man werd in een staande positie gefotografeerd, ogen open en zijn brandweerkleding aan.
als de ogen niet meer goed open wilden, werden ze soms gesloten om vervolgens op de foto zelf een oog te tekenen.

SPOILER
SPOILER
de brandweerman:
SPOILER
Wow !
pi_81003481
quote:
[ afbeelding ]

dinsdag 4 mei 2010 @ 13:23:41 #211
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_81004853
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:15 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Tja, wat moet je ervan zeggen, grote kans dat het verzonnen is als er geen bronvermelding is.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:59 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Niet geheel geloofwaardig dat de "subjects" nog leefden terwijl hun hele buikwand was verwijderd. Wel een heel gaaf verhaal en hoort hier zeker thuis
Is ook haast zeker dat het nep is, maar het blijft een intrigerend verhaal..
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

dinsdag 4 mei 2010 @ 13:41:16 #212
204987 9611Niels
berenpak9
pi_81005570
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:15 schreef Pantoffelsalade het volgende:

POSTMORTEM

.. zoals postmortem

"fotograaf inbegrepen"

maar

SPOILER
SPOILER
de brandweerman:
SPOILER
Wow, van zoiets had ik nog nooit gehoord
Hier nog wat foto's: http://www.antiquephotoalbum.nl/preview/
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:03:54 #213
39581 Salvad0R
universal
pi_81006546
De vader van Winston Churchill was Jack the Ripper.
pi_81008993
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef Tsunade het volgende:
@ Bortecinem: Ieieiek!! kijkt me doodeng!
Bij mijn ouders thuis ook eens iemand gezien die over mijn bed gebogen stond toen ik een jaar of tien was! Ik deed mijn ogen open en iemand stond zo boven me naar me te kijken. En het was geen droom nee

Heb wel eens gehoord van witch-sitting, dat mensen in hun slaap ineens druk op hun lijf voelen en dat ze niet meer kunnen bewegen, er blijkt dan een gedaante op hun benen te zitten... Iew, leuk om mee wakker te worden. En dan je niet kunnen bewegen terwijl er iemand op je zit.
Het kan inderdaad gebeuren dat iemand enige tijd niet kan bewegen na het wakker worden, dit heet slaapverlamming. En ja, dit kan samengaan met hallucinaties

Ook een druk op je borst voelen kan daarbij voorkomen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:15:42 #215
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_81009414
TVP, straks thuis maar verder lezen!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_81009498
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:03 schreef svefn het volgende:

[..]

Het kan inderdaad gebeuren dat iemand enige tijd niet kan bewegen na het wakker worden, dit heet slaapverlamming. En ja, dit kan samengaan met hallucinaties

Ook een druk op je borst voelen kan daarbij voorkomen.
Heb ik een aantal jaren geleden ook een keer voor het eerst ervaren.
Toen nog een topic over geopend in LIF

Tevens tvp, leuk topic. Zal zometeen nog wel mooie dingen opzoeken (Heb hier geloof ik ook nog zo'n oldskool 'unexplained' cdrom ergens liggen..)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_81009689
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:18 schreef Me_Wesley het volgende:
oldskool 'unexplained' cdrom
Zeker uit de tijd van de X-files?
pi_81010087
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:23 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Zeker uit de tijd van de X-files?
Haha ja dat was denk ik wel een jaartje of 10 geleden.. Maar kan me herinneren dat er leuke mysteries opstonden met beeldmateriaal enzo.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:19:15 #219
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_81011717
Dik topic! Ik durf alleen niet die postmortem foto's te openen. Heeft iemand trouwens de film The Others gezien met Nicole Kidman? Daar spelen die foto's ook een grote rol in.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_81012027
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:19 schreef Bellatrix het volgende:
Dik topic! Ik durf alleen niet die postmortem foto's te openen. Heeft iemand trouwens de film The Others gezien met Nicole Kidman? Daar spelen die foto's ook een grote rol in.
Die postmortemfoto's zijn niet echt eng hoor.

Met het verhaal erbij komen ze wel een beetje creepy over natuurlijk, maar als het er niet bij had gestaan, had ik niet eens gezien dat ze dood waren.

Wel weer erg gave (nieuwe) verhalen in dit topic. Die van the russian sleep experiment is echt , ook al geloof ik er geen zak van, maar een tof verhaal is het wel.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:19:53 #221
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81014256
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:19 schreef Bellatrix het volgende:
ja super film.
door die film ben ik me ook een beetje gaan intresseren in postmortem
--
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:52:45 #222
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81015535
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:40 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

OMG. Zo'n schaduwman met hoed en puntige vingers heb ik samen met mijn nicht gespot toen ik een jaar of 7-8 was. Het was wel op klaarlichte dag en hij stond op een best wel grote afstand (15 meter?), dus heb hem daardoor niet heel duidelijk kunnen bekijken. Het enige wat ik zag was een lange dunne man in een lange zwarte jas met puntige vingers en een hoed, zijn gezicht was niet duidelijk. Hij deed helemaal niks, hij stond daar alleen maar. Mijn nicht en ik renden naar binnen om het mijn opa te vertellen. Maar hij deed het af als onzin en verbeelding. Toen we weer naar buiten renden om te kijken of hij er nog stond was hij al weg.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:56:59 #223
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_81015713
HOAX
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_81015792
Ik heb ook een mysterie die ik niet kan oplossen.

Ik heb 3, 4 maanden geleden een aantal boektitels op een blaadje geschreven die ik wilde lezen voor literatuur. Nou ja, mij kennende was ik dat blaadje binnen no-time kwijt. Foetsie, verdwenen.
Laatst heb ik een aantal boeken geleend bij de bieb. En toen ik één van die boeken open sloeg, viel dat blaadje er opeens uit. Ik schrok zo erg, haha. Maar ik vind het wel raar.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:59:53 #225
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_81018370
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik heb ook een mysterie die ik niet kan oplossen.

Ik heb 3, 4 maanden geleden een aantal boektitels op een blaadje geschreven die ik wilde lezen voor literatuur. Nou ja, mij kennende was ik dat blaadje binnen no-time kwijt. Foetsie, verdwenen.
Laatst heb ik een aantal boeken geleend bij de bieb. En toen ik één van die boeken open sloeg, viel dat blaadje er opeens uit. Ik schrok zo erg, haha. Maar ik vind het wel raar.
Het was een van je stalkers die dat papiertje had gejat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')