Het Solse Gat ofzoietsquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:32 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Dude
En wat was dat verhaal ook alweer ergens op de veluwe of in drenthe ofzo, met een verzonken klooster waar een hoop fokkers toen zijn geweest 's nachts.
Ik geloof het inderdaad niet.quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Die film heet, je gelooft het niet: The Philedelphia Experiment
http://www.imdb.com/title/tt0087910/
en: The Philedelphia Experiment 2
http://www.imdb.com/title/tt0107819/
Op welk tijdstip fietste je daar?quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:38 schreef Expansievatje het volgende:
Goed topic. Vooral op dit tijdstip![]()
Maar goed. Mijn mysterieuze verhaal:
Ik woon zelf in Bergschenhoek, in de rook van Rotterdam. Een aantal jaren geleden, ik gok zo'n jaar of 15 is er aan de Rotte (natuurgebied, rivier) een vrouw vermoord (of ze ook verdwenen is weet ik niet). Al snel werd haar zoon verdacht (die woonde nog thuis), maar is hier nooit voor veroordeeld.
Een vriend van mij vertelde dat de politie toentertijd langs kwam (hij woonde ook aan de Rotte) om te vragen of ze iets gezien hadden.
Het verhaal gaat dat die zoon na de dood van zijn moeder, tijdens zomeravonden op een doedelzak speelt in een weiland langs de Rotte. Ik dacht altijd "wat een bullshit verhaal". Totdat ik 2 jaar terug met mijn broer aan het wielrennen was langs de Rotte. M'n broer die een endje vooruit fietste ging opeens vol in de remmen. Ik uiteraard ook en zag al gauw de reden van dit remmen: In het weiland een stuk verderop stond een man van zo'n jaar of 40/50 op een doedelzak te spelen.. Ook wandelaars stonden te kijken.
Nu fiets ik dat ritje aaardig vaak maar ik had hem nog nooit eerder gezien, en zie hem nu ook nooit meer.
Bijzonder merkwaardig tafereel
Google maps: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=rotte&ie=UTF8&hq=&hnear=Rotte&t=h&ll=52.01333,4.559036&spn=0.00169,0.004812&z=18
Ik fietste op het fietspad links, rechts op het weiland stond ie.
Omdat ik weet dat het een drukbezocht fiets/wandelgebied is, vraag ik me af of hier meer mensen zijn die wel eens langs de Rotte fietsen/lopen en of zij wat gezien hebben of het verhaal kennen.
Ik woon daar zelf nog dichterbij dan jij, maar heb er nog nooit over gehoord.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:38 schreef Expansievatje het volgende:
Ik woon zelf in Bergschenhoek, in de rook van Rotterdam. Een aantal jaren geleden, ik gok zo'n jaar of 15 is er aan de Rotte (natuurgebied, rivier) een vrouw vermoord (of ze ook verdwenen is weet ik niet). Al snel werd haar zoon verdacht (die woonde nog thuis), maar is hier nooit voor veroordeeld.
Een vriend van mij vertelde dat de politie toentertijd langs kwam (hij woonde ook aan de Rotte) om te vragen of ze iets gezien hadden.
Het verhaal gaat dat die zoon na de dood van zijn moeder, tijdens zomeravonden op een doedelzak speelt in een weiland langs de Rotte. Ik dacht altijd "wat een bullshit verhaal". Totdat ik 2 jaar terug met mijn broer aan het wielrennen was langs de Rotte. M'n broer die een endje vooruit fietste ging opeens vol in de remmen. Ik uiteraard ook en zag al gauw de reden van dit remmen: In het weiland een stuk verderop stond een man van zo'n jaar of 40/50 op een doedelzak te spelen.. Ook wandelaars stonden te kijken.
Nu fiets ik dat ritje aaardig vaak maar ik had hem nog nooit eerder gezien, en zie hem nu ook nooit meer.
Google maps: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=rotte&ie=UTF8&hq=&hnear=Rotte&t=h&ll=52.01333,4.559036&spn=0.00169,0.004812&z=18
Omdat ik weet dat het een drukbezocht fiets/wandelgebied is, vraag ik me af of hier meer mensen zijn die wel eens langs de Rotte fietsen/lopen en of zij wat gezien hebben of het verhaal kennen.
Waar wil je als doedelzakspeler anders oefenen? Op je flatje drie hoog? Ik zie wel vaker doedelzakspelers in weilanden of op afgelegen parkeerplaatsen bij de snelweg.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:38 schreef Expansievatje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
op wiki staat er nog een iets uitgebreider stukje http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Douglas_Wellsquote:Op zondag 2 mei 2010 22:00 schreef Bananenman het volgende:
Over dat eerste 'mysterie' met die nekbom: http://articles.latimes.com/2008/sep/04/nation/na-briefs4.S4
quote:De geschiedenis van de geldput begint in 1795. De zestienjarige Donald Daniel McGinnis ontdekte bij een alleenstaande eik een kale tak waaraan ooit iets zwaars leek te zijn opgetakeld. Hieronder bevond zich een ondiepe vierkante kuil. Samen met zijn vrienden John Smith en Anthony Vaughan werd de kuil uitgediept. Op 1,20 meter diepte vonden ze een laag platte stenen en in de wanden waren houweelsporen te zien. Op 10, 20 en 30 voet (± 3, 6 en 9 meter) diepte ontdekten ze horizontaal naast elkaar gelegde rijen boomstammetjes. Toen ze op tien meter diepte het grondwaterpeil bereikten en nog niets hadden gevonden gaven ze het op.
Ongeveer acht jaar later, rond 1803, rustte The Onslow Company een expeditie naar het eiland uit om de opgravingen voort te zetten. Men bereikte een diepte van ongeveer 27,5 meter, waarbij om de 10 voet (± 3 m) een laag stammetjes zou zijn aangetroffen. Op een diepte van 40, 50 en 60 voet (± 12, 15 and 18 m) werden voorts lagen met respectievelijk houtskool, stopverf en kokosvezels aangetroffen. Ook op Smith's Cove, een van de stranden op het eiland, werden in 1850 onder de oppervlakte kokosvezels gevonden. Kokospalmen komen op Nova Scotia niet voor, dus men vermoedt dat deze via ondergrondse grotten vanuit de zee in de put zijn terechtgekomen. De krant Liverpool Transcript (uit het stadje Liverpool in Nova Scotia) maakte in oktober 1856 voor het eerst melding van de geldput en in oktober 1862 vermeldde de krant dat er op 90 voet diepte een steen met inscripties was gevonden. De vertaling van de symbolen zou zijn: "Twenty feet below, two million pounds lie buried." Later liep de put vol met water en moest ook deze opgraving worden gestaakt. Hoewel door enkelen wordt beweerd dat de put door een verborgen leiding telkens vol water loopt, wordt algemeen aangenomen dat de in de ondergrond van het eiland aanwezige kalksteen zeewater doorlaat.
Daar is een heel topic over op C&H.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:27 schreef eightone. het volgende:
Misschien een spuitelfactie, maar mijn broer vertelde over Oak Island.
[..]
[ afbeelding ]
Ik wist 't.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daar is een heel topic over op C&H.
Daar eens kijken staat heel veel informatie is heel erg interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |