abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 15:59:33 #151
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_80229454
Ik ook.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 12 april 2010 @ 17:55:01 #152
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_80233762
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:32 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Dude

En wat was dat verhaal ook alweer ergens op de veluwe of in drenthe ofzo, met een verzonken klooster waar een hoop fokkers toen zijn geweest 's nachts .
Het Solse Gat ofzoiets
Dichter bij de bundel
  maandag 12 april 2010 @ 19:02:53 #153
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_80236021
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:55 schreef Paar het volgende:

[..]

Het Solse Gat ofzoiets
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:13 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Oja...Solse Gat ofzo
Aha, ik had hier al eens gereageerd...ook best spooky
Dichter bij de bundel
pi_80251195
Goed topic. Vooral op dit tijdstip

Maar goed. Mijn mysterieuze verhaal:
Ik woon zelf in Bergschenhoek, in de rook van Rotterdam. Een aantal jaren geleden, ik gok zo'n jaar of 15 is er aan de Rotte (natuurgebied, rivier) een vrouw vermoord (of ze ook verdwenen is weet ik niet). Al snel werd haar zoon verdacht (die woonde nog thuis), maar is hier nooit voor veroordeeld.

Een vriend van mij vertelde dat de politie toentertijd langs kwam (hij woonde ook aan de Rotte) om te vragen of ze iets gezien hadden.

Het verhaal gaat dat die zoon na de dood van zijn moeder, tijdens zomeravonden op een doedelzak speelt in een weiland langs de Rotte. Ik dacht altijd "wat een bullshit verhaal". Totdat ik 2 jaar terug met mijn broer aan het wielrennen was langs de Rotte. M'n broer die een endje vooruit fietste ging opeens vol in de remmen. Ik uiteraard ook en zag al gauw de reden van dit remmen: In het weiland een stuk verderop stond een man van zo'n jaar of 40/50 op een doedelzak te spelen.. Ook wandelaars stonden te kijken.

Nu fiets ik dat ritje aaardig vaak maar ik had hem nog nooit eerder gezien, en zie hem nu ook nooit meer.

Bijzonder merkwaardig tafereel

Google maps: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=rotte&ie=UTF8&hq=&hnear=Rotte&t=h&ll=52.01333,4.559036&spn=0.00169,0.004812&z=18
Ik fietste op het fietspad links, rechts op het weiland stond ie.

Omdat ik weet dat het een drukbezocht fiets/wandelgebied is, vraag ik me af of hier meer mensen zijn die wel eens langs de Rotte fietsen/lopen en of zij wat gezien hebben of het verhaal kennen.
pi_80252064
Tvp
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:02:16 #156
299023 Voici
Ça me plaît
pi_80252323
Expansievatje, freaky!
pi_80253740
tevvepevve nice topic!
pi_80256711
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Die film heet, je gelooft het niet: The Philedelphia Experiment

http://www.imdb.com/title/tt0087910/

en: The Philedelphia Experiment 2

http://www.imdb.com/title/tt0107819/
Ik geloof het inderdaad niet.
Ik ben die naam inderdaad ook tegengekomen en heb wat fragmenten van die film bekeken.
De film die ik bedoelde is echt diegene die ik noemde.
(De films die jij noemt, zullen vast ook wel iets met het onderwerp te maken.)
pi_80256893
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:38 schreef Expansievatje het volgende:

Ik woon zelf in Bergschenhoek, in de rook van Rotterdam. Een aantal jaren geleden, ik gok zo'n jaar of 15 is er aan de Rotte (natuurgebied, rivier) een vrouw vermoord (of ze ook verdwenen is weet ik niet). Al snel werd haar zoon verdacht (die woonde nog thuis), maar is hier nooit voor veroordeeld.

Een vriend van mij vertelde dat de politie toentertijd langs kwam (hij woonde ook aan de Rotte) om te vragen of ze iets gezien hadden.

Het verhaal gaat dat die zoon na de dood van zijn moeder, tijdens zomeravonden op een doedelzak speelt in een weiland langs de Rotte. Ik dacht altijd "wat een bullshit verhaal". Totdat ik 2 jaar terug met mijn broer aan het wielrennen was langs de Rotte. M'n broer die een endje vooruit fietste ging opeens vol in de remmen. Ik uiteraard ook en zag al gauw de reden van dit remmen: In het weiland een stuk verderop stond een man van zo'n jaar of 40/50 op een doedelzak te spelen.. Ook wandelaars stonden te kijken.

Nu fiets ik dat ritje aaardig vaak maar ik had hem nog nooit eerder gezien, en zie hem nu ook nooit meer.

Google maps: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=rotte&ie=UTF8&hq=&hnear=Rotte&t=h&ll=52.01333,4.559036&spn=0.00169,0.004812&z=18

Omdat ik weet dat het een drukbezocht fiets/wandelgebied is, vraag ik me af of hier meer mensen zijn die wel eens langs de Rotte fietsen/lopen en of zij wat gezien hebben of het verhaal kennen.
Op welk tijdstip fietste je daar?
pi_80281580
Het Wow!-signaal, een in 1977 met een radio telescoop waargenomen, 72 seconden durend, radiosignaal waarvan de afkomst zozeer op een buiteraardse beschaving leek te duiden, dat de ontdekker - op de print out ervan - er Wow! bij zette. Tot nu toe heeft men geen goede verklaring voor het Wow!-signaal kunnen vinden, en is het ook niet meer waargenomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wow_signal

(Misschien is wow! wel een bekend mysterie, maar iig is ie stoer )
ik hou van hobby's
pi_80281782
quote:

Ik woon daar zelf nog dichterbij dan jij, maar heb er nog nooit over gehoord.

Daarnaast, wat is er zo mysterieus aan?
Geen referral hier.
pi_80290592
oke, hier komt ie:

wij hebben thuis een zolder. ja een zolder ja. een echte zolder en niet zo'n zolder waar je kan slapen maar een rommelzolder. het licht werkt amper en er is een klein stoffig raampje dat in geen 100 jaar open is geweest.
als je op die zolder loopt krijg je echt het gevoel alsof er iemand is die je aanstaart o.i.d.
ook is de kat er een keer geweest en die begon te krijsen, zette zijn nagels in de muur. de krassen zitten er nu nog steeds en de kat loopt altijd ruim om de zolder heen.
om de schuifdeur naar deze zolder open te krijgen, is behoorlijk wat kracht nodig. er komt namelijk bijna nooit iemand, alleen als er een rommelmarkt is of als het kerst is.toch is bijna elke avond de deur op een kier geopend. als je hem dan hard dichtdoet staat hij de volgende avond gewoon weer open terwijl er niemand komt.
echt wtf
Op maandag 10 mei 2010 21:57 zei Johan Derksen het volgende:
"Ik heb in mijn leven nooit zo'n grote paardenlul gezien als Abe Lenstra."
pi_80290785
In de film mindhunter vormt een anagram de naam van een eiland waar een complete kolonie zou zijn uitgemoord... weet iemand hier meer van?
pi_80940184
Een
tvp.
pi_80940346
quote:

Waar wil je als doedelzakspeler anders oefenen? Op je flatje drie hoog? Ik zie wel vaker doedelzakspelers in weilanden of op afgelegen parkeerplaatsen bij de snelweg.
pi_80943887
Interessant dit!

Wel freaky sommige
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:00:07 #167
57586 Bananenman
-----------
pi_80949653
Over dat eerste 'mysterie' met die nekbom: http://articles.latimes.com/2008/sep/04/nation/na-briefs4.S4
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 22:41:57 #168
34726 Fratz
Max
pi_80951674
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:00 schreef Bananenman het volgende:
Over dat eerste 'mysterie' met die nekbom: http://articles.latimes.com/2008/sep/04/nation/na-briefs4.S4
op wiki staat er nog een iets uitgebreider stukje http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Douglas_Wells
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_80951875
Geniaal topic! Misschien nog een regeltje introduceren dat er minimaal een wikipedia artikel over te vinden moet zijn (vind dat type verhaal toch wel de leukste)

TVP ook
  zondag 2 mei 2010 @ 23:09:44 #170
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_80952732
Bij ons dorp in Bosnië is er een verhaal, er schijnt zo'n plekje te zijn waar vroeger een man met paard en wagen ergens voorbij reed, en zijn paard ineens stopten. Hij scheen voor zich in het donker een vrouw in een wit gewaad gezien te hebben, met een kind in haar armen, dácht ik, weet niet precies of ze iets vasthield want ik heb dit verhaal een tijdje geleden gehoord. Scheen een spook te zijn.

Tegenwoordig staat op die plek een klein moskeetje (bestaand uit een vierkant huisje met 1 kamer), en een begraafplaats ernaast. Of dat de moskee en/of de begraafplaats voor of na de gebeurtenis gebouwd werden weet ik niet.

Ik geloof er zelf niks van, er is een rationele verklaring, of het is gelogen, die boer was misschien bezopen, en anders zijn paard.
When all else fails, you always have delusion.
pi_80952837
Best wel een creepy topic. Ik heb dit deel net helemaal doorgelezen, maar ik vroeg me af hoe dat na de vakantie met dat putje is afgelopen?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:27:40 #172
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_80953209
Misschien een spuitelfactie, maar mijn broer vertelde over Oak Island.

Een eiland waar er een hele diepe kuil is op het eiland, waar om de 10 meter een rij boomstammen, steen, metaal, cocosvezels, cement ligt en waar op een bepaalde diepte een schat zou liggen.
Veel mensen hebben al geprobeerd de schat op te graven, alleen telkens komen ze met nieuwe problemen. Bij het punt waar ze nu staan loopt de kuil steeds vol met zeewater.
quote:
De geschiedenis van de geldput begint in 1795. De zestienjarige Donald Daniel McGinnis ontdekte bij een alleenstaande eik een kale tak waaraan ooit iets zwaars leek te zijn opgetakeld. Hieronder bevond zich een ondiepe vierkante kuil. Samen met zijn vrienden John Smith en Anthony Vaughan werd de kuil uitgediept. Op 1,20 meter diepte vonden ze een laag platte stenen en in de wanden waren houweelsporen te zien. Op 10, 20 en 30 voet (± 3, 6 en 9 meter) diepte ontdekten ze horizontaal naast elkaar gelegde rijen boomstammetjes. Toen ze op tien meter diepte het grondwaterpeil bereikten en nog niets hadden gevonden gaven ze het op.

Ongeveer acht jaar later, rond 1803, rustte The Onslow Company een expeditie naar het eiland uit om de opgravingen voort te zetten. Men bereikte een diepte van ongeveer 27,5 meter, waarbij om de 10 voet (± 3 m) een laag stammetjes zou zijn aangetroffen. Op een diepte van 40, 50 en 60 voet (± 12, 15 and 18 m) werden voorts lagen met respectievelijk houtskool, stopverf en kokosvezels aangetroffen. Ook op Smith's Cove, een van de stranden op het eiland, werden in 1850 onder de oppervlakte kokosvezels gevonden. Kokospalmen komen op Nova Scotia niet voor, dus men vermoedt dat deze via ondergrondse grotten vanuit de zee in de put zijn terechtgekomen. De krant Liverpool Transcript (uit het stadje Liverpool in Nova Scotia) maakte in oktober 1856 voor het eerst melding van de geldput en in oktober 1862 vermeldde de krant dat er op 90 voet diepte een steen met inscripties was gevonden. De vertaling van de symbolen zou zijn: "Twenty feet below, two million pounds lie buried." Later liep de put vol met water en moest ook deze opgraving worden gestaakt. Hoewel door enkelen wordt beweerd dat de put door een verborgen leiding telkens vol water loopt, wordt algemeen aangenomen dat de in de ondergrond van het eiland aanwezige kalksteen zeewater doorlaat.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_80953278
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:27 schreef eightone. het volgende:
Misschien een spuitelfactie, maar mijn broer vertelde over Oak Island.
[..]

[ afbeelding ]
Daar is een heel topic over op C&H.
Daar eens kijken staat heel veel informatie is heel erg interessant.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:32:06 #174
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_80953393
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar is een heel topic over op C&H.
Daar eens kijken staat heel veel informatie is heel erg interessant.
Ik wist 't.

Bedankt! Zal zo 's kijken.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  maandag 3 mei 2010 @ 03:43:50 #175
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_80957670
tvp
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: