abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:01:01 #176
240781 JJ.Johnson
Hollah: we want prenup!
pi_69194327
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

het schijnt dat als je een asperge bent, je juist erg goed bent in logica.
Ja, dat dacht ik ook...
Luck is what happens when preparation meets opportunity.
pi_69195101
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

het schijnt dat als je een asperge bent, je juist erg goed bent in logica.
Logica wel, cijfermatige logica op de of andere manier niet. Althans, dat is wat ik bij mijzelf merk.
pi_69195856
Waar is Tijn eigenlijk?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:55:47 #179
240781 JJ.Johnson
Hollah: we want prenup!
pi_69196236
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:21 schreef WeedSeed het volgende:

[..]

Logica wel, cijfermatige logica op de of andere manier niet. Althans, dat is wat ik bij mijzelf merk.
Ja, en bij programmeren heb ik er ook problemen mee. Ik denk dat het probleem is dat ik niet het inzicht mis, maar dat ik verkeerd of te moeilijk denk. Bij mijn toelatingstest voor het HBO scoorde ik op die onderdelen juist hoog. Maar in de praktijk schaam ik me soms voor het beperkte aantal dingen dat ik zelf kan snappen zonder uitleg.
Luck is what happens when preparation meets opportunity.
pi_69198911
.

[ Bericht 51% gewijzigd door FruitFris op 20-05-2009 23:24:42 ]
pi_69199005
Waarom schrijven mensen vaak asperge ipv asperger?
pi_69201257
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:14 schreef Juup© het volgende:
De ene smaakt beter dan de ander.
pi_69208330
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:14 schreef Juup© het volgende:
omdat ze denken dat het asperge is.
Als je schrijft zoals je praat, dan krijg je dat.
pi_69208988
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De ene smaakt beter dan de ander.
Asperger dan, want asperges vind ik smerig
pi_69223328
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:56 schreef aloa het volgende:

[..]

omdat ze denken dat het asperge is.
Als je schrijft zoals je praat, dan krijg je dat.
Onzin. Zoals het wordt uitgesproken, klinkt het helemaal niet als asperge. Je kunt hoogstens nog betwisten waar de klemtoon op hoort te vallen, maar het wordt ook uitgesproken met een r. Als iemand het spelt als asperge is dat of een grapje of een pijnlijke vergissing.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:07:22 #186
160764 Satioz
FeyenoordFan
pi_69223464
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:36 schreef JJ.Johnson het volgende:
Ik vroeg me zo af:
Hebben jullie ook problemen met logica? Wiskunde bijvoorbeeld?
Ik ben momenteel bezig met programmeren bij mijn studie, en ik kom er echt de helft van de tijd niet uit. Het maakt me onzeker
Als Autist zijnde had ik er ook wel problemen mee. Vaak natuurkunde/wiskunde of de talen (Buitenlandse) gaf problemen. Onzeker hoef je niet snel te zijn. Het is vervelend dat een ander het beter doet, maar iedereen is toch niet volmaakt?
pi_69231018
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:11 schreef Juup© het volgende:

[..]

Asperger dan, want asperges vind ik smerig
Kannibaal!

woensdag 20 mei 2009 @ 18:38:49 #188
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69234495
Even een TVP'tje
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_69244452
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Onzin. Zoals het wordt uitgesproken, klinkt het helemaal niet als asperge. Je kunt hoogstens nog betwisten waar de klemtoon op hoort te vallen, maar het wordt ook uitgesproken met een r. Als iemand het spelt als asperge is dat of een grapje of een pijnlijke vergissing.
Misschien is het iemand die het woord zelf alleen van het internet kent. Autisme is volgens mij goed bekent bij de meesten, maar asperger en pdd-nos is toch een stuk minder bekend.

Of het is inderdaad gewoon een grap.
pi_69252867
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:24 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben het met je vriend eens. Ok, je hebt autisme. Dus? Als ik ondanks mijn autisme goede sollicitatiegesprekken kan hebben, kan jij dat ook. En ja, het is echt alleen een kwestie van leren hoe het moet. En dat kan jij ook.
Dus iedere autist is hetzelfde?
pi_69252888
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:05 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Nee. Maar dat je meer kunt bereiken met een betere instelling is wel voor ieder mens hetzelfde. Autistisch of niet-autistisch.
pi_69255825
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:05 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is het gevaar. De ene is zeker niet de ander. Als het gaat om PDD, dan bestrijkt dit een heel breed spectrum. Waarbij beperkingen zich heel verschillend kunnen manifesteren.
pi_69255913
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:06 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nee. Maar dat je meer kunt bereiken met een betere instelling is wel voor ieder mens hetzelfde. Autistisch of niet-autistisch.
Dat neemt niet weg dat de beperking voor elk individu qua ernst en aard heel verschillende kunnen manifesteren; ik zou daar heel voorzichtig mee zijn om tjaaakkaaa te gaan roepen.

Je kan van een eenbenige hardloper ook niet verwachten dat hij de halve marathon vlekkeloos kan uitlopen, hoe zeer hij dat ook zou willen. Realisme is een groot goed wat betreft.
pi_69255953
Ik begrijp niet waar tijn uithangt.

Zou hij op vakantie zijn?
pi_69256681
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:06 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk maar deels ook niet. Jullie(en ik ook) zijn geboren met lichte(mezelf) tot middelzware vormen van Asperger, zoals ik het lees iig. Als je echt 100% diep Asperger hebt, word (zelf)training vrijwel onmogelijk.

Verder merk ik dat mijn Autisme, of Asperger wat je wil, veranderd is van een vloek in een zegen, door jaren lange zelf training het is zoals hierboven staat een levenswijze, die niet altijd fout hoeft te zijn
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_69257340
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:27 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk maar deels ook niet. Jullie(en ik ook) zijn geboren met lichte(mezelf) tot middelzware vormen van Asperger, zoals ik het lees iig. Als je echt 100% diep Asperger hebt, word (zelf)training vrijwel onmogelijk.

Verder merk ik dat mijn Autisme, of Asperger wat je wil, veranderd is van een vloek in een zegen, door jaren lange zelf training het is zoals hierboven staat een levenswijze, die niet altijd fout hoeft te zijn
Van een vloek in een zegen... ik maak hieruit op dat je er wel in geslaagd bent om passend werk te vinden?

Ik heb volgende week een (naar mijn idee best kansrijke) sollicitatie.

Ik kan officieel niet eens passend werk vinden, omdat ik een contract voor bepaalde tijd heb (tot 1 november), maar grote kans dat mijn werkgever er wel open voor staat dat ik evt. het bedrijf ga verlaten.
pi_69259459
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:50 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Van een vloek in een zegen... ik maak hieruit op dat je er wel in geslaagd bent om passend werk te vinden?

Ik heb volgende week een (naar mijn idee best kansrijke) sollicitatie.

Ik kan officieel niet eens passend werk vinden, omdat ik een contract voor bepaalde tijd heb (tot 1 november), maar grote kans dat mijn werkgever er wel open voor staat dat ik evt. het bedrijf ga verlaten.
Geen passend werk, zit namelijk nog op school. Maar voor het eerst in jaren(dankzij voornamelijk zelftraining) heb ik mijn leven en geest op orde.

En die sollicitatie ga je gewoon 100% goeddoen dude
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_69265464
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat de beperking voor elk individu qua ernst en aard heel verschillende kunnen manifesteren; ik zou daar heel voorzichtig mee zijn om tjaaakkaaa te gaan roepen.

Je kan van een eenbenige hardloper ook niet verwachten dat hij de halve marathon vlekkeloos kan uitlopen, hoe zeer hij dat ook zou willen. Realisme is een groot goed wat betreft.
Wat is hier een realistische inschatting? Wanneer kan je zeggen dat je echt alles hebt gedaan wat je kon en dat het toch niet is gelukt, dat je faalde niet omdat je instelling verkeerd was, maar omdat je capaciteiten (wat voor dan ook) toch echt niet goed genoeg waren? Dat kunnen we gewoon van niemand die hier post zeker weten. Maar wat ik wel weet, is dat het niet helpt om bij de pakken neer te zitten en te denken dat je nooit een leuke baan gaat krijgen "want ik ben toch autistisch". En ja, het kan best zijn dat iemand nog zoveel in zichzelf kan geloven en toch geen baan krijgt. Maar je hebt meer kans om te krijgen wat je wil als je er voor blijft vechten. Daarom zeg ik, geef nooit op. En dat kan wellicht te idealistisch klinken, maar het gaat om de kwaliteit van je leven. Is dat niet belangrijk?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:11:35 #199
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_69300470
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:30 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Oh. Dat is leuk voor je. Ik weet alleen echt niet meer wat ik zoal gezegd heb
Ik ook niet meer precies maar jij kan wel bepaalde dingen beter verwoorden dan mij.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:21:20 #200
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_69300756
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar is Tijn eigenlijk?
Mijn computer had kuren dus heb ik mijn computer laten maken. Dus had ik een paar dagen geen computer.
Dat is opzich niet erg maar toen merkte ik pas hoeveel ik computer. Te veel dus. Ik begon het gewoon te missen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')