Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..quote:Op maandag 4 mei 2009 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Waarom moet het of of zijn? Ík vind dat beide groepen mijn respect verdienen. Jij dus alleen dat de levenden dat verdienen? Niet de mensen die getorven zijn om te zorgen dat die levenden nog leven? Dat vind ìk dan weer hypocriet.
Dat vond ik dus ook. Mijn inziens kan de herdenking ook wel wat korter ipv alle groeperingen e.d. apart op te noemen en aandacht te geven.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:55 schreef LockonStratos het volgende:
Ik vond dat gedicht een beetje raar, niet goed voorgedragen iig
Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Als we nou zo enorm veel voor die doden zouden doen, zou je een puntje hebben, maar het enige wat nu gevraagd wordt, is 2 minuten op een heel jaar. Weinig moeite. Te weinig als je het mij vraagt, maar dat is een ander verhaal. Ik eer zo de doden. Ik eer ook de levenden, daar kan ik alleen (gelukkig) iets concreets voor doen, in de vorm van vrijwilligen bij een bejaarde om daar een keer in de week een stukje mee te lopen, en even wat te drinken. Het een sluit het ander nog niet uit, en ze hebben allebei ons respect verdient.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..
als je af en toe de reacties hier ziet, is er een groot deel van nederland wat het hierop niet met je eens is ... en het liefst iedereen iedereen desnoods verplicht met ducktape over de mond ziet ... zelfs als ze helemaal geen last van je hebben.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
...
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet,
...
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Ik heb er niets op tegen als mensen niet stil zijn op 4 mei, ik vindhet getuigen van weinig benul, en dat zal ik ook steeds zeggen, maar van mij mag je. Mijn probleem bij jou is echter dat je argumentatie waarom je het niet doet aan alle kanten rammelt. Ja, de doden verdienen respect, maar de levenden de het land hebben opgebouwt veel meer, wat ze niet krijgen van de huidige generatie, DUS betuig ik mijn respect aan de overledenen niet. Je ziet zelf toch ook waar dat fout gaat?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.
Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
Dat is ook mijn mening.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:04 schreef timmmmm het volgende:
Overigens, bij de dodenherdenking gedenk ik iedereen die gevochten heeft voor onze vrijheid, niet alleen de doden, en zo vind ik dat het hoort. Maar dat is mijn mening.
quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.
Nee, en dat zeg ik ook niet. Maar die stoere praat en er tegenaan schoppen stoort me.quote:Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.
Idd. Zoals ik al aangaf er over praten is makkelijk maar jezelf in zo'n situatie verplaatsen is mijn inziens onmogelijk. Die mensen hebben mijn diepste respect.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:13 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.
Vooral als die mensen het zelf als hun plicht hebben ervaren en dus zelfs geen trots voelen.
Helemaal mee eens. Ook als je niet stil wilt zijn, dien je de strijdenden met de verdiende eerbied te behandelen. En als ik posts zie van een immortalsean of nikolaas copernicus, brandt het schaamrood me op de kaken van plaatsvervangende schaamte.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:11 schreef CartWOman het volgende:
Maar die stoere praat en er tegenaan schoppen stoort me.
Het is het idee.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:18 schreef Siniti het volgende:
Ik vind het zelf nutteloos, omdat ik in die twee minuten nooit aan die doden denk. Ik denk op een doordeweekse dag meer aan de oorlog dan in deze twee minuten.
Voor de mensen die de oorlog hebben meegemaakt is het echter wel weer mooi, omdat die er wss wel troost uit halen.
Mij dus ook, het is die onverschilligheid en daar doe je weinig aan. Ja, zelf eens iets dergelijks meemaken maar dat gun je niemand.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ook als je niet stil wilt zijn, dien je de strijdenden met de verdiende eerbied te behandelen. En als ik posts zie van een immortalsean of nikolaas copernicus, brandt het schaamrood me op de kaken van plaatsvervangende schaamte.
quote:Dan men het even weet, ik ben 18, niet álle jongeren zijn zo!
agreequote:Op maandag 4 mei 2009 21:25 schreef Yi-Long het volgende:
Destijds waren we stil toen ze onze joden kwamen halen om ze vervolgens uit te moorden.
Vanavond zijn we even 2 minuten stil omdat we hypocriet zijn.
Morgen zijn we stil wanneer we weer horen hoe Israel een stel Palestijnen en hun bezittingen heeft verwoest.
Overmorgen zijn we weer stil wanneer er ergens in Afrika een paar volkeren elkaar uitmoorden.
Wij kunnen heel goed stil zijn. Respect voor ons(!)
Wanneer gaan we eens massaal onze bek opentrekken om ervoor te zorgen dat we niet telkens weer dit soort toestanden toelaten!?
Idd... 2 minuten stilte op 1 dag van het jaar, en vervolgens de rest van het jaar de andere kant opkijken, is een heel stuk makkelijker, en voelt ook 'beter'.
edit: De slachtoffers van de 2de w.o. draaien zich trouwens in hun graf om wanneer ze zouden zien hoe Israel met de Palestijnen omgaat, en hoe dit land massaal achter een idioot als Wilders aanloopt.
Foei.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:47 schreef MalleJongen het volgende:
Staat er vanavond op de Dam een Duitser achter mij en die vraagt: "wat is hier aan de hand"?
Ik zeg:"We herdenken hier de slachtoffers uit de 2e wereldoorlog".
Zegt die Duitser:"Maar in de oorlog zijn er ook veel Duitsers gesneuveld".
"Ja, zeg ik, dat vieren we morgen".
had je tegen mij opa moeten zeggen, die had je levend gecastreerd. Je weet niet eens waar je over praat man met je domme geneuzel en het zelfs hypocrisie te noemenquote:Op maandag 4 mei 2009 21:25 schreef Yi-Long het volgende:
Destijds waren we stil toen ze onze joden kwamen halen om ze vervolgens uit te moorden.
Vanavond zijn we even 2 minuten stil omdat we hypocriet zijn.
Morgen zijn we stil wanneer we weer horen hoe Israel een stel Palestijnen en hun bezittingen heeft verwoest.
Overmorgen zijn we weer stil wanneer er ergens in Afrika een paar volkeren elkaar uitmoorden.
Wij kunnen heel goed stil zijn. Respect voor ons(!)
Wanneer gaan we eens massaal onze bek opentrekken om ervoor te zorgen dat we niet telkens weer dit soort toestanden toelaten!?
Idd... 2 minuten stilte op 1 dag van het jaar, en vervolgens de rest van het jaar de andere kant opkijken, is een heel stuk makkelijker, en voelt ook 'beter'.
edit: De slachtoffers van de 2de w.o. draaien zich trouwens in hun graf om wanneer ze zouden zien hoe Israel met de Palestijnen omgaat, en hoe dit land massaal achter een idioot als Wilders aanloopt.
Dan mis je juist het punt. Omdat die mensen dood zijn hebben ze niet hard gewerkt? Die mensen hebben juist hun leven voor ons gegeven! Of mensen die naderhand zijn overleden die ook hebben gevochten in de oorlog. Die moet je gewoon herdenken. De mensen die nog in leven zijn respecteer ik ook ontzettend, maar die hoef je niet te herdenken. Nu jou opa overleden is, hoort hij ook bij de groep mensen die herdacht worden. Het grote punt van het herdenken is ook dat iedereen er sowieso op 4 mei weer bij stil staat hoe verschrikkelijk zo'n oorlog is en dat we er met zn allen voor moeten zorgen dat er nooit een derde wereldoorlog kan uitbreken!quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..
Dat allochtoon is bullshit, maak dan een onderscheid tussen de groepen allochtonen.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
had je tegen mij opa moeten zeggen, die had je levend gecastreerd. Je weet niet eens waar je over praat man met je domme geneuzel en het zelfs hypocrisie te noemenen dan laat ik je hele gejank over israel maar ff achterwege.
Weet je wat typisch is, dat er vrijwel geen allochtoon te bekennen is op dit soort momenten. Discussieer daar maar eens over ipv verloren helden te eren door ons eerbetoon hypocriet te noemen.
- Wat snapt je opa niet aan wat ik hier neerzette?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
had je tegen mij opa moeten zeggen, die had je levend gecastreerd. Je weet niet eens waar je over praat man met je domme geneuzel en het zelfs hypocrisie te noemenen dan laat ik je hele gejank over israel maar ff achterwege.
Weet je wat typisch is, dat er vrijwel geen allochtoon te bekennen is op dit soort momenten. Discussieer daar maar eens over ipv verloren helden te eren door ons eerbetoon hypocriet te noemen.
viel mij ook op.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Toch mooi dat figuren als jij dat 'respect' kunnen opbrengen voor de slachtoffers van de 2de WO en al het andere onnodige geweld(!)quote:Op maandag 4 mei 2009 23:19 schreef ukga het volgende:
[..]
viel mij ook op.
maarja, als je druk bezig bent met coke 'pushen' uit je golf 5/ bmw 3(die drie maanden geledne nog van iemand anders wat) KAN ik me voorstellen dat ze het ff te druk hadden om naar de Dam te komen
Zo raar vind ik het niet dat er sommige bevolkings groepen niet te vinden zijn op zulken momenten. Ik bedoel, in die tijd zaten ze nog helemaal niet hier dus ze hebben er totaal niets mee. En ja, ik vind wel dat ze er respect voor mogen tonen maar om nou te gaan verlangen van allochtonen om bij die herdenkingen aanwezig te zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Een derde wereldoorlog voorkomen doe je niet door 2 minuten per jaar stil te zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef Hoogstaande het volgende:
Het grote punt van het herdenken is ook dat iedereen er sowieso op 4 mei weer bij stil staat hoe verschrikkelijk zo'n oorlog is en dat we er met zn allen voor moeten zorgen dat er nooit een derde wereldoorlog kan uitbreken!
Okee, dit slaat dus echt nergens op. Laat iedereen als-je-blieft dodenherdenking op zijn eigen manier doen. Dat ze niet op de dam stonden, betekent nog niet dat ze niks om dodenherdenking geven. En al was dat wel het geval, dan is het nog hun eigen keuze. Zo'n herdenking moet vanuit iemands hart komen.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:19 schreef ukga het volgende:
[..]
viel mij ook op.
maarja, als je druk bezig bent met coke 'pushen' uit je golf 5/ bmw 3(die drie maanden geledne nog van iemand anders wat) KAN ik me voorstellen dat ze het ff te druk hadden om naar de Dam te komen
Dat voorkom je door de rest van het jaar wel luidkeels verzet te leveren tegen intollerantie, haat, haatzaaierij, discriminatie, racisme, ongelijkheid, (machts)misbruik, leugens, etc etc.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Een derde wereldoorlog voorkomen doe je niet door 2 minuten per jaar stil te zijn.
Niets van aantrekken. Stel dat het daar voor 50% had volgestaan met allochtonen, dan zou datzelfde figuur weer lopen te zeiken dat NL veels te 'vol' is, en dat we overspoeld zijn met buitenlanders en dat het er 'zwart' ziet van de criminelen etc etc.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Okee, dit slaat dus echt nergens op. Laat iedereen als-je-blieft dodenherdenking op zijn eigen manier doen. Dat ze niet op de dam stonden, betekent nog niet dat ze niks om dodenherdenking geven. En al was dat wel het geval, dan is het nog hun eigen keuze. Zo'n herdenking moet vanuit iemands hart komen.
Een derde wereldoorlog voorkom je door mensen te laten beseffen.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Een derde wereldoorlog voorkomen doe je niet door 2 minuten per jaar stil te zijn.
Heb je het wel eens een veteraan gevraag? Of een oud verzetsman?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:25 schreef Yi-Long het volgende:
Het probleem van die 2 minuten op De Dam, is dat het voor veel mensen meer een verplicht 'kijk mij medeleven hebben' gedoetje is geworden, maar wanneer morgen Wilders aankondigt dat hij marokkanen/moslims die niet goed genoeg zijn ingeburgerd (volgens zijn normen) naar een verplicht 'opvoedingskamp' wilt sturen, dat een groot gedeelte dat nu nog predikt over 'besef' en 'respect' etc, dan meteen roept dat dat een prima idee is...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:04 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Een derde wereldoorlog voorkom je door mensen te laten beseffen.
En aangezien dat al steeds minder tot helemaal niet meer voorkomt in Nederland zijn die twee minuten wel degelijk belangrijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |